Onko vain mielikuva mutta hinnat tuntuu olevan katossa, Toukokuu ja nyt,aurinko paistaa ja tuulee. Joku rahastaa.
Omakulutukseni on niin pieni ettei haittaa vaikka hinta olis 30 senttiä kokoajan, mut mut on muitakin ihmisiä.
Pörssisähkö, tätäkö se sit on?
16
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Puhut kyllä asiaa.
- Anonyymi00002
Vain pieni osa Suomessa kulutettavasta sähköstä on tuontia, mutta silti hinta nousee Ruotsin ja Norjan tilanteen mukaan. Hyvävelimedia ja mikään muukaan taho ei ole julkistanut täsmällistä pörssisähköyhtälöä, joten oletan hinnoittelun tapahtuvan edellisenä päivänä silinteristä arpoja nostelemalla.
- Anonyymi00003
Huomennakin mennään korkealla.
- Anonyymi00004UUSI
Pörssisähkön luonne on muuttunut.
Vaikea puolustaa pörssisähköä kun meininki on rahat pois kotitalouksilta.
Halvat kesähinnat on muisto vain. - Anonyymi00005UUSI
Yksi takuu varma juttu on pörssisähkö (on muitakin). Juttu ei vain kulje kun minä kirjoitan.
Miksi minun avauksieni ainoat keskustelijat on yllätyspitäjät? - Anonyymi00006UUSI
Orpon datakeskukset hoitaa hinnat korkealle.
- Anonyymi00007UUSI
Vain VARTTIHULLU käyttää kusetussähköä nimeltä PÖRSSISÄHKÖ!
- Anonyymi00008UUSI
Hinnat vedätetty korkealle ennen ja jälkeen töiden ?
Silloin kun on kulutusta rahastetaan.- Anonyymi00013UUSI
No ihmekös kun tulosta tulee...
https://www.ilkkapohjalainen.fi/vaasan-sahko-teki-pakkasilla-kovaa-tulosta/13513171
https://www.ilkkapohjalainen.fi/vaasan-sahko-yli-kolminkertaisti-liiketuloksensa-e/12155320
- Anonyymi00009UUSI
miksi ihmisen perustarve sähkö , on asetettu johonkin pörssi keinotteluun? jos olisin kekkonen nykyajan suomessa, jyrähtäisin isommin että seis ja loppu ..
- Anonyymi00010UUSI
Fortum, Suomen KALLEIN
nostaa hinnat kesän ajaksi, kun kulutus pienenee.
Ja toiset kuluttaa viilentymiseen. - Anonyymi00011UUSI
Fiksu on ottanut kiinteähintaisen sopimuksen, datakeskukset ja vihreä siirtymä nostaa pörssisähkön hinnan pilviin lähitulevaisuudessa.
- Anonyymi00012UUSI
Mikään lakihan ei estä nostamasta kiinteähintaisten sopimusten hintoja. Noinhan kävi jo 2021 loppusyksystä.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mikään lakihan ei estä nostamasta kiinteähintaisten sopimusten hintoja. Noinhan kävi jo 2021 loppusyksystä.
2 vuoden määräaikainen sopimus kiinteällä hinnalla siis mulla, hinta ei muutu sopimuskauden aikana.
- Anonyymi00014UUSI
Moni ei tunnut tajuavan että sitä samaa pörssisähköä se kiinteähintainenkin on.
Kiinteähintaisessa on vain sähkönmyyjä ottanut riskin ja myynyt sen pörssisähköän kiinteällä hinnalla.
Kiinteähintaiseen on sissänleivottu tuo riski, eli vuoden kokonaissähkön hintaan on sisällytetty ehkä joku 10% riskilisää.
Jokainen voi itse ottaa tuon riskin pörssisäkössä ja lisäksi voi käytöllä vaikutta kuinka todennäköisesti tuo riski toteutuu.- Anonyymi00016UUSI
Normaalisti noin toki, että pörssisähkö tulee halvemmaksi mutta kaikkea riskiä sähkön myyjätkään eivät välttämättä osaa arvioida oikein. Suomi on riippuvainen tuontisähköstä ja sähkön kulutus kasvaa, pula sähköstä tulee nostamaan pörssisähkön hintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk141369Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.2041333Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1451179Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701007- 134959
Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.73923Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.66847Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan47832- 68794
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää397776