enemmän ulkoreunoilta, jos aurausta on liikaa? Löytyykös tästä palstalta sitä vankkaa dataa?
Kuluvatko auton eturenkaat
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi00002
Ilmeisesti talvirenkaista on kyse kun liittyy auraukseen?
- Anonyymi00007
Väärä aurauskulma aiheuttaa renkaiden ennenaikaista ja epätasaista kulumista. Renkaan kulutuspinnasta alkaa hävitä kumia joko renkaan sisä- tai ulkoreunasta, ja pintaan voi muodostua myös sahalaitamaista kulumaa.Kuluminen näkyy ja tuntuu seuraavasti:Haritus (renkaat osoittavat ulospäin): Renkaan kulutuspinnan sisäreuna kuluu nopeammin. Tämä johtuu siitä, että rengas käytännössä "laahaa" asfalttia vasten autoa eteenpäin vietäessä.Auraus (renkaat osoittavat sisäänpäin): Renkaan kulutuspinnan ulkoreuna kuluu herkemmin, kun renkaat hankaavat tietä vasten vastakkaisiin suuntiin pyrkien.** Sahalaitainen kuluma:** Koko kulutuspinnan poikki voi syntyä sahalaitakuvio, jossa kuviopalojen reunat ovat korkeampia toiselta puolelta. Tämän huomaa selvästi, kun kättä vetää renkaan pinnan yli.Väärät aurauskulmat vaikuttavat renkaiden lisäksi myös ajettavuuteen. Voit havaita ongelman siitä, että auto puoltaa tai hakee urissa ja ratti voi olla vinossa suoraan ajettaessa.Haluatko apua oikean asiantuntijan löytämiseen? Voit tarkistaa lähimmät suuntausta tekevät palvelupisteet esimerkiksi Autodoc tai Euromaster -sivuilta.
- Anonyymi00003
Kyllä, kandee tehdä renkaiden nelipyöräsuuntaus.
- Anonyymi00004
Halvemmaks tulee ostaa uusi-vaha rengassarja. Lähinnä hivistelyy tuo renkaiden suuntaus. Muuttuu kumminkin kokoajan kun renkaat kuluu ottaa osumaa kanttikiviin ja sil taoppaa.
Vanhoista näkee mien on kuluneet. Joko sitten aurausta lisää tai vähemmäksi. Itse suosin haritusta. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Halvemmaks tulee ostaa uusi-vaha rengassarja. Lähinnä hivistelyy tuo renkaiden suuntaus. Muuttuu kumminkin kokoajan kun renkaat kuluu ottaa osumaa kanttikiviin ja sil taoppaa.
Vanhoista näkee mien on kuluneet. Joko sitten aurausta lisää tai vähemmäksi. Itse suosin haritusta."Renkaiden haritus (negatiivinen aurauskulma) tarkoittaa, että renkaiden etureunat osoittavat poispäin toisistaan. Tämä tekee ohjauksesta nopeamman ja terävämmän, mutta aiheuttaa usein levottomuutta suoraan ajoon ja epätasaista renkaiden kulumista."
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vanhoista näkee mien on kuluneet. Joko sitten aurausta lisää tai vähemmäksi. Itse suosin haritusta.Pyöräytin raidetangon päitä 2 kierrosta ulospäin. Ainakin ajotuntuma parani takavetoisessa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00005 kirjoitti:
"Renkaiden haritus (negatiivinen aurauskulma) tarkoittaa, että renkaiden etureunat osoittavat poispäin toisistaan. Tämä tekee ohjauksesta nopeamman ja terävämmän, mutta aiheuttaa usein levottomuutta suoraan ajoon ja epätasaista renkaiden kulumista."
Eikun hanaa vaan bemarilla eikä mitään nössöilyä.
- Anonyymi00008
Ei kesällä yleensä aurata.
- Anonyymi00009
Entäs maikkariinsa?
- Anonyymi00010
Täysin turhaa hivistelyy. Jos renkaat alla eikä kukaan ole käynyt pöllimässä niin ihan sama mitkä on kulmat.
Aikanaahan nuo jopa paapos ettei renkaiden pyörimisuuntaa saanut edes vaihtaa. Heittää esimerkiksi oikeaa eturengasta taakse vasemmalle. Takaan että ihan idioottimaisuudesta tuossa kyse. Ihan samantekevää vaihtaako tai ei pyörimis suuntaakin. - Anonyymi00011
Oleellinen ero on sillä, että onko etuvetoinen vai takavetoinen auto. Pieni auraus takavetoisessa ja pieni haritus etuvetoisessa noin niinkuin yleensä. Kyllä ne säädättää kannattaa jos ei ole varma siitä mitä tekee.
- Anonyymi00013
Jep tuo tietysti ratkasee tietääkö kuski mitä tekee ja haluaa. Jos ei niin kuten sanoit silloin tietenkin kannattaa käydä osaavampien puheilla.
- Anonyymi00014
No juuri noin BMW:ssä ajattelin - lisäsin aurausta ja kas, ulkoreunat höyläsi sileämmiksi...
Ennenvanahaan tosiaan oli nyrkkisääntö, jotta takatuuppariin aurausta n. 2-6 mm. esim. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
No juuri noin BMW:ssä ajattelin - lisäsin aurausta ja kas, ulkoreunat höyläsi sileämmiksi...
Ennenvanahaan tosiaan oli nyrkkisääntö, jotta takatuuppariin aurausta n. 2-6 mm. esim.Siinä tietysti vaikuttaa camber- kallistumat...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501