Kiusaamisesta

Anonyymi-ap

49

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      • Anonyymi00008

        joukkovainoaja sitten käänsi taas aiheen täysin eri asiaan sekottaakaseen kesksutelun pois rikoksistaan


      • Anonyymi00014

        Syynä siis: työpaikkahäirintään puuttumatta jättäminen


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syynä siis: työpaikkahäirintään puuttumatta jättäminen

        Tässä maassa suunsoittaminen ja epäasiallinen käytös ei ole häirintää ja rikos vaikka se häiritsee työntekemistä tarkkuutta vaativassa työssä.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Syynä siis: työpaikkahäirintään puuttumatta jättäminen

        Lainaus päättötyöstä (vertauskuva työpaikkahäirintään)

        "Tutkimus osoittaa, että häirintä urheilumaailmassa on laajalle levinnyttä ja häirintään puuttumisessa on ongelmia. Häirinnän ilmituomista vaikeuttaa erityisesti pelko leimautumisesta ja seuraamuksista. Häirintää hyväksyvä ilmapiiri kätkeytyy erityisesti huumorin taakse, mikä vaikeuttaa siihen puuttumista. Häirintä on sidoksissa sukupuoleen ja valtaan, jolloin turvallisen ilmapiirin luominen on keskiössä häirinnän ehkäisyssä ja siihen puuttumisessa. Tutkimuksen tuloksista näkyy tarve selkeille toimintamalleille häirinnän varalle ja avoimelle keskustelulle urheiluseuroissa."


      • Anonyymi00037

        "Anonyymi00010
        2026-06-05 23:28:38
        Persuille työpaikkakiusaaminen on normaalia"
        ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
        Itseasiassa se niille itseisarvo.
        Tosin ps työttömiä on sen verran paljon että niiden kiusaaminen muoto
        on paneutunut mm TyöEläkkeen postamiseen.


    • Anonyymi00003

      Kiusaaja on kateellinen ja kateuden kitkeminen suomakaisesta vaatii sitä tervaa saunan takana.

      • Anonyymi00004

        Ei se aina kateellisuudesta ole kiinni, vaan asema mahdollistaa


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Ei se aina kateellisuudesta ole kiinni, vaan asema mahdollistaa

        Mikä asema sen muka vahvistaisi!


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mikä asema sen muka vahvistaisi!

        Työasema, vaikka työnjohto alaiseen nähden. Tai vanhempi kolleega. Tai useampi henkilö yhtä vastaan.


      • Anonyymi00040

        Aika päinvastainen näkemys kuin tuolla aloituksen linkin takana. Siellä perusteltiin, osaatko sinä?


    • Anonyymi00007

      Ihmiset ovat aina nauttineet toistensa kyykyttämisestä. Nyt vieläpä teknologia on luonut verrattomasti uusia mahdollisuuksia sen harrastamiseen - vieläpä etäältä ja anonyymisti.

      Liian moni ihminen olisi parhaimmillaan lannoitteena maaperässä.

      • Anonyymi00011

        Aion hankkia Kiinasta useita drooneja. Alan vainoamaan niillä target henkilöitä. 6 henkilöä tarkkailuun.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Aion hankkia Kiinasta useita drooneja. Alan vainoamaan niillä target henkilöitä. 6 henkilöä tarkkailuun.

        Drooneilla voidaan sitten seurata, että miten se työntekeminen sujuu. Onko ne target henkilöt ahkeria vai laiskoja?

        Tehdään tarvittaessa työsuojeluun valitus laiskuudesta


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Drooneilla voidaan sitten seurata, että miten se työntekeminen sujuu. Onko ne target henkilöt ahkeria vai laiskoja?

        Tehdään tarvittaessa työsuojeluun valitus laiskuudesta

        Materiaali luovutetaan Lahden bussitehtaan työnjohdolle. Saavat arvioida, että tuleeko koeaikapurku 1kk jälkeen, kun henkilö(t) on saikulla?


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Aion hankkia Kiinasta useita drooneja. Alan vainoamaan niillä target henkilöitä. 6 henkilöä tarkkailuun.

        Kiipeät ns. perse edellä puuhun.

        Ota selvää vaikkapa nykynuorisolta miten se ihmisten stalkkaaminen nykyään hoidetaan, niin pääset jyvälle nykyajan meiningistä.


    • Anonyymi00009

      Ihmisellä on itsellään paha olla, jos hän jotenkin nauttii, tai haluaa kyykyttää ja kiusata muita.
      On kyllä huonot geenit osunut kohdalle, jos on kiusaajaksi syntynyt. Onneksi monilla on paremmat geenit.
      Enkä tosin itse usko, että kiusaaminen johtuisi geeneistä.

      • Anonyymi00012

        Kyllä se nimenomaan on geeneissä ja kasvatuksessa. Usein niillä kiusaajilla on huonot kotiolosuhteet lapsena, huono isä/äiti/sisaruussuhde. Väkivaltaa, alkoholismia tms. Sieltä se kiusaaminen ja väkivaltakulttuuri periytyy. Kun ihminen saa heikot lähtökohdat elämään niin tulee kasvaa helpommin kiusaajaksi.

        Kerran kiusaaja, aina kiusaaja.


      • Anonyymi00041

        Miten mielestäsi selittyvät sitten kaksostutkimuksen havainnot geneettisestä kytköksestä?


      • Anonyymi00051

        Ei se edes pidä paikkaansa. Monet ihmiset vain ovat yksinkertaisesti sadistisia kusipäitä, jotka nauttivat kun jollain muulla menee heitä huonommin.


    • Anonyymi00016

      Jokaisen kiusaajan tulee saada osakseen fyysistä kuritusta!

      Fyysinen kuritus lopettaa kiusaajan kiusaamiset!

      • Anonyymi00017

        Onhan niitä esimerkkejä. Kiusatusta tulee kiusaaja. Kiusaaja joutuu sitten vastuuseen. Viertolan koulu, Jokelan koulu, USAn kouluampumisia. Monissa syynä ollut kiusaaminen.


      • Anonyymi00019

      • Anonyymi00022

        Nuo sekopäät laittavat syyksi muka aina kiusaamisen. Useasti noita ei ole edes pahemmin kiusattu ja niillä on ollut jopa kavereita. Psykopaatteja ne oavt eikä muuta.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Nuo sekopäät laittavat syyksi muka aina kiusaamisen. Useasti noita ei ole edes pahemmin kiusattu ja niillä on ollut jopa kavereita. Psykopaatteja ne oavt eikä muuta.

        Ei se kuule aina noin mene. Tottakai ne saa sekopään maineen, kun käyvät ammuskelemassa.

        Siinä on yleensä taustalla vuosien kiusaaminen, johon ei olla puututtu. Tuossa Jokelan tapauksessakin vaikuttaa siltä, että kyllä se kiusattu on apua pyytänyt omaan tilanteeseensa. Tässä maassa syy laitetaan aina sen kiusatun syyksi. Suurimmaksi osaksi ne kiusaajat ja varsinkin sivustaseuraajat eivät tee asioille mitään. Sitten sen kiusatun voimavarat loppuu. Jos se henkilö ei tee itsemurhaa niin sitten syyllistyvät johonkin dramaattiseen ratkaisuun. Usein se on ampuminen.

        Kyllä se syy pitäisi laittaa niille kiusaajille ja katkaise se kiusaamisen kierre ajoissa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jokelan_koulusurmat


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ei se kuule aina noin mene. Tottakai ne saa sekopään maineen, kun käyvät ammuskelemassa.

        Siinä on yleensä taustalla vuosien kiusaaminen, johon ei olla puututtu. Tuossa Jokelan tapauksessakin vaikuttaa siltä, että kyllä se kiusattu on apua pyytänyt omaan tilanteeseensa. Tässä maassa syy laitetaan aina sen kiusatun syyksi. Suurimmaksi osaksi ne kiusaajat ja varsinkin sivustaseuraajat eivät tee asioille mitään. Sitten sen kiusatun voimavarat loppuu. Jos se henkilö ei tee itsemurhaa niin sitten syyllistyvät johonkin dramaattiseen ratkaisuun. Usein se on ampuminen.

        Kyllä se syy pitäisi laittaa niille kiusaajille ja katkaise se kiusaamisen kierre ajoissa.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jokelan_koulusurmat

        Kiusaamisasioissa Suomi on munattomien ihmisten maa

        Kiusatut väistyvät toiseen kouluun, kiusaajat jäävät – ”Jonkun perheen pitäisi riitauttaa asia”, sanoo hyvinvointipäällikkö
        https://yle.fi/a/74-20137367


    • Anonyymi00024

      Oli kamalaa infoa kun kertoi muiden kansojen kivittämiskulttuurista ja kiinalaisten rankoista kasvatusmetodeista? :D Ai joo, suomalaiset paha muut hyvä ;)

    • Anonyymi00025

      Tuntuu että tässäkin kerjussa yksi sekopää söpertelee näitä vastauksia. Hyvin samanlaisia.

      • Anonyymi00028

        Osa on, osa ei. Muut sekopäät siellä seuraa toisten kirjoituksia.


      • Anonyymi00029

        Se ketä sekopääksi nimittelet on tehnyt paljon tarkempia ja vaativampia töitä, kuin sinä. Vain ne "väärät valinnat" muistetaan. 10000 asiaa tehty oikein.


      • Anonyymi00030

        Huomaa tuosta sun käytöksestäkin, että miten vähättelevä asenne sulla on näihin asioihin. Jos sulla ei ole henkilökohtaisesti kiusaamisesta kokemusta niin sitten käyttäydyt noin.

        Tästä sen just huomaa, että kyse on moraaliarvoista ja etiikasta. Toiset eivät hyväksy kiusaamista, koska eivät itse syyllisty siihen. Jos itse ei kiusaa niin silloin on jyrkkä myös muiden tekemää kiusaamista kohtaan.


    • Anonyymi00032

      On ihmisiä joita voi kiusata ja sitten niitä joita ei voi. Noissa paha vika joita voi kiusata...se pitää kitkeä pois.
      Kiusaaminen on jopa lainvastaista rikollisten hyysäreitä nuo kiusatuksi joutuvat.

      • Anonyymi00033

        Sehän siinä on myös, että avunsaanti on eriarvoista. Jos henkilö on hyvässä asemassa (jos joutuu kiusaamisen kohteeksi) niin hän saa helpommin apua ja oikeutta. Jos henkilö on heikommassa työasemassa tai sosiaalisesti niin sitten apua ei saa.


        Henkinen väkivalta lisätään poliisin rikosilmoitusjärjestelmään uutinen 2024:
        https://yle.fi/a/74-20127048

        Milloin joku saa rangaistuksen henkisestä pahoinpitelystä? Tuskin kukaan koskaan


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Sehän siinä on myös, että avunsaanti on eriarvoista. Jos henkilö on hyvässä asemassa (jos joutuu kiusaamisen kohteeksi) niin hän saa helpommin apua ja oikeutta. Jos henkilö on heikommassa työasemassa tai sosiaalisesti niin sitten apua ei saa.


        Henkinen väkivalta lisätään poliisin rikosilmoitusjärjestelmään uutinen 2024:
        https://yle.fi/a/74-20127048

        Milloin joku saa rangaistuksen henkisestä pahoinpitelystä? Tuskin kukaan koskaan

        Tuore uutinen

        Yli 2 100 itsetuhoisuuteen liittyvää tapausta (pelkästään Oulussa)
        Mielenterveysongelmien yleistyminen on alkanut näkyä yhä selvemmin poliisin työssä.
        https://yle.fi/a/74-20229786


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tuore uutinen

        Yli 2 100 itsetuhoisuuteen liittyvää tapausta (pelkästään Oulussa)
        Mielenterveysongelmien yleistyminen on alkanut näkyä yhä selvemmin poliisin työssä.
        https://yle.fi/a/74-20229786

        Tuohan oikein hyvä jos kiusaaja paskojen mielenterveys rupeaa rakoilemaan ja ne tappaa itsensä. Tähän vaan kova linja ei mitään apuja noille kiusaaja paskoille.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Tuohan oikein hyvä jos kiusaaja paskojen mielenterveys rupeaa rakoilemaan ja ne tappaa itsensä. Tähän vaan kova linja ei mitään apuja noille kiusaaja paskoille.

        Kiusatun mielenterveys ensimmäisenä menee. Yleensä kiusaajat on vahvempia ja heitä on useampia. No sitten se kiusattu päätyy ammuskeluun, mikä ei ole normaalia.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Kiusatun mielenterveys ensimmäisenä menee. Yleensä kiusaajat on vahvempia ja heitä on useampia. No sitten se kiusattu päätyy ammuskeluun, mikä ei ole normaalia.

        Kiusatun terveys meni ja uni


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tuore uutinen

        Yli 2 100 itsetuhoisuuteen liittyvää tapausta (pelkästään Oulussa)
        Mielenterveysongelmien yleistyminen on alkanut näkyä yhä selvemmin poliisin työssä.
        https://yle.fi/a/74-20229786

        Valtava määrä


    • Anonyymi00038

      Pahimmassa tapauksessa niistä tulee alkkispomoja, jotka kuolevat ennen aikojaan. Karman laki.

    • Anonyymi00039

      Olipa muuten kiinnostava kolumni, kiitos vain linkittämisestä!

      Ei olisi arkijärjellä ikinä tullut mieleen tuo statustehtävän antaminen kiusaamisen vähentämisen keinona, mutta niin vain on toiminut. Eiköhän kannattaisi kiireesti kokeilla täälläkin, jos kerran peräti kolmannes koululaisista kokee tulevansa kiusatuiksi.

    • Anonyymi00042

      Jos koulussa joutuu kuulemaan henkilökunnan toimesta
      "Pitää alistaa" puheita yms.

      Sitten kun asiaa selvittää niin
      "paskaopetustaito ja ihmistuntemus saa jatkua" ja "monet valittaneet"

      Pitääkö hyväksyä?

      • Anonyymi00043

        Tähän(kään) ei kukaan uskalla mitään kantaa ottaa


    • Anonyymi00044

      Yök

    • Anonyymi00045

      "Kiusaaminen ei tietenkään ole mikään uusi ongelma, ja perinteisesti siihen on suhtauduttu niin, että kiusaajan päässä on vikaa."

    • Anonyymi00046

      Ministeri Rantasen geenit?

      • Anonyymi00052

        Ennemminkin Tarja Halosen.


    • Anonyymi00047

      Raippa rangaistus on edelleen käytössä useimmissa valtioissa

      Suomeen myös raippa rangaistus käyttöön!
      Nuoremmille selkäsauna!

      Fyysinen rangaistus lopettaa kiusaamisen!

    • Anonyymi00049

      Ylös

      • Anonyymi00053

        Päin menossa määrä DEMARWISSA
        Jäi viesti kesken äsken


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe