Olen ollut siviilipalveluksessa nuorena

Anonyymi-ap

Mä olen sivari jonka isä taisteli rintamalla it tykistössä ja pudotti sturmovik maataistelukoneita ja teki uran rautatiehallituksessa ja varsinkin kho:ssa ja äiti toimi pikkulottana Hesan pommituksissa ja oli legendaarinen kuuluttaja 60-80 luvuilla.

11

159

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä sitten?

• Anonyymi00002

Olen suvun miehistä ainoa joka ei ole käynyt armeijaa ja vaikka olin nuorena ns. Sotahullu ja leikin muovisotilailla ja kauko ohjattavilla tankeilla, luin sotakirjoja ja sotasarjakuvalehtiä sekä katselin sotaleffoja ja kävin mm. Panssarivaunumuseossa, sai ylevä taidemusiikki minut muuttamaan asennoitumiseni sotaan kielteiseksi ja pasifistisemmaksi ja siksi sotaleikit saivat jäädä ja hakeuduin siviilipalvelukseen.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Olen suvun miehistä ainoa joka ei ole käynyt armeijaa ja vaikka olin nuorena ns. Sotahullu ja leikin muovisotilailla ja kauko ohjattavilla tankeilla, luin sotakirjoja ja sotasarjakuvalehtiä sekä katselin sotaleffoja ja kävin mm. Panssarivaunumuseossa, sai ylevä taidemusiikki minut muuttamaan asennoitumiseni sotaan kielteiseksi ja pasifistisemmaksi ja siksi sotaleikit saivat jäädä ja hakeuduin siviilipalvelukseen.

Miksi sinua ei huolittu armeijaan?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Hänet olisi huolittu armeijaan mutta hän hakeutui omatoimisesti sivariksi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hänet olisi huolittu armeijaan mutta hän hakeutui omatoimisesti sivariksi.

Eli pää oli pipi.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Eli pää oli pipi.

En vaan enää tykännyt siitä, että ihmisiä ammuskellaan sodassa pyssyllä, ja joka on barbaarista ja epähumaania toimintaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Olisi minut huolittu armeijaan, mutta hain aseettomaan palvelukseen kun vakaumuksen tutkinnassa minua ei katsottu vakaumuksellisten syiden perusteella aluksi siviilipalveluskelpoiseksi, kun olisi pitänyt olla uskovainen tms., joita sivarissa oli lääkäreiden ohella paljon, mutta sitten voimaan uusi siviilipalveluslaki, jonka perusteella kaikki halukkaat pääsivät sivariin.

• Anonyymi00007

Kyllä moni muukin pudotteli noita maatalouskoneita alas, parhaimmat tuhosivat jopa panssarivaunuja ja tappoivat bolsheviikkejä läjäpäin. Myöhemmin pärjäsivät varsin hyvin, vaikka eivät menneet rautatiehallituksen tsuppareiksi.
      T. Bertil Perversson.

• Anonyymi00008

Rautatievirkamiehenä isä vasta aloitteli mm. virallisena syyttäjänä, apulaisasianvalvojana ja opettajana rautatieopistossa, mutta oikeustieteen kandidaatin tutkinnon suoritettuaan ja varatuomarin arvon saatuaan toimi hetken mm. raastuvanoikeuden oikeusneuvosmiehenä siirtyen sitten korkeimpaan hallinto-oikeuteen toimien siellä kaikissa lakimiestehtävissä hallinto sihteeristä esittelijäneuvoksi ja ylim. oikeusneuvokseksi, toimi kansliapäällikkönä ja oli mm. KHO.n työsuojeluvaltuutettu ja suojelujohtaja, mutta hoiti myös suomen virkaylioikeutta sen lakkauttamiseen asti.

• Anonyymi00010

Totta kai rintamalla oli paljon muitakin taistelevia suomalaissotilaita, jotka tekivät urotekoja sodassa, muuten oltais Siperiassa, mutta ei panssaroitujen maataistelukoneiden ampuminen, ja jotka hyökkäsivät itse kohti suomalaisten asemia kaikilla konekivääreillään tulittaen ja toisen koneen räjähtäessä ilmassa, kuulunut varsinaisesti sivariuteen Marskin isälle myöntämästä vapaudenmitalista huolimatta, vaan totesin vain itse pyrkineeni sivariin muiden suvun miesten armreija-uran vastaisesti veljien oltua sekä Vekarajärvellä muistaakseni jonain jääkärinä ja vanhimman veljen dI ja tekniikan tohtorin käytyä kai jonkun reservi-tai aliupseerikoulun ja palveltua isän mukaan "atomijoukoissa", sillä hän oli ammatiltaan säteilyturva-alan ylitarkastaja ja myöhemmin huippupestissä YK:ssa kansainvälisessä atomienergiajärjestössä johtavana asiantuntijana, mutta minä enää sotaleileistä välittänyt taidemusiikin jalostavan vaikutuksen takia, vaikka en Beethovenin ym. suuruuteen ja "jumaluuteen" vetoamalla päässyt aluksi sivariin, vaan juuri sillä hetkellä kun laki niiltä osin muuttui, mutta oli siellä jamppaa piekkaritkin kassissa, joka nyt ei eettiseen vakaumukseen viittaa vaan intin karttamiseen, ei millään pahalla, mukava heppu hänkin oli, ja hotelli Kurkeen ryyppäämään menneet jannut pyysivät minua säilyttämään heidän setelitukkojaan, etteivät pistäisi kaikkia rahoja menemään sivarin koulutusjaksolla Kauhajoella.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Totta kai rintamalla oli paljon muitakin taistelevia suomalaissotilaita, jotka tekivät urotekoja sodassa, muuten oltais Siperiassa, mutta ei panssaroitujen maataistelukoneiden ampuminen, ja jotka hyökkäsivät itse kohti suomalaisten asemia kaikilla konekivääreillään tulittaen ja toisen koneen räjähtäessä ilmassa, kuulunut varsinaisesti sivariuteen Marskin isälle myöntämästä vapaudenmitalista huolimatta, vaan totesin vain itse pyrkineeni sivariin muiden suvun miesten armreija-uran vastaisesti veljien oltua sekä Vekarajärvellä muistaakseni jonain jääkärinä ja vanhimman veljen dI ja tekniikan tohtorin käytyä kai jonkun reservi-tai aliupseerikoulun ja palveltua isän mukaan "atomijoukoissa", sillä hän oli ammatiltaan säteilyturva-alan ylitarkastaja ja myöhemmin huippupestissä YK:ssa kansainvälisessä atomienergiajärjestössä johtavana asiantuntijana, mutta minä enää sotaleileistä välittänyt taidemusiikin jalostavan vaikutuksen takia, vaikka en Beethovenin ym. suuruuteen ja "jumaluuteen" vetoamalla päässyt aluksi sivariin, vaan juuri sillä hetkellä kun laki niiltä osin muuttui, mutta oli siellä jamppaa piekkaritkin kassissa, joka nyt ei eettiseen vakaumukseen viittaa vaan intin karttamiseen, ei millään pahalla, mukava heppu hänkin oli, ja hotelli Kurkeen ryyppäämään menneet jannut pyysivät minua säilyttämään heidän setelitukkojaan, etteivät pistäisi kaikkia rahoja menemään sivarin koulutusjaksolla Kauhajoella.

Olin Kauhajoen evankelisella opistolla sivarin koulutusjaksolla, jossa opetettiin monenlaisia taitoja ja varsinaiseksi palvelupaikaksi tuli Tammiharjun keskusmielisairaala.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      742
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      700
    3. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      27
      641
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      46
      634
    5. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      99
      634
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      619
    7. 42
      564
    8. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      531
    9. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      525
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    Aihe