Presidentti John F. Kennedy sanoi viisaasti virkaanastujaispuhessaan, että samalla kun meillä on avaimet ihmiskunnan köyhyyden poistamiseen, meillä on avaimet sen tuhoamiseen: "For man holds in his mortal hands the power to abolish all forms of human poverty and all forms of human life."
Mikä pitää ihmiskuntaa koossa ja estää sitä tuhoamasta itseään? Onko se aabrahamilaiset usknnot, kristinusko, islam, juutalaisuus vai järki ja jumalattomuus?
Pitääkö teismi ihmiskuntaa tuhoamasta itseään?
4
143
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
"For man holds in his mortal hands the power to abolish all forms of human poverty and all forms of human life."
Ihmisen mortal hands on vain kirjaviisaus ja sana. Mitään käytännön resursseja tai kelvollista psykologiaa ei ole.
Tuo on vaikea lausahdus all Forms of human Life...... Life sana pitää kääntää joksikin muuksi kuin Elämäksi. Esim. Kulttuuriksi, sivilisaatioksi, yhteiskunnaksi.
Tai itse olen viime päivinä kääntänyt Elämä sanan Synti sanaksi.
Käsissä on valta puhdistaa pois kaikki muodot ihmisen synneistä.....
Tuo on muuten totta, että ihmiskunnalle annettiin Gaabrielin toimesta käsiin 2013 alkaen ymmärrystä kuinka kaikki köyhyys voitaisiin poistaa. Mutta vastustus on kovaa ja tulossa on Imaami Mahdi jolle tuo tehtävä kuuluukin.
Tai jos ei ihmisten ymmärrys asiasta kiinnosta eikä myöskään Mahdin niin pitää kokeilla tekoälyn ymmärrystä. Mun mielestä avain on synnin poistaminen. Niin kauan kuin on syntiä on myös köyhyyttä. Synnin poistaminen on mahdollista vain jos voidaan sydämet pestä ja kääntää psykologian avulla. Ja siihen kuuluu uhrautuvaisuus. On synti olla uhraamatta. Intia tulee veedojen avulla poistamaan köyhyyden, mutta se edellyttää Mahabharatan sotaa, jossa kuolee yli 600 miljoonaa uhria.
Krishna itse vaatii sotimaan, vaikka vastapuolella on omat sukulaiset. Jopa heidät on uhrattava. - Anonyymi00002
Mun mielestä ihmiskuntaa ei pidä koossa pelkkä uskonto eikä pelkkä ateismi. Molemmissa on hyviä ihmisiä ja molemmissa on tehty myös virheitä. Se mikä oikeasti estää meitä tuhoamasta toisiamme, on se että nähdään toisemme ihmisinä eikä vihollisina.
Kristitylle se voi perustua siihen, että jokainen ihminen on Jumalan luoma ja arvokas. Ateistille se voi perustua empatiaan, järkeen ja siihen, että yhteistyö on parempi vaihtoehto kuin tuhoaminen. Lopputulos voi olla sama: ihmistä kunnioitetaan.
Ehkä suurin vaara ei ole usko eikä uskonnottomuus, vaan ahneus, vallanhimo ja kyvyttömyys välittää toisista ihmisistä. Kun ne pääsevät valtaan, seuraukset ovat huonoja riippumatta siitä, uskooko ihminen Jumalaan vai ei.
hyvä esimerkki löytyy tänään
Venäjän Putinin ahneudesta.
Vallanhimo. Monen mielestä Putin on näyttänyt sitä Ukrainassa, kun Venäjä on vallannut alueita itselleen kysymättä ukrainalaisilta lupaa. Kun yksi johtaja alkaa ajatella, että hänellä on oikeus ottaa toisilta maata tai päättää heidän puolestaan, seurauksena voi olla valtava määrä kärsimystä. - Anonyymi00003
Eihän usko ole tuonut mitään hyvää tähän maailmaan Sen näkee uskon sotien määrästä, orjuudesta, naisten alistamisesta, ilman naisia ei olisi minua eikä sinuakaan.
- Anonyymi00004
Joskus tulevaisuudessa: mutta kaukana
https://youtu.be/9lv_PhWl81Q?is=TLHoQL2p0rnoVUvJ
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661040
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40726- 149716
- 72677
SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve47666Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37655Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)75601- 43580
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k196539Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47432
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112425Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416- 80407
- 52393
- 17392
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline101385