Voi viivästyttää Alv- palautuksia jopa 4kk.
Verottajan perkele
Anonyymi-ap
1375
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 13
Vanhimmat
Harva yritys elää ja toimii pelkillä alv:n palautuksilla.
Jos kirjaat 10.000e laskun asiakkaalle maksat siittä jo 2550e pelkkää alv. Yrittäjät on sellaisia alvin kerääjiä hyvinvointivaltiolle.
Kerää kyllä, mutta rahan saa asiakkaalta, jonka hinnoissa nuo alvit on mukana.
Se riippuu täysin ostoista
Jos myyt vaikka jonkun autonosturin tms. kalliimman kilkkeen ulos, niin kyllähän siinä etukäteen on tiedossa, että ei ne alv-palautukset heti viikossa tilille tule.
1- 2 miehen rakennusfirmani töitä on sopivasti, mutta en halua kasvattaa yritystäni yhtään en yhtään. Syy verot ja vielä kerran verot.
No millä lailla sun firman verotus mielestäsi kovenee tai vaikeutuu, jos otat kolmannen taikka neljännen kaverin siihen töihin?
Minä en usko verojen olevan se suurin vaikeus ollenkaan. Enemmän vaivaa on siitä, että löytyykö kaikille ukoille koko ajan töitä, ja mistä seuraava projekti löytyy. Kaikenlaiset joka viikkoiset väen sairastelemiset, tuleeko joka aamu töihin, huono työn osaaminen, slarvailu ja muu.
Ne siinä on enemmän vaivana, kuin kaikille yrityksille samana oleva verotus.
Tuo on pelkkä harha että verojen takia ei pysty työllistää enempää.
Fakta on vain se että 1 työntekijä vie jo 20% yrittäjän oman työn tuotosta.
2 työntekijää vie jo sen 40% mutta yrittäjä voi vielä kompensoida tuon kiristämällä tahtia.
Jokainen tajuaa että kun työntekijöitä tulee lisää ja jokainen vie 20% yrittäjän tienestistä niin raja tulee vastaan.
Se miksi luullaan että se on verottaja joka vie rahat on syy siinä että verot ja työnatajamaksut maksetaan vasta seuraavassa kuussa ja silloihan on ne rahat jo kulutettu.
Palkka ja palkkakustannukset ovat n. 20% liian korkeat suhteessa tuottavuuteen, siinä se todellinen syy.
Omalla kohdallani parani tulos 50 000€ kun irtisanoin 3 työntekijää.
Veronmaksukyky parani huomattavasti.
Aika outo käsitys, että joku palkkaisi työntekijän ilman että hyötyisi siitä.
Jos noin yrittäjä tekee, niin tulevaisuus ei varmasti ole auvoista yritykselle.
Joo, kyllä tuommoiset pitää osata laskea etukäteen, että mitä ne palkollisen kulut tulee olemaan.
Suomessa on noin 230.000 yhden hengen yritystä, eli siis yksinyrittäjiä. Siellä on tuollaiset laskelmat tehty.
On todettu että oman alan toimeksiantoja ei ole niin paljon ja niin vakaasti, että ensimmäisen työntekijän voisi palkata.
Oletko koskaan miettinyt että on aloja joissa ei voi urakoita tehdä yksin, vaan tarvitaan tiimi.
Kun tiimiin tarvitaan 4 henkilöä joista yksi on yrittäjä niin ilman materaalimyyntiä yrittäjälle ei jäisi juurikaan palkkaa.
Jos yrittäjä irtisaoo kaikki työntekijät niin hän ei voi enään ottaa niitä urakoita.
Itse tein kyseisenlaista työtä.
Irtisanoin suurimman osan työntekijöistä ja korvasin heidät urakoitsijoilla.
Osan keikoista pystyin tekemään 2 tiimillä mutta osassa tarvitsin 4 henkilöä.
Ongelma oli että noissa 2 henkilön keikoissa ei edes materiaalin myynti riittänyt kun keikan hoiti työntekijät.
Mitä enemmän teet töitä sitä enemmän maksat veroja. Sano tuon järkikin.
Kun ei tee mitään, niin ei maksa penniäkään veroja. Näin yksinkertaista se on, kun asian oikein kunnolla osaa.