APOSTOLI PAAVALIN KIRJOITUKSIA EDELLEEN VÄÄNNETÄÄN KIEROON

Anonyymi-ap

Erään tai eräs vääntelevät KARKEASTI Jumalan sanaa tai heillä on vakava lukihäiriö.
He eivät todellakaan ymmärrä, mitä apostoli Pietari sanoi, vaikka hän puhui hyvin selkeästi ihmisistä, jotka ovat tietämättömiä ja VAKAANTUMATTOMIA, kun vääntelevät apostoli Paavalin sanoja ja TEKEVÄT NIIN OMAKSI KADOTUKSEKSEEN.

2 Piet 3:14-16

” Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota TIETÄMÄTTÖMÄT ja VAKAANTUMATTOMAT VÄÄNTÄVÄT KIEROON niinkuin muitakin kirjoituksia, OMAKSI KADOTUKSEKSEEN.”

123

176

Vastaukset 123

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

” Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.”
      Heb 10:39

• Anonyymi00002

Korjaus: Eräät…

• Anonyymi00003

” Sentähden, minun rakkaani, että te näitä odotatte, niin ahkeroitkaat, että te hänen edessänsä puhtaiksi ja nuhteettomiksi rauhassa löydettäisiin;
      Ja lukekaat meidän Herran Jesuksen Kristuksen pitkämielisyys teidän autuudeksenne, niinkuin myös meidän rakas veljemme Paavali siitä viisaudesta, joka hänelle annettu on, teille on kirjoittanut,
      Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.”

• Anonyymi00004

Därför, mina älskade, eftersom I förbiden detta, skolen I med all flit sörja för, att I mån för honom befinnas vara obefläckade och ostraffliga, i frid.
        Och I skolen hålla före, att vår Herres långmodighet länder till frälsning; såsom ock vår älskade broder Paulus har skrivit till eder efter den vishet som har blivit honom given.
        Så gör han i alla sina brev, när han i dem talar om sådant, fastän visserligen i dem finnes ett och annat som är svårt att förstå, och som okunniga och obefästa människor vrångt uttyda, såsom de ock göra med de övriga skrifterna, sig själva till fördärv.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Därför, mina älskade, eftersom I förbiden detta, skolen I med all flit sörja för, att I mån för honom befinnas vara obefläckade och ostraffliga, i frid.
        Och I skolen hålla före, att vår Herres långmodighet länder till frälsning; såsom ock vår älskade broder Paulus har skrivit till eder efter den vishet som har blivit honom given.
        Så gör han i alla sina brev, när han i dem talar om sådant, fastän visserligen i dem finnes ett och annat som är svårt att förstå, och som okunniga och obefästa människor vrångt uttyda, såsom de ock göra med de övriga skrifterna, sig själva till fördärv.

Wherefore, beloved, seeing that ye look for such things, be diligent that ye may be found of him in peace, without spot, and blameless.
        And account that the longsuffering of our Lord is salvation; even as our beloved brother Paul also according to the wisdom given unto him hath written unto you;
        As also in all his epistles, speaking in them of these things; in which are some things hard to be understood, which they that are unlearned and unstable wrest, as they do also the other scriptures, unto their OWN DESTRUCTION.

• Anonyymi00007

Vain Korintossa Paavali sai kannattajia, jotka pitivät häntä apostolina, vaikkka ei ollut oikea apostoli ollenkaan.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla kieroilla opeillaan, ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00025

Eikös se Paavali nimetty oikein pakanoiden apostoliksi mikäli minä oikein muistan joten miten sinä voit väittää ettei hän ollut oikea apostoli. Sinun ymmärrys Raamatun teksteistä on kovin heikolla pohjalla tai et vain halua edes ymmärtää sitä oikein.

• Anonyymi00027

Ilman Paavalin kirjeitä ei seurakunnat olisi sellaisia kuin ne tänä päivänä ovat. Kovin olisi ohut uusi testamentti mikäli Paavalia ei olisi ollut olemassa ja apostolien teotkin olisi kuin valittujen palojen lyhennelmä.

• Anonyymi00030

Olet juuri sellainen apostoli Paavalin kirjoitusten vääntäjä, jollaisista apostoli Pietari kirjoitti. Siksi olet myös Pietaria herjannut. VOI SINUA TEUVO!

• Anonyymi00045

Luukas 11:23 ei liity Paavaliin mitenkään.

1. kirje korinttilaisille 1:11-14
        Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen? Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,

Tästä ei tule mitenkään sellaista kuvaa, että oltaisiin rikkomassa välejä.

1. kirje korinttilaisille 9:1-2
        Enkö minä ole vapaa? Enkö ole apostoli? Enkö ole nähnyt Herraamme Jeesusta? Ettekö te itse ole tulos minun työstäni Herran palveluksessa? Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. Tehän olette sinetti, joka vahvistaa, että olen Herran apostoli.

Tässä Paavali kertoo vain työstään jumalan lähettiläänä koska jotkut ovat vastustaneet Paavalia ja kyseenalaistaneet hänen työnsä. Sitähän tässäkin ketjussa yritetään jonkun toimesta hyvin vahvasti tehdä vähätellen Paavalin työtä apostolina ja Jumalan lähettiläänä.

Kiitos Paavalin henkilökohtaisesti kirjoittamista kirjeistä. Ne ovat Raamatun parasta opetusta.

• Anonyymi00050

Paavalin nimissä on kirjeitä seitsämälle eri seurakunnalle ja sen lisäksi vielä henkilökohtaiset kirjeet. Siitä tulee sellainen kuva, että hän oli aika tehokas toiminnassaan Jumalan sanan levittäjä. Sitten, kun vielä huomioidaan, että kirjeitä vielä kopioitiin ja vielä nykyisinkin niitä luetaan niin tehokasta on ollut miehen toiminta. Ei hänen toimintaa ole mitään syytä vähätellä.

• Anonyymi00061

Apostoli Paavali oli Jumalan palvelija. Sinä olet pilkkaaja. Pilkkaajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eikös se Paavali nimetty oikein pakanoiden apostoliksi mikäli minä oikein muistan joten miten sinä voit väittää ettei hän ollut oikea apostoli. Sinun ymmärrys Raamatun teksteistä on kovin heikolla pohjalla tai et vain halua edes ymmärtää sitä oikein.

Paavalin herjaaja on harkitusti tietämätön. Se on hänen valintansa.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Apostoli Paavali oli Jumalan palvelija. Sinä olet pilkkaaja. Pilkkaajat eivät peri taivasten valtakuntaa.

Kyllä jämpti on niin!

• Anonyymi00082
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Teuvon harhaoppi perustuu vain muutamaan jakeeseen, jotka hän on kontekstista irti repäissyt.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Paavalin herjaaja on harkitusti tietämätön. Se on hänen valintansa.

Paavalia ei saa herjata! Olen sanonut sen monta kertaa.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Olet juuri sellainen apostoli Paavalin kirjoitusten vääntäjä, jollaisista apostoli Pietari kirjoitti. Siksi olet myös Pietaria herjannut. VOI SINUA TEUVO!

Totta!

• Anonyymi00008

Paavali oli heitetty Saatanan haltuun kuritettavaksi. Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä toivoi toisille tekevänsä.

2. Kor. 12:7

Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

7 Och för att jag icke skall förhäva mig på grund av mina övermåttan höga uppenbarelser, har jag fått en törntagg i mitt kött, en Satans ängel, som skall slå mig i ansiktet, för att jag icke skall förhäva mig.

7 And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi00009

Demonia ei otettu pois miehestä rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Paina mieleesi nämä Jeesuksen sanat!

”Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.”
        Matt 12:36

• Anonyymi00047

Kaikesta huolimatta Paavali iloiten ja ylpeänä julisti Jumalan sanaa. Ei taipunut vaikka Saatana kiusasi.

2. kirje korinttilaisille 12:6-10

Vaikka tahtoisinkin ylpeillä, en olisi mieletön, sillä puheeni on totta. Sitä en kuitenkaan tee, jottei kukaan ajattelisi minusta enempää kuin hän minusta näkee tai kuulee. Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, Saatanan enkelin kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi. Olen kolme kertaa pyytänyt Herralta, että pääsisin siitä. Mutta hän on vastannut minulle: »Minun armoni riittää sinulle. Voima tulee täydelliseksi heikkoudessa.» Sen tähden ylpeilen mieluimmin heikkoudestani, jotta minuun asettuisi Kristuksen voima. Siksi iloitsen heikkoudesta, loukkauksista, vaikeuksista, vainoista ja ahdingoista, joihin joudun Kristuksen tähden. Juuri heikkona olen voimakas.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Tässä nyt yritetään antaa sellainen kuva, että herran henki olisi poistunut Paavalista tuomalla vanhan testamentin puolelta Samuelin kirjasta jae tähän. Oikeastaan aika mielenkiintoisen huvittavaa käydä läpi näitä tekstejä.
        Hyvin on mies Raamatun lukenut ja aika hyvin on eksynyt harhaopin puolelle. Noinkin voi käydä. Mikähän lahko mahtaa olla kyseessä joka tuollaista Jumalan sanaa levittää? Kyllä tuohon varmaan moni kouhkahtaa.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Tässä nyt yritetään antaa sellainen kuva, että herran henki olisi poistunut Paavalista tuomalla vanhan testamentin puolelta Samuelin kirjasta jae tähän. Oikeastaan aika mielenkiintoisen huvittavaa käydä läpi näitä tekstejä.
        Hyvin on mies Raamatun lukenut ja aika hyvin on eksynyt harhaopin puolelle. Noinkin voi käydä. Mikähän lahko mahtaa olla kyseessä joka tuollaista Jumalan sanaa levittää? Kyllä tuohon varmaan moni kouhkahtaa.

Lahko Savitaipaleelta.

• Anonyymi00010

Paavista tuli kova "mesettäjä"

King James
      " the messenger of Satan"

• Anonyymi00011

po. Paavalista tuli kova menesettäjä.

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. On täysin väärää opetusta kun puhutaan että se musta koira ja valkea koira asuu yhtä aikaa ihmisen sisällä ja ne tappelevat siellä keskenään.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. On täysin väärää opetusta kun puhutaan että se musta koira ja valkea koira asuu yhtä aikaa ihmisen sisällä ja ne tappelevat siellä keskenään.

Rauhaa!

Olette tietämätön. Ette tunne murto-osaakaan kaikista 36525 Pyhästä kirjoituksesta ja Raamattukin menee kieroon käsissänne.

Ei meillä ole taistelu verta ja lihaa vastaan VAAN TAIVAALLISISSA OLEVIA PAHOJA HENKIVOIMIA VASTAAN.....

Lue myös Qumranin kääröt ennen kuin tietämättömiä pakisette. Niissä osoitetaan kaksi vastakkaista henkivoimaa olevaksi ihmisessä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rauhaa!

Olette tietämätön. Ette tunne murto-osaakaan kaikista 36525 Pyhästä kirjoituksesta ja Raamattukin menee kieroon käsissänne.

Ei meillä ole taistelu verta ja lihaa vastaan VAAN TAIVAALLISISSA OLEVIA PAHOJA HENKIVOIMIA VASTAAN.....

Lue myös Qumranin kääröt ennen kuin tietämättömiä pakisette. Niissä osoitetaan kaksi vastakkaista henkivoimaa olevaksi ihmisessä.

Paavali puhuu itsestään, koska miehessä asusteli Saatanan enkeli. "The messenger of Satan"

Ei terveessä kristityssä ole mitään henkivaltoja sisällä.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Paavali puhuu itsestään, koska miehessä asusteli Saatanan enkeli. "The messenger of Satan"

Ei terveessä kristityssä ole mitään henkivaltoja sisällä.

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tuo vanhan testamentin Sauli ei taida tarkoittaa Paavalia. Taitaa olla jollakin taas mopo hukassa, kun päristelee väärillä kaistoilla. Voidaanhan sitä tehdä mitä vain tulkintoja, kun otetaan lause sieltä ja toinen täältä. Samuel ja Saul/Paavali ei ole sama henkilö.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rauhaa!

Vain Jeesus voi ihmisen pelastaa.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rauhaa!

Paavali käytti usein passiivilauseita ja kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti sillä itseään.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin,SAATANAN ENKELIN, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rauhaa!

No eipä niistä pyhistä kirjoituksista tarvii tietee yhtään mitään. Ne eivät sovellu nykymaailmaan eikä ainakaan EU:hun. Jo kirjotus on esim. 2000-vuotta vanha niin turha niitä ob setviä nykyaikana kun ihmisillä on tärkeempöökin tekemistä.
        Tavallinen ukksli se paavali on ollut eikä mikän Pyhä. Korottiko se Paavali itsensä pyhäksi mieheksi ettei tarviis tuntea alemmuuskonpleksia 2000-vuotta sitten.Kohta on taas Pyhä elikkä sunnuntai ja täys työpäivä. Setvikää ., setvikää kyllä se kuolema tulee vuan ette saa mitään aikaan.. Menkää töihin se on tärkeempöö kun mitkään Repaleiset kääröpaperit . AAMEN

• Anonyymi00117
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Rauhaa!

Ylennät itsesi. Huono juttu!

• Anonyymi00124
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Kaikki ( myös sinä Teuvo ) olemme syntiä tehneet.
        Tee parannus synneistäsi, valheistasi, herjoistasi!

• Anonyymi00126
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paavalilla oli herkkä synnintunto, hän murehti sitä, ettei päässyt ylpeydestään eroon, joka pulpahteli aika ajoin hänen mieleensä, koska hän sai inspiroitua tietoa kirjeisiinsä Jeesukselta. Hän tuskitteli tuntemuksistaan rehellisesti. "Olen syntisistä suurin". "Kuka pelastaisi minut tästä syntisestä ruumiistani". Samoin hän puolusti itseään, kristinuskoa vielä tuntemattomien juutalaisten valehtelu syytöksiä vastaan. Nämä purkaukset, Jeesus inspiroi tallenettaviksi uuteentestamenttiin ihmiskunnalle vertaistueksi, koska nuo ajatukset ovat tuttuja kaikille kasvuvaiheessa oleville kristityille.

• Anonyymi00012

Raamatun selvä periaate onkin, että ennen Pyhän Hengen saamista asuvaiseksi ihmisen sisältä, sieltä pestään ja puhdistetaan ja poistetaan ja revitään irti kaikki, mikä ei ole Jumalan istutusta, ihmisen oma usko on este tulppa oikean Pyhän Hengen lahjan saamiselle, koska siellä sisällä on jo asukas valmiina.

Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei ole sovelias Jeesuksen omaksi.

Juutalaiset ymmärsivät hyvin kasteen veden merkityksen.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi00016

Älä mene harhaoppisiin uskonlahkoihin tekemään mitään heidän kaavan mukaista "uskonratkaisuja"....ottamaan mitään "henkijeesuksia"...vastaan....

Hes. 13:20

Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.

• Anonyymi00110

Vesi on hyvää myös veneen alla.
        Mutta jos on oikein kova jano, en luottaisi pelkkään veteen.

• Anonyymi00017

Lahkolaisten hurmoshenkisiin sekaviin molotusrukouksiin (glossolaliaaa) ei tule mitään vastauksia.

1. Kun. 18:29

Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi00018

Pietari oli nähnyt Paavalin kirjeitä. Monet asiat olivat vaikeatajuisia mutta Paavali vakaantumattomana silti kirjoitti niistä kirjeissään omaksi turmiokseen. Jeesus rankaisi Paavalia siitä, että tämä opetti mitä sattuu vedoten Jeesuksen nimeen ja Jeesuksen apostolien auktoriteettiin. "Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi." Seurakunta yritti kohdella Paavalia ystävänä, lähimmäisenä, mutta Ananiaan kasteenkin jälkeen tämä katkaisi välinsä Barbanaaseen ja lähti omille teilleen. Käsky oli sovellettavissa Paavaliin, vaikka Paavali oli hylännyt heidät. Tuo sarkastisesti "rakas veljemme", typologisesti toinen Bileam, niin kuin katoliset kirjeetä vahvistavat, saastutti itsensä miekallaan, kielellään, omalla ulosannillaan.

Paavali itse tunnustaa kirjeessään mukautuneensa aina kohdeyleisöön. Sillä tavalla hän ja hänen herransa ("sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali saarnaa") sovittivat itsensä maailman kanssa! Tarpeen mukaan hän oli lain ihminen, toisinaan taas laittomuuden ihminen. Joskus laki oli pyhä, joskus ei. Kaikki oli Paavalille hänen omasta mielestään sallittua.

Miten Israelin Herra sitten sovitti maailmaa itsensä kanssa? Israelin Herra lähetti Taivaasta sanansaattajia, enkeleitä, "maailmaan", opettamaan taivasten valtakunnan elämäntapaa, pyhittäytymistä. Jumala sovitti maailmaa itsensä kanssa käännyttämällä. Niille, jotka kääntyivät, ei laskettu synneiksi, mitä olivat ehkä aiemmin tehneet ikävästi Israelia vastaan. Monet eivät tienneet, mitä olivat tekemässä. Siksi Jeesuskin näki paljon vaivaaa noiden "kuolleiden" keskuudessa. Heidän piti ensin tuntea Jumalan sanaa, mikä oli taivaan isän tahto. Vasta sitten varmistuisi, ketkä tietoisesti kapinoivat tai sotivat eläviä pyhiä vastaan.

Toisessa ketjussa esitetään, että Paavalilla olisi ollut samanlainen mieli kuin Jeesuksella, ja annetaan näytteeksi tietty katkelma. Johanneksen evankeliumista löytyy vastaava katkelma siitä, miten Jeesus toimi. Jälleen kerran Paavali ja Jeesus olivat kuin yö ja päivä. Sitä paitsi Paavali täyttää Johanneksen mainitseman antikristuksen tunnusmerkit.
      Jostain syystä kristityt eivät usko Jeesusta, kun Jeesus sanoi voittaneensa maailman, kun Jeesus johdatti seuraajansa pois Jerusalemista, kun Jeesus sanoi etukäteen, että oli valmistellut Paikan ja siellä otettaisiin vastaan niin hänen edellä lähettämänsä kuin hänet itsensä ja hänen oppilaansa ja että sitten kun tapahtuu, oppilaat tietäisivät, että Jeesus on elossa.
      Toistamiseen Johanneksen evankeliumissa on puhetta siitä, "millaisen kuoleman" Jeesus aikoi kuolla. No sellaisen, että hänessä ei enää olisi yhtään juutalaisuuden henkeä.
      Se ristiinnaulittu hahmo, jota Pilatos ei edes tuominnut -ja Jeesushan itse kantoi ristiä toteuttaakseen suunnitelmansa-, oikein merkittiin monella kielellä ja näkyvästi juutalaisten kuninkaaksi.
      Ei ollut enää mitään Daavidin poika -tyyppistä nasaretilaista juutalaisrabbia, juutalaisten kuningasta. Mutta evankeliumin viimeisissä luvuissa Joosefin poika, kelpo israelilainen opettaja, on elossa ylipapiksi korotettuna eli Taivaaseen astuneena.
      Israelin testamentin mukaan johtajuus kuuluu Joosefin pojille. Israelin ensimmäinen kristus eli voideltu oli Joosua Nunin poika, Joosefin Efraimin heimosta. Tuon esi-isän nimellä Jeesus esiintyi juutalaisille ajaen taivaan isän tahtoa.
      Jeesus oli jo aiemmin estänyt tekemästä itsestään juutalaisten hallitsijaa. Evankeliumissa lukee, ettei hän uskoutunut juutalaisille, ei hän sitoutunut Jerusalemin väkeen.
      Hän siirtyi oppilaineen Efraimin kaupunkiin ja jatkoi siellä, kun juutalaiset olisivat halunneet tappaa. Hän sai Hannaan ja Kaifaan irtisanoutumaan juutalaismonarkiasta.
      Juudan heimo periaatteessa kuuluu Israeliin yhtenä kahdestatoista. Ei Mooses opeta yhtään juutalaisuutta, vaan Israelia. Ylipappeus kuului Jumalan valitsemaan paikkaan Kirkastusvuorelle eli Garisiminvuorelle Efraimin perintömaalle.

Mutta Paavali opetti aina tilanteen mukaan. Ei hän vaalinut ylhäältä Taivaasta jaettavaa totuutta.

• Anonyymi00019

Saulin ja Herodes-kuninkaan välillä oli sukulaisuussuhde, niin kuin kirjeistä paistaa läpi ja niin kuin Josefus mainitsee. Siksi Saul pystyi harjoittamaan väkivaltaa pelkäämättä tulevansa rangaistuksi. Mutta Jeesuksen valta perustui Moosekseen. Paavali ehkä pystyi toimimaan Rooman lain yläpuolella suhteittensa ansiosta, mutta Jeesuksella oli paimennettavanaan lauma ja hän puolusti sitä ja tuomitsi Mooseksen perusteella. Suurimman osan ajasta Jeesuksella oli valta myös kuolleiden yli, koska suurimman osan ajasta Jerusalemissa juutalaisten ylipapin virkaa toimitti Kaifas tai joku hänen veljistään tai sukulaisistaan, juutalaisilta salaa hänelle uskollisena. Aaronin poikina oli oikeastaan heidän intresseissäänkin pitää Eelin pojat ja juutalaismonarkit sivussa ja vaalia sitä totuutta ja Israelin testamenttia, joka Israelin Pentateukkiin on ikuistettu. Kyllä he näkivät, että viimeinen kymmenestä käskystä oli poistettu. Totuus on "samarialaisilla". Ellei muuten niin Paikan päällä käymällä se valkeni.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Saulin ja Herodes-kuninkaan välillä oli sukulaisuussuhde, niin kuin kirjeistä paistaa läpi ja niin kuin Josefus mainitsee. Siksi Saul pystyi harjoittamaan väkivaltaa pelkäämättä tulevansa rangaistuksi. Mutta Jeesuksen valta perustui Moosekseen. Paavali ehkä pystyi toimimaan Rooman lain yläpuolella suhteittensa ansiosta, mutta Jeesuksella oli paimennettavanaan lauma ja hän puolusti sitä ja tuomitsi Mooseksen perusteella. Suurimman osan ajasta Jeesuksella oli valta myös kuolleiden yli, koska suurimman osan ajasta Jerusalemissa juutalaisten ylipapin virkaa toimitti Kaifas tai joku hänen veljistään tai sukulaisistaan, juutalaisilta salaa hänelle uskollisena. Aaronin poikina oli oikeastaan heidän intresseissäänkin pitää Eelin pojat ja juutalaismonarkit sivussa ja vaalia sitä totuutta ja Israelin testamenttia, joka Israelin Pentateukkiin on ikuistettu. Kyllä he näkivät, että viimeinen kymmenestä käskystä oli poistettu. Totuus on "samarialaisilla". Ellei muuten niin Paikan päällä käymällä se valkeni.

"Ryhtykää kauttakulkijoiksi"
        -Jeesus, Tuomaan evankeliumi 42

Sikeminlaaksossa on monia todisteita. Fariseukset kuitenkin mieluummin kiersivät koko Samarian alueen Jordanvirran vartta pitkin kulkiessaan Galilean ja Juudean väliä. Juutalaiset eivät halunneet kulkea Damaskoksentietä pitkin, koska he inhosivat ben Josefeja. He eivät halunneet olla missään tekemisissä "samarialaisten" kanssa.

• Anonyymi00021

Pietari ei osannut kuin aramean kielen galilean murretta, siitä hänet tunnistettiin kun kielsi Jeesuksen kolme kertaa,
        ei nähnyt mitään Paavalin kreikankielisiä kirjeitä. Kuriiri vei ne perille.

Paavali kirjoitti Korintossa ollessaan kirjettä Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille, eikä sitä annettu Korinttolaisille.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Paavalin isä rikastui Roomanvalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten poikansakin, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

Paavalilla oli Roomanvallan lupa tappaa sekä Juutalaisia, että pakanoita, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat laitettiin uskonkiistojen syyksi, kuten sen ajan tapana oli.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Paavalin isä rikastui Roomanvalle tekemistään palveluksista ja sai Rooman kansalaisuuden, kuten poikansakin, joka kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

Paavalilla oli Roomanvallan lupa tappaa sekä Juutalaisia, että pakanoita, jos he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat laitettiin uskonkiistojen syyksi, kuten sen ajan tapana oli.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Paavali oli tappaja luonnoltaan. Siksi samanmieliset miehet ihailee häntä.

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan, kuten yritetään hämätä.

Kyse oli joukkosurmiin osallistumisesta.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin MONTA PYHÄÄ vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin MONTA PYHÄÄ vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Paavali kylvi pelkoa puhumalla murhistaan, fyysisistä voimistaan ja nyrkkeilijän lahjoistaan.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Paavali kylvi pelkoa puhumalla murhistaan, fyysisistä voimistaan ja nyrkkeilijän lahjoistaan.

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

Paljon mahdollista, että oli saanut gladiaattorikoulutuksen?

Tunsi erilaiset Rooman vallan tappoaseet, koska käytti esim. sanaa "gladius", mikä oli gladiaattoreiden käyttämä pistomiekka.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tässäkin kommentissa on irroitettu lause asiayhteydestä ja tehty täysin järjetön tulkinta vailla mitään pohjaa. Tuollaisia raamatun tulkintoja tekevä ihminen on todella eksynyt sanan tulkinnasta ja väkisin tulee mietittyä millaista Jumalaa hän palvoo, kun Paavalin vastaista näkemystä noin vahvasti ajaa. Todellisuudessa tuollaiset hyökkäykset Paavalia vastaan vain vahvistavat Paavalin asemaa pitkässä juoksussa.

Kenen joukoissa seisot? Vanhaa kommarilaulua mukaillen.

Kirje filippiläisille 3:2-5
        Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja. Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,

1. kirje korinttilaisille 9:24-27
        Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman. Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00024 kirjoitti:

... ja tarina jatkuu eteenpäin seuraavalla tavalla. Apostolien teot 26:11-14

Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti.»Näissä asioissa minä lähdin matkalle Damaskokseen. Olin saanut siihen ylipapeilta suostumuksen ja valtuudet. Mutta silloin, kuningas, minä matkaa tehdessäni puolenpäivän aikaan näin, miten taivaasta leimahti aurinkoakin kirkkaampi valo minun ja matkatovereideni ympärille. Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: ’Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.’

Seuraavaksi Paavali kertoo tilanteesta missä hän kohtasi herran ja siitä alkoi Paavalin matka Jumalan sanan levittäjänä. Saulista tuli Apostoli Paavali joka on yksi arvostetuimista Aposteleista. Apostoli Paavalin kirjeet on tärkein lähde kyseisen ajanjakson tapahtumiin vaikka yksikään niistä ei ole alkuperäinen vaan kyseessä on kirjeet joita on kopioitu eteenpäin muille seurakunnille jaettaviksi. Nykytutkijoiden mukaan on vain ajan kysymys milloin jostakin löytyy ensimmäinen alkuperäinen kirje Raamatun teksteistä. Apostolien teot on kirjoitettu kokonaisuus joka perustuu toisen käden tietoihin joten Paavalin henkilökohtaisia kirjeitä pidetään luotettavampana lähteenä liittyen hänen matkoista esim. Jerusalemiin.

Ilman Paavalin kirjeitä seurakunnat ja kirkko eivät olisi nykyisen muotoisia.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mistä tämä sukulaisus käy ilmi. Mikä kirje keneltä ja minne?

Saul Tarsolainen oli kotoisin Välimeren pohjoisrannalta ja Herodes Juudeasta.

Jeesuksen valta ei perustunut Moosekseen vaan siihen, että hän oli Jumalan poika.
        Jumala maan päällä. Minulla on kaikki valta maan päällä ja taivaissa...
        Eikös se jotenkin noin mennyt.

Paavali oli Juutalainen oppinut mies eikä mikään Roomalaisten salainen agentti.
        En tiedä millä matkalla sinä olet mutta jotenkin tuntuu siltä, että nämä sinun väittämäsi asiat ei kestä tarkempaa tutkiskelua.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00020 kirjoitti:

-Jeesus, Tuomaan evankeliumi 42

Sikeminlaaksossa on monia todisteita. Fariseukset kuitenkin mieluummin kiersivät koko Samarian alueen Jordanvirran vartta pitkin kulkiessaan Galilean ja Juudean väliä. Juutalaiset eivät halunneet kulkea Damaskoksentietä pitkin, koska he inhosivat ben Josefeja. He eivät halunneet olla missään tekemisissä "samarialaisten" kanssa.

Kyseessä ei välttämättä ole reittiohje vaan enneminkin lausetta voidaan pitää ohjeena ajatukseen vain minun kautta pääsee isän luo. Joka uskoo minuun...

Tuomaan evankeliumi ei kuulu Raamattuun syystä mitä emme tiedä.

Tuomaan evankeliumi on apokryfinen eli Uuteen testamenttiin kuulumaton evankeliumi. Evankeliumissa on 114 lyhyttä Jeesuksen sanomaksi väitettyä lauselmaa. Siinä ei käsitellä Jeesuksen elämää niin kuin Uuden testamentin evankeliumeissa eli kanonisissa evankeliumeissa.

Jotenkin minusta tuntuu, että nämä sinun väittämäsi asiat perustuu hyvin pitkälti Raamatun ulkopuolisiin teksteihin ja tarjoat sen takia vaihtoehtoisia tapahtumakuvauksia mitkä perustuu lause sieltä toinen täältä tyyliin. Eikö Raamattu sitten ole Jumalan sanaa?

Jotenkin vaikuttaa, että sana jota julistat menee pitkälti harhaopin puolelle. Pitäisikö olla huolissaan? Ei pidä, mies itse polkunsa valitsee ja mitä kautta kulkee. Nämä sinun väittämät ei silti vakuuta minua.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Alla oleva kumoaa väitteen sukulaisuudesta.

Paavali kuului Benjaminin heimoon. Hän oli diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden.

Herodeksen isä oli Idumeasta kotoisin oleva Antipatros, ja hänen äitinsä Kypros oli erään arabialaisen šeikin tytär. Idumea eli Edom, sijaitsi Juudean eteläpuolella.
        Antipatros oli Herodesten hallitsijasuvun kantaisä ja Herodes Suuren isä. Hän oli alun perin Idumeasta, Judean eteläpuolelta. Idumealaiset oli pakotettu juutalaisuuteen.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Pietari ei osannut kuin aramean kielen galilean murretta, siitä hänet tunnistettiin kun kielsi Jeesuksen kolme kertaa,
        ei nähnyt mitään Paavalin kreikankielisiä kirjeitä. Kuriiri vei ne perille.

Paavali kirjoitti Korintossa ollessaan kirjettä Roomaan. Kuriiri vei kirjeen perille, eikä sitä annettu Korinttolaisille.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

Mikäli minä oikein muistan niin Raamatun mukaan joku tunnisti Pietarin olleen Jeesuksen seurassa joten tässä oli syy miksi hänet tunnistettiin Jeesuksen opetuslapseksi.

Pietari oli kalastaja tuskin osasi lukea ja kirjoittaa. Hänen nimiin laitetut kirjeet on todennäköisesti kirjoitettu hänen sanelun mukaan .

Roomalaisille kirjoitetut kirjeet on osoitettu Rooman seurakunnille miksi ne olisi pitänyt antaa Korintolaisille?

Mistä Paavalin valheista tässä oikein on kysymys, mitä sinä oletat?
        Alla linkki Roomalaiskirjeen selitykseen, ehkä se helpottaa tilannettasi.

KOLMAS LUKU alkaa sivulta 105
        Synnin koituminen Jumalan kunniaksi ei poista ihmisen syyllisyyttä, 3:1–8

https://luterilainen.com/files/kirjasia/Apostoli_Paavalin_Roomalaiskirjeen_selitys,_Georg_Stockhardt,_STLK.pdf

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Mikäli minä oikein muistan niin Raamatun mukaan joku tunnisti Pietarin olleen Jeesuksen seurassa joten tässä oli syy miksi hänet tunnistettiin Jeesuksen opetuslapseksi.

Pietari oli kalastaja tuskin osasi lukea ja kirjoittaa. Hänen nimiin laitetut kirjeet on todennäköisesti kirjoitettu hänen sanelun mukaan .

Roomalaisille kirjoitetut kirjeet on osoitettu Rooman seurakunnille miksi ne olisi pitänyt antaa Korintolaisille?

Mistä Paavalin valheista tässä oikein on kysymys, mitä sinä oletat?
        Alla linkki Roomalaiskirjeen selitykseen, ehkä se helpottaa tilannettasi.

KOLMAS LUKU alkaa sivulta 105
        Synnin koituminen Jumalan kunniaksi ei poista ihmisen syyllisyyttä, 3:1–8

https://luterilainen.com/files/kirjasia/Apostoli_Paavalin_Roomalaiskirjeen_selitys,_Georg_Stockhardt,_STLK.pdf

Kirje roomalaisille eli Roomalaiskirje (m.kreik. Πρὸς Ῥωμαίους ἐπιστολή, Pros Rhōmaiūs epistolē) on Uuden testamentin kuudes kirja ja yksi sen merkittävimmistä kirjeistä. Roomalaiskirjeen kirjoittaja on apostoli Paavali.

Roomalaiskirje on osoitettu Rooman kristilliselle yhteisölle. Roomalaiskirje on tunnettu syvällisestä teologiasta ja sitä pidetään kristillisen opin kulmakivenä. Erityisen tärkeitä opetuksia ovat sen selitykset pelastuksesta, armosta ja uskosta.

lähde wikipedia

• Anonyymi00029

Jeesuskin oli Roomanvallan tappolistalla alunpitäen, koska hän oli uhka heille, koska puhuttiin, että Jeesuksesta tulee uuden itsenäistyvän Juudan valtion kuningas.

Jeesuksen kuoleman juridinen syy laitettiin näkyviin ristinpuuhun: INRI

Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.

• Anonyymi00032

Mistä olet saanut tuon päähäsi, että Jeesus oli roomalaisten tappolistalla. Eikö se raamattu kerro totuutta, kun tuollaisia juttuja sävellät.

• Anonyymi00033

Lakihenkinen toteuttaa Jumalan lakia vääntämällä kieroon Paavalin kirjoituksia.

Eikä lakia voi mitenkään muutoin noudattaa.

Paavali on pakko lytätä koska oli Hengen mies, oli uuden liiton välimies pakanoille.

Ei se käy lakihenkisyyteen.

• Anonyymi00051

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja.

Jeesus Kristus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä.

• Anonyymi00038

Raamattu on kokoelma mielikuvitustarinoita ja jokainen tervejärkinen tietää tämän tosiasian.

• Anonyymi00040

Raamatun kirjoittajien motiivina kirjoittaa on ollut LOHDUTTAVAN PUHEEN KUULIJOILLE TARJOAMINEN. Tiedon tai totuuden esillä pitäminen ja järkeen vaikuttaminen eivät motivoineet työtä. Taito hypnotisoida kuulijan mieli ja tunteet puoltamaan Jumalaa ja Juudaa joka oli johtaja oli hyvällä tasolla. Sun on omaa tunteisiin vetoavaa propagandaa esittäessäsi mietittävä omia motiivejasi. Pelko siitä että mielet ja tunteet taipuu kannattamaan selvästi väkivaltaista ja julmaa Jumalaa rakkaus ja totuus hyläten on tavallaan turhaa. Raamattu lakeineen on estänyt miljoonia murhia ja varkauksia sekä kokonaisia sotia. Eikä Raamatun lukija ja noudattaja tahdo tuottaa häpeää Jumalalleen millään hullulla käytöksellä.

Rakkaus toki on suurin ja ensimmäinen puolustaja. Lohtu merkitsee aina juuri sitä mitä se merkitseekin eli lohdutuspalkintoa. Mitalisijojen ulkopuolelle jäätyään saa lohtua. Pysykää Rakkaudessa!

• Anonyymi00043

Pietari ei väitä Paavalin sanoja Jumalan sanaksi.
      Hän sanoo vain Paavalin olevan viisas, eikä toki saa toisen uskovan johtajan sanoja vääntää valheeksi.

Mitä jos vaikuttajauskovainen puolestaan kiltillä äänellä sanoo uskovaista vainottua valehtelijaksi? Suomessahan on yleistä eliitin toimesta pilkata suomalaisia vainottuja harhaluuloisiksi. Asettua mieluummin ymmärtämään jumalattomia kuin sitä uskovaa jota jumalattomat pilkkaa päivästä toiseen vuodesta toiseen. Helppo hyvinvoinnissa asuvan vähätellä sellaista veljeä tai sisarta joka joka päivä on vain muiden kiusattavana.
      Saako siis kiltillä äänellä kohteliaasti sanoa toista valehtelijaksi kun tämä kertoo kurjuudestaan?

Mutta totuutta ei saa sanoa pahuudesta, jumalattomista vaan pitää olla kohtelias valehtelija ja keksiä "hyvää sanottavaa" murhaajistakin?
      Eikö se ole Paavalin sanojen vääristämistä, että pitää keksiä valheita jotta puhuisi hyvää? Kun pahuudesta ei ole mitään hyvää sanottavaa edes Jumalalla itsellään. Eikö Paavali tarkoittanut hyvän puhumisessa toisen uskovan "hyvyyttä" tai Jumalan tekojen hyvyyttä? Ei satanistien "hyvyyttä".

• Anonyymi00044

Joidenkin kiihko Paavalin puolesta on jotenkin surullista. Kumpa haluaisitte samalla kiihkolla tuntea Jumalan ja Jeesuksen kuin nyt palvotte Paavalia.
      Paavali sopii julistajaksi myös roomalaiskatolisuuteen, hänen sanansa sopivat opiksi paavin palvontaankin, ehkä siksi hänestä kiistellään ja häntä palvotaan enemmän kuin ketään muuta Raamatussa. Paavalin sanoja voidaan soveltaa vallankäyttöön seurakunnissa.

• Anonyymi00046

Paavali kirjoitti pakanoille eli barbaareille. Näiden sielu, mieli ja äly eivät olleet kehittyneet juutalaisten tasolle lempeydessä ja Jumalan tuntemuksessa. Benjamin oli raateleva SUSI. Juuri siksi juuri hänet lähetettiin koiria opettamaan. Jotta näistä tulisi susien kaltaisia.

Olen käynyt 1996 Israelissa ja nähnyt sen valtavan tasoeron uskossa ja rakkaudessa joka on juutalaisten ja pakanoiden välillä.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Paavali kirjoitti pakanoille eli barbaareille. Näiden sielu, mieli ja äly eivät olleet kehittyneet juutalaisten tasolle lempeydessä ja Jumalan tuntemuksessa. Benjamin oli raateleva SUSI. Juuri siksi juuri hänet lähetettiin koiria opettamaan. Jotta näistä tulisi susien kaltaisia.

Olen käynyt 1996 Israelissa ja nähnyt sen valtavan tasoeron uskossa ja rakkaudessa joka on juutalaisten ja pakanoiden välillä.

Kun katsoo Israelin ja juutalaisten tämän hetkistä toimintaa niin siitä on lempeys ja rakkaus kaukana.

• Anonyymi00054

Aika vähän täällä on kiihkoilua Paavalin puolesta ennemminkin asia on toisinpäin, että hänen merkitystä vähätellään ja yritetään mitätöidä. Kristinuskoon liittyvissä ketjuissa on kaksi ketjua mitkä tulee hyvin usein esiin kastekysymys ja Paavalin haukkuminen. Ja hyvin usein samat henkilöt nostavat nämä asiat esiin. Sitten aletaan haukkumaan lapsikastettuja luterilaisia hyvin usein oli ketju mikä tahansa.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Kun katsoo Israelin ja juutalaisten tämän hetkistä toimintaa niin siitä on lempeys ja rakkaus kaukana.

Antikristilliset voimat ja vaikutukset ovat ottaneet eliitissä jalansijaa. Ravana hirviön kymmenestä päästä yksi saattaa olla Israel. Tuo hirviö murhaa pyhät ja hyvät sielut maan päältä. Niin USA ja Israel kohdistaa iskut ja murhat kansojen johtajiin. Estääkseen sodan laajenemisen. Tämä on islamin sallimmaa koetusta ja kilvoittelua. Profeetan (Saas) Sharia lain tarkoitus on kyllä suojella pyhiä, mutta ei silloin jos nämä uhkaa sodilla kokonaisten kansojen olemassaoloa. Joko kansan on kuoltava syntien tähden tai sitten pyhien on kuoltava jotta kansa saisi elää. Tänä päivänä Jumala sallii Ravana hirviön toimia pyhiä vastaan ja kansat joutuu täystuhon asemesta vain kuninkaiden anarkian alle.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Jeesus pelastaa.

• Anonyymi00048

Ei sr niin tarkkaa ole. Sdp vihvas rkp kesk ja kok vasen siipi joutuu 100 pros varmuudella helv ja ev lut piispqt ja papisto. Ei siinä sen vaikeampaa .

• Anonyymi00052

Paavali pelasi kaksilla korteilla, opit vaihteli sen mukaan keitä oli kuulijakunta.

Korintossa hän tekeytyi sekä apostoliksi, että nasiiriksi.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00057

Nasiirina oleminen on vapaehtoinen lupaus joka oli määräaikainen. Vihkiytymisajan päätyttyä hiukset leikataan ja suoritettiin uhri minkä yhteydessä myös hiukset poltettiin.

https://www.luterilainen.net/nasiiri/

Paavali lähetti kirjeitä useisiin seurakuntiin joten kyllä hän oli aika merkittävälle joukolle apostoli. Minä en näe tässä kaksilla rattailla ajamista

Pätkät kyseisestä artikkelista
        ... Uuden testamentin puolella tulee heti ensi lehdillä vastaan nasiiri Johannes Kastaja, joka ei viiniä juonut. Hän oli papillista sukua, mutta ei kylläkään näytä palvelleen pyhäkössä. Sen sijaan Johannes oli erotettu toimimaan Herran tienraivaajana. Voidaan myös kysyä tekikö apostoli Paavali määräaikaisen nasiirilupauksen, sillä Apostolien tekojen mukaan (18:18) hän ajoi hiuksensa lähtiessään Korintin satamasta Kenkreasta matkalle kohti Jerusalemia.

...Ensimmäisessä kohden on epäselvää, mistä on kyse, sillä hiusten leikkaaminen piti nasiirilupauksen kohdalla tehdä temppelissä. Ilmeisesti kyseessä on jokin vapaamuotoisempi lupaus. Olisiko Paavali antanut Korintissa ollessaan hiustensa kasvaa ja nyt työnsä siellä tultua päätökseen, hän olisi leikannut hiuksensa, muistaen samalla Jumalan huolenpitoa

• Anonyymi00055

Elämme pilkkaajien ”kulta-aikaa”. Heille ei mikään ole pyhää.

• Anonyymi00058

Idiotismin aikaa elämme.

• Anonyymi00060

Paavalin herjaaminen, pilkkaaminen ja kirjoitusten vääntäminen kieroon on raamatullista.

Mutta vain sillä tavalla että siitä on huono esimerkki Raamatussa miten paholainen toimii. Kyllä siellä Raamatussa kuvataan myös paholaisen toimia eikä niistä pidä ottaa oppia, vaan pitää osata erottaa paholaisen toimet Jumalan toimista.

• Anonyymi00064

Paavali oli laajalti matkustanut juutalainen lähetyssaarnaaja. Hänen aidoiksi katsotut kirjeensä syntyivät keskellä ruumiillista työtä, väkivaltaa, puutetta ja ainakin ajoittaista sairautta tai muuta fyysistä vaivaa.
      Hän yritti etäältä pitää koossa hajallaan olevia, riiteleviä yhteisöjä, ja kirjeet vastasivat tavallisesti konkreettisiin tilanteisiin, joista nykyinen lukija tuntee vain osan.
      Paavali kuvasi itseään jo ennen kristillistä toimintaansa poikkeuksellisen kiivaaksi. Hän vainosi aluksi Jeesus-liikettä, mutta Damaskoksen tien tapahtumana tunnetun kokemuksen jälkeen suuntasi kiivautensa saman liikkeen määrätietoiseen levittämiseen.
      Paavali eli antiikin juutalais-roomalaisessa maailmassa. Hänen tapansa ajatella, puhua ja antaa ohjeita olivat hänen oman aikakautensa muovaamia, eivät nykyajan yhteiskunnallisten ja moraalisten keskustelujen.
      Kirjeet oli tarkoitettu yhteisöille enimmäkseen ääneen luettaviksi. Paavali pyrki niillä vaikuttamaan kuulijoidensa ajatteluun ja toimintaan, joten hän käytti voimakkaita vastakohtia, kärjistyksiä, retorisia kysymyksiä ja henkilökohtaisia vetoomuksia.
      Paavali ei kirjoittanut kirjeitään yhtenäiseksi oppijärjestelmäksi. Ne syntyivät eri aikoina eri yhteisöille, ja samoja aiheita käsiteltiin eri tilanteissa eri painotuksin.
      Paavalia luetaan nykyään usein irrallisten lauseiden kautta. Silloin kirjeiden alkuperäinen tilanne, tarkoitus ja puhetapa on helppo sivuuttaa.

Tämä tausta ei ratkaise, miten Paavalin kirjoituksia pitäisi arvioida. Se auttaa kuitenkin tarkastelemaan niitä oman aikansa, Paavalin elämäntilanteen ja alkuperäisen käyttötarkoituksensa yhteydessä.

”Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.”
      – Paavali, 1. Tess. 5:21

• Anonyymi00065

Paavalin kirjeet ovat Pyhän Hengen sanaa siihen hetkeen ja siinä tilanteessa. Ei hän missään yhteydessä kirjoita tai vaadi, että hän kirjoittaisi lakia, että hän olisi fariseus, joka tekee ihmisistä lakihenkisiä, vaan hän Pyhässä Hengessä kirjoitti mitä siinä ajassa ja siinä hetkessä ne ihmiset tarvitsi. Se ei mitätöi eikä tee teksteistä valhetta, vaan ne kuvastavat Pyhää Henkeä, sen vaikutusta, mutta niistä tulee harhaoppisia, jos ne otetaan sanasta sanaan, että nyt se myöntää valehtelevansa ja nyt sitten onkin valehtelija ja kun sanoo ettei huido ilmaan, niin nyt on tappaja.

Kun lukee Paavalin kirjeitä, niin Hengen lisäksi järjen käyttö on sallittua.

• Anonyymi00067

Paavalissa oli Saatanan enkeli hamaan katkeraan äkkikuolmean asti Roomassa.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen.

• Anonyymi00066

Se on vaan hyvä, että täällä tuodaan rehellisesti esille koko "pimeä" totuus Paavalista, minkä papit ja pastorit jättävät tarkoituksella kertomatta, kun omia oppejaan sepittelevät.

• Anonyymi00068

Jumala heitti Tarsolaisen murhamiehen Saatanan haltuun.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Saatanan enkeli on hekiolento, jolla ei ole fyysistä ruumista, eikä mitään puisia tai metallisia piikkejä, millä se olisi Paavalia tökkinyt, kuten kohta usein naurahtaen ohitetaan.

Päinvastoin. Saatanan demoni antoi miehelle valtavat fyysiset voimat.

• Anonyymi00069

Tietenkään jos ei ole järkeä annettu, niin ei sitä voi käyttää.

• Anonyymi00070

Saul, Saul, turha on sinun potkia "pistintä" eli Saatanan enkeliä vastaan.

Room. 7:19

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

• Anonyymi00071

King James

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

The mesenger of Satan = Saatanan viestintuoja.

Paavali oli "viestimies".

• Anonyymi00072

Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

Usko kannattaa perustaa Jeesuksen omiin opetuksiin ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden 12 Kristuksen apostolin opetuksiin. VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.

• Anonyymi00074

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Menisitkö sinä lahkotelttaan kuuntelemaan saarnamiestä, jossa asuisi Saatanan enkeli?

Sinne olisi pitkä jono ja osa olisi jo kaatunut maahan selälleen sen voiman vaikutuksesta.

• Anonyymi00075

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Mark. 9:22

"Henki on monet kerrat kaatanut hänet, jopa tuleen ja veteen, jotta saisi hänet tapetuksi.

Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00077

Jos järki puuttuu, täytyy se korvata kopioimalla samat jutut uudestaan ja uudestaan.

• Anonyymi00080

Paavali oli tappaja luonnoltaan ja tumma jo heimoltaan. Ei tehnyt koskaan todellista parannusta.
      Ei voinut, koska oli Saatanan demonin vallassa.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

For the good that I would I do not: but the evil which I would not, that I do.

• Anonyymi00081

Turhaan sitä sitten sapatista vainotttiin kun kerran ei luopunut siitä.

• Anonyymi00083

Paavalin henkiopas oli "The messenger of Satan"....

• Anonyymi00084

Ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan Saatanan enkeliruhtinas, jolle mies ei mahtanut yhtään mitään.

King James
        For the good that I would I do not: but the evil which I would not, that I do.

• Anonyymi00085

Ei vaan ne on jo alunperin kirjoitettu kieroon ja me niitä täällä vain oijotaan.

• Anonyymi00086

Raamattu kehottaa tutkimaan kaiken ja pitämään vain sen, mikä on oikein ja totta.

• Anonyymi00087

"Tutkikaa ja katsokaa, ettei täällä teidän joukossanne ole ketään Herran palvelijaa, vaan ainoastaan Baalin palvelijoita".

• Anonyymi00088

Hurmoshenkisiin molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia, vaikka rukoilisi aamusta iltaan.

1. Kun. 18:29

Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi00089

Nettiherjaajien oppien mukaan kun uskon järjestää, niin on varmasti taivastiellä.

• Anonyymi00090

Millä taivastiellä?! Raamatussa on vain yksi taivasten valtakunta, ja se on Jeesuksen opetuksen mukaan meidän todellisuus.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Millä taivastiellä?! Raamatussa on vain yksi taivasten valtakunta, ja se on Jeesuksen opetuksen mukaan meidän todellisuus.

Mutta, kuten Paavali käskee 1.Kor.5:7 (Jeesus Matt.13:33) peratkaa pois taivasten valtakunta, kun Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu uhrilammas tosi Jumalana, niin muututte syntisiksi, ja pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte ja palvelemaan lihalla synnin lakia, löytyy Room.7 luku.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Mutta, kuten Paavali käskee 1.Kor.5:7 (Jeesus Matt.13:33) peratkaa pois taivasten valtakunta, kun Jeesus Kristuksena on pääsiäisen teurastettu uhrilammas tosi Jumalana, niin muututte syntisiksi, ja pelastutte tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaatte ja palvelemaan lihalla synnin lakia, löytyy Room.7 luku.

Tämä on uskovaisten mukaan PELASTUS, kun ei tarvitse itse vastata omista pahoista teoistaan.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Tämä on uskovaisten mukaan PELASTUS, kun ei tarvitse itse vastata omista pahoista teoistaan.

Mutta minkään - voi hyvä Luoja! - taivastien kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, ellei nyt välttämättä halua kuvitella, että siellä palaa tuli (1.Kor.3:13).

• Anonyymi00092

Raamatun mukaan ihmiset eivät mene mihinkään Jumalan taivaaseen. Ne on pelkkiä fantasioita ja matkalauluja, joissa väsyneitä ihmisiä on rohkaistu jatkamaan erämaavallustaan. Sela.

Ps. 115:16

Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

• Anonyymi00094

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Paavalikin valehteli käyneensä taivaassa.

Joh.3:13

"Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa"

• Anonyymi00097

Paavalikin käsitti, että maa on pannukakun muotoinen ja siellä pilven päällä on hieno paikka viettää niitä Jeesuksen häitä, jonne heidät tempaistaan.

Paavali ei käsittänyt, että siellä pilven päällä pitäisi olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä, koska siellä on kova pakkanen ja happi lopussa.

Kyllä niitä Jeesuksen häitä vietetään täällä maan kamaralla Jerusalemissa.

Pakkokasteetkin tulee vielä käyttöön, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

• Anonyymi00099

Ateisteilla ja Paavalin herjaajalla samat askelmerkit.

• Anonyymi00100

No ei ole, vaan ateistilla ja uskojalla - molemmat uskovat, että Paavali puhuu Jumalasta, eikä tajua, että se onkin Saatana valenimellä, kun varastaa sielun.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

No ei ole, vaan ateistilla ja uskojalla - molemmat uskovat, että Paavali puhuu Jumalasta, eikä tajua, että se onkin Saatana valenimellä, kun varastaa sielun.

Miten ateistit voi uskoa mitään?

Tai mitään Jumalasta, valheeksi väittävät.

Kuralätäkköön kyllä uskovat.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Miten ateistit voi uskoa mitään?

Tai mitään Jumalasta, valheeksi väittävät.

Kuralätäkköön kyllä uskovat.

Uskoohan ne uskovaisten puheista, ettei Jumalaa ole olemassakaan. Kuvitteletko, että se on tieto?

• Anonyymi00102

Paavali oli taitava valehtelija, eksyttää vieläkin paljon ihmisiä.

Ei pidä valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00103

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Ilm. 22:15

Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Juu mutta pääasia, että uskotaan Saatanan olevan Jumala, joka loi Saatanan Lucifer nimusenä ja istutti ihmisen kiusaksi puun, mihin ei saanut koskea, ja kutsui luomansa Saatanan helvetistä houkuttelemaan luomansa viatoman ihmistä perisyntiin, että sai pahuuden maailmaan!

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Juu mutta pääasia, että uskotaan Saatanan olevan Jumala, joka loi Saatanan Lucifer nimusenä ja istutti ihmisen kiusaksi puun, mihin ei saanut koskea, ja kutsui luomansa Saatanan helvetistä houkuttelemaan luomansa viatoman ihmistä perisyntiin, että sai pahuuden maailmaan!

Onneksi teille on jo luvattu helvettiin meneminen ilmestyskirjan mukaan, muuten ei jaksaisi.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Onneksemme raamatun tarinat ovat ihmisten kehittelemiä.

• Anonyymi00107

Paavalia ei saa vääntää! Paavali ei kestä semmoista.

• Anonyymi00109

Paavali on naisia alistavien lahkolaismiesten idoli.

• Anonyymi00111

Totta! Uskokaa nyt Teuvot!

• Anonyymi00113

Paavali on rehellinen Hengen mies, joka kirjoitti Pyhän Hengen elämästä juuri sellaisena kuin mitä se on. Mitä taistelua se on lihallista uskonnollisuutta vastaan, miten se pyrkii saamaan ihmisen haltuunsa siten, että ihminen yrittää vain olla ihmisten silmissä hurskas ja harras, mutta on sisimmiltään pahansisuinen, muista pahaa puhuva ja ajattelevat hirviö. Paavali ymmärsi sen mikä taistelu ihmisellä on lihan ja Hengen välillä sekä miten toiset ihmiset houkuttelee näyteltyyn tekopyhään lakihenkisyyden uskonnollisuuteen ja sen mukanaan tuomaan muiden halventamiseen ja siihen että ollaan uskossa älyttömiä.

Paavalin kirjeet ovat rehellisyyden ja totuuden perikuva siitä miten uskovan elämä Pyhän Hengessä menee ja se kaikki ilmeen meneissä ja meidän jutuissa. Toimimme juuri Paavalin kirjoittamalla tavalla, teemme sitten mitä tahansa, herjaamme, kiitämme tai iloitsemme, niin kaiken sen Paavali on kirjeissään käsitellyt. Mikään inhimillinen ei ole niissä vierasta.

• Anonyymi00114

Oletko sinä syönyt ihmislihaa?

• Anonyymi00115

Tietenkin Paavali kohtaisi kaikenlaisia ihmisiä matkoillaan. Niitä, jotka aistivat hänestä Jumalan Pyhän Hengen, voiman. Sen, että ihmisessä on jotain yliluonnollista, että hänestä huokuu Jumalan voima ja Jeesuksen läheisyys. Uskonnollisia ihmisiä, joita sellainen pelotti, jotka eivät voineet sille antautua, eivät voineet siten olla Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksessa, vaan selitellä omia selityksiään epätoivoissaan.

Sekä tyhmiä kyseliöitä.

Paavali oli ihmisenä joviaali, kuten kirjoittaa, että pyrki olemaan kaikille kaikkea, että edes jonkin saisi pelastettua. Ei hän tyhmälle kyselijälle alkanut paasaamaan miten typerä ja moukka on, vaan pyrki kärsivällisesti selittämään mitä hänen voimansa on peräisin, miten kukin voi kokea saman, että ei hänessä vanhassa Paavalissa ole sinällään mitään erinomaista, jokainen ihminen voi kokea saman kun vain uskoo ja antautuu Pyhän Hengen vietäväksi.

Kun ihmisen tehtävä oli viedä sanomaa eteenpäin, ei hän voinut olla itsekeskeinen, ei koko ajan ajatella vain itseään ja siitä että kaikki ympärillä on jees, jees miehiä, vaan hänen tuli ymmärtää niitäkin, jotka tekivät vastarintaa, jotka kaikin voimin pyrkivät vastustamaan ettei aito samomaKristuksesta pääsisi julki.

Hän kirjoitti, että pyrki olemaan kaikille kaikkea, että voitaisi edes muutamia Kristuksen omaksi.

• Anonyymi00119

Toisaalta vaikka Paavali kirjoitti että pyrkii olemaan kaikille kaikkea, lakihenkisille lakihenkinen, ilman lakia oleville ilman lakia, sekä syömään sitä mitä muu pöytäseuru syö eikä omahyväisesti miten muka itse uskoo, niin homouden suhteen hän ei tehnyt kompromisseja, vaan piti heitä Jumalan hylkääminä. Totaallisesti Jumalan hylkääminä, mistä syystä hän saa kuraa päälleen. Varmaan sai silloin ja saa yhtä.

Mutta me voimme lukea Raamatusta sen miten Paavalia vastustettiin, jopa luvattiin olla syömässä ja juomatta ennen kuin on tapettu. Siinä oli tosi herjaajat.

Siten Raamattu todistaa itsestään tänä päivän Paavalin herjaajissa.

• Anonyymi00122

Siten Paavalin herjaaminen kuuluu uskonnolliseen kuvioon kun se on kuvattu Raamatussa. Olisi outoa jos Paavalia ei herjattaisi eikä vastustettaisi myös tässä ajassa. Olisimme silloin liian jumalaisia ja voisi jopa epäillä, että onko Raamattu ollenkaan totta kun sen tapahtumat eivät toteudu.

Siten ei Paavalin herjaaminen tule koskaan loppumaan eikä se ole kenenkään yhden ukkelin harteilla, vaan on selkeää lahkoontumista mitä tapahtui jo aikojen alussa.

• Anonyymi00127

Se, että varsinkin lakihenkiset herjaa Paavalia, valittaa ettei Paavali välitä laista, on juuri sitä mitä Raamattu kuvaa sen jälkeen kun Paavalista oli tullut Paavali, kun hän oli alkanut julistaa ristiinnaulittua Kristusta, joka pelastaa ja jonka kautta Jumala lahjoittaa Pyhän Hengen, niin sen jälkeen Paavalin päälle alettiin valehdella ja häntä vainota. Juuri siten kuten tehdään tänäkin päivänä. Juuri siten Raamattuu todistaa itse itsestään eikä se suinkaan ole valheita täynnä, vaan kertoo täydellisesti siitä millaisia ihmiset ovat, millainen joidenkin ihmisten uskonnollinen elämä on.

• Anonyymi00130

Totta!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 71
      547
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. Minä vuonna olet syntynyt?

😊
      Ikävä
      34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe