Lohdutukseksi Ratikka valinnan johdosta Turku aloittaa haitaribussien kokeilut ruuhkaisimmilla kaupunkialueen reiteillä. Käytetyt (loppuunajaetut??) haitaribussit saavat tulikasteensa lähitulevaisuudessa. Miksei haitaribussit voisi olla ihka uusia??
Kenties siksi että ratikkavastaisille saadaan hierottua lisää suolaa haavoihin. Uusilla tyylikkäillä busseilla kun voitaisiin todistaa että haitaribussit olisikin ollut hieno kestävä joukkoliikennevaihtoehto a) Tyylikäs mannermainen ulkonäkö (look) b) taloudellisesti kannattava c) ei isoja vuosine katumylleryksiä d) hyvä kuljetuskapasiteetti e) Uudelleen reitityksiä voitaisiin joustavasti kustomoida tarpeen ja tilaanteen muuuttuessa lähes lennossa. ym. ym- ym.
Kun kokeiluun tulevat haitaribussit ovat loppuunkulutettuja riiskoja niin Ratikkaintoilijat ovat siitä jätte bra iloissansa, Voivat silloin sepitellä ideologista saagaansa siitä että haitabusssit ovat kelvottomia kulkupelejä.
Käytettyjä haitaribusseja Turkuun . Oletko iloinen
9
312
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Haitaribussi on hyvä hankinta. Vähän käytetty on usein parempi kuin uusi.
- Anonyymi00002
Ja miten paljon helpompi olisikaan ollut "pohjustaa" reitti supersähköbusseille, siis se reitti jonka rakentaminen ratikoille kestää nyt vuosia ja aihettaa kaikenlaista riesaa kaupunkilaisille.
- Anonyymi00003
Sanos muuta, päätös on 15 vuotta myöhässä. Se olisi jo ohi. Tamperekin on mennyt ohi, vaikka aloitti suunnittelun Turun jälkeen.
Tampere on kaikilla mittareilla mennyt Turun ohi.
- Anonyymi00004
Nuo haitarihyrysysyt tuskin mahtuvat talvikinoksissa normipysäkeille. Eikun uusia vaan rakentamaan, yhden pysäkkiparin kustannusarvio on noin 500 000 euroa. Joka Turussa tarkoittaa miljuunan.
- Anonyymi00008
Ja paljonko se ratikka tuleekaan maksamaan? Johdin bussi -50 luvun tyyliin olisi paras ratkaisu, ja akkuja sen verran, että muutaman korttelin pystyisi kiertämään esteen tullessa (eli talvella kiskoille pysäköity auto ) tai sähkökatkon sattuessa voisi ajaa reitin loppuun.
- Anonyymi00005
Voisihan sitä raitiovaunuakin vielä harkita.
- Anonyymi00006
Onko valtio jo luvannut avustaa?
- Anonyymi00007
Ei teille bussiraakaan tipu. Ei ratikkaa, ei bussia. Onneksi on oma auto ja toriparkki.
- Anonyymi00009
Kauppatori ja sen mukana parkkihallikin taitaa vähitellen vajota alla olevaan savipatjaan! Minä eilen ihmettelin taas kuinka katukivet tuntuivat vaappuvan siinä torin vieressäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901443
- 831002
- 66887
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361851Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170825- 92743
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61585- 45477
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta125466- 31434