Juhannus = konventti

Anonyymi-ap

Mahtaa olla hauskaa :D

Kukin taaplaa tavallaan..

33

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ei ollut hauskaa. Tylsää ja puuduttavaa.
      Mutta saihan siinä istuessa ottaa päiväunet.

      • Anonyymi00003

        Minä en mennyt konventtiin. Tylsää ja puuduttavaa. En edes netistä seurannut. Seuraan ainoastaan jw.orgia ja jwlibrarya. Ne riittävät minulle.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Minä en mennyt konventtiin. Tylsää ja puuduttavaa. En edes netistä seurannut. Seuraan ainoastaan jw.orgia ja jwlibrarya. Ne riittävät minulle.

        Minäkin seuraan jw.orgia jonkin verran, mutta hyvin kriittisesti.


    • Anonyymi00002

      Missä on ollut konventteja juhannuksena? Ainakin Ouluhallissa on perinteisesti ollut. Väkimäärä tosin on puolittinut huippuvuosista.

    • Yllätys yllätys. Minäkään en mennyt jt konventtiin. Mutta minullapa oli hyväksyttävä syy toisin kuin näillä puoliluopioilla.
      Katsos pidimme jessulin kesken veljelliset peräilmakilvoittelut taivaassa, ja siinä tuoksinassa minulta nyrjähti lievästi peräsuoli. Ei pahasti, mutta sen verran kuitenkin, että taivaan poppamies kehoitti lepuuttamaan peräsuolta jonkin aikaa, kotitarpeiksi voi vähäsen päästellä, mutta konventtikunnossa se ei ole. Antoi vielä lääkkeeksi pullon mustaa lutaa ja kampveerttia.
      En siten viitsi puolikuntoisena kampeutua huvipaikalle.

    • Anonyymi00005

      On ollut jälleen valtava ilonaihe viettää kolme päivää sen hengellisen ravinnon yltäkylläisyydessä, jota Jeesuksen vuonna 1919 nimittämä Järjestön Hallintoelin eli Uskollinen ja Ymmärtäväinen Orja jakaa oikeaan aikaan Jumalan ohjauksessa! Se todella tuntuu upealta olla varma, että Järjestö on Ainoa Jumalan Tietokanava Maan Päällä!

      Kesän kohokohdan, Jehovan todistajien vuoden 2026 kesäkonventin teemana oli ”Onnellisuus joka kestää”!

      Ohjelman kohokohdat:

      Videosarja: Konventissa esitettiin jaksot 4, 5 ja 6 laajasta, 18-osaisesta elämäkerrallisesta videosarjasta Hyvä uutinen Jeesuksen mukaan.

      Perjantai: Tutkittiin miksi rakkaus ei koskaan häviä ja miten sitä voi osoittaa vaikeuksista huolimatta.

      Lauantai: Käsiteltiin Raamatun periaatteita ja antamisen onnellisuutta.

      Sunnuntai: Tänään ohjelma keskittyi hengellisen näkökulman säilyttämiseen ja onnellisuuden lähteisiin.

      Järjestössä hengellisyys toteutuu hyvin virkistävällä tavalla, aina Jumalan Tahdon Mukaisesti! Ja muistathan, ettei kolehtiakaan kerätä missään Järjestön Tilaisuuksissa!

      • Anonyymi00006

        Lauantaina siis rahan ruinausta, antamisen onnellisuus...


      • Anonyymi00007

        Kastettiinx ketää? Ei varmaan?


      • Anonyymi00008

        "Ja muistathan, ettei kolehtiakaan kerätä missään Järjestön Tilaisuuksissa!"

        Ei aivan noin, sillä lahjalaatikko ja kolehtihaavi ovat lain kannalta sama asia.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kastettiinx ketää? Ei varmaan?

        Kiinnostaisi tietää. Veikkaan, että muutama noin 10 v todistajaperheeseen syntynyt, aikuiskäännynnäisiä ei ketään.


      • Anonyymi00011

        Järjestö kasvaa maailmanlaajuisestikin valtavalla vauhdilla! Maailmanlaajuisesti liikkeeseen kastetaan suuria määriä uusia jäseniä – esimerkiksi palvelusvuonna 2019 heitä kastettiin maailmalla yli 300 000! Nämä jatkuvan kasvun luvut ovat todiste Jumalan Järjestön voittokulusta kaikkialla maailmassa! Myös Suomessa kasvu on ollut valtavaa mm. 1900-luvulla! Jokaisella alueella kasvussa on tasaisemman kasvun vaiheitsa. Hyvin mukana olevien Julistajien ansiosta Valtakunnan Hyvä Uutinen menee eteenpäin hurjaa vauhtia!


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        "Ja muistathan, ettei kolehtiakaan kerätä missään Järjestön Tilaisuuksissa!"

        Ei aivan noin, sillä lahjalaatikko ja kolehtihaavi ovat lain kannalta sama asia.

        Lain!? Jumalan Järjestö on aina toiminut vapaaehtoisten lahjoitusten periaatteella! Se on Raamatun Periaate ja Järjestön toiminta kasvaa! Kolehtihaavin tunkeminen kasvojen eteen on tungettelevaa ja velvoittavaa! Sitä ei Järjestön kokouksissa käytetä - kolehtia ei kerätä eikä ole koskaan kerätty Järjestön kokouksissa!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Järjestö kasvaa maailmanlaajuisestikin valtavalla vauhdilla! Maailmanlaajuisesti liikkeeseen kastetaan suuria määriä uusia jäseniä – esimerkiksi palvelusvuonna 2019 heitä kastettiin maailmalla yli 300 000! Nämä jatkuvan kasvun luvut ovat todiste Jumalan Järjestön voittokulusta kaikkialla maailmassa! Myös Suomessa kasvu on ollut valtavaa mm. 1900-luvulla! Jokaisella alueella kasvussa on tasaisemman kasvun vaiheitsa. Hyvin mukana olevien Julistajien ansiosta Valtakunnan Hyvä Uutinen menee eteenpäin hurjaa vauhtia!

        Ja pois lähtee saman verran.


      • Anonyymi00015

        Kun katselee JT:a,niin tulee mieleen:"missähän se onnellisuus piileksii?"


      • YhteisPeräilma näkyy virvoittavan suurenmoisesti. Niiku raamatun mukaan Kantsareetin järven rannalla, kun jeesus syödä hotkaisi viisi leipää ja kaksi affenta . Sitten hän nousi suuuuuren kiven päälle, ja ryhtyi alkamaan. Ja koko uimassa ollut väki -5000 henkilöä- riemuiten yhtyi Peräilman laskemiseen.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Järjestö kasvaa maailmanlaajuisestikin valtavalla vauhdilla! Maailmanlaajuisesti liikkeeseen kastetaan suuria määriä uusia jäseniä – esimerkiksi palvelusvuonna 2019 heitä kastettiin maailmalla yli 300 000! Nämä jatkuvan kasvun luvut ovat todiste Jumalan Järjestön voittokulusta kaikkialla maailmassa! Myös Suomessa kasvu on ollut valtavaa mm. 1900-luvulla! Jokaisella alueella kasvussa on tasaisemman kasvun vaiheitsa. Hyvin mukana olevien Julistajien ansiosta Valtakunnan Hyvä Uutinen menee eteenpäin hurjaa vauhtia!

        Nähtävästi kaikkialla muualla kasvaa, mutta Suomessa vähenee.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Nähtävästi kaikkialla muualla kasvaa, mutta Suomessa vähenee.

        Ja 300.000 on maailman väestöstä 0,003 promillea.
        Evankelisia uusia uskoontulleita on vuosittain useita miljoonia. Liikkuu 10-20 miljoonan välissä.
        He ovat suullaan tunnustaneet,että Jeesus on heidän Herransa.
        Jt:t ei sitä tee.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Ja 300.000 on maailman väestöstä 0,003 promillea.
        Evankelisia uusia uskoontulleita on vuosittain useita miljoonia. Liikkuu 10-20 miljoonan välissä.
        He ovat suullaan tunnustaneet,että Jeesus on heidän Herransa.
        Jt:t ei sitä tee.

        Tässä asiassa todistajat pelaavat molempia vaihtoehtoja. Jos kasvua tulee, se on Jehovan siunausta ja todiste oikeasta uskonnosta. Jos kasvua ei tule, niin sehän oli odotettavissa ja niin ikään todiste oikeasta uskonnosta. Kävi miten vain, se selitetään aina parhain päin.

        Silti todistajat mieluummin näkisivät kasvua ja ovat harmissaan siitä, että yleensä länsimaissa ja Suomessa toiminta on silminnähden hiipunut viime vuosikymmeninä. Ei tästä ole mitään epäselvää, vaikka järjestö niukasti lukuja julkaiseekin.

        Masentava ja masentunut uskonto. Väki vanhenee eikä uutta tule riittävästi tilalle.


    • "Juhannus = konventti"
      Kuvaavampi yhtälö olisi kyllä tämä:
      Juhannus+Hernevelli+Eurokossu+ harmaa alepuku = Peräilma+konventti.

      • Anonyymi00018

        Joo. Siellä on tilaa missä paukutella. Tilaa on ja lähin istuu 10m päässä. Joten:"antaa haista vaan". Kukaan ei haista taikka kuule.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Joo. Siellä on tilaa missä paukutella. Tilaa on ja lähin istuu 10m päässä. Joten:"antaa haista vaan". Kukaan ei haista taikka kuule.

        Kyllä yuohwa-setä, pyhä henki ja jeesus kuulevat. Ja ovat varmasti riemuissaan.


    • Anonyymi00019

      Onhan nyt saatu naisväki raaputtamaan pois purukumit jäähallista, jolla sitten voidaan kehua jt:t siisteiksi, ja saada ehkä alempi vuokra taas ensi vuonna ?

      • Anonyymi00020

        W
        Kyllä on pa*ska homma raaputella purukumeja istuimista.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        W
        Kyllä on pa*ska homma raaputella purukumeja istuimista.

        Se on suuremmoinen etu.
        Ja jos tienraivaaja saa tuntihyvityksiä.


    • Anonyymi00022

      Montax kastettii? Olix muit kö jehovie omii lapsii? Ei varmaa!

      • Anonyymi00023

        Me ainakin päästiin kavereiden kaa ripille juhannuksena! Meidän luokalla on yks jehova, jonka piti mennä kasteelle kans nyt juhannuksena, mut se ei mennykään! Nyt sen iskä ei puhu sille enää mitään kai koskaan. Ihme porukkaa. Onko jehovat aina kauheen masentuneit?


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Me ainakin päästiin kavereiden kaa ripille juhannuksena! Meidän luokalla on yks jehova, jonka piti mennä kasteelle kans nyt juhannuksena, mut se ei mennykään! Nyt sen iskä ei puhu sille enää mitään kai koskaan. Ihme porukkaa. Onko jehovat aina kauheen masentuneit?

        -Itse asiassa siellä on todettu paljon mielisairauksia:

        "Jo vuosia kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä. Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä. Ajattelin usein, että nämä henkilöt olivat poikkeustapauksia ja ainoastaan sattuneet tuttavapiiriin. Ristiriitainen olo syntyi siitä, että "maailmallisten" työ- ja harrastustuttavien keskuudessa tällaista ilmiötä ei juurikaan ollut.

        Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti."

        Ja tästä linkistä voit lukea lisää, psykiatrien tutkimuksisa:

        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        -Itse asiassa siellä on todettu paljon mielisairauksia:

        "Jo vuosia kiinnitin useammassa seurakunnassa huomiota siihen, että monet tuntemamme sisaret napsivat mielialalääkkeitä ja veljillä rankempikin ryyppääminen oli yleistä. Nämä tavat eivät kerro kovinkaan onnellisista ihmisistä. Ajattelin usein, että nämä henkilöt olivat poikkeustapauksia ja ainoastaan sattuneet tuttavapiiriin. Ristiriitainen olo syntyi siitä, että "maailmallisten" työ- ja harrastustuttavien keskuudessa tällaista ilmiötä ei juurikaan ollut.

        Ovatko mielenterveysongelmat yleisempiä Jehovan todistajilla? Selvittelin asiaa ja osoittautui, että kysymystä on tutkittu myös tieteellisesti."

        Ja tästä linkistä voit lukea lisää, psykiatrien tutkimuksisa:

        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

        Voi hyvänen aika! Onko siellä sellaista! Eikö tuo tuollainen ole jo vaarallista mielenterveydelle? Kyllä kirkossa käynti on sentään turvallista eikä ketään karteta!


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Onko siellä sellaista! Eikö tuo tuollainen ole jo vaarallista mielenterveydelle? Kyllä kirkossa käynti on sentään turvallista eikä ketään karteta!

        Kirkossa käynti ei anna aihetta mihinkään.

        Lahko puolestaan tulee ovelle kysymään että mikset nyt käynyt valtakunnansalilla kuten toivotimme tervetulleeksi viimeksi käydessäsi.

        Sitten kun on siteitä lakoon on painostusmahdollisuudet, ja niitä käytetään. Kun jotain ruvetaan saamaan jäeneksi, ruvetaan saman tien painostamaan ihmissuhteiden katkaisuun lahkoon kuulumattomiin ihmisiin.

        Pihalla valvotaan että iltavieras jää tosiaan iltavieraaksi eikä jää yöksi.

        Todistajilla on velvollisuus käräyttää jt havaitsemistaan lahkorikkeistä. Ja käräyttäjä "ansioituu" tällä lahkopomon silmissä.

        Liian monet ja monenlaiset säännöt ja määräykset ovat sellaista, mikä käy jo mielenterveyden päälle. Vahinkorikkomuksesta värvätty tuntee syyllisyyttä ja huonoutta jo siitäkin. Tuo elämänmuoto tuo raskaita ajankäyttö- ja elämänmuotovaatimuksia
        ja -rajoituksia.

        Siihen tapaan. Kun värvätty vielä saattaa tosissaan yrittää päteä ja pärjätä


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kirkossa käynti ei anna aihetta mihinkään.

        Lahko puolestaan tulee ovelle kysymään että mikset nyt käynyt valtakunnansalilla kuten toivotimme tervetulleeksi viimeksi käydessäsi.

        Sitten kun on siteitä lakoon on painostusmahdollisuudet, ja niitä käytetään. Kun jotain ruvetaan saamaan jäeneksi, ruvetaan saman tien painostamaan ihmissuhteiden katkaisuun lahkoon kuulumattomiin ihmisiin.

        Pihalla valvotaan että iltavieras jää tosiaan iltavieraaksi eikä jää yöksi.

        Todistajilla on velvollisuus käräyttää jt havaitsemistaan lahkorikkeistä. Ja käräyttäjä "ansioituu" tällä lahkopomon silmissä.

        Liian monet ja monenlaiset säännöt ja määräykset ovat sellaista, mikä käy jo mielenterveyden päälle. Vahinkorikkomuksesta värvätty tuntee syyllisyyttä ja huonoutta jo siitäkin. Tuo elämänmuoto tuo raskaita ajankäyttö- ja elämänmuotovaatimuksia
        ja -rajoituksia.

        Siihen tapaan. Kun värvätty vielä saattaa tosissaan yrittää päteä ja pärjätä

        Voi voi! Vai on se noin pahaksi jo mennyt! En tiennytkään! Se oli joskus 1990-luvulla, kun tunsin yhden vanhemman todistajapariskunnan ja ainakin heillä tuntui olevan vielä ihan ok-draivi päällä, kun ei ollut tietokoneita! Sitten kaikki on mennyt sekaisin varmaan näissä kaupallisissa "uskonnoissa" kun kaikki pankitkin ovat vain tietokoneilla ja nyt sitten vielä ihmiset kohta pakotetaan rukoilemaan tietokoneilla tekoälyä! Hyvä, kun monet ovat jo ehtineet päästä taivaan kotiin täältä hullunmyllystä!!


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Voi voi! Vai on se noin pahaksi jo mennyt! En tiennytkään! Se oli joskus 1990-luvulla, kun tunsin yhden vanhemman todistajapariskunnan ja ainakin heillä tuntui olevan vielä ihan ok-draivi päällä, kun ei ollut tietokoneita! Sitten kaikki on mennyt sekaisin varmaan näissä kaupallisissa "uskonnoissa" kun kaikki pankitkin ovat vain tietokoneilla ja nyt sitten vielä ihmiset kohta pakotetaan rukoilemaan tietokoneilla tekoälyä! Hyvä, kun monet ovat jo ehtineet päästä taivaan kotiin täältä hullunmyllystä!!

        Eikös nyt pitänyt keskustella konventeista ja kesästä? Ei konventeissa ainakaan mitään tietokoneita rukoilemiseen tarvita! Tietokoneet ovat hyvä renki, myös apostoli Paavali olisi varmasti käyttänyt älypuhelinta ja Järjestön applikaatioita, jos vain tuon ajan tekniikka olisi sellaisiin taipunut! Nyt elämme jo pitkälle kolmatta vuosituhatta! Paavali ei oikein kauaa edes ensimmäistä!


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Eikös nyt pitänyt keskustella konventeista ja kesästä? Ei konventeissa ainakaan mitään tietokoneita rukoilemiseen tarvita! Tietokoneet ovat hyvä renki, myös apostoli Paavali olisi varmasti käyttänyt älypuhelinta ja Järjestön applikaatioita, jos vain tuon ajan tekniikka olisi sellaisiin taipunut! Nyt elämme jo pitkälle kolmatta vuosituhatta! Paavali ei oikein kauaa edes ensimmäistä!

        Älä sekota tähän Paavalia.
        Tietokoneet on hyvä renki,mutta huono isäntä. Ja pahemmaksi menee.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Älä sekota tähän Paavalia.
        Tietokoneet on hyvä renki,mutta huono isäntä. Ja pahemmaksi menee.

        Hyvin kommentoitu! Viisi tähteä!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe