Joseph Smith oli fabulisti

Anonyymi-ap

eli sepitetaiteilija joka sepitti mormoneille uudet muka-pyhät kirjoitukset. Lisäksiviimeine vaimoluku 40 (media) ja USAn presidenttiehdokas mikä vei hänet tutkintovankeuteen maanpetoiksesta, vankilaan jonne hävet ammuttiin.
Lähteitä-Jumala ei ole suuri (Hitchens C), Cambridge Biographical Encyclopedia esim.
Siis fabulisti J. Smith oli satusetä ja sekopää ja mormonismissa uskotaan mormoniväitteisiin synkretisitseen sekaoppiin.
Lyhyesti sanottunua mormonismi on hyvinorganisoitu huijaususko, huijaus tapahtui J.Smithin aikana, seuraajat ovat sokeauskoisia seuraajia vailla teologista ajattelua. Kaikkki perusideat ovat 1800-luvun ajattelua ja uskomuksia.
Suoemn mormonit ovat sataprosenttisesti käännynnäisia ja on normaalia että moni käväisee heidän parissaan.
Palasin takaisin, jo 1983.
Piste.

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sopii siis oikein hyvin santtusen kaltaisille sekopäille.,

• Anonyymi00002

Rauhaa!

Smithin työ jäi kesken varhain sattuneen kuoleman johdosta. Kuitenkin hän kantoi hedelmää. Mormonit käänsivät mm. Jasherin kirjan ja vaikuttivat sosialismin syntyyn ja rakenteeseen. Smith ei omannut kaikkein korkeimpia Pyhän Hengen lahjoja, vaan lähinnä kielten tulkitsemisen lahjan. Hänellä oli kuitenkin vahva tuki Jeesukselta ja enkeleiltä.

Oppi ja liitot kirja oli tarpeeksi hyvä omaan tarkoitukseensa eli talouden hoitoon yms. Mutta kiehtovuudestaan huolimatta liike kirjoineen ei ollut tarkoitettu tyydyttämään kaikkein korkeimpia hengellisiä ja henkisiä tarpeita. Kristuksen seurakuntien joita on 15-27 joukossa Mormonit on sijalla yhdeksän.

• smithillä ei ollut kielten tutkimisen lahjoja. Hän alkoi kirjoittaa hieroglyfisanakirjaa, mutta joka ainoa sana siinä on väärin käännetty. Kyseessä oli selvä huijausyritys. smith ei tiennyt, että hieroglyfejä opitaan ihan oikeasti lukemaan joskus. smithin "käännökset" paljastuivat täydelliseksi hölynpölyksi. Sitä samaa edusti hänen "käännöksensä" "reformoidusta egyptistä".

Pelkkää bullshitiä!

• Anonyymi00003
        Höpölöps kirjoitti:

smithillä ei ollut kielten tutkimisen lahjoja. Hän alkoi kirjoittaa hieroglyfisanakirjaa, mutta joka ainoa sana siinä on väärin käännetty. Kyseessä oli selvä huijausyritys. smith ei tiennyt, että hieroglyfejä opitaan ihan oikeasti lukemaan joskus. smithin "käännökset" paljastuivat täydelliseksi hölynpölyksi. Sitä samaa edusti hänen "käännöksensä" "reformoidusta egyptistä".

Pelkkää bullshitiä!

"joka ainoa sana siinä on väärin käännetty. Kyseessä oli selvä huijausyritys. smith ei tiennyt, että hieroglyfejä opitaan ihan oikeasti lukemaan joskus...."

Smith tiesi Oppi ja Liitot teoksen mukaan ETTÄ KIELTEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA JÄISI KIERTÄVÄKSI PALKINNOKSI hänen jälkeensä tuleville sukupolville. Oppi ja liitot antaa siunauksia armolahjojen periytyvyydestä.

Tulkitseminen tarkoittaa luovan mielikuvituksen käyttämistä ja leikittelyä sanoilla sekä tavuilla. Mitä enemmän mielikuvitusta sitä parempi on työn jatkajan osa ja mahdollisuudet todellisiin tulkintoihin.

Miksi muuten vastustatte mormoneita? Jokin henkilökohtainen syy? Vai onko opissa liikaa vajeita aikaisen pois menon tähden....
        Korkean moraalin vaatiminen johtajilta oli Bysantin sopimus. Mutta juutalaisuus ja Rooma puhuu OIKEAMIELISYYDESTÄ joka tarkoittaa kuninkaan synnit pitää katsoa sormien läpi.

Bysantin keisarien valtakunta säilyi yli TUHAT VUOTTA kun taas JUUDAN KUNINKAAT kellistettiin 500 vuodessa. Bysantti oli hieno moraalin riemuvoitto. Josta voi olla ylpeä. Kuitenkin Smith oli tärkeä vaikka epäonnistui monessa asiassa.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

"joka ainoa sana siinä on väärin käännetty. Kyseessä oli selvä huijausyritys. smith ei tiennyt, että hieroglyfejä opitaan ihan oikeasti lukemaan joskus...."

Smith tiesi Oppi ja Liitot teoksen mukaan ETTÄ KIELTEN TULKITSEMISEN ARMOLAHJA JÄISI KIERTÄVÄKSI PALKINNOKSI hänen jälkeensä tuleville sukupolville. Oppi ja liitot antaa siunauksia armolahjojen periytyvyydestä.

Tulkitseminen tarkoittaa luovan mielikuvituksen käyttämistä ja leikittelyä sanoilla sekä tavuilla. Mitä enemmän mielikuvitusta sitä parempi on työn jatkajan osa ja mahdollisuudet todellisiin tulkintoihin.

Miksi muuten vastustatte mormoneita? Jokin henkilökohtainen syy? Vai onko opissa liikaa vajeita aikaisen pois menon tähden....
        Korkean moraalin vaatiminen johtajilta oli Bysantin sopimus. Mutta juutalaisuus ja Rooma puhuu OIKEAMIELISYYDESTÄ joka tarkoittaa kuninkaan synnit pitää katsoa sormien läpi.

Bysantin keisarien valtakunta säilyi yli TUHAT VUOTTA kun taas JUUDAN KUNINKAAT kellistettiin 500 vuodessa. Bysantti oli hieno moraalin riemuvoitto. Josta voi olla ylpeä. Kuitenkin Smith oli tärkeä vaikka epäonnistui monessa asiassa.

Luovaa mielikuvitustahan smith käytti keksiessään sanoja "kääntäessään". Eli suomeksi sanottuna hän ei osannut kääntää vaan huijasi.

Miksi sinä kannatat mormonismia, vaikka jos et ole täysi pösilö, ymmärrät sen huijaukSEKSI?

smithillä ei ollut korkea moraali vaan samaa tasoa kuin mulla seksuaalihuijareilla, mm. Jim Jonesilla ja David Koreshilla.

• Anonyymi00004
        Höpölöps kirjoitti:

Luovaa mielikuvitustahan smith käytti keksiessään sanoja "kääntäessään". Eli suomeksi sanottuna hän ei osannut kääntää vaan huijasi.

Miksi sinä kannatat mormonismia, vaikka jos et ole täysi pösilö, ymmärrät sen huijaukSEKSI?

smithillä ei ollut korkea moraali vaan samaa tasoa kuin mulla seksuaalihuijareilla, mm. Jim Jonesilla ja David Koreshilla.

Opetus on pätevää vaikka teot eivät olisikaan. Smith tosiaan tunnustaa Oppi ja Liitot teoksessa langenneensa joitakin kertoja, ja saaneensa ankarat nuhteet ja pelon lahjojen menettämisestä. Hän ei ollut hyvä kaikissa suhteissa mutta Herra armahti häntä.

Mormonin kirjassa on paljon loogista kerrontaa, mutta joitakin sepitetyn tuntuisia kohtia. Se ei vaivaa minua. Samoinhan on Kalevalan laita. Tulee muistaa että enkelit elää taivaiden taivaissa tulevaisuudessa ja joskus lähettävät pyhää sanomaa alas menneisyyteen. Ja Jumalan pojat ovat lähtöisin ikuisuudesta. Aika ja paikka on heille vapaasti muokattavissa.

Mormonin kirja on Joosefin heimon pyhä teos. Jokaiselle heimolle on omia pyhiä kirjoja jotka eivät ole Raamatun veroisia, mutta tarpeeksi jaloja, hyödyllisiä, kunnia-arvoisia ja pyhiä.

RAKKAUS USKOO KAIKEN. RAKKAUDESSA EI OLE PELKOA.
        Rakkaus syntyy kun noudattaa Jeesuksen sanoja tai Mooseksen lakia. Jumalan tahtoa ja lain mukaista elämää. Vaikka itse noudattaa parhaansa mukaan sitä enemmän langenneista välittää jos nämä ovat Pyhän sanan tuojia eli kuninkaita mitä enemmän TARVITSEE TIETOA JUMALASTA JA HÄNEN TAHDOSTAAN.

Kaikki eivät tarvitse yhtä paljon vaan joillakin on nälkä ja jano kuulla Jumalasta toisilla taas ei sellaista ole. Enkelit ovat opastaneet heitä, sekä Pyhä Henki ja he ovat vastuullisessa asemassa. Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä.

Naiselle on tärkeää miehen moitteettomuus sillä mies on naisen pää. Mutta miehen pää ei ole yksikään toinen mies vaan itse Kristus.

Smith toi sanomaa Kristuksesta. En minä Smithiä kuuntele aina, vaan Kristusta. Eikä hän ole sanonut mitään moitetta minun kuulteni Smithin tekemiä palveluksia kohtaan. Toki sukututkimus on moitittava harrastus, mutta sitäkään ei ole tuomittu vaan Paavali piti sitä joutavanpäiväisenä puuhana.

Mormonit ovat melko pieni kansa eli 7-31 miljoonaa. Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään. Kyllä myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on kyseessä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Opetus on pätevää vaikka teot eivät olisikaan. Smith tosiaan tunnustaa Oppi ja Liitot teoksessa langenneensa joitakin kertoja, ja saaneensa ankarat nuhteet ja pelon lahjojen menettämisestä. Hän ei ollut hyvä kaikissa suhteissa mutta Herra armahti häntä.

Mormonin kirjassa on paljon loogista kerrontaa, mutta joitakin sepitetyn tuntuisia kohtia. Se ei vaivaa minua. Samoinhan on Kalevalan laita. Tulee muistaa että enkelit elää taivaiden taivaissa tulevaisuudessa ja joskus lähettävät pyhää sanomaa alas menneisyyteen. Ja Jumalan pojat ovat lähtöisin ikuisuudesta. Aika ja paikka on heille vapaasti muokattavissa.

Mormonin kirja on Joosefin heimon pyhä teos. Jokaiselle heimolle on omia pyhiä kirjoja jotka eivät ole Raamatun veroisia, mutta tarpeeksi jaloja, hyödyllisiä, kunnia-arvoisia ja pyhiä.

RAKKAUS USKOO KAIKEN. RAKKAUDESSA EI OLE PELKOA.
        Rakkaus syntyy kun noudattaa Jeesuksen sanoja tai Mooseksen lakia. Jumalan tahtoa ja lain mukaista elämää. Vaikka itse noudattaa parhaansa mukaan sitä enemmän langenneista välittää jos nämä ovat Pyhän sanan tuojia eli kuninkaita mitä enemmän TARVITSEE TIETOA JUMALASTA JA HÄNEN TAHDOSTAAN.

Kaikki eivät tarvitse yhtä paljon vaan joillakin on nälkä ja jano kuulla Jumalasta toisilla taas ei sellaista ole. Enkelit ovat opastaneet heitä, sekä Pyhä Henki ja he ovat vastuullisessa asemassa. Lähestykää Jumalaa niin hän lähestyy teitä.

Naiselle on tärkeää miehen moitteettomuus sillä mies on naisen pää. Mutta miehen pää ei ole yksikään toinen mies vaan itse Kristus.

Smith toi sanomaa Kristuksesta. En minä Smithiä kuuntele aina, vaan Kristusta. Eikä hän ole sanonut mitään moitetta minun kuulteni Smithin tekemiä palveluksia kohtaan. Toki sukututkimus on moitittava harrastus, mutta sitäkään ei ole tuomittu vaan Paavali piti sitä joutavanpäiväisenä puuhana.

Mormonit ovat melko pieni kansa eli 7-31 miljoonaa. Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään. Kyllä myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko on kyseessä.

smithin opetus ei todellakaan ollut pätevää. Pelkkää satuilua ja huijausta.

Mormonin kirjassa ei ole loogista kerrontaa. Se on 1800-luvulla kirjoitettu historiallinen romaani täynnä asiavirheitä a tietenkin pelkkää satua mm. kansoista, joita ei ollut olemassakaan.

Ja vielä mies mukamas naisen pää! Ja nainen vastaavasti miehen alapää... Uskomatonta bullshitiä vielä tällä vuosituhannella! Sen vielä jotenkin ymmärtää, että paimentolaisheimot vuosituhansia sitten ovat ajatelleet noin alkeellisesti. Nykyajan ihmisille pään pitäisi olla muutakin kuin hattuteline.

smith ei tuonut sanomaa Kristuksesta. smithin ja hänen kirkkonsa sanoma on aivan päinvastainen. Jopa Kristuksen perusopetus lähimmäisten auttamisesta on kääntynyt smithin kirkossa rahojen haalimiSEKSI ökyrikkaalle kirkolle ja sen ökyrikkaille johtajille.

smithin kirkko on Myöhempien Aikojen Pahojen Josephin Smithin Kirkko.

• Anonyymi00005

Mormonismi olisi pieni ryhmä fundamentalisteja USA:ssa, jos Smith ei olisi kuollut tulitaistelussa vastustajiensa kanssa. Smithin ja hänen seuraajiensa nerokkuus oli siinä, kuinka he laittoivat muutamat mormoneihin hairahtuneet tyypit levittämään ilmaiseksi mormonismia ja sitten vielä keräämään rahat pois näiltä uskovilta. Mormonismissa ei ole hitustakaan totta, mutta järjestelmänä se on nerokas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      977
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56