* Puheessaan kokoomuksen puoluekokouksessa Jyväskylässä Orpo sanoi näin:
”Minua on sanottu välillä liian pehmeäksi.
Näin väittäville sanon, katsokaa tuloksia.
Me olemme tällä vaalikaudella saaneet aikaan enemmän kuin Suomessa on nähty vuosikymmeniin.
Minä pidän omasta tavastani toimia kiinni.
Johtajuus on suuntaa, se on sitkeyttä, se on tuloksia.”
Pääministeri Petteri Orpo pyysi kokoomuksen puoluekokouksessa katsomaan tuloksia*. No, katsotaanpas:
- Orpon hallituksen aloittaessa työttömyys oli 7,2 %. Nyt se on 11,6 %.
- Orpon hallituksen aloittaessa asunnottomia oli 3 400. Viime vuonna heitä oli 4 579.
- Orpon hallituksen aloittaessa konkursseja tehtiin 239 kuukaudessa. Nyt niitä tehdään 357 kuukaudessa.
- Orpon hallituksen aloittaessa valtiolla oli velkaa noin 150 miljardia euroa. Nyt sitä on lähes 200 miljardia euroa.
Petteri, tuloksia on katsottu. Ne on nähty.
Eivätkä ne todellakaan vakuuta.
Oras Tynkkynen: Katsoin mitä Orpo on saanut aikaan
5
107
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Vielä kun lisää sanelupolitiikalla heikennetyt työläisten oikeudet ja soten saannin sekaisin, niin meillä on epäonnistunein pääministeri kautta aikojen.
- Anonyymi00003
Orpo Petturi: Lainaa, lainaa, lisää lainaa, herrat tykkää.
- Anonyymi00004
Onanius Tyrkkynen, kaikkien vatipäitten sankari, punayliopiston tohtori selvittää asiat!
- Anonyymi00005
Orpon hallituksen aikana Suomi on joutunut EU:n tarkkailuluokille sekä liiallisen alijäämän takia ja liian heikon sosiaalisen kehityksen vuoksi.
Suurtyöttömyyden lisäksi hallituksen aikaansaannoksia ovat työehtojen tuntuvat heikennykset, jotka hallituspuolueet kirjasivat jo hallitusohjelmaansa työntekijäpuolta kuulematta.
Suomessa rikkaat ovat rikastuneet ja pieni- sekä keskituloiset köyhtyneet. Eriarvoisuus on tuntuvasti kasvanut, kun sosiaaliturva on leikattu, työttömyysturva on leikattu ja samaan aikaan varakkaat ovat saaneet uusia verotukia miljarditolkulla.
Yhä useampi on nykyään työtön ja yhä useampi on asunnoton. Yhä useampi joutuu myös käymään leipäjonoissa. Toivoa paremmasta ei ole, kun uusia leikkauksia velkajarruineen suunnitellaan ja Orpon oikeistohallituksen aikana leikkaukset tulevat näköjään vain vähäosaisille. Rikkaiden verotus sen sijaan vähenee milloin milläkin verukkeella.- Anonyymi00006
Valta taitamattomilla ja henkisesti alamittaisilla, ei hyvä heilu...Valtaa ei käytetä yhteiseksi hyväksi, vaan eliitin etua ajetaan. Puheet ennen vaaleja toista. Vaalit lähestyy taas, täytyypi kokoomuksen taas liukastaa kielet ja kilvet kiillottaa. ....Valehtelu on kivaa, t. Perskokkareet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791376
- 851263
- 1021013
- 48849
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40743Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83626Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30556Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7556Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44512