Vastuunkantoa

Anonyymi-ap

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin:
"Eronpyyntö kaupunginvaltuuston puheenjohtajan tehtävästä 15.6.2026
alkaen.
Eronpyynnön perusteena ovat kuntavaalien 2025 jälkeisten
paikkaneuvottelujen yhteydessä sovitut järjestelyt ja sopimus.
Pyydän kaupunginvaltuustoa myöntämään eron kaupunginvaltuuston
puheenjohtajan tehtävästä sekä valitsemaan uuden puheenjohtajan
luottamushenkilöiden paikkajakosopimuksen mukaisesti.
Ähtärissä 27.5.2026
Mikko Savola"

62

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Eipä yllättynyt...🍀🍀🍀

      • Anonyymi00002

        Nyt kun matkailu kusi alkavat teollisuus bisnekset joilla nostetaan Ähtäri suosta.
        VALTUUSTOALOITE: TEOLLISUUSPOLIITTISEN STRATEGIAN LAATIMINEN /
        MIKKO SAVOLA & KESKUSTAN VALTUUSTORYHMÄ!


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nyt kun matkailu kusi alkavat teollisuus bisnekset joilla nostetaan Ähtäri suosta.
        VALTUUSTOALOITE: TEOLLISUUSPOLIITTISEN STRATEGIAN LAATIMINEN /
        MIKKO SAVOLA & KESKUSTAN VALTUUSTORYHMÄ!

        Uskon että teollisuus nostaa Ähtärin jaloilleen, ainakin savi sellaisille.


      • Anonyymi00004

        Kepu kykenee ainoastaan tunkkaamaan Ähtäriä tutiseville savijaloille, jotka pettää.
        Savolan omatkin koivet on kovilla, kun vyötäröllä röllöttää paljon ekstraa. Ehkä pettää, ehkä ei?


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kepu kykenee ainoastaan tunkkaamaan Ähtäriä tutiseville savijaloille, jotka pettää.
        Savolan omatkin koivet on kovilla, kun vyötäröllä röllöttää paljon ekstraa. Ehkä pettää, ehkä ei?

        Mikko ei kykene viemään liitosneuvotteluita joissa luvassa ikäviä päätöksiä. Vastuunpakoilua


      • Anonyymi00008

        El Capitán hylkää uppoavan laivan 🛟⛴️ **ensimmäisenä** !!

        Mikko toimii on kuten ruuman rotat. 🐀🐀🍀🍀


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        El Capitán hylkää uppoavan laivan 🛟⛴️ **ensimmäisenä** !!

        Mikko toimii on kuten ruuman rotat. 🐀🐀🍀🍀

        Kovat on puheet miniviikingillä, mutta millä ne lunastat?


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Uskon että teollisuus nostaa Ähtärin jaloilleen, ainakin savi sellaisille.

        Pitäisikö Remulle antaa taas 5 miljoonaa kaupungin tukea?


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nyt kun matkailu kusi alkavat teollisuus bisnekset joilla nostetaan Ähtäri suosta.
        VALTUUSTOALOITE: TEOLLISUUSPOLIITTISEN STRATEGIAN LAATIMINEN /
        MIKKO SAVOLA & KESKUSTAN VALTUUSTORYHMÄ!

        Vai onkohan se masterplan. Ensimmäinen kohta on: ostetaan Remun halli hintaan, joka takaa vaalirahoituksen.


    • Anonyymi00006

      Onneks sillä on ees perunoita kellarissa toisin kuin Myllymäkeläisillä 🤣

    • Anonyymi00007

      Eräät myllymäkeläiset ne vaan parhaillaan kasvattelee omia ja toisten tenavia sosiaalitoimiston rahoilla vaikka 100% työkykyisiä, mutta pitkän linjan asennevamma estää korren kantamisen kekoon. Huhhuh. Melkoista Meininkiä.

      • Anonyymi00009

        Mikko ja pienimies tuhosivat ähtärin. Kova saavutus kansanedustalle. Eläköön pandat.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Mikko ja pienimies tuhosivat ähtärin. Kova saavutus kansanedustalle. Eläköön pandat.

        Mikkoko myös piti mediassa mölyä aikana jolloin piti olla hiljaa? Entä tukeeko tekoälyjen synteesit tätä teoriaa? Kysynpähän vaan. Tuskin kaikki teistä osallisista pystyy totisella naamalla koskaan myöntämään osuuttaan tämän eliniän aikana, mutta uskon että Savola tekee sen ensimmäisenä.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Mikko ja pienimies tuhosivat ähtärin. Kova saavutus kansanedustalle. Eläköön pandat.

        Kyllä on taloutta hoidettu jo Heikkilän jälkeen velkaa otettu velannpäälle..
        On ollut ihan appi kukon kiekuntaa..
        Eletään kuin pellossa, tulee liitos.
        Ihan sisäpiirin ajama juttu
        Kiitos Kepu.
        Te teitte taas tuhon ähtärille


    • Anonyymi00010

      Olisiko kirjan nimen pitänyt sittenkin olla Merkillinen Myllymäki — Melkoista Meininkiä 🤣🤣

      • Anonyymi00011

        Kyllä Mikkoa ei nähdä siellä missä joudutaan tekemään ikäviä päätöksiä. Ketkä tätä äänestävät täytyy ihmetellä.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kyllä Mikkoa ei nähdä siellä missä joudutaan tekemään ikäviä päätöksiä. Ketkä tätä äänestävät täytyy ihmetellä.

        Sitä sopii tosiaan ihmetellä, ketkä tuota tuholaista äänestää! Vastuunpakoilun mestari ja haaskalintu, joka pyrkii aina esittämään jonkun toisen mahdollisesti hyviä ajatuksia ominaan. Täydellinen luuseri!


    • Anonyymi00013

      Oikein. Tunarit sivuun, pysyvästi.

    • Anonyymi00014

      Suosittelen myllymäkeläisille perunapellon istuttamista. Vielä ehtii näin kesäkuun alkuun. Tsemppiä.

    • Anonyymi00015

      Miten voi olla kansanedustajana, vaikka oman pitäjän asiat on hunningolla. Kuka tällaisia tolloja äänestää.

      • Anonyymi00018

        Alavutelaiset äänestävät, koska Nisu antoi heille kaiken mitä Ähtärissä oli.


      • Anonyymi00020

        Samaa ihmettelen. Jos on pakko äänestää eduskuntavaaleissa keskustaa, niin onhan puolueella ihan hyviä ehdokkaita muilla paikkakunnilla, ei ähtäriläisen ole pakko äänestää ähtäriläistä. Ja kaikissa vaaleissa pätee se, että pitää seurata tarkasti äänestämänsä henkilön tekemisiä myös vaalien välillä.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Samaa ihmettelen. Jos on pakko äänestää eduskuntavaaleissa keskustaa, niin onhan puolueella ihan hyviä ehdokkaita muilla paikkakunnilla, ei ähtäriläisen ole pakko äänestää ähtäriläistä. Ja kaikissa vaaleissa pätee se, että pitää seurata tarkasti äänestämänsä henkilön tekemisiä myös vaalien välillä.

        Joo kova edustajakolmikko löytyy Pohjanmaalta, kun on Nisuposki, Sikatilan emäntä ja Lonkero. Tuo ensimmäinen on saanut eniten tuhoa aikaan jo monen vaalikauden aikana.


    • Anonyymi00016

      🚀🚀 jihaaaaa!!!!!

      • Anonyymi00019

        Sai nammolle 200 miljoonan tappiot?


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Sai nammolle 200 miljoonan tappiot?

        Miksei yllätä


    • Anonyymi00022

      Sonninen pääsee hakemaan Alavudelta isomman kunnanjohtajan virkaa.

      • Anonyymi00028

        Tuskin yltää.
        Liisa on jo Juhan Johannan valinnut


    • Anonyymi00025

      En tiiä miten teidän kanssa voi kukaan ja mikään tulla toimeen..Itteänne täynnä kaikki tyyni..😖

    • Anonyymi00029

      Mikon hommat etenee niinkuin on jo viime vuonna ilmoitettu.

    • Anonyymi00030
    • Anonyymi00031

      Koska kepulaisista.ei ollut vastuunkantajiksi,.muut ottavat vastuun ähtäriläisistä.
      "Kunta- ja alueministeri Anna-Kaisa Ikonen (kok.) yhtyy arviointimenettelyssä tehtyyn päätelmään siitä, että Ähtärin palvelut ovat vaarantuneet taloudellisen tilanteen takia.
      – Arviointiryhmän arvion mukaan kuntalaisten palvelut saadaan näin turvattua. Näkyvissä oli, ettei alijäämiä saada katetuksi muutoin, edes voimakkailla sopeutustoimilla."

      • Anonyymi00032

        Saa nähdä, alaskirjaako Ähtäri lopuksi vanhat kiinteistönsä niin, että alijäämät pomppaavat lisää. Vanha sairaala jne. Mini-Suomessakin taitaa olla vielä purkamatta osa rakennuksista. Ne ovat kaupungin tontilla ja kaupungin kustannusvastuulla.

        Valtio joutunee pääomittamaan vähintään alijäämien verran. Ei muita velkoja varmaan kuitenkaan. Mutta ainakaan vastentahtoisesti ei perustuslaki salline Alavuteen liitettävän alijäämiä, vaan valtio joutunee ne maksamaan.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Saa nähdä, alaskirjaako Ähtäri lopuksi vanhat kiinteistönsä niin, että alijäämät pomppaavat lisää. Vanha sairaala jne. Mini-Suomessakin taitaa olla vielä purkamatta osa rakennuksista. Ne ovat kaupungin tontilla ja kaupungin kustannusvastuulla.

        Valtio joutunee pääomittamaan vähintään alijäämien verran. Ei muita velkoja varmaan kuitenkaan. Mutta ainakaan vastentahtoisesti ei perustuslaki salline Alavuteen liitettävän alijäämiä, vaan valtio joutunee ne maksamaan.

        mini-suomessa on on ainakin muumiteatteri, eduskuntatalo metsätalo joka lienee zuun varastona ja jotain pienempiä


    • Anonyymi00033

      En tarkastanut lukuja, mutta tekoäly väitti kysyessä, että Ähtärin alijäämäksi 20 miljoonaa ja Alavuden kumulatiiviseksk ylijäämäksi 16 miljoonaa euroa, ja että liittämällä ne yhteen tulisi todennäköisesti alijäämäinen kunta.

      Mitenköhän tilanne oikeasti on?

    • Anonyymi00034

      Tarkoittaako tämä lähtö nyt samalla sitä, että Mikko Savola ei enää koskaan palaa mihinkään merkittävään tehtävään Ähtärin kaupungissa???

      Miten me keskustalaiset tästä selviämme?

      • Anonyymi00036

        Kyllä Mikko palaa, älkää siis huolestuko.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Kyllä Mikko palaa, älkää siis huolestuko.

        >Kyllä Mikko palaa, älkää siis huolestuko.

        Edes helv*etin kiirastuli ei puhdista Mikon syntejä, niitä on liian paljon. Varsinkin Ähtärin kaupungin talouden hoidossa.


    • Anonyymi00038

      Paikkakunta siirtyy siis alkutilaansa joka on luontevampi kuin muut pyrkimykset, kaupungista siis kyläkeskukseksi.

      • Anonyymi00039

        Ähtärin taru on ohi 1.1.2028.


    • Anonyymi00042

      Nisun yltiömäinen lapsenusko vie Ähtäriä uskomattomiin tilanteisiin.

      • Anonyymi00043

        Naiivi tarkoittaa lapsenomaista, kokematonta tai herkkäuskoista. Sana viittaa henkilöön tai ajattelutapaan, jolta puuttuu kyky nähdä asioiden todellinen luonne, taustat tai mahdolliset seuraukset.


    • Anonyymi00044

      Laineen syy...

    • Anonyymi00045

      Kansanedustajan tukiyhdistys Turvallinen kotiseutu voisi muuttaa nimensä Velkaiseksi kotiseuduksi.
      Kuvaisi paremmin seutua.

    • Anonyymi00046

      Voi luoja. Kuka hoitaa nyt neuvottelut?

      Eija vai Irma?

      • Anonyymi00051

        Ei se ole neuvottelu.
        Se on sanelu.
        Ahteriläisten tarvii vain kuunnella.


    • Anonyymi00047

      Näin päättyi ylimielinen, eri mieltä olevien vähättely sekä panettelu ja laista piittaamaton toiminta totaaliseen mahalaskuun ja joutsenlauluun. Kaupunki konkurssissa ja pakkoliitos edessä, unohtamatta tulevia käräjiä. Mitään ei ole aikaisemmista virheistä opittu, mitään ei ole uskottu mitä viisaammat ovat varoitelleet ja sanoneet jo vuosien ajan, mitään ei olla kyseenalaisissa toimintatavoissa muutettu. Käyttäytyminen ollut ala-arvoista ja johtaminen totaalisen osaamatonta. Jos kaiken tämän jälkeen aikoo ainoan äänensä missään vaaleissa antaa kyseiselle vastuunpakoilijalle, niin uskon rippeet ihmiskuntaan karisevat lopullisesti. Se lienee kuitenkin varmaa, että niin montaa äänestäjää ei voi olla enää jäljellä, joten vihdoin ja viimein Arkadianmäen ovet menevät tämän henkilön osalta kiinni.

      • Anonyymi00049

        juurikin näin. piste.


    • Anonyymi00048

      Eikö Mikko voisi siirtyä nyt Irman tilalle hallituksen puheenjohtajaksi?

    • Anonyymi00050

      Ja kukas se luikkii vastuuta pakoon taas kerran. Ajanpuutteen vuoksi jätän nimen mainitsematta. On tämä kyllä uskomaton puliveivaaja! No eduskunnasta putoaa takuuvarmasti. Se sentään on oikeus ja kohtuus.

    • Anonyymi00052

      No ei kyllä tule putoamaan👍herää jo todellisuuteen palikka

    • Anonyymi00053

      Onneksi on Savolan viimeinen kausi eduskunnassa ja toivottavasti myös valtuustossa.

    • Anonyymi00054

      Näin päätyy totaaliseen mahalaskuun tämäkin "ura". Tuhoutuneet rauniot vain savuavat. Oli kallis mies.

    • Anonyymi00055

      Voisi samoin tein luopua myös eduskuntavaaliehdokkuudesta. Jatkokautta ei todellakaan ole tulossa.

    • Anonyymi00057

      kommee on kommee

    • Anonyymi00058

      On se suomen kallein mies kotikunnalleen.

    • Anonyymi00059

      Mikäli on totta niin näköjään luikkii paskat housuissa karkuun kuten luikki eläinpuiston hallituksen pj:n paikaltakin kun huomasi että huonosti tässä tulee käymään. Mitään vastuuta tämä paskahousu ei kyllä ota, mutta turvonneen naamansa änkee kyllä julkisuudenkipeydessään joka mediaan aina kun on mahdollista. Täysi turhake ja hyödytön kotikunnalleen, ehdottomasti ei jatkoon.

    • Anonyymi00060

      Onko nyt ihan varmaa se, että Mikko ei enää koskaan palaa Ähtärissä mihinkään johtavaan tehtävään?

      • Anonyymi00061

        Tottakai palaa. Ilman Nisu-poikaa emme kertakaikkiaan tule toimeen. Muutoksen pelko on niin suuri, että Nisu saa ennätysäänimäärän kaikissa vaaleissa, joka kerta kasvavaa pikkuisen.


      • Anonyymi00064

        Mikosta tulee suuralavuuren valtuuston johtaja.


    • Anonyymi00062

      Ehdotan patsasta Ostolantielle. Onhan suurmiehillä aina muistomerkki.

      • Anonyymi00063

        Pronssinen. Huopahattu päässä ja sirppi kädessä.

        Pari omenaa taskuissa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe