KUNTALIITOS NEUVOTTELUT

Anonyymi-ap

Keskusta, Kokoomus ja Persut ilmaisseet halunsa aloittaa kuntaliitos neuvottelut Tuusniemen kunnan taloudellisesta tilanteesta johtuen. Tämä tullut yllätyksenä kunnanjohtaja Timo Kiviluomalle ( SS 18.6.2026)

Kysymys kuuluu: kenenköhän kanssa aikovat neuvotella ?

Palataampa historiaan. Tuusniemen kunta ja Kuopion kaupunki NEUVOTTELIVAT liittymis-sopimuksen 2012, minkä Kuopion kaupunki sittemmin HYVÄKSYI. Tuusniemen kunnan valtuusto puolestaan HYLKÄSI neuvotellun sopimuksen samaan aikaan järjestetyssä kokouksessaan Keskustan ääniemistöllä..

Itse olin juuri kuntaan paluumuuttaneena kuntalaisille järjestetyssä tilaisuudessa 2013 kuuntelemassa info-tilaisuutta neuvotellusta liitos-sopimuksesta, ennen valtuuston tekemää päätöstä. Sinällään huvitti, kun esiintymiskammoinen ja kaikin tavoin tavoittamaton sosiaalijohtaja ääni väristen jotain selittää. Mummot ja papat kyselee: kun ne venepaikat kallistuu ja parkkipaikat muuttuu maksulisiksi....ect ect

Itse olin jo tuolloi sitä mieltä, että "parempi kerta rytinä, kun ainainen natina". Oli ehdottoman väärin tuolloin Keskustalta hylätä jo valmiiksi neuvoteltu sopimus. Jos joku haluaa niin aikakauden asiakirjoista kyllä nimet löytyy, kuka äänesti "ei" ja kuka "jaa". Niitä "ei" äänestäneitä taitaa vieläkin istua valtuustossa muutamia...

Elikkäs kenen kanssa neuvoltais? Kaavi ? Yhtä rutiköyhä (vaikka nettosi jonkun miljoonan myymällä Motonet/Ad Bromanille PKS osakkeensa)... Leppävirta? Suvaksen takana. Ei siellä ole mitään mielenkiintoa Suvaksen itärannan suuntaan. Outokumpu ja Heinävesi ? Ei todellakaan niitä kiinnosta. Ne on sitoutuneet Siun soteen ja Joensuuhun,, eikä Siun sote halua enää yhtä velkaista riippakiveä Savon puolelta. Ja sitten Kuopio? Kun ei kelvannut Tuusniemelle 2013, niin nyt ei enää neuvotella. Sieltä ladellaan ehdot ja tilanne on : ota tai jätä !

Elikkä kiitos teille 2013 Tuusniemen kunnanvaltuustossa istuneille keskustalaisille, jotka ette nähneet nenäänne pitemmälle. Tähän on tultu.

PS: Sehän on vain ala-aste 6v, yläaste 3v ja lukion eka, kun Tuusniemellä keskustalainen kuntapäättäjä oppii matematiikasta jotain..

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
        Ikävä
        90
        1466
      2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
        Ikävä
        54
        1023
      3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
        Maailman menoa
        383
        864
      4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
        Ikävä
        156
        849
      5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
        Ikävä
        124
        727
      6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
        Ikävä
        56
        723
      7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
        Ikävä
        51
        668
      8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
        Ikävä
        57
        641
      9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
        Ikävä
        38
        635
      10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
        Ikävä
        76
        632
      Aihe