Se on sitä, kun joutuu itsensä kanssa kasvokkain yhä uudelleen ja uudelleen. Ei voi paeta itseä. On pakko käydä läpi asioita ja tilanteita. Ei ole ketään, joka oikeasti ymmärtää. Lopulta on pakko itse selviytyä omin voimin. Siinä keksii uusia selviytymiskeinoja. Lopulta se on ohi. On valmis jättämään menneen taakseen. Näkeen tämän hetken ja tulevaisuuden. Tajuaa vihdoin kuinka vahva onkaan henkisesti. Kaikki on kasvattanut ja huomaa ettei ole enää asiaa mistä ei selviäisi. Ei tilannatta, ei ihmistä. Se vapauttaa. Vuosien taakka ei enää paina. Mutta ymmärtää myös, että normielämää elänyt ei voi koskaan ymmärtää tuskan syvyyttä.
Vuosien yksinäisyys kasvattaa ihmistä
20
199
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
En käsitä miten ihmiset selviää parisuhteesta.
Voisiko olla kamalampaa tapaa elää,
riutua ja kärsiä.- Anonyymi00003UUSI
Mua taas säälittää yksin elävät. Voiko kurjempaa elämä olla?
-naimisissa - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaNiin tai sitten yksin yhdessä. Kun ei henkisesti kohtaa toista. Fyysisesti läsnä, mutta henkisesti yksin.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin tai sitten yksin yhdessä. Kun ei henkisesti kohtaa toista. Fyysisesti läsnä, mutta henkisesti yksin.
Silti suhteessa eläminen on ainut tapa elää!
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaParilliset on kamalia työpaikalla,
ne lusmuu ja ajattaa hommat muille. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Parilliset on kamalia työpaikalla,
ne lusmuu ja ajattaa hommat muille.Kannattaa jo lopettaa tuo. Teidän touhut on tiedossa.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaKannattaa kokeilla myös
omia siipiä.
Ne tietää, jotka ovat kokeilleet
perheet, suhteet ja sinkkuuden.
Italialaiset pojat ei lähde koskaan kotoa.
Eikä espanjalaiset. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Silti suhteessa eläminen on ainut tapa elää!
Miksi sen pitäisi olla ainut tapa? Minä olen eroni jälkeen asunut yhdessä nuorimman poikani kanssa ja meille molemmille se on hyvä ratkaisu! Hän on autismin kirjolla, eikä hänellä ole ystäviä, eikä hän niitä haluakaan! Hän tekee töitä tietokoneella ja on siinä erityisen taitava!
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaIlmeisesti onnettomasti naimisissa, kun kerran koet tarvetta ikäväpalstalla kirjoittaa.
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaSulle sopii avioliitto, jos susta siltä tuntuu.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi sen pitäisi olla ainut tapa? Minä olen eroni jälkeen asunut yhdessä nuorimman poikani kanssa ja meille molemmille se on hyvä ratkaisu! Hän on autismin kirjolla, eikä hänellä ole ystäviä, eikä hän niitä haluakaan! Hän tekee töitä tietokoneella ja on siinä erityisen taitava!
Kyllä se autistikin
saattaa kurottaa suhteisiin,
sitten kun on siihen valmis. - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
-naimisissaMinusta yksin eläminen ei ole lainkaan kurjaa. Kaikkea muuta. Ja olen kyllä paljon mieluummin yksin kuin huonossa parisuhteessa. Minusta on tärkeintä, että ihminen on onnellinen... oli sitten yksin tai parisuhteessa.
- Anonyymi00002UUSI
Yksinolo
pakottaa opettelemaan elämään ja selviämään.
Se vahvistaa.- Anonyymi00009UUSI
Ihminen ole koskaan valmis edes kuollessaan.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Eikä parisuhteessa edes eläessään. Tai en ainakaan ole niin kokenut. Olisihan se jotain omituista että voisi elää jonkun kanssa yhteen. Kuollessaan on yksin. Ei toiset voi kuolla samalla tai sun puolesta.
- Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Eikä parisuhteessa edes eläessään. Tai en ainakaan ole niin kokenut. Olisihan se jotain omituista että voisi elää jonkun kanssa yhteen. Kuollessaan on yksin. Ei toiset voi kuolla samalla tai sun puolesta.
Siksi parisuhde ajatuksena on oikeastaan aika erikoinen.
Ymmärrän, että jakaa elämästään
jonkun matkaa jonkun seurassa,
mut edes elinikäinen parisuhde lienee harvinaista.
Parisuhteet ajautuu vanhuksena riitaiseksi.
Arvostan sitäkin enemmän hyvää ystävyyttä.
Sellaista, joka sallii kasvaa ja kehittyä. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei,
elämästä ei taida valmistua,
En tiiä.
Joskus voi olla tunne, että riittää ja ”nyt on kaikki nähty”,
mut joka päivä tulee uusia kokemuksia.
- Anonyymi00012UUSI
Eikä kasvata vaan takaa sen, ettei huoli yhtäkään joka on joutunut kohtaamaan saman kokemuksen. Ei todellkaan suostu yhteen heidän kanssaan jotka kokevat samaa vaan tahtoo heidän seuraansa, jotka vievät eteenpäin ja tuovat elämään positiivisuutta. Huomaa myös sen ettei suostu ihmissuhteisiin, jotka vain ovat, koska ei ole muutakaan. huomaa sen ettei tarvitse olla sukulaisten kanssa ellei pidä heistä ja etsii heidät joiden seurassa viihtyy.
- Anonyymi00018UUSI
En tiiä.
Joku voi olla kiitollinen vertaisen kokemuksesta.
Joskus erilaisuus avartaa.
- Anonyymi00020UUSI
Toisilla se menee niin päin, että
lapsuudenkoti oli niin väkivaltainen,
että se täyttää kaikki kokemukset.
Ei kaipaa enää lisää arvoituksia ja
työlästä alkeellisuutta.
On oikeus odottaa ystävältä kypsyyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?3201802Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh751284Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831277- 1341147
- 79937
- 85881
- 48833
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro118794- 48780
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60736