Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä vihaa. Eläkeläiset hänen mukaansa tienaa niin hyvin ! Voi Luoja. Kun suurin osa ei pääse edes tohon keskimediaaniin 1886 € kk. Suurin osa killuu kylläkin jossain 1400 €: n kieppeillä. Maksa sillä sitten vuokra, ruoka ja etenkin aina vaan kallistuvat terveyspalvelut, koska ikääntyessä kroppa alkaa antamaan periksi ja tulee kaikki krempat. Pitäisikö ostaa halvemmalla viinaa lääkkeeksi kipuihin ?
Miksi Atte Harjanteen annetaan viljellä sukupolvien välistä kuilua ?
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
369
2015
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voisko tosta juipista valittaa jollekin yhdenvertaisuusvaltuutetulle ?
- Anonyymi00003
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
: - Anonyymi00005
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
- Anonyymi00081
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
:Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄ - Anonyymi00092
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
:No eihän vihreät ole tolkun ihmisten puolue.
- Anonyymi00094
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
Atte Harjanne tekee nyt vaalityötä, joko itsensä eteen tai vihreille. Vihreät ovat suurinpiirtein kaikki nuoria ja hyvinvoinnissa kasvaneita, hyväosaisten lapsia, jotka eivät ymmärrä elämästä juuri itsensä ja oman elintasonsa ulkopuolelta. Meikäläinen tietää, mitä on ollut ennen, koska on elänyt sen, ja mitä on nyt, mutta nuoret tietävät vain siitä ajasta mitä ovat eläneet. Atte Harjanteen aikana ja sen jälkeen nuorilla on ollut ihan toisenlaiset olot kuin meillä sota-aikana tai sodan jälkeen vaatimattomissa oloissa eläneillä. Me emme ole saaneet koskaan lapsina ja nuorina tai myöhemmin perheellisinä yhteiskunnalta sellaisia etuja, kuin Atte harjanteen aikalaiset. Ei todellakaan!
Meidät laitettiin heti lapsina tekemään töitä. Pientä lapsilisää alettiin joskus kauan sodan jälkeen maksaa 4 kertaa vuodessa , ja se loppui, kun täytti 15 v. Lapsilisä oli pienenpieni lisä ruokakustannuksiin 4 kertaa vuodessa. Niin oli myös vielä lastenikin kohdalla. Ei ollut silloin kunnallista päivähoitoa, vaan jouduin maksamaan yksityiselle , kotona lapsiaan hoitavalle perheenäidille lastenhoidosta. Työajat oli vuosikymmeniä 6 päivää viikossa, eli lauantaikin oli työpäivä, ja viikko työaika oli 48 t., Lomat oli lyhyitä, talvilomaa ei vuosikymmeniin ollut . Se oli työurani melkein loppuun asti niin. Työ oli sekä henkistä, että fyysistä. Apuvälineitä on ko. työhön tullut vasta eläkkeelle jäätyäni, (normaalin eläkeiän täytettyäni.)
Lapsena asuttiin isäni ominkäsin rakentamassa talossa, kymmenhenkinen perhe, ilman mitään mukavuuksia. (Isäni terveys meni sodassa, mutta rakensi silti sisulla meille kodin, ja kuoli melko pian sen jälkeen. ) Ei ollut koulukuljetuksia, minulla oli matkaa 5 km, kulku jalan. joillakin oli 8 km. Yhteiskunta ei auttanut. Kovana talvena palellutin kasvoni , hoidin sitä itse. Koulussa oli tosi vaatimaton ruoka, maito ja leipä piti viedä kotoa. Kansakoulussa piti viedä käsityötarvikkeet kotoa. Opin ompelemaan itselleni vaatteita toisten vanhoista vaatteista, vanhalla poljettavalla ompelukoneella vähän yli 10 vuotiaana. Yhteiskunta ei auttanut mitenkään. Esim. minua vanhempi sisareni sairasti muutaman vuoden ikäisestä epilepsiaa, sai usein kohtauksia, ei ollut varaa lääkkeisiin, eikä kunta auttanut. Hän sai vasta aikuisena lääkityksen, kun miehensä hommasi sen. Yhteiskunta ei auttanut Koskaan muutenkaan. Hommasin itse työn ohella itselleni ammatin, elin nuukasti. Seuraavalla sukupolvella oli vähän paremmin, mutta ei tavallisen köyhästä ponnistaneen lapsella kuitenkaan niin hyvin, kuin sitä seuraavilla sukupolvilla , esim. nykynuorilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka syntyivät vauraaseen sukuun, kuten esim, Atte Harjanteen kaltaiset.
Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa siitä, kuinka helppo elämä nykynuorten sukupolvella on ollut aiempaan verrattuna, mutta ei siitä taida olla hyötyä. Nykynuoret kun ovat saaneet niin paljon yhteiskunnalta, ja odottavat aina vain lisää itselleen, mutta kadehtivat silti meitä vanhempia, eläkeläisiä. - Anonyymi00106
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
:Taidonnäyte persukoulun loppututkinnosta.
- Anonyymi00108
Atte paska haluaa tuhota kaiken hyvän suomessa.
- Anonyymi00109
Anonyymi00081 kirjoitti:
Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄJuu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
- Anonyymi00114
Anonyymi00109 kirjoitti:
Juu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
Se on ihan yleiskieltä se "suitsia".
Ei "ruoskia" -sanankaan tietäminen edellytä, että olet joku DOMINA! - Anonyymi00132
Yhdenvertaisuusvaltuutettu on punvihreä, saat itse sakot "perstettmasa kantelusta"
- Anonyymi00133
Anonyymi00132 kirjoitti:
Yhdenvertaisuusvaltuutettu on punvihreä, saat itse sakot "perstettmasa kantelusta"
atte on itte idiootti.
- Anonyymi00137
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
Hahhah persu.
- Anonyymi00138
Anonyymi00106 kirjoitti:
Taidonnäyte persukoulun loppututkinnosta.
Tarkalleen näin.
- Anonyymi00148
Joku jakaa näitä omia juttuja moneen kertaan.
- Anonyymi00162
Anonyymi00094 kirjoitti:
Atte Harjanne tekee nyt vaalityötä, joko itsensä eteen tai vihreille. Vihreät ovat suurinpiirtein kaikki nuoria ja hyvinvoinnissa kasvaneita, hyväosaisten lapsia, jotka eivät ymmärrä elämästä juuri itsensä ja oman elintasonsa ulkopuolelta. Meikäläinen tietää, mitä on ollut ennen, koska on elänyt sen, ja mitä on nyt, mutta nuoret tietävät vain siitä ajasta mitä ovat eläneet. Atte Harjanteen aikana ja sen jälkeen nuorilla on ollut ihan toisenlaiset olot kuin meillä sota-aikana tai sodan jälkeen vaatimattomissa oloissa eläneillä. Me emme ole saaneet koskaan lapsina ja nuorina tai myöhemmin perheellisinä yhteiskunnalta sellaisia etuja, kuin Atte harjanteen aikalaiset. Ei todellakaan!
Meidät laitettiin heti lapsina tekemään töitä. Pientä lapsilisää alettiin joskus kauan sodan jälkeen maksaa 4 kertaa vuodessa , ja se loppui, kun täytti 15 v. Lapsilisä oli pienenpieni lisä ruokakustannuksiin 4 kertaa vuodessa. Niin oli myös vielä lastenikin kohdalla. Ei ollut silloin kunnallista päivähoitoa, vaan jouduin maksamaan yksityiselle , kotona lapsiaan hoitavalle perheenäidille lastenhoidosta. Työajat oli vuosikymmeniä 6 päivää viikossa, eli lauantaikin oli työpäivä, ja viikko työaika oli 48 t., Lomat oli lyhyitä, talvilomaa ei vuosikymmeniin ollut . Se oli työurani melkein loppuun asti niin. Työ oli sekä henkistä, että fyysistä. Apuvälineitä on ko. työhön tullut vasta eläkkeelle jäätyäni, (normaalin eläkeiän täytettyäni.)
Lapsena asuttiin isäni ominkäsin rakentamassa talossa, kymmenhenkinen perhe, ilman mitään mukavuuksia. (Isäni terveys meni sodassa, mutta rakensi silti sisulla meille kodin, ja kuoli melko pian sen jälkeen. ) Ei ollut koulukuljetuksia, minulla oli matkaa 5 km, kulku jalan. joillakin oli 8 km. Yhteiskunta ei auttanut. Kovana talvena palellutin kasvoni , hoidin sitä itse. Koulussa oli tosi vaatimaton ruoka, maito ja leipä piti viedä kotoa. Kansakoulussa piti viedä käsityötarvikkeet kotoa. Opin ompelemaan itselleni vaatteita toisten vanhoista vaatteista, vanhalla poljettavalla ompelukoneella vähän yli 10 vuotiaana. Yhteiskunta ei auttanut mitenkään. Esim. minua vanhempi sisareni sairasti muutaman vuoden ikäisestä epilepsiaa, sai usein kohtauksia, ei ollut varaa lääkkeisiin, eikä kunta auttanut. Hän sai vasta aikuisena lääkityksen, kun miehensä hommasi sen. Yhteiskunta ei auttanut Koskaan muutenkaan. Hommasin itse työn ohella itselleni ammatin, elin nuukasti. Seuraavalla sukupolvella oli vähän paremmin, mutta ei tavallisen köyhästä ponnistaneen lapsella kuitenkaan niin hyvin, kuin sitä seuraavilla sukupolvilla , esim. nykynuorilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka syntyivät vauraaseen sukuun, kuten esim, Atte Harjanteen kaltaiset.
Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa siitä, kuinka helppo elämä nykynuorten sukupolvella on ollut aiempaan verrattuna, mutta ei siitä taida olla hyötyä. Nykynuoret kun ovat saaneet niin paljon yhteiskunnalta, ja odottavat aina vain lisää itselleen, mutta kadehtivat silti meitä vanhempia, eläkeläisiä.On muotia olla huolissaan muista, mutta omasta elintasosta
ei haluta tinkiä. - Anonyymi00174
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei, koska valtuutetut on itse vihervassuja.
Siinä on jätkä, joka luulee ettei vanhene koskaan. Eläkkeelle joutuminen on monelle katastrofi.
Rahat pois eläkeläisiltä on Harjanteen motto. Ei Suomessa muutenkaan pärjää edes normaalilla palkalla puhumattakaan siitä, kun joutuu eläkkeelle. Harjanne haluaa Suomeen kuitenkin kehitysmaalaisia elätettäviksi. Sehän ei vihreitä haittaa, varsinkaan Harjannetta. - Anonyymi00175
Anonyymi00132 kirjoitti:
Yhdenvertaisuusvaltuutettu on punvihreä, saat itse sakot "perstettmasa kantelusta"
Yhdenvertaisuusvaltuutettu haluaa että Suomessa kaikki muuttuvat yhdenvertaisesti LGBTQ-henkilöiksi. Tätä vihreätkin haluaa. Vihreät ovat ylintä luokkaa Suomessa omasta mielestään.
- Anonyymi00177
Anonyymi00094 kirjoitti:
Atte Harjanne tekee nyt vaalityötä, joko itsensä eteen tai vihreille. Vihreät ovat suurinpiirtein kaikki nuoria ja hyvinvoinnissa kasvaneita, hyväosaisten lapsia, jotka eivät ymmärrä elämästä juuri itsensä ja oman elintasonsa ulkopuolelta. Meikäläinen tietää, mitä on ollut ennen, koska on elänyt sen, ja mitä on nyt, mutta nuoret tietävät vain siitä ajasta mitä ovat eläneet. Atte Harjanteen aikana ja sen jälkeen nuorilla on ollut ihan toisenlaiset olot kuin meillä sota-aikana tai sodan jälkeen vaatimattomissa oloissa eläneillä. Me emme ole saaneet koskaan lapsina ja nuorina tai myöhemmin perheellisinä yhteiskunnalta sellaisia etuja, kuin Atte harjanteen aikalaiset. Ei todellakaan!
Meidät laitettiin heti lapsina tekemään töitä. Pientä lapsilisää alettiin joskus kauan sodan jälkeen maksaa 4 kertaa vuodessa , ja se loppui, kun täytti 15 v. Lapsilisä oli pienenpieni lisä ruokakustannuksiin 4 kertaa vuodessa. Niin oli myös vielä lastenikin kohdalla. Ei ollut silloin kunnallista päivähoitoa, vaan jouduin maksamaan yksityiselle , kotona lapsiaan hoitavalle perheenäidille lastenhoidosta. Työajat oli vuosikymmeniä 6 päivää viikossa, eli lauantaikin oli työpäivä, ja viikko työaika oli 48 t., Lomat oli lyhyitä, talvilomaa ei vuosikymmeniin ollut . Se oli työurani melkein loppuun asti niin. Työ oli sekä henkistä, että fyysistä. Apuvälineitä on ko. työhön tullut vasta eläkkeelle jäätyäni, (normaalin eläkeiän täytettyäni.)
Lapsena asuttiin isäni ominkäsin rakentamassa talossa, kymmenhenkinen perhe, ilman mitään mukavuuksia. (Isäni terveys meni sodassa, mutta rakensi silti sisulla meille kodin, ja kuoli melko pian sen jälkeen. ) Ei ollut koulukuljetuksia, minulla oli matkaa 5 km, kulku jalan. joillakin oli 8 km. Yhteiskunta ei auttanut. Kovana talvena palellutin kasvoni , hoidin sitä itse. Koulussa oli tosi vaatimaton ruoka, maito ja leipä piti viedä kotoa. Kansakoulussa piti viedä käsityötarvikkeet kotoa. Opin ompelemaan itselleni vaatteita toisten vanhoista vaatteista, vanhalla poljettavalla ompelukoneella vähän yli 10 vuotiaana. Yhteiskunta ei auttanut mitenkään. Esim. minua vanhempi sisareni sairasti muutaman vuoden ikäisestä epilepsiaa, sai usein kohtauksia, ei ollut varaa lääkkeisiin, eikä kunta auttanut. Hän sai vasta aikuisena lääkityksen, kun miehensä hommasi sen. Yhteiskunta ei auttanut Koskaan muutenkaan. Hommasin itse työn ohella itselleni ammatin, elin nuukasti. Seuraavalla sukupolvella oli vähän paremmin, mutta ei tavallisen köyhästä ponnistaneen lapsella kuitenkaan niin hyvin, kuin sitä seuraavilla sukupolvilla , esim. nykynuorilla, ja varsinkin sellaisilla, jotka syntyivät vauraaseen sukuun, kuten esim, Atte Harjanteen kaltaiset.
Olisi vaikka kuinka paljon kerrottavaa siitä, kuinka helppo elämä nykynuorten sukupolvella on ollut aiempaan verrattuna, mutta ei siitä taida olla hyötyä. Nykynuoret kun ovat saaneet niin paljon yhteiskunnalta, ja odottavat aina vain lisää itselleen, mutta kadehtivat silti meitä vanhempia, eläkeläisiä.Vihreifen Atte ja Kokoomuksrn Atte eduskunnassa on Venäjää suurempi uhka Suomen kansan suuren enemmistön hyvinvoinnille.
- Anonyymi00197
Anonyymi00174 kirjoitti:
Siinä on jätkä, joka luulee ettei vanhene koskaan. Eläkkeelle joutuminen on monelle katastrofi.
Rahat pois eläkeläisiltä on Harjanteen motto. Ei Suomessa muutenkaan pärjää edes normaalilla palkalla puhumattakaan siitä, kun joutuu eläkkeelle. Harjanne haluaa Suomeen kuitenkin kehitysmaalaisia elätettäviksi. Sehän ei vihreitä haittaa, varsinkaan Harjannetta.Jos on vuosia ollut työtön ja saanut kuussa alle 700 euroa, se tuntuu juhlalta, kun vanhuuseläke on 990. Ja noin pienestä eläkkeestähän ei peritä veroa. Lisäksi saa myös tehdä töitä, toisin kuin työttömyystoimsiton vahtiessa, että et tee mitään, edes palkatta.
- Anonyymi00212
Anonyymi00081 kirjoitti:
Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄSellainen seppä millainen luonne lietso mitä lietso.
- Anonyymi00213
Anonyymi00109 kirjoitti:
Juu, jos ei ole hevosmiehiä, ei välttämättä tiedä.
Veti sitten kuolaimet liian kireälle kun rekikin pysähty.
- Anonyymi00217
Anonyymi00148 kirjoitti:
Joku jakaa näitä omia juttuja moneen kertaan.
Lekkö aivan perenna,tuo politiikan ikikukkanen toiston loistossaan.
- Anonyymi00218
Ei tullia,ei kuluja ja vapaa liikkuminenkin on täällä sallittua.
- Anonyymi00223
HARJANNE ON ILMEISESTI DEMAREITA!!! Älkäämme äänestäkö demreita, jos siellä on yleisesti sellainen mielipide, että eläkeläisten pitää kuolla nälkään, niin sittenhän noista päästään!
Äänestetään vaan vaikka Kokoomusta!! Se on luotettava puolue!! Kunhan saa maan taloudeen tasapainoon, niin kaikki alkaa luistaa aina ja aina paremmin! - Anonyymi00230
Mene sen kanssa nurkan taakse keskustelemaan ja pidä sitten huoli siitä että tulet voittajana takaisin ja yksin.
- Anonyymi00231
Anonyymi00108 kirjoitti:
Atte paska haluaa tuhota kaiken hyvän suomessa.
Atten ulkonäöstä voisi julkisivulautakunta antaa tuomion ja sakot päälle.
- Anonyymi00232
Anonyymi00106 kirjoitti:
Taidonnäyte persukoulun loppututkinnosta.
Atella keltaista nestettä pää täynnä.
- Anonyymi00233
Anonyymi00177 kirjoitti:
Vihreifen Atte ja Kokoomuksrn Atte eduskunnassa on Venäjää suurempi uhka Suomen kansan suuren enemmistön hyvinvoinnille.
Atteja löytyy siis joka puolelta.
- Anonyymi00261
Anonyymi00223 kirjoitti:
HARJANNE ON ILMEISESTI DEMAREITA!!! Älkäämme äänestäkö demreita, jos siellä on yleisesti sellainen mielipide, että eläkeläisten pitää kuolla nälkään, niin sittenhän noista päästään!
Äänestetään vaan vaikka Kokoomusta!! Se on luotettava puolue!! Kunhan saa maan taloudeen tasapainoon, niin kaikki alkaa luistaa aina ja aina paremmin!Älä jauha paskaa ja valheita demareista, ei demarit halua eläkeläisten kuolevan nälkään!! Kokoomusta ei ainakaan kannata äänestää, ne nimenomaan haluaa KAIKKIEN pienituloisten kuolevan nälkään!
- Anonyymi00273
Parempi tehdä huoli-ilmoitus.
- Anonyymi00278
Anonyymi00108 kirjoitti:
Atte paska haluaa tuhota kaiken hyvän suomessa.
Muistakaa vaalit jos yksikään puolue aikoo ottaa vihreät hallitukseen ,niin se puolue on boikotissa.
- Anonyymi00284
Anonyymi00231 kirjoitti:
Atten ulkonäöstä voisi julkisivulautakunta antaa tuomion ja sakot päälle.
Se on laihtunut niin paljon että se puhuu jo ihan sekavia.
- Anonyymi00290
Anonyymi00223 kirjoitti:
HARJANNE ON ILMEISESTI DEMAREITA!!! Älkäämme äänestäkö demreita, jos siellä on yleisesti sellainen mielipide, että eläkeläisten pitää kuolla nälkään, niin sittenhän noista päästään!
Äänestetään vaan vaikka Kokoomusta!! Se on luotettava puolue!! Kunhan saa maan taloudeen tasapainoon, niin kaikki alkaa luistaa aina ja aina paremmin!Atte Harjanne on vihreä ja toinen eläkeläisten vihaaja Otto Meri on kokoomuslainen. Ei siis kokoomusta eikä vihreitä. Eläkeläinen ei voi äänestää myöskään persuja, koska Purra on ilmoittanut leikkaavansa eläkkeitä.
- Anonyymi00291
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
:Purra on kroisi valehtelija....koko loppuelämänsä....
- Anonyymi00292
Anonyymi00003 kirjoitti:
:
- - - MYRKYN-Vihreät - - - VIHAA - Eläkeläisiä ja Tulevia - Eläkeläisiä - !
:Purra orpo leikkaaa S- etu BONUKSISTAKIN TOIMEENTULO TUESTA....
- Anonyymi00293
Anonyymi00292 kirjoitti:
Purra orpo leikkaaa S- etu BONUKSISTAKIN TOIMEENTULO TUESTA....
Vorsmakki Purran hy.y vielä hyytyy..
- Anonyymi00294
Anonyymi00293 kirjoitti:
Vorsmakki Purran hy.y vielä hyytyy..
Purra on kroonisesti sairas julma leikkaaja ORPO manipuloi kaikkea...
- Anonyymi00295
Anonyymi00294 kirjoitti:
Purra on kroonisesti sairas julma leikkaaja ORPO manipuloi kaikkea...
Työllisyys pahenee PURRA ORPON TYYLILLÄ.. NÄMÄ SAATANAT .. EDELLEEN... JA AINA .. EMME ÄÄNESTÄ...
- Anonyymi00296
Anonyymi00295 kirjoitti:
Työllisyys pahenee PURRA ORPON TYYLILLÄ.. NÄMÄ SAATANAT .. EDELLEEN... JA AINA .. EMME ÄÄNESTÄ...
Purra se rahoja ei enää jakele.
- Anonyymi00298
Anonyymi00296 kirjoitti:
Purra se rahoja ei enää jakele.
Nähdään Orpo Purran, kaikki kusetukset ... aivan kaikki ne....
- Anonyymi00300
Anonyymi00298 kirjoitti:
Nähdään Orpo Purran, kaikki kusetukset ... aivan kaikki ne....
Köyhiltä leikkaaminen on PURRA ORPON PÄÄASIA ... MUUSTA EIVÄT NAUTI , EIVÄTKÄ OSAA., MITÄÄN MUUTA...
- Anonyymi00303
Anonyymi00197 kirjoitti:
Jos on vuosia ollut työtön ja saanut kuussa alle 700 euroa, se tuntuu juhlalta, kun vanhuuseläke on 990. Ja noin pienestä eläkkeestähän ei peritä veroa. Lisäksi saa myös tehdä töitä, toisin kuin työttömyystoimsiton vahtiessa, että et tee mitään, edes palkatta.
Oletko varma, ettei 990€ peritä veroa?
Minä ainakin tonnin eläkkeestäni maksan veroa.
Sitä paitsi, eläkeläisen veroprosentti on korkeampi, kuin työssä käyvän. - Anonyymi00304
Anonyymi00223 kirjoitti:
HARJANNE ON ILMEISESTI DEMAREITA!!! Älkäämme äänestäkö demreita, jos siellä on yleisesti sellainen mielipide, että eläkeläisten pitää kuolla nälkään, niin sittenhän noista päästään!
Äänestetään vaan vaikka Kokoomusta!! Se on luotettava puolue!! Kunhan saa maan taloudeen tasapainoon, niin kaikki alkaa luistaa aina ja aina paremmin!Harjanne ei ole demari, vaan vihreä.
- Anonyymi00313
Anonyymi00081 kirjoitti:
Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄHallitus pimittää kaiken tiedon ja tuhoaa kaiken mahdollisen...
- Anonyymi00314
Anonyymi00278 kirjoitti:
Muistakaa vaalit jos yksikään puolue aikoo ottaa vihreät hallitukseen ,niin se puolue on boikotissa.
onkin viherkokoomuslainen... kokoomus= natsi...?
Porvari-puolueiden valhetehdas- Suomi24 keskustelut, palkkatiltut palstoilla
ruplapersut jne täyttävät nettikeskusteluja 24 tuntia 7 vrk viikossa koko ajan kolmivuorossa?
Huhujen mukaan näitä koulutettu CIAn toimesta nettitoimintaan ja johtamaan nettikirjoittelua NATO-Suomeen.
https://write.as/f6q94jmgjskx6.md - Anonyymi00315
Anonyymi00300 kirjoitti:
Köyhiltä leikkaaminen on PURRA ORPON PÄÄASIA ... MUUSTA EIVÄT NAUTI , EIVÄTKÄ OSAA., MITÄÄN MUUTA...
Suomen pelastaa IPU, VKK, Vapaudenliitto, Totuuspuolue, Kristallipuolue
- Anonyymi00317
Anonyymi00313 kirjoitti:
Hallitus pimittää kaiken tiedon ja tuhoaa kaiken mahdollisen...
Karmeaa ... katastrofi paskaa tämä Orpo PURRA HALLITUS jatkaa vaan... pahenee...vaan...
- Anonyymi00321
Anonyymi00317 kirjoitti:
Karmeaa ... katastrofi paskaa tämä Orpo PURRA HALLITUS jatkaa vaan... pahenee...vaan...
Ei Rydman ole kuin täystuho niinkuin nämä muutkin .ministerit..
- Anonyymi00325
Anonyymi00321 kirjoitti:
Ei Rydman ole kuin täystuho niinkuin nämä muutkin .ministerit..
Sairasta ORPO PURRALTA .... IVALLISIA IRVISTYKSIÄ ...
- Anonyymi00326
Anonyymi00325 kirjoitti:
Sairasta ORPO PURRALTA .... IVALLISIA IRVISTYKSIÄ ...
Kooma hallitus kokoomus persut...
- Anonyymi00328
Sata vuotta ovat ruvenneet rakentamaan jotain..??????????????tämä mulkuton hallitus....
- Anonyymi00329
Anonyymi00328 kirjoitti:
Sata vuotta ovat ruvenneet rakentamaan jotain..??????????????tämä mulkuton hallitus....
Piipaaa rydman purra orpo♨️☠️💀🤡👹👺
- Anonyymi00330
Anonyymi00329 kirjoitti:
Piipaaa rydman purra orpo♨️☠️💀🤡👹👺
Pimpelipom orpon ministerit.. ?????💀☠️♨️👺👹🤡🤯😱💩🐽🔥
- Anonyymi00331
Anonyymi00330 kirjoitti:
Pimpelipom orpon ministerit.. ?????💀☠️♨️👺👹🤡🤯😱💩🐽🔥
Ei ole pitkäkyntisellä Rydmannilla ......☠️💀🔥🔥🔥🔥🔥🔥💀💀💩💩💩💩🤡🤡👹👹👺👺♨️♨️
- Anonyymi00333
Orpo pistää laittomia kamoja liikkeelle...
- Anonyymi00334
Anonyymi00333 kirjoitti:
Orpo pistää laittomia kamoja liikkeelle...
Purra pistää voikukkia lihamyllyyn...ja syö...
- Anonyymi00335
Anonyymi00334 kirjoitti:
Purra pistää voikukkia lihamyllyyn...ja syö...
Salonkikelvoton huoraa on suomen suurin roisto on PURRA.🤯💀☠️🤯🤡💩
- Anonyymi00336
Anonyymi00335 kirjoitti:
Salonkikelvoton huoraa on suomen suurin roisto on PURRA.🤯💀☠️🤯🤡💩
Orpo on pahan katku.. 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🐽🐽🐽🐽🐽🐽😱😱💩💩💩
- Anonyymi00337
Anonyymi00336 kirjoitti:
Orpo on pahan katku.. 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🐽🐽🐽🐽🐽🐽😱😱💩💩💩
Mitä kam.aa tää hallitus vetää ????????????? Tökö tökö tök tök..??????
- Anonyymi00338
Anonyymi00337 kirjoitti:
Mitä kam.aa tää hallitus vetää ????????????? Tökö tökö tök tök..??????
Hallitus on hirvittävän rumia rypöynaa.oja....
- Anonyymi00339
Anonyymi00338 kirjoitti:
Hallitus on hirvittävän rumia rypöynaa.oja....
Moni itoimi talossa vedetään turpaan ja tapetaan sitten ... haha hallitus.....
- Anonyymi00340
Anonyymi00339 kirjoitti:
Moni itoimi talossa vedetään turpaan ja tapetaan sitten ... haha hallitus.....
Sulata purra rikkaruoho persees ihan itse ja häivy. H.elv..
- Anonyymi00341
Anonyymi00340 kirjoitti:
Sulata purra rikkaruoho persees ihan itse ja häivy. H.elv..
Menkää työkkäriin hakeen töitä entinen haha hallitus.
- Anonyymi00342
Orpo Purra hallitukselta puuttuu ihan kaikki .....💩💀👹🤡🤯☠️järkyttävää saastaa ilkeilyä ja ihmisten halveksintaa ...eivät ne muuta osaa...
- Anonyymi00344
Anonyymi00342 kirjoitti:
Orpo Purra hallitukselta puuttuu ihan kaikki .....💩💀👹🤡🤯☠️järkyttävää saastaa ilkeilyä ja ihmisten halveksintaa ...eivät ne muuta osaa...
Orpo on kädetön slui..ba...
- Anonyymi00346
Anonyymi00303 kirjoitti:
Oletko varma, ettei 990€ peritä veroa?
Minä ainakin tonnin eläkkeestäni maksan veroa.
Sitä paitsi, eläkeläisen veroprosentti on korkeampi, kuin työssä käyvän.Älä valehtele takuueläkkeistä 990€ ei mene senttiäkään veroa.
Sen voi tarkistaa kelan sivuilta. - Anonyymi00347
T. JV
- Anonyymi00349
Anonyymi00108 kirjoitti:
Atte paska haluaa tuhota kaiken hyvän suomessa.
kyllä orpopurra on jo tuhonnut suomen.miksi he vihaavat suomen kansaa!
- Anonyymi00355
Anonyymi00081 kirjoitti:
Harjanne "suitsii sukupolvien välistä vihaa. "
Avaajalta lipsahti asia juuri PÄINVASTAISEKSI: Hän tarkoitti "LIETSOA" tmv..
"SUITSIA" = HILLITÄuusnatsi Adolf Harjanne? EU-porvarien Suomessa tuhotaan nyt suomalaisia monin eri tavoin, vain SDP on paras kansanpuolue tällä hetkellä.
vainoamisen osana tätäkin kun nykyään mielenterveyshomma on niin sekasin, että saavat kaikki seuranta-, ym.- oikeudet tietoliikenteeseen ja -tekniikkaan
Kotia voidaan pitää pakkohoitopaikkana. Sinullla ei ole enää yksityisyyttä tai koskemattomuutta.
samaa kuin Kuuban lähetystöön käytettiin, että saadaan etäältä kipua tai tuntemuksia aiheutettua
Lisäksi kyttäysverkosto, jossa vaikka työtoverisi palkataan muka hyvää tarkoittaen järjestelemään tai seuraamaan. Tulos lähinnä tuhoisaa yhteisössä ja ihmissuhteille
Ja jos sitten on mitään ongelmaa ympäristön ja muitten ihmisten suunnalta, tämä sivuutetaan ja lätkitään diagnooseja. Pienimmästäkin ahdistuksesta tai väärästä lauseesta nämä hullut voi aloittaa pakkotoimet ja niitä voidaan pitää vuosia päällä.
Kaikki tehdään selän takana ja sinulla ei näihin mielivaltaisiin tulkintoihin tai pakkotoimi-tietoihin pääsyä ole. Voidaan soittaa esim rikosuhripäivystykseen ja ohjeistaa, mitä vastataan, jos valittaa, että tälläisiä pakkokeinoja on käytetty rikollisesti.
Normaali lääkärikäyntisi voidaan myös ohjeistaa sellaisiksi, että testataan tasapainoisuuttasi tai toimintakykyäsi (esim turhia toimenpiteitä yms.) Lääkkeet alkavat jo olla pieni haitta tähän nähden.
Tästä oli julkista keskustelua joitakin vuosia sitten, mutta ilmeisesti sopivasti kiduttamalla ja pakkotoimilla on salattu tämä touhu.
Psykiatria on mielivaltainen ala- eli se mitä ne sanoo ei voi kukaan valittaa mihinkään- eli diktaattorin oikeudet niillä kellä tahansa natsitollolla.
Eräs nuori nainen meni lekuriin kysyyn neuvoa erääseen kehon ulkonäköön liittyvään asiaan- pistettiin mt-laitokseen moneksi vuodeksi- pois ei päästetty ennemmin.
Onko joku tietoinen joukkovainoamisesta tai osallistunut tämmöiseen?
Varsin sairasta että tuommoista tehdään. Tämä usein kulttiryhmien sisäistä toimintaa, mutta saattaa olla muissakin porukoissa.
https://www.mylawquestions.com/what-is-gang-stalking.htm
tiedän tuttujen osallistuneen. Aina vainoon on muka jokin syy. Uhri on tehnyt milloin mitäkin ja aiheuttanut kohtalonsa. Ei se vaino ole uhrin syy... ei … mutta sellaista väittämällä keksityllä tai epäoleellisella syyllä saadaan oikeutettua uhrin seuranta ja vaino- häiritseminen jne.
CIA-mielenohjelmointi-agenteilla on näistä oikein ohjekirjaset olemassa
ja mahdollisesti huhujen mukaan suomessakin armeija tai supo- ohjaa tollasta toimintaa-mm ELSOK, Jyväskylä sotilastiedustelu, supo, Laardotskin?
suomeen tuotu myös venäläisiä- olisiko KGB-raakkeja tekeen CIA-mielenohjelmointia
vatikaani-CIA jesuiitat hallitsee kaikkia tiedustelupalveluja. joten CIA-mielenhallinta-rikokset voi olla suomessa monien tiedustelupalvelujen toimenkuvassa
satanisti-valtapyramidiin kuuluvat jengiläiset tekee tota- esim vapaamuurarit?
https://www.youtube.com/watch?v=xSofQNNeR3U&feature=emb_logo
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17381747/tiesitteko-etta-gang-stalking-(t-i--operaatioissa-on-aina-paikallisupseeri
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17461951/varvaysvaino-rekrytointi-kaikki-yhden-kimppuun
https://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=targeted
niitä kulttijäseniä on yhteiskunnan huipulta katuojiin asti joukkokiusaamassa seurantatoimissa?
https://erilainen.files.wordpress.com/2011/01/suomi-orwellin-valtakunta1.pdf
https://www.facebook.com/groups/1763926883865041/?mibextid=6NoCDW
https://targetedindividualsfinland.wordpress.com/2021/09/11/joukkovainoamisessa-kaytettyja-keinoja-suomennettu-ykn-ihmisoikeuselimen-sivuilla-julkaistu-kansalaisaktivistin-raportti/
linkit estetään s24ssä... illuminaatti hallitsee kaikkea- mutta jeesuksen voima on miljoona kertaa suurempi kuin saatanan henkivaltojen ja illuminaattien!
Vapaamuurari-kokoomus-supo-natsisatanisti-salaseurat jne? ohjailee sitten ja osottaa että ketä vainottava?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17365810/suomessa-emjoukkokiusaemtaan-ihmisia-hengilt
satanistit, salaseurat kulttiryhmät, jengit, ja niiden alaiset? kaikki samaa illuminati-alaista jumalatonta pakanuutta?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17289858/emjoukkovaino
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17166498/mielen-ohjailu-joukkokiusaamnen-joukkoseuranta--hairinta-jne-tarinasi
kahjuja jotka tuota tekee, moni varmaan satanismi-jengien pakottamana?
Tuossa tuo todistettu kun itse mielenohjailu-jäsen kertoo korkeimmalta tasolta-
EI HEIKKOHERMOISILLE!- SISÄLTÄÄ TIETOA JOKA SAATTAA VIEDÄ HERMONNE LOPPUIÄKSENNE:
http://
nwohavaintojapromo.blogspot.com/2017/12/svali-suom-haastattelu.html
valtapyramidi tarkottaa vaan arvoasteikkoa: harvat hallitsee, muut alamaisia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15467272/yksittaisten-ihmisten-joukkovainoa
tässä loppu-osassa sitä mielentilaa ja maailmankuvaa joka vainoamisissa saattaa olla mukana eli satanismi ja satanistinen mielenhallinta-toiminta?
https://www.youtube.com/watch?v=mFzStaKfh2s&ab_channel=artolauri - Anonyymi00356
Anonyymi00092 kirjoitti:
No eihän vihreät ole tolkun ihmisten puolue.
No ei ole .vaan vihreät on hihhuleiden puolue ja täysin tarpeeton .suomessa riittäisi kolme puoluetta kokoomus keskusta ja sdp ..
- Anonyymi00358
Anonyymi00356 kirjoitti:
No ei ole .vaan vihreät on hihhuleiden puolue ja täysin tarpeeton .suomessa riittäisi kolme puoluetta kokoomus keskusta ja sdp ..
Kokoomus on saksalaisten puolue
- Anonyymi00367
Anonyymi00197 kirjoitti:
Jos on vuosia ollut työtön ja saanut kuussa alle 700 euroa, se tuntuu juhlalta, kun vanhuuseläke on 990. Ja noin pienestä eläkkeestähän ei peritä veroa. Lisäksi saa myös tehdä töitä, toisin kuin työttömyystoimsiton vahtiessa, että et tee mitään, edes palkatta.
Häh..Vai ei mene veroa???Saan alle sata euroa kansaneläkettä ja siitäkin menee veroa,miksi ei menisi 990€:sta???
- Anonyymi00369
Anonyymi00108 kirjoitti:
Atte paska haluaa tuhota kaiken hyvän suomessa.
Kyllä, ja ulkomaille vihreät jakavat rahaa minkä ehtivät.
- Anonyymi00370
Anonyymi00137 kirjoitti:
Hahhah persu.
Hahahaha punikkivihreä syöttiläs
- Anonyymi00376
Atte luulee pysyvänsä ikuisesti nuorena. Se haluaa rangaista niitä, jotka ovat tienanneet eläkkeensä työtä tekemällä. Työ on monelle vihreälle vieras asia.
- Anonyymi00377
Anonyymi00092 kirjoitti:
No eihän vihreät ole tolkun ihmisten puolue.
Vihreät kusee Arte Harjanteen johdolla eläkeläisten päälle ja tulevat röhnästelemään eläkeläisten ruokapöytään. Ahmivat ruoat ja röyhtäisevät päälle.
- Anonyymi00378
Anonyymi00114 kirjoitti:
Se on ihan yleiskieltä se "suitsia".
Ei "ruoskia" -sanankaan tietäminen edellytä, että olet joku DOMINA!Suitsia on yleiskieltä ja tarkoittaa HILLITÄ.
- Anonyymi00379
Anonyymi00137 kirjoitti:
Hahhah persu.
Hahhah vihervassari! Syöpäs paashkaa!
- Anonyymi00380
Anonyymi00231 kirjoitti:
Atten ulkonäöstä voisi julkisivulautakunta antaa tuomion ja sakot päälle.
Atte panostaa homobaareissa asiointiin.
- Anonyymi00381
Anonyymi00284 kirjoitti:
Se on laihtunut niin paljon että se puhuu jo ihan sekavia.
Aten puhe on mongerrusta.
- Anonyymi00382
Anonyymi00313 kirjoitti:
Hallitus pimittää kaiken tiedon ja tuhoaa kaiken mahdollisen...
Atte on pelkkä kaapissa luuhaava homppelis pomppelis.
- Anonyymi00389
Anonyymi00174 kirjoitti:
Siinä on jätkä, joka luulee ettei vanhene koskaan. Eläkkeelle joutuminen on monelle katastrofi.
Rahat pois eläkeläisiltä on Harjanteen motto. Ei Suomessa muutenkaan pärjää edes normaalilla palkalla puhumattakaan siitä, kun joutuu eläkkeelle. Harjanne haluaa Suomeen kuitenkin kehitysmaalaisia elätettäviksi. Sehän ei vihreitä haittaa, varsinkaan Harjannetta.Jos kaikilta eläkeläisiltä otetaan liiat pois, valtion verotulot putoavat radikaalisti, niin paljon meitä verotetaan jo nyt. Alkaa laarin pohja paistaa. Veroprosenttia on myös pakko laskea alle kymmeneen. En ole laskenut, paljonko veroa kertyisi, jos jokainen eläkeläinen maksaisi veroa alle satasen kuukaudessa. Ja mehän kannamme eläkkeemme suoraan kauppaan, eli alv. Miten Nallen mielestä sitten valtio pärjäisi?
- Anonyymi00405
Anonyymi00213 kirjoitti:
Veti sitten kuolaimet liian kireälle kun rekikin pysähty.
Vaaleissa nähdään
- Anonyymi00002
Kukaan ei vihaa eläkeläisiä, mutta eipä palkansaajilta rahaa varastavista työeläkeloisista voi uhrit pitääkään.
Eli Kelan kautta eläkkeensä verorahoista saavat eläkeläiset ovat hyvää sakkia, kunnon suomalaisia, mutta nämä rikolliseläkeläiset, jotka varastavat neljäsosan työtä tekevän palkansaajan palkkasummasta ovat halveksittavaa porukkaa, jotka sitä vihaa lietsovat loisimalla palkansaajien rahoilla. Syylliset löydät siitä poppoosta.- Anonyymi00004
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään. - Anonyymi00006
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta. - Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Älä minula kysy. Eduskunta ne päätökset tekee.
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta.Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/ - Anonyymi00014
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
- Anonyymi00015
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
- Anonyymi00018
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille. - Anonyymi00021
LOPETA se työeläkeloisista puhuminen koska mitään loisia ei ole, vain SINÄ olet loinen! MENE TÖIHIN!! Eikä kukaan varasta 1/4 osaa palkasta eikä ole rikolliseläkeläisiä!!
- Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/HAista sinä paska! 3/4 ei ole palkansaajilta varastettua, muutama prosentti otetaan TEL-maksuina ja nykyiset työeläkeläiset on itse maksaneet TEL-maksuja joista eläkkeet maksetaan! TIETÄISIT TÄMÄN JOS KÄVISIT TYÖSSÄ!!
- Anonyymi00036
Anonyymi00022 kirjoitti:
HAista sinä paska! 3/4 ei ole palkansaajilta varastettua, muutama prosentti otetaan TEL-maksuina ja nykyiset työeläkeläiset on itse maksaneet TEL-maksuja joista eläkkeet maksetaan! TIETÄISIT TÄMÄN JOS KÄVISIT TYÖSSÄ!!
Sitä tunnut vaan jatkuvaan syljen eristykseesi hokevan. Mutta entäs ne, jotka vain kolmen vuoden maassa olonsa jälkeen saavat nauttia ILMAISTA tonnin takuueläkettä .
Missä on oikeudenmukaisuus, kun pienipalkkainen siivooja on tehnyt vuosikymmenien (!) työtä ja saa nyt vain vähän päälle tonnin eläkettä ? Siivoojamummolla on kihti, reuma ja krempat. Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.
Jumakauta, eihän tätä vääryyttä pysty edes ymmärtämään. - Anonyymi00047
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
Ei sillä ole merkitystä mitä sinä olet aikaisemmin tehnyt, vaan sillä mitä teet nyt.
Jos elit 50 vuotta tekemättä rikoksia, niin olit silloin hyvä kansalainen. Mutta jos nykyään teet rikoksia, niin et ole enää kunnon kansalainen.
Nykyiset työeläkeloiset ovat rikollisia, koska elävät palkansaajilta varastetuilla rahoilla. Tuohon rikokseen eivät syyllistä kunnon eläkeläiset, jotka elävät Kelan rahoilla. - Anonyymi00075
Anonyymi00004 kirjoitti:
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
- Anonyymi00076
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Ei vai? Minä vaadin valtiolta hyvityksen siitä, että minulta työtä tekevältä on varastettu joka ikisen kakaran (alle 18v) rahat siihen, että saivat ilmaisen koulun, matkat, terveydenhuollon, kirjastot, urheilukentät ym ym.
Jokaikinen täällä on loisinut syntymästään saakka eikä vaivaudu edes töitä tekemään. Olen maksanut muiden tekemisiä 50 v! - Anonyymi00078
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sitä tunnut vaan jatkuvaan syljen eristykseesi hokevan. Mutta entäs ne, jotka vain kolmen vuoden maassa olonsa jälkeen saavat nauttia ILMAISTA tonnin takuueläkettä .
Missä on oikeudenmukaisuus, kun pienipalkkainen siivooja on tehnyt vuosikymmenien (!) työtä ja saa nyt vain vähän päälle tonnin eläkettä ? Siivoojamummolla on kihti, reuma ja krempat. Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.
Jumakauta, eihän tätä vääryyttä pysty edes ymmärtämään.>>Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.<<
Miten se takuueläkeläinen on siihen syypää, että pienipalkkainen siivooja saa liian vähän***
***?????????? - Anonyymi00082
Ootte te helvatan hölmöjä ymmärtämään yhtään mitään.
PISA tulokset ovat romahtaneet pahasti ja se näkyy varsinkin vihreiden ja eläkejärjestelmää ymmärtämättömien joukossa. - Anonyymi00083
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta." ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta."
Mitäs toimeentulotuki ja ym. asumistuki ym. sitten ovat??...tuleeko ne TRUMPILTA?? - Anonyymi00085
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Tuo on yksi typeryksen takuuvarma merkki...kuvittelee että työeläkeläiset ovat ainuita itse ansainneita...ei hyvää päivää.
- Anonyymi00097
Et taida kovinkaan paljoa tietää mihin verosi menevät Ei suinkaan eläkeläisille, vaan kaikkiin niihin etuihin, joita itse yhteiskunnalta olet saanut ja saat, ja osa menee myös omaasi, aikanaan saamaasi eläkkeeseen. Mutta taidat olla "kaikki mulle heti nyt-ihminen" .
Minäkin olen aikanani maksanut yhtä paljon veroja tuloistani, ellen enemmänkin, mutta en ole koskaan saanut yhteiskunnalta sellaisia etuja, joita itse varmaan olet saanut ja saat.
Terveisin: olen eläkeläinen, mutta en rikolliseläkeläinen enkä loisija. Mutta, edestäs löydät sanasi, jos elät niin kauan. Ote paremmin asioista selvää ja oikein., ilman kateutta. - Anonyymi00099
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Mee töihin pummi!
- Anonyymi00101
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Ethän sinä käy töissä! Ja vaikka kävitsitkin, niin mihin sä niitä muutaman prosentin rahoja tarvitset? Huumeisiinko?
- Anonyymi00107
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Totta joka sana. Työnteko ei ole kiinnostanut silloin, kun sen aika on ollut.
- Anonyymi00111
Anonyymi00078 kirjoitti:
>>Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.<<
Miten se takuueläkeläinen on siihen syypää, että pienipalkkainen siivooja saa liian vähän***
***??????????Se onkin yleensä mamu eikä tunne minkäänlaista syyllisyyttä verovarojen hyväksi käytöstä.
- Anonyymi00112
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ei vai? Minä vaadin valtiolta hyvityksen siitä, että minulta työtä tekevältä on varastettu joka ikisen kakaran (alle 18v) rahat siihen, että saivat ilmaisen koulun, matkat, terveydenhuollon, kirjastot, urheilukentät ym ym.
Jokaikinen täällä on loisinut syntymästään saakka eikä vaivaudu edes töitä tekemään. Olen maksanut muiden tekemisiä 50 v!Miten asian ottaa. Olen maksanut veroja 55 vuotta mutta ei harmita yhtään, koska
minulle jäi tuloista vielä 3/4 itselleni.
Eläkettäkin olen saanut vasta reilut 500.000 € ja odotan saavani vielä
saman verran lisää ennenkuin kupsahdan. Olen ihan kiusallani pitkäikäinen. - Anonyymi00136
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Kuule sinä saatanan apina! Minulta otettiin joka saatanan palkasta Työttömyysvakuutusmaksu, vaikka en ollut päivääkään työtön! Ketä MINÄ ELÄTIN?
- Anonyymi00142
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Kelan laiskat työttömät ei ole ansainneet senttiäkään rahaa, koska eivät viitsi mennä töihin. Miten tämä eroaa Kelan maksamista eläkkeistä?
Eläkeläiset on tehneet töitä, töitä kakarasta asti pienellä palkalla, joka tarkoittaa myös sitä, että eläke on pienempi, kuin laiskoille työkykyisille maksettavat tukiaiset! Takuatko edes tätä Loinen? - Anonyymi00143
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sitä tunnut vaan jatkuvaan syljen eristykseesi hokevan. Mutta entäs ne, jotka vain kolmen vuoden maassa olonsa jälkeen saavat nauttia ILMAISTA tonnin takuueläkettä .
Missä on oikeudenmukaisuus, kun pienipalkkainen siivooja on tehnyt vuosikymmenien (!) työtä ja saa nyt vain vähän päälle tonnin eläkettä ? Siivoojamummolla on kihti, reuma ja krempat. Takuueläkeläisellä automaattinen tonnin tulo kk.
Jumakauta, eihän tätä vääryyttä pysty edes ymmärtämään.Minäkin saan eläkettä. Enkä ole kateellinen. Kukaan matu ei saa työeläkettä jos ei ole ollut töissä.
- Anonyymi00144
Kyllä ien on tämä hallitus joka heitä hakee. Vasemmisto ja vihreät ei ole päättämässä. Oletko täysi tollo ?
- Anonyymi00176
Anonyymi00004 kirjoitti:
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Palautetaan mamut lähtömaahansa, niin siitä kertyy mittavat säästöt.
- Anonyymi00178
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
Ketkä ovat turhia Suomessa? Niitä näkee Stadissa varsinkin Itiksessä ja Puhoksen ostarissa. Suomalaisren elätit siellä rällää. Muslimiarmeija on vallannut itäisen Stadin.
- Anonyymi00184
Anonyymi00082 kirjoitti:
Ootte te helvatan hölmöjä ymmärtämään yhtään mitään.
PISA tulokset ovat romahtaneet pahasti ja se näkyy varsinkin vihreiden ja eläkejärjestelmää ymmärtämättömien joukossa.Mamujen kakarat on pilanneet Suomen koulut.
- Anonyymi00185
Anonyymi00107 kirjoitti:
Totta joka sana. Työnteko ei ole kiinnostanut silloin, kun sen aika on ollut.
Mamuja ei työnteko kiinnosta.
- Anonyymi00191
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta.Olen monessa ketjussa kirjoittanut että käsitelkää eläkettä oikein.
Eli puhukaa vakuutuksesta.
Työnetaja ottaa vakuutuksen työntekijöiden puolesta, yrittäjät ottavat kakuutuksen itselleen ja se on lakisääteinen.
Vakuutuksessa on korvausehdot, työkyvyttömyys tai ikä.
Kun täyttää nuo kriteerit saa vakuutuskorvausken jonka suuruus riippuu vakuutusmaksujen suuruudesta.
Vakuutus toimii ihan kuin lakisääteinen tapaturmavakuutus tai liikennevakuutus, jos vakuutuskorvauskia on lajon niin maksut nousevat ja jos vähän maksut pienenvät.
Eläke on 100% vakuutus.
Itse olen maksanut vakuutusta 40 vuotta ja nautin nyt vakuutusehtojen mukaisesta vakuutuskorvauksesta. - Anonyymi00200
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
Saastoja ovat Suomeen päästetyt maahanmuuttajat, jotka eivät tule Suomeen aikomuksenaan tehdä töitä vaan he saapuvat ylimyksinä loisimaan.
- Anonyymi00201
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
Kuka elää satasella?
- Anonyymi00206
Anonyymi00021 kirjoitti:
LOPETA se työeläkeloisista puhuminen koska mitään loisia ei ole, vain SINÄ olet loinen! MENE TÖIHIN!! Eikä kukaan varasta 1/4 osaa palkasta eikä ole rikolliseläkeläisiä!!
juuri näin
- Anonyymi00209
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
Mamut pääsee helpommin työkyvyttämyyseläkkeelle kuin kantikset ja armeijasta vapautuskin irtoaa helpommin, kun pelätään rasistiksi syyttelyä.
Palautukset pitää saada kunnolla käyntiin. Se kannattaa, sillä yksi somali aiheuttaa Suomen valtiolle miljoonan euron kustannukset elinaikanaan. Tämä on laskettu. Irakilainen tulee sentään halvemmaksi eli 700 000 euroa persnettoa suomalaisille veronmaksajille.
Somalit on Afrikassa alinta kastia. Muut afrikkalaiset inhoaa somaleita.
Niin, miksiköhän? Pitäiskö niiltä kysyä tai pitäiskö vaikka Minnesotan veronmaksajilta kysyä? Onko somaleissa jotain vikaa, vikaa, vikaa? - Anonyymi00210
Anonyymi00136 kirjoitti:
Kuule sinä saatanan apina! Minulta otettiin joka saatanan palkasta Työttömyysvakuutusmaksu, vaikka en ollut päivääkään työtön! Ketä MINÄ ELÄTIN?
Afrikan Sarvesta apinat alkoivat saapua Suomeen 1990-luvun alussa.
- Anonyymi00211
Vihervassari vaan kuolaa ja virnistelee tyytyväisenä, kun suomalaiset veronmaksajat kustantaa mamuille kaiken mahdollisen. Vassut vaan tupruttelee kannabista ja vetää peukkua ja välillä lepakoi tai homoaa.
- Anonyymi00214
Anonyymi00184 kirjoitti:
Mamujen kakarat on pilanneet Suomen koulut.
Niin ovat, kun niille on lusikalla annettu älyä....
Sitä serkusavioliitot tuottaa. Yleistä somaleilla varsinkin.
Aikoinaan syntysijoilleen jämähtäneitä afrikkalaisia.
Maanantaikappaleita, joita erikoissairaanhoito joutuu hoitamaan. - Anonyymi00226
Anonyymi00211 kirjoitti:
Vihervassari vaan kuolaa ja virnistelee tyytyväisenä, kun suomalaiset veronmaksajat kustantaa mamuille kaiken mahdollisen. Vassut vaan tupruttelee kannabista ja vetää peukkua ja välillä lepakoi tai homoaa.
Lopetas nyt se valehtelu, kaikki mitä suollat, on pelkkää valhetta!
- Anonyymi00234
Anonyymi00008 kirjoitti:
Älä minula kysy. Eduskunta ne päätökset tekee.
Liikaa Atteja Suomessa. Mitä ihmettä?
- Anonyymi00235
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
Entäs kympin somalit?
- Anonyymi00236
Anonyymi00201 kirjoitti:
Kuka elää satasella?
Ei ainakaan muslimit.
- Anonyymi00237
Anonyymi00226 kirjoitti:
Lopetas nyt se valehtelu, kaikki mitä suollat, on pelkkää valhetta!
Mistäpä tiedät?
- Anonyymi00242
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jaa että ikänsä Kelan tuilla elävä ja takuueläkettä, asumistukia, sossun tukia saava on parempi ihminen kuin ikänsä pienellä palkalla töitä tehnyt ja pientä eläkettä saava ihminen. Olet sinäkin yksi täysin turha verojen käyttäjäsaasta.
Saattaa hyvinkin olla. Sinä kun et tiedä syytä yksittäisen ihmisen tuen tarpeeseen.
Sinä taas olet selvästi täyspaskasaasta ja riidanhaastaja. Tuollaisten eläkettä pitäisi verottaa enemmän. - Anonyymi00243
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
Töihinkö? Kuka tahansa, joka tarvitsee, saa Kelasta tukea ihan samoilla ehdoilla.
Sekopäisenä alkoholistiapinana raivoaminen palstalla ei vaikuta asioihisi parempaan suuntaan. - Anonyymi00244
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ei vai? Minä vaadin valtiolta hyvityksen siitä, että minulta työtä tekevältä on varastettu joka ikisen kakaran (alle 18v) rahat siihen, että saivat ilmaisen koulun, matkat, terveydenhuollon, kirjastot, urheilukentät ym ym.
Jokaikinen täällä on loisinut syntymästään saakka eikä vaivaudu edes töitä tekemään. Olen maksanut muiden tekemisiä 50 v!Et ole maksanut edes omia kulujasi. Tuollainen tyhmä mölyapina ei ole kovin tuottava ollut koskaan, ja siksi se eläkekin on pieni. Muiden syy se ei ole, vaan ihan omasi.
- Anonyymi00263
Anonyymi00210 kirjoitti:
Afrikan Sarvesta apinat alkoivat saapua Suomeen 1990-luvun alussa.
Tulivat lakkautetusta Neuvostoliitosta, punainen matto ja joku lakinainen otti heidät hienosti vastaan, siitä se lähti. Tämä kyseinen lakinainen eteni loistavasti urallaan ja nyt joku kovapalkkainen pomo kansainvälisessä järjestössä New Yorkissa, kannatti profiloitua.
- Anonyymi00281
Anonyymi00004 kirjoitti:
No mikseivät vaan nosta eläkeläisten verotusta 20% ja laske palkkaverotusta samassa suhteessa. Täysin laillista. Ja voihan tuohon tehdä progressiota Enemmän eläkettä saavien eläkettä verotetaan viellä kovemmin. Yli 2000 menevää osuutta voidaan verottaa 100 prosenttisesti.
Helppoo kuin heinäteko. Ei eläkeläiset voisasialle yhtään mitään.Minä maksan ainakin 35% ja on pieni eläke.Tietääkö nuo heput jotka kouhkaa jatkuvasti eläkkeistä ,että meistä suurin osa on sodan jälkeen syntyneitä köyhää oli pentuna työhön ,minä menin 14 vuotiaana ja siitä alkoi työelämä ja tietääkö tämä eläkeläisiä vainoava jätkä ,että eläke ikä alkoi vasta 23 vuotiaana,kymmenen vuotta töitä ennenkuin eläkekertymä alkoi.Menis tuokin kunnon töihin eikä aukos päätään kun ei tiedä asioista mitään.
- Anonyymi00283
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Kela ei maksa työeläkettä .se palkasta säästetty raha ,että tehkää perässä älkääkö vaan lorviko.työtä on josko joutavat tuet otetaan pois .Ennen ei ollut kelaa joka maksaa olemisesta .
- Anonyymi00285
Anonyymi00022 kirjoitti:
HAista sinä paska! 3/4 ei ole palkansaajilta varastettua, muutama prosentti otetaan TEL-maksuina ja nykyiset työeläkeläiset on itse maksaneet TEL-maksuja joista eläkkeet maksetaan! TIETÄISIT TÄMÄN JOS KÄVISIT TYÖSSÄ!!
Onko tuo hemmo edes ollut koskaan työelämässä ,kun on vääräuskoiset ajatukset Mene vaikka risuja keräämään.
- Anonyymi00286
Anonyymi00083 kirjoitti:
" ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta."
Mitäs toimeentulotuki ja ym. asumistuki ym. sitten ovat??...tuleeko ne TRUMPILTA??Tuo ajatus on kyllä tyhjäpäältä tai ihmiseltä joka ei ymmärrä eläkeasiota ollenkaan.Saattaa olla perus Persu.
- Anonyymi00306
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Kiva, että sinä tyydyt eläkkeelle jäädessäsi alle tonnin eläkkeeseen. Toivottavasti pärjäät sillä.
- Anonyymi00307
Anonyymi00285 kirjoitti:
Onko tuo hemmo edes ollut koskaan työelämässä ,kun on vääräuskoiset ajatukset Mene vaikka risuja keräämään.
Jos minua tarkoitit niin olen tehnyt jo työurani ja maksanut veroja ja maksan edelleen, niinikään olen työaikoina maksanut myös TEL-maksuja joten olen eläkkeeni ansainnut!
- Anonyymi00312
Anonyymi00012 kirjoitti:
Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet edellisten sukupolvien eläkkeet. Et ymmärrä mitään eläkejärjestelmästä.
- Anonyymi00316
Miten tämä tapahtuu, Kukaan ei ymmärrä muuta kuin Kelan maksaman eläkkeen
- Anonyymi00319
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ymmärrä. Työeläke on itse maksettua eläkettä. Ja nyt kun työpaikat katoaa alta monesta eri syystä, mutta lähinnä tekoälyn ja robotiikan takia, eihän edes työeläkettä kerry !
Suurin osa eläkkeistä tullee olemaan vajaan tonnin ilmainen takuueläke. Puuttukaa siihen. Se juoksee suoraan veronmaksajilta.El'äke kuuluisi olla 2000 eur jo nykyään.... ja se ei mene pois veronmaksusta, ne köyhien tuet ja rahat menee aina ostovoimana suoraan takaisin firmoille ja siten takaisin verotuloina valtiolle, mm luo työpaikkoja samalla.
Huhujen mukaan jopa eläkkeestä saattaisi joutua maksamaan veroa - Anonyymi00320
Anonyymi00012 kirjoitti:
Opettele ymmärtämään kuinka työeläkkeet rahoitetaan. Tuon linkin takana on vuoden 2025 rahoitusvirtojen kulku esitetty erittäin selkeästi. Noin 3/4 on palkansaajilta väkisin anastettua rahaa (28,2 mrd./37,3 mrd. = 75,6 %)
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/no etpä sinäkään sitä osaa selittää yhdellä lauseella ymmärettävästi.
linkkejä vaan tuppaat joihinkin hämäräsivustoille eli valtiolle - Anonyymi00322
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kelasta työkykyiset myös helvettiin! Tilalle satasen eläkeläiset.
yritystukiloiset on pahimpia rosvoja, ne kuuluu siperiaan
- Anonyymi00348
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
Takuueläke ei ole mikään eläke, vaan tukiainen.
- Anonyymi00351
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kelan eläkeläiset,eivät ole itse ansainneet eläkkeitään.Ova siis,meidän kaikkien maksamia.
myöskin yrittäjäjien eläkkeitä vuosi vuodelta valtio maksaa enemmän puhumattakaan maanviljelijöistä heidän eläkkeensähän suurelta osin tulee yhteiskunnalta.
- Anonyymi00357
Anonyymi00348 kirjoitti:
Takuueläke ei ole mikään eläke, vaan tukiainen.
Aatu Harjanne... Aatu Arjalainen?
- Anonyymi00365
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei kukaan eläkeläinen ole ansainnut eläkkeitään. Sosiaaliturva mitä eläkkeetkin ovat maksetaan verorahoista. Mutta tällä hetkellä työeläkeloisinta ryöstetään käytännössä palkansaajilta. Jotka tietenkin työeläkeloisten lisäksi maksavat veroja, joilla kustannetaan muut sosiaalietuisuudetkin.
Kaikki sosiaaliturva tulee rahoittaa julkisista varoista, eikä varastaa osaa siitä palkansaajilta erikseen. Työeläkeloisinnalle on tehtävä loppu. Palkansaaja on rahansa ansainnut, eikä niistä kuulu euroakaan työeläkeloisille.Yksityisen sektorin työeläkkeet maksaa eläkevakuutus yhtiöt, joissa rahaa on sijoitettu kymmeniä vuosia? Ne eivät siis ole valtion rahaa. Kuntien ja valtion eläkeläiset saavat rahansa valtion budjetin kautta. Niiden eläkevakuutus yhtiöitten rahoja on vaikeampi viedä, sehän vaan onnistuu verotuksella joka taas vähentää kulutusta?
- Anonyymi00007
Aten sydän vikojen hoito maksaa yhteiskunnalle eniten.
- Anonyymi00010
Toivottavasti iskuri menee epäkuntoon.
- Anonyymi00147
Anonyymi00010 kirjoitti:
Toivottavasti iskuri menee epäkuntoon.
Olet kyllä Tolvanen ja Karman laki tulee sullekin..
- Anonyymi00186
Atte, Atte, Atte här igen
- Anonyymi00215
Anonyymi00010 kirjoitti:
Toivottavasti iskuri menee epäkuntoon.
Atte, Atte, Atte, här igen!
- Anonyymi00009
Mitä ideologiaa tuokin ajaa?
Sairasta on! - Anonyymi00011
Ei tarvitse ihmetellä vihreidenkään surkeaa kannatusta, kun kuulee noin järjetöntä puhetta niiltä mitä Harjanteelta aamulla kuultiin. Jokainen euro pois eläkkeistä, on euro pois rahan kierrosta ja suoraan elämiseen menevästä kulutuksesta, eli samalla Suomen kaupan ja palvelualojen työllisyydestä. Vihreät haluaisi jatkaa nykyistä hölmöä suomalaisten ostovoiman leikkauslinjaa, eli samaa suurta virhettä, jonka nykyinen hallitus jo teki. Luulisi konkurssien ja työttömyyden rajun kasvun jotain näille himoleikkaajille ja kyykyttäjille opettaneen, mutta ei.
- Anonyymi00013
Sofia Virta on huolissaan vain lapsiperhe köyhyydestä, ei mistään muusta, eikä edes tajua muusta mitään!
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sofia Virta on huolissaan vain lapsiperhe köyhyydestä, ei mistään muusta, eikä edes tajua muusta mitään!
Ei tuollainen köyhien toistensa kimppuun usuttaminen nosta Suomen taloutta mihinkään eikä paranna työllisyyttä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei tuollainen köyhien toistensa kimppuun usuttaminen nosta Suomen taloutta mihinkään eikä paranna työllisyyttä.
Ps onkin ainoa tie pelastaa suomi vokevasemmistolaisuudelta.eli hulluu...ta.
- Anonyymi00287
Tässä se nähdään mitä tolvanoita tuonne Arkadian mäelle valitaan .Ymmärrys hoi äly älä jätä.terveisiä Atelle.
- Anonyymi00016
Outo sokeltava puhetyyli,ei saa selvää mitä yrittää sanoa...
- Anonyymi00029
Voiko tänne lähettää puheviestejäkin?
- Anonyymi00288
Se on totta puhuu epäselvästi ei saa puoliakaan selvää.
- Anonyymi00020
Virheet on vähän tyhmempiä, kuin keskiverto suomalaiset. Heillä on hyvin, hyvin supoea ymmärrys Suomesta, kun oma ajatusmaailma pyörii Punavuoren ja kantakaupungin välillä. Virheiden mielestä kaikki asuvat metrolinjan varrella ja lähikuppilasta saa soijakattea ja luontoon pääsee keskuspuistoon, jossa sudet ja muut petoeläimet ei aiheuta vahinkoa.
- Anonyymi00088
Kovia pössyttelemään nuo ituhipit.
- Anonyymi00023
YEL-eläkeläisenä tiedän, että olen maksanut yrittäjäeläkemaksut eläkeyhtiölle yrittäjäaikanani, ja ne maksut kattavat sieltä maksettavan eläkkeen eläkeaikanani ehkä 12 - 15 vuoden ajan. Tämä varmaan onkin se aika, mitä eläkkeelle jäävällä miespuolisella entisellä yrittäjällä keskimääräisesti oletetaan olevan jäljellä.
Eläketuloa verotetaan jo nyt ankarammin kuin palkkatuloa.- Anonyymi00026
Kovemman verotuksen lisäksi eläkkeet nousevat leikatun indeksin takia hitaammin kuin työssä olevien tulot.
- Anonyymi00127
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kovemman verotuksen lisäksi eläkkeet nousevat leikatun indeksin takia hitaammin kuin työssä olevien tulot.
VOI VITSI....taas tämä,.... EI eläkkeiden kuulu seurata palkkakehitystä...hohhoijjaa.
- Anonyymi00192
Anonyymi00127 kirjoitti:
VOI VITSI....taas tämä,.... EI eläkkeiden kuulu seurata palkkakehitystä...hohhoijjaa.
Miksi ei?
Miksi palkkatöissä olevan kuuluu saada joka vuosi enemmän ostovoimaa, eikö riittäisi että ostovoima pysyy samana?
Oletko ahne kun ajattelet noin?
- Anonyymi00024
Suomalaiset vokevasemmistolaiset eli sdp vihvas rkp kesk ja kok vasen laita. Maksaa ilomielin 10.6 miljardia vuodessa sos maahanm. Ja 2 miljardia kehitysapuo terr järjestöille ja rikollisille. Näin ollen rahat on jostakin kaivettava , eläkeläiset jotka ovat nämä 70 prosenttia vokeväestä kasvattanut, joutaa maksaa tekosistaan.
Velkatahalla on nykyään korko ,vasureille tiedoksi. Ulkomainen työvoima ei tuota yhtään vetokertymää joten jäljelle jää eläkeläiset sillä suomen ,maailman kovin verorasitus on jo tapissa eikä loppuja rikkaita kannata ajaa maanpakoon.- Anonyymi00110
Voi persuparka sun mokellustas 🙈
- Anonyymi00150
Anonyymi00110 kirjoitti:
Voi persuparka sun mokellustas 🙈
Ihan näin.
- Anonyymi00238
Anonyymi00150 kirjoitti:
Ihan näin.
Vasemmalta kuuluu jatkuvaa mokellusta.
- Anonyymi00027
Eniten eläkeläistä kylmäsi se, kun Persujen edustaja sanoi suunnilleen, että työeläkkeiden leikkaaminen ei heille käy.
Jäljet pelottaa. Onko työeläkkeiden leikkaaminen listalla ensimmäinen vai toinen, jos pääsevät hallitukseen?- Anonyymi00151
Ja köyhiltä ei leikata.varokaaa persujen valheita.
- Anonyymi00028
Viherhippi Harjanteen kuuluisi suojella ja olla huolissaan luonnosta eikä eläkeläisistä. Ei mikään ihme että eläkeläisviha kostautuu sydänvaivoina.
- Anonyymi00030
Atte on taas syönyt sieniä.
- Anonyymi00189
Atte on saanut mustaa munaa.
- Anonyymi00239
Anonyymi00189 kirjoitti:
Atte on saanut mustaa munaa.
Kumpi Atte?
- Anonyymi00031
Takuueläke pois ja heti. Missään kohtaa perustuslaissa ei mainita sanaa takuueläke.
- Anonyymi00033
Takuueläke tulee säilyttää mm. Suuren työttömyyden vuoksi ja osaaikatyötä tekevien vuoksi, jotka eivät saa suurta eläkettä.
Hallitus itse luo lisää työttömiä kokoajan tähän maahan. - Anonyymi00039
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
Mikä etukäteen vaan?
- Anonyymi00041
Anonyymi00033 kirjoitti:
Takuueläke tulee säilyttää mm. Suuren työttömyyden vuoksi ja osaaikatyötä tekevien vuoksi, jotka eivät saa suurta eläkettä.
Hallitus itse luo lisää työttömiä kokoajan tähän maahan.Ei tarvitse säilyttää. Ei erityisesti mamujen kohdalla. Selvä seuraus, ettei vielä kolmannellakaan luokalla osata lukea eikä kirjoittaa , kun ei tarvitse, työtäkään ei lukutaidoton saa, mutta ilmaisen takuueläkkeen saa ainakin !
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mikä etukäteen vaan?
Tarkoittaa : Heittäytyminen veronmaksajien kustantamaan ns.turvaverkkoon.
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Ei tarvitse säilyttää. Ei erityisesti mamujen kohdalla. Selvä seuraus, ettei vielä kolmannellakaan luokalla osata lukea eikä kirjoittaa , kun ei tarvitse, työtäkään ei lukutaidoton saa, mutta ilmaisen takuueläkkeen saa ainakin !
Kyllä olet harvinaisen tyhmä ja lukutaidoton!
Mamuista ei puhuttu mitään. - Anonyymi00084
Takuueläkken poisto siirtää saman henkilön sosiaaituen piiriin koska jotenkin heidän pitää elää. Eikä tuo takuueläke yksin edes riitä elämiseen, Kelalta haetaan loput ruokarahat. Sama raha kuluu nimestä ja lähteestä huolimatta.
- Anonyymi00091
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
Juuri sinunkaltaisesi ovat niitä vihanlietsojia tässä yhteiskunnassa...riehut köyhiä ja usein mielenterveyden kanssa kamppailevia vastaan, aivan kuin muka heidän takuueläkkeensä poistaminen parantaisi sen siivoojan asemaa.
Kateutesi ja katkeruutesi ei ole ratkaisu..persukka-hyvä.. - Anonyymi00093
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tarkoittaa : Heittäytyminen veronmaksajien kustantamaan ns.turvaverkkoon.
Miten voi heittäytyä verkkoon..ei kukaan myönnä itselleen takuueläkettä.
- Anonyymi00115
Anonyymi00084 kirjoitti:
Takuueläkken poisto siirtää saman henkilön sosiaaituen piiriin koska jotenkin heidän pitää elää. Eikä tuo takuueläke yksin edes riitä elämiseen, Kelalta haetaan loput ruokarahat. Sama raha kuluu nimestä ja lähteestä huolimatta.
Ei haittaa. Menkööt luukulta toiselle ruinaamaan. Takuueläke pois. Ei niitä Afrikassakaan olisi saanut.
- Anonyymi00152
Anonyymi00084 kirjoitti:
Takuueläkken poisto siirtää saman henkilön sosiaaituen piiriin koska jotenkin heidän pitää elää. Eikä tuo takuueläke yksin edes riitä elämiseen, Kelalta haetaan loput ruokarahat. Sama raha kuluu nimestä ja lähteestä huolimatta.
Näin on.
- Anonyymi00153
Anonyymi00091 kirjoitti:
Juuri sinunkaltaisesi ovat niitä vihanlietsojia tässä yhteiskunnassa...riehut köyhiä ja usein mielenterveyden kanssa kamppailevia vastaan, aivan kuin muka heidän takuueläkkeensä poistaminen parantaisi sen siivoojan asemaa.
Kateutesi ja katkeruutesi ei ole ratkaisu..persukka-hyvä..Perskoilla tuo on geeneissä. Viha milloin ketä tahansa kohtaan.
- Anonyymi00240
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamummeli ,joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä saisi nyt valita, ottaako mielummin takuueläkkeen ja terveyden tai nuohoaako nurkkia vaivalloisena, valintahan on ihan selvä. Ja tätä ihan samaa valintaa noudattaa Suomessa jo tuhannet "mielialahäiriöisetkin". Etukäteen vaan.
Ei tosiaankaan mainita. Jos se siivoojamurmeli, joka on nuohonnut nurkkia monta vuosikymmentä....
- Anonyymi00245
Anonyymi00043 kirjoitti:
Kyllä olet harvinaisen tyhmä ja lukutaidoton!
Mamuista ei puhuttu mitään.Mammuista tai mömmöistä ei siis puhuttu mitään?
- Anonyymi00032
Tässäkään keskustelussa kukaan keskusteluista eikä myöskään juontaja "muistanut" kertoa että viimeisen kahden vuoden aikana työeläkejärjestelmä on ollut 35 miljardia ylijäämäinen.
Työeläkejärjestelemän TULOT OVAT OLLEET 35 MILJARDIA SUUREMMAT KUIN TYÖÄELÄKKEISIIN ON TARVITTU vuonna 2024-2025.
Käytännössä työeläkejärjestelmään on kahdessa vuodessa tullut rahaa summa, jolla työeläkkeisiin menee kolmessa vuodessa.- Anonyymi00193
Niin?
Eikö se ole hyvä kun tekoäly vie työpaikkoja ja väestö vanhenee ja uusia syntyy vähemmän eli maksajia on tulevaisuudessa vähemmän kuin nykyään, eikö ole hyvä että on puskuria?
Onko sinulla yhtään säästöjä pahanpäivän varalle?
- Anonyymi00034
Pitää muistaa, että keskiarvo ja mediaani ovat eri asioita.
Mediaanista voi puhua silloin kun haluaa korostaa eläkkeen pienuutta.
Vuonna 2024. "Keskimääräinen kuukausieläke oli 1 977 euroa. Mediaanieläke oli 240 euroa keskieläkettä pienempi eli 1 736 euroa kuukaudessa."- Anonyymi00118
Mutta jos saakin mediaanieläkkeen + 1000 € / kk. Kyllä kelpaa olla sen
40 vuoden työrupeaman jälkeen 20 vuotta "pekkaspäivillä" täysylöspidolla.
- Anonyymi00035
Vihreät ja persut näyttää löytäneen toisensa. Sakset käsissä leikkaamalla suomalaiset kyykkyyn.
- Anonyymi00246
Sitten päästävät kunnon plöröt tämän kunniaksi.
- Anonyymi00037
Ei siinä paljoa uskalla kuluttaa alle tonnin eläkkeestä.
- Anonyymi00044
Ei vaan pysty. Vuokra, ruoka, lääkkeet, vaivat.
Mutta sillä taas onkin merkitys, miten ja kuka sen tonnin saa. Jos vain kolme vuotta maassa lorvinut mamu saa ilmaisen tonnin takuueläkkeen verrattuna pienpalkkaiseen, osa-aikaiseen duunariin, jonka eläke ei edes ehdi kertyä raskaasta fyysisestä työstä , niin kumpihan siinä käyttää hyväkseen suomalaista veronmaksajaa ?
- Anonyymi00045
Näille nykypolitiikoille onkin ihmisten kiusaaminen ykkös brioditeetti.
- Anonyymi00046
Paha tilanne, kun eläkkeelle jo 60v tuntumassa.
Nuoremmilla helpompaa, kun eläke vasta lähempänä 70v.
Tuo sama etu pitäisi antaa takautuvasti vanemmille ikäluokille, etteivät joudu jäämään kituuttamaan niin nuorena.- Anonyymi00048
Mamut on tämänkin jo keksineet. Ei ihme, että niillä on varaa ajaa vimpan päälle kalustolla kun meikäläiset madaltaa liikennettä vanhalla vuosikerralla.
- Anonyymi00155
Anonyymi00048 kirjoitti:
Mamut on tämänkin jo keksineet. Ei ihme, että niillä on varaa ajaa vimpan päälle kalustolla kun meikäläiset madaltaa liikennettä vanhalla vuosikerralla.
Mamutko on päättäjiä ? En olekaan kuullut.
- Anonyymi00248
Anonyymi00155 kirjoitti:
Mamutko on päättäjiä ? En olekaan kuullut.
Fatima Diarre ja Nazima Razmyar ovat todennäköisesti ainakin tulevia päättäjiä.
- Anonyymi00049
Jokainen kuluttaja voi vaikuttaa siihen kuinka paljon hän haluaa maksaa palkansaajien eläkevakuutusmaksuja. Työnantajan maksama osuus eläkevakuutusmaksuista on hinnoiteltu tuotteen tai palvelun myyntihintaan. Asioista mitään tietämättömille tiedoksi, että myös palkat on hinnoiteltu tuotteen myyntihintaan.
- Anonyymi00051
Kyllä ammattiliitot on hinnoitelleet verot ja eläkemaksut palkkoihin. Ilman eläkemaksuja ja veroja palkat olisi huomattavasti pienempiä.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Kyllä ammattiliitot on hinnoitelleet verot ja eläkemaksut palkkoihin. Ilman eläkemaksuja ja veroja palkat olisi huomattavasti pienempiä.
Onneksi tuohon pulmaan on toimiva ratkaisu. Mitä vähemmän ostat sitä vähemmän rahoitat kenenkään palkkoja ja eläkevakuutusmaksuja.
- Anonyymi00054
Ja sitten Purran osuus on neljännes ostohinnasta.
- Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
Onneksi tuohon pulmaan on toimiva ratkaisu. Mitä vähemmän ostat sitä vähemmän rahoitat kenenkään palkkoja ja eläkevakuutusmaksuja.
Tuo alentaa valtion verotuloja. Joten jos kansa vittuilee niin valtio vaan mätkii lisää veroa.
Ole ostamatta mutta maksat joka tapauksessa.
Sama juttu sähkön kanssa jos säästät sähköä pitää hintoja korottaa. Ei sähkölaitos rupee sun säästämisiäsi maksamaan.
- Anonyymi00053
Ehkä se onkin vaan hyvä että on tottunut pieneen liksaan, köyhyysrajan alle. Jos nyt voittais lotossa, eihän niitä miljoonia millään sais tuhlattua. Tarve kun on syntynyt siitä vähästä mihin on yleensä varaa. Ei aina lääkkeisiinkään.
- Anonyymi00057
Hallitus haluaa päästä viimeisistäkin leipäjonoista lakkauttamalla ne. Kokoomuslaista markkinataloutta. Ulospäin ei näytetä köyhiltä vaikka kotona pureskeltaisiin kynsiä.
- Anonyymi00087
Moni saa tuhlattua miljoonia yllättävän nopesti.
- Anonyymi00128
Anonyymi00087 kirjoitti:
Moni saa tuhlattua miljoonia yllättävän nopesti.
En minä ainakaan!
Terv. Heluna Virulandiasta
- Anonyymi00055
Moni työeläkeläinen saa käteen vain reilun tonnin kuukaudessa. Se palautuu verotuloina valtiolle saman tien. Media nostaa yleensä esille vain menot, kun kansaa aivopestään leikkauksiin. Leikkauksilla ei pyritä säästöihin vaan siirtämään lisää verovaroja sijoittajille. Media ja päättäjät puhuvat tietenkin säästöistä, koska päättäjillä on oma lehmä Brysselin lietealtaassa.
Jos välttämättä halutaan leikata julkisia menoja, leikkaukset on kohdistettava ulkomaille meneviin rahavirtoihin. Suomalaiset turistit kuluttavat vuosittain miljardeja ulkomailla. Yritystukia jaetaan yli Suomen rajojen toimiville yrityksille. Kotimaassa toimivilla yrityksillä on paljon ulkomaalaisia omistajia, jotka maksavat veronsa muualle. Kehitysapua jaetaan ties millä perusteilla. Suomessa myydään valtavasti ulkomaalaisia tuotteita.
Hyvätuloisten verotusta on varaa kiristää reippaasti lisätulojen saamiseksi valtiolle.- Anonyymi00090
Hyvätuloisia on niin vähän ettei sillä juuri juhlita ja he maksavat jo nyt suuremman osan palkastaan veroina kuin muut. Jos lisätuloja tarvitaan niin ne on keskituloiset joiden suuri määrä tuo suuret verotulot.
- Anonyymi00100
Anonyymi00090 kirjoitti:
Hyvätuloisia on niin vähän ettei sillä juuri juhlita ja he maksavat jo nyt suuremman osan palkastaan veroina kuin muut. Jos lisätuloja tarvitaan niin ne on keskituloiset joiden suuri määrä tuo suuret verotulot.
Hyvät tulot on varastettu muilta. Yhteiskunta ei toimi, jos töitä ja tuloja ei tasata. Laiskat pörssisijoittajat ovat kaiken pahan alku ja juuri, sillä pörssiyhtiöitä pyöritetään verovaroilla ja valtion ottamalla velalla.
- Anonyymi00120
Anonyymi00100 kirjoitti:
Hyvät tulot on varastettu muilta. Yhteiskunta ei toimi, jos töitä ja tuloja ei tasata. Laiskat pörssisijoittajat ovat kaiken pahan alku ja juuri, sillä pörssiyhtiöitä pyöritetään verovaroilla ja valtion ottamalla velalla.
Onkohan siellä pörssiyhtiöissä myös muutamia työpaikkoja mistä maksetaan veroja.
- Anonyymi00056
Puhekoulutukseen harjanne ja viivana,saanut mitään selvää tyypin jokelluksesta!
- Anonyymi00061
Naureskelee itsekseen, ei terveen merkki.
- Anonyymi00129
Anonyymi00061 kirjoitti:
Naureskelee itsekseen, ei terveen merkki.
Voi vitsi sun kanssas....päättelet tällaista ihmisestä...oikeesti???
- Anonyymi00156
Anonyymi00061 kirjoitti:
Naureskelee itsekseen, ei terveen merkki.
Ihan niinkuin hallituksen ministerit.
- Anonyymi00158
Anonyymi00129 kirjoitti:
Voi vitsi sun kanssas....päättelet tällaista ihmisestä...oikeesti???
No peru on tällainen. Kaheli.
- Anonyymi00249
Anonyymi00061 kirjoitti:
Naureskelee itsekseen, ei terveen merkki.
Atella on puhekyky jäänyt jokelluksen tasolle.
- Anonyymi00250
Anonyymi00158 kirjoitti:
No peru on tällainen. Kaheli.
Ja sitten huuuudetaan!
- Anonyymi00399
Anonyymi00156 kirjoitti:
Ihan niinkuin hallituksen ministerit.
ai jaa
- Anonyymi00059
Attehan on vihreä. Eläkeläiset ovat tosivihreälle Atelle rikkaruohoa, joka täytyy kitkeä pois. Sitten vasta oikea vihreys pääsee esiin.
- Anonyymi00060
Kaikkien kansalaisten
VEROTUSTA
laskettava
miinus 20 %
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
siis myös eläkeläisten.- Anonyymi00069
Kyllä, ehottomasti, mutta ei prosenteissa, vaan verosta pois5000 euroa/v.
Se kasvattaa kotimaista kysyntää ja lisää työllisyyttä 300 000 suomalaisella. Suomalainen tulee aina palkata.
Ulkommaiset tulee kaikki irtisanoa.
- Anonyymi00062
Poliitikkojen sydänsairauksien hoito vain yksityisille terveysasemille ja omalla rahalla, vaatiiko sitä Atte?
- Anonyymi00070
Kyllä se vaatii.
- Anonyymi00105
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kyllä se vaatii.
Atella tilttaa korvien välissä.
- Anonyymi00063
Verovaroin palkattujen eläkkeisiin puuttuminen onkin välttämätöntä.
- Anonyymi00065
Ootkohan vielä samaa mieltä, kun eläkkeelle jäänti on ajankohtaista?
- Anonyymi00064
Vihreenä Atte viihtyy parhaiten metsissä.
- Anonyymi00096
Joita hän ei edes omista mutta on tietävinään mitä jonkun muun omaisuudelle pitää tehdä.
Atte voisi ilmoittaa mitä omistaa jos edes mitään omistaa niin metsänomistajat voivat porukalla päättää mitä Atten omaisuudelle tehdään. - Anonyymi00251
Kyllä! Atte voi siellä juosta päin mäntyä!
- Anonyymi00067
Se on vähän pöljä juttu, jos on vihreä, pöljyys kasvaa ja järettömyys lisääntyy sitä mukaa, kun sairaus leviää ja saa yliotteen, tuhoaa se edetessään valtakunnan suuressa kuvassa kokonaisvalaisesti.
- Anonyymi00068
Vihreät vihaa eläkeläisiä jopa demareita enemmän
- Anonyymi00203
Demarit eivät todellakaan vihaa eläkeläisiä, vihreät kyllä ja persutkin jotka vie maksukykyä koko ajan alaspäin.
- Anonyymi00252
Anonyymi00203 kirjoitti:
Demarit eivät todellakaan vihaa eläkeläisiä, vihreät kyllä ja persutkin jotka vie maksukykyä koko ajan alaspäin.
Demarit ei vihaa eläkeläisiä, koska demarit ON eläkeläisiä.
- Anonyymi00071
Ehkä Atte tietää että ei näe eläkeikää
- Anonyymi00116
Noi sydänvaivat kun ei takaa läheskään aina pitkää ikää.
- Anonyymi00165
Anonyymi00116 kirjoitti:
Noi sydänvaivat kun ei takaa läheskään aina pitkää ikää.
Vihreä siis ajattelee jos en minä mahdollisesti saa eläkettä ei saa muutkaan saada?
- Anonyymi00227
Anonyymi00165 kirjoitti:
Vihreä siis ajattelee jos en minä mahdollisesti saa eläkettä ei saa muutkaan saada?
No näin juuri ne ajattelee.
- Anonyymi00253
Anonyymi00165 kirjoitti:
Vihreä siis ajattelee jos en minä mahdollisesti saa eläkettä ei saa muutkaan saada?
Se on sitä vihreiden logiikkaa.
- Anonyymi00074
Mnä ssa paljo raha terno
- Anonyymi00254
Saatko? Paljonko saat? Minä saan paljon p¡llua!
- Anonyymi00079
Ilmeisesti se työnteko ottaa niin koville, että johonkin osoitteeseen sitä kiukkaan täytyy yrittää purkaa.
- Anonyymi00080
Vihreiden hölmöys tuossa loistaa.
Pienentämällä eläkkeitä Vihreät pienentävät myös omaa eläkettään joista heillä huoli.
Pienentämällä eläkkeitä verotulot pienenevät.
Pienentämällä eläkkeitä eläkeläisten kulutus laskee joten moni ammatti menettää työpaikkoja, mm hierojat ja kahvilat.
Eläkejärjestelmä toimii kuten pitää ja on euroopan parhaita. Kysymus kuuluu miksi tietämättömät ja lukuja ymmmärtämättömät vaahtoavat eläkkeistä, typeryyttäänkö?- Anonyymi00260
Ääniähän noilla jutuilla kalastellaan. Tyhmimmät äänensä tuollaisille sitten antavatkin.
Vihreät ovat silkkaa nuorisopopulistista saastaa olleet aina. - Anonyymi00277
Eläkejärjestelmä toimii kuten pitää ja on euroopan parhaita. Kysymus kuuluu miksi tietämättömät ja lukuja ymmmärtämättömät vaahtoavat eläkkeistä, typeryyttäänkö?
Osuvasti sanottu. Vihreät on pelkkä populistipuolue eikä ne ymmärrä
taloudesta mitään. Kansallissosialismissa syntynyt ja kommunismissa
marinoitunut aate, voiko niiltä mitään järkevää odottaakaan.
- Anonyymi00086
Tule atte käymään täällä espoossa
- Anonyymi00098
Miksi kukaan älykäs tulisi käymään Slummissa?
- Anonyymi00117
Anonyymi00098 kirjoitti:
Miksi kukaan älykäs tulisi käymään Slummissa?
Vantaa on slummi, Espoo ei vielä.
- Anonyymi00089
Vihreitä ei saa koskaan päästää hallitukseen, se tietää vähävaraisille lisää ongelmia!
- Anonyymi00140
Miksi Vihreät vihaa ihmisiä?
- Anonyymi00255
Vihreät muuttaa kaikki Suomen kaupungit Vantaaksi.
- Anonyymi00388
Anonyymi00255 kirjoitti:
Vihreät muuttaa kaikki Suomen kaupungit Vantaaksi.
Vihreät muuttaa kaikki Suomen kaupungit Vantaaksi.
Kunhan ei tarvitse itse siellä asua.
- Anonyymi00095
Atte ei kuitenkaan halua puuttua maahanmuuttajien eläkkeisiin. Sen he saavat asuttuaan tuilla 3 vuotta Suomessa.
Atesta se on vain hyttysen paska.- Anonyymi00102
Onhan se esittänyt niihin korotuksia. Ymmärtää että enempi niiden pitäs saada.
- Anonyymi00161
Saavat vähimmäis eläkkeen.
- Anonyymi00229
Anonyymi00161 kirjoitti:
Saavat vähimmäis eläkkeen.
Suomalaisen vähimmäiseläke ei ole takuueläke.
- Anonyymi00103
Vihreiden suuret tavoitteet on köyhdyttää suomalaiset ja jakaa varat maahan houkutelluille maahantulijoille. Ainoa asia minkä vihreät haluaa vapaaksi on huumeiden käytön vapauttaminen.
- Anonyymi00257
Vihreet peukuttaa urakalla!
- Anonyymi00104
Kenenkään ei tule äänestää Virheet puoluetta
- Anonyymi00121
Vihreät eivät ymmärrä mitään taloudesta sillä he huutavat vain omaa mantraansa.
- Anonyymi00163
Jokainen äänestää ketä haluaa.sinä sitä et määrää.
- Anonyymi00119
Pössytelly aivonsa.
- Anonyymi00122
Miksiköhän Aten kaltaisella hölösuulla on sydänvaivoja vaikkei ole koko sydäntäkään.
- Anonyymi00276
Miksiköhän Aten kaltaisella hölösuulla on sydänvaivoja vaikkei ole koko sydäntäkään.
Päänsärkyä sillä ei voi olla, koska aivojen tilalla on turnipsi.
- Anonyymi00126
Atte tietää tasantarkkaan ketkä ovat virheiden äänestäjäkuntaa(soijapojat ja tytöt) Mies puhuu pelkkää pölhöpopulismia.
- Anonyymi00134
Täytyy olla käsittämöttömän tyhmä jos tuollaisen politiikon käsiin tulevaisuutensa luottaa.
- Anonyymi00135
"Aikaisemmin Suomessa ihmisiä ei ole syytelty joukoittain satunnaisen syntymävuoden perusteella, mutta näköjään sekin on mahdollista. Mitäs synnyit?"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010810945.html- Anonyymi00228
KERRANKIN olen samaa mieltä Timo Haapalan kanssa!
- Anonyymi00139
No. Atte on tapettava.
- Anonyymi00141
No, ehkä siks, että häneltä puuttuu arkirealismi täysin.
- Anonyymi00157
Vihreiden kannatus niin surkea että Aten aivopierut ei sitä juuri enää voi laskea.
- Anonyymi00159
Se on sitä viher-populismia näin vaalien alla. Monet vihreät ovat
itse hyvätuloisia, eikä nämä tiedä todellisesta elämästä mitään.- Anonyymi00166
Vihreät aika kermaperseitä joille kiffa kahvittelu Kalliossa on päätyö
- Anonyymi00164
Atte ihan laukalla 🤣 varmaan vihreitä kannattavat ja eläkkeellä olevat tai sinne kohta pääsevät iloissaan
- Anonyymi00167
Miksi haluaa vahingoittaa omaa puolueettaan näillä vaatimuksillaan.
Ehkä haluaa vain huomiota, kun muuten ei saisi
- Anonyymi00168
Sovitaanko että tuollaisen puhujille ei sitten aikanaan eläkettä tipu.
- Anonyymi00169
Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet paljon vähemmän elämaksuja ja ovat jääneet aikaisemmin eläkkeelle, kuin nykyiset nuoret työikäiset.
- Anonyymi00173
Älä puhu joutavia. Nykyiset eläkeläiset on työvuosinaan kerryttäneet eläkeyhtiöiden satojen miljardien sijoitussalkut samalla kun maksoivat silloisten eläkeläisten eläkkeet ja teidän nuorempien koulutuksen ja kaiken hyvinvoinnin.
- Anonyymi00183
Älä nyt puhu typeriä ! Joukossamme on jo tuhansia "mielialahäiriöisiä" nuoria työkyvyttömyyseläkeellä, eivätkä ole päivääkään tehneet töitä tässä maassa ! Mikähän meni
pieleen niinku. Mielensäpahoittajatko tässä maassa tekevät töitä ? - Anonyymi00274
Vuoteen 2005 asti, eläkelaskuri alkoi raksuttaa eläkettä
vasta 23 vuotiaille. Moni teki töitä 5-7 vuotta.
Revi siitä punikki ja mene töihin. Tai voit vaikka ryhtyä
yrittäjäksi, niin rikastut. - Anonyymi00297
100% totta
- Anonyymi00170
Eläkeläisissä on tulevaisuus!
- Anonyymi00171
Vihreätkin paljastui sitten lopulta vanhuksilta leikkaajiksi. Ei jatkoon.
- Anonyymi00172
No nyt keskustakin haluaa lopettaa eläkeläisten tukia ja pistää lusmut töihin.
Rupee eläkeläisten puolueet vähiin käymään.- Anonyymi00180
Perussuomalaisiin mahtuu kyllä. Tervetuloa vaan.
- Anonyymi00195
Anonyymi00180 kirjoitti:
Perussuomalaisiin mahtuu kyllä. Tervetuloa vaan.
Jopa kepulaisia on jo kääntynyt Perussuomalaisiin. Ja aina vaan sekin vauhti kiihtyy.
- Anonyymi00194
Suomessahan on tärkeintä lietsoa vihaa mitä tahansa ryhmää vastaan. Hajanainen kansa ei pysty vastustamaan tai välttämättä edes huomaamaan hallinnon väärinkäytöksiä. Samasta syystähän esim natsismi on euroopan perusarvoja.
- Anonyymi00198
Vihreät haluavat saada ihmisryhmät toisiaan vastaan, kuten vanhat ja nuoret...
- Anonyymi00199
Ennen vanhaan Viherhipit puolusti luontoa ja sen arvoja. Jopa vammaisia kuten Könkkönen osoitti. Nyt Viherhipit on jo Viherhöperöitä. Jopa vanhuksia vihataan.
- Anonyymi00202
Muistakaa eläkeläiset vihreitten Atte Harjanteen puheet vaaliuurnilla. Tämä epäselväti puhuva vihreitten kansaedustajan mielestä eläkkeitä pitäisi leikata 30 %.
- Anonyymi00272
Alkuperäiset vihreet kuten Haavisto, Hautala jne. ovat tukevasti eläkeläisiä. Miksi he eivät puutu eläkeläisten rajuun maalittamiseen? Vihreet eläkeläiset ovat hyötyneet rahallisesti tosi hyvin, jopa ihan yo pohjalta. Vihreet eivät ole enää nuorisopuolue vaan keski-ikäinen.
- Anonyymi00204
Tämä paskaläjä siis julkisesti yllyttää vihaan ja vihatekoihin suomalaisia vanhuksia kohtaan? Nyt on pohja saavutettu. Tehkää tästä iso juttu ja rangaistus tälle k.päälle. Ne "yhdenvertaisuus" lait koskevat suomalisiakin!
- Anonyymi00205
Vastenmielisin poliitikko Ohisalon ohella
- Anonyymi00207
Tuskin edes Sofia taputtaa Aten päätä aivopierustaan
- Anonyymi00258
Atte aivopieru-Harjanne takaa vihreille häviön kilpailussa äänestäjistä Vasemmistoliiton kanssa.
- Anonyymi00266
Anonyymi00258 kirjoitti:
Atte aivopieru-Harjanne takaa vihreille häviön kilpailussa äänestäjistä Vasemmistoliiton kanssa.
Mitä yhteistä on punkilla ja punikilla?
Molemmat on verenimijöitä.
- Anonyymi00216
Kaikki eläkkeet pitää verottaa takuueläkkeiksi!
- Anonyymi00219
Mutta vasta ensi vaalikaudella…
- Anonyymi00350
Sähä se varsinaine rosvo olet ku toiste rahat meinaat ryövätä.
- Anonyymi00220
Atte Harjanne Vihreät: ajatelee että eihän, eläkeläiset tuota ennän tälle yhteiskunnalle mitään niin ei tällaisen kulu erän tarvikkaan saadakaan mitään. Kuolkoon nälkään ja sairauksiinsa, ilman kallista sairaanhoitoa ja kallista lääkehoitoa. Ei muuta kuin heitetään tämä rasittava yhteiskunnallinen kulu erä, vaikka kokoomuksen tunnin juna hankeen alle sillä näistä loisista päästään, vai päästäänkö? Tässä näkee missä kuplassa tämän maan päättäjät elää.
- Anonyymi00221
Atte on oikeassa, kaikki eläkkeet pitää tasapäistää takuueläkkeiden kanssa!
Sitähän viherpunikkien kommunismi tarkoittaa!
Atte saa helposti muut viherpunikkien muslimiveljeskunnat mukaan ”talkoisiin” varsinkin jos se ei koske Ay-aktiiveja..
- Anonyymi00222
Vihreät vihaavat suomalaisia ja senpä vuoksi he haluavat korvata suomalaiset ulkomaalaisilla. Väestönvaihto ei ole mikään teoria, se on käytännössä etenemässä joka ainoa päivä. Tuohon kun lisää vihreiden tavoitteet saada suomalaiset esim. huumeiden orjiksi on tuon puolueen sairaat tavoitteet selvillä.
- Anonyymi00225
Vihreät on enemmälti puolue joka ajaa vähemmistön oikeuksia ,kuin puolue joka ajaisi yhteisiä maan asioita .Agendoina on lähinnä yksilötason vapaus kuten homojen oikeuksia puollustaminen ja huumeiden käytön salliminen .Kukin siten olkoon sitä mieltä asioita mitä haluaa olla ,mutta en pidä puoluetta vakavasti otettuna maan asioiden hoidon kannata ,vaan siispikemminkin vähemmistö oikuksien puolesta puhujana.
- Anonyymi00267
Anonyymi00225 kirjoitti:
Vihreät on enemmälti puolue joka ajaa vähemmistön oikeuksia ,kuin puolue joka ajaisi yhteisiä maan asioita .Agendoina on lähinnä yksilötason vapaus kuten homojen oikeuksia puollustaminen ja huumeiden käytön salliminen .Kukin siten olkoon sitä mieltä asioita mitä haluaa olla ,mutta en pidä puoluetta vakavasti otettuna maan asioiden hoidon kannata ,vaan siispikemminkin vähemmistö oikuksien puolesta puhujana.
Ei enään koskaan vihreitä hallitukseen.
- Anonyymi00241
Minuakin ärsyttää eläkeläiset
- Anonyymi00262
Ketä kiinnostaa, kokeile mennä töihin tienaamaan tulevaa eläkettäsi pummi
- Anonyymi00259
Eläkeläis vihaajan kannattaa ajella taksilla ovelta ovelle, ettei tule daijuun.
- Anonyymi00269
Harjanne on jo zombi. Lähetyksessä kaulasuonetkin jo pullisteli kun ei pysty vihaltaan hillitsemään ja hallitsemaan itseään. Kyllä käy pian sydämen päälle tuollainen vihaaminen. Tai muutenkin porukat käy pian päälle.
- Anonyymi00264
Eipä huolta...vähemmän noita viher- natseja hämmentämässä ens vaalien jälkeen eduskunnassa.
- Anonyymi00265
Tänään Ylen uusin gallup. Vihreät romahti -0,8%, kannatuksen ollessa nyt naurettavat 8,3 %
Ja tähän ei Aten aivopierut vielä ehtineet vaikuttaa, vasta seuraavassa, sitten kannatus tippuu alle 8%- Anonyymi00268
Kova on Virheiden pudotus
- Anonyymi00270
Olisiin rikas jos saisin edes 1800€ kk eläkettä.
Saattaa olla tiedossa, että palkkoja on leikattu niin paljon,
ettei tulevilla sukupolvilla ole varaa olla olemassa.
1400-1800€ kk palkkaa
alkaa olla paljon.- Anonyymi00271
Tulevaisuutta hallitsee tekoäly ja robotit, siihen ei ihmisiä enää kaivata. Jos ei perustuloa n. 1000 € kk tule, loppuupi tämäkin elämä ja koko maapallo.
- Anonyymi00280
Kuulun tohon köyhyysrajan alle, ikäni työtä tehnyt. Paitsi vuokra, ruoka ja lääkkeet, yksikin leikkaus lasaretissa ja viikko sisällä on 700 € vähintään, ja siihen taas uudet lääkkeet. Sitten hallitus vielä haluaa lopettaa leipäjonot köyhiltä. Kastan jo nyt ilmaisleivän teehen. On se nannaa. Harvemmin kun saa leipäjonosta leikkeleitä ja juustoa. Makaronin maustan lihaliemellä. Se riittää sellaisenaan.
Tuleeko kukkopoika Atte Harjanne tällä menyllä toimeen ? Mitä ??? - Anonyymi00352
Anonyymi00280 kirjoitti:
Kuulun tohon köyhyysrajan alle, ikäni työtä tehnyt. Paitsi vuokra, ruoka ja lääkkeet, yksikin leikkaus lasaretissa ja viikko sisällä on 700 € vähintään, ja siihen taas uudet lääkkeet. Sitten hallitus vielä haluaa lopettaa leipäjonot köyhiltä. Kastan jo nyt ilmaisleivän teehen. On se nannaa. Harvemmin kun saa leipäjonosta leikkeleitä ja juustoa. Makaronin maustan lihaliemellä. Se riittää sellaisenaan.
Tuleeko kukkopoika Atte Harjanne tällä menyllä toimeen ? Mitä ???Eläkeelle pääsy pyritään estämään ja leikkaamaan eläkkeet ja sitä tapahtuu par aikaa politiikojen toimesta. On aika laittaa noille toimille stoppi ja taata ihmisille riittävä toimeentulo .Se jonka nämä nyt pyrkii viemään ja se tehdään pistämällä pihalle ikä ihmisten eläköitymistä estävät ja palauttamalla eläke ikä entiselleen, sekä palauttamalla pitkäaikais työttömyyteen perustuva eläköityminen ,jonka kautta huolehditaan että ihmiset eivät jää työttömyyteen ja toimeentulottomuuteen pyörimään loppu iäkseen kuten nyt tapahtuu.
Jos nuoria yhtään kiinnostaa oma tulevaisuus he katsovat ketä äänestävät vaalissa 2027 ja lähdetään yhdessä kaikki pitämään sitä kautta huoli toisistamme ja siitä että kaikilla on elinmahdollisuudet tulevaisuudessa ja tehdään loppu näistä ikä ihmisiin kohdituvista inhimillittömyyksistä.
- Anonyymi00275
Vihreissä on paljon erittäin hyvätuloisia eläkelisiä kuten Haavisto, Hautala jne. Leikatkoon Atte ensin noiden p-kanpuhujien eläkkeet 1000 euroon/ kk. Tuo tonni on nimittäin monen matalapalkkaisen täys työeläke, revi vihree siitä.
- Anonyymi00279
Ohisaloa ja Sinnemäkeä unohtamatta
- Anonyymi00282
Mitenkähän vaikuttaa puolueen kannatukseen tuo viha juuri työeläkettä ansaitseviin?
- Anonyymi00289
Paha tunne,kun Aten sydän paukuttaa välillä miten sattuu, ei käy kateeksi.
Monilla insinööreillä on lukion todistuksessa vitonen matikasta, miten ne ylipäätään ovat päässeet opiskelemaan tekniikan alalle? Osanneeko edes lampun kattoon laittaa? - Anonyymi00299
Onko tämä taas näitä vihreiden juttuja mitkä eivät koske heitä vaan kaikkia muita? Ovat niin muita parempia aina kaikissa asioissa omasta mielestään,että ihan oksettaa tuollainen omahyväisyys 🤢
- Anonyymi00301
Otetaan kantasuomalaisilta eläkeläisiltä, jotta voidaan antaa kaikkein heikoimmassa ja haavoittuvimmassa asemassa oleville kehitysmaamuslimi maanmuuttajille.
Hyvä Atte!
- Anonyymi00302
Kun ei muuta keksinyt saadakseen huomiota!
- Anonyymi00305
Tämä viher homo kannattaa viedä saunan taa.matujen kanssa😂😂😂
- Anonyymi00308
Nämä eläkkeen leikkaajat ja vanhusten piusaajat potkitaan vaaleissa niin pitkälle kuin pippuri kasvaa leikelköön nurmeä työttöminä. viherpiiperölle tuo mainio työllistämis toimi
- Anonyymi00309
Purra on Harjaneen kanssa samaa mieltä.
- Anonyymi00311
Anonyymi00309 kirjoitti:
Purra on Harjaneen kanssa samaa mieltä.
Potkut puolueesta riippumatta, ensi vaaleissa .
Eläkkeet ja toimeentulo mahdollisuus eläkkeillä on turvattava ja nuo kohtuuttomuuksiin menneet eläkeiän nostot peruttava.
Vaaleissa kansa palkkaa edustajat sen pohjalta kuinka he tulevat asiat hoitamaan. Ei palkata kuin sellaiset jotka lopettavat eläkkeelle kuuluvien keräämisen työttömyys kortistoon ja pitävät huolta että työväestömme ei suistu eläkeläis köyhyyteen poliittisten toimien seuraamuksena ,kuten nyt.
Työ urien päätteeksi ei kuulu joutua työvoima toimenpitein kisatuksi ja eläkkeen leikkauksen kohteeksi , vaan silloin kun lakkaa työllistymästä kuuluu kunniakkaasti päästä ihmisarvoa kunnioittaen eläkkeelle.
- Anonyymi00318
Syy ? Miksi olette elättäneet /kasvattaneet väkeä joka ei arvosta saamaansa yhteiskuntaa .
- Anonyymi00353
Vaapaan kasvatuksen tuloksia. Olisi pitänyt jatkaa perinteisellä tyylillä ,mutta nämä kaiken maailma sosiaalitantat on päässy pistään sormens peliin oman arvon tunossa juhlimaan tuossa suhteessa. Täytyy vaan vissiin tässä vaiheessa todeta että vanha viisaus pitää paikansa:" Se joka kuritta kasvaa, kunniatta kuolee." ja että virhe on tehty ja sitä ei enää korjata. Se olisi tullut tehdä silloin kun nuo huolehtijat vääristivät liiallisella suvaitsevaisuudellaan kasvatus kulttuurin.
- Anonyymi00343
Harjanteesta ei taida koskaan tulla eläkeläistä, ehkä kuolee ennen eläkeikää.
- Anonyymi00386
Toivotaan sitä.
- Anonyymi00354
Eläkejärjestelmä itsessään on pyramidihuijaus, ja se ruokkii sukupolvien välistä vihaa. Olisitte eläkeläiset nyt vaan tyytyväisiä, kun olette siellä pyramidin huipulla. Ette maksaneet palkastanne yhtä paljon työeläkemaksuja kuin nuoremmat sukupolvet maksavat, teillä ei ollut elinikäkertoimia ja pääsitte aikaisemmin eläkkeelle. Osa jopa eläkeputkeen 55-vuotiaina.
Miksi siis valitatte?- Anonyymi00359
Ei kannata valittaa, kun Vandabadin arvopohja Anttikin lupasi ettei eläkkeistä leikata, ei edes vuorineuvoksilta joka olivat 10 vuotta veropakolaisina Portugalissa.
- Anonyymi00363
Anonyymi00359 kirjoitti:
Ei kannata valittaa, kun Vandabadin arvopohja Anttikin lupasi ettei eläkkeistä leikata, ei edes vuorineuvoksilta joka olivat 10 vuotta veropakolaisina Portugalissa.
Niitä leikataan par aikaa. Miten luulet käyvän toimien kautta joissa eläkeikää nostetaan ,kun tiedossa on että yli 50 :ppinen ei työllity ja 60:nen ei senkäänvertaa ja niinä vuosina kun sinua roikotetaan eläke ei kerry ja viimein kun eläke koittaa on elinaika odoite kerroin pudonnut pois. Se jonka kautta eläkkeet on ollut tarkoitus pitää ostovoimaisella tasolla kun eläköityy silloin kun lakkaa työllistymästä. Mitä luulet miten käy eläkkeen?
- Anonyymi00372
Anonyymi00359 kirjoitti:
Ei kannata valittaa, kun Vandabadin arvopohja Anttikin lupasi ettei eläkkeistä leikata, ei edes vuorineuvoksilta joka olivat 10 vuotta veropakolaisina Portugalissa.
Vuorineuvosten oli pakko muuttaa Portugaliin, koska Suomessa ei ole vuoria.
- Anonyymi00360
Demareiden muslimiveljeskunnan Antti leikkaa vain riistokapitalisti yrittäjiltä.
- Anonyymi00361
Sillä lisätään yksityisen sektorin työpaikkoja.
- Anonyymi00362
Pentti Linkola oli mainio tyyppi. Hän eli kuin opetti. Jos hän eläisi, mitä hän sanoisi nykyisen vihreän puolueen agendasta.
Hän sanoi: "Vihreän liikkeen tosiasiallinen toive ovat vetelehtivä yhdessäolo, loputtomat viisastelevat palaverit ja nokkela kirjoittelu Suomi-lehdessä. Mielenosoituskulkueeseen osallistutaan, jos reitin pituus on kohtuullinen ja sää on puotainen.
Puhetta torilla kuunnellaan, jos siinä on leikkimieltä ja huumoria. Sen jälkeen mennään jatkoille ja otetaan punkkupullot esiin."
Pentti Linkola on ainoa jota voisi Vihreäksi kutsua. Nykyvihreät eivät ole luontoa nähneetkään muutoin kuin kännykän tai läppärin näytöllä eikä oikean vihreän toimintaan voi kuulua Lähi-idän tai Afrikan väestön asuttaminen Suomeen, muista etelän hedelmistä puhumattakaan.- Anonyymi00364
Se on juurikin näin, Pentti Linkola oli muuten kasvitieteen professorin poika ja äitinsä puolelta isoisä oli germaanisen filologian professori ja Helsingin yliopiston kansleri Hugo Suolahti.
Erittäin älykäs siis, mutta valitsi itse elää vakaumuksensa mukaisesti.
Ainoa vihreä aatteeltaan tässä maassa koskaan.
- Anonyymi00368
Muistakaa, että vihreille ei saa antaa valtaa, vihaavat tavallisia suomalaisia.
- Anonyymi00371
totta joka sana.
- Anonyymi00373
On se melkose syvältä kun vielä ikäs työtä tehneitä ,elämäs ehtoo puolel olevii alettas kurittaa yhteiskunnassa. Erikoin muoti ilmiö näköjäs politikkoje paris menos jos kuolema ja kuude kympi välil olevii nojataa millo missäki asias ,taloude kuntoosaattamisest lähtie ja höykytetää viel työelämää työllisyys toimil kun ura on jo takan. Mihe hävi svahuksien ja vanhempie kunnioitus? Nuore ei kykene näköjäs enää mihekää oma alotteisest ja neet pitetäämn eläkkel jo het koht ku pää ei kest työtekoo. Vana ei pääs eläkkeelle vaik ois pää kainalos ja klapit menis alt.
- Anonyymi00375
Nykyään nuoret aikuiset, erityisesti naiset koko ajan sairaspäivillä = lomapäivillä kun henkinen kantti ei riitä
- Anonyymi00385
Anonyymi00375 kirjoitti:
Nykyään nuoret aikuiset, erityisesti naiset koko ajan sairaspäivillä = lomapäivillä kun henkinen kantti ei riitä
Nykyisin nuoret vetoaa "mielialahäiriöihin" ihan laiskuuttaan.
- Anonyymi00387
Anonyymi00375 kirjoitti:
Nykyään nuoret aikuiset, erityisesti naiset koko ajan sairaspäivillä = lomapäivillä kun henkinen kantti ei riitä
Onhan tämä Suomi pellelandia. Ihmiset tekevät tuskin kahdeksaa tuntia päivässä ja alle kymmenen kuukautta työtä vuodessa. Eikä tätä kestetä, pää hajoaa ja masentaa.
Ensin työntekijänä ja sitten yrittäjänä tuli käytännössä tehtyä yli kahdeksan tuntisia päiviä säännöllisesti ja usein puolipäivää lauantaisin. Kesäomat jäi yleensä pitämättä. Onhan se raskasta mutta niinhän työ on. Ei sitä lomaa sotien jälkeenkään pidetty ja kouluakin käytiin lauantaina.
Tällätavalla vauraus syntyy, työtä tekemällä, ei lomailemalla, sairauslomilla ja pekkasilla.
Ihmiset ovat tottuneet vapauteen jossa itse saa ja on varaa päättää mitä tekee. Tämä johtaa löysäilyyn ja heikkoon tahtoon, päättäväisyys puuttuu ja hanskat tippuu.
Hyvää tuossa on se että me ahkerat vaurastumme. Huonoa se että maan talous kompuroi ja että siitä toisten vaurastumisesta tekemättömät ovat kateellisia ja vaativat toisten tekemää itselleen edelleen tekemättä itse mitään.
Eläkkeitä vanhemmat eivät kulemma ole maksaneet ja nuoriso joutuu maksamaan nykyiset eläkkeet.
Voisiko meitä vanhempia syyttävä ehkä Vihreiden puolueen Atte Harjanne kertoa mistä sitten tämä eläkeyhtiöiden 290 miljardin omaisuus on siunaantunut jos vanhemmat eivät sitä ole maksaneet? Loiko sen Jumala vai Joulupukki?
- Anonyymi00374
Vihreissä ei ole hyve, että tekee vuosikymmeniä putkeen töitä ja saa sen jälkeen ansaittua eläkettä.
- Anonyymi00391
Suomalaispoliitikot ovat valtamedian taustatuella löytäneet hyvän syyllisen omaan täysin leväperäiseen rahanjakoonsa tavallisista suomalaisista.
- Anonyymi00398
Jos joku on tosiaan ahne, se on politiikko.
- Anonyymi00406
Anonyymi00398 kirjoitti:
Jos joku on tosiaan ahne, se on politiikko.
Ei vaan voi käsittää, ettei tässä maassa voi edes kokeilla virkamieshallitusta. Paljon pätevämpi se nykyistä on ja ihan yhtä lailla vaihtuva aina tietyn ajan jälkeen.
- Anonyymi00392
Sydänvaivaiselle ei voi toivottaa pitkää ikää
- Anonyymi00393
Vihreillä näyttää olevan varaa syljeskellä yli 1,6 miljoonan suomalaisen äänestäjän päälle. No sitä saavat mitä tilaavat.
- Anonyymi00394
Putinin ei tarvitse hyökätä suomeen.
Suomalaiset riitelevät toisensa hengiltä ihan itse. - Anonyymi00395
Atte Harjanne no onhan se hyvä mitä Atte mölisee eläkeistä. Tulee selväksi mitä kansanedustajat ihan oikeasti ajattelee eläkeläisistä. Mitäs sitten kun tämä tunnollinen äänestäjä jätää äänestämättä, Vihreitä ja Atte Harjannetta. Niin silloinhan sitä politiikon ura päättyy siihen? Ja pääsee töihin kilometeri tehtaalle, mite sitten suu pannan.
- Anonyymi00396
Toivotaan laskusuuntaista uraa.
- Anonyymi00397
Anonyymi00396 kirjoitti:
Toivotaan laskusuuntaista uraa.
Sitä se on ollut
- Anonyymi00400
Nyt jos Atte Harjanne vaihtaisi puoletta, ei mikään puolue ottaisi sitä listoilleen. Takuuvarma itsari.
- Anonyymi00402
Korkeintaan Kepu.
- Anonyymi00404
Kristian Eriksenin kohtaloa povaan
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2613415
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362982Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari432126Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa781994Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh491687Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151360