Mikäli syystä tai toisesta tarvitsee lisää rahaa, on siihen simppeli ratkaisu: vaihda työpanoksesi rahaan.
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
Jos minä takuueläkkeellä oleva alkaisin tehdä siivoustyötä, niin täytyisi tehdä älytön määrä raskasta ruumiillista työtä, että saisi jonkun verran lisää tuloja, nimittäin, kun saa eläkeläisen asumistukea, niin asumistuki pienenee, joten sen takia työnteko ei oikein kannata.
Jos eläkkeeni olisi sen suuruinen kuin on asumistuen kanssa, niin silloin työnteko tulisi kannattavaksi ja ilomielin tekisin hieman raskastakin siivoustyötä silloin tällöin voimavarojeni mukaisesti.- Anonyymi00002
Harmi nämä aikojen saatossa muodostuneet kannustinloukut, jotka passivoivat syyttömiä tienaamasta pientä ekstraa.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Harmi nämä aikojen saatossa muodostuneet kannustinloukut, jotka passivoivat syyttömiä tienaamasta pientä ekstraa.
Kukaan ei ole syytön. Ei varsinkaan eläkeläinen.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Alin sosiaaliturva on vedetty niin matalaksi, että olisi pieni kädenojennus sallia tienata edes hieman ylimääräistä, jottei se vaikuta tukiin, vaikka joku 300 euron raja. Se ei ole paljon, mutta se on paljon pienituloiselle.
- Anonyymi00031
Anonyymi00004 kirjoitti:
Alin sosiaaliturva on vedetty niin matalaksi, että olisi pieni kädenojennus sallia tienata edes hieman ylimääräistä, jottei se vaikuta tukiin, vaikka joku 300 euron raja. Se ei ole paljon, mutta se on paljon pienituloiselle.
Tämä lisäisi tärkeissä mutta matalapalkkaisissa töissä käyvien määrää liikaa, kun he voisivat minimoida työpanoksensa suorittavissa pikkualatöissä ja saada 1600€/kk tai jotain silti, sillä maksaa vuokran jo ja elää ihan mukavasti jos ruokaan menee vaan esim. 300€/kk johon parit lounaat
- Anonyymi00005
Kyse on lähinnä siitä, että jonkun pitäisi tarvita sitä työpanosta ja maksaa siitä kohtuullinen korvaus. Itse autoani korjaamalla säästin satoja euroja siihen verrattuna, jos olisin teettänyt työt korjaamolla, joka olisi velottanut parin tunnin työstä 200 euroa pelkästään pyöränlaakerin vaihdosta. Muista korjauskohteista en arviota edes pyytänyt koska pystyin ne tekemään itsekin ja laakerin vaihtoon tarvitsi prässin jota sain käyttää irrotukseen ja uuden laakerin asentamiseen.
- Anonyymi00006
Remppahommat on jees, jos on paikka missä puuhailla.
- Anonyymi00029
Auton remonttihommisa kyllä säästää satoja euroja, jos ne hommat vaan osaa.
Jos meikäläinen alkais korjaamaan autoa, niin homma jäis siihen, että on saatu autoa purettua, mut ei sitten enää osasi laittaa osia takas, kun ei muistais yhtään miten ne osat oli, kun osia purki.
Ihmettelis vaan, että missä tämäkin pultti oli ja tuo osa.
Pyöränlaakerin jos purkais, niin olis epävarma, että onko laakeri nyt paikallaan ja riittävän syvälle prässätty.
Töihinkään en oikeen pysyt, kun epäilen, etten osaa tehdä töitä, vaan enemmän aiheutuu vahinkoa ja rikon jonkun työkoneen, siinä olen mestari. - Anonyymi00032
Missä ne säästetyt rahat sitten on?Itse ole melkein kaikki autoremontit tehnyt itse,mutta ei näy rahoja missään.
- Anonyymi00007
- Olis töitä
- Paljonko palkka ja koska saan aloittaa?
- Kyllä me siitä saadaan sovittua ja katotaan nyt, mun tarttee ensin hoitaa se ja se alta pois, on vähän kaikkea
Ja sitten käy niin että töiden lupaaja unohtaa koko jutun. Ei kuulu ikinä mitään.
Noin mulle kävi kun piti Hannes-myrskyn puita raivata. Edelleen maastossa reporankoina puut. Lahon puolella jo, maatumassa. - Anonyymi00008
Harrastin tuota koulun kesälomien aikana 50-luvun jälkipuoliskolta alkaen. Ei ollut vaihtoehtoja. Eivät vanhempani olisi minua nälkään tappaneet mutta elämästäni olisi tullut sietämätöntä.
Palkoistani en saanut pitää itse mitään. Palkka tuli tilipuseissa jotka oli annettava äitini käteen avaamattomina.
Vapaaehtoisen intin jälkeen häivyin Ruotsiin.
Lapsuuteni ja varhaisnuorruteni kokemukset opettivat, että työtä löytyy aina kun ei aseta liikaa reunaehtoja.
Lopetin vakituisessa työssä käymisen 52 vuotisena.
Pisin työttömyysaikani oli 13 kalenteripäivää. - Anonyymi00009
Pimeällä työllä Suomi nousuun.
- Anonyymi00010
Pimeä työkin jos rahat käytetään eikä päädy jemmarahastoon on parempi kuin ei töitä ollenkaan.
- Anonyymi00011
väärin ehkä viime vuosituhannella oli noin.
nykyään työtä tekemällä köyhtyy ja sairastuu.- Anonyymi00012
Juu, Kela antaa tuhansia euroja kuussa ilman mitään vastiketta.
- Anonyymi00028
Anonyymi00012 kirjoitti:
Juu, Kela antaa tuhansia euroja kuussa ilman mitään vastiketta.
KOKOOMUKSEN PROPAGANDAA
- Anonyymi00014
No menen maanantaina yhden 2 päivän homman tekemään. Saan siitä joku 200 euroa.
Olen minä aina töitä ottanut vastaan vaikka pimeesti. - Anonyymi00015
Taidat olla vähän kaljapäiten ja kuvittelet että jotain hommia tekisit höpö höpö.Töille on jo tekijät ei sinne mitään notkuvaa työtöntä kaivata.
- Anonyymi00016
Tai housuihinsa paskovaa käpyä
- Anonyymi00017
Vielä helpompaa on pyytää isältä vain lisää rahaa.
- Anonyymi00018
Meni siellä työpaikalla ratevasti 40 vuotta ja siinä on vielä mukava bonuslisä,
että saa eläkettä tilille niin kauan kuin jaksaa vielä täällä sinnitellä.
Tulevaisuus on siis näpsäkästi turvattu.- Anonyymi00021
Kuten myös työpaiKOILLA 27 vuotta. Vajaallakin eläkkeellä pärjätty 23 vuotta.
- Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kuten myös työpaiKOILLA 27 vuotta. Vajaallakin eläkkeellä pärjätty 23 vuotta.
Törkeintä on, että indeksin leikkaamasta, vajaakertymä eläkkeestäni nyysitään veroa 28%!
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Törkeintä on, että indeksin leikkaamasta, vajaakertymä eläkkeestäni nyysitään veroa 28%!
Se on totta että eläkkeen verotus on ihan törkeän korkeata luokkaa.
Jotkut joutuvatkin sen vuoksi hakemaan sitä asuntotukea.
- Anonyymi00019
minä en ole työntekijä olen tukirahojen juoja galjaaaaaa aaaaaaaaaa
- Anonyymi00020
Ostaa tukirahoilla galjaa,syöpöteltävää ja käryytettävää niin mihin sitä työtä tarvitaan.Pykälien mukaan asumismenot jne.Eikä muuten rötväile niin toimeentulotuella pärjää Suomessa.Onhan sitten vielä ruokajakelut.
- Anonyymi00022
Eikö kannattaisi siirtyä väkeviin kun ne on kevyempiä kantaa kotiin.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Nettoaa panteista enemmän kun imee kaljaa
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Tuttavani kolmen kopla tilaa oluensa Saksasta kuormalavoittain. Toimitus annettuun osoitteeseen lisäyksellä, että vastaanottajan on syytä olla paikalla koska kaljatäytteinen kuormalava nostetaan ilmoitettuna aikana autosta pois vain vastaanottajan kuittausta vastaan.
Itsen olen tilannut tisleitä 24:n pullon laatikoissa matkahuoltoo toimitettuna.
Joukossa 80% Strohin rommia ja 75% cannabis absinttia maustena myös hulluruohon juurta. Alkolla on valikoimassaan vahvaa absinttia mutta ilman hulluruohoa.
- Anonyymi00026
Tuossa touhussa ei ole järjen hiventäkään että alkaa tilaan alkoholia.Ei se sen halvemmaksi tule ja parisuhteessa oleva hyvin äkkiä yksinelävä.Alkosta ja kaupasta saa sen vähäisen määrän juomia mitä tarvii.Kulutukset lisääntyy jos lähtee tilaileen mutta sönköttää voi vaikka mitä.
- Anonyymi00033
Riippunee tilaajasta! Olin muutaman vuosikymmenen aikana tottunut siihen, että talossa on sen verran tisleitä,etteivät ne lopu vaikka kaikille istuimille tulisi kohtuullisen janoinen tyyppi. Eli aina yli 10 litraa.
Jos viinaa on niukasti niin joillakin on vietti kiirehtiä nauttimaan sen lopunkin, ettei se jää väljähtymään. Eihän se lopputilkka erillisenä tuntisi missään.
- Anonyymi00030
Se on just niin. Teet töitä ja saat palkan käteen. Työnantajia on epärehellisiä paljon. Tunnen melko rikkaan yrittäjän jolle tein paljon töitä ja palkka tuli suoraan seteleinä käteen. Kannattaa aina kysellä tutuilta töitä ja tietääkö ne tarviiko joku työnteijää. niin minä olen hommia saanut.
jos on tuttuja tuo toimii hyvin..pakko mikä pakko..vaikka harmaalla vyöhykkeellä..ei täällä muuten pärjää..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1111486Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.141824Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois207766Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!34716Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47707- 69702
- 49652
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59565- 76551
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29551