Pelastaako uudestikaste

Anonyymi-ap

1) Mihin Raamatun jakeeseen perustuu että kaste pelastaa ?

2) Mihin kohtaan Raamatussa oerustuu uudestikastaminen ja miksi täytyy uudestikastaa ?

142

1071

    Vastaukset

    • Anonyymi00001

      Pelastaa se jos ei heti eroa kirkosta kun homoja herjataan.

      Ei silloin kaste toimi ja silloin on turha myös tutkia Raamattua enää sen jälkeen.

    • Anonyymi00002

      Luterilaisuudessa on oppi, että kaste antaisi varman pelastuksen siitä huolimatta, miten elät. Se perustuu ajatukseen, että armo on rajatonta ja se ansaitaan kasteen kautta. Tämä ei tietenkään pidä paikkansa, vaan on ilmiselvää harhaoppia. Kaste ei anna varmaa pelastusta. Juudas Iskariotkin oli kastettu, mutta hän ei pelastunut.

      Uudestikastaminen eli anabaptismi on luterilaisen käyttämä termi niistä, jotka kastavat uskoon tulleita aikuisia, vaikka heidät on kastettu lapsena. Raamatussa ei ole mitään kieltoa kastaa uudesti, eikä mitään muutakaan maksimimäärää kasteille. Lapsen kaste on muutenkin ollut laiton, joten sitä ei voi laskea edes kasteeksi.

      Paavali oli uudestikastaja.

      Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
      5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

      • Anonyymi00003

        Ei pidä paikkaansa. Kaste pelastaa sen joka uskoo

        Raamatussa ei kastettu uudesti uuden liiton kasteella kastettuja

        Lapsen kaste ei ole laiton.


      • Anonyymi00004

        Paavali ei ollut uudestikastaja. Raamattu määrää: "yksi kaste"


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Kaste pelastaa sen joka uskoo

        Raamatussa ei kastettu uudesti uuden liiton kasteella kastettuja

        Lapsen kaste ei ole laiton.

        Kaste ei pelasta sitä, joka ei usko. Sen takia kaste ei pelasta.

        Kaste on kuitenkin pakollinen kristitylle, jota ilman ei voi pelastua.

        Raamattu sanoo, että sellaisen henkilön kaste on laiton, kreikaksi EXESTI, joka ei ole tunnustanut uskoaa. Pienen sylilapsen kaste on laiton ja mitätön, koska hän ei ole tunnustanut uskoaan.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Paavali ei ollut uudestikastaja. Raamattu määrää: "yksi kaste"

        Raamatussa on "yksi kaste", mutta se ei tarkoita sitä, että saa kastaa vain kerran. Kyseessä on Paavalin opetus, jossa sanotaan, että koska on olemassa vain yksi Jumala, yksi Herra, yksi usko, niin on olemassa vain yksi oikea oppi kasteesta. Tässä ei rajoiteta kasteiden lukumäärää. Jos olisi rajoitettu, niin tämä kohta olisi kirjoitettu eri tavalla.

        Ef 4:1 Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti,
        2 aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne.
        3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.
        4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
        5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
        6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.

        Ei ole mitään estettä kastaa toisen kertaan, eikä luterilainen lapsikaste ole edes ensimmäinen kaste, koska se on ollut laiton.

        Kuten sanoin, niin Paavali on uudestinkastaja:

        Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Kaste ei pelasta sitä, joka ei usko. Sen takia kaste ei pelasta.

        Kaste on kuitenkin pakollinen kristitylle, jota ilman ei voi pelastua.

        Raamattu sanoo, että sellaisen henkilön kaste on laiton, kreikaksi EXESTI, joka ei ole tunnustanut uskoaa. Pienen sylilapsen kaste on laiton ja mitätön, koska hän ei ole tunnustanut uskoaan.

        Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
        37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

        Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Kaste pelastaa kuten Pietari opettaa

        Mistään laittomasta kasteesta ei Raamattu puhu


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Raamatussa on "yksi kaste", mutta se ei tarkoita sitä, että saa kastaa vain kerran. Kyseessä on Paavalin opetus, jossa sanotaan, että koska on olemassa vain yksi Jumala, yksi Herra, yksi usko, niin on olemassa vain yksi oikea oppi kasteesta. Tässä ei rajoiteta kasteiden lukumäärää. Jos olisi rajoitettu, niin tämä kohta olisi kirjoitettu eri tavalla.

        Ef 4:1 Minä, joka olen Herran vuoksi vankina, kehotan teitä siis elämään saamanne kutsun arvoisesti,
        2 aina nöyrinä, lempeinä ja kärsivällisinä. Auttakoon rakkaus teitä tulemaan toimeen keskenänne.
        3 Pyrkikää rauhan sitein säilyttämään Hengen luoma ykseys.
        4 On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi.
        5 Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste!
        6 Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa.

        Ei ole mitään estettä kastaa toisen kertaan, eikä luterilainen lapsikaste ole edes ensimmäinen kaste, koska se on ollut laiton.

        Kuten sanoin, niin Paavali on uudestinkastaja:

        Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

        Paavali ei ollut uudestikastaja ja ensimmäiset uudestikasteet suoritettiin viime vuosituhannella. Yksi kaste on yksi kaste

        Kasteen olemus on jo sellainen ettei sitä voi uusia


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kaste pelastaa kuten Pietari opettaa

        Mistään laittomasta kasteesta ei Raamattu puhu

        Kasteessa pestään synnit pois, mutta jos ihminen jatkaa tahallista syntielämää, niin siihen ei ole olemassa enää syntien sovitusta.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Paavali ei ollut uudestikastaja ja ensimmäiset uudestikasteet suoritettiin viime vuosituhannella. Yksi kaste on yksi kaste

        Kasteen olemus on jo sellainen ettei sitä voi uusia

        "Yksi kaste on yksi kaste"

        Tässä lauseessa ei kielletä ottamasta toista kastetta. Yksi kaste tarkoittaa ko. asiayhteydessa yhtä ainoaa oikeaa kasteoppia, josta Paavali opetti näin:

        Ap.t 19:4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kasteessa pestään synnit pois, mutta jos ihminen jatkaa tahallista syntielämää, niin siihen ei ole olemassa enää syntien sovitusta.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Niin pesee mutta eräät kieltävät senkin


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        "Yksi kaste on yksi kaste"

        Tässä lauseessa ei kielletä ottamasta toista kastetta. Yksi kaste tarkoittaa ko. asiayhteydessa yhtä ainoaa oikeaa kasteoppia, josta Paavali opetti näin:

        Ap.t 19:4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

        Kaste on yksi eikä ole mitään syytä ottaa uutta kastetta

        Raamatussa ketään ei kasteta toista kertaa uuden liiton kasteella


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Kaste on yksi eikä ole mitään syytä ottaa uutta kastetta

        Raamatussa ketään ei kasteta toista kertaa uuden liiton kasteella

        Sinä hokemalla hoet nyt sellaista, mistä et ymmärrä mitään.

        Jos joku on saanut pienenä lapsena luterilaisen kasteen, se pitää ehdottomasti korjata uudella kasteella, koska luterilainen kaste ei ole laillinen.

        Uusi kaste otetaan tämän Paavalin opetuksen mukaan.

        Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinä hokemalla hoet nyt sellaista, mistä et ymmärrä mitään.

        Jos joku on saanut pienenä lapsena luterilaisen kasteen, se pitää ehdottomasti korjata uudella kasteella, koska luterilainen kaste ei ole laillinen.

        Uusi kaste otetaan tämän Paavalin opetuksen mukaan.

        Ap.t 19:3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
        5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

        Luterilainen kaste on laillinen ja apostolinen kaste

        Paavali ei opettanut ottamaan uutta kristillistä kastetta


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Luterilainen kaste on laillinen ja apostolinen kaste

        Paavali ei opettanut ottamaan uutta kristillistä kastetta

        Sinä esität vain omia mielipiteitäsi ilman mitään tukea Raamatusta. Jos joku hölmö uskoo sinua, hän saa, mitä ansaitsee.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Sinä esität vain omia mielipiteitäsi ilman mitään tukea Raamatusta. Jos joku hölmö uskoo sinua, hän saa, mitä ansaitsee.

        Ei ole mielipide vaan fakta. Sinun oppisi ei saa tukea Raamatusta eikä Raamatussa ketään uudestikastettu


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Ei ole mielipide vaan fakta. Sinun oppisi ei saa tukea Raamatusta eikä Raamatussa ketään uudestikastettu

        Sinun "faktasi" ovat puuta heinää. Et pysty koskaan siteeraamaan Raamattua todistaaksesi väitteitäsi. Se ei ole kuitenkaan sinun taktiikkasi. Sinä olet täällä vain valehtelemassa.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Sinun "faktasi" ovat puuta heinää. Et pysty koskaan siteeraamaan Raamattua todistaaksesi väitteitäsi. Se ei ole kuitenkaan sinun taktiikkasi. Sinä olet täällä vain valehtelemassa.

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Todiste on Kristuksen kaste- ja lähetyskäsky sekä Paavalin kasteopetus. Nämä kumotaan uudestikastajissa

        Joten mene valehtelemaan muualle, typerä pelle!

        Hyvin sanottu!


      • Anonyymi00523
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Hyvin sanottu!

        kyllä, se tiivistää asian hyvin!


    • Anonyymi00005

      Lopulta tärkeää on vain se, eroa kirkosta jos homoja herjataan. Koska mitä hyötyä mistään yhden asteen kasteesta on jos sillä ei ketään sitten kasteta ja vieraannutaan kirkosta niin ettei lapset edes saa kuulla suvivirttä.

      Silloin aivan turha vikistä mistään kasteesta kun niin käy.

      Mitä hyötyä mistään hienosta kasteesta on jos kukaan sitä ei pian ota homoherjojen tai muun syyn vuoksi. Siihen tulisi kovalla kädellä puuttua että väki ei eroa kirkosta eikä muiden kanssa käräjöimään kasteesta. Se päätyy fiaskoon jos sillä tyylillä yrittää asiaa korjata.

    • Kasteen voisi perustellusti suorittaa avantoon putoamalla. Selviäisi nopeasti kuinka mitätön on väite jeesuksen suorittamasta pelastuksesta.

    • Anonyymi00019

      Mitä tapahtuu kasteessa? Luoko se jonkinlaisen uskon harhan ja kupolin pään päälle, vai mistä on kyse? Eikö se ole kuitenkin vain symbolinen toimitus jolla annetaan lapselle nimi ja liitetään kirkon jäseneksi ja tulevaksi verojen maksajaksi, kun lapsella ei ole vielä mahdollisuutta itse vaikuttaa asiaan? Kirkko ottaa tietenkin korvauksen tuosta tempusta ja siinä on veden litrahinta kohdillaan.

    • Anonyymi00021

      Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen?

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt 28:19)

      "Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen." (Ap.t 10:48)

      Jae Matt 28:19 on kirkon myöhemmin tekemä lisäys. Sitä ei ole ollut aiemmin Raamatussa, joka tulee esille mm. Eusebiuksen kirjoista.

      Apostolit kastoivat aina Ap.t 10:48 mukaan. Uudessa testamentissa on lukuisia esimerkkejä siitä.

      F. C. Conybeare on esittänyt, että Matteuksen 28:19:n kolminaisuuskaava ei ollut Matteuksen tekstille alkuperäinen.

      Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen,

      Toisin sanoen, lisättiinkö tekstissä "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä" lause myöhemmin (esimerkiksi ensimmäinen Nikeanin neuvosto, jKr 325)?

      Matteuksen 28:19:n oikea lukeminen näyttää olevan Luukkaan 24:47:ssä:

      Luuk. 24:47 Ja parannus syntien anteeksiantamiseksi julistettaisiin hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

      https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/12794/was-the-text-of-matthew-2819-changed

      Kirkko on lisännyt sanoja jakeeseen Matt 28:19. Jeesuksen antama kastekäsky ei muuten löydy Matteuksen evankeliumista, koska se on kirkon oma lisäys, vaan Markuksen evankeliumista. Sen mukaan apostolit kastoivat.

      Mark 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
      16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

      Ap.t 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      Eusebioksen kirjoituksista saamme tietää, kumpi kastekäsky on alkuperäinen ja kumpi on kirkon tekemä myöhempi lisäys.

      Eusebioksen on kirjoittanut Matteuksen evakeliumin lähestyskäskyn alkuperäisessä muodossa. Siinä ei ole käskyä kastaa Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Luukaan evankeliumissa olevassa lähetyskäskyssä ei ole myöskään sitä.

      Eusebius of Caesarea: Demonstratio Evangelica

      "Yhdellä sanalla ja äänellä Hän sanoi opetuslapsilleen: »Menkää ja tehkää kaikki kansat minun oppilaikseni, opettaen heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen teille käskenyt», (Matt. 28:19)

      ja Hän liitti sanansa voiman tekoihin. Ja pian kreikkalaisten ja barbaarien jokainen kansa alettiin saattaa oppilaiksi, ja lait levisivät kaikkien kansojen keskuuteen…

      Ja Hän sanoo heille: »Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka kantaa sen hedelmää». Ja kun Heidät hylättiin, Hän käski omia opetuslapsiaan: »Menkää ja tehkää kaikki kansat oppilaikseni minun nimessäni».

      https://www.tertullian.org/fathers/eusebius_de_05_book3.htm

      • Anonyymi00023

        Sinun satujasi ei kukaan usko

        Jeesus kertoo mihin nimeen kastetaan


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sinun satujasi ei kukaan usko

        Jeesus kertoo mihin nimeen kastetaan

        Sinulla on jäänyt vanha levy pyörimään.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Sinulla on jäänyt vanha levy pyörimään.

        Kyllä, uskon Raamattua


    • Anonyymi00027

      Kaste ei pelasta ketään tuomiolta. Pienet lapset ovat synnitömiä, eikä he voi kääntyä parannukseen. Jeesus otti lapsen syliinsä ja siunasi lasta.
      Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.

      • Anonyymi00030

        Jeesus on ainoa synnitön


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Jeesus on ainoa synnitön

        Kyllä, eikä kukaan muu


    • Anonyymi00028

      Vauvojen otsaan liruteltu vesi ei ole kaste.
      Vain Jeesuksen sovituksen ottaminen sydämen haltiaksi ja sen mukainen uudestisyntyminen johtaa pyhitykseen. Tämä on jokaisen oma vapaaehtoinen valinta hyväksyä Kristuksen tarjoama sovitus meidän puolestamme ja aloittaa uusi elämä, Hänen tahtoaan rukoillen etsimään ja sen mukaisesti yrittäen elää.
      Vauva ei ole voinut tehdä syntiä ja jokainen tuomitaan vain omien tekojensa mukaan.

      • Anonyymi00029

        Se on kaste vaikka kuinka märiset


      • Yritä sinä vaan itse niin kauan kuin lihan käsivarsi riittää...💪🥩


      • Anonyymi00090

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua, niin uskoisi minä sinua, luterilainen! Yksi luterilaisuuden perusopeista on yksi kaste, siis luterilaisen kastekaavan mukaan suoritettu päälaen kastelu.
        Luterilainen kirkkolaitos väittää omistavansa yhden ja ainoan ja pelastavan kasteen ja ilman heidän kastetaan eli päälaen kastelua kukaan ei voi pelastua. Kuten monet muut luterilaiset opit, niin myös yhden kasteen oppi perustuu yhteen irralliseen Raamatun jakeeseen.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Luterilaisuus on täyttä valehtelua, niin uskoisi minä sinua, luterilainen! Yksi luterilaisuuden perusopeista on yksi kaste, siis luterilaisen kastekaavan mukaan suoritettu päälaen kastelu.
        Luterilainen kirkkolaitos väittää omistavansa yhden ja ainoan ja pelastavan kasteen ja ilman heidän kastetaan eli päälaen kastelua kukaan ei voi pelastua. Kuten monet muut luterilaiset opit, niin myös yhden kasteen oppi perustuu yhteen irralliseen Raamatun jakeeseen.

        Tottakai ateistille Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus on valhetta


      • Anonyymi00392
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Tottakai ateistille Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus on valhetta

        sitä se on tuolle lässyttäjälle


    • Anonyymi00032

      Onhan se lasten kastaminen hyvä niin kauan kuin niitä tuodaan kasteelle, kun kuulutaan kirkkoon. Ei ole huolta itse kastamisesta, vaan siitä ettei sitä tapahdu. Väki eroaa kirkosta ja pian Suomen täyttää ihmiset, jotka eivät halua kuulla suvivirttä.

    • Anonyymi00091

      Jeesus on ainoa Pelastaja, eikä Hänen rinnallaan ole toista Jumalaa eikä toista pelastajaa. Vesi ei pelasta ketään, olkoonpa vettä vähän tai paljon.

      • Anonyymi00092

        Jumala pelastaa veden kautta


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Jumala pelastaa veden kautta

        Vesi siis on Jumalan sijainen, pelastaja!


      • Anonyymi00095

        Väkevä eksytys on äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi.
        KUKAAN LUTERILAINEN EI PYSY KUMOAMAAN RAAMATUN SANAAN KIRJOITETTUA TOTUUTTA LUTERILAISESTA KIRKOSTA!
        TÄSSÄ NÄIN: ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Luopumus tarkoittaa uskon hylkäämistä ja sakramenttien asettamista uskon sijaan.
        Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Luterilaisesta kirkoista löytyvät villisevät henget ja riivaajien opit!


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Väkevä eksytys on äiti-katolinen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko, jotka väittävät omistavansa pelastavat sakramentit. Vanhojen kirkkokuntien ulkopuolella ei ole pelastusta.
        Kirkko on ainoa pelastaja, siis jumala kaikkivaltias ja kaiken jumalisuuden yläpuolelle itsensä korottanut, joka valheen kaikella tunnusteoilla ja ihmeillä johtaa harhaa.
        Kirkon opin mukaan vesi on ihmeitten tekijä, joka antaa ikuisen elämän pappien taikojen ja loitsujen kautta. Kirkoissa viini muuttuu synnit anteeksi antavaksi vereksi ja öylätti lihaksi.
        KUKAAN LUTERILAINEN EI PYSY KUMOAMAAN RAAMATUN SANAAN KIRJOITETTUA TOTUUTTA LUTERILAISESTA KIRKOSTA!
        TÄSSÄ NÄIN: ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        Luopumus tarkoittaa uskon hylkäämistä ja sakramenttien asettamista uskon sijaan.
        Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
        Luterilaisesta kirkoista löytyvät villisevät henget ja riivaajien opit!

        Kyllä kaikki kristityt omistavat Jeesuksen asettamat sakramentit, turha siitä on itkeä

        Kirkko ei pelasta vaan Kristus


      • Anonyymi00097
        Anonyymi00094 kirjoitti:

        Vesi siis on Jumalan sijainen, pelastaja!

        Ei vaan Jumala pelastaa, pesemällä puhtaaksi, kuten Raamattu opettaa


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Ei vaan Jumala pelastaa, pesemällä puhtaaksi, kuten Raamattu opettaa

        Miten tämä ilmenee suomen luterilaisissa tämä puhtaaksipesu?


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Ei vaan Jumala pelastaa, pesemällä puhtaaksi, kuten Raamattu opettaa

        Miksi likaannuit siellä äitiparan mahassa että piti pestä?


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Miten tämä ilmenee suomen luterilaisissa tämä puhtaaksipesu?

        Tai helluntailaisissa`


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Miksi likaannuit siellä äitiparan mahassa että piti pestä?

        Koska kaikki ovat syntisiä!


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00099 kirjoitti:

        Miten tämä ilmenee suomen luterilaisissa tämä puhtaaksipesu?

        Miten tämä ilmenee suomen luterilaisissa tämä puhtaaksipesu?
        Näin: Tampereen Pride-messu järjestetään osana Manse Pride -viikkoa, ja se on kaikille avoin sateenkaarimessu.


      • Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Miten tämä ilmenee suomen luterilaisissa tämä puhtaaksipesu?
        Näin: Tampereen Pride-messu järjestetään osana Manse Pride -viikkoa, ja se on kaikille avoin sateenkaarimessu.

        Se ilmenee pelastuksena Kristuksessa!

        Miten se ilmenee helluntailaisissa? Näin: he haluavast raiskata uskovien lapsia


      • Anonyymi00677
        Anonyymi00120 kirjoitti:

        Se ilmenee pelastuksena Kristuksessa!

        Miten se ilmenee helluntailaisissa? Näin: he haluavast raiskata uskovien lapsia

        tuo on valitettava fakta


      • Anonyymi00725

        näin on näreet


      • Anonyymi00726

        näin on näreet


      • Anonyymi00727

        näin on näreet


      • Anonyymi00728

        näin on näreet


      • Anonyymi00729

        näin on näreet


      • Anonyymi00730

        näin on näreet


      • Anonyymi00731

        näin on näreet


    • Anonyymi00098

      Jeesus sanoi oppilailleen mm, tule ja seuraa minua!

      Mitä vauvan kaste sanoo vaalille?

      • Anonyymi00109

        pedolla taas vauvat mielessä kuten aina


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00109 kirjoitti:

        pedolla taas vauvat mielessä kuten aina

        Ihme että aina pelkkää vauvaa nuo uudestikastajien jutut


    • Anonyymi00100

      Jeesuksen pitäisi nyt sanoa, että älä hyvä ihme nyt vain eroa kirkosta.

      Siinä ongelma.

      • Anonyymi00101

        Niin ja osoittaa sormella, että tuo kirkko, tuolle kirkolle annoin oeladtustyökalut ja vetäydyin eläkkeelle ok !

        Miksi suomalaiset on niin tonttuja ympäri vuoden, ol miksi !@$$%


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Niin ja osoittaa sormella, että tuo kirkko, tuolle kirkolle annoin oeladtustyökalut ja vetäydyin eläkkeelle ok !

        Miksi suomalaiset on niin tonttuja ympäri vuoden, ol miksi !@$$%

        Luterilaiset ottavat yhden jakeen Raamatusta ja rakentavat oppinsa sen ympärille.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Tuossa annetaan ymmärtää, että uskon lisäksi tarvitaan myös kaste, jotta ihminen pelastuisi.
        Näin yksinkertainen tulkinta on väärin.
        Sanoohan Room 12:
        " Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
        Jos käytettäisiin samaa periaatetta, niin "SUUN TUNNUSTAMIEN" olisi ehto pelastumiselle.

        Sekin on väärä tulkinta.
        Sydämen usko, jonka Jumala on vaikuttanut, RIITTÄÄ ihmisen pelastumiseen, mutta koska ihminen kaipaa ulkoisia tunnusmerkkejä,saa niistä vahvistusta uskolleen, niin Raamattu kehoittaa kastamaan, rukoilemaan, lukemaan Raamattua, tunnustamaan uskonsa, käymään ehtoollisella ja kokoontumaan yhdessä jumalanpalveluksiin jne.
        Ap 2:37
        "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

        Ihmisen pitää siis itse myös TEHDÄ jotain.

        " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        " Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."

        Siinä meille ohjetta pelastumiseen!


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Luterilaiset ottavat yhden jakeen Raamatusta ja rakentavat oppinsa sen ympärille.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Tuossa annetaan ymmärtää, että uskon lisäksi tarvitaan myös kaste, jotta ihminen pelastuisi.
        Näin yksinkertainen tulkinta on väärin.
        Sanoohan Room 12:
        " Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
        Jos käytettäisiin samaa periaatetta, niin "SUUN TUNNUSTAMIEN" olisi ehto pelastumiselle.

        Sekin on väärä tulkinta.
        Sydämen usko, jonka Jumala on vaikuttanut, RIITTÄÄ ihmisen pelastumiseen, mutta koska ihminen kaipaa ulkoisia tunnusmerkkejä,saa niistä vahvistusta uskolleen, niin Raamattu kehoittaa kastamaan, rukoilemaan, lukemaan Raamattua, tunnustamaan uskonsa, käymään ehtoollisella ja kokoontumaan yhdessä jumalanpalveluksiin jne.
        Ap 2:37
        "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

        Ihmisen pitää siis itse myös TEHDÄ jotain.

        " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        " Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."

        Siinä meille ohjetta pelastumiseen!

        Tuleekohan jonglööri heti höpöttämään pedofiliastaan? Yleensä siihen menee kymmenen minuuttia.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Luterilaiset ottavat yhden jakeen Raamatusta ja rakentavat oppinsa sen ympärille.
        "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Tuossa annetaan ymmärtää, että uskon lisäksi tarvitaan myös kaste, jotta ihminen pelastuisi.
        Näin yksinkertainen tulkinta on väärin.
        Sanoohan Room 12:
        " Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
        Jos käytettäisiin samaa periaatetta, niin "SUUN TUNNUSTAMIEN" olisi ehto pelastumiselle.

        Sekin on väärä tulkinta.
        Sydämen usko, jonka Jumala on vaikuttanut, RIITTÄÄ ihmisen pelastumiseen, mutta koska ihminen kaipaa ulkoisia tunnusmerkkejä,saa niistä vahvistusta uskolleen, niin Raamattu kehoittaa kastamaan, rukoilemaan, lukemaan Raamattua, tunnustamaan uskonsa, käymään ehtoollisella ja kokoontumaan yhdessä jumalanpalveluksiin jne.
        Ap 2:37
        "Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

        Ihmisen pitää siis itse myös TEHDÄ jotain.

        " Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        " Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa."

        Siinä meille ohjetta pelastumiseen!

        Tuo on ihan selvä kohta: usko ja kaste tarvitaan.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Tuleekohan jonglööri heti höpöttämään pedofiliastaan? Yleensä siihen menee kymmenen minuuttia.

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kertoo lempiaheestaan.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kertoo lempiaheestaan.

        No nyt siihen meni vain VIISI minuuttia.
        Onkohan jonglööri tullut vanhaksi?


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa kertoo lempiaheestaan.

        Tarkoitatko että häntä kiinnostaa pikkulapset?


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Tarkoitatko että häntä kiinnostaa pikkulapset?

        Kyllä, sitä juuri tarkoitin


      • Anonyymi00388

        kyllä, se on hänen harrastuksensa


      • Anonyymi00739
        Anonyymi00388 kirjoitti:

        kyllä, se on hänen harrastuksensa

        aika ikävä harastus hälläa


    • Anonyymi00114

      Näin ilmenee luterilaisen 'kasteen' hedelmät: Hiljaisuuden joogan® harjoitukset tarjoavat sinulle ainutlaatuisessa ympäristössä eli Kampin kappelissa merkityksellisen hetken hengähtää, hiljentyä, vahvistua ja lisätä sisäistä rauhaasi.

      Harjoitus mm. rauhoittaa mieltäsi ja kehoasi sekä tukee hermostosi palautumista, vahvistaa sinua kokonaisvaltaisesti (keho, mieli, sielu) ja tuo selkeyttä ja tasapainoa elämääsi.

      Aiempaa kokemusta ei tarvita. Ota mukaan oma joogamatto. Hinta: 10 €/kerta (MobilePay).

      • Anonyymi00116

        Tuo ei liity kasteeseen mitenkään.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Tuo ei liity kasteeseen mitenkään.

        Näinpä! Luterilaisen kasteen hedelmät ovat pelastus ja syntien anteeksianto Kristuksessa. Sitä ei voi uudestikastajat sietää


      • Anonyymi00264
        Anonyymi00117 kirjoitti:

        Näinpä! Luterilaisen kasteen hedelmät ovat pelastus ja syntien anteeksianto Kristuksessa. Sitä ei voi uudestikastajat sietää

        Siinä taas malliesimerkki vauvakasteen "hedelmästä."
        "höhöö! uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatusa ottaasaatanaltaposkeen, höhööö!"

        Juuri tuollaiset tapaukset joutuvat usein hoitoon.


      • Anonyymi00386
        Anonyymi00264 kirjoitti:

        Siinä taas malliesimerkki vauvakasteen "hedelmästä."
        "höhöö! uudestikastajainttäjäeksyttäjä näin raamatusa ottaasaatanaltaposkeen, höhööö!"

        Juuri tuollaiset tapaukset joutuvat usein hoitoon.

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa inisee vauvoista. Hänellä on kyllä yäsin sairas harrastus!


      • Anonyymi00389

        On kieltämättä todella häiriintynyttä tekstiä. Ilmeisesti juuri helluntailaisuus tuottaa tuollaista. Hoitoon tuollaiset pitäisi laittaa.


      • Anonyymi00390
        Anonyymi00389 kirjoitti:

        On kieltämättä todella häiriintynyttä tekstiä. Ilmeisesti juuri helluntailaisuus tuottaa tuollaista. Hoitoon tuollaiset pitäisi laittaa.

        Kyllä. Hän on helluntailainen


      • Anonyymi00507
        Anonyymi00116 kirjoitti:

        Tuo ei liity kasteeseen mitenkään.

        Kasteen hedelmät liittyvät kasteeseen. Luterilaisen pelastuksen antavan 'kasteen' hedelmiä: ”Jos tarot-sana tuntuu pahalta, näitä voisi nimittää armon korteiksi” – pappi Henri Järvinen käyttää tarot-kortteja itsetuntemuksen lisäämiseen


      • Anonyymi00508
        Anonyymi00507 kirjoitti:

        Kasteen hedelmät liittyvät kasteeseen. Luterilaisen pelastuksen antavan 'kasteen' hedelmiä: ”Jos tarot-sana tuntuu pahalta, näitä voisi nimittää armon korteiksi” – pappi Henri Järvinen käyttää tarot-kortteja itsetuntemuksen lisäämiseen

        Raamattu ei tunne mitään kasteen hedelmiä.

        Se tuntee Pyhän Hengen hedelmät


      • Anonyymi00510
        Anonyymi00508 kirjoitti:

        Raamattu ei tunne mitään kasteen hedelmiä.

        Se tuntee Pyhän Hengen hedelmät

        Puu tuottaa kedelmiä, niin myös luterilainen kasteen avulla uskoon tulo.


      • Anonyymi00513
        Anonyymi00386 kirjoitti:

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa inisee vauvoista. Hänellä on kyllä yäsin sairas harrastus!

        Ai jonglöörikin heräsi taas, kun näki sanan "vauva",
        Vaivaako ne himot jo arkena?


      • Anonyymi00518
        Anonyymi00510 kirjoitti:

        Puu tuottaa kedelmiä, niin myös luterilainen kasteen avulla uskoon tulo.

        Se on hienoa että ihmisiä t ulee uskoon


      • Anonyymi00519
        Anonyymi00513 kirjoitti:

        Ai jonglöörikin heräsi taas, kun näki sanan "vauva",
        Vaivaako ne himot jo arkena?

        Siinä taas uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vinkuu himostaan.


    • mark 28:19-20 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh.3:5. Mikä on syntynyt lihasta on lihaa , mikä on syntynyt hengestä on henkeä.

      • Anonyymi00391

        Tuo on hieno kohta


      • Anonyymi00506

        Luterilaisen 'kasteen 'hedelmiä: Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.


      • Anonyymi00509
        Anonyymi00506 kirjoitti:

        Luterilaisen 'kasteen 'hedelmiä: Anabaptistien vaino alkoi Sveitsissä vuonna 1527, jolloin Felix Manzista tuli ensimmäinen marttyyri. Hänen polvensa taivutettiin puukepin yli niin, että nilkat saatiin kiinnitettyä selän taakse sidottuihin käsiin. Hänet vietiin veneellä joelle, jonne hänet hukutettiin.

        Uudestikastajien kasteen heldemää on väkivallan ihannointi


      • Anonyymi00515
        Anonyymi00509 kirjoitti:

        Uudestikastajien kasteen heldemää on väkivallan ihannointi

        Oliko Luther uudestikastaja, kun kehoittaa tappamaan vääräuskoiset?


      • Anonyymi00521

        Siksilö uudestikastajat puhuu tappamisesta kun ne vihaa uskovia?


      • Anonyymi00723
        Anonyymi00521 kirjoitti:

        Siksilö uudestikastajat puhuu tappamisesta kun ne vihaa uskovia?

        se on juurikin se syy


    • Anonyymi00511

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

      • Kirkko ei pelasta ketään.


      • Anonyymi00512
        kertoja1 kirjoitti:

        Kirkko ei pelasta ketään.

        Juuri noin, Jumala pelastaa. Luterilaisilla on ratkaisuna synti ongelmaan Kristuksen työ johon meidät kastetaan ja jonka otamme uskolla vastaan


      • Anonyymi00514
        Anonyymi00512 kirjoitti:

        Juuri noin, Jumala pelastaa. Luterilaisilla on ratkaisuna synti ongelmaan Kristuksen työ johon meidät kastetaan ja jonka otamme uskolla vastaan

        Miksi puhut monikossa, "me"???

        Eihän enemmistö luterilaisita usko kirkon oppiin eikä suuri osa usko edes Jumalaan. Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan sanaa.


      • Anonyymi00516
        Anonyymi00514 kirjoitti:

        Miksi puhut monikossa, "me"???

        Eihän enemmistö luterilaisita usko kirkon oppiin eikä suuri osa usko edes Jumalaan. Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan sanaa.

        "Miksi puhut monikossa, "me"???"

        Koska en ole ainoa luterilainen vaan meitä on Suomessa aika paljon.


      • Anonyymi00520
        Anonyymi00514 kirjoitti:

        Miksi puhut monikossa, "me"???

        Eihän enemmistö luterilaisita usko kirkon oppiin eikä suuri osa usko edes Jumalaan. Papeistakin alle puolet uskoo Raamatun olevan Jumalan sanaa.

        Se että monet luterilaiset ei usko kirkon oppiin, ei muuta Raamatun opetusta muuksi. Luterilaisella kirkolla sentään on oppi, toisin kuin vaikka helluntailaisilla ja siellä saa uskoa miten haluaa ja naapurikaupungissa opetetaan eri tavalla kun ei ole mitään selkeää yhteistä oppia


      • Anonyymi00622
        Anonyymi00520 kirjoitti:

        Se että monet luterilaiset ei usko kirkon oppiin, ei muuta Raamatun opetusta muuksi. Luterilaisella kirkolla sentään on oppi, toisin kuin vaikka helluntailaisilla ja siellä saa uskoa miten haluaa ja naapurikaupungissa opetetaan eri tavalla kun ei ole mitään selkeää yhteistä oppia

        Ainut juttu on se, että jos homoja herjataan, väki eroaa kirkosta.

        Aika löyhä sidos taivastenvaltakuntaan jos homotherjat sen aukaisee.

        Helareiden herjaaminen tosin sitoo kiinni.


    • Anonyymi00737

      Se on taas tuo yksi sama helluntailainen tullut tänne sairaita taipumuksiaan esittelemään ja puhumaan jostakin mielikuvitusystävästään, jota kutsuu jonglööriksi

      Eiköhän yp:n ole syytä sulkea tämä keskustelu jottei kyseinen helluntailainen pääse enää iljettäviä mielenmaisemiaan täällä jakamaan. Kiitos!

      • Anonyymi00738

        Näin myös tehdään, hozaaa!!


    Ketjusta on poistettu 611 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe