Löysin Raamatusta virheen

Anonyymi-ap

Matteus 2:23 Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu: "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi".

Sitten kun asiaa rupeaa tarkastamaan Vanhasta testamentista, niin kukaan profeetoista ei ole sanonut noin.

10

121

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Elämänkutsumuksesi on etsiä asiavirheitä raamatusta, sen sijaan että yrittäisit ymmärtää viestiä mitä siellä yritetään sanoa. Mielenkiintoista.

• Anonyymi00002

Väärin. Olen ollut uskossa 45 vuotta. Sinä et. Ainoa kohta, jonka voisi ymmärtää viittaavan Nasaretista tulevaan Messiaaseen profetaalisessa tekstissä on Jesaja 1:11. Siis hebrean kielisenä käännöksenä, sanajuuret tuntien. Ap.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Väärin. Olen ollut uskossa 45 vuotta. Sinä et. Ainoa kohta, jonka voisi ymmärtää viittaavan Nasaretista tulevaan Messiaaseen profetaalisessa tekstissä on Jesaja 1:11. Siis hebrean kielisenä käännöksenä, sanajuuret tuntien. Ap.

Korjaan kirjoitusvirheen. Siis Jesaja 11:1. Ap.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mistäs sinä minun uskonasioista tiedät? Vetelet vaan oletuksillasia mitkä tukevat omaa maailmankatsomustasi. Toisenlainen tilanne saisi sinut kyseenalaistamaan oman toimintasi, joten hyppäät suoraan johtopäätöksiin. Kuten teet raamatuntulkinnoissasi. Et etsi sieltä sanomaa, etsit sieltä tukea omaan näkemykseesi. Sille on sanontakin. "Lukee kuin piru raamattua."

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Mistäs sinä minun uskonasioista tiedät? Vetelet vaan oletuksillasia mitkä tukevat omaa maailmankatsomustasi. Toisenlainen tilanne saisi sinut kyseenalaistamaan oman toimintasi, joten hyppäät suoraan johtopäätöksiin. Kuten teet raamatuntulkinnoissasi. Et etsi sieltä sanomaa, etsit sieltä tukea omaan näkemykseesi. Sille on sanontakin. "Lukee kuin piru raamattua."

Sinä väitit tietäväsi "elämänkutsumukseni". Mikä röyhkeys pakanalta. Olen uudestisyntynyt ja hurskas uskovainen, ja tutkin Raamatun merkityksiä pintaa syvemmältä mm. kielten ja kulttuurin tasolla. Se sanoma, jonka olen löytänyt on sanoma Messiaasta Jeesuksesta, ja lukemattomat VT:n viitteet tähän vapahtavaan Jumalaan. Sellaiset, jotka monelta jäävät huomaamatta, koska he eksyvät sillä eivät tunne kirjoituksia. Ap.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sinä väitit tietäväsi "elämänkutsumukseni". Mikä röyhkeys pakanalta. Olen uudestisyntynyt ja hurskas uskovainen, ja tutkin Raamatun merkityksiä pintaa syvemmältä mm. kielten ja kulttuurin tasolla. Se sanoma, jonka olen löytänyt on sanoma Messiaasta Jeesuksesta, ja lukemattomat VT:n viitteet tähän vapahtavaan Jumalaan. Sellaiset, jotka monelta jäävät huomaamatta, koska he eksyvät sillä eivät tunne kirjoituksia. Ap.

Toistamiseen viittaat että olisin pakana. Mihin perustat väitteesi? En sanonut missään vaiheessa olevani uskonnoton. Sanoin vaan että sinä etsit tukea omille uskomuksillesi nojaten raamatun teksteihin, sen sijaan että etsisit niistä erilaista näkemystä maailmankatsomukseesi. Mikään mitä olen tässä ketjussa sanonut, ei anna viitteitä siihen että olisin pakana tai muuten uskonnoton. Jos olet rehellinen itsellesi. En ota kantaa omiin uskonasioihini, mutta puutun vaan siihen että teet johtopäätöksiä, mille sinulla ei ole näyttöä. Koska se vaihtoehto sopisi sinulle parhaiten.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Ei kaikkien profeettojen sanomia ja tekstejä ole meidän Raamatussa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Helluntailaisten uskossa oleminen on paha eksytys ja heresia, samoin kuin muut Jenkkilahkot on lustetta.

• Anonyymi00009

Ei väliä mitä Raamatussa on tai ei ole.

Silti voi herjata päättömästi.

• Anonyymi00010

Raamattu kansalle käännöksessä on maininta Matteus 2:23:sta.

"4 2:23. Nimen Nasaret hepr. muoto Natseret muistuttaa hepr. sanaa netser,
      verso. Ks. Jes. 11:1."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      326
      1444
    2. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      111
      1165
    3. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      115
      1055
    4. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      817
    5. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      812
    6. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      107
      768
    7. Mulla on ikävä sua!

Enemmän kuin ikävä... sun kanssa oli niin helppo olla ja jutella!
      Ikävä
      18
      440
    8. Nainen, tää meidän juttu ei ole ohitse

Ennen kuin lihava nainen on laulanut.
      Ikävä
      36
      413
    9. Uskomatonta että

Olet niin rakastunut minuun.
      Ikävä
      56
      402
    10. Otan vielä sut

Niin on tähtiin kirjoitettu. Nainen, turha on kohtaloa juosta pakoon.
      Ikävä
      32
      398
    Aihe