Venäjän rintamatilanteen varoitetaan heikkenevän.
Venäjällä ihmetellään, miksi ylin sodanjohto ei saa tietoa todellisesta rintamatilanteesta.
– Rintamatilanne on huononemassa. Sotilaallinen tilanne syvällä selustassa huononee. Ukrainalaiset ovat alkaneet katkaista maayhteyttä Krimille, kertoo sotabloggari.
Hän ei luota myöskään venäläisten sotapropagandistien tavallisesti harrastamaan ydinaseuhkailuun.
– Mitä vaihtoehtoja meillä on? Älkääkä ehdottako ydinaseita. Ne eivät näitä drooneja pysäytä. Ja kukaan ei niitä käytä.
Lundstremin mukaan tilanne “ei ole meille vielä katastrofaalinen”. Hän kuitenkin toteaa, että ”sotakirjeenvaihtajiamme lukiessa näyttää jo siltä, että olemme hävinneet”.
"Maayhteys Krimille katkeaa"
25
203
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hyvä hyvä.
- Anonyymi00002
Kertsin salmen siltaa pitkin harvassa jonossa kävellen pääsee Krimiltä pois.
- Anonyymi00006
Pelastusliivit on hyvä pukea päälle, jos ryzzillä sellaisia edes löytyy.
- Anonyymi00011
Kunhan ei tahdissa tömistele siltaa rikki.
- Anonyymi00021
Ei taida kestää raskaimpia kuljetuksia, kuten kaalinpäitä ja vodkaa.
- Anonyymi00003
Venäjä ei halua uskoa että peli alkaa kääntyä
Ukrainalle.Putinille ei uskalleta sanoa että
takkiin on tulossa.Rintamalla.Venäjän onni on.
Että Moskova on lähes koskematon.Sotaa ei
siellä huomaa mitenkään? - Anonyymi00004
Putnin kannatus täysin romahtanut.
- Anonyymi00005
Eihän kukaan uskalla kertoa sotakiimaiselle raivohullulle psykopaatille Putlerille mitään huonoja uutisia. Venäjän sodanjohto valehtelee kilvan Kalsarimyrkyttäjälle että kaikki sujuu loistavasti ja täsmälleen suunnitelmien mukaan ja Ukraina vallataan syksyyn mennessä.
Kun syksyyn mennessä tilanne on Venäjän kannalta vain huonontunut, niin sille sodanjohdolle koittaa kusiset paikat, kuten koittaa myös sarjamurhaaja Kalsarimyrkyttäjälle itselleenkin. - Anonyymi00007
Onkohan kukaan vaivautunut kasomaan karttaa, kuinka laajasta Venäjän vapauttamasta alueesta on kysymys. Siellä on kymmeniä teitä ja toki kuten aina myös pääväyliä. Ei niitä ole mahdollisuus "katkaista". Se että ukrainalaiset ovat alkaneet käyttää droneja enemmän näitä pääteitä vastaan tarkoittaa että niiden vastatpoimet olivat niin tehokkaita, että niille piti löytää helpommat toimintaympäristöt. Nyt Venäjältä menee jonkin verran aikkaa vastatoimiin. Eli itse dronien torjuntaan, näiden teiden liepeillä, ja niiden tiputtamien miinojen neutralisointi.
- Anonyymi00008
Hauskoja nuo totiset Ukrainalarppaajat, katkaista maayhteyttä Krimille, no just joo.
- Anonyymi00009
Droneista mitään haittaa ole jos autojen katolla vain dronesuojat jotka pysäyttää niiden pikku räjähteet.
Mitä järkeä on edes hukata aikaa niiden torjumiseen.
Ukrainankin puolella pelkät vanhat käytöstä poistetut kalaverkot riittää droni torjuntaan. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Droneista mitään haittaa ole jos autojen katolla vain dronesuojat jotka pysäyttää niiden pikku räjähteet.
Mitä järkeä on edes hukata aikaa niiden torjumiseen.
Ukrainankin puolella pelkät vanhat käytöstä poistetut kalaverkot riittää droni torjuntaan.Kun katsoo ukrainan rintamaa niin miksi siellä ei näy panssaroituja ajoneuvoja ja tankkeja ns. tappovyöhykkellä kanaverkot katolla?
Olisikohan syy se että se kanaverkko ei suojaa droneilta.
Onko tullut mieleen että drone voi pudottaa miinoja auton eteen, rakennatko veron lisäksi myös auran auton eteen?
Toisekseen jos dronesta pudotetaan painava kranaatti niin siinä ei paljoa kanaverkko auta saatikkaan kalaverkko.
Ukrainassa nämä kalaverkot plokkaavat vain pois itsemurhadronet, ei kranaatteja pudottavia droneja. - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hauskoja nuo totiset Ukrainalarppaajat, katkaista maayhteyttä Krimille, no just joo.
Eihän tuota kokonaan vielä ole onnistuttu katkaisemaan, mutta sen käyttö on tehty niin vaaralliseksi että sitä ei haluta enään käyttää.
Jos ajateltaisiin teoreettisesti vaikka että Ukraina onnistuu tuhoamaan sieltä reitiltä vaikkapa vain 10%:a maantiekuljetuksista, niin haluaisitko sinä olla se kuorma-autokuski taikka kuljetusyrittäjä joka tietää että laskennallisesti joka kymmenes kerta kun reitin ajaa niin Ukrainan drooni osuu autoon ja minimissään kuorma-auto entinen ja hyvin mahdollisesti kuskilta myös henki poissa.
Tuolle osuudelle ei enään tahdo löytyä autoja taikka kuljetusliikkeitä. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eihän tuota kokonaan vielä ole onnistuttu katkaisemaan, mutta sen käyttö on tehty niin vaaralliseksi että sitä ei haluta enään käyttää.
Jos ajateltaisiin teoreettisesti vaikka että Ukraina onnistuu tuhoamaan sieltä reitiltä vaikkapa vain 10%:a maantiekuljetuksista, niin haluaisitko sinä olla se kuorma-autokuski taikka kuljetusyrittäjä joka tietää että laskennallisesti joka kymmenes kerta kun reitin ajaa niin Ukrainan drooni osuu autoon ja minimissään kuorma-auto entinen ja hyvin mahdollisesti kuskilta myös henki poissa.
Tuolle osuudelle ei enään tahdo löytyä autoja taikka kuljetusliikkeitä.Eihän tuohon tarvi muuta kuin pistää autolautat kulkemaan väliä yötä päivää vaikka koko vitun silta jätettäs käytöstä pois sodan ajaksi.
Hyvin tulivat Krimiläiset toimeen ennen tuota siltaakin. Asuuko siellä nyt joku uusavuttomien sukupolvi. - Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eihän tuota kokonaan vielä ole onnistuttu katkaisemaan, mutta sen käyttö on tehty niin vaaralliseksi että sitä ei haluta enään käyttää.
Jos ajateltaisiin teoreettisesti vaikka että Ukraina onnistuu tuhoamaan sieltä reitiltä vaikkapa vain 10%:a maantiekuljetuksista, niin haluaisitko sinä olla se kuorma-autokuski taikka kuljetusyrittäjä joka tietää että laskennallisesti joka kymmenes kerta kun reitin ajaa niin Ukrainan drooni osuu autoon ja minimissään kuorma-auto entinen ja hyvin mahdollisesti kuskilta myös henki poissa.
Tuolle osuudelle ei enään tahdo löytyä autoja taikka kuljetusliikkeitä.Saadaanhan nuo ohjaamot tehtyä turvallisemmiksi kuin mitä panssarivaunujen ohjaamot on. Ja voidaanhan noita kuormaautoja nykyisin ohjata vaikka etänä.
Jumalauta lentolaitteita ohjataan etänä ja edes maakuljetuksia ei voida muka etänä ohjata. - Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Eihän tuota kokonaan vielä ole onnistuttu katkaisemaan, mutta sen käyttö on tehty niin vaaralliseksi että sitä ei haluta enään käyttää.
Jos ajateltaisiin teoreettisesti vaikka että Ukraina onnistuu tuhoamaan sieltä reitiltä vaikkapa vain 10%:a maantiekuljetuksista, niin haluaisitko sinä olla se kuorma-autokuski taikka kuljetusyrittäjä joka tietää että laskennallisesti joka kymmenes kerta kun reitin ajaa niin Ukrainan drooni osuu autoon ja minimissään kuorma-auto entinen ja hyvin mahdollisesti kuskilta myös henki poissa.
Tuolle osuudelle ei enään tahdo löytyä autoja taikka kuljetusliikkeitä.Sellaista mietin, että rintaman huoltoa saisi vaikeutettua myös rikkomalla tieinfraa ja rautateitä.
Pienemmillä droneilla pioneerien kimppuun, kun yrittävät korjata.
Jos Suomea yrittäisivät taas vyöryttää, niin iskukykyä kannakselle.
Riittävän syvälle sopiviin pullonkauloihin.
Suurempi vaikutus resursseilla. Anonyymi00014 kirjoitti:
Eihän tuohon tarvi muuta kuin pistää autolautat kulkemaan väliä yötä päivää vaikka koko vitun silta jätettäs käytöstä pois sodan ajaksi.
Hyvin tulivat Krimiläiset toimeen ennen tuota siltaakin. Asuuko siellä nyt joku uusavuttomien sukupolvi.Jos on asia mennyt ”ohi” niin Ukraina on meridrooneillaan tuhonnut säännöllisesti myös noita Krimille kulkeneita aluksia.
Venäjä ei pysty kunnolla suojaamaan edes omia sota aluksiaan alueella,
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuva-ukraina-iski-slavjanin-on-kaput/9321602- Anonyymi00020
santtu_1975X kirjoitti:
Jos on asia mennyt ”ohi” niin Ukraina on meridrooneillaan tuhonnut säännöllisesti myös noita Krimille kulkeneita aluksia.
Venäjä ei pysty kunnolla suojaamaan edes omia sota aluksiaan alueella,
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuva-ukraina-iski-slavjanin-on-kaput/9321602Niin eipä pysty USAkaan suojaamaan Hormuzin salmen liikennettä.
USA voi tietysti tehdä selväksi että miljoona iranilaista kuolee jos liikennettä häiritään.
Samoin venäjä voi toimia.
Voi aina kertoa vastapuolelle mitä se tulee maksamaan jos on tuhma?
- Anonyymi00013
Katsokaa: Ukraina war today youtube.com ukraina war live youtube.com ja ukraina war youtube
- Anonyymi00015
Yli 28å kuljetus ajoneuvoa 3vrk aikana tuhottuja. Näkyy : ukraina war youtube.com
- Anonyymi00016
Samoin huoltoasemia ja jalostamot ym : Ukraina war youtube.com ukraina war live youtube.com sekä Ukraina war today youtube.com
- Anonyymi00019
Se hieman ihmetyttää että Ukraina kuitenkin haluaa paniikinomaisesti lopettaa sodan, viimeksi eilen sanottiin että sodan on loputtava syksyyn mennessä?? Miksi näin jos Ukrainaa hehkutetaan nyt että aloite on ja pysyy, eikö he haluakaan vapauttaa kaikki alueet Krimiä myöten ?? Luuleeko ne että kun ovat olevinaan nisäkan päällä niin Venäjä vapaaehtoisesti luovuttaa nuo alueet ja poistuu vähin äänin ??
- Anonyymi00022
Putin miettii jo, miten saisi mahdollisimman paljon omaisuuttaan mukaan, kun tulee lähtö maanpakoon Pohjois-Koreaan.
- Anonyymi00023
Ei taida vaikuttaa mitenkään meikäläiselle työstä saamaan palkanmaksuun?
- Anonyymi00024
Nato tehnyt selväksi mitä tapahtuu jos venäjä iskee natomaihin. Miksei venäjä tee selväksi mitä tapahtuu jos Ukraina iskee ...Krimille tai vaikka Moskovaan.
Järjetöntä venäjän pelleillä Ukrainalaisten paskahousujen kanssa kun on ydinaseetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483