Hakeutukaa suojiin ja työntäkää korvatulpat korviin! Jos ei ole korvatulppia tai kuulosuojaimia, pumpulitupotkin käy, tai hätätilassa vessapaperista mytätyt tupot!
Kiireesti!!!
Suvivirsivaroitus!!!
8
140
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pitäisikö suvivirrelle saada yleinen vaaratiedotus 112-sovellukseen?
- Anonyymi00002
Suvivirsi on näemmä vaarallisempi kuin suomeen lentävät
Ukrainan droonit. - Anonyymi00003
Ajat ovat muuttuneet kovasti. Minun alakouluaikoina suvivirren kuuleminen oli yksi vuoden ehdottomista huipuista. Vapautuminen kylmän ja talven otteesta, ja siirtyminen ihanaan kesäloman aikaan.
Nyt suvivirsi on karmeata aivopesun saastaa, ja se tullaan lailla kieltämään suomalaisilta pois.- Anonyymi00004UUSI
Ei sitä kielletä. Muitakin virsiä voi laulella koulun uskontotunnilla vapaasti.
- Anonyymi00005UUSI
Ennakkoilmoitus vaan sen herkkäkorvaisen oppilaspennun vanhemmille. Kerrotan se, että nyt lauletaan saa-tanallisia uskontosäveliä kevätjuhlassa. Voivat viedä ennakkoon pentunsa pois sieltä.
1.
Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.
2.
Taas niityt vihannoivat
ja laiho laaksossa.
Puut metsän huminoivat
taas lehtiverhossa.
Se meille muistuttaapi
hyvyyttäs, Jumala,
ihmeitäs julistaapi
se vuosi vuodelta.
3.
Taas linnut laulujansa
visertää kauniisti.
Myös eikö Herran kansa
Luojaansa kiittäisi!
Mun sieluni, sä liitä
myös äänes kuorohon
ja armon Herraa kiitä,
kun laupias hän on.
4.
Oi Jeesus Kristus jalo
ja kirkas paisteemme,
sä sydäntemme valo,
ain asu luonamme.
Sun rakkautes liekki
sytytä rintaamme,
luo meihin uusi mieli,
pois poista murheemme.
5.
Ei vertaistasi sulle,
sä lilja Saaronin.
Suo armos lahjat mulle
ja kaste Siionin.
Kun Henkes virvoituksen
vain sielu saanut on,
keväisen kaunistuksen
se saa kuin Libanon.
6.
Maan, meren anna kantaa
runsaasti lahjojas,
tarpeemme meille antaa
sun siunauksestas.
Suo suloisuutta maistaa
myös sielun sanassas,
ain armos sille paistaa,
niin on se autuas
Oikeastihan lauletaan vaan tuo 1.-säkeistö, koska se on niine muutaminen sanoineen maallistuneelle kuulijalle se kaikkein merkityksellisin asia.
Myös 5. ja 6. säkeistöt voisi täytteeksi laulaa kun siellä ei taivaan isoherraa mainita ollenkaan.
- Anonyymi00006UUSI
Myös barokkimusiikista ja kirkkomusiikista, kuten Bach, on syytä vähintäänkin varoittaa.
- Anonyymi00007UUSI
Entä siniristilipusta,
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Entä siniristilipusta,
Suomen lipussa on kristillinen risti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301896
- 1211365
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401150Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni591061- 491049
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v2771036- 1361024
Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet84842Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu58819Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?77816