Kysyisin vertauksesta ja siitä mitä se tarkoittaa.
Eli tässä se vertaus:
24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
Eli eteenkin nikki -GF-.
Mitä tämä vertaus kertoo meille ja mistä se todistaa ?
Kysymys vertauksesta.
65
674
Vastaukset
- Anonyymi00001
Matt.3:12 Jonka viskin on hänen kädessänsä, ja hän perkaa riihensä ja kokoo nisunsa aittaansa, mutta ruumenet poltaa hän sammumattomalla tulella. Biblia (1776)
- Anonyymi00002
Matt.13:39 Vihollinen, joka ne kylvi, on perkele: elonaika maailman loppu; mutta elonmiehet ovat enkelit. Biblia (1776)
- Anonyymi00003
Jeesus antoi apostoli Paavalille julistettavaksi avoimen, suorasanaisen evankeliumin, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Käsittääkseni hän ei lisää missään kirjeessään: "Tämä pätee teihin ainoastaan, jos te märehditte mielessänne niitä vertauksia, joita Jeesus esitti lihansa päivinä."Paavalin julistama evankeliumi
löytyy Roomalaiskirjeestä.
Sen aloittaa kuvaus jumalattomista.
"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta
kaikkea ihmisten jumalattomuutta
ja vääryyttä vastaan,
niiden, jotka pitävät totuutta
vääryyden vallassa,
sentähden että se,
mikä Jumalasta voidaan tietää,
on ilmeistä heidän keskuudessaan;
sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
Sillä hänen näkymätön olemuksensa,
hänen iankaikkinen voimansa
ja jumalallisuutensa, ovat,
kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
maailman luomisesta asti nähtävinä,
niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
koska he,
vaikka ovat tunteneet Jumalan,
eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet
eivätkä kiittäneet,
vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Kehuessaan viisaita olevansa
he ovat tyhmiksi tulleet
ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden
muuttaneet katoavaisen ihmisen
ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten
kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät,
heidän sydämensä himoissa,
hyljännyt saastaisuuteen,
häpäisemään itse omat ruumiinsa,
nuo,
jotka ovat vaihtaneet
Jumalan totuuden valheeseen
ja kunnioittaneet ja palvelleet
luotua enemmän kuin Luojaa,
joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät
häpeällisiin himoihin;
sillä heidän naispuolensa
ovat vaihtaneet
luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
samoin miespuoletkin,
luopuen luonnollisesta yhteydestä
naispuolen kanssa,
ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa
ja harjoittaneet,
miespuolet miespuolten kanssa, riettautta
ja villiintymisestään saaneet itseensä
sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut
pitää kiinni Jumalan tuntemisesta,
niin Jumala hylkäsi heidät
heidän kelvottoman mielensä valtaan,
tekemään sopimattomia.
He ovat täynnänsä kaikkea
vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä,
täynnä kateutta, murhaa, riitaa,
petosta, pahanilkisyyttä;
ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita,
Jumalaa vihaavaisia,
väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita,
pahankeksijöitä,
vanhemmilleen tottelemattomia,
vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
jotka,
vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen,
että ne,
jotka senkaltaisia tekevät,
ovat kuoleman ansainneet,
eivät ainoastaan itse niitä tee,
vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille,
jotka niitä tekevät."
(Room 1:18-32)
Tällainen kylvöstä
ei voi niittää Elämää.
" Joka lihaansa kylvää,
se lihasta turmeluksen niittää;
mutta joka Henkeen kylvää,
se Hengestä iankaikkisen elämän niittää."
(Gal 6:8)
- Anonyymi00004
Matt.13:30 Sallikaat molemmat kasvaa elon-aikaa asti; ja elon-ajalla sanon minä elonmiehille: kootkaat ensin ohdakkeet, ja sitokaat heitä lyhteisiin poltettaa, mutta nisut kootkaat minun aitaani. Biblia (1776)
- Anonyymi00005
"Mitä tämä vertaus kertoo meille ja mistä se todistaa ?"
Siitä, että uskovien ei pidä mennä tuomitsemaan maailman ihmisiä eli uskomattomia.
Sen sijaan seurakunnasta luste pitää poistaa.- Anonyymi00011
"Sen sijaan seurakunnasta luste pitää poistaa."
1.Kor.5
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - Anonyymi00043
Anonyymi00011 kirjoitti:
"Sen sijaan seurakunnasta luste pitää poistaa."
1.Kor.5
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."juutalaiset hyvin hoitivat homman, eivät seurustelleet pakanoitten kanssa, kun savolaisina juttuavat kuitenkin puutaheinää_ tapansa mukaan
- Anonyymi00006
Aamen. Seurakunnasta tulee poistaa luste, ei maailmasta, joka ei ole seurakunta. "Pelto on maailma", ei seurakunta.
"Taivasten valtakunta
on verrattava mieheen,
joka kylvi hyvän siemenen
peltoonsa."
Hyvää siementä sanotaan nisuksi.
Myöhemmin huomattiin,
että pellossa kasvoi myös valhevehnää.
Tästä seuraa hämmennys.
"Herra, etkö kylvänyt peltoosi
hyvää siementä?
Mistä siihen sitten on tullut
lustetta?"
Ja vastaus kuuluu:
"Sen on vihamies tehnyt"
Oli tapahtunut negatiivinen ihme
sydämen maaperässä.
Samainen aamuruskon poika (Lucifer)
joka oli aikanaan itse
muuttunut pimeyden ruhtinaaksi,
oli saanut aikaiseksi sen,
että nisun seassa oli nyt
myös valhevehnää.
Alkuvaiheessa eroa ei juuri huomaa.
Oras on niin samannäköisiä,
että lusteenkin on annettava kasvaa.
"ettette lustetta kootessanne
nyhtäisi sen mukana nisuakin"
Mutta aikanaan
nisu korjataan Jumalan aittaan,
ja luste päätyy tuleen.
"Kootkaa ensin luste
ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi,
mutta nisu korjatkaa minun aittaani."
Vertauksen Herra on Jeesus Kristus.
Ja aitta on Jumalan Pojan Valtakunta.
Maan päälle kylvettiin alunperin
hyvä siemen eli nisu.
Mutta sitten tapahtui manipulaatio,
ja kohta maan päällä oli myös lustetta.
Synti ja kuolema
oli päässyt hallitsemaan maailmaa.
Ja maan päällä vallitsee nyt tilanne,
jossa Taivaallinen Isämme
ei saa olla kaikkien Isä.
Joidenkin isä on perkele.
Tällaista kieltä Jeesus käytti.
On siis Valkeus ja pimeys.
Ja tuosta jälkimmäisestä
meidät voidaan siirtää
takaisin ensimmäiseen.
Ja siitä me kiitämme ...
"Isää,
joka on tehnyt teidät
soveliaiksi olemaan osalliset
siitä perinnöstä,
mikä pyhillä on valkeudessa,
häntä,
joka on pelastanut meidät
pimeyden vallasta
ja siirtänyt meidät
rakkaan Poikansa valtakuntaan."
(Kol 1:12)
Jeesus siis selittää sitten
tuon avauksessa olleen vertauksen.
"Pelto on maailma;
hyvä siemen ovat valtakunnan lapset,
mutta lusteet ovat pahan lapset."
Jeesus jatkaa
kahdella muulla vertauksella.
Jotka nekin liittyvät siemeneen.
Kakkosvertauksessa
kylvetystä siemenestä
kasvaa valtava puu,
jonka oksille linnut tekevät pesänsä.
Kolmosvertauksessa
jauhon sekaan tulee hapate.
Siis kaikissa kolmessa vertauksessa
hyvän keskelle sisimpään tulee paha
- vihamies kylvää pahan siemenen
- linnut tekevät pesänsä
- nainen sekoittaa joukkoon hapatteen.
Ja aina tuo paha pilaa sen,
mikä alunperin oli hyvä ja puhdas.- Anonyymi00007
Hellutailaiset haaiivat lustetta ravimiehistä, vankiloista ja vääräuskoisista (islamisteista).
- käännynnäiset
Kunhan liityvät seurakuntaan upotuksen kautta.- Anonyymi00009
Evankeljumi kuuluu kaikille.
Uudestisyntymä myös luterilaisille. - Anonyymi00044
hyvä hyvä, taas helluntalaiset .sinähän se vihapekkana olet oikea Kainihenkinen.
Mieli musta ja karkaat aina tapasi mukaan kun sanookin joki h-kirjaimen.
heti pärähtää otsa- sielusi- pednmerkki- helluntai sitä ja tätä.
hei pakenen jumalaa olen helluntaimetsässä puitten takana lymyilemässä vanhana aatamina- hellutai sitä ja tätä
Entä viimeinen tuomiosi.? pitäsikkö sinunkaltaisesi Jumalan tuntea ja miksi pitäisi tuntea-
*Siksikö kun lymyilet AINA- hellutai sitä ja tätä- ethän sinä polonen muusta osaa puhuakaan
- Anonyymi00008
Sekalaisessa seurakunnassa joukossa on pirun paljon lustetta.
- Anonyymi00012
Mistä johtuu, että uskovaiset ovat niin innokkaita repimään sitä lustetta maailmasta, vaikka Jeesus kielsi opetuslapsiaan tekemästä sitä ja antavat lusteen kasvaa vapaasti omissa seurakunnissaan, vaikka Paavali neuvoi toisin ?
Osaisiko joku tehdä johtopäätelmiä näiden kirkkoharhojen perusteella ?
https://usercontent.one/wp/katolinen.fi/wp-content/uploads/2024/08/KKK-1.OSA-2.JAKSO-3.L-683-1065.pdf?media=1741678714
1. osa
KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA
KIRKON SYMBOLIT
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha öljypuu, jonka
pyhänä juurena olivat patriarkat ja jossa juutalaisten ja pakanoiden sovitus tapahtuu ja kerran
tulee tapahtumaan.138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, nimittäin meille, jotka kirkon kautta pysymme hänessä, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
KIRKKOA ON KUVATTU JO MAAILMAN ALUSTA ASTI
760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä. Osallisuus syntyy siten, että ihmiset kootaan Kristukseen, ja tämä ”kokoaminen” on kirkko. Kirkko on kaiken olemassa olevan päämäärä.154...
KIRKON PERUSTAJA ON JEESUS KRISTUS
763. Pojan tehtävä ja hänen lähettämisensä peruste on se, että hän toteuttaa aikojen täyttyessä Isänsä pelastussuunnitelman.163 ”Sillä Herra Jeesus pani alulle kirkkonsa julistamalla hyvää sanomaa, nimittäin Jumalan valtakunnan saapumista, joka kirjoituksissa oli luvattu jo vuosisatoja sitten.”164 Täyttääkseen Isän tahdon Kristus perusti maan päälle taivasten valtakunnan. Kirkko on ”mysteerinä jo läsnäoleva Kristuksen valtakunta”.165 541
KIRKKO ON UNIVERSAALINEN PELASTUKSEN SAKRAMENTTI
775. ”Kirkko on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
Jumala-yhteyden ja koko ihmiskunnan ykseyden merkki ja välikappale.”201
Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
Ykseys on jo alkanut kirkossa, sillä se kokoaa ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla kirkko on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”merkki ja väline”.360
776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
käsissä ”kaikkien ihmisten lunastuksen välikappale”,202 ”kaiken käsittävä pelastuksen sakramentti”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088
780. Maailmassa kirkko on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
välisen yhteyden merkki ja välikappale. - Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mistä johtuu, että uskovaiset ovat niin innokkaita repimään sitä lustetta maailmasta, vaikka Jeesus kielsi opetuslapsiaan tekemästä sitä ja antavat lusteen kasvaa vapaasti omissa seurakunnissaan, vaikka Paavali neuvoi toisin ?
Osaisiko joku tehdä johtopäätelmiä näiden kirkkoharhojen perusteella ?
https://usercontent.one/wp/katolinen.fi/wp-content/uploads/2024/08/KKK-1.OSA-2.JAKSO-3.L-683-1065.pdf?media=1741678714
1. osa
KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA
KIRKON SYMBOLIT
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha öljypuu, jonka
pyhänä juurena olivat patriarkat ja jossa juutalaisten ja pakanoiden sovitus tapahtuu ja kerran
tulee tapahtumaan.138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, nimittäin meille, jotka kirkon kautta pysymme hänessä, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
KIRKKOA ON KUVATTU JO MAAILMAN ALUSTA ASTI
760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä. Osallisuus syntyy siten, että ihmiset kootaan Kristukseen, ja tämä ”kokoaminen” on kirkko. Kirkko on kaiken olemassa olevan päämäärä.154...
KIRKON PERUSTAJA ON JEESUS KRISTUS
763. Pojan tehtävä ja hänen lähettämisensä peruste on se, että hän toteuttaa aikojen täyttyessä Isänsä pelastussuunnitelman.163 ”Sillä Herra Jeesus pani alulle kirkkonsa julistamalla hyvää sanomaa, nimittäin Jumalan valtakunnan saapumista, joka kirjoituksissa oli luvattu jo vuosisatoja sitten.”164 Täyttääkseen Isän tahdon Kristus perusti maan päälle taivasten valtakunnan. Kirkko on ”mysteerinä jo läsnäoleva Kristuksen valtakunta”.165 541
KIRKKO ON UNIVERSAALINEN PELASTUKSEN SAKRAMENTTI
775. ”Kirkko on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
Jumala-yhteyden ja koko ihmiskunnan ykseyden merkki ja välikappale.”201
Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
Ykseys on jo alkanut kirkossa, sillä se kokoaa ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla kirkko on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”merkki ja väline”.360
776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
käsissä ”kaikkien ihmisten lunastuksen välikappale”,202 ”kaiken käsittävä pelastuksen sakramentti”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088
780. Maailmassa kirkko on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
välisen yhteyden merkki ja välikappale.Me luterilaiset ymmärrämme asian niin, että sakramentiksi eli armonvälineeksi kutsuminen vaatii kaksi asiaa: aineen ja Jumalan sanan. Kasteessa aine on vesi ja ehtoollisessa leipä ja viini. Lisäksi kummassakin on mukana julistettu Jumalan sana. Katolisilla on lisäksi viisi muuta niinsanottua sakramenttia, mutta niistä puuttuu aine. Vain sana on läsnä niitä toimitettaessa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Me luterilaiset ymmärrämme asian niin, että sakramentiksi eli armonvälineeksi kutsuminen vaatii kaksi asiaa: aineen ja Jumalan sanan. Kasteessa aine on vesi ja ehtoollisessa leipä ja viini. Lisäksi kummassakin on mukana julistettu Jumalan sana. Katolisilla on lisäksi viisi muuta niinsanottua sakramenttia, mutta niistä puuttuu aine. Vain sana on läsnä niitä toimitettaessa.
Nuo Katolisen ja Luterilaisen kirkon sakramentit ovat ihan täyttä antikristillistä huuhaata, sillä kirkkoa ei tarvita yhtään mihinkään.
Esim tämä
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan **pelto**.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha **öljypuu**, jonka **pyhänä juurena** olivat **patriarkat** ja **jossa** juutalaisten ja pakanoiden **sovitus tapahtuu** ja kerran tulee tapahtumaan. 138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, ***nimittäin meille, jotka kirkon kautta pysymme hänessä***, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
Sovitus siis tapahtuu muka tässä "kirkkopellossa" olevassa "öljypuussa", jonka juurena ovat Jeesuksen sijasta patriarkat eli sieltä puuttuu kokonaan Jeesus, vaikka juuri Jeesus on Raamatun mukaan se öljypuun juuri.
Jes. 53:2
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta...
Jes.11:10
Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
Se, miksi Jeesuksen vertaus nisusta ja lusteesta on kääntynyt aivan nurin päin, johtuu siitä, että sen sijaan, että kirkko lähtisi maailmasta ulos, se pyrkii saamaan maailman sisälle kirkkoonsa. Siksi lusteet saavat rehottaa seurakuntien sisällä aivan vapaasti ja uskovat pyrkivät nyhtämään niitä maailmasta.
Tämä on Kirkon vuosisatojen harjoittaman aivopesun tulosta. "Kirkkopelto" on maailma, ei siis mikään elävistä kivistä koostuva raamatullinen seurakunta. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Nuo Katolisen ja Luterilaisen kirkon sakramentit ovat ihan täyttä antikristillistä huuhaata, sillä kirkkoa ei tarvita yhtään mihinkään.
Esim tämä
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan **pelto**.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha **öljypuu**, jonka **pyhänä juurena** olivat **patriarkat** ja **jossa** juutalaisten ja pakanoiden **sovitus tapahtuu** ja kerran tulee tapahtumaan. 138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, ***nimittäin meille, jotka kirkon kautta pysymme hänessä***, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
Sovitus siis tapahtuu muka tässä "kirkkopellossa" olevassa "öljypuussa", jonka juurena ovat Jeesuksen sijasta patriarkat eli sieltä puuttuu kokonaan Jeesus, vaikka juuri Jeesus on Raamatun mukaan se öljypuun juuri.
Jes. 53:2
Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta...
Jes.11:10
Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
Se, miksi Jeesuksen vertaus nisusta ja lusteesta on kääntynyt aivan nurin päin, johtuu siitä, että sen sijaan, että kirkko lähtisi maailmasta ulos, se pyrkii saamaan maailman sisälle kirkkoonsa. Siksi lusteet saavat rehottaa seurakuntien sisällä aivan vapaasti ja uskovat pyrkivät nyhtämään niitä maailmasta.
Tämä on Kirkon vuosisatojen harjoittaman aivopesun tulosta. "Kirkkopelto" on maailma, ei siis mikään elävistä kivistä koostuva raamatullinen seurakunta.Aika vakavaa väittää, että Jeesuksen asettama kaste ja ehtoollinen ovat huuhaata.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Aika vakavaa väittää, että Jeesuksen asettama kaste ja ehtoollinen ovat huuhaata.
Noilla kasteilla ja ehtoollisella ei ollut mitään tekemistä Kirkon kanssa. Koko kirkkoa ei ollut edes olemassa silloin, kun Jeesus eli. Kirkko perustettiin vasta 300-luvulla Katolisten kirkkoisien toimesta.
Apt.8
34 Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta ***julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta***.
36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: ***"Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"***
38 Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he ***astuivat kumpikin veteen***, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
39 Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt.*** Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.***
40 Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.
Kirkosta ei puhuta tässä yhteydessä yhtään mitään. Koko Raamatussa ei puhuta kirkosta yhtään mitään, lukuun ottamatta Matt.16:18 vuoden 1992 käännöksessä, jonka kirkkoisät ovat tarkoituksella kääntäneet väärin todistellakseen, että siinä puhutaan heidän kirkostaan. No ei puhuta.
Filippus yksinkertaisesti julisti evankeliumia Jeesuksesta ja kastoi saman tien hoviherran, koska siinä oli vettä lähellä, ja molemmat jatkoivat matkaansa sen jälkeen. Mitään kirkon kirjoihin/jäsenrekisteriin liittämisiä ei tarvittu.
Jeesuksen perustama seurakunta ei siis ole mikään organisaatio/rakennus, sillä raamatullinen seurakunta on hengellinen yhteisö, joka koostuu "elävistä kivistä". Se voi kokoontua ihan missä tahansa, jossa kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä. Mitään kirkon seiniä ei tarvita ympärille.
Joh.2
18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "**Minkä MERKIN** sinä näytät meille, koska näitä teet?"
19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan **TÄMÄ temppeli**, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on **TÄTÄ temppeliä** rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
21 Mutta hän puhui **ruumiinsa temppelistä.**
Juutalaiset eivät ymmärtäneet Jeesuksen puheita, mutta kristityillä on aivan tarpeeksi todisteita voidakseen ymmärtää, mistä seurakunnassa on kyse.
Katolinen kirkko tappoi alkukristityt ja rakensi Jeesuksen perustaman seurakunnan tilalle oman antikristillisen kirkkotemppelinsä, joka syrjäytti Jeesuksen ainoana pelastajana/lunastajana ja välimiehenä.
Nyt nämä Katolisen kirkon laskemalle organisaatioperustukselle rakennetut kirkko/lahkotemppelit muodostavat yhdessä "suuren Babylonin".
2. Kor. 6:16
Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ***ME olemme elävän Jumalan temppeli***, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen ***HEISSÄ asuva*** ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
1.Piet.2
4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5 ja ***RAKENTUKAA itsekin ELÄVINÄ KIVINÄ hengelliseksi huoneeksi***, pyhäksi papistoksi, **uhraamaan hengellisiä uhreja**, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin KULMAKIVEN; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, ***"on se kivi, jonka RAKENTAJAT HYLKÄSIVÄT tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin. - Anonyymi00035
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mistä johtuu, että uskovaiset ovat niin innokkaita repimään sitä lustetta maailmasta, vaikka Jeesus kielsi opetuslapsiaan tekemästä sitä ja antavat lusteen kasvaa vapaasti omissa seurakunnissaan, vaikka Paavali neuvoi toisin ?
Osaisiko joku tehdä johtopäätelmiä näiden kirkkoharhojen perusteella ?
https://usercontent.one/wp/katolinen.fi/wp-content/uploads/2024/08/KKK-1.OSA-2.JAKSO-3.L-683-1065.pdf?media=1741678714
1. osa
KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA
KIRKON SYMBOLIT
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha öljypuu, jonka
pyhänä juurena olivat patriarkat ja jossa juutalaisten ja pakanoiden sovitus tapahtuu ja kerran
tulee tapahtumaan.138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, nimittäin meille, jotka kirkon kautta pysymme hänessä, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
KIRKKOA ON KUVATTU JO MAAILMAN ALUSTA ASTI
760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä. Osallisuus syntyy siten, että ihmiset kootaan Kristukseen, ja tämä ”kokoaminen” on kirkko. Kirkko on kaiken olemassa olevan päämäärä.154...
KIRKON PERUSTAJA ON JEESUS KRISTUS
763. Pojan tehtävä ja hänen lähettämisensä peruste on se, että hän toteuttaa aikojen täyttyessä Isänsä pelastussuunnitelman.163 ”Sillä Herra Jeesus pani alulle kirkkonsa julistamalla hyvää sanomaa, nimittäin Jumalan valtakunnan saapumista, joka kirjoituksissa oli luvattu jo vuosisatoja sitten.”164 Täyttääkseen Isän tahdon Kristus perusti maan päälle taivasten valtakunnan. Kirkko on ”mysteerinä jo läsnäoleva Kristuksen valtakunta”.165 541
KIRKKO ON UNIVERSAALINEN PELASTUKSEN SAKRAMENTTI
775. ”Kirkko on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
Jumala-yhteyden ja koko ihmiskunnan ykseyden merkki ja välikappale.”201
Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän Jumalayhteyden ”sakramentti”. Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti.
Ykseys on jo alkanut kirkossa, sillä se kokoaa ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla kirkko on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”merkki ja väline”.360
776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksen
käsissä ”kaikkien ihmisten lunastuksen välikappale”,202 ”kaiken käsittävä pelastuksen sakramentti”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088
780. Maailmassa kirkko on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
välisen yhteyden merkki ja välikappale.>>>>>>>>>780. Maailmassa kirkko on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmisten
välisen yhteyden merkki ja välikappale.<<<<
----------------
Tosin kirkko sanaa ei UT:ssa olekaan.
Seurakunta sana kyllä on.
----------------
"EKKLESIA " -- SRK.------"KYRIAKON" -- HERRAN.
(Toivo Koilo suuri ilosanoma) 1.Kor.11:17 "...Mutta tätä käskiessäni en kiitä, koska *kokoontuessanne ette tule* paremmiksi vaan pahemmiksi.
18 Sillä ensiksikin kuulen, että keskellänne on riitaisuuksia, kun
kokoonnutte seurakunnankokoukseen,( Novum:" synerkhomenon hymon en te ekklesia" ) ja osittain sen uskonkin.
19 Täytyyhän keskellänne olla puolueitakin, jotta koetuksen kestävät
tulisivat tunnetuiksi joukossanne.
20 Kun näin kokoonnutte yhteen, se ei ole Herran aterian nauttimista.
21 Sillä syötäessä kukin *ottaa etukäteen* oman ateriansa, ja toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
22 Eikö teillä siis ole huoneita aterioimista ja juomista varten? Vai
halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja häpäisette niitä, joilla ei mitään
ole? Mitä sanoisin teille? Kiittäisinkö teitä? Tässä en kiitä..."
------------
(1.Kor 11: 20."..Kun näin kokoonnutte yhteen, se ei ole Herran ( kyriakon ) aterian nauttimista..."
Novum:20..."synerkhomenon un hymon epi to auto uk estin kyriakon deipnon fagein..."
"Kokoontuessanne siis teidän yhteen ei ole Herran aterian syömistä"
--------------------
(Toivo Koilo suuri ilosanoma)
Ilm. 1: 9 "Minä Johannes, *veljenne ja osatoverinne Jeesuksen (Kristuksen)
ahdistuksessa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä*, olin Jumalan
sanan ja Jeesuksen (Kristuksen) todistuksen vuoksi saaressa, jonka nimi on Patmos.
10 Olin Hengessä Herran päivänä ja kuulin takaani voimakkaan äänen
niin kuin pasuunan,
11 joka sanoi: ("Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen" ja:) "Kirjoita
kirjaan, mitä näet ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, (jotka ovat
Aasiassa): Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon, ja Tyatiraan ja
Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan.”
-----------------
Ilm.1:10.."Olin Hengessä Herran päivänä ja kuulin takaani voimakkaan äänen niin kuin pasuunan,...."
Novum: 10."... Egenomen en pneumati en te kyriake hemera kai ekusa opiso mu fonen megalen hos salpingos.."
10 " ...Olin hengesssä Herran ( kyriake) päivänä ja kuulin takaa minun äänen kovan kuin pasuunan"
--------------
(Toivo Koilo suuri ilosanoma)
Ef.1:22 "..Ja kaikki Hän on alistanut Hänen jalkainsa alle ja antanut Hänet
kaiken pääksi seurakunnalle,( te ekklesia) .."
23 joka on Hänen ruumiinsa, Hänen täyteytensä, Hänen, joka kaikki
kaikissa* täyttää."
------------
Novum:22."...kai panta hypetaksen hypo tus podas autu kai auton edoken kefalen hyper panta te ekklesia.."
Ef.1: 22 "..ja kaiken alisti alle jalkojen hänen ja hänet antoi pääksi yli koko seurakunnan.."
------ - Anonyymi00045
niiin heleluntai sitä ja t ätä luste- liste js loste.
katsokaas joksus peiliinkin, mistä teitit pitäisi tunte- Hengellisellä kentällä.
Ei kiitos teitin lapsellisten jahkaajien kohdalla.
- Anonyymi00010
>>>>>Mitä tämä vertaus kertoo meille ja mistä se todistaa ?<<<<
Katso mistä asia yhteys alkaa ja mihin se loppuu. Se on yksi terveen Raamatun tulkinnan alkeita. Vastauksen kyselyysi löydät iitse lukemalla se Raamatusta.
-----------------
Esim.
Pietarin tallennettu puhe alkaa Apt.2:14. päättyen Apt.2:47. kertoen mikä oli puheen vaikutus ja seuraus käytännössä.
-------
”Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
Apostolien teot 2:36-42 FB38 - Anonyymi00013
2Kor.5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt. Biblia (1776) Ps.32:2. Room.3:24-25. Room.4:8. Kol.1:20.
- Anonyymi00014
Hes.20:49 Niin minä sanon: "Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta. "Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia."
- Anonyymi00015
Matt.13:34 Nämät kaikki puhui Jesus kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta ei hän mitään puhunut heille. Mark.4:34 Mutta ei hän ilman vertausta mitään heille puhunut, vaan selitti kaikki opetuslapsillensa erinänsä. Biblia (1776)
- Anonyymi00016
Se tarkoittaa: uskovaisten joukkoon tulee ilmestymään vääriä opettajia, jotka tuovat harhaoppia ja vääristelevät kristinuskoa. Jumala tulee viimeisellä tuomiolla erottelemaan heidät oikeista uskovaisista.
- Anonyymi00028
Jeesuksen vertauksessa PELTO = MAAILMA...ei siis mikään seurakunta.
Sekaannus johtuu siitä, että "kirkkopellossa" muka kasvaa "öljypuu", jonka "pyhänä juurena on patriarkat" eli sieltä juuristosta >>> puuttuu kokonaan Jeesus !
Siksi kirkko opettaa ihan antikristillistä soopaa, jonka koko kristikunta on ottanut vastaan tarkistamatta edes Raamatustaan, pitääkö se paikkansa.
https://usercontent.one/wp/katolinen.fi/wp-content/uploads/2024/08/KKK-1.OSA-2.JAKSO-3.L-683-1065.pdf?media=1741678714
"1. osa
KIRKKO JUMALAN SUUNNITELMASSA
KIRKON SYMBOLIT
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha öljypuu, jonka
pyhänä juurena olivat patriarkat ja jossa juutalaisten ja pakanoiden sovitus tapahtuu ja kerran
tulee tapahtumaan..."
- Anonyymi00017
Jenkkilahkot on jälkikäteen kylvettyä lustetta.
- Anonyymi00019
Ufot tempaa lahkot pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Galilean vuorelle.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ufot tempaa lahkot pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Galilean vuorelle.
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'" - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Matt. 13:30
Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00029
Kirkko on näiden jenkkilahkojen porttoäiti.
Ilm.17
5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]
- Anonyymi00022
Tässä ap.
Esitin erityisesti nikille -GF-, tuon vertauksen ja tässä siis hänen vastineensa:
------------------------------------
Jeesus antoi apostoli Paavalille julistettavaksi avoimen, suorasanaisen evankeliumin, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."
Käsittääkseni hän ei lisää missään kirjeessään: "Tämä pätee teihin ainoastaan, jos te märehditte mielessänne niitä vertauksia, joita Jeesus esitti lihansa päivinä."
-----------------
Eli tämä vahvistaa sen asian, että hänen kohdallaan on ihan sama jopa se, että mitä Jeesus itse puhui ja mitä Raamatussa sanotaan Jumalan sanana.
Yksi ainoa, kokonaisuudesta väkivalloin irroitettu jae, kumoaa kaiken muun Raamatussa !
Todellinen ns. "yhden jakeen oppi" !
Jään odottelemaan perusteettomia / valheisiin perustuvia herjauksia ! :)
Sillä niitä on varmaankin taas tiedossa, en sitä yhtään epäile. - Anonyymi00026
Helluntailiike on Amerikasta tänne tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi00027
Matt.13:38 Mutta pelto on maailma; vaan hyvä siemen, ne ovat valtakunnan lapset; mutta ohdakkeet ovat pahan lapset. Biblia (1776) 1Joh.3:8. 3:10.
- Anonyymi00030
Tuossa on hyvin laaja opetus, jota ei voi lyhyesti selittää.
Sen verran avaan, että luste on vaarallista myrkkyä sisältävä kasvi.
Ukki! - Anonyymi00031
https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kaannos=fi-38&kokoluku=1&hakuehto=mat+13
Jeesus itse selosti vertauksen.- Anonyymi00032
Tässä ap !
Sehän jo minuakin ihmetytti, kun kukaan edellä kommentoinneista ei sen vartaa tutkinut / tiennyt, että Jeesus sen selitti, mutta vaikka Hän sen selitti, niin silti moni ei sitä kuitenkaan kunnolla ymmärrä, sekin asia tuli selväksi tässä ketjussa.
Itse laitoin tuon vertauksen pitkälti nikki -GF-:lle, joka ei usko mihinkään tuomioon saati "tuleen", vaan väittää ja jankkaa vastaan niin, että "kaikki pelastuvat" !
Laitan tuon Raamatunpaikan tähän vielä, kun moni ei uskalla avata linkkejä, virusten pelossa:
Matteus 13
36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Nämä asiat siis universalisti, siis "kaikki pelastuu oppiin" uskovat ovat Raamatuistaan pois repineet, kuten siis kaikki muutkin vastaavat selvääkin selvemmät opetukset !
Eli itsepintaisesti ja loputtomasti vain vastoin Raamatun tervettä opetusta ja siis siten vastoin Jumalaa jankataan vain, että "kaikki ihmiset pelastuvat" !
Silloin tehdään Jumalan sanasta valhetta ja Jumalasta siis valehtelija !
Vakava asia !
Kuitenkin Jumala On Totuus, toisin kuin ihminen vajavaisine ymmärryksineen.
Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tässä ap !
Sehän jo minuakin ihmetytti, kun kukaan edellä kommentoinneista ei sen vartaa tutkinut / tiennyt, että Jeesus sen selitti, mutta vaikka Hän sen selitti, niin silti moni ei sitä kuitenkaan kunnolla ymmärrä, sekin asia tuli selväksi tässä ketjussa.
Itse laitoin tuon vertauksen pitkälti nikki -GF-:lle, joka ei usko mihinkään tuomioon saati "tuleen", vaan väittää ja jankkaa vastaan niin, että "kaikki pelastuvat" !
Laitan tuon Raamatunpaikan tähän vielä, kun moni ei uskalla avata linkkejä, virusten pelossa:
Matteus 13
36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Nämä asiat siis universalisti, siis "kaikki pelastuu oppiin" uskovat ovat Raamatuistaan pois repineet, kuten siis kaikki muutkin vastaavat selvääkin selvemmät opetukset !
Eli itsepintaisesti ja loputtomasti vain vastoin Raamatun tervettä opetusta ja siis siten vastoin Jumalaa jankataan vain, että "kaikki ihmiset pelastuvat" !
Silloin tehdään Jumalan sanasta valhetta ja Jumalasta siis valehtelija !
Vakava asia !
Kuitenkin Jumala On Totuus, toisin kuin ihminen vajavaisine ymmärryksineen.
Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu onTulinen pätsi on alkukielellä KAMINON TOU PYROS, sananmukaisesti "tulen kamiina".
Tietysti kamiinat olivat erilaisia silloin, mutta jokainen tajuaa, että tässä puhutaan roskien polttamisesta, eikä ihmisten tunkemisesta uuniin. Heinät ja oksat palavat nopeasti, ja tuli sammuu vasta, kun kaikki on muuttunut tuhkaksi. Sammumaton tuli on takeena loppuunpalamisesta.
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Tulinen pätsi on alkukielellä KAMINON TOU PYROS, sananmukaisesti "tulen kamiina".
Tietysti kamiinat olivat erilaisia silloin, mutta jokainen tajuaa, että tässä puhutaan roskien polttamisesta, eikä ihmisten tunkemisesta uuniin. Heinät ja oksat palavat nopeasti, ja tuli sammuu vasta, kun kaikki on muuttunut tuhkaksi. Sammumaton tuli on takeena loppuunpalamisesta.
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.Voi se lopulta tulla mutta Raamattu sanoo myös seuraavaa:
Ilm. 13:10 Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra"
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
Eli eivät pahat pääse vain kuin koira veräjästä, eli pelkästään kuolemalla, vaan he joutuvat ensin kärsimään !
Aikamäärän tietää vain Jumala, mutta itse en todellakaan haluaisi tuonne paikkaan, johon se rikas mies joutui kärsimään.
Joten älä viitsi vastoin selvää Sanaa valehdella !!!
Niin ja Raamatussa "tuli" monesti merkitsee kärsimystä, ja siten se tuli, eli kärsimykset uskovaakin puhdistavat / jalostavat kuten Sana sanoo ja Herra itse esimerkillään kertoo:
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
Ps. 66:10 Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.
Jes. 48:10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.
Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.
Sulatus siis vaatii tulen, eli siis kärsimykset ja vain sitä kautta uskovakin siis puhdistuu / pyhittyy / jalostuu !
Ja jos kerran me Jumalan lapset kärsimme täällä maan päällä, kuten edellä tuo Lasarus, niin mikä onkaan niiden kohtalo, jotka eivät ole Ilosanomalle kuuliaisia.
1. Piet. 4:17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
1. Kor. 11:32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
Meille siis "tuomio" tulee jo täällä maan päällä, mutta miten käykään niille, jotka ylenkatsovat Herran ?! - Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Tulinen pätsi on alkukielellä KAMINON TOU PYROS, sananmukaisesti "tulen kamiina".
Tietysti kamiinat olivat erilaisia silloin, mutta jokainen tajuaa, että tässä puhutaan roskien polttamisesta, eikä ihmisten tunkemisesta uuniin. Heinät ja oksat palavat nopeasti, ja tuli sammuu vasta, kun kaikki on muuttunut tuhkaksi. Sammumaton tuli on takeena loppuunpalamisesta.
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.>>>>>>Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.<<<<<
--------------------
Ei ihminen siihen lopu että fyysinen ruumis tuhoutuu.
Synti erottaan ihmisen Jumalasta eikä kuolema oli sitten ruumiin palaminen tai luonnollinen sitä eroa lopeta. Se jatkuu ikuisuuden.
”Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.”
Jesaja 59:1-3 FB38
”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."”
Roomalaiskirje 3:9-18 FB38
---------------------
Kristuksen ulkopuolella oleva on pelastuksen ulkopuolella.
”Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi". Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".”
Galatalaiskirje 3:1-12 FB38
”Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden heikkojen ja köyhien alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla? Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista. Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.”
Galatalaiskirje 4:9-11 FB38
”Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi. Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.”
Galatalaiskirje 5:1-6 FB38 - Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Tulinen pätsi on alkukielellä KAMINON TOU PYROS, sananmukaisesti "tulen kamiina".
Tietysti kamiinat olivat erilaisia silloin, mutta jokainen tajuaa, että tässä puhutaan roskien polttamisesta, eikä ihmisten tunkemisesta uuniin. Heinät ja oksat palavat nopeasti, ja tuli sammuu vasta, kun kaikki on muuttunut tuhkaksi. Sammumaton tuli on takeena loppuunpalamisesta.
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.>>>>>>>>
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.<<<<<
--------------
Em. Malakia taitaa olla adventistien lempi jakeita puolustaa harhojaan ?
Ei ihminen lopu vaikka ruumis palaa tuhkaksi. Tai ruumis tapetaan.
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Matteus 10:28 FB38 - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
>>>>>>>>
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.<<<<<
--------------
Em. Malakia taitaa olla adventistien lempi jakeita puolustaa harhojaan ?
Ei ihminen lopu vaikka ruumis palaa tuhkaksi. Tai ruumis tapetaan.
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Matteus 10:28 FB38Raamatussa sanotaan, että synnin palkka on KUOLEMA, eikä siis iankaikkinen elämä kirkkoisien keksimässä jumaltarustojen piinahelvetissä eli manalassa. Hell on manalan jumalatar, jota helvettiin uskovat palvovat.
Iankaikkisen elämän vastakohta ei ole iankaikkinen elämä piinahelvetissä, vaan IANKAIKKINEN KUOLEMA, josta ei ole enää ylösnousemusta.
Iankaikkinen kuolema = iankaikkinen rangaistus - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Raamatussa sanotaan, että synnin palkka on KUOLEMA, eikä siis iankaikkinen elämä kirkkoisien keksimässä jumaltarustojen piinahelvetissä eli manalassa. Hell on manalan jumalatar, jota helvettiin uskovat palvovat.
Iankaikkisen elämän vastakohta ei ole iankaikkinen elämä piinahelvetissä, vaan IANKAIKKINEN KUOLEMA, josta ei ole enää ylösnousemusta.
Iankaikkinen kuolema = iankaikkinen rangaistusEli taasko se meneekin niin, että "kaikki pelastuu" ?
Ja järjetöntä päättelyä, sillä jos siis luet Raamattuasi noin, niin ihmisen tulisi kuolla heti fyysisesti, kun hän tekee syntiä ! - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Eli taasko se meneekin niin, että "kaikki pelastuu" ?
Ja järjetöntä päättelyä, sillä jos siis luet Raamattuasi noin, niin ihmisen tulisi kuolla heti fyysisesti, kun hän tekee syntiä !"Eli taasko se meneekin niin, että "kaikki pelastuu" ?"
No ei tietenkään mene, vaan toiset pelastuu ja toiset kuolee. Jos kuolee, niin ei silloin tietenkään "pelastu".
Jokainen saa kuitenkin rangaistuksen "tekojensa mukaan" eli toiset kovemman rangaistuksen, toiset lievemmän rangaistuksen, miten se sitten lieneekään tapahtuu...
Luuk. 12
47 Ja sitä palvelijaa, joka tiesi herransa tahdon, mutta ei tehnyt valmistuksia eikä toiminut hänen tahtonsa mukaan, rangaistaan MONILLA lyönneillä.
48 Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan VAIN MUUTAMILLA lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.
"Ja järjetöntä päättelyä, sillä jos siis luet Raamattuasi noin, niin ihmisen tulisi kuolla heti fyysisesti, kun hän tekee syntiä !"
En tajua yhtään, mitä tarkoitat...?
Järjetöntä sen sijaan on se, jos kaikki saavat saman rangaistuksen eli kaikkia pelastumattomia kidutetaan iankaiken jossakin kirkkoisien keksimässä piinahelvetissä (=manala) ! Esim joku agnostikko, joka on pyrkinyt elämään hyvää elämää ja tuntee rakkautta sekä empatiaa lähimmäisiään kohtaan saa saman rangaistuksen kuin sadistinen pedofiili sarjamurhaaja tai kansanmurhaaja, kuten Putin tai Netanjahu. - Anonyymi00042
Anonyymi00037 kirjoitti:
>>>>>>>>
Mal.3:19– Katso, se päivä tulee
liekehtivänä kuin tulinen uuni.
Kaikki röyhkeät ja pahantekijät
ovat silloin oljenkorsia.
Se päivä tulee
ja sytyttää ne liekkiin
– sanoo Herra Sebaot –
eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta.
20Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni,
on nouseva pelastuksen aurinko,
ja te parannutte sen siipien alla.
Te astutte ulos, hypitte riemusta
kuin vasikat laitumella.
21Sinä päivänä, jonka minä määrään,
te poljette jumalattomat maahan,
tallaatte heidät tomuksi,
sanoo Herra Sebaot.
Ilm.20/9 Tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. Sana kuluttaa KATEFAGEN, mikä merkitsee: syödä kokonaan.
Tuomiopäivänä tulee lopullinen rangaistus, ja se on tuhoutuminen, eikä ikuinen kidutus.<<<<<
--------------
Em. Malakia taitaa olla adventistien lempi jakeita puolustaa harhojaan ?
Ei ihminen lopu vaikka ruumis palaa tuhkaksi. Tai ruumis tapetaan.
”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”
Matteus 10:28 FB38"hukuttaa helvettiin" on alkutekstissä APOLESAI EN GEHENNE.
Apolesai tarkoittaa häviämistä, tuhoutumista, ja Gehenna on Jerusalemin ulkopuolella olevan laakson nimi. Siellä oli vuosisatoja uhrattu lapsia Moolokille, ja se oli Jeesuksen aikaan roskien polttopaikka. Koska lähes kaikki tulivat vuosittain Jerusalemiin juhlille, tuo paikka oli tuttu kaikille. Jeesus käytti sitä lopullisen tuhon vertauskuvana. Raamatussa ei edes ole sanaa helvetti alkutekstissä. Se on otettu muualta kun on kuviteltu ihmisiä piinattavan ikuisesti.
APOLESAI on esimerkiksi seuraavissa paikoissa:
Luuk.19:47 miettivät, miten RAIVAISIVAT hänet POIS TIELTÄ
Luuk.20:16 hän tulee ja OTTAA nuo viljelijät HENGILTÄ
Luuk.21:18 edes hiuskarva päästänne ei MENE HUKKAAN
Joh.3:16 jottei yksikään, joka häneen uskoo, JOUTUISI KADOTUKSEEN (vertaa Luuk.21:18, Joh.6:12. Kaikissa näissä kolmessa tekstissä on sama muoto "apoletai". Siksi nämä kohdat tulisi kääntää samoin! On väärin kääntää "joutua kadotukseen", koska se viittaa paikkaan tai olotilaan, eikä tapahtumaan. Oikea käännös olisi: EI TUHOUTUISI)
Joh.6:12 Kerätkää tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään MENISI HUKKAAN
Joh.6:27 älkää tavoitelko KATOAVAA ruokaa
Joh.6:39 etten minä anna yhdenkään niistä... JOUTUA HUKKAAN
Joh.10:10 varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja TUHOAMAAN
Joh.10:28 he eivät koskaan JOUDU HUKKAAN - Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
"hukuttaa helvettiin" on alkutekstissä APOLESAI EN GEHENNE.
Apolesai tarkoittaa häviämistä, tuhoutumista, ja Gehenna on Jerusalemin ulkopuolella olevan laakson nimi. Siellä oli vuosisatoja uhrattu lapsia Moolokille, ja se oli Jeesuksen aikaan roskien polttopaikka. Koska lähes kaikki tulivat vuosittain Jerusalemiin juhlille, tuo paikka oli tuttu kaikille. Jeesus käytti sitä lopullisen tuhon vertauskuvana. Raamatussa ei edes ole sanaa helvetti alkutekstissä. Se on otettu muualta kun on kuviteltu ihmisiä piinattavan ikuisesti.
APOLESAI on esimerkiksi seuraavissa paikoissa:
Luuk.19:47 miettivät, miten RAIVAISIVAT hänet POIS TIELTÄ
Luuk.20:16 hän tulee ja OTTAA nuo viljelijät HENGILTÄ
Luuk.21:18 edes hiuskarva päästänne ei MENE HUKKAAN
Joh.3:16 jottei yksikään, joka häneen uskoo, JOUTUISI KADOTUKSEEN (vertaa Luuk.21:18, Joh.6:12. Kaikissa näissä kolmessa tekstissä on sama muoto "apoletai". Siksi nämä kohdat tulisi kääntää samoin! On väärin kääntää "joutua kadotukseen", koska se viittaa paikkaan tai olotilaan, eikä tapahtumaan. Oikea käännös olisi: EI TUHOUTUISI)
Joh.6:12 Kerätkää tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään MENISI HUKKAAN
Joh.6:27 älkää tavoitelko KATOAVAA ruokaa
Joh.6:39 etten minä anna yhdenkään niistä... JOUTUA HUKKAAN
Joh.10:10 varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja TUHOAMAAN
Joh.10:28 he eivät koskaan JOUDU HUKKAANMiten sinä selität tämän jo vanhan liiton puolelta:
Jes. 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Ja siihen viitaten siis uuden liiton puolella:
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ihan samat madot ja tulet.
Eli ei ole siis kyse vain uuden liiton kirjoituksista, vaan asia on paljon vanhempi. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Miten sinä selität tämän jo vanhan liiton puolelta:
Jes. 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
Ja siihen viitaten siis uuden liiton puolella:
Mark. 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Ihan samat madot ja tulet.
Eli ei ole siis kyse vain uuden liiton kirjoituksista, vaan asia on paljon vanhempi."Miten sinä selität tämän jo vanhan liiton puolelta:
Jes. 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle."
Ilmaus ”missä heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu” liittyy historialliseen Hinnomin laaksoon (Gehennaan) siten, että Jeesus käytti tätä Jerusalemin ulkopuolella sijaitsevaa paikkaa ja sen historiaa konkreettisena metaforana täydellisestä tuhosta ja häpeästä.
Yhteys rakentuu seuraavista historiallisista ja tekstuaalisista tekijöistä:
1. Historiallinen tausta: Lapsiuhrit ja kirottu paikka
Hinnomin laakso (Gei Ben-Hinnom, josta kreikan kielen kautta tuli sana Gehenna) sijaitsee Jerusalemin vanhankaupungin eteläpuolella. Muinaisen Juudan kuninkaiden, kuten Ahasin ja Manassen, aikana laaksossa sijaitsi Tofet-niminen uhripaikka, jossa uhrattiin lapsia polttouhreina pakanajumalille (kuten Moolokille).
Profeetta Jeremia julisti paikan kirotuksi ja nimesi sen ”Murhalaaksoksi”, jonne heitettäisiin Jerusalemin asukkaiden ruumiit ilman hautausta (Jer. 7:31–33). Kuningas Josia saastutti laakson myöhemmin tarkoituksella (2. Kun. 23:10), jotta pakanalliset menot loppuisivat, ja siitä tuli juutalaisille äärimmäisen inhottava paikka.
2. Alkuperäinen teksti: Jesajan kirjan loppuhuipennus
Jeesuksen sanat Markuksen evankeliumissa (9:48) ovat suora lainaus Jesajan kirjan viimeisestä jakeesta (Jes. 66:24). Profeetta Jesaja kuvailee siinä tulevaa tuomiota, jossa ihmiset menevät Jerusalemin ulkopuolelle katsomaan Jumalaa vastaan kapinoineiden kuolleita ruumiita:
"He käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu..."
3. Mitä madot ja tuli tarkoittavat Gehennassa?
Historiallisessa ja kulttuurisessa kontekstissa kuvasto liittyy mätänevien ruumiiden hävittämiseen, ei elävien ihmisten tietoiseen kidutukseen:
Tuli: Laaksoon heitettiin rikolliset, jotka eivät juutalaisen käsityksen mukaan ansainneet kunniallista hautausta. Ruumiit ja jätteet poltettiin tulessa. Tuli "ei sammu" niin kauan kuin poltettavaa materiaalia riittää, mikä takaa täydellisen tuhon.
Madot (toukat): Niihin ruumiinosiin tai jätteisiin, joihin tuli ei ylettynyt, iski välittömästi mätänemisprosessi ja toukat (madot) söivät ne. Mato "ei kuole", eli se tekee työnsä loppuun asti, kunnes kaluttavaa ei enää ole.
Suosittu historianäkemys vs. nykytutkimus
Perinteinen selitys (Kaatopaikka): Usein opetetaan, että Jeesuksen aikana Gehenna oli jatkuvasti palava Jerusalemin kaatopaikka, jonne heitettiin roskia, eläinten raatoja ja rikollisia. Tuli paloi ja madot kuhisivat tällä jäte-alueella.
Nykytutkimuksen huomio: Arkeologinen ja historiallinen tutkimus on osoittanut, että ajatus Gehennasta nimenomaan kaupungin virallisena, palavana roskakorina on peräisin vasta 1200-luvulla eläneen rabbi David Kimhin tekstistä. Jeesuksen kuulijoille metafora avautui ennen kaikkea Jesajan profetian sekä laakson historiallisen lapsiuhri- ja häpeäleiman kautta.
Gehenna oli siis kuulijoille tuttu maantieteellinen paikka, jonka Jeesus nosti symboloimaan lopullista rangaistusta, täydellistä häpeää ja pysyvää tuhoa. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
"Miten sinä selität tämän jo vanhan liiton puolelta:
Jes. 66:24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle."
Ilmaus ”missä heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu” liittyy historialliseen Hinnomin laaksoon (Gehennaan) siten, että Jeesus käytti tätä Jerusalemin ulkopuolella sijaitsevaa paikkaa ja sen historiaa konkreettisena metaforana täydellisestä tuhosta ja häpeästä.
Yhteys rakentuu seuraavista historiallisista ja tekstuaalisista tekijöistä:
1. Historiallinen tausta: Lapsiuhrit ja kirottu paikka
Hinnomin laakso (Gei Ben-Hinnom, josta kreikan kielen kautta tuli sana Gehenna) sijaitsee Jerusalemin vanhankaupungin eteläpuolella. Muinaisen Juudan kuninkaiden, kuten Ahasin ja Manassen, aikana laaksossa sijaitsi Tofet-niminen uhripaikka, jossa uhrattiin lapsia polttouhreina pakanajumalille (kuten Moolokille).
Profeetta Jeremia julisti paikan kirotuksi ja nimesi sen ”Murhalaaksoksi”, jonne heitettäisiin Jerusalemin asukkaiden ruumiit ilman hautausta (Jer. 7:31–33). Kuningas Josia saastutti laakson myöhemmin tarkoituksella (2. Kun. 23:10), jotta pakanalliset menot loppuisivat, ja siitä tuli juutalaisille äärimmäisen inhottava paikka.
2. Alkuperäinen teksti: Jesajan kirjan loppuhuipennus
Jeesuksen sanat Markuksen evankeliumissa (9:48) ovat suora lainaus Jesajan kirjan viimeisestä jakeesta (Jes. 66:24). Profeetta Jesaja kuvailee siinä tulevaa tuomiota, jossa ihmiset menevät Jerusalemin ulkopuolelle katsomaan Jumalaa vastaan kapinoineiden kuolleita ruumiita:
"He käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu..."
3. Mitä madot ja tuli tarkoittavat Gehennassa?
Historiallisessa ja kulttuurisessa kontekstissa kuvasto liittyy mätänevien ruumiiden hävittämiseen, ei elävien ihmisten tietoiseen kidutukseen:
Tuli: Laaksoon heitettiin rikolliset, jotka eivät juutalaisen käsityksen mukaan ansainneet kunniallista hautausta. Ruumiit ja jätteet poltettiin tulessa. Tuli "ei sammu" niin kauan kuin poltettavaa materiaalia riittää, mikä takaa täydellisen tuhon.
Madot (toukat): Niihin ruumiinosiin tai jätteisiin, joihin tuli ei ylettynyt, iski välittömästi mätänemisprosessi ja toukat (madot) söivät ne. Mato "ei kuole", eli se tekee työnsä loppuun asti, kunnes kaluttavaa ei enää ole.
Suosittu historianäkemys vs. nykytutkimus
Perinteinen selitys (Kaatopaikka): Usein opetetaan, että Jeesuksen aikana Gehenna oli jatkuvasti palava Jerusalemin kaatopaikka, jonne heitettiin roskia, eläinten raatoja ja rikollisia. Tuli paloi ja madot kuhisivat tällä jäte-alueella.
Nykytutkimuksen huomio: Arkeologinen ja historiallinen tutkimus on osoittanut, että ajatus Gehennasta nimenomaan kaupungin virallisena, palavana roskakorina on peräisin vasta 1200-luvulla eläneen rabbi David Kimhin tekstistä. Jeesuksen kuulijoille metafora avautui ennen kaikkea Jesajan profetian sekä laakson historiallisen lapsiuhri- ja häpeäleiman kautta.
Gehenna oli siis kuulijoille tuttu maantieteellinen paikka, jonka Jeesus nosti symboloimaan lopullista rangaistusta, täydellistä häpeää ja pysyvää tuhoa.Kirjoitukseni ydin oli lähinnä se, että nykyään väitetään väärin niin, että katolinen kirkko on keksinyt nuo tulet ja madot !
Eli se on valhetta, sillä Jesaja eli n. 700v. ennen ajanlaskun alkua.
Ja nämä "perinteiset selitykset" sun vastaavat muut kuuluvat ns. "teologiaan", eli jumaluus tieteeseen !
Raamattu, eikä varsinkaan Hengelliset salatut / kätketyt viisaudet eivät aukea ihmisviisauden avulla, vaan Opettajaksi ja Sanan avaajaksi ja Eläväksi tekemiseen vaaditaan Pyhä Henki !
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
Laajemmin taas:
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Eli tuollainen ns. "teologinen" Raamatun tutkimus on pahasti pielessä ja siten ihan turhaa ja jonnen joutavaa ajanhukkaa. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Kirjoitukseni ydin oli lähinnä se, että nykyään väitetään väärin niin, että katolinen kirkko on keksinyt nuo tulet ja madot !
Eli se on valhetta, sillä Jesaja eli n. 700v. ennen ajanlaskun alkua.
Ja nämä "perinteiset selitykset" sun vastaavat muut kuuluvat ns. "teologiaan", eli jumaluus tieteeseen !
Raamattu, eikä varsinkaan Hengelliset salatut / kätketyt viisaudet eivät aukea ihmisviisauden avulla, vaan Opettajaksi ja Sanan avaajaksi ja Eläväksi tekemiseen vaaditaan Pyhä Henki !
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
Laajemmin taas:
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Eli tuollainen ns. "teologinen" Raamatun tutkimus on pahasti pielessä ja siten ihan turhaa ja jonnen joutavaa ajanhukkaa."Kirjoitukseni ydin oli lähinnä se, että nykyään väitetään väärin niin, että katolinen kirkko on keksinyt nuo tulet ja madot !
Eli se on valhetta, sillä Jesaja eli n. 700v. ennen ajanlaskun alkua."
Ei tule mieleeni, että olisin missään nähnyt tällaista väitettävän. Kaikkihan voivat nähdä, että Raamatussa puhutaan tulesta ja madoista, joten miksi kukaan väittäisi, että kirkkoisät ovat ne keksineet.
Ei, vaan kirkkoisät ovat keksineet iankaikkisen piinahelvetin, jonka he ovat lainanneet jumaltarustoista värittäen sitä sadistisella Jumalallaan. Fakta on, että Hell on manalan Jumalattaren nimi, eikä tällaista Jumalatarta esiinny Raamatussa lainkaan.
Se, miksi kirkkoisille ei kelvannut Jeesuksen mainitsema ja juutalaisille tuttu Gehenna/Ben-Hinnomin laakso, josta kerrotaan Vanhassa testamentissakin, johtuu siitä, että olisi ollut vaikeata sijoittaa jotain "alamaailmaa" eli maan alaista elämää kaatopaikalle tai laaksoon, mutta jumaltarustojen manala taas sopi hyvin siihen tarkoitukseen.
Ja vielä kun vähän väritti sitä hieman kaikenlaisilla kauhukuvilla, niin johan sai ihmiset pissimään housuihinsa silkasta kauhusta ja pakenemaan kiireen vilkkaa kirkon turviin sen "pelastettavaksi" kauheilta kidutuksilta. Uskonnollista mafia-touhua siis. - Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
Kirjoitukseni ydin oli lähinnä se, että nykyään väitetään väärin niin, että katolinen kirkko on keksinyt nuo tulet ja madot !
Eli se on valhetta, sillä Jesaja eli n. 700v. ennen ajanlaskun alkua.
Ja nämä "perinteiset selitykset" sun vastaavat muut kuuluvat ns. "teologiaan", eli jumaluus tieteeseen !
Raamattu, eikä varsinkaan Hengelliset salatut / kätketyt viisaudet eivät aukea ihmisviisauden avulla, vaan Opettajaksi ja Sanan avaajaksi ja Eläväksi tekemiseen vaaditaan Pyhä Henki !
1. Kor. 2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
Laajemmin taas:
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Eli tuollainen ns. "teologinen" Raamatun tutkimus on pahasti pielessä ja siten ihan turhaa ja jonnen joutavaa ajanhukkaa."Raamattu, eikä varsinkaan Hengelliset salatut / kätketyt viisaudet eivät aukea ihmisviisauden avulla, vaan Opettajaksi ja Sanan avaajaksi ja Eläväksi tekemiseen vaaditaan Pyhä Henki !"
Ei historiallisten tai maantieteellisten FAKTOJEN ymmärtämiseen tarvita mitään "hengellistä viisautta".
"Hengellistä viisautta" tarvitaan lähinnä kaikenlaisten humpuukiselitysten kehittelemiseen.
Vai miksi selvän Jeesuksen mainitseman maantieteellisen paikan tilalle on tarvinnut keksiä jokin jumaltarustoista lainattu mielikuvitushelvetti ? - Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
"Raamattu, eikä varsinkaan Hengelliset salatut / kätketyt viisaudet eivät aukea ihmisviisauden avulla, vaan Opettajaksi ja Sanan avaajaksi ja Eläväksi tekemiseen vaaditaan Pyhä Henki !"
Ei historiallisten tai maantieteellisten FAKTOJEN ymmärtämiseen tarvita mitään "hengellistä viisautta".
"Hengellistä viisautta" tarvitaan lähinnä kaikenlaisten humpuukiselitysten kehittelemiseen.
Vai miksi selvän Jeesuksen mainitseman maantieteellisen paikan tilalle on tarvinnut keksiä jokin jumaltarustoista lainattu mielikuvitushelvetti ?Tässä se "teologia" taas hyvin näkyy !
Minä en keskustele maallisista, vaan Hengellisistä Totuuksista.
Sinä taas luotat maalliseen ja ihmis " viisauden ja tiedon" tuotoksiin.
Siis kysymys kuuluu, että; Mikä on Totuus ?
Se mitä sinulle ihmiset ovat syöttäneet, vai ihan joku muu ?
Olitko itse siis todistamassa nuo asiat, joita varmaksi väität ? !
No, et todellakaan !
Ja tosiasiahan on se, että historiaa on kirjoitettu monella tapaa, riippuen kirjoittajasta ja hänen aivopesunsa määrästä.
Jotta ymmärtäisit oikein, niin Neuvostoliitto väitti Suomen hyökänneen !
Totuus toki on ihan muuta, kuten nyt Ukrainankin tapaus kertoo selvästi.
Joten mietitkö edes hetken sitä, että mihin sinä itse uskot ja mitä pidät varmana ja totuutena ?
Kaikki ei ole niin selvää kuin sinä kuvittelet.
Ja kuten edellä jo sanoin, niin minä tutkin asioita Hengelliseltä kannalta, eli mitä ne kuvat "mato" ja "tuli" Hengellisesti kertovat niiden tulevaisuuden näkymistä, jotka eivät ole todellisia Jumalan lapsia, eli siis oikeasti Hengestä syntyneitä ! - Anonyymi00057
Anonyymi00051 kirjoitti:
Tässä se "teologia" taas hyvin näkyy !
Minä en keskustele maallisista, vaan Hengellisistä Totuuksista.
Sinä taas luotat maalliseen ja ihmis " viisauden ja tiedon" tuotoksiin.
Siis kysymys kuuluu, että; Mikä on Totuus ?
Se mitä sinulle ihmiset ovat syöttäneet, vai ihan joku muu ?
Olitko itse siis todistamassa nuo asiat, joita varmaksi väität ? !
No, et todellakaan !
Ja tosiasiahan on se, että historiaa on kirjoitettu monella tapaa, riippuen kirjoittajasta ja hänen aivopesunsa määrästä.
Jotta ymmärtäisit oikein, niin Neuvostoliitto väitti Suomen hyökänneen !
Totuus toki on ihan muuta, kuten nyt Ukrainankin tapaus kertoo selvästi.
Joten mietitkö edes hetken sitä, että mihin sinä itse uskot ja mitä pidät varmana ja totuutena ?
Kaikki ei ole niin selvää kuin sinä kuvittelet.
Ja kuten edellä jo sanoin, niin minä tutkin asioita Hengelliseltä kannalta, eli mitä ne kuvat "mato" ja "tuli" Hengellisesti kertovat niiden tulevaisuuden näkymistä, jotka eivät ole todellisia Jumalan lapsia, eli siis oikeasti Hengestä syntyneitä !"Minä en keskustele maallisista, vaan Hengellisistä Totuuksista."
Sanojen väärentäminen Jeesuksen suuhun ei ole mikään "hengellinen totuus" tai tulkintakysymys.
Kirkkoisät ovat väärentäneet alkukirjoituksissa esiintyvän ja Jeesuksen käyttämän juutalaisille tutun todellisen maantieteellisen paikan nimen Gehennan/Ben-Hinnomin laakson (josta siis kerrotaan myös Vanhassa Testamentissakin) jumaltarustojen mielikuvitushelvetiksi (josta taas ei ole mitään mainintaa koko Raamatussa).
Se ei siis ole mikään hengellinen tulkintakysymys, vaan historiallinen fakta, että kirkkoisien keksimä helvetti on saanut nimensä MANALAN JUMALATTAREN HELIN nimestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
Sanan alkuperä
Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
"Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran."
Jer.7
30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
32 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa. - Anonyymi00062
Anonyymi00057 kirjoitti:
"Minä en keskustele maallisista, vaan Hengellisistä Totuuksista."
Sanojen väärentäminen Jeesuksen suuhun ei ole mikään "hengellinen totuus" tai tulkintakysymys.
Kirkkoisät ovat väärentäneet alkukirjoituksissa esiintyvän ja Jeesuksen käyttämän juutalaisille tutun todellisen maantieteellisen paikan nimen Gehennan/Ben-Hinnomin laakson (josta siis kerrotaan myös Vanhassa Testamentissakin) jumaltarustojen mielikuvitushelvetiksi (josta taas ei ole mitään mainintaa koko Raamatussa).
Se ei siis ole mikään hengellinen tulkintakysymys, vaan historiallinen fakta, että kirkkoisien keksimä helvetti on saanut nimensä MANALAN JUMALATTAREN HELIN nimestä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti
Sanan alkuperä
Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.
Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.
Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti).
https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
"Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"
"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran."
Jer.7
30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.
31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut.
32 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota 'Toofet' ja 'Ben-Hinnomin laakso', vaan 'Murha-laakso', ja Toofetiin haudataan, kun ei ole muualla tilaa."31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut."
Yhteistä Molokin palvojille ja nykyajan helvetin eli Manalan Jumalattaren HELLin palvojille on se, että heidän uskonsa vaatii ihmisten polttamista, vaikka Raamatun Jumala sanoo siitä "mitä minä en ole käskenyt ja mikä ei ole minun mieleeni tullut."
Silti nämä helvetin palvojat vänkäävät faktoja vastaan, koska heidän "uskonsa" romahtaa, elleivät he saa uskoa sadistiseen ihmisiä polttavaan ja kiduttavaan Jumalaansa.
Molokin palvojien uhrit sentään kuolivat, mutta helvetin palvojien uhreja pidetään hengissä iankaikkisesti, jotta heitä voidaan kiduttaa loputtomasti.
Toinen yhdistävä tekijä Molokin ja helvetin palvojilla ovat LAPSIUHRIT. Nimittäin nämä samat helvetin palvojat eli vanhan liiton siionistivuohet palvovat myös maallista valtiota Israelia, joka murhaa avuttomia lapsia.
Kristittyjä "Jeesuksen seuraajia" teeskentelevät siionistivuohet eivät tunne vähääkään empatiaa tai sääliä näitä avuttomia ihmisiä - siviilejä, joista suuri osa naisia ja lapsia - kohtaan, vaan oikeuttavat heidän murhaamisensa omalla sairaalla uskonnollaan, joka ei ole "Jeesuksen uskoa" nähnytkään.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja JEESUKSEN USKON.
Jeesus ei ollut rasisti, kuten nämä siionistivuohet.
Matt. 28:19
"Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni"...
Käsky koskee siis myös muslimeja, joille kristittyjen tulisi julistaa evankeliumia, mutta siionistivuohille se on mahdoton tehtävä, koska he palvovat Israelia ja pitävät kaikkia Israelin vihollisia ja vastustajia myös omina vihollisinaan.
Heidän "uskonsa" on siis täysin lihallista.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
- Anonyymi00039
Hieno kysymys. Kyllä Jeesus itse sen aika hyvin selittää siellä myös. Kannattaa itse lukea sieltä sekin ajatuksella.
Voin sen verran lisätä, että tuo vertaus selittää myös sen, miksi pahuutta maailmassa hyvienkin ihmisten keskellä on. Ympärillä on koko ajan täällä maan päällä myös pahuutta eli rikkaruohoa. Sen annetaan kasvaa myös maan päällä, koska Jumala ei heti hävittänyt langenneita enkeleitään, vaikka siihen olisi kyennytkin. Koska ihminenkin lankesi pahaan, Hän antaa jokaiselle mahdollisuuden valita vapaasti, kumman puolelle ihminen kääntyy. Paholaisen vai Jumalan.
Jumalalla oli hieno pelastussuunnitelma jo aikojen alusta olemassa. Hän lähettäisi ainoan Poikansa maan päälle sovittamaan ihmisten synnit. Se toimi. Lukuisat ihmiset ovat jo katuneet aidosti syntejään ja pelastuneet. Paholaisen suunnitelma eksyttää kaikki ihmiset pois Jumalan tahdosta on epäonnistunut Jeesuksen sovitustyön ansiosta.
Pahuus hävitetään toki aikanaan kokonaan. Pahuuden voimat tietävät sen itsekin, koska kyllä nekin Raamatun ilmoituksen tuntevat.
Jeesuksessa Kristuksessa meillä ei ole mitään hätää. Luotetaan vain Häneen ja pyydetään armoa ja varjelusta Häneltä. Silloin mekin kasvamme hyvänä viljana pelastukseen, vaikka ympärillämme lustetta onkin. Meidät kootaan taivaan aittoihin, kun luste taas poltetaan lopulllisesti viimeisen tuomion yhteydessä.
Kaikkea hyvää. Ollaan rohkealla mielellä ja hyväntahtoisia toisillemme!>>> Pahuus hävitetään toki aikanaan kokonaan. Pahuuden voimat tietävät sen itsekin, koska kyllä nekin Raamatun ilmoituksen tuntevat
Rohkea väite, mutta väärä. Tässä yhteydessä kannattaa muistaa kaksi tosiasiaa:
1. Lupaus pahan hävittämisestä sijoittuu hamaan tulevaisuuteen ja on siten epäpätevä, kuten moni muukin "lupaus"
2. Raamatun mukaan Jumala on kaiken alku, myös pahuuden. Pahuus on siten erottamaton osa Ramatun Jumalaa, jota ei voi noin vain hävittää.
Jobin kirja on hyvä todiste Raamatun Jumalan pahuudesta ja kieroudesta.- Anonyymi00052
Henki kirjoitti:
>>> Pahuus hävitetään toki aikanaan kokonaan. Pahuuden voimat tietävät sen itsekin, koska kyllä nekin Raamatun ilmoituksen tuntevat
Rohkea väite, mutta väärä. Tässä yhteydessä kannattaa muistaa kaksi tosiasiaa:
1. Lupaus pahan hävittämisestä sijoittuu hamaan tulevaisuuteen ja on siten epäpätevä, kuten moni muukin "lupaus"
2. Raamatun mukaan Jumala on kaiken alku, myös pahuuden. Pahuus on siten erottamaton osa Ramatun Jumalaa, jota ei voi noin vain hävittää.
Jobin kirja on hyvä todiste Raamatun Jumalan pahuudesta ja kieroudesta.En ole koskaan ajatellut asiaa niin. Mutta Jumala on tosiaan kaiken alku ja loppu. Kai se näkemämme pahuus on alunperin Jumalasta lähtöisin.
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut asiaa niin. Mutta Jumala on tosiaan kaiken alku ja loppu. Kai se näkemämme pahuus on alunperin Jumalasta lähtöisin.
No tottakai on! Jumala on kaiken pahuuden alku ja juuri. Saatana vain tekee likaisen työn, mutta käsky ja lupa tulevat Jumalalta.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
No tottakai on! Jumala on kaiken pahuuden alku ja juuri. Saatana vain tekee likaisen työn, mutta käsky ja lupa tulevat Jumalalta.
Voidaan siis todeta et Saatana on Jumalan asialla, on aina ollut.
- Anonyymi00055
Henki kirjoitti:
>>> Pahuus hävitetään toki aikanaan kokonaan. Pahuuden voimat tietävät sen itsekin, koska kyllä nekin Raamatun ilmoituksen tuntevat
Rohkea väite, mutta väärä. Tässä yhteydessä kannattaa muistaa kaksi tosiasiaa:
1. Lupaus pahan hävittämisestä sijoittuu hamaan tulevaisuuteen ja on siten epäpätevä, kuten moni muukin "lupaus"
2. Raamatun mukaan Jumala on kaiken alku, myös pahuuden. Pahuus on siten erottamaton osa Ramatun Jumalaa, jota ei voi noin vain hävittää.
Jobin kirja on hyvä todiste Raamatun Jumalan pahuudesta ja kieroudesta.Kiitos kommentista. Jumala toki on aina tiennyt, mitä pahuus on. Pahuus lähti kuitenkin leviämään vasta sitten, kun eräs kerubi alkoi kapinoimaan ja sai osan enkeleistä puolelleen. Ne ajettiin kaikki taivaasta pois ja sitä perua maan päälläkin rehottava pahuus siis on. Tämä siis ihan Raamatun mukaan.
Jumala olisi toki voinut tuhota nämä pahuuden voimat hetikin, mutta Hän toimii ihan päinvastoin kuin pahuus. Tämähän on ihan maailmassakin nähtävissä. Diktaattorithan yrittävät tuhota aina vastustajansa, mutta suvereeni Jumala ei niin tee. Hän antaa kaikille vapaan tahdon, mutta varoittaa aina niistä seurauksista, mitä Häntä vastaan kapinoinnista seuraa.
Pahuus ei koskaan voi kestää Jumalan edessä, jos pahuutta on, se palaa Jumalan läsnäolossa. SIksi pahat enekelitkin heitettiin ulos taivaasta. Ihmiselle annettiin mahdollisuus pelastua. Siksi Jumala lähetti oman Poikansa maailmaan, että kaikki hlaukkaat puhdistuisivat Hänen sovntoverensä voimasta ja kestäisivä näin Jumalan edessä ja pelastuisivat ikuiseen elämään taivaan kirkkaudessa.
Jumala on Rakkaus. Isä, Poika ja Pyhä Henki on todellinen kolmiyhteinen Jumala. Jeesus rakastaa omiaan. Aamen.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kiitos kommentista. Jumala toki on aina tiennyt, mitä pahuus on. Pahuus lähti kuitenkin leviämään vasta sitten, kun eräs kerubi alkoi kapinoimaan ja sai osan enkeleistä puolelleen. Ne ajettiin kaikki taivaasta pois ja sitä perua maan päälläkin rehottava pahuus siis on. Tämä siis ihan Raamatun mukaan.
Jumala olisi toki voinut tuhota nämä pahuuden voimat hetikin, mutta Hän toimii ihan päinvastoin kuin pahuus. Tämähän on ihan maailmassakin nähtävissä. Diktaattorithan yrittävät tuhota aina vastustajansa, mutta suvereeni Jumala ei niin tee. Hän antaa kaikille vapaan tahdon, mutta varoittaa aina niistä seurauksista, mitä Häntä vastaan kapinoinnista seuraa.
Pahuus ei koskaan voi kestää Jumalan edessä, jos pahuutta on, se palaa Jumalan läsnäolossa. SIksi pahat enekelitkin heitettiin ulos taivaasta. Ihmiselle annettiin mahdollisuus pelastua. Siksi Jumala lähetti oman Poikansa maailmaan, että kaikki hlaukkaat puhdistuisivat Hänen sovntoverensä voimasta ja kestäisivä näin Jumalan edessä ja pelastuisivat ikuiseen elämään taivaan kirkkaudessa.
Jumala on Rakkaus. Isä, Poika ja Pyhä Henki on todellinen kolmiyhteinen Jumala. Jeesus rakastaa omiaan. Aamen.
Kaikkea hyvää!"Pahuus ei koskaan voi kestää Jumalan edessä, jos pahuutta on, se palaa Jumalan läsnäolossa."
Aivan, mitään ikuista elämää kirkkoisien keksimässä iankaikkisessa piinahelvetissä ei ole, sillä Raamatun mukaan saatanakin lakkaa olemasta.
Hes.28
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 ***Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa***, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, ***tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet HÄVÄISSYT PYHÄKKÖSI***. Niin minä annoin ***sinun keskeltäsi puhjeta TULEN; se kulutti sinut***. Ja minä ***panin sinut TUHAKSI MAAHAN*** kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, ***EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, HAMAAN IKIAIKOIHIN ASTI***." - Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
"Pahuus ei koskaan voi kestää Jumalan edessä, jos pahuutta on, se palaa Jumalan läsnäolossa."
Aivan, mitään ikuista elämää kirkkoisien keksimässä iankaikkisessa piinahelvetissä ei ole, sillä Raamatun mukaan saatanakin lakkaa olemasta.
Hes.28
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 ***Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa***, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 Paljoilla synneilläsi, ***tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet HÄVÄISSYT PYHÄKKÖSI***. Niin minä annoin ***sinun keskeltäsi puhjeta TULEN; se kulutti sinut***. Ja minä ***panin sinut TUHAKSI MAAHAN*** kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, ***EIKÄ SINUA ENÄÄ OLE, HAMAAN IKIAIKOIHIN ASTI***."Olet harhaopettaja, kirjoitat paljon aivan potaskaa!
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Olet harhaopettaja, kirjoitat paljon aivan potaskaa!
Sinulla on varmaankin sitten joitakin muitakin "todisteita" kuin vain pelkkä mielipiteesi...?
Ai ei ole...
No parasta, että jätät sitten senkin kirjoittamatta, ettet täytä tätä ketjua tyhjänpäiväisellä lätinälläsi... - Anonyymi00060
Henki kirjoitti:
>>> Pahuus hävitetään toki aikanaan kokonaan. Pahuuden voimat tietävät sen itsekin, koska kyllä nekin Raamatun ilmoituksen tuntevat
Rohkea väite, mutta väärä. Tässä yhteydessä kannattaa muistaa kaksi tosiasiaa:
1. Lupaus pahan hävittämisestä sijoittuu hamaan tulevaisuuteen ja on siten epäpätevä, kuten moni muukin "lupaus"
2. Raamatun mukaan Jumala on kaiken alku, myös pahuuden. Pahuus on siten erottamaton osa Ramatun Jumalaa, jota ei voi noin vain hävittää.
Jobin kirja on hyvä todiste Raamatun Jumalan pahuudesta ja kieroudesta.Nim. Henki on oikeassa siinä, että kaikki maailman pahuus on lähtöisin Jumalasta, ei Saatanasta. Jumala on kaiken alku, ei Saatana.
Lisätään vielä, että Jumala on todella pitkävihainen kaveri. Hän ei kosta heti, mutta hän kypsyttää vihansa, suunnittelee kostoa ja toteuttaa sen myöhemmin.
Kostaminen on yksi pahuuden tunnusmerkeistä. Psykologiassa tällaiset tyypit kutsutaan psykopaateiksi.
- Anonyymi00061
Että ihmisioppia- vesipesee pitää julistaa, eikä repiä sitä Golgatan veren pesijöiden toimsesta.
Näin lustepesu jää todistamaan, että se ei muuta ihmisen mieltä, vaan papit- julistaa haudalla, viimeistä tuomiota, jossa kadotetut herättetään.
Siis ei ensimmäisestä ylösnousemuksesta puhuta mitään, jota Golgatan veren sovintoveri julistaa.
Lestadiolsiuudessa- Jeesuksen nimessä ja veressä julistettu- sanoma, he pääsevät siihen ensimmäiseen ylösottoon, mutta vain vesipesu- riittää- ovat Nooan hukutetin väkivallankansan kuoleman osalliset- mitä sana on itselleni puhunut, ilman helluntai sitä taihi tätä jahkaajaia, ja ollesnipuitten jäkättäjän sanoja.
Eilenkin hyvää sanomaa tuli vanhoillisilta. veren evankeliumia.
vesipesusta eivät puhuneet mitään, he eivät tarttaa oollesnia, eikä jahkaa helluntai sitä ja tätä jäkätystä
tämä tuli aloituksesta mieleen. luste ja hyvävilja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483