Jordania = Palestiina = Jordania

Anonyymi-ap

TRANSJORDAN PALESTIINA

Se oli Britannian mandaatin nimi ja siihen kuului tämän päivän Jordania.

Luovutettu kuningas Husseinille alueen brittimiehityksen kaveri, joka perusti nykyisen diktatuurin - hašemiitti Jordania.

Dynastian diktatuuri, joka ei ainoastaan kiellä omilta kansalaisiltaan vapautta, vaan tähän päivään mennessä kieltää kansalaisuuden Juudeassa ja Samariassa.

JORDANISPALESTIINA

"Totuus on, että Jordania on Palestiina ja Palestiina Jordania. "

Kuningas Hussein bin Talal, Jordanian entinen kuningas ( 1981 )

20

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Historiaa, totta.

    • Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?

      • Anonyymi00003

        Höpöhöpö! Heitä on sielä 80% väestöstä.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Höpöhöpö! Heitä on sielä 80% väestöstä.

        Toki on.


    • Anonyymi00002

      Juurikin noin.

    • Anonyymi00005

      Tasan noin se on,

    • Anonyymi00006

      Gazalaiset ovat egyptiläisiä.

      • Anonyymi00008

        Suomalaiset ovat ruotsalaisia, ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.


    • Anonyymi00007

      "Jordania ei ole Palestiina."
      Kuningas Hussein bin Talal, Jordanian entinen kuningas ( 1988 )

      Syykin on selvä. Kun Jordania hallitsi palestiinalaisalueita, kuningas pyrki sulauttamaan palestiinalaiset Jordanian kuningaskuntaan. Kun intifada tapahtui joulukuussa 1987 ja PLO seuraavana vuonna sai vallan, kuningas vetäytyi osin taloudellisista ja eritoten poliittisista syistä tästä ideastaa sulauttaa palestiinalaiset.

      • Anonyymi00009

        "Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"

        Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
        Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
        Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"

        Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
        Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
        Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion.

        Palestiinalaiset "alistuvat" Jordaniassa, koska kyseessä on autoritaarinen monarkia. Jordanian hallinto ei siedä minkäänlaista hallitustenvastaista aktivismia, oli se sitten islamistista tai nationalistista. Kuninkaan valta pohjaa perinteisesti beduiiniheimoihin nojaavaan armeijaan, joka pitää tiukkaa kuria koko maan väestöstä.

        Jordaniassa kyse ei ole vapaaehtoisesta "alistumisesta", vaan siitä, että vaihtoehtona on ollut joko suora sotilaallinen tukahduttaminen (kuten 1970 <huom!) tai vankila.

        Israel taas on parlamentaarinen demokratia, jossa kansalaisoikeudet, sananvapaus ja oikeuslaitoksen riippumattomuus luovat (ainakin vielä) ympäristön, jossa poliittinen protesti on paitsi mahdollista, myös laillista.

        Palestiinalaiset Israelissa (arabivähemmistö) eivät "alistu", koska heillä on kansalaisoikeudet, mutta he vastustavat Israelin määritelmää juutalaisena valtiona, koska se asettaa heidät toisen luokan kansalaisiksi etnisen taustansa vuoksi. Tämä ei ole verrattavissa Jordanian monarkiaan, jossa kukaan – palestiinalainen tai jordanialainen – ei voi haastaa kuninkaan valtaa.

        Arafatin paluu 1994 ei ollut mikään Israelin johdon "sallima" hyväntekeväisyysteko, vaan osa kansainvälisesti tuettua rauhanprosessia, jossa Israel uskoi saavuttavansa turvallisuuden tunnustamalla PLO:n ja luomalla palestiinalaishallinnon (PA).

        Israelin ja palestiinalaisalueiden välinen konflikti ruokkii itse itseään, koska molemmilla puolilla on poliittisia voimia, joiden asema perustuu tilanteen jatkumiseen tai radikalisoitumiseen (Fatah ja juutalaisten ääriortodoksit).


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "Palestiinalaisilla ei ole täysiä kansalaisoikeuksia Jordaniassa?"

        Jordaniassa on n 6 miljoonaa palestiinalaista, eli saman verran kuin Israelissa, mutta eivät he rettelöi eivätkä ammu raketteja naapureihinsa. He alistuvat islamilaiseen hallintoon, kun taas Israelin puolella juutalainen hallinto ei kelpaa.
        Tokihan Jasser Arafat yritti vallankumousta v 1980, mutta hänen kannattajiaan tapettiin ja eloonjääneet pakenivat Libanoniin. Mutta Arafat jatkoi tuota vallankumousyritystään Israelissa, jonne Israelin johto saali hänen myöhemmin palata. Siksi hän lietsoi siellä kansaa tekemään vallankumousta.
        Jokainen terroristijohtaja haluaa oman valtion.

        Ja sitten tapettiin Arafat, kun sai aikaiseksi Norjan rauhan alueelle - ei Israelille kelpaa rauha, vaan toisten maat.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Ja sitten tapettiin Arafat, kun sai aikaiseksi Norjan rauhan alueelle - ei Israelille kelpaa rauha, vaan toisten maat.

        Jasser Arafar kuoli AIDSIIN Ranskassa v 2004. Hän oli egyptiläinen ja syntynyt Kairossa
        Sen ovat lääkärit vahvistaneet, mutta sitä yritetään salata.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Jasser Arafar kuoli AIDSIIN Ranskassa v 2004. Hän oli egyptiläinen ja syntynyt Kairossa
        Sen ovat lääkärit vahvistaneet, mutta sitä yritetään salata.

        Arafat keksi 1964 palestiinalaiset.


    • Anonyymi00010

      Gaza = Egypti = Gaza

      • Anonyymi00012

        Miksi ihmeessä sitten israelilaiset sinne Gazaan tunkevat.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sitten israelilaiset sinne Gazaan tunkevat.

        IDF yrittää poistaa Hamasin vallan Gazasta ja riisua se aseista, kuten Trumpin "rauhansuunnitelma" edellyttää. Koska arabimaat kieltäytyvät tekemästä sitä, täytyy Israelin tehdä taas se likainen työ.
        Rauhaa ei tule ennenkuin Hamas on riisuttu aseista.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        IDF yrittää poistaa Hamasin vallan Gazasta ja riisua se aseista, kuten Trumpin "rauhansuunnitelma" edellyttää. Koska arabimaat kieltäytyvät tekemästä sitä, täytyy Israelin tehdä taas se likainen työ.
        Rauhaa ei tule ennenkuin Hamas on riisuttu aseista.

        Juuri niin.


    • Anonyymi00016

      Oikea yhtälö.

      • Anonyymi00019

        Trump perusti vuodenvaihteessa tuon "Rauhankomitean", jonka piti vakauttaa Gaza ja riisua Hamas aseista, mutta kun Hamasin terroristijohtajat ilmoittivat, että he eivät laske aseitaan, niin tuolla komitealla meni pupu pöksyihin ja ovat istuneet vain kädet ristissä ja seuranneet, miten IDF riisuu Hamasia aseista.
        Nyt IDF on siirtynyt Libanonin puolelle toimimaan samoin, koska Libanonin armeija ei halua riisua Hitzbollahia aseista. Siellähän paljastui, että useat Libanonin armeijan upseereista ovat Hitzbollahin jäseniä.
        Hiljaa hyvä tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe