Kansanvälisen humanistiliiton, Humanists International, julistamaan Humanismin päivää vietetään eri puolilla maailmaa 21.6. vaihtelevin tavoin. Ajankohta liittyy kesäpäivän tasaukseen, joka on ikivanha vuodenkiertoon liittyvä juhlan aihe.
Tässä asiaa juhlistamisen pohjaksi: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/modernin-humanismin-julistus/
Humanismia kesään
13
129
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Suomessa se liittyy mainosti maallisen juhannuksen viettoon. Tänä vuonna päivä osuus juhannussunnuntaille.
Inhimillinen tietoisuus, järki, eettisyys, ainutkertainen elämä, melkein neljä miljardia vuotta vanha sukupuu täynnä voittajien geenejä ja olemassaolon merkitys siitä. Voisiko kukaan yhtään enempää toivoa? Kyllä siinä jää aika kauas taakse sadistinen pronssikautinen vuohipaimenjumala.
- Anonyymi00002
Jumalan tuntemus on hieno etuoikeus.
Ei ole kovin vaativaa hommaa.
Oivallusta vain vaatii. Anonyymi00002 kirjoitti:
Oivallusta vain vaatii."Jumalan tuntemus on hieno etuoikeus."
Vielä hienompaa on tajuta kuinka Jumala on oman mielen ja tunteiden projisointia. Ei kai koko universumin luonut Jumala voi olla niin saatanan mitätön ja pikkumainen kuin pronssikautisen levantin vuohipaimen? Nimittäin ihan sellainen se Raamatun Jumala on.- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Oivallusta vain vaatii.Vaatii oivallusta, että tajuaa, että jumalia ei ole oikeasti olemassa.
Ei ole kovin vaativa homma...
- Anonyymi00003
on humanismia polttaa ihminen juhannuskokossa sellainen saasta ihminen 🤣
- Anonyymi00004
humanisti hyysäsi rikollisia ja sai heidän määränsä räjähtämään yhteiskunnassa 🤔
Metsästäjäkeräilijöillä ei ollut rikollisia. Luokkayhteiskunta ja kapitalismi sai aikaan rikollisuutta. Jos ei olisi omaisuutta, ei olisi varkaita eikä kannustinta pahemmin mukiloida tai tappaa toista ihmistä.
- Anonyymi00008
Suolainen_setä kirjoitti:
Metsästäjäkeräilijöillä ei ollut rikollisia. Luokkayhteiskunta ja kapitalismi sai aikaan rikollisuutta. Jos ei olisi omaisuutta, ei olisi varkaita eikä kannustinta pahemmin mukiloida tai tappaa toista ihmistä.
varkailla on joku impulssikontrollin puute , tahdon tuon ja eivät ymmärrä edes miksi tahtovat 🤔
- Anonyymi00005
humanisti lääkäri tilasi korvauslääkkeet alfatoksiinilla höystettynä ???
- Anonyymi00006
Koskisen korvalääketyä?
- Anonyymi00009
Tämä hyvä.
- Anonyymi00010
Sorry mutta taitaa olla kesäpäivän seisaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.113940Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo114840En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568