Tampere: Promise Backlund vapaaklubilla 16.6.2026

14

97

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tämäpä mielenkiintoista.

• Anonyymi00003

Mitä kohteliaimmin - ei kiitos

• Anonyymi00004

Vastusmalla valtionkirkkoa vaparit pyrkivät luomaan Suomeenkin samanlaisen uskonnollisen ilmapiirin kuin USA:ssa on. Toivottavasti vaparit kuuntelevat tarkasti, että tietävät, mitä heidän toiminnastaan seuraa.

• Tämä on käytännössä väite, jonka mukaan syntyy uskonnollinen tyhjiö ja sellainen täyttyy väistämättä.

Miksi olisi noin? Onko sinun itsesi pakko tunnustaa jotain uskontoa, ihan mitä tahansa kunhan et ole uskonnoton?

• Anonyymi00010
        jori.mantysalo kirjoitti:

Tämä on käytännössä väite, jonka mukaan syntyy uskonnollinen tyhjiö ja sellainen täyttyy väistämättä.

Miksi olisi noin? Onko sinun itsesi pakko tunnustaa jotain uskontoa, ihan mitä tahansa kunhan et ole uskonnoton?

Ei ole, mutta minä en tee monia muitakaan asioita, joita muut ihmiset tekevät senkin edestä. Minä en ole edustava otos populaatiosta.

Yhdysvallat on käytännön esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun valtionuskontoa ei ole.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Ei ole, mutta minä en tee monia muitakaan asioita, joita muut ihmiset tekevät senkin edestä. Minä en ole edustava otos populaatiosta.

Yhdysvallat on käytännön esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun valtionuskontoa ei ole.

Yhdysvalloista löytyy monta muutakin eroa kuin valtionkirkko. Mitä jos vertaat vaikka Ranskaan?

• Anonyymi00013
        jori.mantysalo kirjoitti:

Yhdysvalloista löytyy monta muutakin eroa kuin valtionkirkko. Mitä jos vertaat vaikka Ranskaan?

Ranskassakin poliittinen järjestelmä toimii polttamalla autonrenkaita. USA:ssa palaa välillä kokonaisia kaupunginosia. Voimakkaalle valtionkirkkoinstituutiolle rakentuneissa Pohjoisnmaissa ei koskaan tapahdu tuollaista ja Pohjoismaita pidetään kaikkein demokraattisimpina maailmassa.

Valtionkirkko on ollut siunaus. Sen merkitys historiallisesti tulisi tunnustaa myös sen vihollisten.

• Anonyymi00005

Tämä siis on joku ulkomaanpelle joka on jättänyt uskon

Entä sitten?

Näitä vanhoja kirjoja raamattu ja vaparilehdet ei voi arvostella

nykyajan perspektiivissä
      ne ovat tietty valheita mutta senaikaisilla menetelmillä
      ei saatu parempaa aikaan

ajattellen raamattuakin kun jotkut partaiset kouluttamattomat ukot vuosisatoja kynttilävalossa
      raapustavat suttuisia arkkeja joita sitten

roomalaiset keisarin johdolla yrittävät 300-luvulla liimata yhteen kirjaksi

ensimmäisillä sivuilla tapahtui jo liimausvirhe
      jonka huomasin 11-vuotiaana
      siinä kerrotaan ihmisen luominen kahteen kertaan ja eri tavalla
      kun eri puolilta tuleet suttuisat laput on liimattu yhteen huolimattomasti
      ajattelematta

en pitänyt tätä oppikoululaisena kovin ihmeenä asiana, minulla oli paljon vankemmat
      erosyyt - hlvetin heikko määritelmä - tämä on toteamus ei kirosana

niin sitten olin aivan älli källä lyöty opiskelijana luin lehdestä
      että joku teologiprofessori Räisänen oli tutkinut elämänsä raamattua ja kirjoitti saman asia

= että ihminen on luotu raamantussa kahteen kertaan alussa

jolloin tajusin millaista pilipalitutkimusta tehdään Helsingin yliopistossa
      veronmaksajien laskuun tosi häpellistä veronmaksajien linssiin sahausta

• Anonyymi00006

Kuuntelen tuota henkilöä parasta aikaa Youtubesta. Ihan kiinnostavaa juttua.

Vapaa-ajattelijoiden tilaisuutta ei aio katsoa. Kuten sanottua heidän vihansa valtionkirkkoa kohtaan johtaa juuri tuollaisten äärimmäisten hihhulijärjestöjen valtaan uskonnollisella sektorilla. Alkaa tapahtua vastuuttomia asioita.

En saata kovin paljon uskoa, mutta en pidä myöskään ääriateistien vouhotuksesta.

• Anonyymi00008

jos se on amerikkalinen niin sillä kyllä EI OLE mitään suomalaiselle annettavaa
        oikeastaan misään asiassa ehkä turistioppaana tai sellaiselle joka ensi
        viikolla aikoo muutta sinne

jos aikoo muuttaa trumpin jälkeen
        niin sitten ei siitäkään ole hyötyä

• Anonyymi00007

Mitä kiinnostavaa on siinä ettei usko
      Omituista että jaksaa jauhaa siitä
      tai vaikka uskoisi

• Anonyymi00009

Wautsi.

• Anonyymi00014

Vapariliiton lehden johtoon valittiin kundi joka tuskin on ollut edes töissä elämänsä
        aikana jotain valtiontuettua toiminnanjohtoa

ja joka nimitteli Purraa rasistiksi,

Sehän on aivan loistava alku seurata sossuilijoiden propagandaliitto Valiitto

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      68
      2218
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      35
      1784
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      100
      1161
    4. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      46
      909
    5. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      87
      803
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      26
      797
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      29
      670
    8. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      41
      665
    9. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      135
      622
    10. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      56
      578
    Aihe