Jos saa Kelasta, voi käydä alelaarilla

Anonyymi-ap

Jos on Kela köyhä ja saa rahoituksen Kelasta, niin ihmisillä on paljon parempi mahdollisuus käydä alelaareilla hankkimassa elintarvikkeita. Pitää vain tietää miten olla, että Kelasta saa rahaa ja pitää osata paperit. Kaikki eivät osaa saada Kelasta rahaa. Silloin on vaikeampaa, kun ei aina ole sitä elintarviketta.

19

228

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos viimeisenä aukiolotuntina saa -60% tuotteita niin rahat riittävät hyvinkin.

• Anonyymi00005

Jos saa Kelasta, voi olla paikalla silloin, kun tuotteet ovat edullisimmillaan.

• Anonyymi00002

k e h a r i

• Anonyymi00003

Jos on ongelmia noilla alueilla, niin kannattaa harkita edunvalvojaa. Silloin ei tarvitse huolehtia raha-asiosta itse.

Itse olen jopa pystynyt säästämäänkin ja nämä varat on mennyt edunvalvojan tilille. Omin voimin en olisi pystynyt näihin säästösummiin.

Mb_76

• Anonyymi00017

Välillä olet tuolla samalla nimimerkillä rikas, välillä köyhä. Onko skitsofreniakin?

• Anonyymi00004

Halvoista elintarvikkeista loihtii maittavan aterian, suitsait.

• Anonyymi00006

Juuri niin, suosittelen kaalia.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Balkanilla ja sen lähialueilla tehdään kaalista monia eri ruokalajeja, jotka ovat kääryleitä.
        Jos osaa tehdä kaalista, on se oikea köyhyyden aarreaitta maittavauutensa suhteen.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tupapöllvästi

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tupapöllvästi

Juuri niin, suosittelen käyttämään kaalia. Eli päätä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Kaali ei sovi,ripuli tulee ja sappikohtaus.

• Anonyymi00010

Miksi joillakin ihmisillä on vaikeuksia Kelan kanssa. Eikö ne osaa tehdä papereita.
      Kun itse tein Kelaan paperit niin toimin juuri ohjeiden mukaan ja mukaan
      laitoin ne liitteet mitä pyydettiin, siis pilkulleen näin.
      Eikä koskaan ollut mitään ongelmia tukien saamisessa ihan ajallaan.
      Mutta tunarit laittaa anomukset liian myöshään ja jättää liitteet hoitamatta.
      Kyllä sillä tavalla tuet tunaroidaan ja kaikki saamiset viivästyvät
      lisäpyyntöjen takia ja syntyy sitten puutteellisia tai jopa vääriä päätöksiä .

• Anonyymi00014

Kela ei anna kaikille. Ensin on osattava tehdä olosuhteet. Ja vasta sitten Kela voi antaa. On myös ongelmia sen suhteen, että kaikki eivät osaa todistaa olosuhteita Kelalle, vaikka olisi nälkä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kela ei anna kaikille. Ensin on osattava tehdä olosuhteet. Ja vasta sitten Kela voi antaa. On myös ongelmia sen suhteen, että kaikki eivät osaa todistaa olosuhteita Kelalle, vaikka olisi nälkä.

Sinulle ei anna kukaan.

• Anonyymi00012

Harvoin jaksan iltaisin lähteä kauppaan katsomaan onko ale ruokia. Ei ole ollut kun olen joskus käynyt.

• Anonyymi00013

Mutta työssä käyvä jaksaa hyvin työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa.
        Siitä huomaa että työn tekeminen pitää ihmisen pirteänä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Mutta työssä käyvä jaksaa hyvin työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa.
        Siitä huomaa että työn tekeminen pitää ihmisen pirteänä.

Jos tekee köyhien työtä, ei aina ole rahaa ravintoon. Silloin alelaari on ainoa mahdollisuus. Osa köyhistä tekee kahta kolmea työtä, siis on useampi työsopimus. Ja aika on se, jota ei ole. Koska, jos ei ole töissä ei ole pelimerkkejä, joiden avulla ostaa alelaarista nälänhetkellä. Ja, jos ei ole hyvät suhteet, ei ole ensimmäisenä niiden joukossa, jotka valitaan tekemään työ, jolla saa alelaarista haettua. Siksi on oltava aina valmius siihen, että on jotakin tehtävää alelaarilta hakemiseksi.
        Ja silloin voi olla, että Kela ei halua tukea nälänjaksoissa olivatpa ne pidemmät tai lyhyemmät. Lopullinen ongelmahan on, kuten kaikki tietävät seinät. Ja niiden kallis hinta. Jos seinät eivät olisi ylihintaisia erilaisten syiden takia. Voisivat ihmiset olla paremmin mukana elintarvikkeiden virrassa.

• Anonyymi00016

Haen kaikki diakoni ym avustukset. Hyvin pärjää.

• Anonyymi00020

Jos saa avustusta pärjää paremmin. Elintarvikkeet ovat ne mistä säästetään, vaikka ne tulisi olla ensimmäiset, jotka ostetaan. Ja, kun on elintarvikkeita on parempi mahdollisuus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      202
      1201
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      757
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      722
    4. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      197
      659
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      46
      631
    6. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      48
      608
    7. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      601
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      560
    9. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      559
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      553
    11. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      550
    12. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      291
      531
    13. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      509
    14. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      50
      509
    15. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      504
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      27
      503
    17. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      35
      497
    18. Miltä tuntuu vanhempi nainen olla

Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan
      Ikävä
      74
      481
    19. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      32
      461
    20. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      456
    Aihe