Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä vihaa. Eläkeläiset hänen mukaansa tienaa niin hyvin ! Voi Luoja. Kun suurin osa ei pääse edes tohon keskimediaaniin 1886 € kk. Suurin osa killuu kylläkin jossain 1400 €: n kieppeillä. Maksa sillä sitten vuokra, ruoka ja etenkin aina vaan kallistuvat terveyspalvelut, koska ikääntyessä kroppa alkaa antamaan periksi ja tulee kaikki krempat. Pitäisikö ostaa halvemmalla viinaa lääkkeeksi kipuihin ?
Miksi Atte Harjanteen annetaan viljellä sukupolvien välistä kuilua ?
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
113
417
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Voisko tosta juipista valittaa jollekin yhdenvertaisuusvaltuutetulle ?
- Anonyymi00003UUSI
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
: - Anonyymi00005UUSI
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
- Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
:Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄ - Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
:No eihän vihreät ole tolkun ihmisten puolue.
- Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
Atte Harjanne tekee nyt vaalityötä, joko itsensä eteen tai vihreille. Vihreät ovat suurinpiirtein kaikki nuoria ja hyvinvoinnissa kasvaneita, hyväosaisten lapsia, jotka eivät ymmärrä elämästä juuri itsensä ja oman elintasonsa ulkopuolelta. Meikäläinen tietää, mitä on ollut ennen, koska on elänyt sen, ja mitä on nyt, mutta nuoret tietävät vain siitä ajasta mitä ovat eläneet. Atte Harjanteen aikana ja sen jälkeen nuorilla on ollut ihan toisenlaiset olot kuin meillä sota-aikana tai sodan jälkeen vaatimattomissa oloissa eläneillä. Me emme ole saaneet koskaan lapsina ja nuorina tai myöhemmin perheellisinä yhteiskunnalta sellaisia etuja, kuin Atte harjanteen aikalaiset. Ei todellakaan!
Meidät laitettiin heti lapsina tekemään töitä. Pientä lapsilisää alettiin joskus kauan sodan jälkeen maksaa 4 kertaa vuodessa , ja se loppui, kun täytti 15 v. Lapsilisä oli pienenpieni lisä ruokakustannuksiin 4 kertaa vuodessa. Niin oli myös vielä lastenikin kohdalla. Ei ollut silloin kunnallista päivähoitoa, vaan jouduin maksamaan yksityiselle , kotona lapsiaan hoitavalle perheenäidille lastenhoidosta. Työajat oli vuosikymmeniä 6 päivää viikossa, eli lauantaikin oli työpäivä, ja viikko työaika oli 48 t., Lomat oli lyhyitä, talvilomaa ei vuosikymmeniin ollut . Se oli työurani melkein loppuun asti niin. Työ oli sekä henkistä, että fyysistä. Apuvälineitä on ko. työhön tullut vasta eläkkeelle jäätyäni, (normaalin eläkeiän täytettyäni.)
Lapsena asuttiin isäni ominkäsin rakentamassa talossa, kymmenhenkinen perhe, ilman mitään mukavuuksia. (Isäni terveys meni sodassa, mutta rakensi silti sisulla meille kodin, ja kuoli melko pian sen jälkeen. ) Ei ollut koulukuljetuksia, minulla oli matkaa 5 km, kulku jalan. joillakin oli 8 km. Yhteiskunta ei auttanut. Kovana talvena palellutin kasvoni , hoidin sitä itse. Koulussa oli tosi vaatimaton ruoka, maito ja leipä piti viedä kotoa. Kansakoulussa piti viedä käsityötarvikkeet kotoa. Opin ompelemaan itselleni vaatteita toisten vanhoista vaatteista, vanhalla poljettavalla ompelukoneella vähän yli 10 vuotiaana. Yhteiskunta ei auttanut mitenkään. Esim. minua vanhempi sisareni sairasti muutaman vuoden ikäisestä epilepsiaa, sai usein kohtauksia, ei ollut varaa lääkkeisiin, eikä kunta auttanut. Hän sai vasta aikuisena lääkityksen, kun miehensä hommasi sen. Yhteiskunta ei auttanut Koskaan muutenkaan. Hommasin itse työn ohella itselleni ammatin, elin nuukasti. Seuraavalla sukupolvella oli vähän paremmin, mutta ei tavallisen köyhästä ponnistaneen lapsella kuitenkaan niin hyvin, kuin sitä seuraavilla sukupolvilla , esim. nykynuorilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka syntyivät vauraaseen sukuun, kuten esim, Atte Harjanteen kaltaiset.
Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa siitä, kuinka helppo elämä nykynuorten sukupolvella on ollut aiempaan verrattuna, mutta ei siitä taida olla hyötyä. Nykynuoret kun ovat saaneet niin paljon yhteiskunnalta, ja odottavat aina vain lisää itselleen, mutta kadehtivat silti meitä vanhempia, eläkeläisiä. - Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
:Taidonnäyte persukoulun loppututkinnosta.
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00081 kirjoitti:
Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄJuu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
- Anonyymi00113UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Juu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
vihernatsi, Rudolf Hessin poika?
Saataninen pedofiili Marina Abramovic tulee Ukrainan adrenokromi-teosten johtajaksi.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenski on nimittänyt saatanallisen pedofiili Marina Abramovićin toimimaan Ukrainan suurlähettiläänä ja auttamaan maan lasten koulujen jälleenrakentamisessa.
https://pbs.twimg.com/media/F6pmfS_XkAATM45?format=jpg&name=small
Zelenski pyytää saatanallista Marina Abramovicia olemaan Ukrainan suurlähettiläs
https://i0.wp.com/robscholtemuseum.nl/wp-content/uploads/2023/10/Satanic-Pedophile-Marina-Abramovic-becomes-Head-of-Ukrainian-Adrenochrome-Factories-foto-Front-Nieuws-scaled.jpg?resize=650,276&ssl=1
Totuus
Ukrainan presidentti Vladimir Zelenski on kysynyt Serbian satanistilta keskellä loputtomaa sotaa Venäjän kanssa. Marina Abramovicista tulee “suurlähettiläs ” sodan runtelemalle maalle kuten UK Telegraph ilmoitti.
Ukrainan uusi “suurlähettiläs ”
https://i0.wp.com/robscholtemuseum.nl/wp-content/uploads/2023/10/Satanic-Pedophile-Marina-Abramovic-becomes-Head-of-Ukrainian-Adrenochrome-Factories-foto-Front-Nieuws-scaled.jpg?resize=650,276&ssl=1
Nyt ilmeisesti sotaponnistus lepää 76-vuotiaan itsensä kuvaaman ‘taiteilijan ’ käsissä, joka on tunnetuin katkaistujen, veristen, vuohenpäiden pitämisestä. "
Kuvassa oleva Abramovic on sanonut olevansa “ei satanisti ”
Abramovic on kiisti olevansa satanisti, väittäen olevansa vain taiteilija. Tämä ei kuitenkaan ehkä tarkoita paljon siitä lähtien kun Kristityt väittävät, että saatana ja satanistit ovat kroonisia valehtelijoita.
Hän oli lyhyesti Microsoftin esillä oleva taiteilija vuonna 2020, kunnes hänen siteet saatanaan tulivat liikaa jopa yritykselle, joka vastaa Windowsista.
Abramovic on on kuvattu maalauksen edessä nimeltä “Saatana kutsui legioonansa” kiistanalaisen vasemmistolaisen miljardööri Jacob Rothschildin kanssa.
Abramovichilla oli myös taidetta, joita hän kutsui “Hengen keittäminen” 1996 joidenkin mukaan ovat saatanallisia.
Vuonna 2016, kun Wikileaks julkaisi Podesta-sähköpostien arkiston, Clintonin neuvonantaja ja voimakas vasemmistolainen operaattori John Podesta paljastettiin osallistuvan “Hengen keittäminen” ateriat Abramovicin kanssa jo vuonna 2015.
Abramovic: ""Zelensky pyysi “auttamaan lapsia ”
https://www.thegatewaypundit.com/2023/09/zelensky-asks-satanist-marina-abramovic-be-ukrainian-ambassador/
https://robscholtemuseum.nl/front-nieuws-satanic-pedophile-marina-abramovic-becomes-head-of-ukrainian-adrenochrome-factories/ - Anonyymi00114UUSI
Anonyymi00109 kirjoitti:
Juu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
Se on ihan yleiskieltä se "suitsia".
Ei "ruoskia" -sanankaan tietäminen edellytä, että olet joku DOMINA!
- Anonyymi00002UUSI
Kukaan ei vihaa eläkeläisiä, mutta eipä palkansaajilta rahaa varastavista työeläkeloisista voi uhrit pitääkään.
Eli Kelan kautta eläkkeensä verorahoista saavat eläkeläiset ovat hyvää sakkia, kunnon suomalaisia, mutta nämä rikolliseläkeläiset, jotka varastavat neljäsosan työtä tekevän palkansaajan palkkasummasta ovat halveksittavaa porukkaa, jotka sitä vihaa lietsovat loisimalla palkansaajien rahoilla. Syylliset löydät siitä poppoosta.- Anonyymi00004UUSI
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään. - Anonyymi00006UUSI
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Älä minula kysy. Eduskunta ne päätökset tekee.
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta.Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/ - Anonyymi00014UUSI
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
- Anonyymi00015UUSI
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
- Anonyymi00018UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille. - Anonyymi00021UUSI
LOPETA se työeläkeloisista puhuminen koska mitään loisia ei ole, vain SINÄ olet loinen! MENE TÖIHIN!! Eikä kukaan varasta 1/4 osaa palkasta eikä ole rikolliseläkeläisiä!!
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/HAista sinä paska! 3/4 ei ole palkansaajilta varastettua, muutama prosentti otetaan TEL-maksuina ja nykyiset työeläkeläiset on itse maksaneet TEL-maksuja joista eläkkeet maksetaan! TIETÄISIT TÄMÄN JOS KÄVISIT TYÖSSÄ!!
- Anonyymi00036UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
HAista sinä paska! 3/4 ei ole palkansaajilta varastettua, muutama prosentti otetaan TEL-maksuina ja nykyiset työeläkeläiset on itse maksaneet TEL-maksuja joista eläkkeet maksetaan! TIETÄISIT TÄMÄN JOS KÄVISIT TYÖSSÄ!!
Sitä tunnut vaan jatkuvaan syljen eristykseesi hokevan. Mutta entäs ne, jotka vain kolmen vuoden maassa olonsa jälkeen saavat nauttia ILMAISTA tonnin takuueläkettä .
Missä on oikeudenmukaisuus, kun pienipalkkainen siivooja on tehnyt vuosikymmenien (!) työtä ja saa nyt vain vähän päälle tonnin eläkettä ? Siivoojamummolla on kihti, reuma ja krempat. Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.
Jumakauta, eihän tätä vääryyttä pysty edes ymmärtämään. - Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
Ei sillä ole merkitystä mitä sinä olet aikaisemmin tehnyt, vaan sillä mitä teet nyt.
Jos elit 50 vuotta tekemättä rikoksia, niin olit silloin hyvä kansalainen. Mutta jos nykyään teet rikoksia, niin et ole enää kunnon kansalainen.
Nykyiset työeläkeloiset ovat rikollisia, koska elävät palkansaajilta varastetuilla rahoilla. Tuohon rikokseen eivät syyllistä kunnon eläkeläiset, jotka elävät Kelan rahoilla. - Anonyymi00073UUSI
Vihervassarit haalii lisää Kela-elättejä.
Suomen omat vanhukset, jotka on tälle maalle kasvattaneet 5-10 uutta veronmaksajaa, ei sitten saisi mitään? Ei ollut hoitopaikkoja, ei ollut äitiyslomia, ei vanhempainvapaita, ei kertynyt eläkettä mistään jne. Kuin helvetissä kehtaattekin?!
Onneksi omat vanhempani ovat kuolleet, ei tarvitse katsoa ja kuunnella tätä sairasta Suomea enää. Atge Harjannfkkin voi tappaa omat vanhempansa ja kaikki +65 vuotiaat sukulaisensa, etteivät kuluta senttiäkään nuoremmiltaan, esim omalta aivottomalta sekasikiöltään! - Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
- Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Ei vai? Minä vaadin valtiolta hyvityksen siitä, että minulta työtä tekevältä on varastettu joka ikisen kakaran (alle 18v) rahat siihen, että saivat ilmaisen koulun, matkat, terveydenhuollon, kirjastot, urheilukentät ym ym.
Jokaikinen täällä on loisinut syntymästään saakka eikä vaivaudu edes töitä tekemään. Olen maksanut muiden tekemisiä 50 v! - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sitä tunnut vaan jatkuvaan syljen eristykseesi hokevan. Mutta entäs ne, jotka vain kolmen vuoden maassa olonsa jälkeen saavat nauttia ILMAISTA tonnin takuueläkettä .
Missä on oikeudenmukaisuus, kun pienipalkkainen siivooja on tehnyt vuosikymmenien (!) työtä ja saa nyt vain vähän päälle tonnin eläkettä ? Siivoojamummolla on kihti, reuma ja krempat. Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.
Jumakauta, eihän tätä vääryyttä pysty edes ymmärtämään.>>Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.<<
Miten se takuueläkeläinen on siihen syypää, että pienipalkkainen siivooja saa liian vähän***
***?????????? - Anonyymi00082UUSI
Ootte te helvatan hölmöjä ymmärtämään yhtään mitään.
PISA tulokset ovat romahtaneet pahasti ja se näkyy varsinkin vihreiden ja eläkejärjestelmää ymmärtämättömien joukossa. - Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta." ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta."
Mitäs toimeentulotuki ja ym. asumistuki ym. sitten ovat??...tuleeko ne TRUMPILTA?? - Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Tuo on yksi typeryksen takuuvarma merkki...kuvittelee että työeläkeläiset ovat ainuita itse ansainneita...ei hyvää päivää.
- Anonyymi00097UUSI
Et taida kovinkaan paljoa tietää mihin verosi menevät Ei suinkaan eläkeläisille, vaan kaikkiin niihin etuihin, joita itse yhteiskunnalta olet saanut ja saat, ja osa menee myös omaasi, aikanaan saamaasi eläkkeeseen. Mutta taidat olla "kaikki mulle heti nyt-ihminen" .
Minäkin olen aikanani maksanut yhtä paljon veroja tuloistani, ellen enemmänkin, mutta en ole koskaan saanut yhteiskunnalta sellaisia etuja, joita itse varmaan olet saanut ja saat.
Terveisin: olen eläkeläinen, mutta en rikolliseläkeläinen enkä loisija. Mutta, edestäs löydät sanasi, jos elät niin kauan. Ote paremmin asioista selvää ja oikein., ilman kateutta. - Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Mee töihin pummi!
- Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Ethän sinä käy töissä! Ja vaikka kävitsitkin, niin mihin sä niitä muutaman prosentin rahoja tarvitset? Huumeisiinko?
- Anonyymi00107UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Totta joka sana. Työnteko ei ole kiinnostanut silloin, kun sen aika on ollut.
- Anonyymi00111UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
>>Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.<<
Miten se takuueläkeläinen on siihen syypää, että pienipalkkainen siivooja saa liian vähän***
***??????????Se onkin yleensä mamu eikä tunne minkäänlaista syyllisyyttä verovarojen hyväksi käytöstä.
- Anonyymi00112UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ei vai? Minä vaadin valtiolta hyvityksen siitä, että minulta työtä tekevältä on varastettu joka ikisen kakaran (alle 18v) rahat siihen, että saivat ilmaisen koulun, matkat, terveydenhuollon, kirjastot, urheilukentät ym ym.
Jokaikinen täällä on loisinut syntymästään saakka eikä vaivaudu edes töitä tekemään. Olen maksanut muiden tekemisiä 50 v!Miten asian ottaa. Olen maksanut veroja 55 vuotta mutta ei harmita yhtään, koska
minulle jäi tuloista vielä 3/4 itselleni.
Eläkettäkin olen saanut vasta reilut 500.000 € ja odotan saavani vielä
saman verran lisää ennenkuin kupsahdan. Olen ihan kiusallani pitkäikäinen.
- Anonyymi00007UUSI
Aten sydän vikojen hoito maksaa yhteiskunnalle eniten.
- Anonyymi00010UUSI
Toivottavasti iskuri menee epäkuntoon.
- Anonyymi00009UUSI
Mitä ideologiaa tuokin ajaa?
Sairasta on! - Anonyymi00011UUSI
Ei tarvitse ihmetellä vihreidenkään surkeaa kannatusta, kun kuulee noin järjetöntä puhetta niiltä mitä Harjanteelta aamulla kuultiin. Jokainen euro pois eläkkeistä, on euro pois rahan kierrosta ja suoraan elämiseen menevästä kulutuksesta, eli samalla Suomen kaupan ja palvelualojen työllisyydestä. Vihreät haluaisi jatkaa nykyistä hölmöä suomalaisten ostovoiman leikkauslinjaa, eli samaa suurta virhettä, jonka nykyinen hallitus jo teki. Luulisi konkurssien ja työttömyyden rajun kasvun jotain näille himoleikkaajille ja kyykyttäjille opettaneen, mutta ei.
- Anonyymi00013UUSI
Sofia Virta on huolissaan vain lapsiperhe köyhyydestä, ei mistään muusta, eikä edes tajua muusta mitään!
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sofia Virta on huolissaan vain lapsiperhe köyhyydestä, ei mistään muusta, eikä edes tajua muusta mitään!
Ei tuollainen köyhien toistensa kimppuun usuttaminen nosta Suomen taloutta mihinkään eikä paranna työllisyyttä.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei tuollainen köyhien toistensa kimppuun usuttaminen nosta Suomen taloutta mihinkään eikä paranna työllisyyttä.
Ps onkin ainoa tie pelastaa suomi vokevasemmistolaisuudelta.eli hulluu...ta.
- Anonyymi00016UUSI
Outo sokeltava puhetyyli,ei saa selvää mitä yrittää sanoa...
- Anonyymi00029UUSI
Voiko tänne lähettää puheviestejäkin?
- Anonyymi00020UUSI
Virheet on vähän tyhmempiä, kuin keskiverto suomalaiset. Heillä on hyvin, hyvin supoea ymmärrys Suomesta, kun oma ajatusmaailma pyörii Punavuoren ja kantakaupungin välillä. Virheiden mielestä kaikki asuvat metrolinjan varrella ja lähikuppilasta saa soijakattea ja luontoon pääsee keskuspuistoon, jossa sudet ja muut petoeläimet ei aiheuta vahinkoa.
- Anonyymi00088UUSI
Kovia pössyttelemään nuo ituhipit.
- Anonyymi00023UUSI
YEL-eläkeläisenä tiedän, että olen maksanut yrittäjäeläkemaksut eläkeyhtiölle yrittäjäaikanani, ja ne maksut kattavat sieltä maksettavan eläkkeen eläkeaikanani ehkä 12 - 15 vuoden ajan. Tämä varmaan onkin se aika, mitä eläkkeelle jäävällä miespuolisella entisellä yrittäjällä keskimääräisesti oletetaan olevan jäljellä.
Eläketuloa verotetaan jo nyt ankarammin kuin palkkatuloa.- Anonyymi00026UUSI
Kovemman verotuksen lisäksi eläkkeet nousevat leikatun indeksin takia hitaammin kuin työssä olevien tulot.
- Anonyymi00024UUSI
Suomalaiset vokevasemmistolaiset eli sdp vihvas rkp kesk ja kok vasen laita. Maksaa ilomielin 10.6 miljardia vuodessa sos maahanm. Ja 2 miljardia kehitysapuo terr järjestöille ja rikollisille. Näin ollen rahat on jostakin kaivettava , eläkeläiset jotka ovat nämä 70 prosenttia vokeväestä kasvattanut, joutaa maksaa tekosistaan.
Velkatahalla on nykyään korko ,vasureille tiedoksi. Ulkomainen työvoima ei tuota yhtään vetokertymää joten jäljelle jää eläkeläiset sillä suomen ,maailman kovin verorasitus on jo tapissa eikä loppuja rikkaita kannata ajaa maanpakoon.- Anonyymi00110UUSI
Voi persuparka sun mokellustas 🙈
- Anonyymi00027UUSI
Eniten eläkeläistä kylmäsi se, kun Persujen edustaja sanoi suunnilleen, että työeläkkeiden leikkaaminen ei heille käy.
Jäljet pelottaa. Onko työeläkkeiden leikkaaminen listalla ensimmäinen vai toinen, jos pääsevät hallitukseen? - Anonyymi00028UUSI
Viherhippi Harjanteen kuuluisi suojella ja olla huolissaan luonnosta eikä eläkeläisistä. Ei mikään ihme että eläkeläisviha kostautuu sydänvaivoina.
- Anonyymi00030UUSI
Atte on taas syönyt sieniä.
- Anonyymi00031UUSI
Takuueläke pois ja heti. Missään kohtaa perustuslaissa ei mainita sanaa takuueläke.
- Anonyymi00033UUSI
Takuueläke tulee säilyttää mm. Suuren työttömyyden vuoksi ja osaaikatyötä tekevien vuoksi, jotka eivät saa suurta eläkettä.
Hallitus itse luo lisää työttömiä kokoajan tähän maahan. - Anonyymi00039UUSI
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
Mikä etukäteen vaan?
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Takuueläke tulee säilyttää mm. Suuren työttömyyden vuoksi ja osaaikatyötä tekevien vuoksi, jotka eivät saa suurta eläkettä.
Hallitus itse luo lisää työttömiä kokoajan tähän maahan.Ei tarvitse säilyttää. Ei erityisesti mamujen kohdalla. Selvä seuraus, ettei vielä kolmannellakaan luokalla osata lukea eikä kirjoittaa , kun ei tarvitse, työtäkään ei lukutaidoton saa, mutta ilmaisen takuueläkkeen saa ainakin !
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mikä etukäteen vaan?
Tarkoittaa : Heittäytyminen veronmaksajien kustantamaan ns.turvaverkkoon.
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei tarvitse säilyttää. Ei erityisesti mamujen kohdalla. Selvä seuraus, ettei vielä kolmannellakaan luokalla osata lukea eikä kirjoittaa , kun ei tarvitse, työtäkään ei lukutaidoton saa, mutta ilmaisen takuueläkkeen saa ainakin !
Kyllä olet harvinaisen tyhmä ja lukutaidoton!
Mamuista ei puhuttu mitään. - Anonyymi00084UUSI
Takuueläkken poisto siirtää saman henkilön sosiaaituen piiriin koska jotenkin heidän pitää elää. Eikä tuo takuueläke yksin edes riitä elämiseen, Kelalta haetaan loput ruokarahat. Sama raha kuluu nimestä ja lähteestä huolimatta.
- Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Juuri sinunkaltaisesi ovat niitä vihanlietsojia tässä yhteiskunnassa...riehut köyhiä ja usein mielenterveyden kanssa kamppailevia vastaan, aivan kuin muka heidän takuueläkkeensä poistaminen parantaisi sen siivoojan asemaa.
Kateutesi ja katkeruutesi ei ole ratkaisu..persukka-hyvä.. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tarkoittaa : Heittäytyminen veronmaksajien kustantamaan ns.turvaverkkoon.
Miten voi heittäytyä verkkoon..ei kukaan myönnä itselleen takuueläkettä.
- Anonyymi00115UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Takuueläkken poisto siirtää saman henkilön sosiaaituen piiriin koska jotenkin heidän pitää elää. Eikä tuo takuueläke yksin edes riitä elämiseen, Kelalta haetaan loput ruokarahat. Sama raha kuluu nimestä ja lähteestä huolimatta.
Ei haittaa. Menkööt luukulta toiselle ruinaamaan. Takuueläke pois. Ei niitä Afrikassakaan olisi saanut.
- Anonyymi00032UUSI
Tässäkään keskustelussa kukaan keskusteluista eikä myöskään juontaja "muistanut" kertoa että viimeisen kahden vuoden aikana työeläkejärjestelmä on ollut 35 miljardia ylijäämäinen.
Työeläkejärjestelemän TULOT OVAT OLLEET 35 MILJARDIA SUUREMMAT KUIN TYÖÄELÄKKEISIIN ON TARVITTU vuonna 2024-2025.
Käytännössä työeläkejärjestelmään on kahdessa vuodessa tullut rahaa summa, jolla työeläkkeisiin menee kolmessa vuodessa. - Anonyymi00034UUSI
Pitää muistaa, että keskiarvo ja mediaani ovat eri asioita.
Mediaanista voi puhua silloin kun haluaa korostaa eläkkeen pienuutta.
Vuonna 2024. "Keskimääräinen kuukausieläke oli 1 977 euroa. Mediaanieläke oli 240 euroa keskieläkettä pienempi eli 1 736 euroa kuukaudessa."- Anonyymi00118UUSI
Mutta jos saakin mediaanieläkkeen + 1000 € / kk. Kyllä kelpaa olla sen
40 vuoden työrupeaman jälkeen 20 vuotta "pekkaspäivillä" täysylöspidolla.
- Anonyymi00035UUSI
Vihreät ja persut näyttää löytäneen toisensa. Sakset käsissä leikkaamalla suomalaiset kyykkyyn.
- Anonyymi00037UUSI
Ei siinä paljoa uskalla kuluttaa alle tonnin eläkkeestä.
- Anonyymi00044UUSI
Ei vaan pysty. Vuokra, ruoka, lääkkeet, vaivat.
Mutta sillä taas onkin merkitys, miten ja kuka sen tonnin saa. Jos vain kolme vuotta maassa lorvinut mamu saa ilmaisen tonnin takuueläkkeen verrattuna pienpalkkaiseen, osa-aikaiseen duunariin, jonka eläke ei edes ehdi kertyä raskaasta fyysisestä työstä , niin kumpihan siinä käyttää hyväkseen suomalaista veronmaksajaa ?
- Anonyymi00038UUSI
Harmi että Aten sydänoperaatio onnistui
- Anonyymi00050UUSI
Uusi pysähdys tulossa ihan varmaan tätä menoa.
- Anonyymi00045UUSI
Näille nykypolitiikoille onkin ihmisten kiusaaminen ykkös brioditeetti.
- Anonyymi00046UUSI
Paha tilanne, kun eläkkeelle jo 60v tuntumassa.
Nuoremmilla helpompaa, kun eläke vasta lähempänä 70v.
Tuo sama etu pitäisi antaa takautuvasti vanemmille ikäluokille, etteivät joudu jäämään kituuttamaan niin nuorena.- Anonyymi00048UUSI
Mamut on tämänkin jo keksineet. Ei ihme, että niillä on varaa ajaa vimpan päälle kalustolla kun meikäläiset madaltaa liikennettä vanhalla vuosikerralla.
- Anonyymi00049UUSI
Jokainen kuluttaja voi vaikuttaa siihen kuinka paljon hän haluaa maksaa palkansaajien eläkevakuutusmaksuja. Työnantajan maksama osuus eläkevakuutusmaksuista on hinnoiteltu tuotteen tai palvelun myyntihintaan. Asioista mitään tietämättömille tiedoksi, että myös palkat on hinnoiteltu tuotteen myyntihintaan.
- Anonyymi00051UUSI
Kyllä ammattiliitot on hinnoitelleet verot ja eläkemaksut palkkoihin. Ilman eläkemaksuja ja veroja palkat olisi huomattavasti pienempiä.
- Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kyllä ammattiliitot on hinnoitelleet verot ja eläkemaksut palkkoihin. Ilman eläkemaksuja ja veroja palkat olisi huomattavasti pienempiä.
Onneksi tuohon pulmaan on toimiva ratkaisu. Mitä vähemmän ostat sitä vähemmän rahoitat kenenkään palkkoja ja eläkevakuutusmaksuja.
- Anonyymi00054UUSI
Ja sitten Purran osuus on neljännes ostohinnasta.
- Anonyymi00058UUSI
Anonyymi00052 kirjoitti:
Onneksi tuohon pulmaan on toimiva ratkaisu. Mitä vähemmän ostat sitä vähemmän rahoitat kenenkään palkkoja ja eläkevakuutusmaksuja.
Tuo alentaa valtion verotuloja. Joten jos kansa vittuilee niin valtio vaan mätkii lisää veroa.
Ole ostamatta mutta maksat joka tapauksessa.
Sama juttu sähkön kanssa jos säästät sähköä pitää hintoja korottaa. Ei sähkölaitos rupee sun säästämisiäsi maksamaan.
- Anonyymi00053UUSI
Ehkä se onkin vaan hyvä että on tottunut pieneen liksaan, köyhyysrajan alle. Jos nyt voittais lotossa, eihän niitä miljoonia millään sais tuhlattua. Tarve kun on syntynyt siitä vähästä mihin on yleensä varaa. Ei aina lääkkeisiinkään.
- Anonyymi00057UUSI
Hallitus haluaa päästä viimeisistäkin leipäjonoista lakkauttamalla ne. Kokoomuslaista markkinataloutta. Ulospäin ei näytetä köyhiltä vaikka kotona pureskeltaisiin kynsiä.
- Anonyymi00087UUSI
Moni saa tuhlattua miljoonia yllättävän nopesti.
- Anonyymi00055UUSI
Moni työeläkeläinen saa käteen vain reilun tonnin kuukaudessa. Se palautuu verotuloina valtiolle saman tien. Media nostaa yleensä esille vain menot, kun kansaa aivopestään leikkauksiin. Leikkauksilla ei pyritä säästöihin vaan siirtämään lisää verovaroja sijoittajille. Media ja päättäjät puhuvat tietenkin säästöistä, koska päättäjillä on oma lehmä Brysselin lietealtaassa.
Jos välttämättä halutaan leikata julkisia menoja, leikkaukset on kohdistettava ulkomaille meneviin rahavirtoihin. Suomalaiset turistit kuluttavat vuosittain miljardeja ulkomailla. Yritystukia jaetaan yli Suomen rajojen toimiville yrityksille. Kotimaassa toimivilla yrityksillä on paljon ulkomaalaisia omistajia, jotka maksavat veronsa muualle. Kehitysapua jaetaan ties millä perusteilla. Suomessa myydään valtavasti ulkomaalaisia tuotteita.
Hyvätuloisten verotusta on varaa kiristää reippaasti lisätulojen saamiseksi valtiolle.- Anonyymi00090UUSI
Hyvätuloisia on niin vähän ettei sillä juuri juhlita ja he maksavat jo nyt suuremman osan palkastaan veroina kuin muut. Jos lisätuloja tarvitaan niin ne on keskituloiset joiden suuri määrä tuo suuret verotulot.
- Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Hyvätuloisia on niin vähän ettei sillä juuri juhlita ja he maksavat jo nyt suuremman osan palkastaan veroina kuin muut. Jos lisätuloja tarvitaan niin ne on keskituloiset joiden suuri määrä tuo suuret verotulot.
Hyvät tulot on varastettu muilta. Yhteiskunta ei toimi, jos töitä ja tuloja ei tasata. Laiskat pörssisijoittajat ovat kaiken pahan alku ja juuri, sillä pörssiyhtiöitä pyöritetään verovaroilla ja valtion ottamalla velalla.
- Anonyymi00056UUSI
Puhekoulutukseen harjanne ja viivana,saanut mitään selvää tyypin jokelluksesta!
- Anonyymi00061UUSI
Naureskelee itsekseen, ei terveen merkki.
- Anonyymi00059UUSI
Attehan on vihreä. Eläkeläiset ovat tosivihreälle Atelle rikkaruohoa, joka täytyy kitkeä pois. Sitten vasta oikea vihreys pääsee esiin.
- Anonyymi00060UUSI
Kaikkien kansalaisten
VEROTUSTA
laskettava
miinus 20 %
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siis myös eläkeläisten.- Anonyymi00069UUSI
Kyllä, ehottomasti, mutta ei prosenteissa, vaan verosta pois5000 euroa/v.
Se kasvattaa kotimaista kysyntää ja lisää työllisyyttä 300 000 suomalaisella. Suomalainen tulee aina palkata.
Ulkommaiset tulee kaikki irtisanoa.
- Anonyymi00062UUSI
Poliitikkojen sydänsairauksien hoito vain yksityisille terveysasemille ja omalla rahalla, vaatiiko sitä Atte?
- Anonyymi00070UUSI
Kyllä se vaatii.
- Anonyymi00105UUSI
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kyllä se vaatii.
Atella tilttaa korvien välissä.
- Anonyymi00063UUSI
Verovaroin palkattujen eläkkeisiin puuttuminen onkin välttämätöntä.
- Anonyymi00065UUSI
Ootkohan vielä samaa mieltä, kun eläkkeelle jäänti on ajankohtaista?
- Anonyymi00064UUSI
Vihreenä Atte viihtyy parhaiten metsissä.
- Anonyymi00096UUSI
Joita hän ei edes omista mutta on tietävinään mitä jonkun muun omaisuudelle pitää tehdä.
Atte voisi ilmoittaa mitä omistaa jos edes mitään omistaa niin metsänomistajat voivat porukalla päättää mitä Atten omaisuudelle tehdään.
- Anonyymi00067UUSI
Se on vähän pöljä juttu, jos on vihreä, pöljyys kasvaa ja järettömyys lisääntyy sitä mukaa, kun sairaus leviää ja saa yliotteen, tuhoaa se edetessään valtakunnan suuressa kuvassa kokonaisvalaisesti.
- Anonyymi00068UUSI
Vihreät vihaa eläkeläisiä jopa demareita enemmän
- Anonyymi00071UUSI
Ehkä Atte tietää että ei näe eläkeikää
- Anonyymi00116UUSI
Noi sydänvaivat kun ei takaa läheskään aina pitkää ikää.
- Anonyymi00074UUSI
Mnä ssa paljo raha terno
- Anonyymi00079UUSI
Ilmeisesti se työnteko ottaa niin koville, että johonkin osoitteeseen sitä kiukkaan täytyy yrittää purkaa.
- Anonyymi00080UUSI
Vihreiden hölmöys tuossa loistaa.
Pienentämällä eläkkeitä Vihreät pienentävät myös omaa eläkettään joista heillä huoli.
Pienentämällä eläkkeitä verotulot pienenevät.
Pienentämällä eläkkeitä eläkeläisten kulutus laskee joten moni ammatti menettää työpaikkoja, mm hierojat ja kahvilat.
Eläkejärjestelmä toimii kuten pitää ja on euroopan parhaita. Kysymus kuuluu miksi tietämättömät ja lukuja ymmmärtämättömät vaahtoavat eläkkeistä, typeryyttäänkö? - Anonyymi00086UUSI
Tule atte käymään täällä espoossa
- Anonyymi00098UUSI
Miksi kukaan älykäs tulisi käymään Slummissa?
- Anonyymi00117UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Miksi kukaan älykäs tulisi käymään Slummissa?
Vantaa on slummi, Espoo ei vielä.
- Anonyymi00089UUSI
Vihreitä ei saa koskaan päästää hallitukseen, se tietää vähävaraisille lisää ongelmia!
- Anonyymi00095UUSI
Atte ei kuitenkaan halua puuttua maahanmuuttajien eläkkeisiin. Sen he saavat asuttuaan tuilla 3 vuotta Suomessa.
Atesta se on vain hyttysen paska.- Anonyymi00102UUSI
Onhan se esittänyt niihin korotuksia. Ymmärtää että enempi niiden pitäs saada.
- Anonyymi00103UUSI
Vihreiden suuret tavoitteet on köyhdyttää suomalaiset ja jakaa varat maahan houkutelluille maahantulijoille. Ainoa asia minkä vihreät haluaa vapaaksi on huumeiden käytön vapauttaminen.
- Anonyymi00104UUSI
Kenenkään ei tule äänestää Virheet puoluetta
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt464934Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.622777Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391094Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711064Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2221061Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611055- 1271026
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72984- 137895
- 49884