Jos on Kela köyhä ja saa rahoituksen Kelasta, niin ihmisillä on paljon parempi mahdollisuus käydä alelaareilla hankkimassa elintarvikkeita. Pitää vain tietää miten olla, että Kelasta saa rahaa ja pitää osata paperit. Kaikki eivät osaa saada Kelasta rahaa. Silloin on vaikeampaa, kun ei aina ole sitä elintarviketta.
Vastaukset 19
- Anonyymi00001
Jos viimeisenä aukiolotuntina saa -60% tuotteita niin rahat riittävät hyvinkin.
- Anonyymi00005
Jos saa Kelasta, voi olla paikalla silloin, kun tuotteet ovat edullisimmillaan.
- Anonyymi00002
k e h a r i
- Anonyymi00003
Jos on ongelmia noilla alueilla, niin kannattaa harkita edunvalvojaa. Silloin ei tarvitse huolehtia raha-asiosta itse.
Itse olen jopa pystynyt säästämäänkin ja nämä varat on mennyt edunvalvojan tilille. Omin voimin en olisi pystynyt näihin säästösummiin.
Mb_76- Anonyymi00017
Välillä olet tuolla samalla nimimerkillä rikas, välillä köyhä. Onko skitsofreniakin?
- Anonyymi00004
Halvoista elintarvikkeista loihtii maittavan aterian, suitsait.
- Anonyymi00006
Juuri niin, suosittelen kaalia.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Balkanilla ja sen lähialueilla tehdään kaalista monia eri ruokalajeja, jotka ovat kääryleitä.
Jos osaa tehdä kaalista, on se oikea köyhyyden aarreaitta maittavauutensa suhteen. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tupapöllvästi
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tupapöllvästi
Juuri niin, suosittelen käyttämään kaalia. Eli päätä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kaali ei sovi,ripuli tulee ja sappikohtaus.
- Anonyymi00010
Miksi joillakin ihmisillä on vaikeuksia Kelan kanssa. Eikö ne osaa tehdä papereita.
Kun itse tein Kelaan paperit niin toimin juuri ohjeiden mukaan ja mukaan
laitoin ne liitteet mitä pyydettiin, siis pilkulleen näin.
Eikä koskaan ollut mitään ongelmia tukien saamisessa ihan ajallaan.
Mutta tunarit laittaa anomukset liian myöshään ja jättää liitteet hoitamatta.
Kyllä sillä tavalla tuet tunaroidaan ja kaikki saamiset viivästyvät
lisäpyyntöjen takia ja syntyy sitten puutteellisia tai jopa vääriä päätöksiä .- Anonyymi00014
Kela ei anna kaikille. Ensin on osattava tehdä olosuhteet. Ja vasta sitten Kela voi antaa. On myös ongelmia sen suhteen, että kaikki eivät osaa todistaa olosuhteita Kelalle, vaikka olisi nälkä.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kela ei anna kaikille. Ensin on osattava tehdä olosuhteet. Ja vasta sitten Kela voi antaa. On myös ongelmia sen suhteen, että kaikki eivät osaa todistaa olosuhteita Kelalle, vaikka olisi nälkä.
Sinulle ei anna kukaan.
- Anonyymi00012
Harvoin jaksan iltaisin lähteä kauppaan katsomaan onko ale ruokia. Ei ole ollut kun olen joskus käynyt.
- Anonyymi00013
Mutta työssä käyvä jaksaa hyvin työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa.
Siitä huomaa että työn tekeminen pitää ihmisen pirteänä. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mutta työssä käyvä jaksaa hyvin työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa.
Siitä huomaa että työn tekeminen pitää ihmisen pirteänä.Jos tekee köyhien työtä, ei aina ole rahaa ravintoon. Silloin alelaari on ainoa mahdollisuus. Osa köyhistä tekee kahta kolmea työtä, siis on useampi työsopimus. Ja aika on se, jota ei ole. Koska, jos ei ole töissä ei ole pelimerkkejä, joiden avulla ostaa alelaarista nälänhetkellä. Ja, jos ei ole hyvät suhteet, ei ole ensimmäisenä niiden joukossa, jotka valitaan tekemään työ, jolla saa alelaarista haettua. Siksi on oltava aina valmius siihen, että on jotakin tehtävää alelaarilta hakemiseksi.
Ja silloin voi olla, että Kela ei halua tukea nälänjaksoissa olivatpa ne pidemmät tai lyhyemmät. Lopullinen ongelmahan on, kuten kaikki tietävät seinät. Ja niiden kallis hinta. Jos seinät eivät olisi ylihintaisia erilaisten syiden takia. Voisivat ihmiset olla paremmin mukana elintarvikkeiden virrassa.
- Anonyymi00016
Haen kaikki diakoni ym avustukset. Hyvin pärjää.
- Anonyymi00020
Jos saa avustusta pärjää paremmin. Elintarvikkeet ovat ne mistä säästetään, vaikka ne tulisi olla ensimmäiset, jotka ostetaan. Ja, kun on elintarvikkeita on parempi mahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2021201- 80757
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48722Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va197659Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä46631Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan48608- 81601
- 106560
- 39559
- 23553
- 46550
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja291531Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko50509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27503Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.35497Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan74481Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt32461Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456