Toivotaan kuntaliitosta Alavuden kanssa

Anonyymi-ap

Sehän olisi kaikin tavoin hyvä ratkaisu meille.

53

1032

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Samaa toivon. Pakkoliitos tulee joka tapauksessa, Ähtärissä on kysymyksessä Talousperusteinen erityinen kuntajakoselvitys, kuten Eero Laesterä on kertonut. Tämä kuntajakoselvitystyyppi on ainoa, jossa liitos voidaan tehdä kuntien tahdosta riippumatta, siis jos kaikki vastustavat. Alavus on paras vaihtoehto, se on naapurikunta, samaa maakuntaa ja luonnollinen asiointisuunta.

      • Anonyymi00010

        16 a § ei ole ainoa tyyppi, jossa pakkoliitos on mahdollinen. 16 §:ssa (erityinen kuntajakoselvitys) pakkoliitos on mahdollista, mutta vaikeampaa kuin 16 a §:ssä. Valtioneuvosto voi määrätä liitoksen jos selvittäjän ehdotus saa riittävän tuen tai jos liitos katsotaan “välttämättömäksi” (esim. palveluiden turvaamiseksi).

        Pakkoliitos ei ole automaattinen vaikka kyseessä olisi 16 a §. Naapurikuntien vastustus on edelleen vahva este käytännössä. Harva virkamies alkaa käytännössä yksin ajaa jotain läpi jos ei saa minkäänlaista vastakaikua asialleen.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        16 a § ei ole ainoa tyyppi, jossa pakkoliitos on mahdollinen. 16 §:ssa (erityinen kuntajakoselvitys) pakkoliitos on mahdollista, mutta vaikeampaa kuin 16 a §:ssä. Valtioneuvosto voi määrätä liitoksen jos selvittäjän ehdotus saa riittävän tuen tai jos liitos katsotaan “välttämättömäksi” (esim. palveluiden turvaamiseksi).

        Pakkoliitos ei ole automaattinen vaikka kyseessä olisi 16 a §. Naapurikuntien vastustus on edelleen vahva este käytännössä. Harva virkamies alkaa käytännössä yksin ajaa jotain läpi jos ei saa minkäänlaista vastakaikua asialleen.

        Höpöhöpö, ei siinä vastakaikua tarvita kun pakkoliitos määrätään.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Höpöhöpö, ei siinä vastakaikua tarvita kun pakkoliitos määrätään.

        Emme elä enää missään Kekkoslandiassa, muuta kuin mielikuvissasi. Kukaan yritys tai virkamies ei ole valmis ottamaan sellaista paskamyrskyä niskaansa jos kuntaliitos osoittautuisi farssiksi ja alkaisi syyttely kenen vika oli sormien kohdistuessa yhteen henkilöön. Jonkinlaista liitoshalukkuutta on miltei pakko olla, ainakin jonkun verran.


    • Anonyymi00002

      Valitettava suunta

    • Anonyymi00003

      Juuri näin. Ja heti kun Alavus-diili on voimassa, niin selvitys Seinäjokeen liittymisestä (yhteinen raja). Siten saadaan aikaan liittymä moderniin maailmaan ja tulevaisuus nuorisolle. Kautokurut ja turvekepu tunkioituvat.

      • Anonyymi00009

        Samaa mieltä. Koska suoraan Seinäjokeen ei voida liittyä, mennään tuon välivaiheen kautta.


      • Anonyymi00012

        🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.

        Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.

        Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä.

        Höpsistä. Ähtärin modernisaatio kuntaliitosten kautta tähtää juuri sinunlaistesi tukkimiseen.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Höpsistä. Ähtärin modernisaatio kuntaliitosten kautta tähtää juuri sinunlaistesi tukkimiseen.

        Minkä te voitte


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        🤣 Alavus ja Seinäjoki nyt ei ole modernia maailmaa nähnytkään. Lisäksi kun puhutaan modernisaatiosta pitää ymmärtää mitä kaikkea siihen kuuluu. Siihen kuuluu vasemmiston väestönvaihtoringit, vapaamuurarien hyväveliverkostot (esim. Seinäjokea ja sen hankkeita johdetaan täysin niillä perustein), etc. Menikö mielestäsi modernisaatio kuinka hyvin vaikka Tukholmassa, Malmössa, Pariisissa? Oliko Tukholmassa joku puolitoista kranaatti-iskua päivässä keskimäärin. Helsinki saattaa olla kohta samassa jamassa.

        Maaseudun on parempi pysyä mahdollisimman riippumattomana ja keksiä mahdollisuuksia taloutensa elvyttämiseen. Niitä on, mutta onko tekijöitä.

        Onko Ähtäri yrittänyt pysyä riippumattomana?
        Se on nyt myöhäistä kun ollaan korvia myöten veloissa bisnesnerojemme ansiosta.


    • Anonyymi00004

      Ai että ootte jo Alavuttakin määräilemässä..😠

      • Anonyymi00005

        Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.

        Alavuus on meidän paikka. Siellähän rampataan Keskisen kaupassa muutoinkin.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Alavuus on meidän paikka. Siellähän rampataan Keskisen kaupassa muutoinkin.

        keskinen on töysässä.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kyllä. Ähtäri Alavuteen talouteen perustuvana pakkoliitoksena. Sitten tämä klimppi heti Seinäjokeen.

        Nortunen märkä uni. Seinäjoki


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        keskinen on töysässä.

        Töysä liitettiin Alavuteen jo vuoden 2013 alussa.


    • Anonyymi00013

      Pompöösi ajatus siitä että Alavuteen tai vaikkapa Seinäjokeen liittyminen menee niin että he alkavat lappaa tänne rahaa ja resursseja on täysin väärä

      • Anonyymi00014

        Alavuden ensisen Ähtärin kepulaiset pääsevät päättämään asioista vuoden 2029 kuntavaalien jälkeen. Sitä ei tiedä ketkä kepulaiset ovat silloin päättämässä kunnan asioista, valitettavasti uuteen liitoskuntaankin tulee kepulaisten enemmistö koska äänestäjien tyhmyys on rajaton.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Alavuden ensisen Ähtärin kepulaiset pääsevät päättämään asioista vuoden 2029 kuntavaalien jälkeen. Sitä ei tiedä ketkä kepulaiset ovat silloin päättämässä kunnan asioista, valitettavasti uuteen liitoskuntaankin tulee kepulaisten enemmistö koska äänestäjien tyhmyys on rajaton.

        Mikkokin on tippunut eduskunnasta


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mikkokin on tippunut eduskunnasta

        Niin on ja se on vain ja ainoastaan erinomainen asia!


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mikkokin on tippunut eduskunnasta

        Toivotaan niin.


    • Anonyymi00016

      Ei ole hyvä liitoskumppani vesalandia, kurjistaa Ähtärin seudun

      • Anonyymi00017

        Se on ainoa oikea suunta meille.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Se on ainoa oikea suunta meille.

        Alueen näivettyminen ei ole missään tapauksessa oikea suunta


    • Anonyymi00019

      Aivan sama minne pakkoliitos tulee.Turhaa luulla että Ähtäri rikastuu ..ei kai se ole tarkoituskaan toisten kustannuksella saada vain omaa Hyvää.. 🫢

    • Anonyymi00021

      Mahtavaa tulee suuri Ähtäri johon kuuluu Soini ,Tuuri,Töysä ja siinä sivussa menee alavuskin🤭

    • Anonyymi00023

      Ei valtiolla ole rahaa liittää mihinkään. Poistetaan vain kartalta ja laitetaan täppä päälle.

    • Anonyymi00026

      Kiitos keskusta! Kohta tanhutaan!

      • Anonyymi00027

        Näin on. Meininki menee riehakkaaksi kun Alavuven Kepulaisten tupailloissa väkimäärä nousee ja tulee uutta lihaa tarjolle.


    • Anonyymi00028

      Millaisia ne teidän tupaillat ovat kun niin kepujen iltoja mainostatte🕺💃

      • Anonyymi00029

        Tupailtoja pidetään vain kepulaisille idiooteille, siellä kerrotaan ketä heidän on äänestettävä. Sitten tanhutaan serkkujen kesken.


    • Anonyymi00031

      Kuortaneella kyllä huokaistu helpotuksesta ettei ole rajanaapuri. Olis hyvästit hyvälle taloudelle ja veroprosentille

      • Anonyymi00035

        Tuskin kuortane tulisi kysymykseen, olen tiennyt sen kokoajan, että vaikka kuortane on iso sisältäpäin . Valtio on sitä
        elättänyt urheiluopiston kautta vuosi kymmenet.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Tuskin kuortane tulisi kysymykseen, olen tiennyt sen kokoajan, että vaikka kuortane on iso sisältäpäin . Valtio on sitä
        elättänyt urheiluopiston kautta vuosi kymmenet.

        Kuortane elättää opistoa ei valtio. Ähtärille myönnetään valtiolta sen sijaan maan suurimmat avustukset. Et pure pampua varmaan jäi varastoon


    • Anonyymi00032

      Ahterin suunta on Virrat.

    • Anonyymi00033

      Ei mekään tfitä haluta..

    • Anonyymi00034

      Alajärvi sanoi ei, ei.

    • Anonyymi00036

      Ähtäri jatkaa itsenäisenä. Irmakin sanoi Ylellä ja lehdessä, että tämä on vain selvitys ja hän tietää.

      • Anonyymi00045

        kyllä kepu tiesi senkin miten matkailua hoidetaan!


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        kyllä kepu tiesi senkin miten matkailua hoidetaan!

        Kepu rakensi Ähtärin


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Kepu rakensi Ähtärin

        Kepun myös urakoi Ähtärin multiin.
        Ei kepeät vaan paksut mullat Ähtärille!


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Kepun myös urakoi Ähtärin multiin.
        Ei kepeät vaan paksut mullat Ähtärille!

        Veljekset kuoppasivat Ähtärin mediahässäkällään


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Veljekset kuoppasivat Ähtärin mediahässäkällään

        Uskot edelleen, että valheesi menee läpi, kun toistat sitä jatkuvasti.
        Ähtärin bisnesnerot tuhosivat kunnan -varoituksista huolimatta.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Uskot edelleen, että valheesi menee läpi, kun toistat sitä jatkuvasti.
        Ähtärin bisnesnerot tuhosivat kunnan -varoituksista huolimatta.

        Heidän olisi pitänyt tajuta lopettaa leuan louskutus ajoissa, niin VM olisi myöntänyt tuet. Mutta ei, sitä jatkettiin ja jatkettiin. Koita nyt jo tajuta olla hiljaa. Kysyt miltä tahansa tekoälyltä niin ne vastaavat että veljesten mediatoilailussa oli merkittävä rooli pandahankkeen kaatumisessa.


    • Anonyymi00068

      Kyllähän kyllästyttää tuo kepun sotkeminen joka paikkaan.. Sehän aktivoi äänestäjät.👍

      • Anonyymi00069

        Pian voidaan tanhuta Alavuden tahtiin!


    • Anonyymi00070

      Tiesittekö että apulaissheriffi moderoi tätä palstaa

      • Anonyymi00075

        VALTUUSTOALOITE: TEOLLISUUSPOLIITTISEN STRATEGIAN LAATIMINEN /
        MIKKO SAVOLA & KESKUSTAN VALTUUSTORYHMÄ
        Näin aletaan siirtyä matkailusta teollisuuteen...


    • Anonyymi00076

      Toivossa on hyvä elää sanoi lapamatokin.

      • Anonyymi00077

        Kuortanetta ei huoli kukaan. Vaikka lehtimäen kanssa oli jo valmis kuntaliitos suunnitelma,purki lehtimäki suunnitelman ja liittyi Alajärven kaupunkiin.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Kuortanetta ei huoli kukaan. Vaikka lehtimäen kanssa oli jo valmis kuntaliitos suunnitelma,purki lehtimäki suunnitelman ja liittyi Alajärven kaupunkiin.

        Kyllä siinä kuortane väisti luodin. Onnekas tapaus. Alajärvelle ei niinkään


    • Anonyymi00078

      Lehtimäki on kepulaisten sikiävä pesä !

    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      115
      7888
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      150
      6618
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4735
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2734
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      102
      2232
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      149
      1865
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

      Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe