Epäterve usko

Anonyymi-ap

Epäterve usko on uskoa, jollaista minulle opetettiin helluntaiseurakunnassa.
Epäterve usko on uskoa, jolla on maagisia voimia - uskoa, jolla LIIKUTETAAN hengellisiä TODELLISUUKSIA (ikään kuin mikään, mikä on TOTTA, olisi liikuteltavissa). Epäterveelllä uskolla peräti MUUTETAAN HENGELLISTÄ TODELLISUUTTA.

Epäterve usko perustuu hurjiin JULKILAUSUMATTOMIIN oletuksiin.

Paavali kirjoittaa, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan.
Paavali toisin sanoen esittää HISTORIALLISEN FAKTAN.
Historiallisille faktoille (samoin kuin kaikille faktoille ylipäänsä) on tyypillistä se, että niihin ei kenenkään tarvitse USKOA. Faktat vain OVAT.

Esimerkiksi Suomi itsenäistyi vuonna 1917, mikä tarkoittaa sitä, että niin tapahtui ilman, että kenenkään ihmisen tarvitsisi USKOA siihen. JOS tuohon faktaan uskoo, silloin ymmärtää myös tämän. Terve usko tuo samalla mukanaan ymmärrystä; terveesti historiallisiin faktoihin uskova ihminen tajuaa, etteivät nuo faktat ole hänen tai kenenkään muunkaan uskosta riippuvaisia, koska ne ovat faktoja.

Epäterve usko ei piittaa tällaisista PERUSASIOISTA; se ei piittaa TODELLISUUDEN OLEMUKSESTA. Epäterveelle uskolle TODELLISUUS ON ALAMAINEN.

Helluntaiseurakunnassa opetettu epäterve usko pitää sisällään taikavoimia, joiden edessä Jumalakin on täysi statisti.

Helluntailainen uskon oppi pitää sisällään seuraavia taustaoletuksia:

vaikka Jumala antoi Poikansa tulla ihmiseksi ja kärsiä ristillä ihmiskunnan syntien tähden niin, että Pojan kuolemaa on lupa kutsua koko maailman lunnaiksi ja ristin tapahtumaa hetkeksi, jolloin Jumala SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA EIKÄ LUKENUT HEILLE HEIDÄN RIKKOMUKSIAAN,

MITÄÄN TÄSTÄ EI TAPAHTUNUTKAAN, JOLLEI KUKAAN USKO TÄHÄN.

Helluntaiopin mukaan KETÄÄN EI OLE LUNASTETTU EIKÄ KETÄÄN OLE SOVITETTU EIKÄ KENENKÄÄN RIKKOMUKSIA OLE UNOHDETTU, ELLEI KUKAAN USKO JEESUKSEEN.

Jumala toisin sanoen muunsi ilmeisesti melko pian Jeesuksen kuoleman, hautaan laskemisen, ylösnousemisen ja taivaaseen astumisen jälkeen kaikki ne asiat, jotka Jeesus sai aikaan, EHDOLLISIKSI, PELKIKSI TARJOUKSIKSI -
jonkinlaiseksi maan ja taivaan välillä lilluvaksi hengelliseksi "todellisuudeksi", joka ei siis ole oikeasti, konkreettisesti totta vaan "hengellisesti".

Jumala onnistui siis vääntämään oman Poikansa HISTORIAAN tulon ja tämän KONKREETTISEN lihaksi ja vereksi tulemisen samoin kuin tämän raa'an, irvokkaan kuoleman ristillä "hengelliseksi todellisuudeksi".

Mysteeriksi jää, miksi helluntailaisten Jumala ei pysyttänyt historialliseksi ihmiseksi syntyneen Jeesuksen historiassa tapahtuneen konkreettisen ristinkuoleman vaikutuksia konkreettisen historiallisina vaan muunsi ne joksikin esoteeriseksi "todellisuudeksi", johon tulee USKOA, jotta nuo vaikutukset sitten todellistuisivat ja konkretisoituisivat "uskovan" kohdalla - - - historiassa.

Jumalalle ei tuotanut minkäänlaisia vaikeuksia sälyttää Aadamin lankeemuksen seurauksia ihmiskunnan KONKREETTISEKSI osaksi HISTORIASSA.

Jostain syystä helluntailaisten Jumala suhtautuu paljon, paljon nuivemmin oman Poikansa vanhurskaaseen tekoon historiassa - se sai aikaan ainoastaan pelastuksen, sovituksen ja lunastuksen TARJOUKSEN.

Keneltäkään ihmiseltä Jumala ei ole tietääkseni koskaan kysynyt: "Haluatko ottaa Aadamin lankeemuksen seuraukset - synnin, katoavaisuuden ja kuoleman - VASTAAN?"

Usko Toivosen Jumala pitää toki Pojastaan ja tämän antamasta uhrista, mutta ei läheskään niin paljon kuin Usko Toivosen USKOSTA;

se, mikä jäi auttamatta Jeesukselta vajaaksi - syntien anteeksiantamus, sovitus ja lunastus kun jäivät/typistyivät pelkiksi tarjouksiksi - sen korvaa TÄYSIMÄÄRÄISESTI USKO TOIVOSEN USKO, JOKA TEKEE JEESUKSEN AIKAANSAAMISTA "TARJOUKSISTA" TOTTA.

Usko Toivosen usko on NIIN väkevää, että se ensinnäkin viskaa Jumalan sovittamasta maailmasta KAIKKI sovituksen ulkopuolelle ja päästää sen jälkeen sisään AINOASTAAN USKON ITSENSÄ.

Näin hullua on helluntailaisten usko.

23

331

Vastaukset 23

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mene nyt ainakin töihin ja ota käsi pois yhteiskunnan taskusta.
      Ei haittaa vaikka lopetat oman pimeytesi kertomisen, uskomme sen jo, ok!

• Anonyymi00002

Mene siivoamaan mäntymäkeä, siellä kohtaat aateveljiäsi !
      Ota harava ja hanskat mukaan sovita oikeaan kokoon!

• Anonyymi00005

Uskon kohde on täysin eri asia kuin se, mitä Uudessa testamentissa kuvaillaan uskon myötä ihmisen sisäisessä maailmassa tapahtuvan verrattuna aikaan ennen uskoontuloa.

Se, kuinka vaikkapa Paavali kuvailee Jeesukseen uskovan sisäistä maailmaa erotuksena ei-uskovan sisäiseen maailmaan, EI OLE MIKÄÄN USKOMISEN EHTO. Eikä se ole edes mikään "oikean" uskon KRITEERI; sellaiseksi Paavali ei noita kuvauksia ole tarkoittanut.

Terveen uskon kohde on ylösnoussut Herra Jeesus ja se, mitä Hän sai aikaan ristillä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rkkomuksiaan."

Tämä on ainoa oikea uskon kohde, ja jollei usko TÄHÄN, on aivan turha paapattaa mistään uskovan ja ei-uskovan eroista, jos kerran itse ei suostu uskomaan sovituksen sanaan. Kuka tahansa kykenee sellaiseen; sen kuin vain leikkaa ja liimaa UT:sta palasia ja länkyttää omaa oppiaan päälle.

• Anonyymi00007

Narsistisessa ja traumaattisessa raivossasi olet aivan sokea, jos yrität tällä tavoin tuhota helluntailaisuutta, sillä oma uskosi ja keinosi ovat aivan yhtä järjettömiä kuin helluntailaistenkin. Olet siirtynyt vain yhdestä äärimmäisyydestä toiseen äärimmäisyyteen, joista molemmat ovat valhetta.

Kukaan ei ota sinun "sovituksen sanaasi" vastaan, koska se on aivan puppua Raamatun valossa. Tuhlaat siis kaikkien aikaa täyttämällä nämä palstat omilla valheillasi. Niin kauan kuin itse uskot niihin olet aivan yhtä sokea sokeain taluttaja kuin helluntailaisetkin.

Jos haluat taistella helluntailaisten valheita vastaan, niin FAKTOJEN esille tuominen helluntaisuuden harhaopeista (ikuinen piinahelvetti, ylöstempaus, Israelin palvominen, kielillä puhumisen vaatiminen ja kaatuilu ym hurmostelut) olisi hedelmällisempää.

Kasteista ja sovituksesta jauhaminen on täysin hyödytöntä, koska ne ovat niitä harvoja asioita, jotka helluntailaisuudessa ymmärretään suurin piirtein oikein.

Ongelma taitaa vaan olla siinä, että itsekin olet sokea Israelin palvoja, joka odotat jesuiittojen keksimää "ylöstempausta"...

Ja nyt kun uskot kaikkien pelastumiseen entisen helluntailaisten hirvittävän piinahelvettipelottelun jälkeen, niin käyttäytymiselläsikään ei ole mitään väliä, koska "kaikki pelastuvat" joka tapauksessa käyttäytyivät sitten miten tahansa sadistisista sarjamurhaajista ja pedofiileista lähtien.

Entä jos joku ei haluakaan pelastua samaan taivaaseen näiden hirviöiden kanssa, niin "pelastaako" se Jumala väkisin nämäkin ihmiset sinne piinataivaaseensa, koska Jeesus on sovittanut kaikki?

Ja miten on mahdollista, että kirkko, joka on keksinyt sen ikuisen piinahelvetin opettaakin nyt kaikkien pelastumista?

Kirkko on aikaisempien valheidensa ja väkivaltansa avulla saavuttanut vakaan aseman yhteiskunnassa, joten enää sen ei tarvitse pelotella piinahelvetillä, vaan nyt paras keino kalastella jäseniä joukkoonsa on "kaikkien pelastuminen". Antikristus paavikin voi esiintyä empaattisena rauhantekijänä kaikkien näiden Israelin murhia tukevien ja piinahelvetillä pelottelevien sekopäähörhöjen rinnalla.

• Anonyymi00012

Mä en jaksa tuollaista edustamaasi uskolla politikointia.

Ja sovituksesta sinä näytät ymmärtävän yhtä paljon kuin saimaannorppa sitarin soitosta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mä en jaksa tuollaista edustamaasi uskolla politikointia.

Ja sovituksesta sinä näytät ymmärtävän yhtä paljon kuin saimaannorppa sitarin soitosta.

"Mä en jaksa tuollaista edustamaasi uskolla politikointia."

No jaksat kuitenkin täyttää tämän palstan omalla huuhaallasi.

Uskolla politikointi on valitettavasti TODELLISUUTTA, mutta minä en sitä kannata. Minun mielestäni se pitäisi lailla kieltää.

"Ja sovituksesta sinä näytät ymmärtävän yhtä paljon kuin saimaannorppa sitarin soitosta."

Minua ei kiinnosta keksimäsi yhden jakeen "evankeliumi", jolla mitätöidään lähes kaikki, mitä Raamatussa sanotaan eikä kiinnosta tulkintasi sovituksesta, koska sen "hedelmät" näyttää olevan ihan mätiä.

Matt. 7
        18 ***Ei saata*** hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

"Mä en jaksa tuollaista edustamaasi uskolla politikointia."

No jaksat kuitenkin täyttää tämän palstan omalla huuhaallasi.

Uskolla politikointi on valitettavasti TODELLISUUTTA, mutta minä en sitä kannata. Minun mielestäni se pitäisi lailla kieltää.

"Ja sovituksesta sinä näytät ymmärtävän yhtä paljon kuin saimaannorppa sitarin soitosta."

Minua ei kiinnosta keksimäsi yhden jakeen "evankeliumi", jolla mitätöidään lähes kaikki, mitä Raamatussa sanotaan eikä kiinnosta tulkintasi sovituksesta, koska sen "hedelmät" näyttää olevan ihan mätiä.

Matt. 7
        18 ***Ei saata*** hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Saimaannorppaa ei luonnollisesti myöskään kiinnosta sitarin soittaminen.

😉

• Anonyymi00008

Epätervettä tietenkin herjaamine, mutta liian houkutteleva laittomuus, että siitä voi luopua.

• Anonyymi00009

Aloittaja on 90 prosenttia oikeassa, mutta unohtaa, että Jumala ei pakota ja loppujen lopuksi kaikki eivät usko evankeliumia Kristuksesta J. syntiensä anteeksi saamiseksi. He eivät voi pelastua, oli teot kuinka mahtavia tahansa.
      Jeesus Kristus on ainoa oikea uskon Kohde!
      Helluntailaisessa uskonnossa on tavallista enemmän epäterveitä aineksia, että joskus ihmettelee voiko sieltä pelastua kukaan. Onneksi en tunne asiaa tarkemmin ja muissakin suunnissa on sekoittuneena, oikeasta opista huolimatta epäterveitä uskomuksia ja käytäntöjä, syntiä ja lihan tekoja.
      Kaikki eivät pääse Taivaaseen, vaikka Jeesus lunasti ja sovitti kaiken ja koko maailman.
      Teot eivät ratkaise, vaan hlökohtainen usko. (Esim. Kirjeet hebrealaisille, roomalaisille ja galatalaisille.

• Anonyymi00010

Ei-helluntainen kommentti:

Sovituksella Jumala sai armon näyttämään siltä, että se voidaan lain kautta perustella: Jumala on kuin ostanut itselleen oikeuden armahtaa. Sitähän toimitettu sovitus tarkoittaa, ei sitä että kaikki (ilman uskoa) lentävät taivaaseen. Eri asia sitten, ettei Jeesuksen murhaaminen ollut varsinaisesti mitään lain täyttämistä, vaan Jumala (kolminaisuuden isä tarkemmin sanoen) voidaan selitellä murhaajaksi ja perkeleeksi tätä kautta, ihmisnäkökulman mukaan. Mutta ei jos korostetaan sitä mikä Jeesuksessa nyt on kuolematonta ja ikuista. Siinä mielessä, sen näkökulman mukaan, Jumala ei ollut murhaaja. Hokkuspokkus, sama sauva Mooseksella näytti välillä käärmeeltä, välillä kepiltä.

• Anonyymi00011

Raamatun mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Jumala korotti Jeesuksen nimen muita nimiä korkeammalle, JOTTA jokainen polvi notkistuisi ja jokainen kieli tunnustaisi iloiten Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Jokainen, joka tuon tunnustuksen antaa, "pelastuu".

MOT.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Raamatun mukaan kaikki pääsevät taivaaseen. Jumala korotti Jeesuksen nimen muita nimiä korkeammalle, JOTTA jokainen polvi notkistuisi ja jokainen kieli tunnustaisi iloiten Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Jokainen, joka tuon tunnustuksen antaa, "pelastuu".

MOT.

>>>>>Jokainen, joka tuon tunnustuksen antaa, "pelastuu".<<<<<~

---------------
        Suun tunnustus tarkoittaa että elämä ja puhe ovat sopusoinnussa sydämen uskon kanssa (uskossa evankeliumiin)

Ei pelkkä tunnustus mitään auta mikäli ei tunne eikä usko tunnustuksen kohteeseen ja elä Hänen sanansa neuvon mukaan.

”Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

>>>>>Jokainen, joka tuon tunnustuksen antaa, "pelastuu".<<<<<~

---------------
        Suun tunnustus tarkoittaa että elämä ja puhe ovat sopusoinnussa sydämen uskon kanssa (uskossa evankeliumiin)

Ei pelkkä tunnustus mitään auta mikäli ei tunne eikä usko tunnustuksen kohteeseen ja elä Hänen sanansa neuvon mukaan.

”Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

Aivan, ja tuossa kohdassa, johon viittasin, suun tunnustus ja sydämen tila ovat yhtä.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00011 kirjoitti:

MOT.

25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Matt. 25:ssä tosiaan erotetaan KANSAKUNNAT toisistaan eli jos satut kuulumaan siihen kansakuntaan, jolle tuomio lankeaa, tervemenooa vaan.

Helvetinpalvojat eivät koskaan lue Matt. 25:ä niin kuin se on kirjoitettu vaan vääntävät sen mieleisekseen.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ja Jeesushan ei siis tuoss kohdassa 7:21 sulje ketään taivasten valtakunnan ulkopuolelle - toisin kuin helvettikiimailijat väittävät.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ja Jeesushan ei siis tuoss kohdassa 7:21 sulje ketään taivasten valtakunnan ulkopuolelle - toisin kuin helvettikiimailijat väittävät.

Kilvoittelun kautta.

Paavalihan todistaa hyvän kivoituksen kilvoitelleen.

6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
        7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
        8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)

Jeesuksen sanojen mukaisesti:

24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
        25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
        26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
        27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
        28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
        29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. ( Luuk 13)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00015

>>>>>>>>>Epäterve usko<<<<<<<
      --------------------------
      "Sateet lähetä" laululla ei ole apostolisessa opissa perusteita, mikäli sillä tarkoitetaan jotakin "taivaasta" tulevan Hengen vaikutusta? Toki rukous vastaus on runsas fyysinen vesi sade mutta maan viljelyksen ja metsä marjojen kasvun kannalta liika märkyys ei ole hyväksi. Kunnon, runsas fyysinen vesisadehan on sitten rukous vastaus em. laulajille.

Joh. evankeliumin mukaan Jeesus kertoo että joka uskoo Häneen , niin sen ( hänen) sisimmästään on juokseva elävän veden virrat.. Ne eivät tule taivaasta vaan uskovan sisimmästä. Mikäli uskova on tuppisuu evankeliumin kertomisessa niin pato on kiinni ja pysyy. Tottelemattomat asuvat kuivassa maassa psalmin laulajan teksien mukaan. Mikäli joku odottaa jotakin herätystä niin odottajan ehkä olisi tarpeen ensin itse lukea ja tutkia miten em. asia on, ja toimia sen mukaan.

Tässä on vastuu myös srk. laulun "johtaville" laulattaako ihmisillä epä uskoisia lauluja " onneni on olla Herraa lähellä" ja "sataaet lähetä yms.

Uuden liiton uskova on "Kristukssessa", hän on Hengessä ,hän Kristuksessa , hän on pyhässä temppelissä Herrassa. ( Ef.2:19-22. Hengen lahjoja Henki jakaa Hengessä, niitä ei jaeta lähellä oleville, vaan sisällä oleville, ja niillä palvellaan Jumalan asumuksessa Hengessä joka on Kristuksen ruumis so. srk.

Lähellä olijat ovat uskonnollisia ulkoisten tekojen suorittajia ilman sydämen pelastavaa uskoa. Kun "laiva" lähtee lähellä laivaa olevat jäävät laurille. Sisällä olevat menevät laivan mukana määrän päähän.

”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
      ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭38‬-‭39‬ ‭FINRK‬‬

Nyt Jeesus on kirkastettu ja korotettu Kaikki valtiaan Jumalan oikealle puolelle ja Hän lähetti lupauksensa mukaan Pyhän Hengen asumaan omissaan.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Lihan mieli on näet vihollisuutta Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu eikä voikaan alistua Jumalan lain alle. Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭7‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi00016

>>>>>>>>Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭7‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬<<<<
        --------------------
        "..Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat
        (Hyväksytty seurakuntien ns. talvipäivillä Seinäjoella 19.01.2001)
        Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat on pyritty laatimaan mahdollisimman suppeaksi opetuksen pääkohtien esittelyksi. Tunnustuksen sisältö nousee suoraan Raamatusta, mutta suoria viittauksia raamatunkohtiin ei tekstin suppeuden tähden ole otettu mukaan. Helluntaiseurakunnissa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön......
        5. Pyhän Hengen työ
        Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen..."
        -----------
        "...Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä.."

Ymmärtääkseni olisi ehkä parempi ilmaista että uskova on " kastettu Hengessä yhteen ruumiiseen Kristuksessa joka on Hänen srk:nsa?

‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭--------
        Vähän tutkimusta miten Raamatusta olisi ymmärrettävissä?

Milloin Jumala liittää ihmisen Kristuksen ruumiiseen so. srk:aan?
        Joka on universaalinen, joka ei ole käsin rakennettu rakennus, vaan "pyhä temppeli Herrassa, Jumalan asumus Hengessä"(Ef.2:19-22.) ‭‭
        Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭22‬ ‭FB38‬‬
        ”ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”( paikallis srk:ssa, joka on näkyvä muoto universaalisesta srk:sta.)

Apostolisesta opetuksesta ymmärrettynä Jumala liittää ihmisen Kristuksen srk:aan silloin kun hän uskoo evankeliumin eli tulee elävään uskoon ts."uudestisyntyy" Jumalan Sanan kautta.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina ) julistettu.”
        ‭‭
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭12‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi,

olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭----
        Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä (Ef.1:13.14.) on Raamatun ilmoituksesta
        ymmärretynä yksi ja sama Jumalan Henki. Häntä nimetään eri nimityksillä ollen koko ajan yksi ja sama Jumalan Henki. (Ef.4:3-6.)

Ihminen heti uskoon tultuaan on kykenevä Kristuksen todistaja (Luuk.24:44-48.) Häneen on tullut Jumalan Henki asumaan, joka on myös "voiman Henki" (2.Tim.1:7.)

Mutta uskovan on tarpeen lukea Raamattua asiayhteyksineen,jotta kykenee puhumaan sen teksteistä. Todistaminen on evankeliumin ja kirjoitusten pohjalta puhumista mitä Jumala edeltä valmisti ja toteutti teossaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Todistaminen ei ole entisistä synti retkistä ylpeylyä ja kehumista.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

>>>>>>>>Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” ‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭7‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬<<<<
        --------------------
        "..Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat
        (Hyväksytty seurakuntien ns. talvipäivillä Seinäjoella 19.01.2001)
        Helluntaiseurakunnan uskon pääkohdat on pyritty laatimaan mahdollisimman suppeaksi opetuksen pääkohtien esittelyksi. Tunnustuksen sisältö nousee suoraan Raamatusta, mutta suoria viittauksia raamatunkohtiin ei tekstin suppeuden tähden ole otettu mukaan. Helluntaiseurakunnissa voidaan yhtyä myös apostolisen uskontunnustuksen sisältöön......
        5. Pyhän Hengen työ
        Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen..."
        -----------
        "...Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä.."

Ymmärtääkseni olisi ehkä parempi ilmaista että uskova on " kastettu Hengessä yhteen ruumiiseen Kristuksessa joka on Hänen srk:nsa?

‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭--------
        Vähän tutkimusta miten Raamatusta olisi ymmärrettävissä?

Milloin Jumala liittää ihmisen Kristuksen ruumiiseen so. srk:aan?
        Joka on universaalinen, joka ei ole käsin rakennettu rakennus, vaan "pyhä temppeli Herrassa, Jumalan asumus Hengessä"(Ef.2:19-22.) ‭‭
        Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭22‬ ‭FB38‬‬
        ”ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”( paikallis srk:ssa, joka on näkyvä muoto universaalisesta srk:sta.)

Apostolisesta opetuksesta ymmärrettynä Jumala liittää ihmisen Kristuksen srk:aan silloin kun hän uskoo evankeliumin eli tulee elävään uskoon ts."uudestisyntyy" Jumalan Sanan kautta.

‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana ( evankeliumina ) julistettu.”
        ‭‭
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭12‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi,

olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭----
        Jumalan Henki joka on tullut ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä (Ef.1:13.14.) on Raamatun ilmoituksesta
        ymmärretynä yksi ja sama Jumalan Henki. Häntä nimetään eri nimityksillä ollen koko ajan yksi ja sama Jumalan Henki. (Ef.4:3-6.)

Ihminen heti uskoon tultuaan on kykenevä Kristuksen todistaja (Luuk.24:44-48.) Häneen on tullut Jumalan Henki asumaan, joka on myös "voiman Henki" (2.Tim.1:7.)

Mutta uskovan on tarpeen lukea Raamattua asiayhteyksineen,jotta kykenee puhumaan sen teksteistä. Todistaminen on evankeliumin ja kirjoitusten pohjalta puhumista mitä Jumala edeltä valmisti ja toteutti teossaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Todistaminen ei ole entisistä synti retkistä ylpeylyä ja kehumista.

>>>>>>Ihminen heti uskoon tultuaan on kykenevä Kristuksen todistaja (Luuk.24:44-48.) Häneen on tullut Jumalan Henki asumaan, joka on myös "voiman Henki" (2.Tim.1:7.)<<<<<<<
        ------------------
        Alku seurakunnan odotusta Pyhästä Hengestä, Pyhällä Hengellä kastamisesta (Apt.1:4,5.) ei tänä päivänä enään tarvitse odottaa.

‭‭Luukas‬ ‭24‬:‭49‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä (Jerusalemissa) kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."”

Heidän odotuksensa täyttyi
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.”
        ------------------
        Heidän aikana ( tämä yksi ainoa ) kielilllä puhumis tapahtuma oli todistukseksi muille läsnä olleille . He puhuivat monilla selko sanaisilla eri kielillä Jumalan suurista teoista.
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭11‬ ‭FB38‬‬ (Apt.2:4-11.)
        ”kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

Tänä päivänä Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan Hengen lahjoja joista yksi on eri kielillä puhumisen lahja. (1.Kor.12:1-11.) Lahjoja kehoitetaan pyytämään, rukoilemaan srk:n rakennukseksi. Niitä jaetaan Hengessä, ja niillä palvellaan Hengessä, joka on myös rakkauden (agape) Henki. ( 2.Tim.1:7.)
        ‭‭
        Tänä päivänä Hän , Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä.(Ef.1:13 14.) Häntä ei enään odoteta taivaasta tulevaksi. Kun joku tulee taivaasta, niin Jeesus Kristus toisessa tulemuksessaan pelastukseksi niille jota Häntä odottavat ( Hep.9:27,28.)

Jolla ei ole Kristuksen Henkeä , se ei ole Hänen omansa.
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬(Room.8:1-11.)
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

>>>>>>Ihminen heti uskoon tultuaan on kykenevä Kristuksen todistaja (Luuk.24:44-48.) Häneen on tullut Jumalan Henki asumaan, joka on myös "voiman Henki" (2.Tim.1:7.)<<<<<<<
        ------------------
        Alku seurakunnan odotusta Pyhästä Hengestä, Pyhällä Hengellä kastamisesta (Apt.1:4,5.) ei tänä päivänä enään tarvitse odottaa.

‭‭Luukas‬ ‭24‬:‭49‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä (Jerusalemissa) kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."”

Heidän odotuksensa täyttyi
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.”
        ------------------
        Heidän aikana ( tämä yksi ainoa ) kielilllä puhumis tapahtuma oli todistukseksi muille läsnä olleille . He puhuivat monilla selko sanaisilla eri kielillä Jumalan suurista teoista.
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭11‬ ‭FB38‬‬ (Apt.2:4-11.)
        ”kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."

Tänä päivänä Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaan Hengen lahjoja joista yksi on eri kielillä puhumisen lahja. (1.Kor.12:1-11.) Lahjoja kehoitetaan pyytämään, rukoilemaan srk:n rakennukseksi. Niitä jaetaan Hengessä, ja niillä palvellaan Hengessä, joka on myös rakkauden (agape) Henki. ( 2.Tim.1:7.)
        ‭‭
        Tänä päivänä Hän , Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä.(Ef.1:13 14.) Häntä ei enään odoteta taivaasta tulevaksi. Kun joku tulee taivaasta, niin Jeesus Kristus toisessa tulemuksessaan pelastukseksi niille jota Häntä odottavat ( Hep.9:27,28.)

Jolla ei ole Kristuksen Henkeä , se ei ole Hänen omansa.
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬(Room.8:1-11.)
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

>>>>>>>>Tänä päivänä Hän , Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä.(Ef.1:13 14.) Häntä ei enään odoteta taivaasta tulevaksi. Kun joku tulee taivaasta, niin Jeesus Kristus toisessa tulemuksessaan pelastukseksi niille jota Häntä odottavat ( Hep.9:27,28.)<<<<<<
        ------------------------

Tänä päivänä uskovan ei tarvitse odottaa saadakseen Pyhän Hengen.
        Koska Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan heti hänen uskottuaan Totuuden Sanan pelastuksen evankeliumin, käännyttyään pois entisestä synti elämästään Jumalan sanan mukaan ojentautumiseen.

‭‭
        Jumalan Henkeä ei tarvitse odottaa mutta Jumalan sanaa on saarnattava niin että kuulijat saavat Pyhän Hengen.
        ---------------------
        "....Nyky ihminen tunnistaa syyllisyyden mutta ei löydä siihen vapautusta koska ei tunne sovitusta.
        Kun sovitus oppi hylätään ihminen ottaa tuomion omiin käsiinsä. Silloin on tuomio mutta ei evankeliumia.On synti luetteloita mutta ei ristiä. On puhtauden vaatimuksia mutta ei puhdistavaa armoa..." (edellinen lainaus Uusi Tie lehdestä no.20-15.5.2026- Santeri Marjakorpi)
        -----------------
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭
        Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭
        Uskosta vanhurskaalla ihmisellä on Jumala yhteys tunteista riippumatta. Jumalan Sana ei muutu meidän tunteidemme mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä muuttumattomassa Sanassa ei meidän tunteissamme. Niitä tulee ja menee mutta Jumala ei muutu.
        ---------------
        Saarnaatko sanoja vai sanomaa?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

>>>>>>>>Tänä päivänä Hän , Pyhä Henki tulee ihmiseen asumaan tämän uskoon tulon hetkellä.(Ef.1:13 14.) Häntä ei enään odoteta taivaasta tulevaksi. Kun joku tulee taivaasta, niin Jeesus Kristus toisessa tulemuksessaan pelastukseksi niille jota Häntä odottavat ( Hep.9:27,28.)<<<<<<
        ------------------------

Tänä päivänä uskovan ei tarvitse odottaa saadakseen Pyhän Hengen.
        Koska Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan heti hänen uskottuaan Totuuden Sanan pelastuksen evankeliumin, käännyttyään pois entisestä synti elämästään Jumalan sanan mukaan ojentautumiseen.

‭‭
        Jumalan Henkeä ei tarvitse odottaa mutta Jumalan sanaa on saarnattava niin että kuulijat saavat Pyhän Hengen.
        ---------------------
        "....Nyky ihminen tunnistaa syyllisyyden mutta ei löydä siihen vapautusta koska ei tunne sovitusta.
        Kun sovitus oppi hylätään ihminen ottaa tuomion omiin käsiinsä. Silloin on tuomio mutta ei evankeliumia.On synti luetteloita mutta ei ristiä. On puhtauden vaatimuksia mutta ei puhdistavaa armoa..." (edellinen lainaus Uusi Tie lehdestä no.20-15.5.2026- Santeri Marjakorpi)
        -----------------
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭
        Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭
        Uskosta vanhurskaalla ihmisellä on Jumala yhteys tunteista riippumatta. Jumalan Sana ei muutu meidän tunteidemme mukaan. Jumala on ilmoittanut itsensä muuttumattomassa Sanassa ei meidän tunteissamme. Niitä tulee ja menee mutta Jumala ei muutu.
        ---------------
        Saarnaatko sanoja vai sanomaa?

>>>>>>>>Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”<<<<<<<
        ------------------------
        "..Paavalin opetuksessa Pyhästä Hengestä on kaksi olennaista asiaa: Pyhän Hengen lahjoittamat armolahjat seurakunnan rakennukseksi sekä Pyhän Hengen hedelmät, jotka ovat henkilökohtaisia. Sekä armolahjoista että Hengen hedelmistä ensimmäisenä Paavali mainitsee rakkauden.

Pyhä Henki ja sen määrä tai laatu ei ole tarkoitettu asiaksi, jota mittaillaan. Pyhä Henki yksinkertaisesti on Jumalan ja Jeesuksen Henki, joka haluaa, että usko syntyy ja kasvaa keskellämme.

Olennaista Pyhän Hengen toiminnassa on sen sitoutuminen Jumalan Sanaan. Voimme ajatella, että Hengen täyteys on aina Sanan täyteyttä, ei varsinaisesti sitä, että on jokin kokemus Hengen täyteydestä. Paavali kirjoittikin rinnakkaiskohdissa Ef. 5:18 ja Kol. 3:16 seuraavasti: ”…antakaa Hengen täyttää itsenne” ja ”Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne”.

Meidän kristittyjen kokemukset vaihtelevat, siksi Pyhä Henki haluaa kiinnittää aina sydämemme Raamattuun, joka kirkastaa meille Jeesuksen sovitusta työtä. Raamattu opettaa, että henget on aina koeteltava ja tämä koettelu tapahtuu aina Jumalan sanan kautta. Pyhä Henki on aina Totuuden Henki..."
        Em. Lähde:
        https://rll.fi/2015/12/mita-on-pyhan-hengen-kaste/

• Anonyymi00023

Epäterve usko on herjaamista.

Aivan selkeä juttu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      907
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      64
      647
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      640
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      572
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      553
    6. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      32
      518
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      513
    8. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      75
      457
    9. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      436
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33