Mitkä ovat Venäjän sodan juurisyyt?
Juurisyyt?
210
991
Vastaukset
- Anonyymi00001
Venäjän imperialismi
- Anonyymi00005
Se on ainoa juurisyy, tekosyitä toki riittää viljalti
- Anonyymi00002
Varmaan yksi iso syy on se, että venäjä pahoitti mielensä siitä, kun Ukraina ei enää halunnut olla venäjän alainen vasallivaltio.
- Anonyymi00003
Sisällissota, Itä-Ukraina pyysi Venäjää apuun jo 2014, Zelensky aikoi liittyä Natoon.
"Sisällissota, Itä-Ukraina pyysi Venäjää apuun jo 2014, Zelensky aikoi liittyä Natoon."
Ukrainassa ei ollut sisällissotaa, vaan Venäjän aloittama ja ylläpitämä Venäjän hyökkäyssota vuodesta 2014 lähtien:
"Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa
Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."
Titenekin Zelenskyi halusi Ukrainan liittyvän NATO:on turvaan, koska Venäjä oli sotinut Ukrainassa jo vuodesta 2014 lähtien. Yritä pysyä totuudessa, jos haluat keskustella vakavasti Venäjän rikollisen sodan juurisyistä.moloch_horridus kirjoitti:
"Sisällissota, Itä-Ukraina pyysi Venäjää apuun jo 2014, Zelensky aikoi liittyä Natoon."
Ukrainassa ei ollut sisällissotaa, vaan Venäjän aloittama ja ylläpitämä Venäjän hyökkäyssota vuodesta 2014 lähtien:
"Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa
Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."
Titenekin Zelenskyi halusi Ukrainan liittyvän NATO:on turvaan, koska Venäjä oli sotinut Ukrainassa jo vuodesta 2014 lähtien. Yritä pysyä totuudessa, jos haluat keskustella vakavasti Venäjän rikollisen sodan juurisyistä.Kun Moskovan patriarkaatti on tehnyt pesän korvien väliin, mitään muita "totuuksia" ei voi olla.
"Ukrainalaiset tappoivat toisiaan ja venäläiset pyysivät Venäjää apuun."
Sota oli Venäjän rikollinen hyökkäyssota vuodesta 2014 lähtien. Venäjä toki käytti proxysotaansa myös paikallisia maanpettureita, joita se aseisti, rahoitti ja täysin määräsi
"Venäjä ei ollut sodan osapuoli 2020: muuten Zelensky ei olisi ollut liittämässä Ukrainaa Natoon."
Venäjä nimenomaan oli paitsi sodan osapuoli, myös sen ylläpitäjä.
Älä turhaan yritä muka keskustella sodan juurisyistä, kun juttusi ovat näköjään pelkkiä valheita, tiltu.- Anonyymi00012
moloch_horridus kirjoitti:
"Ukrainalaiset tappoivat toisiaan ja venäläiset pyysivät Venäjää apuun."
Sota oli Venäjän rikollinen hyökkäyssota vuodesta 2014 lähtien. Venäjä toki käytti proxysotaansa myös paikallisia maanpettureita, joita se aseisti, rahoitti ja täysin määräsi
"Venäjä ei ollut sodan osapuoli 2020: muuten Zelensky ei olisi ollut liittämässä Ukrainaa Natoon."
Venäjä nimenomaan oli paitsi sodan osapuoli, myös sen ylläpitäjä.
Älä turhaan yritä muka keskustella sodan juurisyistä, kun juttusi ovat näköjään pelkkiä valheita, tiltu.Sinun totuutesi on minun valheeni.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sinun totuutesi on minun valheeni.
Minä pystyun todistamaan väitteeni. Esim. Venäjän armeija ampui alas MH17-koneen ns. kapinallisten miehittämällä alueella eli Venäjä soti Ukrainassa vuodesta 2014 lähtien vastoin valheitasi.
- Anonyymi00094
Juuri tuo on se suurin syy sotaan, koska Venäjä raukka on niin pahoillaan, kun kaikki ympäröivät maat ovat halunneet suojautua Putinilta NATOON!
Ajattelevatko venäläiset yhtään syitä tuohon venäläisvihaan!???? Siis kaikkeen tuohon on syyllinen vain Putin!! Hankkiutukaa eroon tuollaisesta riidankylväjästä, niin Venäjäkin voisi olla vapaa eurooppalainen maa!!
Miettikääpä asaa Venäjän kansalaiset! Ette kai te rakasta olla Putinin vankilassa!! - Anonyymi00111
Todella hyvä asia totuuden jäljillä olet
- Anonyymi00114
Anonyymi00094 kirjoitti:
Juuri tuo on se suurin syy sotaan, koska Venäjä raukka on niin pahoillaan, kun kaikki ympäröivät maat ovat halunneet suojautua Putinilta NATOON!
Ajattelevatko venäläiset yhtään syitä tuohon venäläisvihaan!???? Siis kaikkeen tuohon on syyllinen vain Putin!! Hankkiutukaa eroon tuollaisesta riidankylväjästä, niin Venäjäkin voisi olla vapaa eurooppalainen maa!!
Miettikääpä asaa Venäjän kansalaiset! Ette kai te rakasta olla Putinin vankilassa!!Niin parempi olla Eu vallan alla ja NATOn
LOL. Ei varmasti olly. Miten kuvittelet, että EU ja NATO muka saivat Venäjän rikkomaan suhteensa veljesmaahansa?
- Anonyymi00120
Tuossa vaiheessa Zelensky tosiaankin vain pelleili TV:ssä eikä hänellä ollut sen enempää valtaa kuin muillakaan äänestäjillä. Eli hänellä ei ollut osaa eikä arpaa noihin tapahtumiin.
- Anonyymi00123
Salaliittouskovaiset ja venäjän propagandaan hurahtaneet uskovat tuollaista.
- Anonyymi00151
LOL. Tiltu ei kykene vastaamaan kysymyksiin, jotka paljastavat hänen valheensa, joten hän tietysti yrittää kieltää kysymästä.
Anonyymi00151 kirjoitti:
LOL. Tiltu ei kykene vastaamaan kysymyksiin, jotka paljastavat hänen valheensa, joten hän tietysti yrittää kieltää kysymästä.
Minun viestini, kone kirjasi minut ulos huomaammattani.
- Anonyymi00153
Venloisilla oli sama selitys kun halusivat vallata Afganistanin.
Siihen hajosi koko neukkula, nyt on venäjän vuoro.
NATO alkoi listiä Putinin kavereita.
Ja sitten aloitti horjuttamis-operaationsa Ukrainasta käsin.
Putin tiesi että hänen vuoronsa koittaa aikanaan.>Putin tiesi että hänen vuoronsa koittaa aikanaan.
Suotta lähti Vova jouduttamaan vuoronsa koittamista nyt nähdyllä tavalla. Mutta mikäpä siinä; sitä tuokin roisto niittää mitä kylvää."NATO alkoi listiä Putinin kavereita."
Mitä ihmeen höpötystä?
"Ja sitten aloitti horjuttamis-operaationsa Ukrainasta käsin."
Kerropas miten.
"Putin tiesi että hänen vuoronsa koittaa aikanaan."
LOL.- Anonyymi00099
pasi toivonen 5 vuotta.
- Anonyymi00013
Olen kertonut ne .....samat syyt on.
>>Mitä ihmeen höpötystä?>>
Oletko koskaan kuullut Saddam Husseinista tai Muammar Gaddafista tai Bashar Al Assadista?
😊😊😊😊😊>>Viittaat Odessan ammattiliittojen paloon, joka johtui venäläisten itse aloittamista väkivaltaisuuksista ja tappamisista, mutta sekin tapahtui vasta sen jälkeen kun Venäjä oli jo hyökännyt Ukrainaan, joten sekään ei voi olla Venäjän rikollisen hyökkäyksen syy. Yritä parempaa, tiltunen.>>
Kertoiko joulupukki?
😊😊😊😊😊Asia on hyvin yksinkertainen tarkistaa. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 12.4.2014 aloittamaan tämän rikollisen sodan ja Odessan ammmattiliittojen talon palo oli 2.5.204, joten se ei mitenkään voi olla Venäjän rikollisen sodan juurisyy.
moloch_horridus kirjoitti:
Asia on hyvin yksinkertainen tarkistaa. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 12.4.2014 aloittamaan tämän rikollisen sodan ja Odessan ammmattiliittojen talon palo oli 2.5.204, joten se ei mitenkään voi olla Venäjän rikollisen sodan juurisyy.
2.5.2014,
Vallankumoukjsen teki ja uuden väliaikaisen presidentin valitsi Ukrainan parlamentti äänestyksellä. Miten asia Venäjälle kuului?
>>Olen. Eikä NATO listinyt ketään heistä.>>
EIkä Putin ole listinyt ketään.
😊😊😊😊😊Putin on murhannut ihmisiä paitsi Venäjällä, myös ukomailla ja sotimalla mm. Ukrainassa rikollista sotaansa.
- Anonyymi00124
moloch_horridus kirjoitti:
Putin on murhannut ihmisiä paitsi Venäjällä, myös ukomailla ja sotimalla mm. Ukrainassa rikollista sotaansa.
Viime viikolla Kiovan hallinto saavutti huippunsa Venäjän siviiliväestöön kohdistuneissa iskuissa vuoden alusta lähtien: 43 siviiliä on kuollut ja 234 ihmistä, mukaan lukien 18 alaikäistä, on loukkaantunut.
Anonyymi00124 kirjoitti:
Viime viikolla Kiovan hallinto saavutti huippunsa Venäjän siviiliväestöön kohdistuneissa iskuissa vuoden alusta lähtien: 43 siviiliä on kuollut ja 234 ihmistä, mukaan lukien 18 alaikäistä, on loukkaantunut.
Ikävää, että siviilejä on kuollut, mutta Venäjä itse on tappanut tuona aikana heitä valtavan paljon enemmän ja on itse syyllinen jokaisen heidän kuolemaan rikollisen sotansa vuoksi. Venäjä saisi rauhan jo huomenna, jos haluaisi rauhaa, mutta se haluaa lisää sotaa ja valloituksia.
- Anonyymi00130
moloch_horridus kirjoitti:
Ikävää, että siviilejä on kuollut, mutta Venäjä itse on tappanut tuona aikana heitä valtavan paljon enemmän ja on itse syyllinen jokaisen heidän kuolemaan rikollisen sotansa vuoksi. Venäjä saisi rauhan jo huomenna, jos haluaisi rauhaa, mutta se haluaa lisää sotaa ja valloituksia.
Venäjä saisi rauhan jo huomenna, jos haluaisi rauhaa, <<<<
Pitäisikö luovuttaa vallatut alueet ja maksaa sotakorvauksia?
Etkö yhtään ihmettele, miksi Venäjä ei tahdo rauhaa noilla ehdoilla? Anonyymi00130 kirjoitti:
Venäjä saisi rauhan jo huomenna, jos haluaisi rauhaa, <<<<
Pitäisikö luovuttaa vallatut alueet ja maksaa sotakorvauksia?
Etkö yhtään ihmettele, miksi Venäjä ei tahdo rauhaa noilla ehdoilla?Pitäisi. Venäjän pitäisi poistua pois Ukrainasta omien rajojensa sisälle ja maksaa aiheuttamistaan tuhoista. Se voisi tuoda kestävän rauhan, mutta Venäjää ei rauha kiinnosta, vaan se haluaa vain lisää sotaa ja valloituksia.
- Anonyymi00016
Putinin oppi-isä Alexander Solzenitsyn sanoi vuonna 2006:
Olen tuskallinen siitä, mitä Ukrainassa on tapahtunut – vuoden 1991 kansanäänestyksestä lähtien. Venäjän kielen (jota aiempien mielipidemittausten mukaan yli 60 prosenttia Ukrainan väestöstä käytti pääkielenä) fanaattinen tukahduttaminen ja vainoaminen on yksinkertaisesti julmuus, joka on suunnattu Ukrainan omaa kulttuurista näkökulmaa vastaan. Laajat maa-alueet, jotka eivät ole koskaan olleet osa historiallista Ukrainaa, esim. Novorossia, Krim ja koko Kaakkois-Venäjä, on väkisin liitetty nykyaikaiseen Ukrainan valtioon ja sen politiikkaan, jolla pyritään Nato-jäsenyyteen hinnalla millä hyvänsä. Jeltsinin virkakauden aikana yksikään tapaaminen Ukrainan presidenttien kanssa ei sujunut ilman antautumista ja myönnytyksiä heille. Mustanmeren laivaston ajaminen pois Sevastopolista (kaupunkia ei koskaan luovutettu Ukrainalle, ei edes Hruštšovin aikana) on pöyristyttävä nöyryytys koko 1800- ja 1900-luvun Venäjän historialle.
Näissä olosuhteissa Venäjän ei pidä jättää Ukrainan monimiljoonaista venäläisväestöä kohtalon armoille, hylätä sitä ja katkaista kaikki siteet siihen.Alexander Solzenitsyn kääntyikin myöhemmällä iällään fasistiksi, vaikka aikoinaan kirjoittikin loistavia kirjoja. AI:
Kansallismielisyys ja autoritaarisuusLänsimaiset kriitikot ovat toisinaan syyttäneet Solženitsynin myöhempää ajattelua (erityisesti hänen palattuaan Neuvostoliiton romahdettua Venäjälle 1994) nationalismin, autoritaarisuuden ja jopa fasismin ihannoinnista. Hänen on arvosteltu kaivanneen vahvan käden hallintoa ja haikailleen vanhan tsaarinajan yhtenäiskulttuurin perään.>Näissä olosuhteissa Venäjän ei pidä jättää Ukrainan monimiljoonaista venäläisväestöä kohtalon armoille, hylätä sitä ja katkaista kaikki siteet siihen.
Varmaan nuo venäläiset ovat kiitollisia siitä että Venäjän armeijan hyökkäys on tuonut tuhon melkein koko Itä-Ukrainalle ja tehnyt elämisen edellytyksistä erittäin vaikeat ellei mahdottomat. Lisäksi jo lähes puoli miljoonaa venäläistä miestä on kaatunut tai kadonnut. Mahtava kustannusten ja hyödyn suhde...
>>Putin on murhannut ihmisiä paitsi Venäjällä, myös ukomailla ja sotimalla mm. Ukrainassa rikollista sotaansa.>>
Mutta NATO ei.
😊😊😊😊😊NATO on sotinut kolmesti, ensin se lopetti serbien masinoimat sodat ja kansanmurhat entisessä Jugoslaviassa ja sitten YK:n pyynnöstä Afganistanissa ja Libyassa. NATO:lla oli myös kylmän sodan aikana operaatio Gladio ,joka teki joitakin terroristi-iskuja. Mutta NATO:n rikokset eivät pese puhtaaksi Venäjän ja sen diktaattorin rikoksia.
- Anonyymi00020
moloch_horridus kirjoitti:
NATO on sotinut kolmesti, ensin se lopetti serbien masinoimat sodat ja kansanmurhat entisessä Jugoslaviassa ja sitten YK:n pyynnöstä Afganistanissa ja Libyassa. NATO:lla oli myös kylmän sodan aikana operaatio Gladio ,joka teki joitakin terroristi-iskuja. Mutta NATO:n rikokset eivät pese puhtaaksi Venäjän ja sen diktaattorin rikoksia.
Täällä Suomessa todellakin toimi vuosikymmenten ajan täysin salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
"Lännettämispuuhailu" alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen, jo heti 1940-luvun lopulla täällä Suomessa. Tätä kyseistä täysin salaista ja laitonta toimintaa toteuttivat todella vaikutusvaltaiset suomalaiset sotilaspoliittiset piirit. Maanpetoksesta nuo olisivat aikoinaan tuomionsa saaneet jos olisivat jääneet kiinni. Anonyymi00020 kirjoitti:
Täällä Suomessa todellakin toimi vuosikymmenten ajan täysin salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
"Lännettämispuuhailu" alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen, jo heti 1940-luvun lopulla täällä Suomessa. Tätä kyseistä täysin salaista ja laitonta toimintaa toteuttivat todella vaikutusvaltaiset suomalaiset sotilaspoliittiset piirit. Maanpetoksesta nuo olisivat aikoinaan tuomionsa saaneet jos olisivat jääneet kiinni.Sehän oli vain hyvä, tiltunen. Kai muistat, että Neuvotoliitto oli kansojen vankila, kommunistinen diktatuuri.
- Anonyymi00035
Anonyymi00020 kirjoitti:
Täällä Suomessa todellakin toimi vuosikymmenten ajan täysin salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
"Lännettämispuuhailu" alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen, jo heti 1940-luvun lopulla täällä Suomessa. Tätä kyseistä täysin salaista ja laitonta toimintaa toteuttivat todella vaikutusvaltaiset suomalaiset sotilaspoliittiset piirit. Maanpetoksesta nuo olisivat aikoinaan tuomionsa saaneet jos olisivat jääneet kiinni.Nyt heitä voisi sanoa sankareiksi.
- Anonyymi00039
moloch_horridus kirjoitti:
Sehän oli vain hyvä, tiltunen. Kai muistat, että Neuvotoliitto oli kansojen vankila, kommunistinen diktatuuri.
Tuoreimmat tutkimukset ja deklassifioidut asiakirjat vahvistavat, että CIA:n, Vatikaanin pankin (IOR) ja Sisilian mafian välinen liitto ei ollut vain urbaani legenda. Nyt tiedämme, että Vatikaanin pankki toimi aktiivisena rahanpesukanavana heroiinikaupalle, jolla rahoitettiin Gladion salaisia armeijoita. CIA katsoi tietoisesti sormien läpi mafian nousua ja heroiinin virtaamista New Yorkin mustille asuinalueille, jotta Euroopan kommunistivastainen rintama pysyi rahoitettuna
- Anonyymi00040
Anonyymi00035 kirjoitti:
Nyt heitä voisi sanoa sankareiksi.
Eri mieltä.
Ei terroristeista koskaan tule minkäänlaisia sankareita. Anonyymi00039 kirjoitti:
Tuoreimmat tutkimukset ja deklassifioidut asiakirjat vahvistavat, että CIA:n, Vatikaanin pankin (IOR) ja Sisilian mafian välinen liitto ei ollut vain urbaani legenda. Nyt tiedämme, että Vatikaanin pankki toimi aktiivisena rahanpesukanavana heroiinikaupalle, jolla rahoitettiin Gladion salaisia armeijoita. CIA katsoi tietoisesti sormien läpi mafian nousua ja heroiinin virtaamista New Yorkin mustille asuinalueille, jotta Euroopan kommunistivastainen rintama pysyi rahoitettuna
Mutqu mutqu, tiltu. Älä yritä muuttaa puheenaihetta Venäjän rikollisen sodan juurisyistä.
- Anonyymi00042
moloch_horridus kirjoitti:
Mutqu mutqu, tiltu. Älä yritä muuttaa puheenaihetta Venäjän rikollisen sodan juurisyistä.
Nämä tärkeät filmit kertovat Yhdysvaltojen ja Britannian kylmän sodan aikana suorittamasta terrorismin manipuloinnista Euroopassa, mikä antaa hyvän vertailukohdan nykytilanteelle.
http://11syyskuu.net/video/Gladio-1.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-2.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-3.wmv Minä otin sen puheeksi, kun oli puhe NATO:n rikoksista, tiltunen. Voit keskustella Gladiosta omassa ketjussasi, tiltu.
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nämä tärkeät filmit kertovat Yhdysvaltojen ja Britannian kylmän sodan aikana suorittamasta terrorismin manipuloinnista Euroopassa, mikä antaa hyvän vertailukohdan nykytilanteelle.
http://11syyskuu.net/video/Gladio-1.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-2.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-3.wmvEntäpä Venäjän rikollisen sodan juurisyyt, tiltunen?
- Anonyymi00043
moloch_horridus kirjoitti:
Minä otin sen puheeksi, kun oli puhe NATO:n rikoksista, tiltunen. Voit keskustella Gladiosta omassa ketjussasi, tiltu.
Oliko Gladio sinun mielestäsi nyt naton tekemä täysin laiton rikos?
Anonyymi00043 kirjoitti:
Oliko Gladio sinun mielestäsi nyt naton tekemä täysin laiton rikos?
Puhutaanpas nyt Venäjän rikollisen sodan juurisyistä, tiltunen.
- Anonyymi00049
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nämä tärkeät filmit kertovat Yhdysvaltojen ja Britannian kylmän sodan aikana suorittamasta terrorismin manipuloinnista Euroopassa, mikä antaa hyvän vertailukohdan nykytilanteelle.
http://11syyskuu.net/video/Gladio-1.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-2.wmv
http://11syyskuu.net/video/Gladio-3.wmvIgor elää vielä kylmän sodan aikaa🤣
Anonyymi00049 kirjoitti:
Igor elää vielä kylmän sodan aikaa🤣
Taitaa olla pakko, kun nykyisyys on niin nolo.
- Anonyymi00065
moloch_horridus kirjoitti:
Mutta mitkä ovat Venäjän rikollisen sodan juurisyyt?
Elokuussa 1990 Italian pääministeri Giulio Andreotti saa aikaan kovaa säpinää. Andreotti paljastaa maan parlamentissa koko Länsi-Euroopan mittaisen, salaisen vastarintaverkoston Gladion.
Vuoden päästä täällä Pohjolassa kohistaan. Länsinaapurissa epäillään, että kommunisminvastainen iskujoukko Gladio toimii paitsi Ruotsissa myös Suomessa. Virallinen Suomi kiistää.
Puolustusministeri Elisabeth Rehn 15.8.1991 TV-Nytt: ”Jag har fått den informationen, att definitivt ingenting har skett. Att det här man inte känner till. Att man är stort frågetecken. Så det här kan jag gärna berätta vidare föt det är eksakt den informationen jag har fått.”
Myös tiedustelukenraali Raimo Heiskanen antaa Yleisradiolle lausunnon asiasta. Hänen mukaansa Suomen sotilastiedustelulla ei ole ollut tietoa väitetystä vastarintatoiminnasta. Heiskanen toimi vuosikymmenen Suomen armeijan tiedustelupäällikkönä.
MOT kertoo tänään, että Suomessa todella toimi vuosikymmenten ajan salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
Lännettämispuuha alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen – jo 40-luvun lopulla. Salaisella asialla olivat vaikutusvaltaiset sotilaspoliittiset piirit. Anonyymi00065 kirjoitti:
Elokuussa 1990 Italian pääministeri Giulio Andreotti saa aikaan kovaa säpinää. Andreotti paljastaa maan parlamentissa koko Länsi-Euroopan mittaisen, salaisen vastarintaverkoston Gladion.
Vuoden päästä täällä Pohjolassa kohistaan. Länsinaapurissa epäillään, että kommunisminvastainen iskujoukko Gladio toimii paitsi Ruotsissa myös Suomessa. Virallinen Suomi kiistää.
Puolustusministeri Elisabeth Rehn 15.8.1991 TV-Nytt: ”Jag har fått den informationen, att definitivt ingenting har skett. Att det här man inte känner till. Att man är stort frågetecken. Så det här kan jag gärna berätta vidare föt det är eksakt den informationen jag har fått.”
Myös tiedustelukenraali Raimo Heiskanen antaa Yleisradiolle lausunnon asiasta. Hänen mukaansa Suomen sotilastiedustelulla ei ole ollut tietoa väitetystä vastarintatoiminnasta. Heiskanen toimi vuosikymmenen Suomen armeijan tiedustelupäällikkönä.
MOT kertoo tänään, että Suomessa todella toimi vuosikymmenten ajan salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
Lännettämispuuha alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen – jo 40-luvun lopulla. Salaisella asialla olivat vaikutusvaltaiset sotilaspoliittiset piirit.Entäpä Venäjän rikollisen sodan juurisyyt, kykenetkö puhumaan niistä, vai onko sinulla kovinkin pakottava tarve yrittää muuttaa puheenaihetta?
- Anonyymi00070
moloch_horridus kirjoitti:
Entäpä Venäjän rikollisen sodan juurisyyt, kykenetkö puhumaan niistä, vai onko sinulla kovinkin pakottava tarve yrittää muuttaa puheenaihetta?
Länsi-Euroopassa Gladio kytkeytyi suoraan alamaailmaan. Kun vastavoima (natsit) oli tuhottu, CIA tarvitsi uusia liittolaisia kansainvälisen kommunismin patoamiseen. Tämä johti “pyhään ja epäpyhään liittoon”: Vatikaani tarjosi moraalisen suojan ja pankkijärjestelmän, mafia tarjosi “lihakset” ja jakeluverkostot. Heroiinikauppa ei ollut vain sivutuote, vaan Gladion elinehto. Kyseessä oli kyyninen vaihtokauppa, jossa Euroopan turvallisuus ostettiin tuhoamalla osia USA:n omasta väestöstä huumeilla.
Anonyymi00070 kirjoitti:
Länsi-Euroopassa Gladio kytkeytyi suoraan alamaailmaan. Kun vastavoima (natsit) oli tuhottu, CIA tarvitsi uusia liittolaisia kansainvälisen kommunismin patoamiseen. Tämä johti “pyhään ja epäpyhään liittoon”: Vatikaani tarjosi moraalisen suojan ja pankkijärjestelmän, mafia tarjosi “lihakset” ja jakeluverkostot. Heroiinikauppa ei ollut vain sivutuote, vaan Gladion elinehto. Kyseessä oli kyyninen vaihtokauppa, jossa Euroopan turvallisuus ostettiin tuhoamalla osia USA:n omasta väestöstä huumeilla.
Asteikolla 1-10, kuinka pakottava tarve sinulla on yrittää muuttaa puheenaihetta Venäjän rikollisen sodan juurisyistä vai saatko siitä ruplia?
- Anonyymi00090
moloch_horridus kirjoitti:
Asteikolla 1-10, kuinka pakottava tarve sinulla on yrittää muuttaa puheenaihetta Venäjän rikollisen sodan juurisyistä vai saatko siitä ruplia?
Pohjoismaissa Gladion toiminta oli paljon kurinalaisempaa, kuin muualla Euroopassa, mutta vähintään yhtä laajaa. Ruotsi on tästä oppikirjaesimerkki. Maan “virallinen” puolueettomuus oli massiivinen teatteriesitys, jonka kulisseissa CIA ja ruotsalainen eliitti valmistelivat sissisotaa ja hallituksen siirtoa maanpakoon. Ruotsin stay-behind-organisaatio ulottui syvälle elinkeinoelämään ja ammattiyhdistyksiin, jotta tehtaat pysyisivät “puhtaina” kommunistisista soluttajista. Ruotsissa oli ilmaisesti harjoitustoimintaa SAS ja Green Berets erikoisjoukkojen kanssa vielä myöhään 1980-luvulla.
Anonyymi00090 kirjoitti:
Pohjoismaissa Gladion toiminta oli paljon kurinalaisempaa, kuin muualla Euroopassa, mutta vähintään yhtä laajaa. Ruotsi on tästä oppikirjaesimerkki. Maan “virallinen” puolueettomuus oli massiivinen teatteriesitys, jonka kulisseissa CIA ja ruotsalainen eliitti valmistelivat sissisotaa ja hallituksen siirtoa maanpakoon. Ruotsin stay-behind-organisaatio ulottui syvälle elinkeinoelämään ja ammattiyhdistyksiin, jotta tehtaat pysyisivät “puhtaina” kommunistisista soluttajista. Ruotsissa oli ilmaisesti harjoitustoimintaa SAS ja Green Berets erikoisjoukkojen kanssa vielä myöhään 1980-luvulla.
Miksi Venäjä aloitti sodan Ukrainassa?
- Anonyymi00092
moloch_horridus kirjoitti:
Miksi Venäjä aloitti sodan Ukrainassa?
Suomen tilanne on kaikkein kompleksisin. Täällä ei ollut virallista Gladio-haaraa, mutta asekätkennän perinne ei suinkaan loppunut vuoteen 1945. Pekka Virkki on tuoreimmissa tutkimuksissaan osoittanut, kuinka suomettuminen oli vain pelkkä pintasilaus, jonka alla käytiin raakaa sotaa sieluista ja vallasta.
Virkki on paljastanut, että samalla kun poliittinen johto kumarteli Moskovaan, suomalainen upseeristo ja tiedustelueliitti ylläpiti omia “pimeitä pataljooniaan”. Nämä olivat epävirallisia verkostoja, jotka pitivät yllä salaisia yhteyksiä länteen ja varmistivat, että Suomessa säilyi kyky vastarintaan, jos YYA-retoriikka olisi muuttunut neuvostomiehitykseksi. Virkin löydökset osoittavat, että suomettumisen ajan korruptio ja KGB-yhteydet olivat niin syviä, että todellinen itsenäisyys oli usein vain pienen, varjoissa toimivan ryhmän harteilla. Anonyymi00092 kirjoitti:
Suomen tilanne on kaikkein kompleksisin. Täällä ei ollut virallista Gladio-haaraa, mutta asekätkennän perinne ei suinkaan loppunut vuoteen 1945. Pekka Virkki on tuoreimmissa tutkimuksissaan osoittanut, kuinka suomettuminen oli vain pelkkä pintasilaus, jonka alla käytiin raakaa sotaa sieluista ja vallasta.
Virkki on paljastanut, että samalla kun poliittinen johto kumarteli Moskovaan, suomalainen upseeristo ja tiedustelueliitti ylläpiti omia “pimeitä pataljooniaan”. Nämä olivat epävirallisia verkostoja, jotka pitivät yllä salaisia yhteyksiä länteen ja varmistivat, että Suomessa säilyi kyky vastarintaan, jos YYA-retoriikka olisi muuttunut neuvostomiehitykseksi. Virkin löydökset osoittavat, että suomettumisen ajan korruptio ja KGB-yhteydet olivat niin syviä, että todellinen itsenäisyys oli usein vain pienen, varjoissa toimivan ryhmän harteilla.Kun tiltua hävettää puolustaa Venäjän rikollista sotaa jo satoja kertoja kumotyilla valheillaan, hän yrittää muuttaa puheenaihetta. Tällä kertaa Suomen tiedusteluun. Noin tiltu tunnustaa kyvyttömyytensä. Haha.
- Anonyymi00095
Putin tapatti kokonaisen venäläisperheen Ranskassa!Laittoi salamurhaajan perheen kimppuun!!
Tuota on Putin teetättänyt Ympäri Eurooppaa! Putin on murhanhimoinen diktaattori, haluaa alistaa kaikki valtansa alle, ja tuollaiselle Venäjä on antautunut tyystin kaikkine oligarkkeineen ja ynnä muineen!
Eihän tuo ole enää nyky aikainen valtio Euroopassa! Se on jäänyt jonnekin kauas tuhatluvulle! - Anonyymi00096
Anonyymi00020 kirjoitti:
Täällä Suomessa todellakin toimi vuosikymmenten ajan täysin salainen maanalainen armeija. Se vakoili mm. Neuvostoliittoa ja Urho Kekkosta CIA:n ja Naton laskuun.
"Lännettämispuuhailu" alkoi vaivihkaa heti sotien jälkeen, jo heti 1940-luvun lopulla täällä Suomessa. Tätä kyseistä täysin salaista ja laitonta toimintaa toteuttivat todella vaikutusvaltaiset suomalaiset sotilaspoliittiset piirit. Maanpetoksesta nuo olisivat aikoinaan tuomionsa saaneet jos olisivat jääneet kiinni.Aivan oikeaa touhua!! Hullua alistua diktaattoreeitten valtaan! Vapaus ennenkaikkea on tärkeää ihmisille! Vapaus esittää vapaasti mielipiteitään ilman, että siitä joutuu vankilaan tai tapetuksi!
- Anonyymi00097
Höpö, Höpö,!!Puhut täysin palturia! Nautit varmaan valehtelusta!
- Anonyymi00098
moloch_horridus kirjoitti:
Kun tiltua hävettää puolustaa Venäjän rikollista sotaa jo satoja kertoja kumotyilla valheillaan, hän yrittää muuttaa puheenaihetta. Tällä kertaa Suomen tiedusteluun. Noin tiltu tunnustaa kyvyttömyytensä. Haha.
Virallisesti Suomessa ei koskaan ollut virallista Naton alaista Operaatio Gladiota, sillä maa ei kuulunut puolustusliittoon kylmän sodan aikana.
Siitä huolimatta Suomessa toimi 1950-luvulta alkaen salainen, maanalainen vastarintaverkosto (ns. stay behind -liike), jonka tehtävänä oli valmistautua mahdollisen Neuvostoliiton miehityksen varalle. Anonyymi00098 kirjoitti:
Virallisesti Suomessa ei koskaan ollut virallista Naton alaista Operaatio Gladiota, sillä maa ei kuulunut puolustusliittoon kylmän sodan aikana.
Siitä huolimatta Suomessa toimi 1950-luvulta alkaen salainen, maanalainen vastarintaverkosto (ns. stay behind -liike), jonka tehtävänä oli valmistautua mahdollisen Neuvostoliiton miehityksen varalle.Kun tiltu tietää, ettei hän kykene puolustamaan Venäjän rikollisen sodan juurisyitä jo satoja kertoja kumotuilla valheillaan, hän yrittää muuttaa puheenaiheen. Tällä kertaa Gladioon. Niin naurettava on tiltu.
- Anonyymi00102
moloch_horridus kirjoitti:
Kun tiltua hävettää puolustaa Venäjän rikollista sotaa jo satoja kertoja kumotyilla valheillaan, hän yrittää muuttaa puheenaihetta. Tällä kertaa Suomen tiedusteluun. Noin tiltu tunnustaa kyvyttömyytensä. Haha.
LOL.
Miksi sinä olet taas kerran nyt noin vihainen ja hermostunut?:- heheheehhehehehehehehee Anonyymi00102 kirjoitti:
LOL.
Miksi sinä olet taas kerran nyt noin vihainen ja hermostunut?:- heheheehheheheheheheheeKerropas, mitkä ne Venäjän rikollisen sodan juurisyyt ovat, tiltunen.
- Anonyymi00106
moloch_horridus kirjoitti:
Kerropas, mitkä ne Venäjän rikollisen sodan juurisyyt ovat, tiltunen.
LOL.
- Anonyymi00017
Imperialistisen USAn harjoittama ulkopolitiikka juurisyynä. Venäjän energiasektorin ja talouden horjuttaminen kuului jo 2010-luvulla tehtyihin suunnitelmiin. Siksihän useat asiantuntiat kutsuvat sotaa ns. proxysodaksi. EU:n tavoitteena on ollut Putin syrjäyttäminen, kuten EU:n Ursula asian kuvaili keväällä 2022 sanoessaan ettei Venäjän kansa kestä pakotteita kuin pari kuukautta ja syrjäyttää sitten Putinin.
"Imperialistisen USAn harjoittama ulkopolitiikka juurisyynä."
Aha. Miksi Venäjä sitten hyökkäsi Ukrainaan eikä USA:an?
"Venäjän energiasektorin ja talouden horjuttaminen kuului jo 2010-luvulla tehtyihin suunnitelmiin. Siksihän useat asiantuntiat kutsuvat sotaa ns. proxysodaksi."
USA ei provosoinut Venäjää hyökkäämään, vaan päinvastoin varoitteli siitä ja Venäjä voisi lopettaa sotansa jo tänään ja saada rauhan.
"EU:n tavoitteena on ollut Putin syrjäyttäminen, kuten EU:n Ursula asian kuvaili keväällä 2022 sanoessaan ettei Venäjän kansa kestä pakotteita kuin pari kuukautta ja syrjäyttää sitten Putinin."
Edelleen sekin siis tapahtui, jos tapahtui, vasta Venäjän rikollisen sodan aloittamisen jälkeen, joten se ei voi olla Venäjän rikollisen sodan juurisyy, joita aloituksessani perään.>Siksihän useat asiantuntiat kutsuvat sotaa ns. proxysodaksi.
Nimeäpä muutama tällainen "asiantuntia" Euroopasta, kiitos. 🤝
Ne kolme iäkästä (kaikki 71+) jenkkiä kaikki varmasti jo tuntevatkin, kun nuo aina samat papat ovat pyörineet opastuksissanne jo satoja ellei tuhansia kertoja alati ehdottoman Venäjä-mielistä julistustaan hokien.
>EU:n tavoitteena on ollut Putin syrjäyttäminen
Totta Helvetissä on ja pitääkin olla. Mitä muka voidaan sopia sellaisen ukon kanssa, joka on itse ilmoittanut, että hänen ei tarvitse pitää mitään sopimuksia?
- Anonyymi00019
Kaalimaata on menetetty 5 miljoonaa km².
- Anonyymi00022
Juurisyy on seuraava:
Sodan syy: Putin uskoi hetken olevansa ”uusi Pietari Suuri” ja nyky-Venäjällä olevan pyhä tehtävä palauttaa takaisin tsaarin ajan ulkorajat (joiden sisalle myös Suomi mahtuu!). Niinpä hän aloitti sodan ja valitsi ensimmäiseksi kohteeksi Ukrainan. Neljän vuoden sotimisen jälkeen vaikuttaa tehtävä ylivoimaiselle Venäjän resursseille!
Sodan perussyy on Putinin sotakiima ja vallanhimo!
Venäjälle ja Putinille itselle epäonninen sota uhkaa kääntyä vakavaksi takaiskuksi tai jopa tappioksi!- Anonyymi00028
Suutari pienen Suur-Venäjä on sairas kallis harha
- Anonyymi00031
Onko jotain merkitystä vinkkinä ei uskottu putinin varoitusta se ei uhkaile
- Anonyymi00032
Mikä oli toisen maailmansodan juurisyy ...onko jotain merkitystä vinkkinä ei uskottu hitlerin varoitusta hitleri ei uhkaile .
- Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mikä oli toisen maailmansodan juurisyy ...onko jotain merkitystä vinkkinä ei uskottu hitlerin varoitusta hitleri ei uhkaile .
Venäläinen imperialismi + sitten käytännössä tapahtunut hyökkäys valloitussotaan Ukrainaan .
- Anonyymi00044
Sprutlerin on jo syytä laittaa ripaskaksi jalalla koreaksi.
- Anonyymi00050
moloch_horridus kirjoitti:
Mitä Putin Kalsarimyrkyttäjän varoitusta olisi pitänyt uskoa?
Ei yhtään mitään. Kalsarimyrkyttäjän höpötyksillä on syytä pyyhkiä pyllyä.
moloch_horridus kirjoitti:
Mitä Putin Kalsarimyrkyttäjän varoitusta olisi pitänyt uskoa?
"Venäjä ei aio hyökätä Ukrainaan."
- Anonyymi00100
Löytynee Venäjältä sellainen upseerikunta, joka pistää pisteen tuolle Putinin tuhovimmalle!
En millään uskoisi, että Venäjän armeijan päällystö on niin akkamaista, että antavat tuon hullun Putinin mellastaa aivan määrättömästi!
- Anonyymi00034
pietarin pieru meni suutariksi koska juurisyy
- Anonyymi00038
Suurin juurisyy on se, että DEMOKRATIA alkoi lähestymään Moskovaa. Lähestyy muuten edelleenkin entistä kiivaampana.
- Anonyymi00066
Putin ja venäjän valtiojohto pelkäävät demokratiaa kuin ruttoa. Se on vaaraksi heidän diktatuurilleen.
- Anonyymi00048
Puhuessaan toukokuun lopussa Euraasian talousunionin kokouksen lehdistötilaisuudessa Putin sanoi, että Ukrainan ”kriisi” alkoi yrityksistä liittyä EU:hun.
- Anonyymi00052
Mitä se Putinille kuuluu, mihin kukin maa haluaa liittyä?
- Anonyymi00053
Oliko siinäkin kokouksessa Zelenskyin järjestämä ilotulitus ja savustusnäytös?
Eli Ukrainan halu liittyä EU:n oli siis Venäjälle liikaa ja se hyökkäsi siksi Ukrainaan? EU on talousliitto eikä Ukrainan ratkaisut kuulu Venäjälle. Ukraina ei muuten olisi päässyt monen moneen vuoteen EU:n jäsenmaaksi.
- Anonyymi00051
Kovin ne juurisyyt ottavatkin Igoria pattiin poistatetuista kommenteista päätellen🤣
- Anonyymi00056
Tiltu se jaksaa trollata...
- Anonyymi00058
Venäjä puuttui Ukrainan sisäisiin asioihin.
- Anonyymi00060
Hyvä haastattelu alueella asuneesta saksalaisesta toimittaja/kirjailiasta.
The Third World War Begins in Donbas | Journalist Ulrich Heyden
https://www.youtube.com/watch?v=-a5yG2HKAvQ
Haastattelu ranskalaista OSCE (Organization for Security and Co-operation in Europe) tarkkailiasta, joka oli Donbasin alueella vuosina 2015-2022
He Was In The Donbas: French Observer EXPOSES Western Lies on Minsk, Shelling & War | Benoît Paré
https://www.youtube.com/watch?v=jCG8Xpm3APw- Anonyymi00064
moloch_horridus kirjoitti:
Kerropas, mitä hän videolla sanoo.
Katso videot.
Anonyymi00064 kirjoitti:
Katso videot.
Tämä on keskustelupalsta eikä tarkoitus ole neuvoa katsomaan videoita, vaan selittää asiat. Mitä hän siis sanoo Venäjän rikollisen sodan juurisyiksi?
- Anonyymi00062
Kotimaisen Tulilinja -kirjan mukaan keskeinen ajatus on, että Ukrainan sota ei syntynyt yhdestä syystä vaan pitkän kehityksen seurauksena. Kirjoittajat Hellenberg ja Visuri korostavat erityisesti suurvaltapolitiikkaa ja Venäjän sekä lännen välisen vastakkainasettelun kasvua.
Hyvin tiivistetysti heidän esiin nostamiaan sodan taustatekijöitä ovat:
1. **Naton laajeneminen itään** Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen, minkä Venäjä koki turvallisuusetujensa heikentymisenä.
2. **Ukrainan länsisuuntautuminen** kohti EU:ta ja mahdollista Nato-jäsenyyttä.
3. **Vuoden 2014 Maidanin tapahtumat** ja Ukrainan vallanvaihto, joita Venäjä piti uhkana omille intresseilleen.
4. **Krimin liittäminen Venäjään ja Donbasin sota**, jotka syvensivät vastakkainasettelua.
5. **Venäjän ja lännen keskinäinen epäluottamus**, joka kasvoi vuosien ajan ilman toimivaa turvallisuusratkaisua.
Kirjan mukaan nämä tekijät **provosoivat ja kärjistivät tilannetta**, mutta kirjoittajat erottavat taustasyyt itse sodan aloittamisesta. Taustalla olleet jännitteet eivät automaattisesti johtaneet sotaan, vaan sota alkoi, kun Russia päätti käyttää laajamittaista sotilaallista voimaa Ukrainea vastaan vuonna 2022.
Kirjan näkökulma on osittain geopoliittinen ja painottaa suurvaltojen toimintaa enemmän kuin monet länsimaiset analyysit, jotka korostavat ensisijaisesti Venäjän johdon omia tavoitteita ja päätöksiä. Tämä on yksi syy siihen, miksi kirjan tulkinnat ovat herättäneet keskustelua.Sota alkoi jo vuonna 2014 Venäjän hyökkäyksellä itä-Ukrainaan. Hassua, etteivät nuo kirjoittajat huomioi sitä.
"Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa
Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."
Ja Ukraina ei ollut hakeutumassa NATO:on, joten NATO:n laajeneminen ei voi olla Venäjän rikollisen sodan syy. Ukrainan vallankumous parlamentin äänestyksellä oli myös Ukrainan oma asia, johon Venäjällä ei ollut mitään oikeutta puuttua. Krimin sotilaallinen valtaus oli tietenkin laiton ja tässä nimenomaan kysellään juurisyitä sille, miksi Venäjä aloiti sodan Donbasissa vuonna 2014. Venäjä itse rikollisilla toimillaan ja sopimusten pettämisillä heikensi keskinäistä luottamusta mutta Venäjä itse tietenkin oli täysin turvassa.
- Anonyymi00068
Erinomainen video Donbasin asukkaalta sodan juurisyistä. Sodan juurisyy on Kiova nationalistien pohjaton Venäjä viha.
Ukraine in 2021
https://www.youtube.com/watch?v=YAEsOTcGFSMNoin 90% ukrainalaisista kuvitteli Venäjää ystävävaltioksi, jopa veljesmaaksi ennen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja aloitti tämän rikollisen sotansa.
- Anonyymi00078
Miksi Igor valehtelet?
- Anonyymi00081
moloch_horridus kirjoitti:
Noin 90% ukrainalaisista kuvitteli Venäjää ystävävaltioksi, jopa veljesmaaksi ennen kuin Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja aloitti tämän rikollisen sotansa.
Et tohtinut katsoa videota. Miksi ?
Anonyymi00081 kirjoitti:
Et tohtinut katsoa videota. Miksi ?
En juurikaan hukkaa aikaani videoihin. Mutta kun sinä olet sen katsonut, niin laitapa tähän ne siitä löytämäsi juurisyyt, jos osaat. Useinhan käy niin, ettet osaakaan.
- Anonyymi00069
Euraasian talousunionin kokouksen lehdistötilaisuudessa toukokuun lopussa Putin sanoi, että Ukrainan ”kriisi” alkoi yrityksistä liittyä EU:hun, varoituksena muille talousunioninsa maille.
Eli Venäjä siis hyökkäsi Ukrainaan, koska ukrainalaiset itse halusivat liittyä EU:n, talousliittoon.
- Anonyymi00071
Venäjä, Venäjä, Venäjä...
- Anonyymi00075
Ukrainalaiset vähän härnäsivät. Tulittivat itä Ukrainassa asuvia venäläisiä. Jos mekin ampuisimme pienen tykistö keskistyksen Viipuriin niin kohta saisimme iivanat kimppuumme.
Ukrainaliaset eivät tulittaneet itä-Ukrainassa siviilejä, vaan sinne jo hyökännyttä Venäjän armeijaa ja sen paikallisia maanpetturikätyreitä.
- Anonyymi00079
Talvisodan ja Suomen miehityksen aloittaakseen Neuvostoliitto joutui itse ampumaan Mainilan laukaukset kohti itseään koska Suomi ei heitä kohti ampunut.
- Anonyymi00082
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainaliaset eivät tulittaneet itä-Ukrainassa siviilejä, vaan sinne jo hyökännyttä Venäjän armeijaa ja sen paikallisia maanpetturikätyreitä.
Paljonko Kiova sinulle maksaa ?
- Anonyymi00085
Anonyymi00082 kirjoitti:
Paljonko Kiova sinulle maksaa ?
Ei siitä tarvitse kenenkään maksaa että toteaa tosiasian.
Anonyymi00082 kirjoitti:
Paljonko Kiova sinulle maksaa ?
Ei tietenkään yhtään, mutta mitkä ovat Venäjän rikollisen sodan juurisyyt?
- Anonyymi00080
Ukrainan sodan juurisyy:
Sodan syy: Putin uskoi hetken olevansa ”uusi Pietari Suuri” ja nyky-Venäjällä olevan pyhä tehtävä palauttaa takaisin tsaarin ajan ulkorajat (joiden sisalle myös Suomi mahtuu!). Niinpä hän aloitti sodan ja valitsi ensimmäiseksi kohteeksi Ukrainan. Neljän vuoden sotimisen jälkeen vaikuttaa tehtävä ylivoimaiselle Venäjän resursseille!
Sodan perussyy on Putinin sotakiima ja vallanhimo!
Venäjälle ja Putinille itselle epäonninen sota uhkaa kääntyä vakavaksi takaiskuksi tai jopa tappioksi!- Anonyymi00088
pietarin pieru on suutari
>>Asteikolla 1-10, kuinka pakottava tarve sinulla on yrittää muuttaa puheenaihetta Venäjän rikollisen sodan juurisyistä vai saatko siitä ruplia?>>
8½.
Venäjä maksaa tsaarin aikaisilla hopeakolikoilla.
Hyvänä päivänä kultakolikoilla.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00084
Katsokaa saittia, kuinka lapsellista ja tuota samaa viljelee valtamedia.
Totuus on että juurisyitä EI USKALLETA TUNNUSTAA, koska silloin heti paljastuu lännen narratiivi.
Kun valheille perustetaan jne.- Anonyymi00086
Narraava Tiivi on Tiltu-tiivi Moskovan tiivi. Juuri on juuri niin.
- Anonyymi00089
Putler👽
- Anonyymi00091
On oikeata juuriripaskaa
- Anonyymi00093
RyZZän juuret ovat näemmä vieläkin solmussa🤣
- Anonyymi00101
Ruski himoitsee kolmatta valtakuntaa ja lebensraumia.
Luonnonvaroja olisi vaikka mihin omastakin takaa, mutta kykenevät vain ryöstämään ja loisimaan.
Eivät ole vielä kehittyneet, eikä hirveän hyvältä näytä. Örkkejä.- Anonyymi00103
Venäläiset ovat aikoinaan joutuneet Ukrainasta lähtemään. Osa on onnistunut säilymään hengissä Ukrainassa lähes näihin päiviin saakka. Mutta sitten tilanne muuttui ja Ukrainaan jääneet venäläiset tarvitsivat oikeasti apua jota Putin on koittanut heille antaa. Mutta pystyykö oikeasti auttamaan riittävästi kun Eurooppa ja osa muita valtioita on onnistuttu Lännen toimesta kääntämään Venäjää vastaan täysin päinvastaisilla tekosyillä kuin mitä totuus on.
Anonyymi00103 kirjoitti:
Venäläiset ovat aikoinaan joutuneet Ukrainasta lähtemään. Osa on onnistunut säilymään hengissä Ukrainassa lähes näihin päiviin saakka. Mutta sitten tilanne muuttui ja Ukrainaan jääneet venäläiset tarvitsivat oikeasti apua jota Putin on koittanut heille antaa. Mutta pystyykö oikeasti auttamaan riittävästi kun Eurooppa ja osa muita valtioita on onnistuttu Lännen toimesta kääntämään Venäjää vastaan täysin päinvastaisilla tekosyillä kuin mitä totuus on.
Venäjänkielisiä ukrainalaisia ei vainottu eikä venäjänkieltä kielletty Ukrainassa ennen kuin Venäjä sinne hyökkäsi. Valheelliset vainot ja venäjänkielen kielto eivät siis kelpaa juurisyiksi.
- Anonyymi00108
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjänkielisiä ukrainalaisia ei vainottu eikä venäjänkieltä kielletty Ukrainassa ennen kuin Venäjä sinne hyökkäsi. Valheelliset vainot ja venäjänkielen kielto eivät siis kelpaa juurisyiksi.
Valehtelet, sinä olet valheille synonyymi.
Onko sellainen hauskaa?
Jos on, pitää olla mieli nyrjähtänyt. Anonyymi00108 kirjoitti:
Valehtelet, sinä olet valheille synonyymi.
Onko sellainen hauskaa?
Jos on, pitää olla mieli nyrjähtänyt.Mikä muka oli valhetta, tiltunen?
- Anonyymi00109
Neuvostoliiton ajoilta Ukrainan kanssa kynimättä jääneet kanat, jonka ei olisi tarvinnut mitenkään koskea Suomea.
Venäjä ja Ukraina olivat sopineet rauhasta ja rajoistaan. Jopa Putin Kalsarimyrkyttäjän omalla allekirjoituksella. Kanoja ei ollut kynimättä.
- Anonyymi00110
moloch_horridus kirjoitti:
Venäjä ja Ukraina olivat sopineet rauhasta ja rajoistaan. Jopa Putin Kalsarimyrkyttäjän omalla allekirjoituksella. Kanoja ei ollut kynimättä.
Jontenkin minusta tuntuu, ettei sitä suomalaisilta kysytä.
Anonyymi00110 kirjoitti:
Jontenkin minusta tuntuu, ettei sitä suomalaisilta kysytä.
No jos sopimuksilla ei ole mitään merkitystä kuten Venäjällä asia on, niin sitten tietysti voidaan löytää niin paljon kanoja kynittäväksi kuin vain kehtaa valehdella.
- Anonyymi00117
moloch_horridus kirjoitti:
No jos sopimuksilla ei ole mitään merkitystä kuten Venäjällä asia on, niin sitten tietysti voidaan löytää niin paljon kanoja kynittäväksi kuin vain kehtaa valehdella.
Eihän sopimuksilla ole mitään merkitystä. Ukraina oli NL:n perustajajäsen mutta jätti NL:n kun eteen tuli vaikeuksia. Ei yritystäkään hoitaa asioita Venäjän kanssa.
Anonyymi00117 kirjoitti:
Eihän sopimuksilla ole mitään merkitystä. Ukraina oli NL:n perustajajäsen mutta jätti NL:n kun eteen tuli vaikeuksia. Ei yritystäkään hoitaa asioita Venäjän kanssa.
LOL: Hevonpaskaa, tiltu.
- Anonyymi00122
Voiko Venäjään luottaa?
- Anonyymi00126
moloch_horridus kirjoitti:
LOL: Hevonpaskaa, tiltu.
Mitäpä ne muuta Donin Kasakat jälkeensä jättivät kun lähtivät Krimiltä Pietaria kohti valloitusretkilleen ja Venäläisiä opettamaan.
- Anonyymi00116
Raja kiinni ja talous alas.....niin se on mennyt.
Näytäpä vielä kerran tässä ketjussa, koska ihan itse olet usein vaatinut, että ne tunnustettaisiin ja että niistä keskusteltaisiin.
- Anonyymi00127
moloch_horridus kirjoitti:
Mitkä olivat Venäjän rikollisen sodan juurisyyt, tiltu?
Onko kyseessä rikollinen sota jos erikoisoperaatio vaaditaan omien kansalaisten elinolojen turvaamiseksi ? Kun vielä otetaan huomioon että kyseessä on veljes-ja perustajakansa joka tämmöisen aiheuttaa niin onko kyseessä enää hevonpaska?
- Anonyymi00128
moloch_horridus kirjoitti:
Näytäpä vielä kerran tässä ketjussa, koska ihan itse olet usein vaatinut, että ne tunnustettaisiin ja että niistä keskusteltaisiin.
Juuri syy oli sisällissota ja venäläisväestön ahdinko. Itä-Ukraina itse pyysi Venäjää apuun.
- Anonyymi00129
moloch_horridus kirjoitti:
Näytäpä vielä kerran tässä ketjussa, koska ihan itse olet usein vaatinut, että ne tunnustettaisiin ja että niistä keskusteltaisiin.
Unohtui mainita se, että Zelensky uhkasi liittyä Natoon.
Anonyymi00127 kirjoitti:
Onko kyseessä rikollinen sota jos erikoisoperaatio vaaditaan omien kansalaisten elinolojen turvaamiseksi ? Kun vielä otetaan huomioon että kyseessä on veljes-ja perustajakansa joka tämmöisen aiheuttaa niin onko kyseessä enää hevonpaska?
On, jos "erikoisoperaatio" kohdistuu naapurimaahan. Hyvin yksinkertaisesti se on rikollinen. Miksi sinä et kykene edes sitä tajuamaan? Mutta varsinkin se on rikollista, että "erikoisoperaatio" onkin todellisuudessa valheilla perusteltu valloitussota, jossa väestö, jota muka lähdettiin suojelemaan, joutuukin joko tapetuksi, ryöstetyksi tai pakolaisiksi omista kodeistaan ja heiltä viedään perustavaa laatua olevat ihmisoikeudet, kuten Ukrainan venäjänkieliselle väestölle Venäjä teki.
"Kun vielä otetaan huomioon että kyseessä on veljes-ja perustajakansa joka tämmöisen aiheuttaa niin onko kyseessä enää hevonpaska?"
Suurta paskaahan se Venäjä tässä tekee kaikin puolin.Anonyymi00129 kirjoitti:
Unohtui mainita se, että Zelensky uhkasi liittyä Natoon.
Zelenskyi ei ollut vallassa silloin, kun Venäjä tämän rikollisen sotansa aloitti vuonna 2014.
- Anonyymi00118
Ryslandiassa ei oikein ole vetovoimaa ..olisiko peiliin katsomisen aika ja miettiä juurisyitä miksi venäjän läheisin kumppani on pohjoiskorea jonka sotilaatkin jo marssivat venäjän kansallisissa paraateissa ?
- Anonyymi00119
Ei mitään kiirettä. Venäläisiä on vielä rutosti jäljellä.
- Anonyymi00131
Molokille terveisiä. Kyllä ukrainassa oli sisällissota. Kirjoittele sinä mitä tahansa, yleensä olet väärässä.
Ei ollut. Siellä oli Venäjän aloittama ja ylläpitämä hyökkäyssota, proxysota, jonka se yritti naamioida muka sisällissodaksi aseistamalla, rahoittamalla ja käskemällä paikallisia maanpettureita.
- Anonyymi00146
moloch_horridus kirjoitti:
Ei ollut. Siellä oli Venäjän aloittama ja ylläpitämä hyökkäyssota, proxysota, jonka se yritti naamioida muka sisällissodaksi aseistamalla, rahoittamalla ja käskemällä paikallisia maanpettureita.
Ei ollut,,,, mutku, mutku, mutku ja lässyn lää.
- Anonyymi00150
Anonyymi00146 kirjoitti:
Ei ollut,,,, mutku, mutku, mutku ja lässyn lää.
LOL.
>>Venäjänkielisiä ukrainalaisia ei vainottu eikä venäjänkieltä kielletty Ukrainassa ennen kuin Venäjä sinne hyökkäsi. Valheelliset vainot ja venäjänkielen kielto eivät siis kelpaa juurisyiksi.>>
Jos tarkoitat "hyökkäyksellä" vuoden 2014 tapahtumia, olet jossain määrin oikeassa.
Vuosina 2014-2022 itä-Ukrainan taisteluissa sai surmansa noin 14,000 ihmistä."Jos tarkoitat "hyökkäyksellä" vuoden 2014 tapahtumia, olet jossain määrin oikeassa."
Tietenkin olen.
"Vuosina 2014-2022 itä-Ukrainan taisteluissa sai surmansa noin 14,000 ihmistä."
Wikipedia:
"The overall number of estimated deaths in the war in Donbas from 6 April 2014 to 31 December 2021 was 14,200–14,400. This included about 6,500 pro-Russian separatist fighters, 4,400 Ukrainian fighters, and 3,404 civilians.[1] This number includes non-combat military deaths, as well as deaths from mines and unexploded ordnance. The vast majority of the deaths took place in the first year of the war, when major combat took place before the Minsk agreements."
Ja noin puolet siviilihreista oli Venäjän joukkojen tappamia. Ukrainankin tulitukset venäläisten asemiin asutuksen keskellä toki aiheuttivat siviiliuhreja.
Moolokki myöntää että myös Ukraina on saattanut (vahingossa) ampua muutaman siviilin.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00132
Kannattaa tilata Janus Putkosen 'Totuus Donbassista'....selkeämmin selviää kaikki salat.
Mutta onhan tuo huomattu, palstan trolli ei halua keskustella faktojen pohjalta.
Ymmärrätte kai, että kun faktat syrjäytetään, keskustelun jatkaminen on täysin turhaa.
Ei se niin mene, että keksitään mikä sopii itselle, että siinä on sitten juurisyyt.Miksi sinä et kerro noita tietämiäsi juurisyitä, vaikka olet muka vaatimassa keskustelua niistä, tiltunen?
- Anonyymi00135
Putkonen on tiltu moskvitsi Moskovassa
- Anonyymi00136
moloch_horridus kirjoitti:
Miksi sinä et kerro noita tietämiäsi juurisyitä, vaikka olet muka vaatimassa keskustelua niistä, tiltunen?
Sanoin, kannattaa lukea paikalla olijan tekemä dokumentti, eikö se ole paras lähde?
Anonyymi00136 kirjoitti:
Sanoin, kannattaa lukea paikalla olijan tekemä dokumentti, eikö se ole paras lähde?
Kun sinä ilmeisesti olet sen lukenut, niin mitä siinä kerrotaan Venäjän rikollisen sodan juurisyiksi?
Eikö siis löydykään Venäjän rikolliselle sodalle muita juurisyitä?
- Anonyymi00137
Sisällissota, venäläiset pyysivät Venäjää apuun, Zelensky halusi Ukrainan liittyvän Natoon.
Anonyymi00137 kirjoitti:
Sisällissota, venäläiset pyysivät Venäjää apuun, Zelensky halusi Ukrainan liittyvän Natoon.
Ukrainassa ei ole ollut sisällissotaa, vaan vuodesta 2014 lähtien se on taistellut Venäjän rikollista hyökkäystä vastaan. Ja nyt kysytään sitä, miksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan vuonna 2014 ja aloitti tämän tähän asti kestäneen rikollisen sotansa. Zelenskyihin se ei liity mitenkään, koska hän ei silloin ollut mitenkään vallassa, vaan oli tunnettu TV-tähti ja koomikko.
- Anonyymi00138
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainassa ei ole ollut sisällissotaa, vaan vuodesta 2014 lähtien se on taistellut Venäjän rikollista hyökkäystä vastaan. Ja nyt kysytään sitä, miksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan vuonna 2014 ja aloitti tämän tähän asti kestäneen rikollisen sotansa. Zelenskyihin se ei liity mitenkään, koska hän ei silloin ollut mitenkään vallassa, vaan oli tunnettu TV-tähti ja koomikko.
Ukrainalaiset pyysivät Venäjää apuun jo vuonna 2014, kun sisällissota puhkesi. Zelensky tahtoi liittää Ukrainan Natoon vuonna 2020. Venäjä hyökkäsi maahan 24.2.2022.
Anonyymi00138 kirjoitti:
Ukrainalaiset pyysivät Venäjää apuun jo vuonna 2014, kun sisällissota puhkesi. Zelensky tahtoi liittää Ukrainan Natoon vuonna 2020. Venäjä hyökkäsi maahan 24.2.2022.
Edelleenkään kyseessä ei ollut sisällissota, vaan Venäjän aloittama hyökkäyssota:
"Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa
Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."
"Zelensky tahtoi liittää Ukrainan Natoon vuonna 2020."
Tietenkin halusi, koska Venäjä oli sotinut Ukrainassa jo 6 vuotta.
" Venäjä hyökkäsi maahan 24.2.2022."
Venäjä laajensi tuolloin rikollista sotaansa koko Ukrainan valtaamisyritykseksi, mutta onneksi epäonnistui surkeasti. Venäjän tavoitteena oli paitsi Ukrainan, myös Valko-Venäjän liittäminen Venäjään, kuten Venäjän duuman puolustusvaliokunnan jäsen Sobolev tässä kertoo:
https://x.com/banderafella/status/1925914128167637332- Anonyymi00139
moloch_horridus kirjoitti:
Edelleenkään kyseessä ei ollut sisällissota, vaan Venäjän aloittama hyökkäyssota:
"Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa
Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."
"Zelensky tahtoi liittää Ukrainan Natoon vuonna 2020."
Tietenkin halusi, koska Venäjä oli sotinut Ukrainassa jo 6 vuotta.
" Venäjä hyökkäsi maahan 24.2.2022."
Venäjä laajensi tuolloin rikollista sotaansa koko Ukrainan valtaamisyritykseksi, mutta onneksi epäonnistui surkeasti. Venäjän tavoitteena oli paitsi Ukrainan, myös Valko-Venäjän liittäminen Venäjään, kuten Venäjän duuman puolustusvaliokunnan jäsen Sobolev tässä kertoo:
https://x.com/banderafella/status/1925914128167637332Hevonpaskaa.
- Anonyymi00140
moloch_horridus kirjoitti:
Ukrainassa ei ole ollut sisällissotaa, vaan vuodesta 2014 lähtien se on taistellut Venäjän rikollista hyökkäystä vastaan. Ja nyt kysytään sitä, miksi Venäjä hyökkäsi Ukrainaan vuonna 2014 ja aloitti tämän tähän asti kestäneen rikollisen sotansa. Zelenskyihin se ei liity mitenkään, koska hän ei silloin ollut mitenkään vallassa, vaan oli tunnettu TV-tähti ja koomikko.
Sinun juttusi on keksittyä, joka ei perustu tosiasioihin....pitäisikö se ottaa keskustelupohjaksi...keksitty tarina?
Anonyymi00140 kirjoitti:
Sinun juttusi on keksittyä, joka ei perustu tosiasioihin....pitäisikö se ottaa keskustelupohjaksi...keksitty tarina?
LOL. Mitä ne sinun väittämäsi tosiasiat sitten ovat?
- Anonyymi00142
moloch_horridus kirjoitti:
LOL. Mitä ne sinun väittämäsi tosiasiat sitten ovat?
Ota kirja käteesi, jos sinulla on kanttia kohdata tosiasiat.
'Totuus Donbassista'.
Ei siinä muuta tarvita.
Äänestä Anonyymi00142 kirjoitti:
Ota kirja käteesi, jos sinulla on kanttia kohdata tosiasiat.
'Totuus Donbassista'.
Ei siinä muuta tarvita.
ÄänestäMiksi ottaisin, kun sinäkään et kykene kertomaan, mitä siinä lukee juurisyiksi, vaikka olet muka sen lukenut?
- Anonyymi00143
moloch_horridus kirjoitti:
Miksi ottaisin, kun sinäkään et kykene kertomaan, mitä siinä lukee juurisyiksi, vaikka olet muka sen lukenut?
Typerä jankuttaja.
Myös Marsheimer voisi selvittää sinulle, varsinaiselle paskanjauhajalle, tosiasiat.
Miten ääliö pitää olla, että hakkaa päätään jatkuvasti seinään ja kieltää lähihistorian? Anonyymi00143 kirjoitti:
Typerä jankuttaja.
Myös Marsheimer voisi selvittää sinulle, varsinaiselle paskanjauhajalle, tosiasiat.
Miten ääliö pitää olla, että hakkaa päätään jatkuvasti seinään ja kieltää lähihistorian?Kerropas minkä lähihistorian minä sinun mukaasi kiellän. Ja etkös sinä itse kiellä jopa sen, että Venäjä ylipäätään on hyökännyt Ukrainaan. Koska sinä itse olet katsonut Mearsheimerin videot, niin kerropa, mitä hän kertoo Venäjän rikollisen sodan juurisyistä, kun minä en hänen videoistaan ole kiinnostunut.
- Anonyymi00144
moloch_horridus kirjoitti:
Kerropas minkä lähihistorian minä sinun mukaasi kiellän. Ja etkös sinä itse kiellä jopa sen, että Venäjä ylipäätään on hyökännyt Ukrainaan. Koska sinä itse olet katsonut Mearsheimerin videot, niin kerropa, mitä hän kertoo Venäjän rikollisen sodan juurisyistä, kun minä en hänen videoistaan ole kiinnostunut.
Kierrät tai yrität kiertää, vääristellä historiaa, ellei se sovi sinulle.
Ei se niin mene.
Juurisyyt on käyty kymmeniä kertoja läpi palstalla....selaa niistä. - Anonyymi00148
Anonyymi00144 kirjoitti:
Kierrät tai yrität kiertää, vääristellä historiaa, ellei se sovi sinulle.
Ei se niin mene.
Juurisyyt on käyty kymmeniä kertoja läpi palstalla....selaa niistä."Kierrät tai yrität kiertää, vääristellä historiaa, ellei se sovi sinulle.
Ei se niin mene."
Etkös se ole ihan itse se, joka vääristelee historiaa ja nykyhetkeä, kun yrität valehdella, ettei Venäjä muka lainkaan ole edes hyökännyt Ukrainaan?
"Juurisyyt on käyty kymmeniä kertoja läpi palstalla....selaa niistä."
Varmasti, kun vain laitat linkin viittaamiisi juurisyihin tai kerrot ne tässä.
- Anonyymi00147
Molokki rakentanut jälleen itselleen mieleisensä paskan jauhamis palstan. Kuulut Suomen surkeimpiin toimittajiin. Ihmettelen vieläkin , voiko oikeasti joku toimittaja olla noin helvetin tyhmä?
- Anonyymi00149
LOL. Miksi ihmeessä kuvittelet, että olisin muka toimittaja, tiltunen?
Anonyymi00149 kirjoitti:
LOL. Miksi ihmeessä kuvittelet, että olisin muka toimittaja, tiltunen?
Minun viestini.
- Anonyymi00152
moloch_horridus kirjoitti:
Minun viestini.
Niin oli tuolla edelläkin....ei ole harvinaista.
Anonyymi00152 kirjoitti:
Niin oli tuolla edelläkin....ei ole harvinaista.
Aivan. Noin käy kun kirjoitan päivän ensimmäisen viestini kännykällä. Se näyttää, että olen kirjautunut ja antaa kirjoittaa nimimerkilläni yhden viestin ja sitten kirjaa minut ulos.
- Anonyymi00155
Yksi ICC-bunkkeri-puuttinin motto on:
"1700 luvun rajat takaisin"- Anonyymi00156
Yksi kilpailevista yhtä "hyvistä" motoista voisi olla 1100-luvun rajat takaisin
Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428- 26419