Jos ateismipalstalla kirjoittaa sanan ateismi, niin se ei kiinnosta ateisteja. Mutta, jos joku lisää otsikkoon sanan Jeesus, niin heti ateistit ovat käsittelemässä asiaa. Miksi Jeesus on niin kiinnostava hahmo ateismissa, että oman asian käsittely saattaa jäädä monesti vaille huomiota? Myös teologia saa huomiota ja mahdollisesti omia uusia muotojaan ateismipalstan viesteissä. Miten Jeesus ja ateismi kuuluvat ateistien mielestä yhteen?
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Koska ateismista itsessään ei ole mitään kerrottavaa, toisin kuin Jeesuksesta.
- Anonyymi00002
Täsmälleen näin! Ateismi on niin yksinkertainen ja selvä asia, että siinä ei juuri ole keskusteltavaa. (Eri asia olisi, jos joku uskovainen pystyisi esittämään jotain järjellisiä todisteita jumalien olemassaolosta.)
Eikä ateisteja hirveästi kiinnosta keskustella (kiihko)uskovaisten usein melko järjettömistä käsityksistä ateismista ja ateisteista.
Ja lisäksi, suurin osa ateismi-palstan aloituksista on uskovaisten tekemiä ja ne yleensä juuri käsittelevät uskovaisten järjettömiä käsityksiä ateismista ja ateisteista... "Miksi Jeesus on niin kiinnostava hahmo ateismissa, että oman asian käsittely saattaa jäädä monesti vaille huomiota?"
Jeesus eli kristus on ihan nimensä mukaisesti Suomen valtauskonnon, kristinuskon myytin keskushahmo, joten keskustelu siitä on täysin relevanttia. Keskeistä tässä keskustelussa on osoittaa, kuinka höttöisellä pohjalla Jeesuksen historiallisuus on. Tavoitteena on saada Jeesus samalle viivalle Saunatontun, piispa Henrikin ja Lallin kanssa. Kaikki neljä ovat täysin sepitettyjä hahmoja.- Anonyymi00003
jeesus = aku ankka
- Anonyymi00004
Jeesus ei halua tuntea yhtään ateistia!
- Anonyymi00005
Ei se Jeesus tunnekaan yhtään ateistia, koska on kuollut jo kauan sitten...
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei se Jeesus tunnekaan yhtään ateistia, koska on kuollut jo kauan sitten...
Edellyttäen, että oli edes olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578