Sinänsä kuntoutuminen on mennyt hyvin. Vaikeuksia tuottaa yhä, useammat ala-asennoissa tehtävät vaiheet. En pääse syväkyykkyyn. Se olisi moneen asiaan kätevä asento. Siis joudun polvilleni, tai kumartelemaan, mutta kumartuessa en pysty työskentelemään ahtaissa, kuin ihan edestäni, ei onnistu pidemmältä.
Olen harjoitellut kyykkyjä. Ja taas ja taas, mutta kyykky jää jumiin jonnekin hiukan polven alapuolelle. Perus ei tipahda siis normaaliin syväkyykkyynlainkaan. Polvillaan homma on sillä tavalla, että seuraavaan kohtaan pitää taas nousta, ja uudelleen polvilleen. Syväkyykky on aiemmassa elämässä ollut hyvin toimiva työasento ahtaammissa. Siitä on yltänyt työskentelemään mukavasti.
Muilta osin työ sujuu jo hyvin. Mikä neuvoksi? Leikkauksesta on lähiaikoina 9 kk.
Miten pärjätä fyysisessä työssä lonkan tekonivelen kanssa?
5
184
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Itselleni tehtiin molemminpuolinen tekonivelleikkaus samalla kertaa.
Työni oli betonilattioiden tekoa joten kyykylllään oleminen ja raskaiden työkoneiden käyttöä ja pitkiä päiviä.
Noista selvisin tekonivelien kanssa.
Tottakai siinä meni lähes vuosi ennekuin pystyin tekemään kaikkia samoja töitä kuin ennen leikkausta. - Anonyymi00002
Syväkyykkyä ei kauheasti taideta edes suositella tehtäväksi lonkan tekonivelen kanssa sijoiltaanmenovaaran vuoksi.
- Anonyymi00003
Ehkä, mutta ammatti on, että on myös ala-asennoissa tehtävä työvaiheita.
- Anonyymi00004
Ei sitä rajoiteta, alussa pitää varoa mutta kun lihaskunto on saatu takaisin niin ei ole rajoitteita.
Itse olen mennyt niin syvään kyykkyyn että polvet ovat olleet korvien tasalla ja lonkat ovat pysyneet paikallaan.
Fysiatri tutki minun lonkat pari vuotta leikkauksen jälkeen ja sanoi että jos ei näkisi koneelta että on tekonivelet niin ei olisi uskonut.
Liikkuvuus oli ihan normaali, niin sivuille kuin kierrot ja koukistukset.
Jos lihaskunto on surkea niin lonkat voi lähteä paikaltaan.
Itse tunnen lonksahduksia lonkissa kun olen väsynyt ja itseasiassa opin lonksuttelemaan lonkkia siten että roikotin jalkaa ilmassa ja rentoutin lihakset ja sitten nopeasti jännitin.
Eli lonkkaan tuli "löysiä" ja kun jännitin lihaksia niin löysä katosi ja kuului lonksahdus. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei sitä rajoiteta, alussa pitää varoa mutta kun lihaskunto on saatu takaisin niin ei ole rajoitteita.
Itse olen mennyt niin syvään kyykkyyn että polvet ovat olleet korvien tasalla ja lonkat ovat pysyneet paikallaan.
Fysiatri tutki minun lonkat pari vuotta leikkauksen jälkeen ja sanoi että jos ei näkisi koneelta että on tekonivelet niin ei olisi uskonut.
Liikkuvuus oli ihan normaali, niin sivuille kuin kierrot ja koukistukset.
Jos lihaskunto on surkea niin lonkat voi lähteä paikaltaan.
Itse tunnen lonksahduksia lonkissa kun olen väsynyt ja itseasiassa opin lonksuttelemaan lonkkia siten että roikotin jalkaa ilmassa ja rentoutin lihakset ja sitten nopeasti jännitin.
Eli lonkkaan tuli "löysiä" ja kun jännitin lihaksia niin löysä katosi ja kuului lonksahdus.Ni duunia olen painanut tammikuusta asti. Liikkuva työ. Mutta se kyykky ei edelleenkään onnistu. Eli en itse rajoita, se vain ei toimi, juuttuu persus siihen just polvien alapuolelle.
Muutoin homma toimii, mutta nuo kyykyt..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.902795Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt442323Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.391123- 36981
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153849Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?58690Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi76652 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk42593- 36561
- 21555