Nyt on ollut niin kalliita nakkeja, että ei ole enää mahdollisuutta saada nakkeja kiertävänilmanuuniin pöhisemään. Joku viikko sitten meni alessa olevia nakkipaketteja 2kpl. Mutta nyt alkaa sitten varmaankin kuiva kausi asian suhteen?
Ostospaikoilla on tosin nakkeja, ihan makunakkeinakin, mutta niitä pitää ostaa yksittäiskappaleina. Mutta se voisi olla yksi vaihtoehto, joka takaisi hetkellistä nakkiautonomian tuntua, poistaisi nälkää ja antaisi hyvää mieltä sekä mahdollistaisi sinappirantuun dippaamista.
Lisäksi ostopaikoissa on myös kylmänveden hanoja, joista voi ottaa.
Nakkiautonomia
22
272
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nakkeja on kyllä riittämiin monessa paikkaa, mutta ihmiset ovat tuhlanneet rahansa
aivan vääriin paikkoihin, joten he eivät enää pysty hankkimaan niitä nakkeja.
Mutta minulla on vieläkin sitä jemmarahaa, joten saan hankittua maittavia
napalminakkeja,joissa on riittävän hyvä maku vielä tallella.- Anonyymi00002
Se on totta. Seinät ovat liian kalliita, niin ihmisillä ei ole enää varaa nakkeihin. Ja, jos ei osaa olla niin, että täyttää Kelan paperileikkien ehdot, ei ole mahdollisuus oikeisiin elintarvikkeisiin.
Siksi pitäisikin olla jokin iloa ja riemua elintarvikkeista työohjelma, jossa voisi käydä tekemässä, että saisi annoksen elintarvikkeita. Ketään ei saa jättää nälkään.
Ennenhän oli ihan tavallista, että ihmisillä oli varaa ostaa, vaikkakin harvakseltaan pekonia ja nakkeja joita sitten paistettiin. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Se on totta. Seinät ovat liian kalliita, niin ihmisillä ei ole enää varaa nakkeihin. Ja, jos ei osaa olla niin, että täyttää Kelan paperileikkien ehdot, ei ole mahdollisuus oikeisiin elintarvikkeisiin.
Siksi pitäisikin olla jokin iloa ja riemua elintarvikkeista työohjelma, jossa voisi käydä tekemässä, että saisi annoksen elintarvikkeita. Ketään ei saa jättää nälkään.
Ennenhän oli ihan tavallista, että ihmisillä oli varaa ostaa, vaikkakin harvakseltaan pekonia ja nakkeja joita sitten paistettiin.Eikö enää ole ja makkara+pekonipaketit kaupoista päätyvät jätteeksi?
- Anonyymi00005
Nakei on kausituote kuten parsa. Välillä tulee reilumpi sato ja silloin ne halvempia. Aika usein on sattunut uudenvuoden ja vapun tietämille.
- Anonyymi00006
Nakit ovat kuitenkin napakoita, jos ovat oikein kasvatettu. Ja täyttävät köyhyyden tyhjentämää vatsalaukkua antaen sitä reippautta, jolla jatkaa matkaa annokselta toiselle.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Nakit ovat kuitenkin napakoita, jos ovat oikein kasvatettu. Ja täyttävät köyhyyden tyhjentämää vatsalaukkua antaen sitä reippautta, jolla jatkaa matkaa annokselta toiselle.
Onneksi nakkeja on monen hintaisia niin ne soveltuvat kaikille tuloluokille.
Se on omaa tyhmyyttä jos talous on niin kuralla ettei saa muutamaa nakkia.
Perusnakit eivät kiinnosta vaan haluan sellaisia voimakkaasti maustettuja.
Tosin niihin täytyy sitten panostaa vähän reilummin noita killinkejä. - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Onneksi nakkeja on monen hintaisia niin ne soveltuvat kaikille tuloluokille.
Se on omaa tyhmyyttä jos talous on niin kuralla ettei saa muutamaa nakkia.
Perusnakit eivät kiinnosta vaan haluan sellaisia voimakkaasti maustettuja.
Tosin niihin täytyy sitten panostaa vähän reilummin noita killinkejä.Nakki auttaa myös vatsanpoltteisiin. Jos on kuuma nakki on napakka, mausteistettu ja suolainen voi sillä saada kipristävän vatsan kuriin.
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Onneksi nakkeja on monen hintaisia niin ne soveltuvat kaikille tuloluokille.
Se on omaa tyhmyyttä jos talous on niin kuralla ettei saa muutamaa nakkia.
Perusnakit eivät kiinnosta vaan haluan sellaisia voimakkaasti maustettuja.
Tosin niihin täytyy sitten panostaa vähän reilummin noita killinkejä.Jos ei ole rahaa, ei ole nakkeja. Ja, jos ei voi tehdä rahan eteen, sitä ei tule. Silloin ei ole nakkeja. Pullorahoilla voi saada tavaroiden paikasta tai jostain muusta paikasta maustenakin suhteellisen edullisesti. Mutta työ siinäkin on tehtävänä.
Anonyymi00010 kirjoitti:
Nakki auttaa myös vatsanpoltteisiin. Jos on kuuma nakki on napakka, mausteistettu ja suolainen voi sillä saada kipristävän vatsan kuriin.
tästä en ole kuullutkaan???? tai no jos niillä mausteilla ja suolalla on jotain tekemistä? inkivääriä kurkumaa savupaprikaa tai jotain intialaisia maustemaailmoja? oikeastaan bharatlaisia
P.ervokki kirjoitti:
tästä en ole kuullutkaan???? tai no jos niillä mausteilla ja suolalla on jotain tekemistä? inkivääriä kurkumaa savupaprikaa tai jotain intialaisia maustemaailmoja? oikeastaan bharatlaisia
hitto no kurkuma ja inkivääri ovat varsin bharthlaisia..tulipa taas aivopöräys
- Anonyymi00008
Onhan sinun sormesi kuin nakit , imeskele niitä ja koet kylläisyyden tunteen
- Anonyymi00009
Tuohan kuulostaa ihan köyhien nakeilta. Sinappia sormiin ja sitten imeskellään niitä.
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tuohan kuulostaa ihan köyhien nakeilta. Sinappia sormiin ja sitten imeskellään niitä.
Jos imeskelee sormia on erittäin tärkeää puhdistaa sormet huolella, sillä muutoin voi alkaa kipristämään masua.
Jos etsii ahkerasti tölkkejä, nakkihenget palkitsevat lopulta uurastajan uudella paketilla nakikkeita. Eli nakkimaailman jumpuloita ja vimpuloita. Harvemmin ne aidot napakkanakit enää köyhäin ruokapöytiä kohtaavat.
Tekemiseen kuluva energia on kuitenkin niin suuri verrattuna nakkien vähäiseen energiatasoon, että monet eivät yksinkertaisesti jaksa etsiä enemmän, että saisivat parempaa, vaan naurettavien nakikkeiden kierre on valmis. - Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jos imeskelee sormia on erittäin tärkeää puhdistaa sormet huolella, sillä muutoin voi alkaa kipristämään masua.
Jos etsii ahkerasti tölkkejä, nakkihenget palkitsevat lopulta uurastajan uudella paketilla nakikkeita. Eli nakkimaailman jumpuloita ja vimpuloita. Harvemmin ne aidot napakkanakit enää köyhäin ruokapöytiä kohtaavat.
Tekemiseen kuluva energia on kuitenkin niin suuri verrattuna nakkien vähäiseen energiatasoon, että monet eivät yksinkertaisesti jaksa etsiä enemmän, että saisivat parempaa, vaan naurettavien nakikkeiden kierre on valmis.Käytä ennen imeskelyä sormia peffassa niin saat makua.
- Anonyymi00012
Käykää haistelemassa nakkien keitinvettä. Kyllä se aina vähän aikaa pitää nälkää loitolla.
- Anonyymi00014
Nakkien keitinvesi on klassikko. Olen kuullut ja tainnut saada kokemuksenkin, jossa nakkien keitinveteen on laitettu pippuria mustien pippureiden murskatuista sarjoista. Ja muistaakseni on myös kokemus tabascos mausteella keitinvedessä buustatuista nakeista
joskus tuntuu että eräät nakit ovat tyyriitä verrattuna halpaan makkaraan. no aina voi vaihdella halvempaan.... mukavaa se ei ole. itsekin olen tiukilla.
jos keittää makkaroita kuivamausteliemissä tai rehellisesti lihaliemissä ja sitten vasta uunittaa? en ole itse tullut vielä tätä kokeilleeksi..mikä on hienoinen ihme.- Anonyymi00013
Nyt menee taas nakkeja. Napakoista sarjoista. Hyvä on, on kallista, eikä tietoa seuraavasta annoksesta ole. Mutta aina jotakin nokittavaa voi tulla vastaan tai nälkä ja kuolema.
Olen kuullut ja kokenutkin makkaranpaloja lihaliemi ja herkkulihaliemessä keitettyinä. Ja sitten on ollut sovellutusta, jossa hyvässä makuvedessä on vielä perunanpalojakin. Mutta mitä makkaroihin tulee, niin me turposivat ja maistuivat miellyttäviltä lihaliemikeitettyinä, tosin rasva korostui hieman liikaa, tullen esiin makkaroiden uumenista. Ja myös peruna, joka itsessäänkin on klassikko, sopi hyvin kokonaisuuteen.
Kyseessä taisi olla 80 tai 90 lukujen psykedeeliset kokemukset vähästä ravinnosta? Anonyymi00013 kirjoitti:
Nyt menee taas nakkeja. Napakoista sarjoista. Hyvä on, on kallista, eikä tietoa seuraavasta annoksesta ole. Mutta aina jotakin nokittavaa voi tulla vastaan tai nälkä ja kuolema.
Olen kuullut ja kokenutkin makkaranpaloja lihaliemi ja herkkulihaliemessä keitettyinä. Ja sitten on ollut sovellutusta, jossa hyvässä makuvedessä on vielä perunanpalojakin. Mutta mitä makkaroihin tulee, niin me turposivat ja maistuivat miellyttäviltä lihaliemikeitettyinä, tosin rasva korostui hieman liikaa, tullen esiin makkaroiden uumenista. Ja myös peruna, joka itsessäänkin on klassikko, sopi hyvin kokonaisuuteen.
Kyseessä taisi olla 80 tai 90 lukujen psykedeeliset kokemukset vähästä ravinnosta?niin nakkeja siellä nakkeja ,täällä nakkeja, vatsan päällä.. tällä keitellään nyt pottuja.. on ihan vesiliemessä ja sitten on kermaa...... tulee lapsuuden 80-luvun makumaailma mieleen ja sitten on sipulaa ..eli kermaa muussattua pottua sipulaa ..ai jai se on hyvää... tulee tosiaan mieleen lapsuus ja muussi.. makumaailmani kehittyessä voihan sinne sekottaa vaikkapa yrttiä..tai jopa meiran kaupan vahva chilijauhe ... ei koko pussia..
- Anonyymi00016
Jos hylkää nakit ja hankkii jöötin lördagia niin siitä saa paksun siivun laittaa
sämpylänpuolikkaan päälle ja siihen vielä sinappia tai muuta mieleistä.
ne on jo melkoisia herkkupaloja kahvin kera nautittaviksi. Jihaa !lauantaimakkaraa ja matulaa lauantaisin 80-luku?jos oikein muistan..olen joskus muinoin siivuttanut säilykepurkkilihaa..on hyvä jos pysyy koosssa niin vaikka paistaa tai.... uunitus vois olla hyvä keino kun ei tarvitse rakennetta sörkkiä..luulisin..
- Anonyymi00018
P.ervokki kirjoitti:
lauantaimakkaraa ja matulaa lauantaisin 80-luku?jos oikein muistan..olen joskus muinoin siivuttanut säilykepurkkilihaa..on hyvä jos pysyy koosssa niin vaikka paistaa tai.... uunitus vois olla hyvä keino kun ei tarvitse rakennetta sörkkiä..luulisin..
Lauantaimakkarasta taisi olla sovellutus, jossa oli sellaiset paksumman siivut ja niitä sitten paistettiin. Ja ehkä ne oli pyöritetty vielä munamaidossa ja korppujauhoissa ennen paistamista?
Sitten taisi olla sellaiset paistetut edellistä hieman ohuemmat lauantaimakkarasiivut, joiden välissä oli tuhdimmin lihaa sisältänyt ohut leikkele. Lauantaimakkarat syötiin muistaakseni kananmunan kanssa, mikäli ne oltiin valmistettu em. tavalla.
Silloin oli jo soya maustetta ja sitä saattoi lisätä "pihviin" tippoja, että saatiin umamia esille. Ja taisi olla tabascos maustetta ja myös HP kastikettakin jo tarjolla.
Ruokalan naiset tekivät niitä lauantaimakkara pihvejä. Ja sitten oli ehkä porkkanaraastetta. Ja mahdollisesti ruskeakastike ja keitinperunat. Osa koki raasteet ja ruskeankastikkeen haasteellisina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483