Sehän olisi kaikin tavoin hyvä ratkaisu meille.
Toivotaan kuntaliitosta Alavuden kanssa
53
1032
Vastaukset
- Anonyymi00001
Samaa toivon. Pakkoliitos tulee joka tapauksessa, Ähtärissä on kysymyksessä Talousperusteinen erityinen kuntajakoselvitys, kuten Eero Laesterä on kertonut. Tämä kuntajakoselvitystyyppi on ainoa, jossa liitos voidaan tehdä kuntien tahdosta riippumatta, siis jos kaikki vastustavat. Alavus on paras vaihtoehto, se on naapurikunta, samaa maakuntaa ja luonnollinen asiointisuunta.
- Anonyymi00010
16 a § ei ole ainoa tyyppi, jossa pakkoliitos on mahdollinen. 16 §:ssa (erityinen kuntajakoselvitys) pakkoliitos on mahdollista, mutta vaikeampaa kuin 16 a §:ssä. Valtioneuvosto voi määrätä liitoksen jos selvittäjän ehdotus saa riittävän tuen tai jos liitos katsotaan “välttämättömäksi” (esim. palveluiden turvaamiseksi).
Pakkoliitos ei ole automaattinen vaikka kyseessä olisi 16 a §. Naapurikuntien vastustus on edelleen vahva este käytännössä. Harva virkamies alkaa käytännössä yksin ajaa jotain läpi jos ei saa minkäänlaista vastakaikua asialleen. - Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
16 a § ei ole ainoa tyyppi, jossa pakkoliitos on mahdollinen. 16 §:ssa (erityinen kuntajakoselvitys) pakkoliitos on mahdollista, mutta vaikeampaa kuin 16 a §:ssä. Valtioneuvosto voi määrätä liitoksen jos selvittäjän ehdotus saa riittävän tuen tai jos liitos katsotaan “välttämättömäksi” (esim. palveluiden turvaamiseksi).
Pakkoliitos ei ole automaattinen vaikka kyseessä olisi 16 a §. Naapurikuntien vastustus on edelleen vahva este käytännössä. Harva virkamies alkaa käytännössä yksin ajaa jotain läpi jos ei saa minkäänlaista vastakaikua asialleen.Höpöhöpö, ei siinä vastakaikua tarvita kun pakkoliitos määrätään.
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Höpöhöpö, ei siinä vastakaikua tarvita kun pakkoliitos määrätään.
Emme elä enää missään Kekkoslandiassa, muuta kuin mielikuvissasi. Kukaan yritys tai virkamies ei ole valmis ottamaan sellaista paskamyrskyä niskaansa jos kuntaliitos osoittautuisi farssiksi ja alkaisi syyttely kenen vika oli sormien kohdistuessa yhteen henkilöön. Jonkinlaista liitoshalukkuutta on miltei pakko olla, ainakin jonkun verran.
- Anonyymi00002
Valitettava suunta
- Anonyymi00003
Juuri näin. Ja heti kun Alavus-diili on voimassa, niin selvitys Seinäjokeen liittymisestä (yhteinen raja). Siten saadaan aikaan liittymä moderniin maailmaan ja tulevaisuus nuorisolle. Kautokurut ja turvekepu tunkioituvat.
- Anonyymi00009
Samaa mieltä. Koska suoraan Seinäjokeen ei voida liittyä, mennään tuon välivaiheen kautta.
- Anonyymi00012
🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.
Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä. - Anonyymi00024
Anonyymi00012 kirjoitti:
🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.
Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä.Höpsistä. Ähtärin modernisaatio kuntaliitosten kautta tähtää juuri sinunlaistesi tukkimiseen.
- Anonyymi00030
Anonyymi00024 kirjoitti:
Höpsistä. Ähtärin modernisaatio kuntaliitosten kautta tähtää juuri sinunlaistesi tukkimiseen.
Minkä te voitte
- Anonyymi00037
Anonyymi00012 kirjoitti:
🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.
Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä.Onko Ähtäri yrittänyt pysyä riippumattomana?
Se on nyt myöhäistä kun ollaan korvia myöten veloissa bisnesnerojemme ansiosta.
- Anonyymi00004
Ai että ootte jo Alavuttakin määräilemässä..😠
- Anonyymi00005
Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.
Alavuus on meidän paikka. Siellähän rampataan Keskisen kaupassa muutoinkin.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Alavuus on meidän paikka. Siellähän rampataan Keskisen kaupassa muutoinkin.
keskinen on töysässä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.
Nortunen märkä uni. Seinäjoki
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
keskinen on töysässä.
Töysä liitettiin Alavuteen jo vuoden 2013 alussa.
- Anonyymi00013
Pompöösi ajatus siitä että Alavuteen tai vaikkapa Seinäjokeen liittyminen menee niin että he alkavat lappaa tänne rahaa ja resursseja on täysin väärä
- Anonyymi00014
Alavuden ensisen Ähtärin kepulaiset pääsevät päättämään asioista vuoden 2029 kuntavaalien jälkeen. Sitä ei tiedä ketkä kepulaiset ovat silloin päättämässä kunnan asioista, valitettavasti uuteen liitoskuntaankin tulee kepulaisten enemmistö koska äänestäjien tyhmyys on rajaton.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Alavuden ensisen Ähtärin kepulaiset pääsevät päättämään asioista vuoden 2029 kuntavaalien jälkeen. Sitä ei tiedä ketkä kepulaiset ovat silloin päättämässä kunnan asioista, valitettavasti uuteen liitoskuntaankin tulee kepulaisten enemmistö koska äänestäjien tyhmyys on rajaton.
Mikkokin on tippunut eduskunnasta
- Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mikkokin on tippunut eduskunnasta
Niin on ja se on vain ja ainoastaan erinomainen asia!
- Anonyymi00038
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mikkokin on tippunut eduskunnasta
Toivotaan niin.
- Anonyymi00016
Ei ole hyvä liitoskumppani vesalandia, kurjistaa Ähtärin seudun
- Anonyymi00017
Se on ainoa oikea suunta meille.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Se on ainoa oikea suunta meille.
Alueen näivettyminen ei ole missään tapauksessa oikea suunta
- Anonyymi00019
Aivan sama minne pakkoliitos tulee.Turhaa luulla että Ähtäri rikastuu ..ei kai se ole tarkoituskaan toisten kustannuksella saada vain omaa Hyvää.. 🫢
- Anonyymi00021
Mahtavaa tulee suuri Ähtäri johon kuuluu Soini ,Tuuri,Töysä ja siinä sivussa menee alavuskin🤭
- Anonyymi00023
Ei valtiolla ole rahaa liittää mihinkään. Poistetaan vain kartalta ja laitetaan täppä päälle.
- Anonyymi00026
Kiitos keskusta! Kohta tanhutaan!
- Anonyymi00027
Näin on. Meininki menee riehakkaaksi kun Alavuven Kepulaisten tupailloissa väkimäärä nousee ja tulee uutta lihaa tarjolle.
- Anonyymi00028
Millaisia ne teidän tupaillat ovat kun niin kepujen iltoja mainostatte🕺💃
- Anonyymi00029
Tupailtoja pidetään vain kepulaisille idiooteille, siellä kerrotaan ketä heidän on äänestettävä. Sitten tanhutaan serkkujen kesken.
- Anonyymi00031
Kuortaneella kyllä huokaistu helpotuksesta ettei ole rajanaapuri. Olis hyvästit hyvälle taloudelle ja veroprosentille
- Anonyymi00035
Tuskin kuortane tulisi kysymykseen, olen tiennyt sen kokoajan, että vaikka kuortane on iso sisältäpäin . Valtio on sitä
elättänyt urheiluopiston kautta vuosi kymmenet. - Anonyymi00060
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tuskin kuortane tulisi kysymykseen, olen tiennyt sen kokoajan, että vaikka kuortane on iso sisältäpäin . Valtio on sitä
elättänyt urheiluopiston kautta vuosi kymmenet.Kuortane elättää opistoa ei valtio. Ähtärille myönnetään valtiolta sen sijaan maan suurimmat avustukset. Et pure pampua varmaan jäi varastoon
- Anonyymi00032
Ahterin suunta on Virrat.
- Anonyymi00033
Ei mekään tfitä haluta..
- Anonyymi00034
Alajärvi sanoi ei, ei.
- Anonyymi00036
Ähtäri jatkaa itsenäisenä. Irmakin sanoi Ylellä ja lehdessä, että tämä on vain selvitys ja hän tietää.
- Anonyymi00045
kyllä kepu tiesi senkin miten matkailua hoidetaan!
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
kyllä kepu tiesi senkin miten matkailua hoidetaan!
Kepu rakensi Ähtärin
- Anonyymi00067
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kepu rakensi Ähtärin
Kepun myös urakoi Ähtärin multiin.
Ei kepeät vaan paksut mullat Ähtärille! - Anonyymi00071
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kepun myös urakoi Ähtärin multiin.
Ei kepeät vaan paksut mullat Ähtärille!Veljekset kuoppasivat Ähtärin mediahässäkällään
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Veljekset kuoppasivat Ähtärin mediahässäkällään
Uskot edelleen, että valheesi menee läpi, kun toistat sitä jatkuvasti.
Ähtärin bisnesnerot tuhosivat kunnan -varoituksista huolimatta. - Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Uskot edelleen, että valheesi menee läpi, kun toistat sitä jatkuvasti.
Ähtärin bisnesnerot tuhosivat kunnan -varoituksista huolimatta.Heidän olisi pitänyt tajuta lopettaa leuan louskutus ajoissa, niin VM olisi myöntänyt tuet. Mutta ei, sitä jatkettiin ja jatkettiin. Koita nyt jo tajuta olla hiljaa. Kysyt miltä tahansa tekoälyltä niin ne vastaavat että veljesten mediatoilailussa oli merkittävä rooli pandahankkeen kaatumisessa.
- Anonyymi00068
Kyllähän kyllästyttää tuo kepun sotkeminen joka paikkaan.. Sehän aktivoi äänestäjät.👍
- Anonyymi00069
Pian voidaan tanhuta Alavuden tahtiin!
- Anonyymi00070
Tiesittekö että apulaissheriffi moderoi tätä palstaa
- Anonyymi00075
VALTUUSTOALOITE: TEOLLISUUSPOLIITTISEN STRATEGIAN LAATIMINEN /
MIKKO SAVOLA & KESKUSTAN VALTUUSTORYHMÄ
Näin aletaan siirtyä matkailusta teollisuuteen...
- Anonyymi00076
Toivossa on hyvä elää sanoi lapamatokin.
- Anonyymi00077
Kuortanetta ei huoli kukaan. Vaikka lehtimäen kanssa oli jo valmis kuntaliitos suunnitelma,purki lehtimäki suunnitelman ja liittyi Alajärven kaupunkiin.
- Anonyymi00079
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kuortanetta ei huoli kukaan. Vaikka lehtimäen kanssa oli jo valmis kuntaliitos suunnitelma,purki lehtimäki suunnitelman ja liittyi Alajärven kaupunkiin.
Kyllä siinä kuortane väisti luodin. Onnekas tapaus. Alajärvelle ei niinkään
- Anonyymi00078
Lehtimäki on kepulaisten sikiävä pesä !
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1157888Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1506618Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834735Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012734Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1022232Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1491865
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa291710Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614