Teot seuraa ihmistä...

Anonyymi-ap

Kyllä teot vaikuttaa lopulliseen tuomioon, vaikka ihminen on kasteessa pelastunut ikuiseen elämään.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

43

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Mitä kylvää sitä niittää
      Joku voi vetää perässään jopa seitsemän eletyn elämän karmaa.

• Anonyymi00002
        UUSI

4. Moos. 14:18

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

4. Moos. 14:18

'Herra on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei jätä syyllistä rankaisematta. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen hän panee lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista.

Ite me joudutaan vastuuseen omista teoistamne.
        Lapsilla on omat karmansa

• Anonyymi00003
      UUSI

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

• Anonyymi00005
        UUSI

Lahkolaisten hurmoskokouksissa he eivät tunnusta edes omia syntejään, saatikka periytyviä syntejä. Adamin synnin harhaoppiset kieltävät kokonaan. Se on karmeata harhaoppia, mitä ne opettaa lahkoissansa. Lahkolaisille kaste tai ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Niille on annettu ihan muita merkityksiä.

3. Moos. 26:40

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Lahkolaisten hurmoskokouksissa he eivät tunnusta edes omia syntejään, saatikka periytyviä syntejä. Adamin synnin harhaoppiset kieltävät kokonaan. Se on karmeata harhaoppia, mitä ne opettaa lahkoissansa. Lahkolaisille kaste tai ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Niille on annettu ihan muita merkityksiä.

Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.

1. Joh. 1:8

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kuka kantaa Tumpin synnit?

• Anonyymi00008
      UUSI

Niin tietenkin on, että jos herjaamme, kohtaamme herjaamista

• Anonyymi00010
      UUSI

Hyvät teot tuomitaan palkitaan mutta pahat kärsi jo Jeesus. Mutta jos tekee Jeesuksen ristintien turhaksi se on synti, saa Jumalan vihan päälleen ja se synti on kuolema.

• Anonyymi00011
      UUSI

Hyvät teot tuomitaan ja palkitaan Jumalan edessä, sillä oikeudenmukaisuus ja armo kulkevat yhdessä; pahat teot kantavat seurauksensa, ja Kristus on jo kärsinyt synnin rangaistuksen ristillä tarjoten lunastuksen. Jos joku tekee Jeesuksen ristintyön turhaksi — kieltäytyy vastaanottamasta armoa, hylkää sovituksen tai vähättelee sen merkitystä — se on hengellinen kapina: synti, joka tuo Jumalan vihan seuraukseksi. Tämän synnin perimmäinen tuomio on hengellinen kuolema — ero Jumalasta — ellei ihminen käänny ja vastaanota armoa uskossa ja katumuksessa.

• Anonyymi00012
        UUSI

Jeesus ja Aabraham kehottavat uskomaan Moosesta, mitään hurmahenkisiä hihhuleita.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittan.

• Anonyymi00013
        UUSI

Synti tarkoittaa Jumalan lakien rikkomista.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Roistot ja murhamiehet opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu ja nyt vaan eleillään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.

• Anonyymi00014
      UUSI

Raamattu varoittaa lait kieltävistä ns. vapaista suunnista.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00015
      UUSI

<<Synti tarkoittaa Jumalan lakien rikkomista.<<

Tässä tulee pahin synti torjumalla Jumalan pelastussuunnitelman.

Heb: 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      10:27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
      10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
      10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
      10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
      10:31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Ymmärtäkää kaikki on Jumalan kirkkautta vailla ja tarjotaan pelastus, - se hylkääminen on saatanasta. Jumala rakkaus torjutaan Jeesuksen ristinsovitus!
      Ajatelkaa mikä seuraus?

• Anonyymi00016
        UUSI

Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät, joille armo ei kelpaa!

• Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät, joille armo ei kelpaa!

Teoista siinä puhutaan, ei mistään armon kelpaamattomuudesta.

Laittomuuden teot ovat Jumalan kirjoittettujen lakien rikkomista, syntiä.

• Anonyymi00017
      UUSI

Tietenkin herjaamisesta seuraa rangaistus.

• Anonyymi00019
      UUSI

Jeesus puhuu VT:n kirjoitetuista laeista. Ei mistään mielipiteistä tai uskomuksista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00020
      UUSI

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään hurmahenkisiä hihhuleita.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Siksi Saatana lahkoapureineen hyökkää Jumalan antamien ja Raamattuun kirjoitettujen lakien ja käskyjen kimppuun.

• Anonyymi00021
      UUSI

Jeesuksen omat opetukset kannattaa nostaa ylimmäiseksi totuudeksi.

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

• Anonyymi00022
        UUSI

Esim. Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Joten niihin uusiin opetuksiin pitää suhtautua varauksellisesti, kuten viisaat Juutalaiset tekivät siihenkin aikaan.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Esim. Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Joten niihin uusiin opetuksiin pitää suhtautua varauksellisesti, kuten viisaat Juutalaiset tekivät siihenkin aikaan.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Paavalin pilkkaajat ei ole Jeesuksen lampaita. on käynyt jo selväksi.
        Armo on kauhistus, luottavat läskiin!

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Paavalin pilkkaajat ei ole Jeesuksen lampaita. on käynyt jo selväksi.
        Armo on kauhistus, luottavat läskiin!

Galatalaiskirje:3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Galatalaiskirje:3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Miehet on miehiä ja naiset on naisia koko ajan.

Paavali oli juoni mies ja valehteli aina silloin tällöin.

oom. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00023
      UUSI

Pelastus ja armo eivät synny laista tai teoista, vaan Jeesuksen ristissä hankitusta armosta, joka Jumalan lahjana vastaanotetaan uskolla. Vastaanottaminen tapahtuu uskon kautta: ihminen ottaa lahjan vastaan eivätkä lain vaatimukset tai henkilökohtaiset saavutukset ole pelastuksen ehtona.

• Anonyymi00032
        UUSI

Jaak.2:25
        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi00026
      UUSI

Eivät kaikki uskonnolliset henkilöt ole aloittajan kaltaisia. Hän ei ole löytänyt kirjastaan mitään muuta kuin tuomion. Se on satanismia, kuolemaan uskomista. Hän ei sitä itse tietenkään ymmärrä.

Pelko ei johda koskaan hyvään. Sehän on Raamatunkin sanoma, mutta ymmärtäähän sen muutenkin. Elämme asioista joita haluamme emme niistä joita pelkäämme.

• Anonyymi00027
      UUSI

Kaikki oli toisin raamatun aikoihin.
      Nyt asiat ovat muuttuneet.

• Anonyymi00030
        UUSI

Jumalan Armo ei ole muuttunut: Jeesuksen sovitus on yhä voimassa!

• Anonyymi00029
      UUSI

Laki toimii vain tuomiona, ei muuna.

• Anonyymi00033
        UUSI

Lait ja käskyt ovat sitä varten olemassa, että niitä noudatetaan ja niiden mukaan eletään.

• Anonyymi00035
        UUSI

Paavalia ei saatu vastuuseen edes juutalaisten joukkosurmista, koska hän oli Rooman kansalainen, jolla oli lupa tappaa heitä ja hän nautti mafiamiesten eduista.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Paavalia ei saatu vastuuseen edes juutalaisten joukkosurmista, koska hän oli Rooman kansalainen, jolla oli lupa tappaa heitä ja hän nautti mafiamiesten eduista.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Roomanvallan suojelus rohkaisi Paavalia tekemään pahaa.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Murhankiilto silmissä.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Murhankiilto silmissä.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00040
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Room. 7:17

Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Paavali keksi ns. lihateorian. Yritti laittaa syyn omista synneistään lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.

Kyllä ihmisen on itse otettava vastuu kaikista teoistaan.

• Anonyymi00034
      UUSI

Hes. 18:9

Hän elää minun säädösteni mukaisesti ja noudattaa minun määräyksiäni, tekee niin kuin oikein on. Hän on vanhurskas, ja hän saa elää. Näin sanoo Herra Jumala.

• Anonyymi00039
      UUSI

Portto Rahab ei ollut koskaan kuullutkaan mistään Jeesuksista.

Jaak.2:25
      Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• UUSI

Teoista vastaa jumalalle mitä on tehnyt elämänsä aikana, jeesuksessa kristuksessa olevat teot tulevat hyväksytksi, omissa nimissä tehdyt ovat turhan päiväisiä niillä ole mitään arvoa viimeisllä tuomiolla.

• Anonyymi00041
        UUSI

Ei se jatkuva Jeesustelu sitä takaa, että kyseessä on oikeata kristinuskoa.
        Pikemminkin päinvastoin.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00042
      UUSI

"Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta."

Jeesus joutui vaihtamaan nimensäkin koska antikristukset ottivat sen nimen käyttöönsä heti kun Jeesus nousi taivaaseen. Sen takia hän pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaissa.
      Ja kehotti kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen; Matt.28:16-20

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä,
      ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00043
      UUSI

Viimeisellä tuomiolla kaikki ihmiset laitetaan kahteen jonoon heidän tekojensa perusteella. Ihmisen uskosta ei kysytä yhtään mitään.

Usko ja teot
      Usko ja teot
      14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
      15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [2:15,16: 1. Joh. 3:17,18]
      16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
      17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
      18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
      19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
      20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
      21 Eikö meidän isämme Abraham osoittautunut vanhurskaaksi tekojensa perusteella, kun hän vei poikansa Iisakin uhrialttarille? [1. Moos. 22:12; Hepr. 11:17]
      22 Huomaat, että usko vaikutti yhdessä hänen tekojensa kanssa, teoissa usko tuli todeksi.
      23 Ja niin täyttyi Raamatun sana: "Abraham uskoi Jumalan lupaukseen, ja Jumala katsoi hänet vanhurskaaksi", ja hän sai nimen Jumalan ystävä. [1. Moos. 15:6; 2. Aik. 20:7; Jes. 41:8]
      24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
      25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [Joos. 6:25; Hepr. 11:31]
      26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi00044
        UUSI

Jaakobin kirje, johon tuo teksti perustuu on niitä Raamatun vihatuimpia kirjeitä, koska siinä puhutaan ja korostetaan ihmisen tekojen merkitystä ihmisen ikuisen kohtalon kannalta.

Jaakob oli Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3455
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2619
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      117
      2582
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2231
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1703
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1614
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1566
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1315
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      137
      1267
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1166
    Aihe