Kumpi on vahvempi 20 euroa vai 20 markka?

Anonyymi-ap

Kummalla saa enemään 20 markka vuonna 2002 vai 20 euroa vuonna 2026?

4

126

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitäs luulet? On kaksi asiaa jotka pitää tajuta. 1. Kun markka kiinnitettiin erm-järjestelmään joskus 1996-98, niin yhden euron arvoksi tuli 5,94573, eli markka oli n. 0,1687€. 2. Euro on ollut nyt maksuvlineenä 24v. junnut ei ymmärrä. Monia konkreettinen tuote ja asia on muuttunut tuona aikana. 2000 vuonna uusi auto perusmallina oli ihan eri kuin nyt. Nykyään kaikki 20v sitten extrana ruksitut varusteet on vakiona, tai niitä ei ollut olemassa, osa on poistunut valinnoista. 3. Kaikilla ihmisillä on ihan omat ostoskorit ja eri asioitten hinnat ovat muuttuneet ajassa. Ihan oma mielipide euron ja markan arvoista. Kun 2022 yksi markkamilli oli n. 168000€, niin minun oman arvion mukaan vastaava luku on nyt n. 120000€. Minä hyppisin sata metriä korkealle, jos saisin 120000€. Toiselle ei riitä edes euromiljoona tai sata nykyistä miljoonaa. Mutta jokainen arvioi ja vastaa asioista itse ja itselleen. Minun ajatuksella tuo aloittajan kysymyksen vastaus on se, että 20mk on nyt 2,4€, onko se paljon?

• Anonyymi00002

20 mk seteli ei ole nykyään minkään arvoinen, 20€ setelilä saa ostaa sentään jotain.
      Markka ei ole enään toimiva maksuvaluutta ja sen takia sillä ei ole arvoa.

• Anonyymi00003

Onhan toki numismatia harrastuksena hiljalleen kuolevaa sorttia Suomessa. Mutta silti edelleen "väinölinna" A-luokassa on ihan likvidiä omaisuutta.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Onhan toki numismatia harrastuksena hiljalleen kuolevaa sorttia Suomessa. Mutta silti edelleen "väinölinna" A-luokassa on ihan likvidiä omaisuutta.

Juu en ottanut tuota huomioon siitä syystä että 20mk seteli jolla on numismaattista arvoa pitää olla lähes täydellinen, ei sellainen lompakossa taiteltu nuhjuinen seteli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      616
      1615
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      867
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      487
      753
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      12
      721
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      662
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      566
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      533
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      160
      494
    Aihe