Perisynnin kieltäjät

Anonyymi-ap

Raamatussa kerrottua ihmisen syntiinlankeemusta paratiisissa kutsutaan toiselta nimeltä perisynniksi. Perisynti on syntiinlankeemuksen synonyymi.

27

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Jenkkilahkot joutuvat kieltämään koko perisynnin, koska se ei satu heidän oppeihinsa ollenkaan.

      Toiset kuittaavat koko perisynnin keksimällä sille vääriä merkityksiä.

      • Anonyymi00010

        Saksalainen Luther otti omaan käyttöönsä perisyntikäsitteen, se on katolinen harhaoppi.
        Jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Näinhän myös Suomen lakikin tuomitsee.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Saksalainen Luther otti omaan käyttöönsä perisyntikäsitteen, se on katolinen harhaoppi.
        Jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Näinhän myös Suomen lakikin tuomitsee.

        Ihminen menetti ikuiseneläjän asemansa Aatamin ja Eevan väärän valinnan johdosta. Samoin he joutuivat eroon Jumalan yhteydestä. Tämä synnin kirous, jatkuu perintönä ruumiissamme. Me vanhenemme ja ruumiimme kuolee, mutta sielu menee, joko tuonelaan tai Aabrahamin helmoihin. Riippuen miten suhtaudumme Herramme Jeesuksen antamiin evankeliumeihin.


    • Anonyymi00004

      Raamatun mukaan ihminen kuoli hengellisesti kun syyllistyi syntiinlankeemukseen.
      Tuli ero Jumalasta. Raamatun mukaan ihmiset syntyvät hengellisesti eroon Jumalasta perisynnin vuoksi ja ihmisestä tulee syntinen heti sikiämisestä alkaen Aadamin syntiseen sukuun.

      • Anonyymi00005

        1. Moos. 3

        22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.


    • Anonyymi00006

      Ne kerubit ovat yhtä totta tänä päivänä kuin perisynti.

    • Anonyymi00007

      Room.5: 19 "Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ."

      Ihminen tuli perisynnistä osallisesi heti sikiäisestä alkaen Aadamin syntiin langenneeseen sukukuntaan.

      Kyse ei ole pelkästä taipumuksesta tehdä syntiä tai heikkoudesta tehdä syntiä joskus myöhemmin, kuten asia usein ohitetaan.

    • Anonyymi00008

      Raamatun mukaan peristyntinen ihminen ei elä ikuisesti, vaan on kuoleman kadotustuomion alainen.

      Room.5: 18" Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion."

    • Anonyymi00009

      Perisyntiä ei ole olemassakaan.
      5.Ms 24 :16.16. Isiä ei saa surmata lasten tähden eikä lapsia isien tähden. Kukin surmattakoon oman syntinsä tähden.
      2. Kun. 14:6; 2. Aik. 25:4; Jer. 31:30; Hes. 18:20

      2. Aikakirja 25: 4.Mutta heidän lapsensa hän jätti surmaamatta, sen mukaisesti kuin on kirjoitettu lakiin, Mooseksen kirjaan, jossa Herra on käskenyt: "Älköön isiä surmattako lasten tähden älköönkä lapsia isien tähden. Jokainen kuolkoon oman syntinsä tähden."
      5. Moos. 24:16; Hes. 18:20

      • Anonyymi00012

        Perisynti tarkoittaa Aadamin syntiä paratiisissa.

        Sitten on eri asia vanhempien syntivelka, mikä tulee lasten kannettavaksi, jos ei noudata kaikkia Jumalan lakeja ja käskyjä 100%:sti. Kukaan ei ole vielä siihen pystynyt.

        Hes. 18:19

        Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut KAIKKIA MINUN KÄSKYJÄNI ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

        Valit. 5:7

        Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

        3. Moos. 26:40

        Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.


      • Anonyymi00016

        Jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan. Jeesus on jo maksanut hyvityksen epäonnistumisistamme ja tarjoaa meille mahdollisuuden muuttaa oma elämämme turvautumalla ja uskomalla Häneen. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi ja eläkää Jumalan tahdon mukaisesti. Jeesus on jo maksanut hyvityksen epäonnistumisistamme, kunhan vain turvaudumme itse häneen ja alamme etsimään Hänen tahtoaan kaikkiin valintoihimme.


    • Anonyymi00011

      Miten perisynti voi olla vielä olemassa jos niitä kerubeja ei missään näy.

      • Anonyymi00020

        Paratiisia ei enää ole, se on hävitetty.

        Ei sitä ryöväriä viety mihinkään paratiisiin, koska sitä ei enää silloin ollut olemassakaan.

        Ryövärin armon varaan ei kannata autuuttaan perustaa.

        Matt. 27:44

        Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.


    • Anonyymi00013

      4. Moos. 14:18

      'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

      2. Sam. 12:13

      Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

      2. Sam. 12:15

      Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

      18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

    • Anonyymi00014

      Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

    • Anonyymi00015

      Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta synneistä.

      Vanhan liiton syntymiseksi pojat ympärileikattiin 8 pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysen poikasta syntiuhrina perisynnin vuoksi.

      Uusi liitto alkaa: sekä pojat että tytöt kaste Kristityksi, Jeesus on syntiuhri.

    • Anonyymi00017

      Nooan aikana vain Nooa itse oli vanhurskas, ei kukaan muu.

      1. Moos. 7:1

      Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."

      Jumala pelastaa kuitenkin perhekunnittain.

      1. Piet.3
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

      21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

    • Anonyymi00018

      Perisynti on voimissaan edelleen, kaikki kuolee sen perusteella.

      Aadam ja Kristus
      12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.

      • Anonyymi00019

        1. Moos. 3:19

        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."


    • Anonyymi00021

      kiva syyttää asiasta joka on mitä ???

    • Anonyymi00022

      Missä Raamatussa sanotaan että paratiisi on hävitetty?

      Kyllä niiden kerubien pitäisi yhä vahtia sitä elämän puulle vievää tietä jos kaikki pitää paikkaansa.

      Ei kai me voida omasta päästä keksiä asioita että näin on tapahtunut ja näin asiat ovat.

      • Anonyymi00023

        Paratiisi oli maan päällä, siellä oli kasveja, puita ja eläimiä. Jotain viitteitä siitä on löytynyt nykyisen Irakin alueelta.


      • Anonyymi00025

        Kerubit on nyt taivaassa muissa hommissa.


    • Anonyymi00024

      Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei minkään rosvon kanssa hengailemaan hävitettyyn paratiisiin.

    • Anonyymi00026

      Kristuksen kärsimys ja korotus
      18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
      19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
      20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
      21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. [Mark. 12:36+]

    • Anonyymi00027

      Eikä kukaan ihminen ole mennyt taivaaseen. Paavalinkin puheet taivaassa käymisestä on epäluotettavia puheita, illuusioita tai hallusinaatioita.

      Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      Eikä Jeesus hiippaile henkiolentona missään murhamiesten porukoissa.

      1.Piet.3
      21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
      22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat.

      Jeesus tulee takaisin maan päälle vasta ajastaan.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      829
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      62
      746
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      502
    Aihe