Vihervasemmiston mielenhallinta perustuu perinteisiin oppeihin.
Niissä annetaan ymmärtää että aatteeseen kuuluvalla olisi vapaus ajjatella ja toimia isenäisesti.
Kuitenkin tiedonhallinta on keskeinen menetelmä. Aatteen omaksuneelle syötetään käsitystä "reiluudesta" verrattuna noihin toisiin.
Aatteen julkaisut tuovat esiin vain mieluisia asioita tai vastapuolen kielteisö ominaisuuksia.
Erityisesti edustuksellisissa tehtävissä tai julkisuudessa rajoitetaan mielipiteitä ja ulostuloja, vrt. puoluekuri.
Sosiaalinen eristäminen aatteessa tapahtuu kahtaalta, joka uskaltautuu julkituomaan totuuksia, nolataan siirretään syrjään tai jos yhteisön etu vaatii jopa erottamaan joukosta.
Pelottelu ja uhkien luominen on keinoista vaikuttavimpia. Ilmastouhka, luonnon tuhoutuminen, luonnonvarojen loppuminen. Myös yhteiskunnan talouden romahtaminen "muiden" ollessa päättävässä asemassa.
Luapukset taivasosasta vihervasemmiston ollessa päättäjiä viekoittelee paitsi aatteen tunkemia, myös kaikkia ahneita. "Reilu meininki".
Eräs aivan omanlaisensa mielenhallinta menetelmä on kielen vääristely. Luomalla eufeistisia kiertoilmauksia, rumatkin asiat saadaan näyttämään hyviltä tai anakin siedettäviltä.
Vihervasemmiston mielenhallinta menetelmät
Anonyymi-ap
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hauskintahan tässä on se, että kaikkein kovimpia rasisteja, ja ylivoimaisesti armottomimpia kansan kahtiajakajia, ovat juuri nämä vasemmiston "hyvät ihmiset" (c).
He elävät kaikesta aiheuttamastaan myllerryksestä. Ilman luomaansa vastakkainasettelua heitä ei olisi. Heidän kulttuurinsa ytimessä on kaiken aidon ja todellisen tuhoaminen.- Anonyymi00002
Onko kyseessä hybris?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Onko kyseessä hybris?
Milloin äärivasemmistolainen tunnistetaan uhaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482