Avioitumisra vain Herrassa

Anonyymi-ap

Sekö on Jumalan tarkoitus, että olet yksin koko elömäsi?

24

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Rauhaa!

      Paavalin sana on jo vanhentunut tai ei sovi käyttöön kaikkialla maapallolla.

      1. Islam toi ratkaisun , joka eroaa kirkon traditiosta.
      2. Luther sanoi että kussakin kansassa noudatettakoon sen omia perinteisiä käytäntöjä.
      3. Kristus antaa uusia ohjeita kuten 1990 luvulla hän sanoi vain rikkaat saavat avioitua. Sellaiset joiden ei ole pakko käyttää valtion ylläpitämiä päiväkoteja.
      4. Itse sain armolahjana pika-avioliitot jollaisia myös islam käyttää
      5. Jne

      Kenen tulisi yhä noudattaa Paavalin antamaa sanaa. Leskien? Toista kertaa avioituvien?

    • Anonyymi00002

      Jehovan todistajien opin mukaan vain "voidellut" eli 144000 ovat Herrassa. Siten tuo ohje avioitua vain Herrassa ei sovellu todistajien ylivoimaiseen enemmistöön.

      • Anonyymi00003

        Suomessakin on vain muutama kymmenen "Herrassa" ja nekin jo vanhoja.


      • Anonyymi00019

        Ne 144.000 jehovalaista ovat jo kuolleet...


    • raamatun mukaan youhwah-setä, jeesus, maria ja Epytkin vaarao sanoivat, että pistäkää lihaa piiloon aina kuin voitte. Sillä heidän on taivasten valtakunta, niiku. Sekä samoin päästelkää riemumiellä Peräilmaa, siilä silloin olette otollisia youwah-sedälle. Ja niiku Kaifffas ja Nooa sanoivat: ei niistä akoista kannata muuten välittää niiku sillee tosissaan, mutta koipeen kantsii kyllä nykästä, kun kohdalle sattuu.

    • Anonyymi00004

      Avioituminen ei kuuluu Herralle eikä toisille herroille tai rouville. Se on kahden itsenäisen aikuisen asia. Se on jo muutenkin niin mahdottoman vaikea asia. "Tässä välissä ei tarvita majoneesia eikä muita mausteita."

    • Homoeroottinen jeesuksessa eläminen ei edesauta incelin avioitumismahdollisuuksia. No ehkä toisen samanlaisen kanssa. Eihän homous ole kuin valinta, eihän?

      • Anonyymi00005

        Homous on syntiä Raamatun mukaan ja se johtaa Jumalan vihaan. Piste.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Homous on syntiä Raamatun mukaan ja se johtaa Jumalan vihaan. Piste.

        Eihän koko sanaa löydy raamatusta, joka ei muuten kerro muusta kuin sairaiden ihmismiesten mielikuvituksesta.


      • Anonyymi00006
        he-ma kirjoitti:

        Eihän koko sanaa löydy raamatusta, joka ei muuten kerro muusta kuin sairaiden ihmismiesten mielikuvituksesta.

        Room.1:27". . . . ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa ( homoilemaan). Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa (homoilemaan ) ja ovat villiintymisessään saanet itseensä sen palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"
        Jäikö jotakin epäselväksi vaikka siellä ei ole homo- sanaa?


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Room.1:27". . . . ja samoin miespuoliset ovat luopuneet luonnollisesta yhteydestä naiseen ja kiihkossaan syttyneet toisiinsa ( homoilemaan). Miehet ovat harjoittaneet riettautta miesten kanssa (homoilemaan ) ja ovat villiintymisessään saanet itseensä sen palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"
        Jäikö jotakin epäselväksi vaikka siellä ei ole homo- sanaa?

        MOT! Kuten sanottu sairaat, kaapin perällä jo silloin asuneet miehet kirjoittivat raamatun ja kateuttaan tuomitsivat miehen kanssa ryhtyvät miehet.

        Naisista ei muuten mainintaakaan, joten lesbouteen ei edes uskonharha puutu, eihän.


    • Anonyymi00007

      Anonyymi00006 2026-06-10 11:13:35

      " palkan, mitä pitikin saada. ( Esim. AIDSin.)"

      -Tuosta tulikin mieleen, tuon AIDS:n aiheuttaja, HIV, oli aikoinaan vartiotornin lopun merkki, maailmanlopun merkki.

      Sitten kun kristityt lääkäri-tutkijat ovat kehittäneet lääkityksen, on vartiotorni vaiennut, kuten aina, koska se on ainoa mitä se häpeämisen sijaan osaa.

      Älkää hyvät jt:t ottako vakavasti vartiotornia, erotkaa valtakunnansalin ympyröistä ja omaksukaa kristillisyys

      Miksi teitä tulisi pelotella esim. juuri HIV:llä maailmanlopun enteenä ?
      Väärä profeetta on kysymyksessä.

      • Anonyymi00008

        Jehovan todistajat ja Vartiotorni näkevät maailmanlopun merkkejä milloin missäkin.


      • Anonyymi00009

        Todistajat olivat koronasta aivan täpinöissään, mutta lopputulemaksi taisi jäädä vain se, että huomattava osa todistajista osallistuu kokouksiin edelleen etänä zoomissa (korona-aikana tehty järjestely) eikä heitä meinaa saada takaisin salille millään.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Todistajat olivat koronasta aivan täpinöissään, mutta lopputulemaksi taisi jäädä vain se, että huomattava osa todistajista osallistuu kokouksiin edelleen etänä zoomissa (korona-aikana tehty järjestely) eikä heitä meinaa saada takaisin salille millään.

        Onhan kokoukset niin tylsiä, että ei ihme, jos zoom vetää enemmän.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Onhan kokoukset niin tylsiä, että ei ihme, jos zoom vetää enemmän.

        Kokoukset ovat monelle todistajalle pakkopullaa. Velvollisuus, joka hoidetaan, mutta josta ei varsinaisesti nautita. Jos tarjotaan mahdollisuus osallistua zoomissa valtakunnansalille tulon sijaan, moni tarttuu tähän.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kokoukset ovat monelle todistajalle pakkopullaa. Velvollisuus, joka hoidetaan, mutta josta ei varsinaisesti nautita. Jos tarjotaan mahdollisuus osallistua zoomissa valtakunnansalille tulon sijaan, moni tarttuu tähän.

        Zoom on loistava keksintö.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Zoom on loistava keksintö.

        Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.

        Niin. Siellä voi istua "kelteisillään."


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Zoom on hyvä myös sairaille ja huonokuntoisille, jotka eivät pääse liikkumaan.

        Nythän on seurakunnissa alettu vihjailla, että zoom olisi tarkoitettu vain niille, jotka oikeasti eivät pääse paikalle jonkin sairauden tms. esteen takia. Siis jos pääsee, pitäisi tulla salille.

        Todistajissa on kuitenkin paljon porukkaa, jotka tekevät vain minimin. Heillä voi olla suuri kynnys jättää kokoukset kokonaan väliin, mutta niin kauan kuin zoom on sallittu, eikä sitä suoranaisesti kielletä tai estetä, he valitsevat mieluummin sen.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Nythän on seurakunnissa alettu vihjailla, että zoom olisi tarkoitettu vain niille, jotka oikeasti eivät pääse paikalle jonkin sairauden tms. esteen takia. Siis jos pääsee, pitäisi tulla salille.

        Todistajissa on kuitenkin paljon porukkaa, jotka tekevät vain minimin. Heillä voi olla suuri kynnys jättää kokoukset kokonaan väliin, mutta niin kauan kuin zoom on sallittu, eikä sitä suoranaisesti kielletä tai estetä, he valitsevat mieluummin sen.

        Jos zoom ogetaan pois, en tule siitä huolimatta kokoukseen. En tule koskaan enää kokoukseen, tapahtui mitä tahansa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Jos zoom ogetaan pois, en tule siitä huolimatta kokoukseen. En tule koskaan enää kokoukseen, tapahtui mitä tahansa.

        Luultavasti aika monen kohdalla on näin, ja siksi zoomia tuskin otetaan pois. Järjestö haluaisi, että salille tullaan fyysisesti paikalle mikäli suinkin mahdollista, mutta tietää, että näin ei käy.

        Zoomin kieltäminen saisi aikaan sen, että monet todistajat jäisivät kokouksesta pois kokonaan. Toisaalta jotkut, mutta liian harvat, zoomissa nyt olevat tulisivat salille. Järjestö laskenee, että pienempi paha kun pidetään nykytilanne.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Jehovan todistajat ja Vartiotorni näkevät maailmanlopun merkkejä milloin missäkin.

        Siten todistajat pidetään kurissa ja manipuloidaan...


    • Anonyymi00018

      Kyllä vartiotorniuskonnosta on paljonkin kirjoitettu kuinka se on Raamatun vastainen.

      Ihan olennainen asia:

      Ei Raamattu sano, että Jeesus olisi ollut enkeli.

      Joh. 1:1 "Sana oli Jumala" - elikkä Jeesus oli Jumala

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe