Usko Toivosen viimeisin vii(/)tsaus

Anonyymi-ap

... on se, että hänen mukaansa Raamatun oheen ei tulisi kauheasti liittää "omia sanoja".

Tämä on yksi niistä monen monituisista Uskon "teeseistä", joita hän kovin mieluusti tarjoilee toisten noudattettavaksi mutta jota hänen jostain syystä itse tarvitse noudattaa.

Onhan nimittäin niin, että kun Uskoa patistaa uskomaan sovituksen sanaan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"

NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU - ilman, että lisäilee mitään omia sanoja -

alkaa vuolas sössötys ja lässytys, jonka tarkoitus on luoda hieno "raamatullinen" ( 🤣🤣🤣) peite sille, miksi Usko EI USKO tuohon Paavalin julistamaan sanomaan niin kuin Paavali on sen kirjoittanut.

Usko nimittäin ei ole KOSKAAN tunnustanut uskovansa tuohon sanomaan niin kuin se on kirjoitettu.

11

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen voi käsittää kummin vain, Raamatulla.

      • Anonyymi00003

        Totta kyllä.

        Jos valitsee 2 Kor. 5:19:n, silloin jae 20 selitettävä jotenkin toisin, ja jos valitsee jakeen 20, jae 19 on selitettävä toisin.

        Koineekreikka sitten paljastaa, kumpi on huonommin suomennettu, ja sen perusteella voi suorittaa valintansa.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Totta kyllä.

        Jos valitsee 2 Kor. 5:19:n, silloin jae 20 selitettävä jotenkin toisin, ja jos valitsee jakeen 20, jae 19 on selitettävä toisin.

        Koineekreikka sitten paljastaa, kumpi on huonommin suomennettu, ja sen perusteella voi suorittaa valintansa.

        Näiden jakeen 19 mitätöijien toiminnassa on kummallista se, että mitätöityään tuon jakeen he ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Juuri tuon jakeen kohdalla heillä on jostain syystä lupa olla piittaamatta siitä, mitä siinä lukee - jakeen, joka ilmaisee kaikista Uuden testamentin jakeista täydellisimmin sen, miksi Jumalan Poika tuli ihmiseksi.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Näiden jakeen 19 mitätöijien toiminnassa on kummallista se, että mitätöityään tuon jakeen he ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

        Juuri tuon jakeen kohdalla heillä on jostain syystä lupa olla piittaamatta siitä, mitä siinä lukee - jakeen, joka ilmaisee kaikista Uuden testamentin jakeista täydellisimmin sen, miksi Jumalan Poika tuli ihmiseksi.

        Eihän sitä 19 jaetta ole mitenkään mitätöity !

        Miksi valehtelet ?

        Se jae kertoo sen, että Jumalan taholta kaikki on jo selvää.

        Mutta jae 20 taas kertoo ihmisen oman osan / tehtävän sovituksessa, eli kuten siinä sanotaan täysin selvästi_

        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.

        Eli ihmisellä on vapaa valinta, joko:

        1) Ihminen ANTAA SOVITTAA ja haluaa pelastua ?

        Tai:

        2) Ihminen EI ANNA SOVITTAA, eikä siis siten itse halua pelastusta osakseen.

        Niin ja se sovitus asia alkoi jo jakeesta 19, mutta sinä raukka poistat senkin Raamatustasi:

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja HÄN USKOI MEILLE SOVITUKSEN SANAN !

        Ja sitten siis kerrotaan se sovituksen sana, eli syy ilosanoman julistamiseen:

        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.

        Eli ANTAKAA SOVITTAA !

        EIKÄ "teidät on jo sovitettu, mitään ei tarvitse enää tehdä, eikä edes uskoa mihinkään, vaan te kaikki pelastutte " !

        Ja sitten vietetään siellä sinun "taivaassasi" iäisyyttä Hitlerin ja Mengelen ja muiden massamurhaajien kanssa sulassa sovussa, eli kiduttajat / murhaajat ja heidän uhrinsa !

        Voi hyvää päivää sentään tuota ihmisen umpisokeutta !


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Eihän sitä 19 jaetta ole mitenkään mitätöity !

        Miksi valehtelet ?

        Se jae kertoo sen, että Jumalan taholta kaikki on jo selvää.

        Mutta jae 20 taas kertoo ihmisen oman osan / tehtävän sovituksessa, eli kuten siinä sanotaan täysin selvästi_

        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.

        Eli ihmisellä on vapaa valinta, joko:

        1) Ihminen ANTAA SOVITTAA ja haluaa pelastua ?

        Tai:

        2) Ihminen EI ANNA SOVITTAA, eikä siis siten itse halua pelastusta osakseen.

        Niin ja se sovitus asia alkoi jo jakeesta 19, mutta sinä raukka poistat senkin Raamatustasi:

        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja HÄN USKOI MEILLE SOVITUKSEN SANAN !

        Ja sitten siis kerrotaan se sovituksen sana, eli syy ilosanoman julistamiseen:

        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: ANTAKAA SOVITTAA itsenne Jumalan kanssa.

        Eli ANTAKAA SOVITTAA !

        EIKÄ "teidät on jo sovitettu, mitään ei tarvitse enää tehdä, eikä edes uskoa mihinkään, vaan te kaikki pelastutte " !

        Ja sitten vietetään siellä sinun "taivaassasi" iäisyyttä Hitlerin ja Mengelen ja muiden massamurhaajien kanssa sulassa sovussa, eli kiduttajat / murhaajat ja heidän uhrinsa !

        Voi hyvää päivää sentään tuota ihmisen umpisokeutta !

        Miksi sinä vihaat sovituksen sanaa niin paljon, että sinun tulee
        saada raiskata se riekaleiksi?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miksi sinä vihaat sovituksen sanaa niin paljon, että sinun tulee
        saada raiskata se riekaleiksi?

        En minä vihaa, vaan rakastan sitä !

        Minä halusin siis tulla sovitetuksi ja olen tullut sovitetuksi, kun minutkin kihlattiin tähän tapaan Herralle:

        2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        Kihlaamiseen vaaditaan molempien halu !

        Jumala siis on ilmoittanut asian omalta osaltaan, ja Kristuksen puolesta olen minäkin kehoittamassa: ANTAKAA SOVITTAA ITSENNE JUMALAN KANSSA !!!

        2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miksi sinä vihaat sovituksen sanaa niin paljon, että sinun tulee
        saada raiskata se riekaleiksi?

        Ja vielä sinulle !

        Miksi siis levität selviä valheita minusta ? !

        Ei kai Pyhä Henki / Herra sinua siihen kehoita / opasta ?

        Siis minä rakastan OIKEAA sovituksen sanaa, mutta valhetta minä vihaan, kuten Herrakin vihaa !

        Ps. 119:163 Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.


    • Anonyymi00001

      2Kor.3:14-18.

    • Anonyymi00002

      1Moos.12:17 Mutta Herra vitsaisi Pharaota suurella vitsauksilla, hänen huonettansa, Sarain Adramin emännän tähden. Biblia (1776)

    • Anonyymi00005

      Sen verran tähän vastausta, että omat opit perustuvat ihmisten toimesta lisättyihin sanoihin ja silloin oppi sitoo siihen uskovat.

      Esim. katolisen kirkon oppi siitä, että Marialla ei ollut lapsia Joosefin kanssa.
      Ko. opin mukaan Maria on ikuinen neitsyt.

      Raamatun ilmoitus kuitenkin todistaa:

      54 Ja hän tuli kotikaupunkiinsa ja opetti heitä heidän synagoogassaan, niin että he hämmästyivät ja sanoivat: "Mistä hänellä on tämä viisaus ja nämä voimalliset teot?
      55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?
      56 Ja eivätkö hänen sisarensa ole kaikki meidän parissamme? Mistä sitten hänellä on tämä kaikki?" ( Matt 13)

      Tämä esimerkkinä, kuinka ihmisten lisäykset johtavat harhaan totuuden sanasta.

      Onhan se ihan suoraankin Raamatussa todettu:

      5 Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
      6 Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. ( Sananl. 30)

      19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava. ( Sananl 10)

      Jokainen ihminenhän on valehtelija, vain Jumala on totinen, Totuus.

      4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään". ( Room 3)

      Omat opit ovat ihmisten toimesta valheellisia, koska kirjoitettuun sanaan on lisätty sanoja, tai jätetty pois sanoja, tässä tapauksessa oppi pyrkii rajoittamaan pois sellaisia tekstikohtia, mitkä eivät saisi tulle esille otetuiksi, koska silloin oma oppi paljastuu valheelliseksi.

      Ja kuten voimme lukea monista palstan aloituksista ja kommenteista, valhe on läsnä useissa kommenteissa.

      Totuuden puhuminen toisista on Jeesuksen vaikutus omissaan, pyhisään.

      21 jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
      22 että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
      23 ja uudistua mielenne hengeltä
      24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
      25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
      26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
      27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
      28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
      29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
      30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. ( Ef 4)

      Usein täällä näkeekin kommentteja, ettei kirjoitettua Raamatun ilmoitusta saisi pitää esillä, että ne ovat pitkästyttäviä, ehkäpä epämiellyttäviä.

      Toivottavasti tuon tekstilainauksen jaksaa lukea ja ottaa sen vastaan.

      Kristuksen omakseen ottaneet tarvitsevat Hengen ravintoa.

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi00008

        Siinä toinen hyväkäs, joka on ekspertti sovituksen sanan raiskaamisessa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe