Mikä järki on kaupungin tukea, jotain Juhannusjuhlia 16000 eurolla ??
Vastaukset 6
- Anonyymi00001
Mee kotios valittaan jos ei kiinnosta, onko joku tapahtuma isompi joka tuo ihmisiä Parkanoon ja sitä kautta paikallisille yrityksille myös hyötyä
- Anonyymi00002
Parkanon kaupunki on vahvistanut avustusten periaatteet. On siis mahdollista hakea avustusta.
Tapahtuma toteutuu saa avustusta tai ei. Se on kysymys, onko kaupungin tehtävä tukea ryyppyjuhlia verovaroin, tai yrityksiä ylipäätänsä. Tasapuolisuuden nimissä kaikki voivat hakea avustusta tapahtumiinsa haun ollessa auki.
Pääsääntöisesti kunnat avustaa kolmatta sektoria eli yhdistyksiä mahdollistamaan tapahtumia. Se pitää talkoohenkeä yllä.
Yritykset taas eivät oikein voi talkoita pitää. Ilmainen työvoima on monella tapaa tuottoa tavoittelevan yrityksen voiton maksimointia, siten kiellettyä. On hankala jos sattuu vaikka tapaturma. Helposti katsotaan pimeäksi työsuhteeksi missä ei ole vakuutukset voimassa. Yhdistyksille taasen talkoovakuutukset on saatavilla. Myöskin rahalliseen arvoon rinnastettavat korvaukset talkootyöstä voi herättää viranomaistahojen mielenkiinnon jos yrityksessä talkoilee muut kuin perheenjäsenet
Hieno tapahtuma tulossa. Tämä 16000 on rahallinen tuki. Urheilutalon ympäristö rahaton tuki. Kaupunki panostaa että tulisi onnistunut tapahtuma ja sitä kaikki luonnollisesti toivomme. Pullonkaulana Parkanon majoituskapasiteetti. Kesällä kuitenkin voi huilahtaa juurella puun ja pulahtaa järveen huuhtomaan hikisen yön muidtot pois. - Anonyymi00003
Jos ei oo pääomaa alkaa järjestään tuollaista tapahtumaa, pitää pysyä nappikaupoissa ja kaljan myynnissä. Tajuatteko millainen summa on 16 tonnia, se on monen ihmisen vuoden nettopalkka ?Mitä hyötyä on kyseisestä tapahtumasta ?? Varkaita kauppoihin , ja huoltoasemille. Paskaa ja siivottavaa roinaa kylä täynnä, kaupungin siivottavaksi. Älämölöä asukkaitten kuunneltavaksi, ja häähettäviä omalta pihaltaan. Ootte te viisaita. Joku yrittäjä teki joskus sillai, että jätti palkat maksamatta ja lähti ressilomalle etelään. Sano lähtiessään , katotaan niitä palkkoja kun palaan. Kattomatta jäi kun oli lompsa ku tuuran putki.
Hyvää jussia terveisin Tatuoitu valas - Anonyymi00004
Eiköhän tän kylän isoin tapahtuma oo ollu erämessut. Muistaakseni eivät edes saaneet tukea. Toivottavasti kaupunki tajuaa nyt mitä menetti.
- Anonyymi00005
Kasvun edellytys Erämessuille on myös sijainti missä asiakaspopulaatiota ympärillä ja majoituskapasiteettia. Ei se kaupungin tuesta kiinni ole.
- Anonyymi00006
Tuskin avustuksen takia siirsivät tapahtumaa mutta ei sielä ollu ketään joka olis osannu ”lypsää” päättäjiä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851236
- 96977
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475