Älä mene lahkoon !

Anonyymi-ap

Lahkot eivät ole mitään seurakuntia.

Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

81

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Lahkolainen en ole. Joten en tahdo olla lahkolainen.
      Tätä lahkolainen sanaa käyttävät etenkin vanhemmat sukupolvet yleisesti.

      • Anonyymi00002

        Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt varoittivat heti, että niihin telttoihin ja kokouksiin ei pidä mennä, koska siellä on kristinuskolle vieras henki.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Suomeen kun tuli ensimmäisiä helluntailaisia 1920-luvulla, niin täällä asuneet hartaat uskovaiset kristityt varoittivat heti, että niihin telttoihin ja kokouksiin ei pidä mennä, koska siellä on kristinuskolle vieras henki.

        Helluntailaisuus on alkanut ensimmäisenä helluntaina Jerusalemissa. Aluksi sitäkin tietämättömät mimittivät lahkoksi, kun se oli Jumalasta.
        Todellisuudessa lahkoja ovat muodollisesti uskonnolliset järjestöt, jotka eivät ole yhteydessä Kristukseen. Helluntailaisuuteen liitetään vain jos on vapaaehtoisesti itse valinnut Kristuksen Evankeliumin ja alkanut elää sen mukaisesti pyhittyen koko loppuelämänsä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Helluntailaisuus on alkanut ensimmäisenä helluntaina Jerusalemissa. Aluksi sitäkin tietämättömät mimittivät lahkoksi, kun se oli Jumalasta.
        Todellisuudessa lahkoja ovat muodollisesti uskonnolliset järjestöt, jotka eivät ole yhteydessä Kristukseen. Helluntailaisuuteen liitetään vain jos on vapaaehtoisesti itse valinnut Kristuksen Evankeliumin ja alkanut elää sen mukaisesti pyhittyen koko loppuelämänsä.

        Helluntailaisuus alkoi Los Angelesista, mikä oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu.

        Norjalainen Gerhard Olsen-Smidt perusti tänne 40 ens. hell.srk.


      • Evankeljuus-lutterointi on katolisen harhaopin lahko, joten jos olet uskoharhainen kuulut varmasti lahkoon.


      • Anonyymi00054

        En mitenkään vooi ymmärtää helluntalaisia kuinka paljon hyysäävät mamuja. On mamu iltoja kielikahviloita eväsretkiä ja kaikki mamuille ilmaista. Seurakunnassa vanhat mummot omilla rahoillaan leipovat suolaista ja makeaa ja ahneet mamut oikein ryntäävät ilmaiselle murkinalle. Suomi opettaa ilmaiseen mamut en hyväksy kirkon toimintaa enkä helluja.


    • Anonyymi00003

      Lahkolaisuus on jakamista. Täysin tuntemattomien ihmisten arvostelua ja tuomitsemista. Raamatussa ihmiset laitetaan toisiaan avstaan väittämällä että vain me itse olemme ainoita oikeita ja toiset, joita ei edes tunneta, ovat lahkoja. Tyypillistä erilaisuudesta syntyvää väheksyntää ja jopa rasismia. Ei siinä enää mitään lähimmäisen rakkautta enää ole.

      • Anonyymi00004

        Ei rasismia ja tappamishalua pidä hyväksyä.


      • Anonyymi00008

        Tuo kuuluu alunperin katolisuuteen. Luther katolisena munkkina perusti tälle perustukselle omalle nimelleen seurakunnan, Luterilaiset. Heitä kuvaa kommenttisi.
        Todellinen Kristuksen opetuslapsi on itse valinnut Jumalan Pojan Jeesuksen omaksi herrakseen ja elää Hänen yhteydessään.
        Jeesus on ainoa tie Jumalan valtakuntaan. Oletko henkilökohtaisesti päättänyt elää Kristuksen tahdon mukaisesti. Tunnetko Hänet ? jos et tunne Häntä tai et ole kiinostunut Hänen tahdostaan, silloin et vaella elämässäsi Hänen tietään.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tuo kuuluu alunperin katolisuuteen. Luther katolisena munkkina perusti tälle perustukselle omalle nimelleen seurakunnan, Luterilaiset. Heitä kuvaa kommenttisi.
        Todellinen Kristuksen opetuslapsi on itse valinnut Jumalan Pojan Jeesuksen omaksi herrakseen ja elää Hänen yhteydessään.
        Jeesus on ainoa tie Jumalan valtakuntaan. Oletko henkilökohtaisesti päättänyt elää Kristuksen tahdon mukaisesti. Tunnetko Hänet ? jos et tunne Häntä tai et ole kiinostunut Hänen tahdostaan, silloin et vaella elämässäsi Hänen tietään.

        Ei Luther mitään seurakuntaa perustanut. Hän oli katolinen munkki, tutki työkseen Raamattua koko elämänsä loppuun asti. Suurin ansio on aneiden myynnin lopettaminen Katolisesta kirkosta.


    • Anonyymi00007

      Wikipedia

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

      • Anonyymi00011

        Hyvin täsmää...

        Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."


    • Anonyymi00009

      Myös Uukuniemen profeetta Helena Konttinen varoitti helluntailaisuudesta, kun se tuotiin Suomeen.

      • Anonyymi00013

        Sarlin, K. K.: Eräs meidän ajan profeetta, Kustantaja E. Pulkkinen, Seinäjoki, 1943


    • Anonyymi00012

      1. Kor.6;

      • Anonyymi00014

        Amerikasta tuodut harhaoppiset uskonlahkot eivät ole mitään Nasaretinlahkoja, vaan pahoja heresioita, eksytyksiä, jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvettyä lustetta, mihin ei pidä sotkeentua.


    • Anonyymi00015

      Harhaoppiset uskonlahkot on vihamiehen kylvämää lustetta kristinuskon sekaan.

      Matt. 13:25

      Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.

      Sananl. 27:12
      Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.

      • Anonyymi00016

        Lahkoluste on rehevää ja päältäpäin elinvoimaisen näköistä kristillisyyttä. Siksi monet erehtyy ja menee lahkoon, mutta saavat sielulleen vahingon.

        Hes. 13:20

        Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.

        Hes. 13:17

        Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.


    • Anonyymi00017

      Perinteinen terve kristinusko, Jumalanpalvelus, sakramentit ja lähimmäisten auttaminen ei enää riitä tämän ajan ihmisille. Pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin. Mutta siihen tulee paha riippuvuus, addiktio. Lahkoralli pyörii täysillä.

      1. Tim. 4:1

      Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

    • Anonyymi00018

      Ortodoksit ja Katoliset on viisaampia, ne ei veljeile eikä mene ekumeniaan harhaoppisten Jenkkilahkojen kanssa.

      • Anonyymi00019

        Ortodoksit tosin ovat lahko. Ja jos oikein tarkasti katsotaan, niin jopa katoliset, koska Raamatussa kaikkia muita paitsi alkuperäisiä juutalaisia sanotaan lahkoksi.

        Vain valittu kansa ei ole lahko ja kaikki heidän tekonsa pitää juuri siksi siunata, koska eivät ole lahko.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Ortodoksit tosin ovat lahko. Ja jos oikein tarkasti katsotaan, niin jopa katoliset, koska Raamatussa kaikkia muita paitsi alkuperäisiä juutalaisia sanotaan lahkoksi.

        Vain valittu kansa ei ole lahko ja kaikki heidän tekonsa pitää juuri siksi siunata, koska eivät ole lahko.

        Ortodoksisuus on oikeata kristinuskoa. Siellä voit kokea pyhyyden tunnun, hiljaisuuden ja rauhan sielussasi.

        Heillä on jopa aukoton henkilöhistoria ihmisten nimistä, aina pyhälle maalle, joiden kautta evankeliumi on tuotu Suomeen.


    • Anonyymi00020

      Erilaiset kristinopin "lahkojen näkemykset", eivät sulje muita pois, vaan rikastuttavat toisiaan. Jumala kutsuu jokaista yksilöllisesti ja se jättää jälkensä, kun uskonalkaja ei tietenkään pysty omaksimaan Jumalan sylin suuruutta heti. Ei hyvä Isämme heitä arkoja janoisia, vielä räpiköiviä noviiseja pois, vaan lähettelee vahvistuksia, oikeasta ja väärästä tulkinnasta. Hän iloitsee, kun näkee lapsensa kasvavan kohti keskinäistä kristittyjen rakkautta, Pyhä Henki valaisee askel kerrallaan tuikullaan seuraavan etapin, kunnes aiemmin salatulta tuntunut Raamattu, avautuu koko loistossaan. Palaset loksahtavat kohdalleen ja ehyt Jumalan sanoma paljastuu täysin loogisena kertomuksena, jota täydessä järjessään oleva ei voi epäillä. Raamattu on rakkauden mahtava ilosanoma, jota mikään pimeyden voima ei voi voittaa.

    • Anonyymi00021

      Kyllä se vain on niin, että kaikki muut paitsi juutalaiset ovat lahkoja. Kuten asia Raamatussa kuvataan. Vain kunnon juutalaisuus on sitä kristinuskon ydintä ja kaikki muut enempi tai vähempi haihattelua.

      Tietenkin sitä haihattelua kyllä kuvataan UT:ssa, mutta sitä sanotaan lahkoksi mitä Paavali edusti ja myönsi sen itsekin, että nyt kun ei ole enää kunnon juutalainen fariseus, niin on lahkolainen.

    • Anonyymi00022

      Juuri siksi juutalaiset vainosi Jeesuksen Kristuksen uskovia kun olivat lahkolaisia. Juuri sen lahkolaisuuden vuoksi heitä vainottiin, kun olivat hyljänneet kristinuskon perustuksen ja kääntyneet pois juutalaisuudesta hihhuloimaan.

      Siitä näkökulmasta katsoen kaikki muut paitsi juutalaisuus on lahkolaisuutta ja vain juutalaisuudella on Jumalan sinaus ja juuri siksi sitä tulee siunata tuli mitä tahansa eteen.

      • Anonyymi00028

        Kaltaisesi pakanat tappoivat Jeesuksen. Ei Juutalaiset.

        Luuk. 18:32-33

        Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
        ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."


    • Anonyymi00023

      Kaiken hyvän lisäksi juutalaisetkin olivat keskenään lahkoontuneet.

      Että niin....

      • Anonyymi00027

        Nyt puhutaan tämän ajan lahkoista ja eriseuroista, kristinuskon sekaan kylvetystä lusteesta.
        Lasti in, first out !


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Nyt puhutaan tämän ajan lahkoista ja eriseuroista, kristinuskon sekaan kylvetystä lusteesta.
        Lasti in, first out !

        Luste temmataan ensin pois "taivaaseen tempaus", jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin maan päälle viettämään omia häitään.

        Älä mene mihinkään ufo-alusten kyytiin taivaaseen temmattavaksi.

        Ap. t. 1:11

        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


    • Anonyymi00026

      Helluntailaisuus on paha eksytys ja heresia.

      • Anonyymi00029

        Amerikasta tuotiin tänne monta samanlaista eksyttäväistä uskonlahkoa,
        Jehovalaisuus, Mormonismi,Helluntailaisuus, Adventismi.

        Niiden kaikkien käännyttämisen kohderyhmä ovat Kristityt.
        Oppeja on hieman eriytetty toisistaan markkinoiden laajentamiseksi ja segmentoimiseksi.

        Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.


    • Anonyymi00031

      "Älä mene lahkoon !"

      Ei siinä sitten mitään.

      Täytyy pysytellä pois niin kuin muistakin uskovaisten porukoista.

      • Anonyymi00033

        Jumala kyllä noutaa valittunsa vaikka pysyttelet kotosalla.

        Room. 10:20

        Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Jumala kyllä noutaa valittunsa vaikka pysyttelet kotosalla.

        Room. 10:20

        Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet".

        Niis se sanoi Jeesus minullekin, että ei mitään hätää, Aune, minä kyllä noudan sinut vielä morsiamekseni.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Niis se sanoi Jeesus minullekin, että ei mitään hätää, Aune, minä kyllä noudan sinut vielä morsiamekseni.

        Jeesus on ihastunut sinuun !


    • Anonyymi00032

      Kaikki muut paitsi juutalaiset ovat lahkoja.

      Jeesus nimenomaan perusti lahkon.

      • Anonyymi00035

        Lahkoilla tarkoitetaan nykyisin Jenkkilahkoja. Mitä sieltä puskettiin Suomeen 1900-luvun alussa useita. Niiden tehtävä on käännyttää kristityt omiin harhaoppisiin lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi. Eivät edes yritä käännyttää toisiaana


      • Anonyymi00038

        Näin asianlaita epäilemättä on.

        Jessus vain teki symbolisen isänmurhan ja irrottautui isänsä auktoriteetista jättäen isänsä valitseman kansan uskon prustaen oman lahkonsa.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Lahkoilla tarkoitetaan nykyisin Jenkkilahkoja. Mitä sieltä puskettiin Suomeen 1900-luvun alussa useita. Niiden tehtävä on käännyttää kristityt omiin harhaoppisiin lahkoihinsa maksaviksi jäseniksi. Eivät edes yritä käännyttää toisiaana

        Jenkkilahkot tekevät kristityiksi kastetuille omia lahkokasteitaan, paha hengellinen synti.


      • Anonyymi00042

        Jeesus ei perustanut uutta seurakuntaa, hän kävi Juutalaisten synagoogassa loppuun asti.

        Luuk. 4:16

        Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

        Ilmestyskirjassa synagoogasta irtaantunutta alkukirkkoa kutsutaankin Saatanan synagoogaksi.

        Ilm. 3:9

        Katso, minä annan sinulle Saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

        Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset.


    • Putin on kastettu ja elävässä uskossa.

      😊😊😊😊😊

      • Anonyymi00034

        Anabaptismilla uudestikastetut eivät saa sielun rauhaa,
        ne huutaa jo Putinia avukseen,
        varmaan jo 1000. samanlainen viesti tuoltakin tyypiltä.


      • Anonyymi00039

        Eikös se yksikin helluntailainen, Ano mennyt Putinin suojelusta hakemaan.


    • Anonyymi00037

      Päälle amerikan homotoistelut ja kiroukseksi olleet kirotut, niin ollaan keskustelun ytimessä.

    • Anonyymi00043

      Kristitty jos menee vaikka helluntailaisten uudestikasteille, niin hän ei saa mielenrauhaa ollenkaan. Uudestikaste lahkoon on hengellinen synti ja laittomuuden teko.

      • Anonyymi00044

        Synniksi on sanottu sanassa ja siitä joutuu Jerusalemin kaatopaikalle.


    • Anonyymi00045

      Raamattu varoittaa uudestikasteita tekevistä ns. vapaiden suuntien lahkoista.

      Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

      2. Piet. 2:19

      He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

    • Anonyymi00046

      Nokian pappi erehtyi ekumeniaan nuoren helluntaipastorin kanssa. Taisi menettää virkansakin niissä pippaloissa.

      • Anonyymi00048

        Seksikulttuuri tuli Amerikasta niiden miesten toimesta, jotka oli siellä sen henken ja himon saaneet.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Seksikulttuuri tuli Amerikasta niiden miesten toimesta, jotka oli siellä sen henken ja himon saaneet.

        'Wikipedian mukaan ne hurmosuskon sankarit vietiin vankilaan sodomiasta.


    • Anonyymi00047

      Lopulta tietenkin varoitetaan helvetistä, sillä mitä se muu varoitus mitään merkitsee, ellei juuri siitä varoiteta ettei jouduta helvettiin ja Jeesus selkeästi kertoo miten sinne joutuu jos katselee sillä silmällä naista sekä jos herjaa lähimmäisiä nimittelemällä.

      Siitä juuri tulee varoittaa ettei joudu helvettiin, muuhan on aivan turhaa.

    • Anonyymi00050

      Tampereella helluntailainen mies tappoi kadulla pienen lapsen kanssa kävelleen raskaana olleen naisen, mutta eivät osoita mitään myötätuntoa uhrin omaisille.

    • Anonyymi00051

      Wikipedia

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

    • Anonyymi00052

      Jenkkilahkoilla on kaikilla omat sidontakasteet, joilla horjuva sielu sidotaan lahkoon tekemällä hänelle saatanallinen lahkokaste.

      • Anonyymi00053

        Helluntailaisuuden otteesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.


    • Anonyymi00055

      Kaikki seurakunnat ovat lahkoja, sekä suuret ja pienet, jos niillä on uskonnolliset lait ja säännöt miten tulee elää. Tästä päädytäänkin siihen, että jokaisella on oikeus elää omaa elämäänsä ja pitää yhteyttä niihin joista pitää ja joiden kanssa tulee juttuun välittämättä heidän uskonnollisuudesta tai onko sellaista ollenkaan. Tietyst tähän oikeuteen kuuluu myös se että saa liittyä mihin seurakuntaan ja lahkoon haluaa, jos niin todella haluaa. Fundamentalismikin on sallittua, vaikka ei siitä pitäisikään.

      • Anonyymi00056

        Lahkoissa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä, joita siellä kunnioitetaan.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Lahkoissa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä, joita siellä kunnioitetaan.

        Lahkosaarnajat luovat pelon ilmapiiriä aloittamalla kehumalla linnareissujaan....pelko on aseeni...


      • Anonyymi00059

        Perinteiset vanhat kristilliset kirkot: Katoliset, Ortodoksit, Luterilaiset edustaa alkuperäistä oikeata kristinuskoa.

        Kristillisten kirkkojen sekaan jälkikäteen kylvettyä lahkolaisuuttaa kutsutaan lusteeksi. Se on kietoutunut oikean kristinuskon sekaan niin pahasti, että sitä ei voida enää siitä erottaa.
        (esim. jenkkilahkot)

        Vasta maailmanlopussa enkelit tempaavat sen lusteen ensin pois, jotta Jeesus voi palata rauhassa takaisin Jerusalemin uuteen temppeliin. Ensimmäisten ufo-alusten kyytiin ei pidä pyrkiä, ei ne mene mihinkään taivaaseen.

        Ap. t. 1:11

        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."


    • Anonyymi00058

      Tatuoitu karskin näköinen mies kun laitetaan keräämään kolehtia, niin kukaan ei uskalla laittaa koriin kolikoita.

    • Anonyymi00060

      Paavali kirjoittaa miten uskosta tullaan vanhurskaaksi, miten ollaan Aabrahamin perillisiä, lapsia, jotka saavat Hengen eikä siinä tarvita mitään tekoja eikä muiden herjaamisia että pelastuisi. Niiden kautta pelastuksen hakeminen on onnetonta eikä edes tuota tulosta.

      • Anonyymi00061

        Paavali oli murhamies ja valheveikko, joka yritti kiemurrella pois lakien murhamiehille säätämästä tuomiosta.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Paavali oli murhamies ja valheveikko, joka yritti kiemurrella pois lakien murhamiehille säätämästä tuomiosta.

        Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa,, vaan tulee lukea Jeesuksn omia oppeja ja VT:n ikuisia totuuksia.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Luuk. 16:31

        Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

        Joh. 5:46

        Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.


    • Anonyymi00063
    • Anonyymi00064

      Harhaoppiset uskonlahkot ja kultit yrittää siipeillä kristittyen kirkkojen helmoissa, vaika eivät ole oikeita kristittyjä.

      • Anonyymi00068

        Luste kietoutuu kirkkojen ympärille ja joihinkin se on mennyt sisällekin (yhteiskristilliset tilaisuudet jne.)


    • Anonyymi00065

      Kaikista vaarallisimpia tilaisuuksia ovat ns. yhteiskristilliset tilaisuudet, lahkojen ja kirkon yhteisiä tilaisuuksia, niihin ei pidä mennä.

    • Anonyymi00066

      Katoliset ja Ortodoksit ovat viisaamapia. Ne ei laske harhaoppisia lahkolaisia kirkkoihinsa sisälle pyhiin toimituksiin mukaan ollenkaan.

      Mitä yhteistä on Kristuksella ja Beliarilla?

    • Anonyymi00067

      Uskoonkaan ei ihan noin vaan mennä.

      • Anonyymi00069

        Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.


      • Anonyymi00070

        TV7:lla helluntailainen nainen kertoi, että alkoi kokouksissa hokemaan kiihtyvällä tahdilla kolmea keksimäänsä outoa sanaa, niin arvostus kasvoi huomattavasti siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.


    • Anonyymi00071

      Paavalin herjaajat täyttävät uskon pelkällä herjoilla ja toistavat vain niitä.

      Se ei ole pelastuksen tie, vaan se vie tuhoon.

    • Anonyymi00072

      Kaikki lahkot ja uskonsuunnat ovat yhtä hyviä ja oikeita. Sen vuoksi minulla ei ole tarvetta kuulua niistä mihinkään. Tulen toimeen kaikkien kanssa, jos se on minusta kiinni.

      • Anonyymi00073

        Kirkosta eronneiden harhaoppisten lahkolaisten kanssa ei pidä veljeillä eikä ystävystyä.

        Tit. 3:10

        Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Kirkosta eronneiden harhaoppisten lahkolaisten kanssa ei pidä veljeillä eikä ystävystyä.

        Tit. 3:10

        Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

        Saatana on tuhansien juonien mestari ja esiintyy uskovaisena ja jeesuksena ja vaikka minä profeettana, sielunhoitajana, pastorina, evankelistana, apostolina, ihmeiden tekijänä, kaatajana, hursmoskielillä puhujana, jalanvenyttäjänä tms. temppuja tekemällä.


    • Anonyymi00075

      13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

    • Anonyymi00076

      Biblia 1776
      13 Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
      14 Ei myös ihmekään ole; sillä itse saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
      15 Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään.

      Matt. 7:15

      Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

    • Anonyymi00077

      Matt. 6:7

      "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      Mark. 12:40

      mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

      MOT-ohjelman mukaan suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.

    • Anonyymi00078

      Herjaavat lahkot kannattaa kiertää kaukaa.

    • Anonyymi00082

      Tärkeintä on miten vaeltaa ja, mien suhteutuu Jumalan sanaan. Tässä saarnassa on laki ja armo oikessa sunteessa, eikä palkkää armoa ja rakkauta, iman okeaa vaellusta. https://www.youtube.com/watch?v=1Joaau_CXw0

    • Anonyymi00083

      Onko herjaakat kesälomalla, vai mihin hävinneet?

      Todella outoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe