Sekö on Jumalan tarkoitus, että olet yksin koko elömäsi?
Avioitumisra vain Herrassa
24
288
Vastaukset
- Anonyymi00001
Rauhaa!
Paavalin sana on jo vanhentunut tai ei sovi käyttöön kaikkialla maapallolla.
1. Islam toi ratkaisun , joka eroaa kirkon traditiosta.
2. Luther sanoi että kussakin kansassa noudatettakoon sen omia perinteisiä käytäntöjä.
3. Kristus antaa uusia ohjeita kuten 1990 luvulla hän sanoi vain rikkaat saavat avioitua. Sellaiset joiden ei ole pakko käyttää valtion ylläpitämiä päiväkoteja.
4. Itse sain armolahjana pika-avioliitot jollaisia myös islam käyttää
5. Jne
Kenen tulisi yhä noudattaa Paavalin antamaa sanaa. Leskien? Toista kertaa avioituvien? - Anonyymi00002
Jehovan todistajien opin mukaan vain "voidellut" eli 144000 ovat Herrassa. Siten tuo ohje avioitua vain Herrassa ei sovellu todistajien ylivoimaiseen enemmistöön.
- Anonyymi00003
Suomessakin on vain muutama kymmenen "Herrassa" ja nekin jo vanhoja.
- Anonyymi00019
Ne 144.000 jehovalaista ovat jo kuolleet...
raamatun mukaan youhwah-setä, jeesus, maria ja Epytkin vaarao sanoivat, että pistäkää lihaa piiloon aina kuin voitte. Sillä heidän on taivasten valtakunta, niiku. Sekä samoin päästelkää riemumiellä Peräilmaa, siilä silloin olette otollisia youwah-sedälle. Ja niiku Kaifffas ja Nooa sanoivat: ei niistä akoista kannata muuten välittää niiku sillee tosissaan, mutta koipeen kantsii kyllä nykästä, kun kohdalle sattuu.
- Anonyymi00004
Avioituminen ei kuuluu Herralle eikä toisille herroille tai rouville. Se on kahden itsenäisen aikuisen asia. Se on jo muutenkin niin mahdottoman vaikea asia. "Tässä välissä ei tarvita majoneesia eikä muita mausteita."
Homoeroottinen jeesuksessa eläminen ei edesauta incelin avioitumismahdollisuuksia. No ehkä toisen samanlaisen kanssa. Eihän homous ole kuin valinta, eihän?
- Anonyymi00005
Homous on syntiä Raamatun mukaan ja se johtaa Jumalan vihaan. Piste.
Anonyymi00005 kirjoitti:
Homous on syntiä Raamatun mukaan ja se johtaa Jumalan vihaan. Piste.
Eihän koko sanaa löydy raamatusta, joka ei muuten kerro muusta kuin sairaiden ihmismiesten mielikuvituksesta.
- Anonyymi00006
he-ma kirjoitti:
Eihän koko sanaa löydy raamatusta, joka ei muuten kerro muusta kuin sairaiden ihmismiesten mielikuvituksesta.
Room.1:27". . . . ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa ( homoilemaan). Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa (homoilemaan ) ja ovat villiintymisessään saanet itseensä sen palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"
Jäikö jotakin epäselväksi vaikka siellä ei ole homo- sanaa? Anonyymi00006 kirjoitti:
Room.1:27". . . . ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa ( homoilemaan). Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa (homoilemaan ) ja ovat villiintymisessään saanet itseensä sen palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"
Jäikö jotakin epäselväksi vaikka siellä ei ole homo- sanaa?MOT! Kuten sanottu sairaat, kaapin perällä jo silloin asuneet miehet kirjoittivat raamatun ja kateuttaan tuomitsivat miehen kanssa ryhtyvät miehet.
Naisista ei muuten mainintaakaan, joten lesbouteen ei edes uskonharha puutu, eihän.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 2026-06-10 11:13:35
" palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"
-Tuosta tulikin mieleen, tuon AIDS:n aiheuttaja, HIV, oli aikoinaan vartiotornin lopun merkki, maailmanlopun merkki.
Sitten kun kristityt lääkäri-tutkijat ovat kehittäneet lääkityksen, on vartiotorni vaiennut, kuten aina, koska se on ainoa mitä se häpeämisen sijaan osaa.
Älkää hyvät jt:t ottako vakavasti vartiotornia, erotkaa valtakunnansalin ympyröistä ja omaksukaa kristillisyys
Miksi teitä tulisi pelotella esim. juuri HIV:llä maailmanlopun enteenä ?
Väärä profeetta on kysymyksessä.- Anonyymi00008
Jehovan todistajat ja Vartiotorni näkevät maailmanlopun merkkejä milloin missäkin.
- Anonyymi00009
Todistajat olivat koronasta aivan täpinöissään, mutta lopputulemaksi taisi jäädä vain se, että huomattava osa todistajista osallistuu kokouksiin edelleen etänä zoomissa (korona-aikana tehty järjestely) eikä heitä meinaa saada takaisin salille millään.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Todistajat olivat koronasta aivan täpinöissään, mutta lopputulemaksi taisi jäädä vain se, että huomattava osa todistajista osallistuu kokouksiin edelleen etänä zoomissa (korona-aikana tehty järjestely) eikä heitä meinaa saada takaisin salille millään.
Onhan kokoukset niin tylsiä, että ei ihme, jos zoom vetää enemmän.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Onhan kokoukset niin tylsiä, että ei ihme, jos zoom vetää enemmän.
Kokoukset ovat monelle todistajalle pakkopullaa. Velvollisuus, joka hoidetaan, mutta josta ei varsinaisesti nautita. Jos tarjotaan mahdollisuus osallistua zoomissa valtakunnansalille tulon sijaan, moni tarttuu tähän.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kokoukset ovat monelle todistajalle pakkopullaa. Velvollisuus, joka hoidetaan, mutta josta ei varsinaisesti nautita. Jos tarjotaan mahdollisuus osallistua zoomissa valtakunnansalille tulon sijaan, moni tarttuu tähän.
Zoom on loistava keksintö.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Zoom on loistava keksintö.
Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.
Niin. Siellä voi istua "kelteisillään."
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.
Nythän on seurakunnissa alettu vihjailla, että zoom olisi tarkoitettu vain niille, jotka oikeasti eivät pääse paikalle jonkin sairauden tms. esteen takia. Siis jos pääsee, pitäisi tulla salille.
Todistajissa on kuitenkin paljon porukkaa, jotka tekevät vain minimin. Heillä voi olla suuri kynnys jättää kokoukset kokonaan väliin, mutta niin kauan kuin zoom on sallittu, eikä sitä suoranaisesti kielletä tai estetä, he valitsevat mieluummin sen. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Nythän on seurakunnissa alettu vihjailla, että zoom olisi tarkoitettu vain niille, jotka oikeasti eivät pääse paikalle jonkin sairauden tms. esteen takia. Siis jos pääsee, pitäisi tulla salille.
Todistajissa on kuitenkin paljon porukkaa, jotka tekevät vain minimin. Heillä voi olla suuri kynnys jättää kokoukset kokonaan väliin, mutta niin kauan kuin zoom on sallittu, eikä sitä suoranaisesti kielletä tai estetä, he valitsevat mieluummin sen.Jos zoom ogetaan pois, en tule siitä huolimatta kokoukseen. En tule koskaan enää kokoukseen, tapahtui mitä tahansa.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jos zoom ogetaan pois, en tule siitä huolimatta kokoukseen. En tule koskaan enää kokoukseen, tapahtui mitä tahansa.
Luultavasti aika monen kohdalla on näin, ja siksi zoomia tuskin otetaan pois. Järjestö haluaisi, että salille tullaan fyysisesti paikalle mikäli suinkin mahdollista, mutta tietää, että näin ei käy.
Zoomin kieltäminen saisi aikaan sen, että monet todistajat jäisivät kokouksesta pois kokonaan. Toisaalta jotkut, mutta liian harvat, zoomissa nyt olevat tulisivat salille. Järjestö laskenee, että pienempi paha kun pidetään nykytilanne. - Anonyymi00020
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jehovan todistajat ja Vartiotorni näkevät maailmanlopun merkkejä milloin missäkin.
Siten todistajat pidetään kurissa ja manipuloidaan...
- Anonyymi00018
Kyllä vartiotorniuskonnosta on paljonkin kirjoitettu kuinka se on Raamatun vastainen.
Ihan olennainen asia:
Ei Raamattu sano, että Jeesus olisi ollut enkeli.
Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" - elikkä Jeesus oli Jumala
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429