VIIMEINEN TUOMIO JA SEN PERUSTEET

Anonyymi-ap

Mitä tapahtuu viimeisellä tuomiolla tai juuri ennen sitä ?

1) TYHMÄT NEITSYET MYÖHÄSTYVÄT "YLÖSTEMPAUKSESTA" !

Matt.25
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille ÖLJYÄNNE, sillä MEIDÄN LAMPPUMME SAMMUVAT'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 MUTTA HEIDÄN LÄHDETTYÄÄN OSTAMAAN YLKÄ TULI ; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

2) JEESUS AJAA HUUHAAENNUSTELIJAT SEKÄ "IHMEIDEN TEKIJÄT" POIS !
(= LAITTOMUUDEN TEKIJÄT)

Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

3) JEESUS EROTTELEE LÄHIMMÄISIÄÄN RAKASTAVAT LAMPAAT JA EMPATIAKYVYTTÖMÄT VUOHET TOISISTAAN !

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

82

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"10 MUTTA HEIDÄN LÄHDETTYÄÄN OSTAMAAN YLKÄ TULI ; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin."

Tyhmät neitsyet menivät tottumuksesta väärien kauppiaiden luo ostoksille.

Ilm.18
      23 EI LOISTA SINUSSA (suuri Babylon) ENÄÄ LAMPUN VALO; ei kuulla sinussa enää huutoa YLJÄLLE eikä huutoa MORSIAMELLE; sillä ***SINUN KAUPPIAASI*** olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
      24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

Jos olisivat menneet oikean kauppiaan luo ostoksille, niin olisivat olleet oikeassa paikassa oikealla hetkellä.

Ilm.3:18
      Minä (Jeesus) neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

• Vanhurskauden vaateet on oltava jo tässä ajassa puetut päälle, silloin ei alastomuus näy.

• Anonyymi00002

Helluntailaisuus on kunnostautunut erinomaisesti kaikissa kolmessa kohdassa, joten helluntailaisen taitaa olla yhtä vaikea päästä läpi ahtaasta portista kuin rikkaankin...

1) Helluntailaiset nimittäin "ostavat" hengellisiä humpuukituotteitaan kaikenlaisilta humpuukikauppiailta (kirkkoisät, jesuiitat, valheprofeetat, Israelin propagandaministeriö), joten todennäköisesti ovat tyhmiä neitsyitä, jotka "myöhästyvät tempauksestaan".

Jos ostaisivat Jeesukselta, niin olisivat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

2) Helluntailaisuudessa ollaan myös äärimmäisen kiinnostuneita kaikenlaisista ihmeteoista (parantamisista, riivaajien poishäätämisistä ym suuren Babylonin "velhouksista" ja "noitamenoista". Glossolaliaakin pidetään helluntailaisuudessa jopa merkkinä "tosikristillisyydestä" täysin piittaamatta siitä, että Raamatussa sanotaan aivan selvästi, etteivät kaikki puhu kielillä. Glossolalia on laajalle levinnyt ilmiö, jota esiintyy myös šamanismissa, voodoossa ja hindulaisuudessa.

3) Helluntailaisuus on myös rasistinen uskonto, sillä siinä palvotaan juutalaisia ja maallista Israelin valtiota sekä oikeutetaan muslimikansojen murhat. Siksi helluntailaiset eivät voi olla Jeesuksen seuraajia, koska Jeesus ei ollut rasisti ja käski seuraajiaan tekemään KAIKISTA KANSOISTA opetuslapsiaan.

Tämä on tietenkin aivan mahdoton tehtävä helluntailaisille, jotka pitävät kaikkia Israelin vihollisia ja vastustajia myös omina vihollisinaan. Miten silloin kykenee julistamaan evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta muslimikansoille, jos siunaa heidän lastensa murhaajia ja oikeuttaa heidän tekonsa ? Päin vastoin helluntailaisista voidaan hyvällä syyllä todeta, että "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa" Room. 2:24.

Matt. 28:19
      Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...

Matt. 24:14
      Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, TODISTUKSEKSI KAIKILLE KANSOILLE; ja sitten tulee loppu.

Raamatussa ei ole myöskään ainuttakaan esimerkkiä siitä, että Jeesus olisi siunannut Israelia siinä mielessä miten siionistit tulkitsevat tämän vanhassa testamentissa mainitun "siunaamisen" tarkoittavan eli ettei Israelia ja sen tekoja saa kritisoida millään tavalla.

Jeesushan antoi todella kovaa palautetta juutalaisten vääryyksistä, joten tällainen siionistien itse keksimä "siunaaminen" on pelkkää Israelin propagandaa, jossa heti vedetään antisemitismi-kortti esiin, jos heitä arvostellaan vähäisessäkään määrin.

Kristittyjen UTssa ei myöskään ole minkäänlaista mainintaa tällaisesta Uuden liiton "pelastusehdosta", että jotain maallista valtiota pitäisi siunata pelastuakseen. Se on pelkkää taikauskoa ja Israelin käyttämä manipulointikeino, jolla se saa hiljennettyä tietyt kristittyjen tahot ja kupattua heiltä rahat omiin sotarikoksiinsa ja lasten murhiinsa.

• Anonyymi00010

Sinulla voi olla aika iso riski siihen, että tekosi (asenteesi ja syytöksesi) eivät kestä Herran edessä.

Mutta voi tietysti niinkin käydä, että tuollaiset selittyy silkalla ymmärtämättömyydellä ja jätetään sen takia tuomitsematta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Sinulla voi olla aika iso riski siihen, että tekosi (asenteesi ja syytöksesi) eivät kestä Herran edessä.

Mutta voi tietysti niinkin käydä, että tuollaiset selittyy silkalla ymmärtämättömyydellä ja jätetään sen takia tuomitsematta.

No alapa sinä sitten ymmärtäväisenä selittelemään Raamatulla, miksi nuo väitteeni eivät pitäisi paikkaansa. Silloin tuosta sinunkin kommentistasi voisi olla jotain hyötyä tämän ketjun lukijoille.

Meinaan pelkkä persoonani arvosteleminen ei hyödytä yhtään ketään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

No alapa sinä sitten ymmärtäväisenä selittelemään Raamatulla, miksi nuo väitteeni eivät pitäisi paikkaansa. Silloin tuosta sinunkin kommentistasi voisi olla jotain hyötyä tämän ketjun lukijoille.

Meinaan pelkkä persoonani arvosteleminen ei hyödytä yhtään ketään.

>> pelkkä persoonani arvosteleminen <<
        Eli myönsit, että kommentissasi puhui vain oma persoonasi.

• Anonyymi00017

Älä kiroa juutalaisia, koska siinä kiroat itsesi.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

>> pelkkä persoonani arvosteleminen <<
        Eli myönsit, että kommentissasi puhui vain oma persoonasi.

Minä kerroin siinä oman tulkintani helluntailaisten uskonnosta ja sen toteutuksesta perustellen millaisena se näyttäytyy mielestäni Raamatun valossa. En siis edusta mitään kirkkoa tai lahkoa.

Jos olet eri mieltä, niin kerro oma tulkintasi ja perustele se Raamatulla.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Älä kiroa juutalaisia, koska siinä kiroat itsesi.

Jeesus oli melkoinen juutalaisten kiroaja, joten siksiköhän juutalaiset tappoivat hänet...teidän "Herranne" ja "esikuvanne"...

• Anonyymi00033
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minä kerroin siinä oman tulkintani helluntailaisten uskonnosta ja sen toteutuksesta perustellen millaisena se näyttäytyy mielestäni Raamatun valossa. En siis edusta mitään kirkkoa tai lahkoa.

Jos olet eri mieltä, niin kerro oma tulkintasi ja perustele se Raamatulla.

No eipä ole tullut raamatullisia vastatulkintoja...hmmm...mistähän mahtaa johtua...?

• Anonyymi00003

Joh 4:21  Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa. 
      Joh 4:22  Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.

Jeesus sanoo että "pelastus on juutalaisista". Eikö heitä saisi siunata?
      Väitätkö että kielillä puhuminen olisi aina pahasta? Näinhän ei ole. Lue vaikka Mark 16.
      Viimeinen tuomio eli Matt 25 ei käsittääkseni tapahdu juuri nyt vaan kyse on lusteen ja "viljan" erottelusta joka kai jatkuu vielä?

• Anonyymi00008

"Jeesus sanoo että "pelastus on juutalaisista". Eikö heitä saisi siunata?"

Kaikin mokomin. Teillä vain on merkillinen tulkinta siitä, mitä se "siunaaminen" tarkoittaa.

Nimittäin jos uskoo teidän tulkintanne mukaan, että se tarkoittaa sitä, ettei Israelia ja juutalaisia saa kritisoida edes aiheesta, niin teidän tulkintanne mukaan Jeesus KIROSI JUUTALAISIA.

Jos te olette Jeesuksen seuraajia ja pidätte häntä esikuvananne, niin miksi te ette "kiroa" Israelia, joka murhaa avuttomia lapsia ? Eikös Jeesusta pidetä lasten ystävänä...siis KAIKKIEN lasten ystävänä, eikä vain israelilaisten lasten ystävänä...?

Koska te ette Jeesuksen esimerkin mukaan "kiroa" juutalaisia, kun he murhaavat lapsia eli ette puolusta näitä lapsia, vaan keksitte kaikenlaisia huuhaaselityksiä, joilla oikeutatte nämä lastenmurhat sekä kaikkien muidenkin siviilien murhat, niin ettekö te silloin ole pikemminkin ISRAELIN SEURAAJIA, ettekä Jeesuksen seuraajia ?

Ja voisit myös kertoa, miten te Israelin siunaajat teette Palestiinan, Iranin ja Libanonin kansoista Jeesuksen opetuslapsia, sillä minun mielestäni asettuminen maallisen valtion Israelin puolelle, joka murhaa näiden kansojen avuttomia ihmisiä...myös kristittyjä...ei ole kovinkaan hyvä lähtökohta viedä evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta heille.

Myöskään Israelin "siunaaminen" eli vaikeneminen ja heidän sotarikostensa oikeuttaminen, ei ole hyvä lähtökohta viedä evankeliumia heillekään. Tehän vaan vahvistatte heidän käsitystään, että on ok murhata puolustuskyvyttömiä ihmisiä.

Jos lapsia kasvatettaisiin näin, ettei koskaan moitittaisi heitä mistään heidän vääryyksistään ja pahanteostaan, niin millaiseksi he kasvaisivat: >>> itsekkäiksi narsisteiksi.

Israel on juuri hyvänä todisteena tästä ja te Israelin siunaajat olette myös vastuussa siitä, millainen Israel on tänä päivänä.

• Anonyymi00009

"Väitätkö että kielillä puhuminen olisi aina pahasta?"

En väittänyt tällaista, vaan etteivät kaikki Raamatun mukaan puhu kielillä. joten se ei silloin ole mikään merkki mistään "tosikristillisyydestä", eikä ihmisiä pitäisi painostaa siihen. Tällainen painostaminen on hengellistä väkivaltaa.

Ja jos seurakunnassa ei ole tulkkia, niin silloin pitäisi glossolalioida kotona itsekseen.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Jeesus sanoo että "pelastus on juutalaisista". Eikö heitä saisi siunata?"

Kaikin mokomin. Teillä vain on merkillinen tulkinta siitä, mitä se "siunaaminen" tarkoittaa.

Nimittäin jos uskoo teidän tulkintanne mukaan, että se tarkoittaa sitä, ettei Israelia ja juutalaisia saa kritisoida edes aiheesta, niin teidän tulkintanne mukaan Jeesus KIROSI JUUTALAISIA.

Jos te olette Jeesuksen seuraajia ja pidätte häntä esikuvananne, niin miksi te ette "kiroa" Israelia, joka murhaa avuttomia lapsia ? Eikös Jeesusta pidetä lasten ystävänä...siis KAIKKIEN lasten ystävänä, eikä vain israelilaisten lasten ystävänä...?

Koska te ette Jeesuksen esimerkin mukaan "kiroa" juutalaisia, kun he murhaavat lapsia eli ette puolusta näitä lapsia, vaan keksitte kaikenlaisia huuhaaselityksiä, joilla oikeutatte nämä lastenmurhat sekä kaikkien muidenkin siviilien murhat, niin ettekö te silloin ole pikemminkin ISRAELIN SEURAAJIA, ettekä Jeesuksen seuraajia ?

Ja voisit myös kertoa, miten te Israelin siunaajat teette Palestiinan, Iranin ja Libanonin kansoista Jeesuksen opetuslapsia, sillä minun mielestäni asettuminen maallisen valtion Israelin puolelle, joka murhaa näiden kansojen avuttomia ihmisiä...myös kristittyjä...ei ole kovinkaan hyvä lähtökohta viedä evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta heille.

Myöskään Israelin "siunaaminen" eli vaikeneminen ja heidän sotarikostensa oikeuttaminen, ei ole hyvä lähtökohta viedä evankeliumia heillekään. Tehän vaan vahvistatte heidän käsitystään, että on ok murhata puolustuskyvyttömiä ihmisiä.

Jos lapsia kasvatettaisiin näin, ettei koskaan moitittaisi heitä mistään heidän vääryyksistään ja pahanteostaan, niin millaiseksi he kasvaisivat: >>> itsekkäiksi narsisteiksi.

Israel on juuri hyvänä todisteena tästä ja te Israelin siunaajat olette myös vastuussa siitä, millainen Israel on tänä päivänä.

>>>>>>> Israelin siunaajat<<<<<<<
        ----------------------
        Herran siunaus
        4.Moos.6:23. "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille: 24. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; 25. Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. 27. Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.".."
         -------------------------
        Nk."Herran siunaus"  siunata Israelin kansaa oli annettu "lakiliiton" ylimmäis papilliselle Aaronin suvulle. Aaronilainen pappeus oli katovaista ajallista pappeutta ( Hepr.7:11- 25.)  Jeesus Kristus on Uuden liiton ylipappi  "Melkisedekin katoamattomassa pappeudessa ”. Hepr.7:17".Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
        -------------------
        Hänessä - Jeesuksessa Kristuksessa on  Aaronilaisen Herran siunauksen sisällön täyttymys

-----------
        " Herra siunatkoon sinua ..."

Ef. ( 1:3. )"..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa* kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,...*"
         -----------------
        ".... Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi.. ”

Jeesus Kristus on Herran(Jumalan) kasvot. 

Luuk. ( 1:67. )".. Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen: 68. *"Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen.."*

( Luuk.1: 67-79. ) Luuk.1:76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään,  antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa*, meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta,  loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle.".."

Joh. 1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

( Joh.14: 1-11. ) Joh.14:8.Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        -------------------
        ”….olkoon sinulle armollinen..” 

( Ef.2:1-10.) Ef.2:4.”…mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — 6ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 7osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa…”
        --------------------
        ”..Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan…”

Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, *niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta*, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."

Apt. (10:1- 48.) Apt. 10:34. ”.. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,  vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.  *Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa,* joka on kaikkien Herra,.."

(Fil.4:4-7.) Fil. 4:6.Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, 7.ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa…”
        ----------------------
        2.Kor.13:13.”..Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne…”

Olet siunattu Jeesuksessa Kristuksessa !

( Mikäli olet elävässä uskossa eli uudestisyntynyt1.Piet. 1: 23-25. Ellet ole elävässä uskossa , olet Jumalan vihan alla Joh.3:36. Jeesuksen Kristuksen ulkopuolella ei ole siunausta vaan vihaa.)
        -----------------

• Anonyymi00016
        Anonyymi00009 kirjoitti:

"Väitätkö että kielillä puhuminen olisi aina pahasta?"

En väittänyt tällaista, vaan etteivät kaikki Raamatun mukaan puhu kielillä. joten se ei silloin ole mikään merkki mistään "tosikristillisyydestä", eikä ihmisiä pitäisi painostaa siihen. Tällainen painostaminen on hengellistä väkivaltaa.

Ja jos seurakunnassa ei ole tulkkia, niin silloin pitäisi glossolalioida kotona itsekseen.

>>>>>>>En väittänyt tällaista, vaan etteivät kaikki Raamatun mukaan puhu kielillä. joten se ei silloin ole mikään merkki mistään "tosikristillisyydestä", eikä ihmisiä pitäisi painostaa siihen. Tällainen painostaminen on hengellistä väkivaltaa.<<<<<
        ----------------
        Kielillä puhuminen on yksi Hengen jakamista lahjoista. Se ei ole mikään (ainut?) merkki elävässä uskossa olemisesta.

”Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭4‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

"YHTEISEKSI HYÖDYKSI.."

”Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut

yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭8‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

>>>>>>> Israelin siunaajat<<<<<<<
        ----------------------
        Herran siunaus
        4.Moos.6:23. "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille: 24. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; 25. Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. 27. Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.".."
         -------------------------
        Nk."Herran siunaus"  siunata Israelin kansaa oli annettu "lakiliiton" ylimmäis papilliselle Aaronin suvulle. Aaronilainen pappeus oli katovaista ajallista pappeutta ( Hepr.7:11- 25.)  Jeesus Kristus on Uuden liiton ylipappi  "Melkisedekin katoamattomassa pappeudessa ”. Hepr.7:17".Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
        -------------------
        Hänessä - Jeesuksessa Kristuksessa on  Aaronilaisen Herran siunauksen sisällön täyttymys

-----------
        " Herra siunatkoon sinua ..."

Ef. ( 1:3. )"..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa* kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,...*"
         -----------------
        ".... Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi.. ”

Jeesus Kristus on Herran(Jumalan) kasvot. 

Luuk. ( 1:67. )".. Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen: 68. *"Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen.."*

( Luuk.1: 67-79. ) Luuk.1:76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään,  antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa*, meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta,  loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle.".."

Joh. 1:18. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

( Joh.14: 1-11. ) Joh.14:8.Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        -------------------
        ”….olkoon sinulle armollinen..” 

( Ef.2:1-10.) Ef.2:4.”…mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — 6ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 7osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa…”
        --------------------
        ”..Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan…”

Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, *niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta*, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."

Apt. (10:1- 48.) Apt. 10:34. ”.. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,  vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.  *Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa,* joka on kaikkien Herra,.."

(Fil.4:4-7.) Fil. 4:6.Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, 7.ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa…”
        ----------------------
        2.Kor.13:13.”..Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne…”

Olet siunattu Jeesuksessa Kristuksessa !

( Mikäli olet elävässä uskossa eli uudestisyntynyt1.Piet. 1: 23-25. Ellet ole elävässä uskossa , olet Jumalan vihan alla Joh.3:36. Jeesuksen Kristuksen ulkopuolella ei ole siunausta vaan vihaa.)
        -----------------

>>>>>>>>Nk."Herran siunaus" siunata Israelin kansaa oli annettu "lakiliiton" ylimmäis papilliselle Aaronin suvulle. Aaronilainen pappeus oli katovaista ajallista pappeutta ( Hepr.7:11- 25.) Jeesus Kristus on Uuden liiton ylipappi "Melkisedekin katoamattomassa pappeudessa ”. Hepr.7:17".Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".<<<<
        ----------
        Aaronilaisen pappeuden ylimmäisille papepeille oli laki säädös ( lakiliiton pappeudessa) siunata Israelin kansaa ( tullessaan temppelistä ulos kun olivat toimittaneet lakiliiton säädökset.

”Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan,

mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭6‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

Uuden liiton "Melkisedekin" järjestyksen mukaisessa pappeudessa ylipappi on Jeesus Kristus.

”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        --------------------
        Uuden liiton uskovien palvelu tehtävä on kertoa Israelin kansalle ( juutalaisille) evankeliumia Jeesuksessa Kristuksessa .
        Jotta he sen uskottuaaan pääsevät osallisiksi siitä siunauksesta joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

”Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.” ("lain alaiset " ts. Juutalaiset Israelin kansan jäsenet)
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭4‬:‭4‬-‭5‬ ‭FB38‬‬
        -------------------
        ”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta,

hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭3‬-‭7‬ ‭FB38‬‬
        -----------------
        ”Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭3‬:‭9‬-‭14‬ ‭FB38‬‬
        -----------------
        Pelkkä "Israelin siunaaminen" joka oli määrätty lakiliiton ylinmäspapille ja hänen jälkeläisilleen .

Pakana kansojen uskovien tehtävä on kertoa evankeliumia. Pelkkä siunaaminen ei ole sitä. Vaan jumalattoman taluttamista kadotusta kohden.
        -------------
        Pakana kansojen tulee kertoa heille evankeliumia jotta heidän silmänsa avautuvat näkemään heidän Messiaansa Kirjoituksissa , Jeesuksessa Kristuksessa.

”Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä! Teille, pakanoille, minä sanon:

Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.

Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭11‬:‭11‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00023
        Anonyymi00016 kirjoitti:

>>>>>>>En väittänyt tällaista, vaan etteivät kaikki Raamatun mukaan puhu kielillä. joten se ei silloin ole mikään merkki mistään "tosikristillisyydestä", eikä ihmisiä pitäisi painostaa siihen. Tällainen painostaminen on hengellistä väkivaltaa.<<<<<
        ----------------
        Kielillä puhuminen on yksi Hengen jakamista lahjoista. Se ei ole mikään (ainut?) merkki elävässä uskossa olemisesta.

”Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭4‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

"YHTEISEKSI HYÖDYKSI.."

”Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;

sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut

yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭8‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

"Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭4‬-‭7‬ ‭FB38‬‬"

Jostain käsittämättömästä mongerruksesta ilman tulkkaamista ei ole mitään hyötyä kenellekään.

• Anonyymi00004

Joh.17:15-16 En minä rukoile, ettäs heitä ottaisit pois maailmasta, vaan ettäs heitä pahasta varjelisit. Ei he ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. Biblia (1776)

• Niinhän sitä sanotaan että kiltit tytöt pääsevät taivaaseen, mutta tuhmat tytöt ihan minne vain.

• Anonyymi00007

siksihän he-man sielussaan puhuu näin, kun palstan, tämänkin aloitus ja tuomari- jumalaleikki saa aikaan he-manin siipien alle puhetta.

Eli aloittaja- leikkijumalatuomarin sielulta vaaditaan he-mannin sielu, koska aloittaja vain pilkkaa- eikä käsitä synnintunnustuksessakaan sitä, että on pilkkakohteen kanssa samalla viivalla.

Sanoin aloittajalle, sekä hänen palstan sävelmiin...

VOI VOI.... Ei kykene muuta sanomaan.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

siksihän he-man sielussaan puhuu näin, kun palstan, tämänkin aloitus ja tuomari- jumalaleikki saa aikaan he-manin siipien alle puhetta.

Eli aloittaja- leikkijumalatuomarin sielulta vaaditaan he-mannin sielu, koska aloittaja vain pilkkaa- eikä käsitä synnintunnustuksessakaan sitä, että on pilkkakohteen kanssa samalla viivalla.

Sanoin aloittajalle, sekä hänen palstan sävelmiin...

VOI VOI.... Ei kykene muuta sanomaan.

Siinä on Viipurinrinkelille vääntäytyneen uskonhahoissaan rypevän lausunto?

Osaisikohan Google tehdä kääntäjän joka kääntää siansaksaa suomen kielelle?

• Anonyymi00024
        he-ma kirjoitti:

Siinä on Viipurinrinkelille vääntäytyneen uskonhahoissaan rypevän lausunto?

Osaisikohan Google tehdä kääntäjän joka kääntää siansaksaa suomen kielelle?

Seurakunnista pitäisi löytyä näitä siansaksan tulkkaajia, joten sinä siellä, joka luet tätä ja jolla on tulkkaamisen armolahja, tule tulkkaamaan ja kerro, mitä tuossa kommentissa oikein sanottiin.

• Anonyymi00006

Sotahulluille vuohille ja herjaajille tuomion päivä ei ole kiva.

• Anonyymi00013

>>>>>1) TYHMÄT NEITSYET MYÖHÄSTYVÄT "YLÖSTEMPAUKSESTA" !<<<<<<
      ---------------
      Eivät myöhästy eikä sellaista vertaus sarjan asia yhteys tarkoitakaan ! Lue tekstin asia yhteys ja näe että kyse on palvelemista, eikä mistään öljyn määrästä. Jumala joka on Henki ,(Joh.4:24.) ei vähene eikä lisäänny. Hän on sama. Kokonaan eri asia on Jumalan voimavaikutukset.
      -------------------
      ”ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
      ------------------------
      Matt.24:43-25:46. Lue tuo em. koko asiayhteys. Itsekkäät lihalliset uskovat eivät palvele lähimmäisiään vaan elävät itselleen mieliksi ja rikkovat rakkauden laki.
      ---------
      ”Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."”
      ‭‭Matteus‬ ‭25‬:‭44‬-‭46‬ ‭
      -----------------
      ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

"JA TEHKÄÄ TÄMÄ"? Mikä? Se mitä edellä kirjoitettiin

• Anonyymi00014

Taas hellaripalstalla kuvitellaan, että teoilla voi pelastua ja he näitä ohjeita riittävästi täyttävät kelvatakseen Jumalalle ja hylkivät evankeliumin Kristuksesta. No heille on oma paikka Raamatun mukaan. 'Tempaus' vie heidät pois kadotukseen.

• En löytänyt avauksesta
      enkä oikein muistakaan viesteistä mitään,
      mikä liittyisi otsikon aiheeseen
      eli viimeiseen tuomioon
      ja sen perusteisiin.

Ennen viimeistä tuomiota on oleva
      kaksi muuta tuomion ajankohtaa.

Ja toinen näistä on ilmeisestikin
      ollut aloittajan mielessä.

Ihmiskunta jakaantuu
      Raamatun ilmoituksen mukaan
      kolmeen osaan:

Israel
      Pakanakansat
      Seurakunta

Ensimmäisenä näyttämöltä poistuu viimeksimainittu.

Se joutuu myös ensimmäisenä tuomiolle.
      Seurakunta temmataan tuuliin ja pilviin
      ja tuomitaan Kristuksen
      palkintotuomioistuimen edessä.

Tähän tuomioon osallisista
      ei kukaan saa kadotustuomiota,
      mutta jotkut jäävät vaille
      voittopalkintoa ja kruunua.

Maan päälle jäävät silloin vielä
      Israel ja pakanakansat,
      mutta yhtään uudestisyntynyttä
      Jeesukseen uskovaa
      kummastakaan joukosta ei maan päällä
      tässä vaiheessa enää ole.

Noin seitsemän vuotta myöhemmin
      Jeesus tulee takaisin maan päälle
      vihityn Morsiamensa eli Vaimonsa kanssa
      ja perustaa tuhat vuotta kestävän
      Valtakunnan maan päälle.

Tuosta Valtakunnasta pahat otetaan pois - vanhurskaat jätetään siihen.
      Me löydämme Raamatusta myös kriteerit
      niin Israelilaisten kuin pakanakansojen osalta,
      miten tuo pahuus tai vanhurskaus ilmenee.
      Ja tuon perusteella toiset otetaan
      ja toiset jätetään -
      Siis otetaan pois tuosta Valtakunnasta
      tai sitten jätetään siihen.

Tuomion kohteena
      Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle
      ovat sekä Israel että pakanakansat.

Tämä tuomio tapahtuu maan päällä.
      Kaikki siihen osalliset ovat
      tuomiohetkellä vielä elossa,
      eikä heillä siis vielä ole ylösnousemusruumista.

Mutta kokonaan kolmas asia
      on viimeinen tuomio.

Se tapahtuu taivaassa
      Jumalan Valtaistuimen edessä,
      ja silloin kuolleet tuomitaan.

Ja tuo ilmaisu kuolleet tuossa yhteydessä
      ei tarkoita ruumiillisesti kuolleita,
      vaikka he sitäkin ovat olleet,
      sillä ennen tuota tuomiota
      kaikki ovat kokeneet ruumiin ylösnousemisen.

Tuossa kohden tuo kuolleet
      kuitenkin tarkoittaa nimenomaan
      hengellisesti kuolleita,
      jotka tuomitaan kadotukseen.

Heidän nimeään ei siis löydy
      Elämänkirjasta.

• Anonyymi00022

On suuren suuri vale, että pyhät olisivat 1000-vuotta maan päällä.

Pelastuneet Adventistit ovat ainakin 1000-vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

• Anonyymi00025

"En löytänyt avauksesta
        enkä oikein muistakaan viesteistä mitään,
        mikä liittyisi otsikon aiheeseen
        eli viimeiseen tuomioon
        ja sen perusteisiin."

Voihan sitä saivarrella kaikenlaista, mutta noissa kolmessa kohdassa kuvataan, millaisia ovat ne ihmiset, jotka pelastuvat ja ne, jotka eivät pelastu. Milloin tämä sitten tapahtuu ei varmaankaan ole niin oleellista pelastuksen kannalta.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

On suuren suuri vale, että pyhät olisivat 1000-vuotta maan päällä.

Pelastuneet Adventistit ovat ainakin 1000-vuotta taivaassa, ei täällä tuhotun maan päällä.

1234567---

"Pelastuneet Adventistit"...

Pelastuneissa tuskin on yhdenkään Ylkäänsä Jeesusta odottavan yksinhuoltaja porttomorsianseurakunnan edustajaa...

Tunnustautumalla adventistiksi tunnustautuu vain oman porttomorsianseurakuntansa opetuslapseksi ja se tuskin luetaan miksikään ansioksi viimeisellä tuomiolla, vaikka jokainen oman eriseuransa nimiin kastettu avioton "Jumalan lapsi" niin kuvittelee, eikä tajua olevansa vain Jeesuksen lauman hajottaja.

Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja ON OLEVA YKSI LAUMA JA YKSI PAIMEN.

Selvennettäköön vielä, että Paimen ei ole paavi, eikä Adventtikirkko, eikä myöskään Hagar-Israel.

Tarkoituksena olisi siis Raamatun mukaan tehdä JEESUKSELLE opetuslapsia, eikä jonkin kirkon/lahkon/eriseuran opetuslapsia.

Todiste:
        Jeesus: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat MINUN opetuslapsikseni"...Matt. 28:19

Raamatussa ei siis kerrota, että tämä Jeesuksen opetuslapsista koostuva lauma olisi Adventtikirkko-niminen. Ei myöskään helluntaiseurakunta-niminen tai minkään muunkaan kirkon tai lahkon niminen.

Merkillistä, miten vaikeata tätä on käsittää...tosin hengellinen haureus ja juopumus selittää tätäkin äitikirkon aikaansaamaa "mysteeriä"...

Ilm.17
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".

• Anonyymi00019

>>Eivät myöhästy eikä sellaista vertaus sarjan asia yhteys tarkoitakaan ! Lue tekstin asia yhteys ja näe että kyse on palvelemista, eikä mistään öljyn määrästä. Jumala joka on Henki ,(Joh.4:24.) ei vähene eikä lisäänny. Hän on sama. Kokonaan eri asia on Jumalan voimavaikutukset.>>

Minä luen tekstin niin kuin se on kirjoitettu.

Tyhmät neitsyet myöhästyvät ylöstempauksesta.

Ja kyse on öljyn määrästä. SItä ei heillä ole.

• Öljy on Raamatussa yksi esikuva
        Pyhästä Hengestä.
        Ja meitä ihmislapsia sanotaan
        muun muassa astioiksi.

Ja näin tuon vertauksen avaaminen
        onkin jo aika yksinkertaista.
        Me olemme öljyastioita tai -lamppuja,
        joiden pitäisi palaa kirkkaalla liekillä.
        Ja sitä varten astian pitäisi
        myös jatkuvasti täyttyä öljyllä.

Jeesus on maailman Valkeus,
        mutta Jeesus sanoi myös,
        että me olemme maailman Valkeus.
        Siis Kristuksen Morsiamen,
        joka on yhtä Hänen kanssaan,
        joka muodostaa Kristus-ruumiin,
        pitäisi jatkuvasti täyttyä
        Jumalan Hengellä eli Kristuksen Hengellä.

Me tämän meneillään olevan
        armotalouskauden uudestisyntyneet uskovat
        muodostamme Morsiusseurakunnan.
        Me olemme Kristuksen Morsian.

Mutta vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyestä
        ei tarkoita Kristuksen Morsianta.
        Vertaus kymmenestä neitsyestä
        on osa vertausten sarjaa,
        joka koskee Israelia,
        siis Yljän ystäviä (ei Morsianta)
        ja toisaalta morsiusneitoja,
        jotka kaikki odottavat
        Herraansa (ei sulhastaan)
        palaavaksi häistä
        tai oikeammin taivaallisessa temppelissä
        pidetystä vihkimisestä.

• Anonyymi00027
        kalamos kirjoitti:

Öljy on Raamatussa yksi esikuva
        Pyhästä Hengestä.
        muun muassa astioiksi.

mutta Jeesus sanoi myös,

joka koskee Israelia,
        jotka kaikki odottavat
        palaavaksi häistä
        pidetystä vihkimisestä.

Tyhmät neitsyet nousevat Jumalan yläpuolelle, ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.

1234567---

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tyhmät neitsyet nousevat Jumalan yläpuolelle, ja julistavat, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.

1234567---

Suurin osa adventisteista on tyhmiä neitsyitä. Adventisteilla on Raamatut ja Sana, mutta öljy Pyhä Henki, puuttuu. Tyhmät neitsyet ovat Jeesuksen seuraajien, viisaiden neitsyeiden matkijia. Adventistit näyttelevät hurskasta ja uskovaa ja pyhää.

• Anonyymi00031
        kalamos kirjoitti:

Pyhästä Hengestä.
        muun muassa astioiksi.

mutta Jeesus sanoi myös,

joka koskee Israelia,
        jotka kaikki odottavat
        palaavaksi häistä
        pidetystä vihkimisestä.

Mitä hourit? Uskovat eivät ole öljyastioita!

• Anonyymi00034
        kalamos kirjoitti:

Pyhästä Hengestä.
        muun muassa astioiksi.

mutta Jeesus sanoi myös,

joka koskee Israelia,
        jotka kaikki odottavat
        palaavaksi häistä
        pidetystä vihkimisestä.

>>>>>Vertaus kymmenestä neitsyestä
        joka koskee Israelia,<<<<
        --------------
        Joka koskee uskollisuutta ja palvelu valmiutta asia yhteydessään.
        -------------
        ”Kuka siis on se uskollinen ja ymmärtäväinen palvelija, jonka hänen herransa on asettanut pitämään huolta palvelusväestään, antamaan heille ruokaa ajallansa?

Autuas se palvelija, jonka hänen herransa tullessaan havaitsee näin tekevän! Totisesti minä sanon teille: hän asettaa hänet kaiken omaisuutensa hoitajaksi.

Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."”
        ‭‭Matteus‬ ‭24‬:‭45‬-‭51‬ ‭FB38‬‬

”Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'”
        ‭‭Matteus‬ ‭25‬:‭41‬-‭44‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00029

Niinpä. aloittaja on. Eli sieltä iankaikkisen elämän puoleta- jokaisena sapattina ja uudenkuun päivänä piipahdetaan katsomaan näitä piinattuja helvetissä

Siellä ne anelee vettä meiltä, jotka elämänlähteellä juodaan oikeaa elämänvettä, mutta, ei ole pulloa kantaa sinne helvetinpuolelle.

Mutta, onneksi joka sapatti päästään helvettireissulle ja muistetaan siellä taivaan ilossa tukka pystyssä näkemäämme ja näin pääsee suomalainen uskonnollisuus taivasoikeuksiin, suu mutrulla alaspäin musta puku päällä ja rautakanksi seljässä ollaan taivaassa- kuten maanpäällä uskovaisuutta esittämässä.

Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.
      (Jes 66:22-24)

• Anonyymi00035

"Niinpä. aloittaja on."

Niin mitä aloittaja on ?

• Anonyymi00030

Mitä kun viimeisellä tuomiolla vetää yllättäen ässän, pelastusvarmuuden hihastaan, niin onko portin vaan avauduttava sellaiselle vip-henkilölle.

• Anonyymi00040

Meille armon ajan uskoville viimeinen tuomio on jotain, jota saamme seurata yleisönä. Meille on Kristuksen tuomioistuin heti ylöstempauksen jälkeen. Siellä punnitaan tekomme uskovina. Saamme palkkioita tai jäämme niitä ilman. Pelastustamme, uudestisyntymäämme emme siellä voi menettää.

Kuten Kalamos sanoi, neitsytvertaus kuvaa Israelia. Näin ainakin olen sen ymmärtänyt. Ne juutalaiset, jotka uskoivat Jeesukseen jo ennen ylöstempausta, eivät joudu jäämään ahdistuksen aikaan, vaan heidät temmataan ylös kuten muutkin uskovat. Antikristuksen seitsemän vuoden ajan ei pelastuminen enää ole kertatapahtuma. Pyhä henki ei enää jää pelastumisen sinetiksi, vaan sitä pitää saada yhä uudestaan. En ole ihan ymmärtänyt, miten se tarkkaan ottaen tapahtuu. Teidän, jotka ette usko Jeesuksen veren sovitukseen ja siis jäätte tänne, kannattaisi ottaa selvää asioista jo nyt. Siinä ajassa ei enää ole nettiraamatuita, ainakaan King James Bibleja, ja Raamatun hallussapito ja lukeminen kriminalisoidaan, evankelioimisesta rangaistaan. Tulee olemaan nälänhätä elämän leivästä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Meille armon ajan uskoville viimeinen tuomio on jotain, jota saamme seurata yleisönä. Meille on Kristuksen tuomioistuin heti ylöstempauksen jälkeen. Siellä punnitaan tekomme uskovina. Saamme palkkioita tai jäämme niitä ilman. Pelastustamme, uudestisyntymäämme emme siellä voi menettää.

Kuten Kalamos sanoi, neitsytvertaus kuvaa Israelia. Näin ainakin olen sen ymmärtänyt. Ne juutalaiset, jotka uskoivat Jeesukseen jo ennen ylöstempausta, eivät joudu jäämään ahdistuksen aikaan, vaan heidät temmataan ylös kuten muutkin uskovat. Antikristuksen seitsemän vuoden ajan ei pelastuminen enää ole kertatapahtuma. Pyhä henki ei enää jää pelastumisen sinetiksi, vaan sitä pitää saada yhä uudestaan. En ole ihan ymmärtänyt, miten se tarkkaan ottaen tapahtuu. Teidän, jotka ette usko Jeesuksen veren sovitukseen ja siis jäätte tänne, kannattaisi ottaa selvää asioista jo nyt. Siinä ajassa ei enää ole nettiraamatuita, ainakaan King James Bibleja, ja Raamatun hallussapito ja lukeminen kriminalisoidaan, evankelioimisesta rangaistaan. Tulee olemaan nälänhätä elämän leivästä.

>>Ne juutalaiset, jotka uskoivat Jeesukseen jo ennen ylöstempausta, eivät joudu jäämään ahdistuksen aikaan, vaan heidät temmataan ylös kuten muutkin uskovat.<<

Selvä, mutta mitä jos on esittää pelastusvarmuuskortti mutta esinahkaa ei ole kunnon uskovan tavoin pois leikattu, niin kumotaanko pelastus ?

• >>Mutta vertaus viisaista ja tyhmistä neitsyestä
      joka koskee Israelia,>>

Niin. Kaikki tuomiot on varattu Israelille.

😊😊😊😊😊

• Ennen viimeistä tuomiota on oleva
      kaksi muuta tuomion ajankohtaa.

Ja toinen näistä on ilmeisestikin
      ollut aloittajan mielessä.

Ihmiskunta jakaantuu
      Raamatun ilmoituksen mukaan
      kolmeen osaan:

Israel
      Pakanakansat
      Seurakunta

Ensimmäisenä näyttämöltä poistuu viimeksimainittu.

Se joutuu myös ensimmäisenä tuomiolle.
      Seurakunt

------------------------

Amerikassa kehitetty oppi. Ei luottamusta.

😊😊😊😊😊

• Raamatun ilmoituksesta
      on tunnistettavissa
      lopun aikoihin liittyen
      kolme tuomion ajankohtaa.

Ensimmäinen näistä
      ei sisällä ollenkaan
      kadotustuomiota.

Kysymyksessä onkin
      Kristuksen palkintotuomioistuin,
      jonka edessä Kristuksen omia
      palkitaan ja kruunataan
      heti seurakunnan tempauksen jälkeen.

Viimeistä näistä kolmesta tuomiosta
      voisi nimittää viimeiseksi tuomioksi,
      vaikka Raamattu
      ei tuollaista ilmaisua käytä.

Tämä tuomio Valkean Valtaistuimen edessä
      tapahtuu vasta sen jälkeen,
      kun nykyinen taivas ja maa ovat jo kadonneet.

Mutta näiden kahden tuomion välissä
      on hyvin merkittävä tuomioiden sarja,
      joka toteutuu sen jälkeen,
      kun Jeesus on palannut
      taivaasta takaisin maan päälle
      vihityn Morsiamensa kanssa.

Tässä tuomioiden sarjassa
      on ensin tuomittavana Israel
      ja sen jälkeen pakanakansat.

• Anonyymi00037

Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa, Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.

1234567---

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Armonaika päättyy. Kristus tulee. Elämän ylösnousemus. Vanhurskaat hallitsevat Kristuksen kanssa taivaassa, Tuhannen vuotta. Tuomion ylösnousemus. Tuomio pannaan täytäntöön. UUSI MAA.

1234567---

Non niin varmaan juu.
        Näkis vaan.

• Anonyymi00041

Kalamos, noin minäkin sen olen ymmärtänyt, paitsi viimeinen kappaleesi. Kun Jeesus palaa kanssamme Harmagedoniin, eikös hän tuhoa kaikki sinne kerääntyneet pakanat ensin? Vai oletko ymmärtänyt, että Jeesuksen tuhatvuotiseen valtakuntaan pääsee vielä pakanoitakin?

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Kalamos, noin minäkin sen olen ymmärtänyt, paitsi viimeinen kappaleesi. Kun Jeesus palaa kanssamme Harmagedoniin, eikös hän tuhoa kaikki sinne kerääntyneet pakanat ensin? Vai oletko ymmärtänyt, että Jeesuksen tuhatvuotiseen valtakuntaan pääsee vielä pakanoitakin?

Mutta kaikki
        niiden pakanakansain tähteet,
        jotka ovat hyökänneet
        Jerusalemia vastaan,
        käyvät vuosi vuodelta sinne ylös
        kumartaen rukoilemaan kuningasta,
        Herraa Sebaotia,
        ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        Ja mitkä maan sukukunnista
        eivät käy ylös Jerusalemiin
        kumartaen rukoilemaan
        kuningasta, Herraa Sebaotia,
        niille ei tule sadetta.

Ja jos egyptiläisten sukukunta
        ei käy eikä tule sinne ylös,
        ei tule sitä heillekään;
        vaan heitä on kohtaava se vitsaus,
        millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja,
        jotka eivät tule sinne ylös
        viettämään lehtimajanjuhlaa.

Tämä on oleva egyptiläisten
        synnin palkka
        ja kaikkien niiden pakanakansojen
        synnin palkka,
        jotka eivät käy sinne ylös

(Jes 66:16-19)

• kalamos kirjoitti:

Mutta kaikki
        niiden pakanakansain tähteet,
        jotka ovat hyökänneet
        Jerusalemia vastaan,
        käyvät vuosi vuodelta sinne ylös
        kumartaen rukoilemaan kuningasta,
        Herraa Sebaotia,
        ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
        Ja mitkä maan sukukunnista
        eivät käy ylös Jerusalemiin
        kumartaen rukoilemaan
        kuningasta, Herraa Sebaotia,
        niille ei tule sadetta.

Ja jos egyptiläisten sukukunta
        ei käy eikä tule sinne ylös,
        ei tule sitä heillekään;
        vaan heitä on kohtaava se vitsaus,
        millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja,
        jotka eivät tule sinne ylös

Tämä on oleva egyptiläisten
        synnin palkka
        ja kaikkien niiden pakanakansojen
        synnin palkka,
        jotka eivät käy sinne ylös

(Jes 66:16-19)

(Sak 14:16-19)

Oli suuri määrä Raamatunkohtia auki,
        ja niin tuli väärä Raamattuviite.

Siis Sakarjan kirjan lopussa
        on tuo teksti
        eikä Jesajan kirjan lopussa.

Raamatussa on useita kohtia,
        jotka osoittavat,
        että Messiaan Valtakunnassa
        on oleva myös pakanoita.

• Anonyymi00036

Raamattu on kokoelma mielikuvitustarinoita ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.
      Uskonharhainen, eheydy sinäkin täysijärkiseksi.

• Et vaikuta täysijärkiseltä.🎃

• Anonyymi00038

Viimeisessä tempauksessa ihminen tajuaa että painonnosto ei olekaan se minun juttu.

• Siinä on perusta mitä on jättänyttekemättä näistä minun lähimmistä veljistäni sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
      On oikeuden mukainen tuomio, ahdistusten aikan katsotaan mitä kukin tekee lähimäiselle, tai jättää tekemättä.

• Anonyymi00042

Nimenomaan. Antikristuksen ajassa ei riitä, että uskoo ja on ottanut omalle kohdalleen vastaan syntiensä sovituksen Jeesuksen veressä. Täytyy myös toimia oikein. Ja täytyy pysyä pyhässä hengessä. Miten se tapahtuu, kannattaisi oppia ennen kuin Raamatut kielletään vaarallisina kirjoina. Nyt opetusta vielä saa vapaasti, kunhan valitsee opettajansa ja Raamattunsa oikein (KJB).

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Nimenomaan. Antikristuksen ajassa ei riitä, että uskoo ja on ottanut omalle kohdalleen vastaan syntiensä sovituksen Jeesuksen veressä. Täytyy myös toimia oikein. Ja täytyy pysyä pyhässä hengessä. Miten se tapahtuu, kannattaisi oppia ennen kuin Raamatut kielletään vaarallisina kirjoina. Nyt opetusta vielä saa vapaasti, kunhan valitsee opettajansa ja Raamattunsa oikein (KJB).

Antik ristus on pimeyden lapsi, joka on henkivaltojen maailman ohjauskessa, menee lopulta kadotukseen.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Usko jeesukseen omana vapahtajaan riittääpahan vallan voittamiseen.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kolmannen enkelin varoitussanoma. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta.

ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU
        Pedon muuttama lepopäivä "SUNNUNTAI" on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli vuodesta 321 jKr. lähtien.
        Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki pysyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

VERTAILUKOHTEET: 2.Moos.31:12-18 ja Ilm.13:11-18 5.Moos.6:1-8
        Jumalan merkki, ja pedon merkki vastakkain. Rangaistuskin sama, eli kuolemantuomio. JUMALAN MERKIN SAPATIN RIKKOMISESTA TUOMIO ON IANKAIKKINEN. Pedon merkin kohdalla, se on pedon aikakauteen liittyvä rangaistus.

1234567---

• Anonyymi00043 kirjoitti:

Kolmannen enkelin varoitussanoma. Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia.

Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta.

ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU
        Pedon muuttama lepopäivä "SUNNUNTAI" on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli vuodesta 321 jKr. lähtien.
        Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki pysyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

VERTAILUKOHTEET: 2.Moos.31:12-18 ja Ilm.13:11-18 5.Moos.6:1-8
        Jumalan merkki, ja pedon merkki vastakkain. Rangaistuskin sama, eli kuolemantuomio. JUMALAN MERKIN SAPATIN RIKKOMISESTA TUOMIO ON IANKAIKKINEN. Pedon merkin kohdalla, se on pedon aikakauteen liittyvä rangaistus.

1234567---

Jumalan vihan alla ovat kaikki jotka elävä synnissä, ovat pimeysdessä, eivät tule valkeuteen.

• Anonyymi00044

Adventisti, sinun uskontosi on lähtöisin paavilta. Paavin kirkko toi kymmenen käskyn muodossa ´sapatin ja sen jälkeen ellen otti paavin tuoman sapatin ja väänsi juutalaisille annetun sapatin vieton riivaajan palvonnaksi.
      Jerusalemin vanhimmat ja apostolit päättivät Mooseksen laista: kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
      Näetkö, ei sanakaan kymmenestä käskystä, vaan kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
      Nyt elätään uuden liiton aikaa. Mooseksen laki, ja lain kivisydän, kymmenen käskyä, kuului vanhaan liittoon, mahtuuko kalloosi?
      Uudessa liitossa on voimassa uuden liiton päämiehen ja ylipapin, Jeesuksen lait! Katso opetuskirjeistä ja täytä kaikki lukemasi!

• Anonyymi00045

Autuas se mies, joka päivät ja yöt tutkii Herran lakia.

1234567---

• Kun katsoo amerikan pastoreita ja dollareiden haalimisia ja show menoa jne jne niin ei jää asia epäselväksi.

• Anonyymi00047

Autuas tutkii miten Jeesus rikkoi sapatin, eikä keksi siitä valeita miten VT:n sapatti muokattu muotoon, joka helppo pitää, mutta jonka varjolla helppo halveksia muita.

• Anonyymi00050
        UUSI

Jeesuksen esimerkki:
        Jeesus meni tapansa mukaan sapattisin synagoogaan opettamaan. ja samalla paransi sairaita.

Seuraa Jeesusta, pidä rukoushuoneesi ovet sapattisin auki jumalanpalveluksille. Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia ei tule halveksia.

1234567---

• Ihminen syntyy tähän maailmaan
      elävänä sieluna.

Sinä päivänä,
      kun ihminen nielaisee
      synnin hedelmän,
      kun synti pääsee ihmisen sisimpään,
      ihmisestä tulee kuollut sielu.

Tällaisen kuolleen sielun
      tulee syntyä uudesti ylhäältä.
      Ei ruumiillisesti, vaan hengellisesti.
      Ja kun Elämän Henki
      taas puhaltaa meissä,
      me olemme siirtyneet
      kuolemasta elämään.
      Emmekä ikinä kuole.

Me olemme kuitenkin
      samaa lihaa ja luuta kuin Aadam.

Vaikka olemmekin syntyneet
      Hengestä uudesti ylhäältä,
      me asumme edelleen
      kuolevaisessa ruumiissa.
      Maan tomusta peräisin oleva
      liharuumiimme
      on tuleva maaksi jälleen.

"Sillä maasta sinä olet,
      ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

Kaikki ihmiset kokevat kerran
      ruumiillisen kuoleman.

"Ihmisille on määrätty,
      että heidän kerran on kuoleminen,
      mutta sen jälkeen tulee tuomio."

Synnymme tähän maailmaan
      kuolevaisessa ruumiissa.
      Kun viimeinenkin ihminen on kuollut,
      tulee viimeinen tuomio.

Eli kaikkia ihmisiä kohtaa
      paitsi ruumiillinen kuolema,
      myös ruumiin ylösnousemus.

Jeesus nousi esikoisena kuolleista.
      Vanhan liiton aikakausi päättyi
      Kristuksen ylösnousemiseen.
      Tuona viimeisenä päivänä
      monta vanhan liiton pyhää nousi ylös.

Seurakuntakauden viimeisenä päivänä
      Kristuksessa kuolleet
      ja me elossa olevat Kristuksen omat
      saamme ylösnousemusruumiin
      ja viedään Isän Kotiin.

Sen jälkeen koittavan
      ahdistuksen ajan viimeisenä päivänä
      ahdistuksen ajan marttyyrit
      ja myös Vanhan Liiton pyhät
      kokevat ruumiin ylösnousemisen.
      Alkaa Messiaan Valtakunta
      tämän maan päällä.

Ja maailmanlopussa
      vihoviimeisenä päivänä
      Hän herättää kaikki,
      jotka vielä haudoissa ovat.

Ja silloin nousevat
      ensimmäisen kerran ylös
      myös kaikki ne,
      joille ylösnousemus ei ole
      elämän ylösnousemus,
      vaan tuomion ylösnousemus.
      Vasta silloin
      kaikki väärät nousevat ylös.
      Ja menevät ikuiseen kauhistukseen.
      Kohtaavat toisen kuoleman.

Ja kaikki
      – niin vanhurskaat kuin väärätkin -
      viettävät ikuisuutensa
      ylösnousemusruumiissaan

"Ja monet
      maan tomussa makaavista heräävät,
      toiset
      iankaikkiseen elämään,
      toiset häpeään
      ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Toisille ylösnousemus
      merkitsee siis elämää,
      toisille tuomiota.

"Älkää ihmetelkö tätä,
      sillä hetki tulee, jolloin kaikki,
      jotka haudoissa ovat,
      kuulevat hänen äänensä
      ja tulevat esiin, ne,
      jotka ovat hyvää tehneet,
      elämän ylösnousemukseen,
      mutta ne,
      jotka ovat pahaa tehneet,
      tuomion ylösnousemukseen."

On siis kaksi erilaista ylösnousemusta:

Ensimmäinen eli elämän ylösnousemus
      tuo vanhurskaat ikuiseen elämään.

Toinen eli tuomion ylösnousemus,
      vie väärät
      ikuiseen kauhistukseen.
      Raamattu ei kuitenkaan
      tunne käsitettä toinen ylösnousemus,
      vaan puhuu sen sijaan
      toisesta kuolemasta.

Jos emme ole osallisia
      ensimmäisestä ylösnousemuksesta,
      kohtaamme toisen kuoleman,
      jolla on silloin valta meihin.

"Autuas ja pyhä on se, jolla on osa
      ensimmäisessä ylösnousemuksessa;
      heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa."

Ylösnousemus koskee
      sekä vanhurskaita että vääriä.
      Sekä oikeamielisiä että väärämielisiä.

"Minä uskon kaiken,
      mitä on kirjoitettuna
      laissa ja profeetoissa,
      ja pidän sen toivon Jumalaan,
      että on oleva ylösnousemus,
      jota nämä itsekin odottavat,
      sekä vanhurskasten että vääräin."

Ja nyt seuraa huono uutinen.

"Ei ole ketään vanhurskasta,
      ei ainoatakaan,
      ei ole ketään ymmärtäväistä,
      ei ketään, joka etsii Jumalaa;
      kaikki ovat poikenneet pois,
      kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
      ei ole ketään,
      joka tekee sitä, mikä hyvä on,
      ei yhden yhtäkään."

Olemme siis vääriä
      emmekä vanhurskaita,
      pahaa tehneitä
      emmekä hyvää tehneitä,
      ja kaukana Jumalasta
      emmekä suinkaan pyhiä
      eli Jumalalle erotettuja.

Voimmeko me välttää
      toisen kuoleman,
      hirvittävän tuomion
      ikuiseen kauhistukseen,
      ja päästä Jumalan yhteyteen.

Kyllä.
      Ja nyt onkin korkea aika kertoa
      todella hyvä uutinen.

"Kristus kärsi kerran kuoleman
      syntien tähden,
      Vanhurskas vääräin puolesta,
      johdattaaksensa meidät
      Jumalan tykö"

On yksi Vanhurskas, joka kuoli
      meidän kaikkien vääräin puolesta.

"Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
      ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      ja saavat lahjaksi vanhurskauden
      hänen armostaan
      sen lunastuksen kautta,
      joka on Kristuksessa Jeesuksessa"

Vanhurskaita eli oikeamielisiä
      ovat ne, jotka ottavat
      Jumalan lahjavanhurskauden vastaan.
      Vääriä ne, jotka sen hylkäävät.

Pelastuminen
      Jumalan valtakuntaan edellyttää
      tästä väärämielisyydestä luopumista
      eli kääntymistä Jumalan puoleen.

Jos meitä ei ole siirretty
      Hänen rakkaan Poikansa
      valtakuntaan,
      kuulumme vielä pimeyden
      valtakuntaan,
      ja meitä odottaa tuomion ylösnousemus
      ikuiseen kauhistukseen.

Elämme Jumalassa tai erossa Hänestä.
      Ja siitä riippuen ylösnousemus
      merkitsee meille
      ikuista elämää tai ikuista kauhistusta.
      Meille kuoleman omille
      tarjotaan ikuista elämää Kristuksessa,
      joka voitti kuoleman.

Viimeinen tuomio koskee
      kuolleita sieluja.
      Heidän nimeään ei enää löydy
      Elämän kirjasta.

Heidän pahoja tekojaan
      ei ole pyyhitty pois tekojen kirjasta.
      Ja niiden mukaan heidät tuomitaan.

Jumalan omien nimiä
      ei pyyhitä pois Elämän kirjasta.

Pahat teot on pyyhitty.

• Anonyymi00048
        UUSI

Paavali ei tunnista mitään tuosta Aadamia palvovasta hölynpölystä, jota sinä kirjoitat.
        Hän kirjoittaaa:

"SAMOIN KUIN yhden ihmisen lankeemus on koitunut KAIKILLE ihmisille kadotukseksi, NIIN MYÖS yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu KAIKILLLE ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi."

"Sillä Jumala on sulkenut KAIKKI tottelemattomuuteen, että hän KAIKKIA armahtaisi."

"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat ja tulevat tuntemaan totuuden."

"For this is good and acceptable in the sight of God our Saviour;
        Who will have all men to be saved, and to come unto the knowledge of the truth."

2:9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

• Anonyymi00049
        UUSI

Puhdistaako kalamos tämän maan, jotta täällä voi tuhatvuotista kautta viettää ?

Näyttää kuitenkin siltä, että tämä maa saastuu, saastuu kaiken aikaa. Pelastuneet Adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole kuolemaa, taivaassa ei ole syntiä, nuorinkaan ei joudu kiroukseen.

1234567---

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Puhdistaako kalamos tämän maan, jotta täällä voi tuhatvuotista kautta viettää ?

Näyttää kuitenkin siltä, että tämä maa saastuu, saastuu kaiken aikaa. Pelastuneet Adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole kuolemaa, taivaassa ei ole syntiä, nuorinkaan ei joudu kiroukseen.

1234567---

Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

"Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Adventistimi on harhaoppi. Toista evankeliumia, jota tulee välttää. Adventtikirkon opetuksissa nähdään että ( tämäkin on muuten merkittävä osa adventtikirkon opetuksissa liittyen "Tutkivaa tuomiota")

"Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön 1. osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti. Tämä heidän kirjasta(Patriarchs and Prophets, s.357)

Tämä tarkoittaa heidän mukaan sitä että Jeesus ei suorittanut työtään täydellisesti loppuun vaan sovitus on vielä keskeneräinen. Heidän mukaansa sovitusta jatketaan vielä taivaassa Jeesuksen toimesta, ja ihan lopussa ihmisten synnit pannaan saatanan päälle. Lopussa siis saatanasta tulee syntiemme sovittaja heidän profeettansa E. Whiten mukaan. Tämän kaltaisiin opetuksiin adventtikirkko nojaa. Saisivat hävetä!
        Tämä adventismi on kavala oppi joka on rinnastettavissa jehovantodistajiin. Ei mikään ns. kristillinen yhteisö opeta kuin adventistit. Väittävät itsestään että ovat mukamas ainoa oikea "Jumalan seurakunta" ja ainoa "pyhä jäännös".
        Jokainen voi jo tällä palstalla huomata heidän pursuavaa ihmispalvontaa jota heillä on E. Whitea kohtaan. Näkevät raamatun opetukset vain tämän E. Whiten harhojensa opastamana.

Seuraan Adventisti ylifariseuksen näkemyksiä, ja näkyjä, ei tarvitse hävetä.

Tutki van tarkasti ylifariseuksen kirjoitusta "ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU"

1234567---

• Anonyymi00053
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Paljon on niitä, jotka luulevat olevansa oikeassa, noustessaan Jumalan yläpuolelle julistuksellaan, että Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatti ei kuulu enää Uuden Liiton kristityille.
        Tämä on vakavaa harhaoppia !

1234567---

• Anonyymi00055
        UUSI

Tämä on todella paksua valhetta !!!!

" Ihminen syntyy tähän maailmaan
        elävänä sieluna.

Sinä päivänä,
        kun ihminen nielaisee
        synnin hedelmän,
        ihmisestä tulee kuollut sielu. "

Ihminen on Hengellisesti kuolleessa tilassa siihen asti, kunnes uudestisyntymässä tulee Eläväksi !

Mutta tuon kalamoksen valheen mukaan siis vauvalla jo olisikin Pyhä Henki ja sitten vauva sen menettäisi siinä kohtaa kun tekee syntiä.

Todella paksu valhe !

Nämä tälläiset harhaopit ovat kalamoksen omia vääriä järjenpäätelmiä pelkästään !

• Anonyymi00056
        UUSI

Tässä taas valhe !!!

" Jumalan omien nimiä
        ei pyyhitä pois Elämän kirjasta. "

Raamattu sanoo selvästi sen, että jos uskova luopuu uskostaan, niin hänen nimensä pyyhitään pois elämän kirjasta !

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

Joten silkkaa valhetta ja eksytystä, jonka sanoma on väärä, eli tämä valhe siis " kerran pelastunut on aina pelastunut", vaikka Raamattu sanoo monessa kohtaa sen, että pelastuksen voi menettää !!!

• Anonyymi00057
        UUSI

Enkä edes viitsi perata koko kalamoksen kirjoitusta, kun jo kokemuksesta tiedän sen vilisevän harhaoppeja ja silkkaa valetta ja eksytystä !

Itse en pidä kalamosta edes uudestisyntyneenä, sillä niin pahasti hän on monessa kohtaa väärässä järjen päätelmineen.

6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

Varokaa tätä eksynyttä eksyttäjää ja hänen myrkky keitoksiaan !!!

• UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Tämä on todella paksua valhetta !!!!

" Ihminen syntyy tähän maailmaan
        elävänä sieluna.

Sinä päivänä,
        kun ihminen nielaisee
        synnin hedelmän,
        ihmisestä tulee kuollut sielu. "

Ihminen on Hengellisesti kuolleessa tilassa siihen asti, kunnes uudestisyntymässä tulee Eläväksi !

Mutta tuon kalamoksen valheen mukaan siis vauvalla jo olisikin Pyhä Henki ja sitten vauva sen menettäisi siinä kohtaa kun tekee syntiä.

Todella paksu valhe !

Nämä tälläiset harhaopit ovat kalamoksen omia vääriä järjenpäätelmiä pelkästään !

Elävän täytyy ensin kuolla,
        jotta voisi syntyä uudesti.

• Anonyymi00060
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

Elävän täytyy ensin kuolla,
        jotta voisi syntyä uudesti.

Höpö höpö !

Et tajua yhtään mitään Hengellisistä asioista.

Juttusi ovat älyttömiä ja vääriä järjen päätelmiä vain.

En viitsi alkaa edes sinulle selittämään, kun sinä umpisokeana et ymmärrä kuitenkaan mitään ja harhoissasi kuvittelet itse kuitenkin paljon ja oikein ymmärtäväsi.

• Anonyymi00061
        UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tässä taas valhe !!!

" Jumalan omien nimiä
        ei pyyhitä pois Elämän kirjasta. "

Raamattu sanoo selvästi sen, että jos uskova luopuu uskostaan, niin hänen nimensä pyyhitään pois elämän kirjasta !

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

Joten silkkaa valhetta ja eksytystä, jonka sanoma on väärä, eli tämä valhe siis " kerran pelastunut on aina pelastunut", vaikka Raamattu sanoo monessa kohtaa sen, että pelastuksen voi menettää !!!

Missä kohtaa Raamattu sanoo, että nimiä pyyhitään pois Elämän kirjasta?

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattu sanoo, että nimiä pyyhitään pois Elämän kirjasta?

Tässä siitä puhutaan:

Ilm. 3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

• Anonyymi00063
        UUSI
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Tässä siitä puhutaan:

Ilm. 3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.

7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
        8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

*En* pyyhi pois hänen nimeään Elämän kirjasta (Ilm 3:5)

- toisin kuin "rakentajat", "Eelin pojat" ja heidän "kirjurinsa" olivat tehneet ja jäivät siitä kiinni. Se tuosta ensin tulee mieleen.

Sitten oli monta "kuollutta" väärää profeettaa ja eksyttäjää, joita Elämän kirja ei tuntenut. Ei niitä tarvinnut pyyhkiä sieltä. Niiden kääröt heitettiin tuleen niin kuin kuivettuneet oksat. (Ilm 20:12,15; Tuomas 52; Joh 15:6)

"Ken on likellä minua, on likellä tulta" sanoi Hyvä Paimen. "Ken on kaukana minusta, se on kaukana valtakunnasta." (Tuomas 82)

Sellainen oli Israelin Hyvä Paimen, joka tuomitsi oikeudenmukaisesti niin eläviä kuin luopioita epäsuosion ja pimeyden aikakauden (Fanuta) lopussa jumalallisen suosion aikakauden (Rahuta) eli aionin alkamiseksi. Far... heprealaisten heprealaiset arkkivihollisina menettivät asemansa ja tukikohtansa.

Minustakin tuo siteeraamasi 6. jae tosiaan ansaitsisi huomiota. Eikö se ole sangen kiusallinen kirkonmenojen kannalta? Mitä krusifikseista pitäisi ajatella?

• Anonyymi00064
        UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Enkä edes viitsi perata koko kalamoksen kirjoitusta, kun jo kokemuksesta tiedän sen vilisevän harhaoppeja ja silkkaa valetta ja eksytystä !

Itse en pidä kalamosta edes uudestisyntyneenä, sillä niin pahasti hän on monessa kohtaa väärässä järjen päätelmineen.

6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

Varokaa tätä eksynyttä eksyttäjää ja hänen myrkky keitoksiaan !!!

Nellie Oleson höpisee taas omiaan ja väittää noita höpinöitään raamatullisiksi. Uupelo!

• Anonyymi00065
        UUSI
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Nellie Oleson höpisee taas omiaan ja väittää noita höpinöitään raamatullisiksi. Uupelo!

Kaikki vain eivät Raamatun mukaan pelastu, vaikka sinä kuinka yrittäisit itse itsellesi niin vakuutella !

• Anonyymi00054
      UUSI

Siellä ne on hautuumaalla vierekkäin siistissä rivissä toisiaankin paremmat ja aidoimmatkin ylöstemmattavat.
      Sulassa sovussa ei ole enään tulkintaa tahi ristiriitaa.

• UUSI

Siellä on vain vainajien maatuvat ruumiit.
        Ihminen itse on
        joko Jumalan Paratiisissa
        tai sitten tuonelassa
        odottamassa ruumiin ylösnousemusta.

• Anonyymi00058
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

Ihminen itse on
        tai sitten tuonelassa

Höpö höpö, paratiisi ei ole auki kun se Jeesus ei tullut luvatusti uudestaan edes aikalaisilleen, heitä ylös tempaamaan.

• Anonyymi00059
        UUSI
        kalamos kirjoitti:

Ihminen itse on
        tai sitten tuonelassa

Ehkä niin. Lopulta kuitenkin jokaisen uskonnon, opin ja varmuuden ylle laskeutuu sama hiljaisuus. Kuvitelmat loppuvat, multa jää. 🪦

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe