Suomen kansanedustajien määrä 200 kpl, väkiluku 5 650 152 kpl

Anonyymi-ap

Vertailun vuoksi
- Saksan väkiluku 83 644 058 , arvio 2026 puolivälissä. kansanedustajia 733 kpl

-Italian väkiluku 58 926 166, arvio v 2026 puolivälissä, kansanedustajia 600 kpl

Espanjan väkiluku 47 873 777, kansanedustajia 350 kpl

Isot valtiot näkyvät hyvin pärjäävän suhteessa paljon pienemmillä edustajamäärillä, samoin pienemmillä kuluilla. Tyhjästä byrokratiasta turha maksaa.

Koska toinen tosiasialliset päätökset tekevä edustajisto istuu brysselissä, miksi pitäisi tämän maan ylisuurelle eduskunnalle maksaa
ylisuuria palkkioita, koska poissaolot suuret, ja työajaksi oletettuna
näytään viihtyvän rahaa tekemässä viihdeohjelmiksi väitetyissä?
Eduskunta ainakin puoliksi, kyllä palkkioista ja verottomista lisäeduista hulppeat summat verorahaa säästyy!

2

<50

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Suomessa on kansanedustajia puolet liikaa. 100 kansanedustajaa riittäisi hyvin. Miten tähän päästäisiin. Pitäisikö tehdä kansalaisaloite tuon asian saamiseksi eduskunnan käsittelyyn?

• Anonyymi00002

Kansalaisaloite olisi todella hyvä, mutta ei kukaan kansanedustaja vie sitä eteenpäin, eivät varmasti omia "työpaikkojaan" ala vähentämään.
        Olisi todella syytä saada kansanedustajien määrää vähennettyä, säästyisi miljoonatolkulla valtion varoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1053
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      21
      990
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      833
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      49
      801
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      45
      712
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      649
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      595
    9. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      60
      583
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      560
    Aihe