Raamatussa kristillisen yhden kasteen saamisen syy on ihmisen syntisyys.
Room. 6:3
Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
Kaste on uudestisyntymisen peso, ei uudestisyntyneinen peso !
Raamattu ei tunne vanhurskasten kastetta
240
458
Vastaukset
- Anonyymi00001
Raamatun mukaan syntinen ihminen kastetaan sen vuoksi, että hänestä kasteessa tulee vanhurskas.
Atp.2
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta SYNTINNE annettaisiin anteeksi. SILLOIN TE SAATTE LAHJAKSI
PYHÄN HENGEN..
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa,TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIANNE.
40 Tästä sukupolvesta.- Anonyymi00003
Käskikö Pietari kastaa uskoviksi, vai sanoiko Pietari: tehkää parannus?
- Anonyymi00004
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jumala ei asettanut luonnollista ja katoaa vettä rinnalleen pelastajaksi. Pilkkaat elävää Jumalaa asettamalla veden ja vesikasteen pelastajaksi! Kaste vedessä on uskon apu ja sisäisen muutoksen vahvistus, niin kuin Pietari kirjoitti: pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
Sana kumoaa harhaoppisi:
Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Ns. kastekäsky ei antanut vedelle Jumalan asemaa! Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.Jumala pelastaa veden kautta, pesemällä puhtaaksi vedellä ja Sanalla
- Anonyymi00008
Anonyymi00003 kirjoitti:
Käskikö Pietari kastaa uskoviksi, vai sanoiko Pietari: tehkää parannus?
Pietari käski sekä tekemään parannuksen että tulemaan kastetuksi.
- Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jumala pelastaa veden kautta, pesemällä puhtaaksi vedellä ja Sanalla
Vedellä pesten, Sanan kautta.
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Pietari käski sekä tekemään parannuksen että tulemaan kastetuksi.
Ei helluntaina ennen kastetta ketään 3000 itsensä syntisesi tiedostanutta miestä kehotettu tekemään omia pelastuksen tai parannuksen tekoja, hyviä tekoja kelvatakseen kastettavaksi. Jeesus sanoo: tule sellaisena kuin olet. Syntisenä Jeesus kohdataan.
Ainoa mitä ne syntiset miehet tekivät oli syntisyyden tunnustaminen kasteen saamisen edellä.
"Saivat pistin sydämessään" tarkoittaa syntisyyden tunnnustamista kasteen saamisen edellytykseksi.
- Anonyymi00002
Jauhat edelleen samoja valheitasi. Ensin väität: 'kasteessa ihminen pelastuu (tulee taivaskelpoiseksi) ja saa Pyhän Hengen. Sen jälkeen kopioit Raamatusta Sanan: ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä". Toisin sanoen lainaat Raamatusta kohdan, joka kumoaa väitteesi 'kasteessa' saadaan Pyhä Henki ja tullaan taivaan perillisiksi.
Pyhä Henki ei asu sinussa eikä yksikään uskosta osaton ja saastainen maailman ihminen voi ottaa vastaan Pyhää Henkeä.
Aivan kuin kopioit, kasteessa ei luovuta saastaisesta elämästä, eikä yksikään saastainen ei pääse Taivaaseen eikä peri ikuista elämään. Kelvatakseen Jumalalle, ihmisen täytyy tehdä parannus eli luopua saastaisesta elämästä.- Anonyymi00006
Ei kumoa!
- Anonyymi00007
Näin on asia. Paavali opettaa tästä kirjeissään
- Anonyymi00010
Raamatun selkeä ilmoitus:
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin kirouksen kumoamiseksi, vasta sitten tyhjään ja puhdaaseen sydämeen annetaan uskon Hengen lahja.
Usko on Hengellinen asia.
Usko on kasteen lahjan Pyhän Hengen pysyvä ominaisuus.
Hengen yhteys ihmisen ja Jumalan välillä.
Gal. 5:22
Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.
2. Kor. 4:13
Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." - Anonyymi00011
Room. 8:26
Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin. - Anonyymi00013
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Totuus on Raamatussa, Jumalan sanassa.
Ei missään helluntailaisten valheissa, joihin monet ovat sotkeentuneet.- Anonyymi00016
Et ole luopunut saastaisesta elämästä, Olet siis saastainen, et vanhurskas, VAAN SAASTAINEN. siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten
- Anonyymi00023
Anonyymi00016 kirjoitti:
Et ole luopunut saastaisesta elämästä, Olet siis saastainen, et vanhurskas, VAAN SAASTAINEN. siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten
Sinä et ole sitä! Aloittaja on
- Anonyymi00024
"Totuus on Raamatussa, Jumalan sanassa."
Onneksi noin!
- Anonyymi00014
Peso, valuutta, entä verikaste, kumpi parempi, kraanavesi-kaste vai ihmisverikaste, verikylpy, bloodbath.
Syntisiä ovat vain ne jotka tietävät tekevänsä syntiä, eli raamatun lukijat syntisimpiä ovat.
Kumman valitsisit jos vain toisen saisit: avioliitto vai seksi`?
Vain toisen saat.- Anonyymi00022
Peso on Jumalan työ meille
- Anonyymi00015
Aloitus on valhettaSan valo nöäytää aloittja valhtevan tökerösti. Luukas kirjoitti: "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin". Sanan vastaanottaminen on yhtä kuin uskoon tulo, siis uskoon tulleet kastettiin ja uskon tulleet ovat otollisia Jumalalle eli vanhurskaita.
"jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin" Ensin Sanan julistus ja Sana synnyttää uskon ja uskoon tulon jälkeen kaste.- Anonyymi00017
Lukevatkohan lapsikasteen puolustajat koskaan Raamattua:
"Ei helluntaina ennen kastetta ketään 3000 itsensä syntisesi tiedostanutta miestä kehotettu tekemään omia pelastuksen tai parannuksen tekoja, "????
Miksihän Pietari julisti:
"TEHKÄÄ PARANNUS ja ottakoon kukin TEISTÄ kasteen..."!
Pietari ei käskenyt hakemaan kotoa myös vauvoja kastettavaksi! - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Lukevatkohan lapsikasteen puolustajat koskaan Raamattua:
"Ei helluntaina ennen kastetta ketään 3000 itsensä syntisesi tiedostanutta miestä kehotettu tekemään omia pelastuksen tai parannuksen tekoja, "????
Miksihän Pietari julisti:
"TEHKÄÄ PARANNUS ja ottakoon kukin TEISTÄ kasteen..."!
Pietari ei käskenyt hakemaan kotoa myös vauvoja kastettavaksi!"Miksihän Pietari julist"
Eivätkö uudestikastajat lue Raamattua kun kyselevät tuollaista?
"Pietari ei käskenyt hakemaan kotoa myös vauvoja kastettavaksi!"
Pietari mainitsi lapsen erikseen - Anonyymi00020
Kyllä, uskovat perhekuntineen kastettiin
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Miksihän Pietari julist"
Eivätkö uudestikastajat lue Raamattua kun kyselevät tuollaista?
"Pietari ei käskenyt hakemaan kotoa myös vauvoja kastettavaksi!"
Pietari mainitsi lapsen erikseenKyllä, ja mainitsi nimenomaan kasteen yhteydessä. Siunaamisesta Pietari ei puhunut mitään
- Anonyymi00025
Jeesus, pelastus, veren sovitus ja uskon Henki otetaan vastaan kasteessa, josta alkaa uusi liitto.
Kastamalla tehdään oikeita kristittyjä.
Käännyttämällä tehdään eriuskoisia lahkolaisia, harhaoppisia käännynnäisiä kuten helluntailaisia, Mormoneita, Jehovantodistajia ja Adventistejä vakika mikä lahkolaisia, hihhuleita. - Anonyymi00026
Anonyymi00017 kirjoitti:
Lukevatkohan lapsikasteen puolustajat koskaan Raamattua:
"Ei helluntaina ennen kastetta ketään 3000 itsensä syntisesi tiedostanutta miestä kehotettu tekemään omia pelastuksen tai parannuksen tekoja, "????
Miksihän Pietari julisti:
"TEHKÄÄ PARANNUS ja ottakoon kukin TEISTÄ kasteen..."!
Pietari ei käskenyt hakemaan kotoa myös vauvoja kastettavaksi!Helluntainan miehet oli tullut Jerusalemiin kastettavaksi kristityksi pelastukseeen,
eri puolilta Lähi-itää heitä kehotettiin heti hoitamaan lapsensa kastaminen pelastukseen kun menevät koteihinsa. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Helluntainan miehet oli tullut Jerusalemiin kastettavaksi kristityksi pelastukseeen,
eri puolilta Lähi-itää heitä kehotettiin heti hoitamaan lapsensa kastaminen pelastukseen kun menevät koteihinsa.Kastamisella oli kova kiire, koska siinä on kyse perheen pelastuksesta. Ei jääty odottelemaan mitään parempia aikoja. Ketään lasta ei jätetty kastamattomaksi tähän maailmaan, eikä poikia viety homppelimiesten syliin paijailtaviksi laholaisten tapaan.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. - Anonyymi00124
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kastamisella oli kova kiire, koska siinä on kyse perheen pelastuksesta. Ei jääty odottelemaan mitään parempia aikoja. Ketään lasta ei jätetty kastamattomaksi tähän maailmaan, eikä poikia viety homppelimiesten syliin paijailtaviksi laholaisten tapaan.
Ap. t. 16:33
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.kyllä, se nähdään UT:ssa selvästi
- Anonyymi00510
Anonyymi00124 kirjoitti:
kyllä, se nähdään UT:ssa selvästi
sanos muuta veliseni!
- Anonyymi00028
Kristityksi kastetulla lapsella on kasteen lahja Pyhä uskon Henki.
- Anonyymi00029
Luterilainen, kirkkosi päänkastelu, jonka kautta olet uskontosi mukaan astunut Taivasten valtakuntaan, ei ole Jumalan asettama portti eikä ovi, vaan Jeesus on yksi ja ainoa ovi, eikä kirkollasi ole oikeutta eikä Jumalalta saatua valtuutta pystyttää omaa oveansa Taivasten valtakuntaan.
- Anonyymi00030
Kerro nyt, miten Pyhä Henki vaikuttaa elämässäsi?
- Anonyymi00032
Kristityksi Kastamattomalla pakanalapsella ei ole kasteen lahjaa Pyhää uskon Henkeä.
- Anonyymi00031
Azusinkatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, jossa ei ollut yhtään oikeata kritittyä, joka oli voinut harhaoppisia hurmhenkiä opastaa Raamatun totuusilla.
Parhami siellä hiippaili kuin kotonaan. - Anonyymi00033
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi00034
Parhami vietiin vankilaan v. 1907 ja Olseni v. 1925.
- Anonyymi00035
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei oikea kristinusko tullut Suomeen 100 v. sitten Amerikasta.
- Anonyymi00036
Aivan ymmärrettävää ettei ateisteja kannata saada uskomaan Jumalaan eikä heille edes väittää että Jumala on olemassa kun ei ole selvää käsitystä miten ihminen pelastuu ja miten kastetaan. Ei siihen mylläkkään enää ole tarpeen sotkea ketään lisää, vaan antaa ateistien olla aivan tyytyväisiä omaan tilaansa eikä tulla yhdeksi väittelijäksi ja herjaajaksi lisää.
- Anonyymi00037
Ei kukaan synny valmiiksi uudestisyntyneenä vedestä ja Hengestä suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.- Anonyymi00038
Mitähän sekoilua tuo on:
"Ei kukaan synny valmiiksi uudestisyntyneenä vedestä ja Hengestä suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää."
Tarkoittaako tuo uudestikastamista? - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mitähän sekoilua tuo on:
"Ei kukaan synny valmiiksi uudestisyntyneenä vedestä ja Hengestä suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää."
Tarkoittaako tuo uudestikastamista?Lahkolaisten tekemät uudestikasteet on Perkeleestä. Älä suostu niihin menemään.
- Anonyymi00043
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mitähän sekoilua tuo on:
"Ei kukaan synny valmiiksi uudestisyntyneenä vedestä ja Hengestä suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan. Kastaa pitää."
Tarkoittaako tuo uudestikastamista?Ei vaan kastamista.
- Anonyymi00040
Silloin kun kasteen merkitys on pelkkä ihmisen kastelemimen läpimäräksi ja ulkoinen pyyhkiminen, kyse on ulkoisen lihan saastojen vuoksi tehtävästä Mikve-pesusta ja proselyyttikasteeta.
Kristillisessä yhdessä kasteessa ihminen syntyy uudeksi vedestä ja Hengestä ikuisesti eläväksi sieluksi Kristuksen ruumiin jäseneksi ikuista elämää varten. Joh.3:5 - Anonyymi00041
Kristillinen yksi kaste pelastaa ihmisen synnistä ja kadotuksesta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00042
Kovin vähän tällekin kahjolle mokellusmonologille on siunaantunut lukijakuntaa.
- Anonyymi00044
Aloittaja on asian ytimessä
- Anonyymi00045
Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiökiksi.
Tarjolla oli vain syntisten katumuskaste. - Anonyymi00046
Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani.
Kristillinen yksi kaste pelastaa ihmisen synnistä ja kadotuksesta.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00047
Luterilaisten kallio= vesi!
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Luterilaisten kallio= vesi!
Jeesus Kristus ja on Kallio
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Jeesus Kristus ja on Kallio
Jeesus on Kallio, vaan luterilaisten perusta on taikuudet, ns. sakramentit!
- Anonyymi00050
Luterilainen, olet siis yhtä saastainen kasteen jälkeen ja kuin ennen kastetta: vain puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan, Olet saastainen, kuten olet kymmniiä kertoa todistanut, et voi nähdä jumalaa!
- Anonyymi00058
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jeesus on Kallio, vaan luterilaisten perusta on taikuudet, ns. sakramentit!
Ukastajien perusta on taikuus
Sakramentit olivat osa alkuseurakuntaa - Anonyymi00059
Anonyymi00050 kirjoitti:
Luterilainen, olet siis yhtä saastainen kasteen jälkeen ja kuin ennen kastetta: vain puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan, Olet saastainen, kuten olet kymmniiä kertoa todistanut, et voi nähdä jumalaa!
Jokainen uskova kastettu on Kristuksessa puhdas
- Anonyymi00051
Vain syntisyyden vuoksi kastettaville kasteen pelastava merkitys tulee todeksi.
- Anonyymi00052
Matt. 3:6
He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa. - Anonyymi00053
Kaste ei pese pois lihan saasta. Näin ollen kaste ei ole peso.
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kaste ei pese pois lihan saasta. Näin ollen kaste ei ole peso.
Se on uudestisyntymisen peso
- Anonyymi00471
Anonyymi00057 kirjoitti:
Se on uudestisyntymisen peso
juurikin sitä se on
- Anonyymi00054
4. Moos. 20:8
"Ota sauva ja kutsu sitten veljesi Aaronin kanssa kaikki israelilaiset koolle. Puhukaa kansan nähden kalliolle ja käskekää sen antaa vettä. Näin saat veden pulppuamaan kalliosta ja juotat sekä ihmiset että karjan."
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.- Anonyymi00055
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.
Helluntailainen pastori selitti, että siinä on käännösvirhe, siinä pitäisi lukea "verta ja sanoja".
Toinen selitti, että siinä on käännösvirhe, pitäisi lukea "verta ja Henkeä". - Anonyymi00061
Anonyymi00055 kirjoitti:
Joh. 19:34
Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä.
Helluntailainen pastori selitti, että siinä on käännösvirhe, siinä pitäisi lukea "verta ja sanoja".
Toinen selitti, että siinä on käännösvirhe, pitäisi lukea "verta ja Henkeä".Lapsellista roskaa kasva aikuiseen suuntaan !
- Anonyymi00056
Raamattua meidän on uskominen, ei mitään helluntailaisten eksyttäjien valheita.
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
ja ne kolme yhdessä ovat.- Anonyymi00060
Et ymmärrä mitään tuosta raamatunkohdasta, kunhan hoet mantraasi oppiherrasi pillin mukaan.
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Et ymmärrä mitään tuosta raamatunkohdasta, kunhan hoet mantraasi oppiherrasi pillin mukaan.
"Raamattu ei tunne vanhurskasten kastetta"
Eikä Raamattu tunne vanhurskasten ehtoollista. Eikä vanhurskasten rippikoulua. - Anonyymi00063
Anonyymi00060 kirjoitti:
Et ymmärrä mitään tuosta raamatunkohdasta, kunhan hoet mantraasi oppiherrasi pillin mukaan.
Sinä et ymmärrä mitään joten ole vaiti
- Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
"Raamattu ei tunne vanhurskasten kastetta"
Eikä Raamattu tunne vanhurskasten ehtoollista. Eikä vanhurskasten rippikoulua.Kyllä tuntee vanhurskaiden ehtoollisen
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Kyllä tuntee vanhurskaiden ehtoollisen
Syntinen ihminen ei ole vanhurskas.
Kaste on uudestisyntymisen peso - ei uudestisyntyneiden peso.
Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle. - Anonyymi00067
Anonyymi00065 kirjoitti:
Syntinen ihminen ei ole vanhurskas.
Kaste on uudestisyntymisen peso - ei uudestisyntyneiden peso.
Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle."Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle."
Onko kolehdin keruukin Jumalan armoteko? Entä hätäkaste? - Anonyymi00069
Anonyymi00065 kirjoitti:
Syntinen ihminen ei ole vanhurskas.
Kaste on uudestisyntymisen peso - ei uudestisyntyneiden peso.
Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle.Uudestisyntymä on peso,päänkastelu ei ole peso.
- Anonyymi00071
Anonyymi00067 kirjoitti:
"Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle."
Onko kolehdin keruukin Jumalan armoteko? Entä hätäkaste?Abortinteko on ilman muuta jumalallinen armoteko !
Ihme ettei sakasti kiivaile siitä ollenkaan. - Anonyymi00072
Anonyymi00067 kirjoitti:
"Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle."
Onko kolehdin keruukin Jumalan armoteko? Entä hätäkaste?On toki ja pakkoverotus erittäinkin jumalainen suorite !
Hautausmaan haravointi on enempi mummojen teko.
Niin - Anonyymi00075
Anonyymi00067 kirjoitti:
"Kaste ja ehtoolinen ovat Jumalan armotekoja syntiselle ihmiselle."
Onko kolehdin keruukin Jumalan armoteko? Entä hätäkaste?Se on armoa että virsikirjaa pidellään varovasti ja vain pari kertaa vuodessa !
- Anonyymi00079
Anonyymi00071 kirjoitti:
Abortinteko on ilman muuta jumalallinen armoteko !
Ihme ettei sakasti kiivaile siitä ollenkaan.Oho, uudestikastajien opin mukaan näin
- Anonyymi00080
Anonyymi00072 kirjoitti:
On toki ja pakkoverotus erittäinkin jumalainen suorite !
Hautausmaan haravointi on enempi mummojen teko.
NiinVerot vanhuksella vain mielessä
- Anonyymi00122
Anonyymi00080 kirjoitti:
Verot vanhuksella vain mielessä
miksei se ole töissä
- Anonyymi00676
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00677
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00678
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00679
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00680
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00681
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00682
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00683
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00684
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00685
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00686
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00687
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00688
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00689
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00690
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00691
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00692
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00693
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00694
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00695
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00696
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00697
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00698
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00699
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00700
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00701
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00702
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00703
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00704
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00705
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00706
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00707
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00708
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00709
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00710
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00711
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00712
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00713
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00714
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00715
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00716
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00717
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00718
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00719
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00720
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00721
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00722
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00723
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00724
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00725
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00726
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00727
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00728
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00729
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00730
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00731
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00732
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00733
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00734
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00735
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00736
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00737
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00738
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00739
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00740
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00741
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00742
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00743
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00744
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00745
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00746
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00747
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00748
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00749
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00750
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00751
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00752
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00753
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00754
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00755
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00756
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00757
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00758
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00759
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00760
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00761
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00762
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00763
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00764
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00765
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00766
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00767
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00768
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00769
Anonyymi00122 kirjoitti:
miksei se ole töissä
ei sitä oteta
- Anonyymi00066
Lahkolaiset eksyttää ihmisiä käännyttämällä ihmisiä harhaoppiseen lahkouskoon ja sitten syöttää heille valheen, että nyt ihminen on vanhurskas ja pelastunut sen perusteella.
- Anonyymi00068
Sana kehottaa kääntymän, jo ja kun et ole kääntynyt J umalan puoleen, olet yhä saatanan vallassa. Kirkkosi pääkastelu ei ole minkäänmoinen kääntyminen.
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sana kehottaa kääntymän, jo ja kun et ole kääntynyt J umalan puoleen, olet yhä saatanan vallassa. Kirkkosi pääkastelu ei ole minkäänmoinen kääntyminen.
Kyllä tuttivauvat ovat kovia kääntyilemään !
Ihan pyöriskelevät koliikeissaan. - Anonyymi00073
Vauvathan pelastuu huutamalla !
Kaikki apu tulee sen kautta, eli ihan on raamatullinen tapa kyseessä.
Aikuinen saa huutaa vain urheilukisoissa. Alappaz huutaa niiden jälkeen kun jo roskia siivotaan, huutaja siivotaan saman tien vilkkuautoon ja mediasta luemme lisää !
Onko hyvä - Anonyymi00074
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sana kehottaa kääntymän, jo ja kun et ole kääntynyt J umalan puoleen, olet yhä saatanan vallassa. Kirkkosi pääkastelu ei ole minkäänmoinen kääntyminen.
Tapuliin kiipeäminen ei korvaa kääntymystä se on selvä se.
Ei vaikka petkele olisi mukana. - Anonyymi00082
Anonyymi00068 kirjoitti:
Sana kehottaa kääntymän, jo ja kun et ole kääntynyt J umalan puoleen, olet yhä saatanan vallassa. Kirkkosi pääkastelu ei ole minkäänmoinen kääntyminen.
Ei kaste ole kääntyminen vaan kuuluvat yhteen
- Anonyymi00083
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kyllä tuttivauvat ovat kovia kääntyilemään !
Ihan pyöriskelevät koliikeissaan.Kasvit taas pedolla mielessä
- Anonyymi00087
Anonyymi00083 kirjoitti:
Kasvit taas pedolla mielessä
Tarkoitat kai vauvat. Niistä ukastaajat jankkaa aina
- Anonyymi00472
Anonyymi00087 kirjoitti:
Tarkoitat kai vauvat. Niistä ukastaajat jankkaa aina
tuo on valitettavasti totta
- Anonyymi00076
Suomen luterilainen kirkko kävi neuvotteluja aatun kanssa millainen kirkko suomeen saa jäädä kun aatu on Euroopan yksinvaltias.
Olipa mielenkiintoista mitä sovittiin!- Anonyymi00077
Hellarivaari jankkaa samaa
Se tykkää aatusta
- Anonyymi00084
Uudestikastajille tappaminen on Jumalan armo teko. Sairasta!
- Anonyymi00088
On todellakin! Sairas hellarivaari todisti yllä: " Abortinteko on ilman muuta jumalallinen armoteko !"
- Anonyymi00085
Ei ole yhtään vanhurskasta eli uskovaista ennnen kastetta, koska kasteessa Pyhä uskon Henki ihmiselle vasta annetaan lahjaksi kasteessa synneistä puhdistettuun tyhjään sydämeen. Siksi lapsi on kaikista paras ottamaan kasteessa vastaan Pyhän uskon Hengen lahjan eli Jumalan valtakunnan.
Ei ole ketään vanhurskasta
9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
10 Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta.- Anonyymi00089
KYllä, kastetta ja uskoa jonka Pyhä Henki synnyttää
- Anonyymi00086
Helluntailaiset ja muut harhaoppiset lahkolaiset kieltävät koko perisynnin ja sen, että Kristillinen kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
Lahkot kannattaa kiertää kaukaa, niihin ei pidä sotkeentua. - Anonyymi00090
Luterilaisten oppi perisynnistä on Jumalan pilkkaa: Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Jumala on oikeudenmukainen ja pyhä, niin ettei ketään rangaista toisen synneistä, vaan itse kukin saa palkan omien tekojen mukaisesti.
Sen sijaan luterilaiset puhuvat toiselta peritystä synnistä ja perityn synnin rangaistuksesta ja perityn synnin poistamisesta.
Luterilaisuus on Jumalan pilkkaa. vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.
Mikä teillä on, kun te lausutte tätä pilkkalausetta Israelin maasta: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'- Anonyymi00091
Luterilaiset eivät puhu toiselta peritystä synnistä vaan raamatullisesti perusynnistä
Uudestikastajille ihminen on synnitön. Se on jumalanpilkkaa - Anonyymi00093
Anonyymi00091 kirjoitti:
Luterilaiset eivät puhu toiselta peritystä synnistä vaan raamatullisesti perusynnistä
Uudestikastajille ihminen on synnitön. Se on jumalanpilkkaaNäin on asia
- Anonyymi00092
Hyvä tiivistys aloittajalta
- Anonyymi00095
Jenkkilahkot, kuten helluntailaiset kietävät ihan keskeiset Raamatun totuudet, alkaen syntiinlankeemuksen eli perisynnin kirouksen tulemisesta kaikkien ihmisten osaksi.
Raamatun mukaan perisyntinen ihminen ei ilman Pyhää Kastetta ole edes ikuisesti elävä sielu, vaan kuolevainen ja katoavainen olento.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Kasteessa Jumala luo syntiinlangenneen ja hengellisesti kuolleen ihmisen sielun uudeksi vedestä ja Hengestä sisälle Jumalan valtakuntaan ikuista elämää varten.- Anonyymi00104
: "kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä"... "jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden".
Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
Sinun ylitsesi on tuleva sinun oma jumalattomuutesi, ei Aadamin eikä isoisäsi jumalattomuus, vaan sinun jumalattomuutesi.
- Anonyymi00096
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.- Anonyymi00097
Olipa taas tyhmä kommentti:
"Luterilaiset eivät puhu toiselta peritystä synnistä vaan raamatullisesti perusynnistä"!!
Tuollaista termiä ei ole edes Katekismuksessa, vaan siellä puhutaan PERISYNNISTÄ!
Ja sehän PERIYTYY!!!! - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Olipa taas tyhmä kommentti:
"Luterilaiset eivät puhu toiselta peritystä synnistä vaan raamatullisesti perusynnistä"!!
Tuollaista termiä ei ole edes Katekismuksessa, vaan siellä puhutaan PERISYNNISTÄ!
Ja sehän PERIYTYY!!!!Perisynti on meissä kaikissa. Näinhän Raamattu opettaa
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Perisynti on meissä kaikissa. Näinhän Raamattu opettaa
Sinussa synti asuu ja koko luterilaisessa kirkossasi. Tulet palstalle valheen kaikella voimalla ja vääryyden viettelyksellä.
- Anonyymi00101
Mareriaali, josta rakennetaan, ei ole rakentaja, vaan kaiken rakentaja ja luoja on Jumala.
- Anonyymi00106
Anonyymi00099 kirjoitti:
Sinussa synti asuu ja koko luterilaisessa kirkossasi. Tulet palstalle valheen kaikella voimalla ja vääryyden viettelyksellä.
sinussa synti asuu, mokoma pedo!
Ja uudestikastajissa yleensäkin
- Anonyymi00100
Jumalan Sana todistaa: synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet
Pienet vauvatkin ovat tehneet pieniä, tahattomia syntejä. Omien syntien tähden jokaisen on kuoltava. Tahattomia syntejä ei lueta synneiks,i sillä joka ymmärtää tehdä, mikä oikein on, eikä tee, se se on hänelle synniksi.
kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Ketään ei tuomita Aadamin tai isänisän syntien tähden, VAAN OMIEN SYNTIEN vuoksi.
"kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt"
Eivätkö luterilaiset osaa lukea selvää suomen kielen tekstiä? Hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Ilmeisesti luterilaiset eivät lue Raamattua, vaan ainoastaan pappien selityksiä!- Anonyymi00107
Kaikki ovat samassa asemassa ja syntiä tehneet
Uudestikastajat eivät osaa lukea Raamattua
- Anonyymi00102
Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta.
Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.- Anonyymi00108
Perisynti löytyy Raamatusta kirkkaana
Uudestikasatajat eivät julista syntiä! He eivät siis tarvitse armoa
- Anonyymi00103
Kovin vähän tällekin huuhaamonologille on siunaantunut kuulijakuntaa 🤣
- Anonyymi00105
Perisyntiopin mukaan Jeesus ei kykene oman ruumiin uhrilla pelastaman ketään, vaan tarvitaan kolme vesitilkkaa päälakeen.
Perisyntiopin mukaan Jumala valehtelee ja Raamatun keskeisin sanoma; sovitus on vain tarua.
Perisyntioppi kieltää SOVITUKSEN, Sanan kohdan: hän (Jeesus) voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat
Luterilaisuudessa käydään Jumalan tykö vesikipon kautta, ei Jeesuksen kautta niin kuin Sana opettaa. Eikä luterilaisuudessa Jeesus kykene ketään täydellisesti pelastamaan, vaan kirkko toimittaa pelastuksen jäsenilleen sakramenttien avulla.
Perisyntiopin ja perisynnistä vapauttavan sakramentin kautta KIRKKO JULISTAA OLEVANSA JUMALA!"- Anonyymi00110
Älä inise, petisynti on Raamatuta
Kirkko ei ole Jumala, ei edes hellluntaikirkko
- Anonyymi00109
Helluntailaisuus uudestikasteineen lahkolaiseksi ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan paha eksytys heresia.
- Anonyymi00111
puhut asiaa
- Anonyymi00112
Kristittyjen yksi kaste on syntisten kaste ihmisen pelastamiseksi, uuden liiton jäseneksi, uskon Hengen lahjan saamiseksi.
Uskon Hengen lahja annetaan kasteessa synneistä pestyyn sydämeen.
Juutalaiset käsittivät hyvin kasteen veden merkityksen.
4. Moos. 8:7
"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."- Anonyymi00113
Ja tuo yksi kaste on se josta UT kirjoittaa:
Ap 8
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "
Vauvoista ei ole mitään mainintaa! - Anonyymi00115
Anonyymi00113 kirjoitti:
Ja tuo yksi kaste on se josta UT kirjoittaa:
Ap 8
"Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. "
Vauvoista ei ole mitään mainintaa!Ja taas on lastenraiskaajanoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vauvojen lumoissa. Tuo kohtaa ei määrää kastetta vaan kasteen määrää tämä:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Lapset kuuluvat kansaaan! - Anonyymi00117
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ja taas on lastenraiskaajanoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vauvojen lumoissa. Tuo kohtaa ei määrää kastetta vaan kasteen määrää tämä:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Lapset kuuluvat kansaaan!Luterilaisuus on poliittisesti valittu uskonnollinen opinvääristymä kansalaisten hallitsemiseksi ja tasapäistämiaeksi.
Ainuttakaan jeesuksen seuraajaa ei niillä opeilla ole koskaan syntynyt eikä synny.
Muotomenoilla ja rituaaleilla ei yksikään kivisydän ole koskaan muuttunut lihasydämeksi, eikä muutu edelleenkään. - Anonyymi00120
Anonyymi00117 kirjoitti:
Luterilaisuus on poliittisesti valittu uskonnollinen opinvääristymä kansalaisten hallitsemiseksi ja tasapäistämiaeksi.
Ainuttakaan jeesuksen seuraajaa ei niillä opeilla ole koskaan syntynyt eikä synny.
Muotomenoilla ja rituaaleilla ei yksikään kivisydän ole koskaan muuttunut lihasydämeksi, eikä muutu edelleenkään.älä vikise typerä pedofiilivanhus! Luterilaisuus on kristililnen seutakunta, kun taas helluntailaisuus on poliittinen pedofiilien temmellsykenttä
Ainuttakaan Jeesuksen seuraaja ei niillä mentroilla ole syntynyt vaan Jeesuksen seuraajai syntyy vain Evankeliumiini Sanan kautta - Sanan jota uudestikastajat vihaa!!! - Anonyymi00121
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ja taas on lastenraiskaajanoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vauvojen lumoissa. Tuo kohtaa ei määrää kastetta vaan kasteen määrää tämä:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
Lapset kuuluvat kansaaan!Siinä selkeä ja hyvä Raamatun kohta!
- Anonyymi00187
Anonyymi00121 kirjoitti:
Siinä selkeä ja hyvä Raamatun kohta!
Hyvä on kohta, mutta kerro missä apostolit puhuvat vauvojen kaztamisista ok, laita esiin !
- Anonyymi00261
Anonyymi00187 kirjoitti:
Hyvä on kohta, mutta kerro missä apostolit puhuvat vauvojen kaztamisista ok, laita esiin !
Jeesus puhuu kastamisesta kuten tuossa näkyy.
- Anonyymi00114
Jumalaton luterilainen kirkkokansa tarvitsisi näköjään puhdistavaa vettä, mustikanvarpuripsuttimella kirilin tapaankun sotilaita lähetetään juoksuhautoihin.
Mutta kuka sen kirillin putsaisi !$- Anonyymi00116
Mitään muuta tuo jumalaton pedofiilinvanhus ei osaa kuin hyökätä luterilaisten kimppuun. Luterilainen kansa tarvisi todellakin Sanan puhdistusta mutta vielä enemmän sitä tarvii nuo helluntailaiset pedot!!!
- Anonyymi00118
Anonyymi00116 kirjoitti:
Mitään muuta tuo jumalaton pedofiilinvanhus ei osaa kuin hyökätä luterilaisten kimppuun. Luterilainen kansa tarvisi todellakin Sanan puhdistusta mutta vielä enemmän sitä tarvii nuo helluntailaiset pedot!!!
Se vihaa uskovia kuten myös tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi00119
Anonyymi00116 kirjoitti:
Mitään muuta tuo jumalaton pedofiilinvanhus ei osaa kuin hyökätä luterilaisten kimppuun. Luterilainen kansa tarvisi todellakin Sanan puhdistusta mutta vielä enemmän sitä tarvii nuo helluntailaiset pedot!!!
Kun luulet rituaaliesi muuttaneen sinut jeesuksen seuraajaksi, niin miksi rikot maallista lakia ja teet jumalatonta syntiä kommentillasi ?
Eikö isiltä perittyä syntivelka ja perisynti lähtenytkään kirkollisissa rituaaleissa? - Anonyymi00123
Anonyymi00119 kirjoitti:
Kun luulet rituaaliesi muuttaneen sinut jeesuksen seuraajaksi, niin miksi rikot maallista lakia ja teet jumalatonta syntiä kommentillasi ?
Eikö isiltä perittyä syntivelka ja perisynti lähtenytkään kirkollisissa rituaaleissa?Sinä luulet endaumenttien muuttaneen sinut mutta olet pelkkä iljettävä lastenraisjaaka joka ei usko Jumalan Sanaa
Isiltä pesitty sairas taipumus on siis edelleen käkätyksessä
Synti ei lähde missään, mutta uskon ja kasteen kautta sen saa anteeeksi!!! - Anonyymi00233
Anonyymi00123 kirjoitti:
Sinä luulet endaumenttien muuttaneen sinut mutta olet pelkkä iljettävä lastenraisjaaka joka ei usko Jumalan Sanaa
Isiltä pesitty sairas taipumus on siis edelleen käkätyksessä
Synti ei lähde missään, mutta uskon ja kasteen kautta sen saa anteeeksi!!!Kommenttisi on jumalaton, laiton ja mauton.
Miksi ? - Anonyymi00259
Anonyymi00233 kirjoitti:
Kommenttisi on jumalaton, laiton ja mauton.
Miksi ?Eikö luterilainen kirkko kestä sen olemuksen arviointia ilman että pitää haukkua laittomilla tavoilla ?
Mikä heikkous teitä vaivaa? - Anonyymi00310
Et taida tajuta mitä kirjoitat !
Ehkä menet välillä sakastiin huilaamaan, ota jotain kylmää juotavaa, ehkä vielä on muistojuomaa tonkan pohjalla. - Anonyymi00371
sanoit sen itsekin mikä niitä vaivaa
- Anonyymi00372
Hienosti aloittaja tiivistää asian
- Anonyymi00373
Samaa mieltä. Ei itkeminen auta
- Anonyymi00376
Aloitus on Raamatullinen totuus.
Vain Jeesus oli synnitön syntyessään, ei kukaan muu.- Anonyymi00377
Tuo on totta.
- Anonyymi00378
Jenkkilahkot puhuvat pelkästä kasteen ulkoisista tekijöistä, veden määrästä ja kastetekniikasta, kun yrittävät eksyttää Kristittyjä omille saatanallisille lisäkasteilleen, joilla ihminen sidotaan lahkon orjaksi.
Raamattu varoittaakin ns.vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00379
Vauva syntyy sovitettuna. Niin kauan kuin lapsi ei erota väärää hyvästä, hänen syntiensä edestä on uhri. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä."
Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi.
Vanhasta liitosta on todistettu: toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
Samoin uudessa liitossa on uhri syntien edestä: kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
Vouhkaten synnittömyyttä luterilaiset puhuvat asian vierestä peittääkseen luterilaisuuden sokeuden sovituksesta.- Anonyymi00382
Raamatun selkeän ilmoituksen mukaan syntiinlankeemukseen sidottu ihminen syntyy syntisenä tähän maailmaan, eikä elä ikuisesti ilman kastetta.
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Kasteessa ihminen siirtyy tästä maailmasta sisälle Jumalan valtakuntaan. Siksi Saatana lahkopaureineen vastustaa raivoisasti lapsien kastamista sisälle Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi00380
Kristityksi kastetun ei pidä mennä harhaoppisten lahkolaisten vaatimille saatanallisille uskovien upotuskasteille. Anabaptismi lahkolaiseksi on raju Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Jeesus ei tunne uudestikastettuja lahkolaisia, vaikka he Jeeusksen nimeä hokevatkin.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00381
Jenkkilahkojen tekemissä epäraamatullisissa uudestikasteissa ihminen sidotaan harhaoppiseen uskonlahkoon ja siitä on vaikea päästä eroon. Lahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja.
Helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.- Anonyymi00385
aika mielenkiintoista tuo kyllä
- Anonyymi00383
Luterilaisuus on täyttä valehtelua ja luterilaisuus on valtaisa ajatusharha: Harhaluulo eli ajatusharha (deluusio) on todellisuutta koskeva käsitys tai ajatus, jota henkilö pitää totena, vaikka se on todistettavasti epätosi. Ajatusharha perustuu henkilön virhepäätelmiin, eikä sitä voida horjuttaa järkiperusteilla. Harhaluuloa sellaisenaan ei kuitenkaan pidetä sairautena.
Paavali kirjoitti tessalokialaisille: sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen...And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie. King james sanoo eksytystä ajatusharhaksi.
Koko luterilaisuus ja luterilainen Raamatun opetus perustuu kuvitteluun ja luulotteluun!!!
Luterilaisuuden mukaan kaikkia, mitä ei ole kirjoitettuna Sanaan, voi olla kuitenkin kirjoitettuna Sanaan; kaikkia voi olla kunhan vain olettaa ja toistaa ja riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo, niin harhoihin uskominen muuttaa harhat ja luulot todeksi.- Anonyymi00384
Tottakai ateistille Kristuksen työ on valehtelua
Kova on uudestikastajalässyttäjän viha uskovia kontaan. - Anonyymi00675
Anonyymi00384 kirjoitti:
Tottakai ateistille Kristuksen työ on valehtelua
Kova on uudestikastajalässyttäjän viha uskovia kontaan.niin on joo
- Anonyymi00613
Aloittaja vois välillä käydä kastautumassa kusiojassa.
- Anonyymi00620
Ja viipyä siellä pidempäänkin.
- Anonyymi00674
Aloittaja puhuu asiaa
Ketjusta on poistettu 531 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482