TRANSJORDAN PALESTIINA
Se oli Britannian mandaatin nimi ja siihen kuului tämän päivän Jordania.
Luovutettu kuningas Husseinille alueen brittimiehityksen kaveri, joka perusti nykyisen diktatuurin - hašemiitti Jordania.
Dynastian diktatuuri, joka ei ainoastaan kiellä omilta kansalaisiltaan vapautta, vaan tähän päivään mennessä kieltää kansalaisuuden Juudeassa ja Samariassa.
JORDANISPALESTIINA
"Totuus on, että Jordania on Palestiina ja Palestiina Jordania. "
Kuningas Hussein bin Talal, Jordanian entinen kuningas ( 1981 )
Jordania = Palestiina = Jordania
20
247
Vastaukset
- Anonyymi00001
Historiaa, totta.
Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?
- Anonyymi00003
Höpöhöpö! Heitä on sielä 80% väestöstä.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Höpöhöpö! Heitä on sielä 80% väestöstä.
Toki on.
- Anonyymi00002
Juurikin noin.
- Anonyymi00005
Tasan noin se on,
- Anonyymi00006
Gazalaiset ovat egyptiläisiä.
- Anonyymi00008
Suomalaiset ovat ruotsalaisia, ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.
- Anonyymi00007
"Jordania ei ole Palestiina."
Kuningas Hussein bin Talal, Jordanian entinen kuningas ( 1988 )
Syykin on selvä. Kun Jordania hallitsi palestiinalaisalueita, kuningas pyrki sulauttamaan palestiinalaiset Jordanian kuningaskuntaan. Kun intifada tapahtui joulukuussa 1987 ja PLO seuraavana vuonna sai vallan, kuningas vetäytyi osin taloudellisista ja eritoten poliittisista syistä tästä ideastaa sulauttaa palestiinalaiset.- Anonyymi00009
"Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"
Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"
Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion.Palestiinalaiset "alistuvat" Jordaniassa, koska kyseessä on autoritaarinen monarkia. Jordanian hallinto ei siedä minkäänlaista hallitustenvastaista aktivismia, oli se sitten islamistista tai nationalistista. Kuninkaan valta pohjaa perinteisesti beduiiniheimoihin nojaavaan armeijaan, joka pitää tiukkaa kuria koko maan väestöstä.
Jordaniassa kyse ei ole vapaaehtoisesta "alistumisesta", vaan siitä, että vaihtoehtona on ollut joko suora sotilaallinen tukahduttaminen (kuten 1970 <huom!) tai vankila.
Israel taas on parlamentaarinen demokratia, jossa kansalaisoikeudet, sananvapaus ja oikeuslaitoksen riippumattomuus luovat (ainakin vielä) ympäristön, jossa poliittinen protesti on paitsi mahdollista, myös laillista.
Palestiinalaiset Israelissa (arabivähemmistö) eivät "alistu", koska heillä on kansalaisoikeudet, mutta he vastustavat Israelin määritelmää juutalaisena valtiona, koska se asettaa heidät toisen luokan kansalaisiksi etnisen taustansa vuoksi. Tämä ei ole verrattavissa Jordanian monarkiaan, jossa kukaan – palestiinalainen tai jordanialainen – ei voi haastaa kuninkaan valtaa.
Arafatin paluu 1994 ei ollut mikään Israelin johdon "sallima" hyväntekeväisyysteko, vaan osa kansainvälisesti tuettua rauhanprosessia, jossa Israel uskoi saavuttavansa turvallisuuden tunnustamalla PLO:n ja luomalla palestiinalaishallinnon (PA).
Israelin ja palestiinalaisalueiden välinen konflikti ruokkii itse itseään, koska molemmilla puolilla on poliittisia voimia, joiden asema perustuu tilanteen jatkumiseen tai radikalisoitumiseen (Fatah ja juutalaisten ääriortodoksit). - Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
"Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"
Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion.Ja sitten tapettiin Arafat, kun sai aikaiseksi Norjan rauhan alueelle - ei Israelille kelpaa rauha, vaan toisten maat.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ja sitten tapettiin Arafat, kun sai aikaiseksi Norjan rauhan alueelle - ei Israelille kelpaa rauha, vaan toisten maat.
Jasser Arafar kuoli AIDSIIN Ranskassa v 2004. Hän oli egyptiläinen ja syntynyt Kairossa
Sen ovat lääkärit vahvistaneet, mutta sitä yritetään salata. - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jasser Arafar kuoli AIDSIIN Ranskassa v 2004. Hän oli egyptiläinen ja syntynyt Kairossa
Sen ovat lääkärit vahvistaneet, mutta sitä yritetään salata.Arafat keksi 1964 palestiinalaiset.
- Anonyymi00010
Gaza = Egypti = Gaza
- Anonyymi00012
Miksi ihmeessä sitten israelilaiset sinne Gazaan tunkevat.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten israelilaiset sinne Gazaan tunkevat.
IDF yrittää poistaa Hamasin vallan Gazasta ja riisua se aseista, kuten Trumpin "rauhansuunnitelma" edellyttää. Koska arabimaat kieltäytyvät tekemästä sitä, täytyy Israelin tehdä taas se likainen työ.
Rauhaa ei tule ennenkuin Hamas on riisuttu aseista. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
IDF yrittää poistaa Hamasin vallan Gazasta ja riisua se aseista, kuten Trumpin "rauhansuunnitelma" edellyttää. Koska arabimaat kieltäytyvät tekemästä sitä, täytyy Israelin tehdä taas se likainen työ.
Rauhaa ei tule ennenkuin Hamas on riisuttu aseista.Juuri niin.
- Anonyymi00016
Oikea yhtälö.
- Anonyymi00019
Trump perusti vuodenvaihteessa tuon "Rauhankomitean", jonka piti vakauttaa Gaza ja riisua Hamas aseista, mutta kun Hamasin terroristijohtajat ilmoittivat, että he eivät laske aseitaan, niin tuolla komitealla meni pupu pöksyihin ja ovat istuneet vain kädet ristissä ja seuranneet, miten IDF riisuu Hamasia aseista.
Nyt IDF on siirtynyt Libanonin puolelle toimimaan samoin, koska Libanonin armeija ei halua riisua Hitzbollahia aseista. Siellähän paljastui, että useat Libanonin armeijan upseereista ovat Hitzbollahin jäseniä.
Hiljaa hyvä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673