Suurin on rakkaus
1.Korinttolaiskirje 13
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. [1. Kor. 12:8,9 | Matt. 17:20]
3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, [1. Piet. 4:8]
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, [Room. 13:10; 1. Kor. 10:24,33; Fil. 2:4]
6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. [2. Joh. 1:4; 3. Joh. 1:4]
7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. [Sananl. 10:12]
8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi.
9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, [1. Kor. 8:2]
10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa. [Ef. 4:13]
11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen.
12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee. [1. Kor. 8:3; 2. Kor. 3:18; 1. Joh. 3:2]
13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. [1. Tess. 5:8]
Paavali - rakkauden apostoli
18
227
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nyt voitkin jatkaa taas rauhassa herjaamista.
- Anonyymi00003
Käräjille tuollaista Raamatun lainaamisesta pitäisi joutua kun aiheuttaa noilla sydänpysähdyksiä.
Että muka rakkautta. PYh ja pyh.- Anonyymi00004
Pakkohan sitä on olla myös liirumlaarumia, eihän kukaan muuten syöttiin tartu, mutta tuo valukoitu tarkkaavaisuus tekstin suhteen kyllä kostautuu uskovaisilla ja pahasti - itse tarinassakin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pakkohan sitä on olla myös liirumlaarumia, eihän kukaan muuten syöttiin tartu, mutta tuo valukoitu tarkkaavaisuus tekstin suhteen kyllä kostautuu uskovaisilla ja pahasti - itse tarinassakin.
Kun se nyt vain on fakta ja kylmä tosiasia, että juutalaisuuden syntiopin jumaluus on puhuva Pedon kuva, ja raamatun mukaan uskovaisten tie päättyy ihan Pavalin sanoinkin helvettiin.
- Anonyymi00006
Muuttuiko nyt puhuva Pedon kuva raamatun tarinasta Jumalaksi, ja myös helvetti taivaaksi?
Eikö Jeesus olekaan enää kuoliaaksi Paavalin kiduttama ja kiroukseksi kiroama uhri Israelin Jumalana, taivasten valtakunnan isä Jumalana?
Eikä Jeesusta syödäkään kannibalistisella Baalin ihmisuhriaterialla, eikä Pietarin 2.kirjeessä luekaan, kointähteä, niin että Paavalin luoma Kristus ei olekaan enää opin Lucifer?
Ja poistui lause, kun Paavali sanoo, että se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli se TEKO, kun uskoitte Paavalia?!
Jestas, kyllä kirjoitettu teksti on ihmeellistä. - Anonyymi00007
Ja oikein numerolla 13. Saatanan hullu - Paavali lässynlässyn.
2.Korinttolaiskirje:
<<<11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.<<< - Anonyymi00008
Aloitus on kristinuskon ja Raamatun keskeisiä teemoja. Kristinuskossa ehkä jopa tärkein. Se ei näytä kuitenkaan kiinnostavan kovin paljoa palstalaisia. Mistä mahtanee johtua?
- Anonyymi00009
Uskovaiset ovat menettäneet kykynsä rakastaa. He eivät edes tiedä mitä se on. Hän, joka ei rakasta lähimmäistään jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaakaan jota ei ole nähnyt.
Anonyymi00009 kirjoitti:
Uskovaiset ovat menettäneet kykynsä rakastaa. He eivät edes tiedä mitä se on. Hän, joka ei rakasta lähimmäistään jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaakaan jota ei ole nähnyt.
No eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että on sekoitettu vähintään kaksi eri rakkauslaatua.
- Anonyymi00011
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No eiköhän kyse ole enemmänkin siitä, että on sekoitettu vähintään kaksi eri rakkauslaatua.
Itserakkaus ei rakkautta olekaan. Se on vain itsekkyyttä.
- Anonyymi00012
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Tietyt uskovaiset alkavat yleensä puhumaan rakkauden laaduista kun he puolustavat omaa rakkaudettomuuttaan.
- Anonyymi00013
Rakkaus on mielestäni kristinuskon ydin. Joskus se on ilmaistu Raamatussa mytologiaan viittaavilla kielikuvilla, mutta se ei turhenna millään tavalla rakkauden todellista luonnetta. Koska Jumala on rakastanut minua, niin minäkin haluan rakastaa lähimmäisiäni ja toteuttaa sitä myös käytännössä.
- Anonyymi00014
torre3 kirjoitti:
Miten se Jumala on sinua rakastanut?
SauIi Iâski roiskeet perääsi.
- Anonyymi00015
torre3 kirjoitti:
Miten se Jumala on sinua rakastanut?
Jumala on rakastanut minua jo lapsena rakastavien vanhempieni kautta ja aikuisena lähimmäisteni kautta. Siksi käsky "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" on niin tärkeä käsky.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jumala on rakastanut minua jo lapsena rakastavien vanhempieni kautta ja aikuisena lähimmäisteni kautta. Siksi käsky "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" on niin tärkeä käsky.
OK. Kyllä se Jerikon tien hakattu ja ryöstetty uhrikin olisi jäänyt sinne tien viereen kuolemaan jos laupias samarialainen ei olisi tullut ja auttanut häntä.
- Anonyymi00016
Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa, joten tosia voi vapaasti herjata, ei kukaan sitä muistele eikä muista että on erehdytty sanomaan vähän pahasti. Siten ei kun vain rakastamaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad841349- 51968
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että369798- 142759
- 55699
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän122686- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594