Riittääkö se pelastukseen?
Uskon Jeesukseen
49
219
Vastaukset
- Anonyymi00001
Riittää
- Anonyymi00020
Ei se riitä jos ei ole saanut pelastusvarmuutta itselleen pastorilta ja vanhemmistolta puristettua.
Pelastusvarmuus annetaan, sitä ei saada.
- Anonyymi00002
Riippuu siitä, mitä uskot jne. Totena pitäminen on alku uskon lahjan vastaanottamiselle.
Täytyy / joutuu uskomaan syntinsä anteeksi Jeesuksen Ristin työn tähden.- Anonyymi00004
Näyttää paikka raamatusta jossa uskotaan syntinsä anteeksi !
Varmaan maksat kirkkoverosikin uskomalla ne maksaneesta. - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Varmaan maksat kirkkoverosikin uskomalla ne maksaneesta.Jeesus sanoo:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
"Kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö"
" Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi"
Uskovan tunniste on, että hän on kääntynyt Herran puoleen, avuksensa huutanut Herranaan Jeesusta Kristusta. Tehnyt parannuksen.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat. ( Luuk 24)
Ja näin tämän lähetyskäskyn perusteella julistetiin.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesus sanoo:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Uskovan tunniste on, että hän on kääntynyt Herran puoleen, avuksensa huutanut Herranaan Jeesusta Kristusta. Tehnyt parannuksen.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Usko Toivonenusko toivonen, miksi sinä uskosta osaton yhä edelleen esiinnyt kakkitietävä Sanan opettajana!
- Anonyymi00011
Anonyymi00004 kirjoitti:
Varmaan maksat kirkkoverosikin uskomalla ne maksaneesta.>>>>>Näyttää paikka raamatusta jossa uskotaan syntinsä anteeksi !<<<<
----------
Kohde on täysin VÄÄRÄ!
--------------------
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-5 FB38
--------------------
”Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra, sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte; te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."”
Apostolien teot 10:36-43 FB38
--------------------
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi ) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38 - Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesus sanoo:
Usko Toivonen>>>>>>" Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi"
<<<<
-------------
Uskomalla että Jeesus Kristus kärsi ja kuoli meidän edestämme, meidän syntiemme tähden. Ja että Jumala herätti Hänet kuolleista meidän vanhurskauttamisenme tähden.
---------------------
”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Roomalaiskirje 3:21-26 FB38
----------------------
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
-------------------
”ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi
uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit”
Roomalaiskirje 3:24-25 FB38 - Anonyymi00023
Anonyymi00011 kirjoitti:
>>>>>Näyttää paikka raamatusta jossa uskotaan syntinsä anteeksi !<<<<
----------
Kohde on täysin VÄÄRÄ!
--------------------
”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.”
1. Korinttilaiskirje 15:1-5 FB38
--------------------
”Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra, sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte; te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä, ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."”
Apostolien teot 10:36-43 FB38
--------------------
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi ) jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38En rohkenisi epäillä Herramme Jeesuksen kristuksen sanoja parannuksen telemisen ja kääntymyksen merkityksestä, Herran puoleen kääntymisestä.
Raamatun ilmoituksessa on todistus, kuinka evankeliumin julistaminen syntiemme tähden itsensä ristiinnaulitusta Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta vaikutti piston kuulijoiden sydämisssä.
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" ( Apt 2)
Evankeliumi syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Herrasta Jeesuksesta antaa ymmärryksen, että minun ja sinun syntisyytesi vuoksi tämä tapahtui.
Jos ihminen ei koe evankeliumin saarnan kautta "pistoa sydämesään" , niin ei hän koe silloin tarvetta parannuksen tekemiseen, sydämen kääntymykseenkään.
Tuo tekstikohtahan jatkuu ..
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. ( Apt 2)
Eli, Jumala kutsuu evankeliumin saarnan kuullutta parannukseen, kääntymykseen.
Sitä seuraa syntien anteeksianto.
Jos ihminen ei koe syntisyyttä ja osallisuutta tuohon "Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte.".
Uskovan tunnistehan on, että hän synnin tunnossa huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten esim. Paavalikin ( Saulus ) teki.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
Ja tämä tapahtuu evankeliumin saarnan kuulemisen kautta.
Evankeliumi on Jumalan voima, sitä julistettaessa Pyhä Henki, Herran käsivarsi, on kuulijoiden yllä, keskuudessa.
Kun Pyhä Jumala on Henkensä kautta läsnä, niin ihminen huomaa olevansa syntinen, vailla Jumalan kirkkautta ja tarvitsevansa Jumalan apua siinä synnin tilassa.
Jeesus sanoo:
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ( Mark 1)
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)
Evankeliumiin kuuluu uskon kuuliaisuus, myös parannuksen tekemisen välttämättömyyden.
Pyhän Hengen vuodattaminen helluntaipäivänä vaikutti synnin tuntoa, piston sydämissään, evankeliumin saarnan kuulijoissa, jotka ottivat sanan saarnan vastaan, koska:
"Kun Hän ( Pyhä henki ) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin.
Mikä on siis ihmisen hengellinen tila, jos hän ei usko saaneensa syntejään anteeksi?
Onko silloin kysymys syntisyytensä tunnustaneesta ja sen myötä Herran puoleen kääntyneestä, avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta huutaneesta?
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. (2Kor 5)
Usko Toivonen - Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
En rohkenisi epäillä Herramme Jeesuksen kristuksen sanoja parannuksen telemisen ja kääntymyksen merkityksestä, Herran puoleen kääntymisestä.
Raamatun ilmoituksessa on todistus, kuinka evankeliumin julistaminen syntiemme tähden itsensä ristiinnaulitusta Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta vaikutti piston kuulijoiden sydämisssä.
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" ( Apt 2)
Evankeliumi syntiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Herrasta Jeesuksesta antaa ymmärryksen, että minun ja sinun syntisyytesi vuoksi tämä tapahtui.
Jos ihminen ei koe evankeliumin saarnan kautta "pistoa sydämesään" , niin ei hän koe silloin tarvetta parannuksen tekemiseen, sydämen kääntymykseenkään.
Tuo tekstikohtahan jatkuu ..
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. ( Apt 2)
Eli, Jumala kutsuu evankeliumin saarnan kuullutta parannukseen, kääntymykseen.
Sitä seuraa syntien anteeksianto.
Jos ihminen ei koe syntisyyttä ja osallisuutta tuohon "Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte.".
Uskovan tunnistehan on, että hän synnin tunnossa huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, kuten esim. Paavalikin ( Saulus ) teki.
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
Ja tämä tapahtuu evankeliumin saarnan kuulemisen kautta.
Evankeliumi on Jumalan voima, sitä julistettaessa Pyhä Henki, Herran käsivarsi, on kuulijoiden yllä, keskuudessa.
Kun Pyhä Jumala on Henkensä kautta läsnä, niin ihminen huomaa olevansa syntinen, vailla Jumalan kirkkautta ja tarvitsevansa Jumalan apua siinä synnin tilassa.
Jeesus sanoo:
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ( Mark 1)
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun ( Joh 16)
Evankeliumiin kuuluu uskon kuuliaisuus, myös parannuksen tekemisen välttämättömyyden.
Pyhän Hengen vuodattaminen helluntaipäivänä vaikutti synnin tuntoa, piston sydämissään, evankeliumin saarnan kuulijoissa, jotka ottivat sanan saarnan vastaan, koska:
"Kun Hän ( Pyhä henki ) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin.
Mikä on siis ihmisen hengellinen tila, jos hän ei usko saaneensa syntejään anteeksi?
Onko silloin kysymys syntisyytensä tunnustaneesta ja sen myötä Herran puoleen kääntyneestä, avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta huutaneesta?
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. (2Kor 5)
Usko Toivonen>>>>>Kun Pyhä Jumala on Henkensä kautta läsnä, niin ihminen huomaa olevansa syntinen, vailla Jumalan kirkkautta ja tarvitsevansa Jumalan apua siinä synnin tilassa.<<<<<<
------------
Siinä tilassa ei naurata. Eikä toisia mittailla. " Minä syntisistä suurin" , Minä olen suurin syntinen, kuten Paavali omassaankin synnin tunnossaan kirjoitti. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
>>>>>Kun Pyhä Jumala on Henkensä kautta läsnä, niin ihminen huomaa olevansa syntinen, vailla Jumalan kirkkautta ja tarvitsevansa Jumalan apua siinä synnin tilassa.<<<<<<
------------
Siinä tilassa ei naurata. Eikä toisia mittailla. " Minä syntisistä suurin" , Minä olen suurin syntinen, kuten Paavali omassaankin synnin tunnossaan kirjoitti.>>>>>>>>>>Kun Pyhä Jumala on Henkensä kautta läsnä, niin ihminen huomaa olevansa syntinen, vailla Jumalan kirkkautta ja tarvitsevansa Jumalan apua siinä synnin tilassa.<<<<<<
----------------
Jumalan Sana osoittaa rikkomuksen, synnin. Lain kautta tulee synnin tunto ( synnin tunteminen kirjoitetun Jumalan sanan kautta jota saarnataan)
”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.”
Johannes 16:7-11 FB38
(Jumalan Henki ottaa Kristuksen Sanasta)
-----------------
Lähde: Uusi Tie lehti no 20-15.5.2026 -Santeri Marjakorpi
“..Synti katosi, syyllisyys jäi
Kun kristityt lakkasivat puhumasta synnistä, maailma jatkoi puhetta moraalisesta saastaisuudesta. Sanat vaihtuivat. todellisuus ei.
Tänään puhutaan etuoikeuksista, sortavista rakenteista, toksisuudesta. vinoumista ja historiallisesta syyllisyydestä.
Nykyaika ei siis ole kadottanut synnintuntoa. Vaikka moni ei enää puhu synnistä Jumalan edessä, moraalinen syyllisyys ei ole kadonnut.Se vain sanoitetaan uudella kielellä. Postmoderni ajattelu on opettanut epäilemään ihmisen viattomuutta. ..........
KRISTITTY TUNNISTAA tässä paljon totta. Syntiinlankeemus ei koske vain yksittäisiä tekoja, vaan koko ihmistä: järkeä, tahtoa, kieltä ja yhteisöjä. Langennut ihminen osaa pukea itsekkyytensä oikeuden, totuuden ja hyvyyden kaapuun.
Aikamme moraalisessa kielessä kuuluu kaiku synnintunnosta, josta kristillisessä julistuksessa on liian usein vaiettu. Ihminen ei ole ehjä. Maailma ei ole viaton
Nykyihminen tunnistaa syyllisyyden, mutta ei löydä siihen vapautusta, koska ei tunne sovitusta. Moraalinen kulttuurimme osaa syyttää ja vaatia katumusta. Silti se ei osaa poistaa syyllisyyttä..
Siksi aikamme on niin armoton. Anteeksipyyntöjä vaaditaan mutta ei ole selvää, mitä ne merkitsevät. Ne muuttuvat helposti rituaaleiksi, joilla yksilö taivutetaan massan mielipiteiden alle. Ihminen voi menettää maineensa, työnsä tai asemansa, mutta kukaan ei julista hänelle synninpäästöä.
KUN SOVITUSOPPI HYLÄTÄÄN, ihminen ottaa tuomion omiin käsiinsä. Silloin on tuomio, mutta ei evankeliumia. On synti luetteloita, mutta ei ristiä. On puhtauden vaatimuksia, ei puhdistavaa armoa
Kristinusko ei tarjoa kevyempää käsitystä synnistä. Päinvastoin: synti ei ole vain väärissä rakenteissa, sanoissa tai ryhmissä. Se on myös minussa. Oikeudenmukaisuuteni voi olla ylpeyttä, totuudenpuolustukseni vallankäyttöä ja katumuksenikin oman edun etsimistä......" - Anonyymi00031UUSI
Raamatussa ei missään käsketä uskomaan syntejä anteeksi.
Raamattu ilmoittaa, että joka uskoo Jeesukseen Kristukseen,
hän saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439636182
Mvh J - K - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mvh J - KMutta mihin Jeesukseen Kristukseen?
Siihenkö, jossa Jumala oli ja jossa Jumala sovitti koko maailman itsensä kanssa, vaiko teidän keksimäänne, jossa Jumala ei sovittanutkaan maailmaa itsensä kanssa vaan sovittaa yksilöihmisen kanssaan vasta sitten, kun ihminen uskoo Jeesukseen?
Kumpaan näistä Jeesuksista tulee uskoa? - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesus sanoo:
Usko ToivonenSianpaskaopin lyhyt oppimäärä menee auki selitettynä menee suurin piirtein seuraavasti:
"Paavali tosin kirjoitti:
'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan',
mutta ei kenelläkään ole lupa uskoa siihen noin kuin tuossa lukee, vaan tuo jae tulee selittää muilla Paavalin kirjoituksilla.
Sovittaa-verbi on näet sellainen, että se on lupa selittää mieleisekseen muilla Raamatun käsitteillä. Se on raamatun käsitteiden spitaalinen & samarialainen yhtä aikaa. Sillä ei ole itsenäistä olemassaoloa. Se on siipeilijä.
Paljon tärkeämpiä käsitteitä ovat usko, "uskon kautta", sanan/Jeesuksen vastaanottaminen, kääntymys, Herran puoleen huutaminen ja vanhurskautuminen. Sovitusta ei ole olemassa ilman noita; siitä on mieletöntä puhuakin ilman noita.
Kun näitä käyttää - kombinaation voi valita vapaasti itse - tuon jakeen voi hyvällä omallatunnolla potkaista hevon kuuseen. Sen voi viedä takapihan kompostiin ja varmuudeksi voi ulostaa sen päälle.
Eli vaikka Paavali kirjoitti:
'Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan',
ei Jumala suinkaan maailmaa sovittanut vaan sovittaa ainoastaan sen, joka huutaa Herran puoleen/vanhurskautuu/uskoo Jeesukseen/ottaa vastaan Jeesuksen.
Kenellä tahansa on oikeus raiskata tuo Paavalin tuossa muodossa kirjoittama sovituksen sana Paavalin omilla kirjoituksilla, koska se nyt vain on oikein. Asian voi varmistaa vaikkapa siten, että kutsuu OMIA suosikkijakeitaan 'Jeesuksen opiksi' ja 'Raamatun ilmoitukseksi' ja muistaa kutsua tuota jaetta "omaksi opiksi", koska onhan se nyt aivan saatanallisen iljettävä ja vastenmielinen jae, jos sen menee sellaisenaan uskomaan.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta." - Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesus sanoo:
Usko ToivonenUsko Toivonen, pelastumme sillä hetkellä, kun kuulemme ja ymmärrämme ja uskomme ja omalle kohdallemme vastaanotamme evankeliumin. Evankeliumi löytyy 1 Cor 15:1-4 (KJB). Tärkeä on sana 'how', miten Jeesus kuoli. Hän vuodatti verensä kirjoitusten mukaan. Vanhan testamentin kirjoituksissa kerrotaan, miten uhrieläimen veri vuodatettiin ja miten ilman verenvuodatusta ei ollut syntien sovitusta.
Robert Breaker selitti muutama päivä sitten oikean evankeliumin ja nykyihmisiä villitseväön verettömän evankeliumin eron. - Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mvh J - KPelastuakseen on otettava vastaan syntiensä sovitus, jonka Jeesus meitä kaikkia varten valmisti veressään. On paljon vääriä tapoja yrittää pelastua:
- Aseta Kristus valtaistuimelle elämässäsi!
- Tee parannus ja ota kaste!
- Käänny synneistäsi Jumalan puoleen!
- Anna sydämesi Jumalalle!
- Sitoudu henkilökohtaisesti Kristukseen!
- Kiellä itsesi, ota ristisi, ja seuraa Kristusta!
- Tule eteen ja tunnusta Kristus julkisesti!
- Anna elämäsi Jeesukselle!
- Tee Kristus elämäsi herraksi!
- Lausu syntisen rukous!
- Kutsu Jeesus sydämeesi!
- Rukoile, että saat vastaanottaa Kristuksen!
- Anonyymi00003
Uskot junaan ja rautatiehen, no millaista kyyti on?
- Anonyymi00025UUSI
riippuu junasta- lättähatussakin on kiva museomatkaa tehdä.
Kyyti on hyvää- eikä sinne jokapaikkaa bendollakaan pääse.
Mutta, olevasta määränpäästähän on kyse- ja mahdollisuus palatakin. - Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00025 kirjoitti:
riippuu junasta- lättähatussakin on kiva museomatkaa tehdä.
Kyyti on hyvää- eikä sinne jokapaikkaa bendollakaan pääse.
Mutta, olevasta määränpäästähän on kyse- ja mahdollisuus palatakin.On näitä maallisia määräksenpäitä, niitä on useitakin eri paikkoihin erillisillä Jumalan luomaisemilla ihmisillä junamatkaisillaansa, joista junallinenmatkaisuus jälleen jossain vaiheessa junaisajatkuisuus. Jollakin määränpää on Lahti, jollakin Jojensuu, mulla oli joskus sellainen paikka kuin Onkamo usein lapsellisena ja nuorellisena junaksen matkaksen määränpääksyys, kusta minut maalaissetä kävi autollaansa hakemassa ja sain lomailla kalastellen välillä vesisatees, välillä aarinkoonpaistees,jollakin Jyväskylä, jollakin Rovaniemi, mutta on kaksi lopullista määränpäätäksisyyttä.
" olevasta määränpäästähän on kyse- ja mahdollisuus palatakin "
Ihminen päätyy lopulta IKUISESTI KESTÄVÄÄN POISPÄÄSEMÄTTÖMÄÄN helvettiin, josta jokkainen siellä oleva haluaa pois sen olotilansa takia, joka heillä siellä on, tai ilmeisesti ikuiseen uuteen maahan, josta kukaan sinne päässylöitynyt ei pois halua, ellei sitten matkailumielessä tai Jumala luo jonkun muun sellaisen paikan, jossa joku haluaa elää jostain syystä, sitten kunhan kaikki naisuus muumatkaisuus on päättyneisyys, eli ruumiinkuolemuksessa tapahtuva henken ja sielun poistuisuus on tapahtuneistuneisuus.
Minä uskon Jeesukseen, siihen Häneeseen kenestä Raamattu kertoilee.
Selef Urge
"Mutta kaikille,
jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille,
jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:12-13)- Anonyymi00022
>>>>>>>>"Mutta kaikille,
niille,
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:12-13)<<<<<<<<<
-------------------
Edellä mainittu on ajasta jolloin ennen ristinkuolemaansa ja kuolleista ylösnousemustaan kulki fyysisessä ruumiissa maan päällä. Eivät kaikki sen ajan juutalaiset uskoneet ja tunnustaneet Häntä Jumalan lähettämäksi Israelin Messiaaksi. Mutta ne jotka uskoivat ja tunnustivat ". ...hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä ..."
-------------------------------
”Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.”
Johannes 1:11-13 FB38
Edellä mainittu oli aikana jolloin Jeesus Kristus vaelsi fyysisessä ruumiissa heidän keskellään.
------------------
Tänä päivänä joko uskotaaanJumalan sovitustyöhön Kristuksessa tai epäuskossa hylätään se omaksi kadotukseksi. Kyse on siis evankeliumin uskomisesta. Sen vahvistukseksi Jumala antaa Pyhän Hengen sinetiksi niille jotka uskovat.
Pelkkä "Nimeen" uskominen ei ole uskoa ristillä tapahtuneeseen meidän syntiemme tähden , meidän tähtemme tapahtuneeseen sijais sovitukseen ja kuolleista ylösnousemukseen. Tarvitaan evankeliumi (Room.10:17.)
--------------------
”Hänessä on teihinkin, sitten
kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen,
pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
----------------
”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.”
Jesaja 53:6-9 FB38 - Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
>>>>>>>>"Mutta kaikille,
niille,
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:12-13)<<<<<<<<<
-------------------
Edellä mainittu on ajasta jolloin ennen ristinkuolemaansa ja kuolleista ylösnousemustaan kulki fyysisessä ruumiissa maan päällä. Eivät kaikki sen ajan juutalaiset uskoneet ja tunnustaneet Häntä Jumalan lähettämäksi Israelin Messiaaksi. Mutta ne jotka uskoivat ja tunnustivat ". ...hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä ..."
-------------------------------
”Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.”
Johannes 1:11-13 FB38
Edellä mainittu oli aikana jolloin Jeesus Kristus vaelsi fyysisessä ruumiissa heidän keskellään.
------------------
Tänä päivänä joko uskotaaanJumalan sovitustyöhön Kristuksessa tai epäuskossa hylätään se omaksi kadotukseksi. Kyse on siis evankeliumin uskomisesta. Sen vahvistukseksi Jumala antaa Pyhän Hengen sinetiksi niille jotka uskovat.
Pelkkä "Nimeen" uskominen ei ole uskoa ristillä tapahtuneeseen meidän syntiemme tähden , meidän tähtemme tapahtuneeseen sijais sovitukseen ja kuolleista ylösnousemukseen. Tarvitaan evankeliumi (Room.10:17.)
--------------------
”Hänessä on teihinkin, sitten
kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen,
pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
----------------
”Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.”
Jesaja 53:6-9 FB38Jos väität uskovasi Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa etkä kuitenkaan usko Jumalan sovittaneen maailmaa itsensä kanssa, sinä uskot itse keksimääsi Jeesukseen, jossa Jumala sovittaa yksilöihmisen, kun tämä tulee uskoon, eikä sovittanutkaan koko maailmaa hetkenä, jolloin Jeesus antoi henkensä.
Tämä sinun uskosi kohdistuu sinun uskoosi Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa, ei suinkaan Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa.
Sinä uskot omaan uskoosi. Anonyymi00034 kirjoitti:
Jos väität uskovasi Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa etkä kuitenkaan usko Jumalan sovittaneen maailmaa itsensä kanssa, sinä uskot itse keksimääsi Jeesukseen, jossa Jumala sovittaa yksilöihmisen, kun tämä tulee uskoon, eikä sovittanutkaan koko maailmaa hetkenä, jolloin Jeesus antoi henkensä.
Tämä sinun uskosi kohdistuu sinun uskoosi Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa, ei suinkaan Jumalan sovitustyöhön Kristuksessa.
Sinä uskot omaan uskoosi."Mutta kaikille, jotka
ottivat vastaan/kiinni hänet
hän antoi voiman/vallan/oikeuden
tulla/syntyä Jumalan lapsiksi,
niille,
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:12-13)
Kaikki alkaa siitä,
että me otamme Jeesuksen vastaan.
Tulemme Hänen tykönsä
ja halukkaasti tartumme Häneen.
Hän on jo valinnut meidät,
mutta nyt me valitsemme Hänet.
Suhde on alkanut
Yljän ja Morsiamen välillä.
Tässä ensikohtaamisessa
Hän vaikuttaa meissä uskon.
Ja elämme sitten Hänen uskossaan.
Siis Jumalan Pojan uskossa.
Emme omassa uskossamme.
Usko Jeesuksen nimeen
on osallisuutta Jeesuksen
Voimaan ja Valtaan,
jolla Hän synnyttänyt meidät
synteihimme hengellisesti kuolleet
uudesti ylhäältä Hengestä.
Olemme nyt samaa Henkeä
Jeesuksen kanssa eli Jumalan lapsia.
"Ja koska te olette lapsia,
on Jumala lähettänyt
meidän sydämeemme
Poikansa Hengen,
joka huutaa:
'Abba! Isä!' "
(Gal 4:6)- Anonyymi00047UUSI
kalamos kirjoitti:
"Mutta kaikille, jotka
ottivat vastaan/kiinni hänet
hän antoi voiman/vallan/oikeuden
tulla/syntyä Jumalan lapsiksi,
niille,
verestä
eikä lihan tahdosta
eikä miehen tahdosta,
vaan Jumalasta."
(Joh 1:12-13)
Kaikki alkaa siitä,
että me otamme Jeesuksen vastaan.
Tulemme Hänen tykönsä
ja halukkaasti tartumme Häneen.
Hän on jo valinnut meidät,
mutta nyt me valitsemme Hänet.
Suhde on alkanut
Yljän ja Morsiamen välillä.
Tässä ensikohtaamisessa
Hän vaikuttaa meissä uskon.
Ja elämme sitten Hänen uskossaan.
Siis Jumalan Pojan uskossa.
Emme omassa uskossamme.
Usko Jeesuksen nimeen
on osallisuutta Jeesuksen
Voimaan ja Valtaan,
jolla Hän synnyttänyt meidät
synteihimme hengellisesti kuolleet
uudesti ylhäältä Hengestä.
Olemme nyt samaa Henkeä
Jeesuksen kanssa eli Jumalan lapsia.
"Ja koska te olette lapsia,
on Jumala lähettänyt
meidän sydämeemme
Poikansa Hengen,
joka huutaa:
'Abba! Isä!' "
(Gal 4:6)Ei jaksa rullata sinun parin sanan rivejäsi. Mikset opettele jättämään sen enterin painamatta kuin kappaleiden jälkeen. Kirjoitustesi sisältö on raamatullista, mutta muotoilusi on huono.
- Anonyymi00005
Ei ole mitään pelastusta.
- Anonyymi00009
1.Ei helvetissä oleville ( sitten ku tuomijopäivä on historijaa ),2. Pyhän Hengen pilkantehnöille, eikä 3. helvettiin joutumuksen oottelupaikasteessa.
Jos et kuulu mihinkään noista kolmesta ryhmäksestä ja elät yhä niin onneksi olkoollisuus sullekkaalle, sillä oot hyväs asemas jo tai sul on tilaisuus päästä hyvään asemaisuuteen ikuiseen parenman kuin hyvän olon eli ikuisesta autuuvesta osallisuuteen. Se mahtaa olla aika hauskallinen olotila se autuaallinen olotila.
Voipi olla että silloon vähintään hymyilyllistyyttää tai kuka tietää että jopa naurattaalisoittais.
Selef Urge - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
1.Ei helvetissä oleville ( sitten ku tuomijopäivä on historijaa ),2. Pyhän Hengen pilkantehnöille, eikä 3. helvettiin joutumuksen oottelupaikasteessa.
Jos et kuulu mihinkään noista kolmesta ryhmäksestä ja elät yhä niin onneksi olkoollisuus sullekkaalle, sillä oot hyväs asemas jo tai sul on tilaisuus päästä hyvään asemaisuuteen ikuiseen parenman kuin hyvän olon eli ikuisesta autuuvesta osallisuuteen. Se mahtaa olla aika hauskallinen olotila se autuaallinen olotila.
Voipi olla että silloon vähintään hymyilyllistyyttää tai kuka tietää että jopa naurattaalisoittais.
Selef UrgeHanki ajantasaisempaa vahvistettua tietoa, Serge.
- Anonyymi00043UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Selef UrgeRooman kirkon keksimä oppi helvetist on isästä perkeleestä. Suosittelen sinulle laiskurivatsalle katolisuutta ja paavin palvontaa.
- Anonyymi00006
Jokainen Jumalan lapsi, joka USKOO (luopumatta uskosta Jumalaan) Jeesukseen ei tarvitse jännittää miten käy viimeisellä tuomiolla, sillä ne jotka ovat toisessa ylösnousemuksessa mukana joutuvat sinne tuomittaviksi eli ne , jotka laittavat toivonsa lakiin ja ne jotka eivät ottaneet Jumalaa vastaan vaikka kuulivat pelastuksellisuuven evankeliumin ja päättivät olla ottamatta Jeesusta pelastuksekseensa vastaansa sytänmiinsä vaan elelivät lyhyjen maallisen peliaikansa synnissä ja synnin anteeksisaamattomuuves.
Ja sitten on olemassa nekin, jotka tuomitaan tekojen mukaan, ne kutka eivät syystä tai toisesta koskaan saaneet kuulla eläjessään evankelijuumija.
Jumalan armon mukaan tuomituksi tuleminen on se mitä halujajaksiilliloimme.
Ykkösylösnousemukseen helvettiin ikuisuuspäätöksisyyvessä joutumattomat, kakkosylösnousemukseen helvettiin joutuvaiset ikuisuusjääväksisteisyyvessä syvyyteenjääväteisyyvessä.
Ikuisuus vaan "pelissä". Joko ikuisuutesi on helvetin vankilas tai lähtökohtaisesti uuven maan vapauves, jossa kaiketi pääsee matkusteleen muuvallekin Jumalan maajilmankaikkeuvessa.
Meillä kaikilla on pelastuksentarve. Jotkut sen ovat jo saaneet ja sen säilyttävät voittoisiinsa asti, jotkut sen ovat vielä saavaksivaiset, siksi pijetään evankelijuumija heille esillä.
Juutaalaisllakaan ei oo mitään muuta mahjollisuutta pelastuu kun uskoo Jeesukseen, siksi heillekin peittelemättömästi ja tosi rohkeasti vaan evankilijuumija kerroksitaan Jumalan osaavan avuisuuteen luottain.
Juutalaisii ei pijä pelkee miten rejaktijoivat kuullessaan tiejon Jeesuksesta Jumalanaan, heillehän juutalaisten omat opettajat valehtelloo ettei Jeesus oo juutalaisten Herra, Kuninkas, ja helvetiltä pelastaja ainokas.
Selef Urge - Anonyymi00010
Ihminen kyllä tietää, onko hän uudestisyntynyt vai ei. Jotkut ovat olevinaan uskovaisia ilman iudestosyntymistä.
Johanneksen evankeliumi:
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." - Anonyymi00013
Usko voi olla pelkkää huulten tunnustustakin. Vain sitä, että tietää ja tunnustaa Jeesuksen, uskoo Hänet todelliseksi hahmoksi, mutta silti ihminen ei ehkä ole koskaan tehnyt parannusta eli täyskäännöstä elämässään, ei ole nöyrtynyt pyytämään syntejään anteeksi, jolloin ei ole voinut vielä saada Pyhää Henkeäkään sisimpäänsä. Ja Pyhä Henki ei asetu asumaan likapottaan. Silloin ei ole vielä pelastunut. Pitää olla myös verellä puhdistettu.
Jeesus vertasi fariseuksia sellaisiin, jotka olivat ulkoisesti puhtaan sorttisia, mutta sisältä kuitenkin likaisia. "Jos uskonne ei ole paljoa sen suurempaa kuin fariseuksilla, ette pääse taivasten valtakuntaan", Jeesus sanoi.
Usko siis näkyy aina myös ulospäin. Aidossa uskossa ja kääntymyksessä ihminen ei vain sano uskovansa, vaan myös sisin puhdistuu ja ihminen muuttuu myös ajatuksiltaan ja teoiltaan. - Anonyymi00014
Mihin ja mistä pelastumiseen kaipaat turvaa? Ei historialliseen satuun uskominen ketään auta ketään.
- Anonyymi00015
Voi sinua, toivottavasti otat asiasta selvää, ettet tuommoisen luulon kanssa tästä maailmasta eräänä päivänä kuole.
- Anonyymi00019
Uskovainenkin on kuin kesäheinä. Elää vain kerran. Jatkoaikaa ei pelata.
Sorit siitä jos muuta luulit. - Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Uskovainenkin on kuin kesäheinä. Elää vain kerran. Jatkoaikaa ei pelata.
Sorit siitä jos muuta luulit.Tämä maallinen elämä on vain hetki. Ikuisuus jatkuu aina. Oma valinta on, kummassako paikassa sen viettää.
- Anonyymi00016
Hölmöjen hommaa nuo jeesustelut.
- Anonyymi00018
>> Mihin ja mistä pelastumiseen kaipaat turvaa? <<
Synniltä, joka kadottaa ihmisen, ellei syntejä ole sovitettu tämän elämän aikana.
Jumalan pyhyys vaatii sen, että synnit pitää sovittaa. Ja jos ei ihmiselle kelpaa sijaissovitus eli Jeesuksen sovitustyö, niin sitten hän joutuu synneistään maksamaan hinnan itse.
Moni nykyajan ihminen uskoo, että kaikki ihmiset pääsisivät taivaaseen. Mutta eihän sellainen taivas edes olisi mikään taivas, eli rauhan ja onnen paikka, jos sinne päästettäisiinm myös syntisiä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tehneet parannusta väärinteoistaan, murhista, julmuuksista yms. Silloinhan taivas olisi pelkkä henkimaailmaan vastine sille, mitä maan päällä on, koska siellä tapahtuisi yhtä kauheita asioita kuin täällä maan päälläkin.- Anonyymi00030UUSI
>>>Moni nykyajan ihminen uskoo, että kaikki ihmiset pääsisivät taivaaseen. Mutta eihän sellainen taivas edes olisi mikään taivas, eli rauhan ja onnen paikka, jos sinne päästettäisiinm myös syntisiä ihmisiä, jotka eivät ole koskaan tehneet parannusta väärinteoistaan, murhista, julmuuksista yms<<<
Siksi syntisen ihmisen tulee kuolla Jeesuksen kanssa Hänen ristillään.
Ja Jumala luo sisäisen uuden ihmisen evankeliumin Sanalla.
Tämä uusi ihminen on Jumalan lapsi, ja hän pääsee taivaaseen.
Muuten, jos oma syntinen paskiainen alkaa käydä hermoon,
hyvä tapa päästä siitä eroon, on tietysti sen syntisen kuolema.
En puhu ruumiin kuolemasta. Puhun hengellistä. Jokaisella ihmisellä
on mahdollista päästä eroon syntisestä ihmisestään ja syntyä
Jumalasta uudeksi ihmiseksi ja päästä uutena ihmisenä Jumalan luokse.
Soon vähän niinko perhosen toukka. Se on aika ikävän näköinen, eikä
sitä mielellään katsele. Mutta kun se on saanut päältää sen toukan,
ja siitä on tullut perhonen, sitä voi jopa ihailla.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183 - Anonyymi00049UUSI
Aivan.
- Anonyymi00021
Langenneet enkelit potkaistiin ulos taivaasta, kun ne lankesivat syntiin. Niin käy myös sille ihmiselle, joka jää rypemään syntielämäänsä. Häneltäkin evätään pääsy taivaaseen.
- Anonyymi00024
Uudestisyntyminen YLHÄÄLTÄ on juuri se, että saa syntinsä anteeksi Jeesuksen teon tähden ja uskoo sen omalle kohdalleen. Siitä seuraa totuuden sinetiksi, että ihminen laittaa halulla myös itse pois ne synnit, jotka voi. Liha jää syntiseksi kuitenkin kuolemaan asti, jolloin syntynyt uusi ihminen pelastuu heikkonakin.
Lankeemuksista palataan takaisin Tielle jatkuvasta armosta ja Pyhän Hengen voimasta heikkona ja usein lankeilevanakin eli syntien anteeksiantaminen 'rules'. Kiitollinen mieli syntyy tästä nöyryydessä, eikä muista lahjoista niinkään, vaikka nekin ovat iloksi.- Anonyymi00029UUSI
Tuo uskovan "syntisyys" onkin yksi suuri ongelma monelle uskovalle.
Mitä vilpittömämpi uskova on, ja mitä lähempänä sydämessään hän
elää Herraa Jeesusta Kristusta, sitä arempi ja herkempi hänen
omatuntonsa on. Silloin voi joutua ahdistukseen koska meillä on
myös syyttäjä, joka syytää meitä uskovia yötä ja päivää, ei lopeta
eikä ota edes kesälomaa syyttämisistään. Vihollinen syyttää juuri
niitä vilpittömämpiä uskovia. Ja se oveluudessaan käyttää myös
Raamatun Sanaa syyttämisissään.
Siksi minäkin olen pohtinut tätä asiaa, että mitä tulee tehdä kun
syntiä tahtoo tulla, vaikka kuinka yrittäisi elää puhtaasti ilman syntiä.
Tuleeko heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa koska en onnistu?
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - K - Anonyymi00037UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Tuo uskovan "syntisyys" onkin yksi suuri ongelma monelle uskovalle.
Mitä vilpittömämpi uskova on, ja mitä lähempänä sydämessään hän
elää Herraa Jeesusta Kristusta, sitä arempi ja herkempi hänen
omatuntonsa on. Silloin voi joutua ahdistukseen koska meillä on
myös syyttäjä, joka syytää meitä uskovia yötä ja päivää, ei lopeta
eikä ota edes kesälomaa syyttämisistään. Vihollinen syyttää juuri
niitä vilpittömämpiä uskovia. Ja se oveluudessaan käyttää myös
Raamatun Sanaa syyttämisissään.
Siksi minäkin olen pohtinut tätä asiaa, että mitä tulee tehdä kun
syntiä tahtoo tulla, vaikka kuinka yrittäisi elää puhtaasti ilman syntiä.
Tuleeko heittää hanskat tiskiin ja luovuttaa koska en onnistu?
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Mvh J - K" - - vaikka kuinka yrittäisi elää puhtaasti ilman syntiä - -"
Voiko olla surkuhupaisampaa kristityn kutsumusta?
Kalevi Lehtinen kertoi kerran tajunneensa suureksi tyrmistyksekseen (ja helpotuksekseen), että missään kohtaa Uudessa testamentissa uskovaa ei kehoteta taistelemaan itsessä olevaa syntiä vastaan.
Ja tätä orjuutta sitten ylläpidetään UT:n VASTAISILLA hokemilla, kuten "mitä lähempänä sydämessään hän elää Herraa Jeesusta Kristusta, sitä arempi ja herkempi hänen
omatuntonsa on."
Onko teistä suurista Raamatun tuntijoista kukaan koskaan vakavissaan edes harkinnut soveltaa omalle kohdalleen Paavalin sanoja: "Älköön moni teistä pyrkikö opettajiksi"?
Täällä on teitä 3-4 itämaan tietäjää, jotka kuvittelette olevanne opettajia, ettekä te osaa olla edes keskenänne samaa mieltä ydinasioista. Mistäköhän se mahtaa johtua?
- Anonyymi00027UUSI
Varhaisimmat kristilliset kirjoitukset eli Qumranin kääröt eivät tunne koko jeesusta, se on jälkikäteen keksitty lisäys kuten niin moni muukin raamatun tarina. Siellä on tarinoita limittäin ja lomittain ja monet kumoavat toisensa mutta ei se mitään...
- Anonyymi00036UUSI
Usko Jeesukseen ja sen lisäksi kaikenlainen muiden muiluttaminen, niin siitä se pelastus lähtee.
- Anonyymi00038UUSI
Se nimenomaan riittää, jos se on aitoa uskoa Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana. Silloin ikään kuin on jatkuvassa vuorovaikutuksessa Jeesuksen kanssa. Voimia!
- Anonyymi00039UUSI
Ja katso: missään kohtaa Uudessa testamentista ei puhuta Jeesuksesta kenenkään HENKILÖKOHTAISENA Vapahtajana. 🙄
- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ja katso: missään kohtaa Uudessa testamentista ei puhuta Jeesuksesta kenenkään HENKILÖKOHTAISENA Vapahtajana. 🙄
Henki, Pyhä Henki, pelastuksen sinetti pelastaa ja on se henkilökohtainen lahja Jumalalta. Ei kimppakivaa, jonka voi toiselta ottaa.
Ei yhteinen saastaisuus pelasta
- Anonyymi00041UUSI
Et tarvitse pelastusta, jos et pelkää tulevaisuutta. Näitä uhkan esittäjiä tuntuu aina riittävän. He ehdollistavat toisten elämää Jeesuksellaan ja säännöillään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?433030Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352258Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari582171Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802029Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh561757Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä181553Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr641498Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http441295Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1261228Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian163971