Miten pärjätä fyysisessä työssä lonkan tekonivelen kanssa?

Anonyymi-ap

Sinänsä kuntoutuminen on mennyt hyvin. Vaikeuksia tuottaa yhä, useammat ala-asennoissa tehtävät vaiheet. En pääse syväkyykkyyn. Se olisi moneen asiaan kätevä asento. Siis joudun polvilleni, tai kumartelemaan, mutta kumartuessa en pysty työskentelemään ahtaissa, kuin ihan edestäni, ei onnistu pidemmältä.
Olen harjoitellut kyykkyjä. Ja taas ja taas, mutta kyykky jää jumiin jonnekin hiukan polven alapuolelle. Perus ei tipahda siis normaaliin syväkyykkyynlainkaan. Polvillaan homma on sillä tavalla, että seuraavaan kohtaan pitää taas nousta, ja uudelleen polvilleen. Syväkyykky on aiemmassa elämässä ollut hyvin toimiva työasento ahtaammissa. Siitä on yltänyt työskentelemään mukavasti.
Muilta osin työ sujuu jo hyvin. Mikä neuvoksi? Leikkauksesta on lähiaikoina 9 kk.

5

189

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itselleni tehtiin molemminpuolinen tekonivelleikkaus samalla kertaa.
      Työni oli betonilattioiden tekoa joten kyykylllään oleminen ja raskaiden työkoneiden käyttöä ja pitkiä päiviä.
      Noista selvisin tekonivelien kanssa.
      Tottakai siinä meni lähes vuosi ennekuin pystyin tekemään kaikkia samoja töitä kuin ennen leikkausta.

• Anonyymi00002

Syväkyykkyä ei kauheasti taideta edes suositella tehtäväksi lonkan tekonivelen kanssa sijoiltaanmenovaaran vuoksi.

• Anonyymi00003

Ehkä, mutta ammatti on, että on myös ala-asennoissa tehtävä työvaiheita.

• Anonyymi00004

Ei sitä rajoiteta, alussa pitää varoa mutta kun lihaskunto on saatu takaisin niin ei ole rajoitteita.
        Itse olen mennyt niin syvään kyykkyyn että polvet ovat olleet korvien tasalla ja lonkat ovat pysyneet paikallaan.
        Fysiatri tutki minun lonkat pari vuotta leikkauksen jälkeen ja sanoi että jos ei näkisi koneelta että on tekonivelet niin ei olisi uskonut.
        Liikkuvuus oli ihan normaali, niin sivuille kuin kierrot ja koukistukset.

Jos lihaskunto on surkea niin lonkat voi lähteä paikaltaan.
        Itse tunnen lonksahduksia lonkissa kun olen väsynyt ja itseasiassa opin lonksuttelemaan lonkkia siten että roikotin jalkaa ilmassa ja rentoutin lihakset ja sitten nopeasti jännitin.
        Eli lonkkaan tuli "löysiä" ja kun jännitin lihaksia niin löysä katosi ja kuului lonksahdus.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei sitä rajoiteta, alussa pitää varoa mutta kun lihaskunto on saatu takaisin niin ei ole rajoitteita.
        Itse olen mennyt niin syvään kyykkyyn että polvet ovat olleet korvien tasalla ja lonkat ovat pysyneet paikallaan.
        Fysiatri tutki minun lonkat pari vuotta leikkauksen jälkeen ja sanoi että jos ei näkisi koneelta että on tekonivelet niin ei olisi uskonut.
        Liikkuvuus oli ihan normaali, niin sivuille kuin kierrot ja koukistukset.

Jos lihaskunto on surkea niin lonkat voi lähteä paikaltaan.
        Itse tunnen lonksahduksia lonkissa kun olen väsynyt ja itseasiassa opin lonksuttelemaan lonkkia siten että roikotin jalkaa ilmassa ja rentoutin lihakset ja sitten nopeasti jännitin.
        Eli lonkkaan tuli "löysiä" ja kun jännitin lihaksia niin löysä katosi ja kuului lonksahdus.

Ni duunia olen painanut tammikuusta asti. Liikkuva työ. Mutta se kyykky ei edelleenkään onnistu. Eli en itse rajoita, se vain ei toimi, juuttuu persus siihen just polvien alapuolelle.
        Muutoin homma toimii, mutta nuo kyykyt..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2280
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      903
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      892
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      563
      816
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      718
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      24
      612
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      571
    Aihe