Mitä mieltä ateistit/ vapaa-ajattelet ovat tästä suvivirsiprojektista. Ovatko ihmiset samaa mieltä vai onko tämä vaan yksittäinen lähtö.
Nyt yleinen käsitys on se, että yksityinen henkilö taistelee isomman joukon 'ilonaiheen' poistamista. kulttuuriperinnön.
Jatkuuko suvivirsi Mättö?
6
148
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Susivirsu on ruotsalaisten 300 vuotta sitten keksimä ruikitus.
Se on kulttuuriperintöä vain Ruotsissa.
Kyllä nuorilla pitää olla omassa juhlassaan muuta ohjelmaa.
Esimerkiksi Ja rokki soi. - Anonyymi00002
Ilonaihe?! Onko se yli keski-ikäiselle tai jo vanhalle ihmiselle suurikin ilonaihe, jos koululaiset laulavat jotain vanhaa virttä koulussa, vaikka eivät edes itse olisi siellä kuulemassa? Koululaisille se on varmaankin ihan yhdentekevää.
Ja minkä isomman joukon?! Luulenpa, että suurin osa suomalaisista eli ateistit ja uskonnollisesti välinpitämättömät (tapakristityt?) eivät juuri välitä, mitä lapset kouluissa laulavat.
Miksi yleensä kouluun pitää liittää jotain uskonnollista? Suomi on nykyään niin sekularisoitunut yhteiskunta, että tuntuu jotenkin vanhanaikaiselta tai jopa takapajuiselta, että kouluissa yleensäkään lauletaan virsiä tai muita uskonnollisia lauluja. Koulujen uskonnonopetus on muutenkin (tai ainakin pitäisi olla) tunnustuksetonta, joten uskonnolliset "rituaalit" eivät sinne edes kuulu.
Ja lisäksi luulen, että koko tämän jutun jatkuva jauhaminen on pelkkää perussuomalaisten kusetusta, jolla yrittävät harhauttaa ihmisiä pois ajattelemasta tärkeämpiä asioita. Eihän tästä puhu kuin perussyöpäläiset. - Anonyymi00003
Tämä liitetään nyt vapaa ajattelijoihin
ja voi olla ettei siellä olla yksimielisiä.
Mutta uusille jäsenille tuleville, olisko
hyvä tietää etukäteen. Jatkuuko tämä - Anonyymi00004
"Nyt yleinen käsitys on se, että yksityinen henkilö taistelee isomman joukon 'ilonaiheen' poistamista. kulttuuriperinnön."
Väärin.
Yksittäinen henkilö taistelee sen takia että koulu toimisi oikein säädösten mukaan jotka sanovat että uskonnollisista tilaisuuksista pitää tiedottaa etukäteen huoltajille. - Anonyymi00005
Noh, itse voin sanoa omilta kouluajoiltani, ettei juuri kukaan tykännyt suvivirrestä, vaan se oli pakollinen paha.
- Anonyymi00006
pistää laulun sanoihin aku ankan niin saa esittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791732
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo105705Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207654- 133628
- 51575
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä18549- 37546