Rikkaat maksamaan

Anonyymi-ap

Miksi ihmeessä kustannamme hoivapalvelut rikkaille? Olisi reilua ja oikeudenmmukaista, että rikkaat maksaisivat hoivapalveluistaan tarvittaessa omaisuuttaan myymällä.

94

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kuka on mielestäsi rikas? Mihin pistetään raja?

      Yksityisessä hoitopaikassa ympärivuorokautinen hoito maksaa n. 5000 €/kk.
      Vuodessa se on jo 60 000 €.

      • Anonyymi00023

        Rikkaat maksavat usean huonotuloisen hoivapalvelut sekä hoivahenkilöiden palkat. Eikö rikas voisi saada maksamiaan palveluja myös itselleen?


      • Anonyymi00033

        Rikas on se jolla enemmän omaisuutta kuin sinulla tai ansaitsee enemmän.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Rikkaat maksavat usean huonotuloisen hoivapalvelut sekä hoivahenkilöiden palkat. Eikö rikas voisi saada maksamiaan palveluja myös itselleen?

        Tämä on juuri se mitä SDP linjaa - yrityksille lisää veroja, "rikkaat" maksaa.

        Aloittaja ei vaan tiedä hoivapalveluiden hinnan määräytyvän maksukyvyn mukaan.

        Tämä nähtiin Marinin hallituksen aikana, rahasta ei ollut pulaa


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Tämä on juuri se mitä SDP linjaa - yrityksille lisää veroja, "rikkaat" maksaa.

        Aloittaja ei vaan tiedä hoivapalveluiden hinnan määräytyvän maksukyvyn mukaan.

        Tämä nähtiin Marinin hallituksen aikana, rahasta ei ollut pulaa

        Iso osa tuosta hinnasta valuu sijoittajien taskuihin, vievät kaiken minkä vain irti saavat.


    • Anonyymi00002

      Hoivakodin vanhus maksaa eläkkeestä niin, että käteen jää lääkkeiden jälkeen alle 200 €. Kunta maksaa erotuksen, usein yksotyisellle, hoivakodille.

      Jos eläke on korkea, jää kunnalle vähemmän maksettavaa.

      Jos vanhus on saanut elantonsa pääomatuloina ja eläkettä ei kerry, niin en tiedä, miten silloin homma menee. Todella isotuloinen ei ehkä mene perustason hoitokotiin, vaan hoitaa hoidon viimeisen päälle.

      Oli omaisuutta paljon tai vähän, se jää perinnöksi.

      • Anonyymi00060

        "Hoivakodin vanhus maksaa eläkkeestä niin, että käteen jää lääkkeiden jälkeen alle 200 €. Kunta maksaa erotuksen, usein yksotyisellle, hoivakodille."

        Eli mitä rikkaampi/kovapalkkaisempi oli, sitä enemmän maksaa vastaavasta hoidosta, kuin äärivihervasemmistolainen!!!!


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        "Hoivakodin vanhus maksaa eläkkeestä niin, että käteen jää lääkkeiden jälkeen alle 200 €. Kunta maksaa erotuksen, usein yksotyisellle, hoivakodille."

        Eli mitä rikkaampi/kovapalkkaisempi oli, sitä enemmän maksaa vastaavasta hoidosta, kuin äärivihervasemmistolainen!!!!

        Hyvä, niin sen pitääkin olla.


    • Anonyymi00003

      Rikas on se jolla on omaisuutta. On reilua ja oikeudenmukaista, että omaisuutta käytetään hänen oman hoitonsa kustantamiseen.

      • Anonyymi00006

        Likipitäen kaikilla on omaisuutta, eli kaikki on rikkaita. Toisilla vaan on kertynyt matkan varrelta enemmän sitä omaisuutta.


      • Anonyymi00011

        Kerro mikä se raja on äläkä jauha potaskaa. Millä omaisuuden määrällä on rikas?

        Sinun mukaan Kajaanissa omassa kaksiossa asuva mummo on rikas. Asunnon arvo on n. 40 000.
        Asunnon myynnillä ei pysty rahoittamaan edes yhden vuoden hoitomaksuja yksityisessä hoitopaikassa. Tämän jälkeenkä mummo siittetään kunnan hoitoon, kun mummo on köyhä?

        Suurin osa Suomalasisten varallisuudesta on kiinni asunnoissa. Pitääkö asunto myydä heti kun joutuu hoitoon?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kerro mikä se raja on äläkä jauha potaskaa. Millä omaisuuden määrällä on rikas?

        Sinun mukaan Kajaanissa omassa kaksiossa asuva mummo on rikas. Asunnon arvo on n. 40 000.
        Asunnon myynnillä ei pysty rahoittamaan edes yhden vuoden hoitomaksuja yksityisessä hoitopaikassa. Tämän jälkeenkä mummo siittetään kunnan hoitoon, kun mummo on köyhä?

        Suurin osa Suomalasisten varallisuudesta on kiinni asunnoissa. Pitääkö asunto myydä heti kun joutuu hoitoon?

        Kyllä, jos ei muuten rahat riitä ja on selvää, ettei pysty enää muuttamaan takaisin ja asunto jää hyödyttömäksi.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kerro mikä se raja on äläkä jauha potaskaa. Millä omaisuuden määrällä on rikas?

        Sinun mukaan Kajaanissa omassa kaksiossa asuva mummo on rikas. Asunnon arvo on n. 40 000.
        Asunnon myynnillä ei pysty rahoittamaan edes yhden vuoden hoitomaksuja yksityisessä hoitopaikassa. Tämän jälkeenkä mummo siittetään kunnan hoitoon, kun mummo on köyhä?

        Suurin osa Suomalasisten varallisuudesta on kiinni asunnoissa. Pitääkö asunto myydä heti kun joutuu hoitoon?

        Omaan kotiin kodinhoitopalvelut.
        Se on halvempaa kuin laitoshoito.
        Oma koti on parempi kuin laitos.


      • Anonyymi00061

        "On reilua ja oikeudenmukaista"

        Miksi se olisi reilua ja oikeudenmukaista!? Miksi sillä toisella ei ole omaisuutta!? Miksi sen toisen, joka opiskeli ja säästi, jotta tulisi rikkaaksi, pitäisi antaa omaisuutensa sille toiselle, joka ei opiskellut ja säästänyt!?


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Kyllä, jos ei muuten rahat riitä ja on selvää, ettei pysty enää muuttamaan takaisin ja asunto jää hyödyttömäksi.

        Ostajia ei vaan ole pienemmillä paikkakunnilla ja - kaupungeissa


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        "On reilua ja oikeudenmukaista"

        Miksi se olisi reilua ja oikeudenmukaista!? Miksi sillä toisella ei ole omaisuutta!? Miksi sen toisen, joka opiskeli ja säästi, jotta tulisi rikkaaksi, pitäisi antaa omaisuutensa sille toiselle, joka ei opiskellut ja säästänyt!?

        Maksaminen on sen tehtävä jolla on rahaa.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Ostajia ei vaan ole pienemmillä paikkakunnilla ja - kaupungeissa

        Sanotaa, että Suomessa on miljoona asuntoa väärässä paikassa.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Sanotaa, että Suomessa on miljoona asuntoa väärässä paikassa.

        Oikeat paikat alkavat olla harvassa.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Kerro mikä se raja on äläkä jauha potaskaa. Millä omaisuuden määrällä on rikas?

        Sinun mukaan Kajaanissa omassa kaksiossa asuva mummo on rikas. Asunnon arvo on n. 40 000.
        Asunnon myynnillä ei pysty rahoittamaan edes yhden vuoden hoitomaksuja yksityisessä hoitopaikassa. Tämän jälkeenkä mummo siittetään kunnan hoitoon, kun mummo on köyhä?

        Suurin osa Suomalasisten varallisuudesta on kiinni asunnoissa. Pitääkö asunto myydä heti kun joutuu hoitoon?

        jos on varaa omistaa asunto on jo rikas ja silloin hoidot tulee maksaa itse. Jos ei senkään jälkeen löydy rahaa maatkoon vaikka katuojassa. Rikkaiden ei kuulu saasa mitään suojaa. Vanhusten huolto on tarkoitettu köyhille.


    • Anonyymi00007

      Miksi ihmeessä kustannamme hoivapalvelut köyhille?

      • Anonyymi00012

        Se on rikkaiden tehtävä.


    • Anonyymi00010

      Toiset säästävät koko työuransa, toiset pistävät kaiken menemään... heillä on sama palkka...

      • Anonyymi00016

        Sillä ei ole tässä asiassa merkitystä. On reilua ja oikeudenmukaista, että elämän loppumetreillä kaikki ovat tasa-arvoisia.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Sillä ei ole tässä asiassa merkitystä. On reilua ja oikeudenmukaista, että elämän loppumetreillä kaikki ovat tasa-arvoisia.

        Demareiden mukaan jokainen saa holmöillä miten haluaa ja tuhlata rahansa. Sitten kun tulee hoidon paikka niin kaikille kuuluu sama. Rikkaat vaan maksavat omansa ja lisäksi muiden.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Demareiden mukaan jokainen saa holmöillä miten haluaa ja tuhlata rahansa. Sitten kun tulee hoidon paikka niin kaikille kuuluu sama. Rikkaat vaan maksavat omansa ja lisäksi muiden.

        Suomessa on kyllä nykyään sellainen meininki, että rikas, suurella eläkkeellä löhöävä vammainen hoidetaan köyhien avustajien voimin kotiin. Jos ei olisi köyhiä, kukaan ei suostuisi moiseen hommaan. Jos ei olisi vammaisia, köyhimmistä köyhimmät jäisivät ilman sitäkin paskahommaa. Köyhyys ja vammaisuus ovat toisilleen siunaukseksi, mutta kumpikaan ei osaa arvostaa sitä, koska se on koko homma niin iljettävää.


    • Anonyymi00014

      Tänä päivänä rikkaat maksaa enemmän kuin köyhät. Verotuspäätös tarkastetaan ja velotus sen mukaan.

      • Anonyymi00019

      • Anonyymi00021

      • Anonyymi00031
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Hei pliis. Älä pistä noita Fb lähteitä. Ne ovat täyttä valehtelua ja salaliittoteorioita. Yleensä siellä pyörivät nykyään vain sekopäät.

        No laitappas linkki, missä näkyy todellinen veromäärä minkä ovat maksaneet.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        No laitappas linkki, missä näkyy todellinen veromäärä minkä ovat maksaneet.

        Fb lähde on sama kuin kaikki faktat valeuutisia. Jos tyyppi ei saa juttuaan missään julkaisussa läpi (virheiden vuoksi) niin se julkaisee sen omalla Fb-sivullaan. Siksi noihin juttuihin pitää suhtautua vain huumorilla. Ne ovat täyttä p#skaa.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Fb lähde on sama kuin kaikki faktat valeuutisia. Jos tyyppi ei saa juttuaan missään julkaisussa läpi (virheiden vuoksi) niin se julkaisee sen omalla Fb-sivullaan. Siksi noihin juttuihin pitää suhtautua vain huumorilla. Ne ovat täyttä p#skaa.

        Eli eikö ole linkkiä missä näkyy todellinen maksettu veromäärä?


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Eli eikö ole linkkiä missä näkyy todellinen maksettu veromäärä?

        Tehtäväni ei ole oikoa Fb-sekopäiden kirjoituksia. Siihen menisi koko aikani.

        Selvitä itse asioiden oikea laita jos kiinnostaa äläkä lue mitään Fb salaliittiteorioita.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Tehtäväni ei ole oikoa Fb-sekopäiden kirjoituksia. Siihen menisi koko aikani.

        Selvitä itse asioiden oikea laita jos kiinnostaa äläkä lue mitään Fb salaliittiteorioita.

        Eli valitat muuten vain vastaan vääryyttä huutaen, mutta et pysty mitään vääräksi todistamaan, eli uhriudut kuten persulla on tapana.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Eli eikö ole linkkiä missä näkyy todellinen maksettu veromäärä?

        En viitsi edes lukea noita FB-sekojuttuja. Siksi en tällä kertaa etsinyt sinulle oikeaa tietoa.

        Kokeile itse nyt se etsiä. Kyllä oikeata tietoakin löytyy, mutta ei FB:stä.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        En viitsi edes lukea noita FB-sekojuttuja. Siksi en tällä kertaa etsinyt sinulle oikeaa tietoa.

        Kokeile itse nyt se etsiä. Kyllä oikeata tietoakin löytyy, mutta ei FB:stä.

        Eli persulla ei ole tietoa mutta luuloa sitäkin enemmän.

        https://yle.fi/a/74-20103923


      • Anonyymi00078

    • Anonyymi00017

      Rikkaat eivät maksa tarpeeksi. Verotuksessa on paljon aukkoja.

      • Anonyymi00022

        Silti he maksavat kaiken. Loput sitten rahoitetaan velalla, kun julkisia menoja lisättiin melkien 50 % vuosina 2019-2023.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Silti he maksavat kaiken. Loput sitten rahoitetaan velalla, kun julkisia menoja lisättiin melkien 50 % vuosina 2019-2023.

        Tuo on oikeiston propagandaa, rikkaat eivät maiksa kaikkea lähellekkään.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Tuo on oikeiston propagandaa, rikkaat eivät maiksa kaikkea lähellekkään.

        Kuka ne verot sitten maksavat? Köyhätkö?


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Kuka ne verot sitten maksavat? Köyhätkö?

        Kaikki jotka tienaavat tai käyttävät rahaa maksavat veroa, jopa köyhät, maksetusta verosta koostuu verot.


      • Anonyymi00062

        "Rikkaat eivät maksa tarpeeksi."

        ja monet köyhät eivät maksa ollenkaan mmistään, heitä varten on KELA!!!!


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        "Rikkaat eivät maksa tarpeeksi."

        ja monet köyhät eivät maksa ollenkaan mmistään, heitä varten on KELA!!!!

        Kelan tuesta menee automaattisesti 20% veroa.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        "Rikkaat eivät maksa tarpeeksi."

        ja monet köyhät eivät maksa ollenkaan mmistään, heitä varten on KELA!!!!

        Mikäs on muuten miljardöörien veroprosentti? Veikkaan ettei nouse lähellekkään kahtakymmentä prosenttia.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Tuo on oikeiston propagandaa, rikkaat eivät maiksa kaikkea lähellekkään.

        Faktatieto (tuon voi todentaa)on demarin mukaan oikeistopropagandaa, mutta FB-lähteistä löytyy oikeata tietoa.

        Tämä osoittaa, että demarit ovat kyllä pahasti sekaisin.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Kaikki jotka tienaavat tai käyttävät rahaa maksavat veroa, jopa köyhät, maksetusta verosta koostuu verot.

        Hieman ihmeellinen kommentti, mutta kyllä siinä jotain perää on.

        Suomessa verotus jakatuu kahteen ryhmään:
        1. välitön verotus
        2. välillinen verotus.

        Pienimmissä tuloluokissa olevat eivät maksa välittömiä veroja. Suomessa vuositulon raja siinä on n. 13 000 vuodessa ja tällöinkin menee vain kunnallisveroa. Valtionvero vasta kun tulo ylittää 20 000 vuodessa.

        Välillinen verotus taas rippuu mihinkä rahansa käyttää. Sitä joutuvat kaikki maksaa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Mikäs on muuten miljardöörien veroprosentti? Veikkaan ettei nouse lähellekkään kahtakymmentä prosenttia.

        Omaisuudesta ei makseta veroja. Siten tuohon ei voi vastata,


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Omaisuudesta ei makseta veroja. Siten tuohon ei voi vastata,

        Eli et omista yhtään kiinteistöä?


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Eli et omista yhtään kiinteistöä?

        Kyllä omistan. Yhden omakotitalon, yhden kesämökin ja 30 ha metsää. Tämän lisäksi muutamn asunnon asunto-osakeyhtiöissä. Miksi tämän haluat tietää?

        Suomessa verot maksetaan pääsääntöisesti tuloista. Se, että joku on miljardööri ei kerro yhtään siitä kuinka paljon hän maksaa veroja. Miljardööryys viittaa omaisuuteen, ei tuloihin.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Kyllä omistan. Yhden omakotitalon, yhden kesämökin ja 30 ha metsää. Tämän lisäksi muutamn asunnon asunto-osakeyhtiöissä. Miksi tämän haluat tietää?

        Suomessa verot maksetaan pääsääntöisesti tuloista. Se, että joku on miljardööri ei kerro yhtään siitä kuinka paljon hän maksaa veroja. Miljardööryys viittaa omaisuuteen, ei tuloihin.

        Muuten vaan kysyin, oli sen verran typerä tuo sinun kommenttisi.
        "Omaisuudesta ei makseta veroja. Siten tuohon ei voi vastata,"

        Eli miljardööreillä ei mielestäsi ole tuloja, eikä heidän siksi tarvi maksaa verojakaan, vai mitä meinaat?

        "Miljardööryys" ;D


    • Anonyymi00024

      Miksi takerrut vain hoivapalveluihin. Tehdään laki, mikä määrää kuolleen koko omaisuuden valtiolle.

      • Anonyymi00025

        Muuten hyvä, mutta ei pidä odottaa kuolemaan asti. Verotusta pitää kiristää jo elinaikana, muuten joudutaan leikkaamaan hyvinvointiyhteiskunnasta.


    • Anonyymi00027

      Hoidetaanhan ulkomaalaisia ja varmasti eivät ole tuoneet veroeuroja. Jopa laittomasti maassa viettäneet päösevät ansaitulle eläkkeelle. Ja mikä onkaan elkekerymä

      • Anonyymi00030

        Rasistinen kommentti. Jos rikkaat maksaisivat osansa, niin ongelmia ei olisi 😑. Sitten hyvä iutinen, hyvinvointivaltio pelastetaan ja verot asetetaan riittävän korkealle reilusti ja oikeudenmukaisesti 🙂. Antin hallitus 🙂.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Rasistinen kommentti. Jos rikkaat maksaisivat osansa, niin ongelmia ei olisi 😑. Sitten hyvä iutinen, hyvinvointivaltio pelastetaan ja verot asetetaan riittävän korkealle reilusti ja oikeudenmukaisesti 🙂. Antin hallitus 🙂.

        Tuo on sitä reiluutta mitä SDP ajaa. Se johtaa reiluun lamaan.

        Suomen ongelma liian suuri julkinen sektori ja sitä kautta liian suuret verot. tämän tiedostavat kaikki normaalijärkiset ekonomistit (taloustieteilijät).

        Esim suomalainen Nobelvoittaja Bengt Holmströn on tästä maininnut. Tämä vaan ei ole se tarina mikä uppoaisi demarikannattajiin. Heille demaripoliitikot syytävät täyttä soopaa julkisen sektrin autuudesta, jolla koko kansa pelastetaan vaikka asia on päinvastoin.

        Demokratiassa ei viisain voita. Tyhmillä on yhtä paljon ääniä kuin heitä viisaammilla. Heihin demarit vetoavat.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Tuo on sitä reiluutta mitä SDP ajaa. Se johtaa reiluun lamaan.

        Suomen ongelma liian suuri julkinen sektori ja sitä kautta liian suuret verot. tämän tiedostavat kaikki normaalijärkiset ekonomistit (taloustieteilijät).

        Esim suomalainen Nobelvoittaja Bengt Holmströn on tästä maininnut. Tämä vaan ei ole se tarina mikä uppoaisi demarikannattajiin. Heille demaripoliitikot syytävät täyttä soopaa julkisen sektrin autuudesta, jolla koko kansa pelastetaan vaikka asia on päinvastoin.

        Demokratiassa ei viisain voita. Tyhmillä on yhtä paljon ääniä kuin heitä viisaammilla. Heihin demarit vetoavat.

        Verot eivät ole liian suuret, verokoijareiden määrä on liian suuri.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Verot eivät ole liian suuret, verokoijareiden määrä on liian suuri.

        Et sitten ole lukenut itseäsi viisaampien ihmisten kirjoituksia. Esim tuon Bengt Holmströmin. Kokeile edes lukea muutama hänen artikkeli.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Et sitten ole lukenut itseäsi viisaampien ihmisten kirjoituksia. Esim tuon Bengt Holmströmin. Kokeile edes lukea muutama hänen artikkeli.

        Jopa he ovat vain sinua viisaampia.


    • Anonyymi00037

      Kuinka suuren osan tuloveroista maksavat hyvätuloiset?

      Vuonna 2024 tämä oli jo n. 25%.

      Kuinka paljon heitä kaikista suomalaisista oli?

      3,3%

      • Anonyymi00038

        Suomen ongelma on siinä, että hyvätuloisia on liian vähän. Ei se, että niitä verotetaan liian vähän.


      • Anonyymi00043

        Tuo kertoo suoraan sen miten eriarvoisuus on kasvanut kestämättömälle tasolle, eli köyhiä on liikaa ja rikkaita liian vähän.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Tuo kertoo suoraan sen miten eriarvoisuus on kasvanut kestämättömälle tasolle, eli köyhiä on liikaa ja rikkaita liian vähän.

        Suomeen pitäisi saada rikkaita enemmän. Niin on Ruotsissa, Siellä demarit ovat asian ymmärtäneet ja heidän talousopit vastaavat Suomen kokoomusta.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Suomeen pitäisi saada rikkaita enemmän. Niin on Ruotsissa, Siellä demarit ovat asian ymmärtäneet ja heidän talousopit vastaavat Suomen kokoomusta.

        Aivan, joten miksi Orpon hallitus tekee köyhiä lisää?


    • Anonyymi00044

      Taitaa olla anarkisti katkera, kun ei olekkaan rikas vaan köyhä!!! Onneton paskahousu!!

      • Anonyymi00047

        Anarkistit eivät maksa veroja, joten pilkkasi osui väärään nilkkaan.


    • Anonyymi00045

      Rikkaat maksamaan oikeudenmukainen ja reilu osuus, niin köyhiltä ei tarvitsisi leikata ja palveluja pystyttäisiin parantamaankin.

    • Anonyymi00046

      Kyllä ne jo maksaa.
      Muilla kun on verojärjestelmää, jossa veroprosentti nousee tulojen kasvaessa.
      Mitä enemmän tienaat, sitä suuremman osuus tuloistasi menee veroihin.

      • Anonyymi00048

        Mitä enemmän tienaat ja omistat, sitä enemmän on erilaisia veronkiertokeinoja, siksi esim. miljardöörit maksavat olemattomalla prosentilla veroja, ja se on yksi syy miksi Suomi on velkaantunut pahasti.


      • Anonyymi00050

        Mutta ei tarpeeksi suuri.


    • Anonyymi00052

      Aloittaja tarkoittaa, että kun ihminen on tehnyt työtä ja ansainnut rahansa, niin nyt se sitten pitäisikin antaa muille!! Onpa HÄRSKI LOGIIKKA!

      • Anonyymi00054

        Demareiden mukaan rikkaiden rahat kuuluvat heille.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Demareiden mukaan rikkaiden rahat kuuluvat heille.

        Oikeiston mukaan köyhien rahat kuuluvat rikkaille.


      • Anonyymi00057

        Ei se sitä ilman muiden apua ole ansainnut. Veroja vain äveriäille.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Oikeiston mukaan köyhien rahat kuuluvat rikkaille.

        "Oikeiston mukaan köyhien rahat kuuluvat rikkaille"

        Eikös täällä juuri vakuuteltu, ettei köyhällä ole rahaa vaan ne rahat otetaan rikkailta!!


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        "Oikeiston mukaan köyhien rahat kuuluvat rikkaille"

        Eikös täällä juuri vakuuteltu, ettei köyhällä ole rahaa vaan ne rahat otetaan rikkailta!!

        Missä niin on vakuuteltu?


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Oikeiston mukaan köyhien rahat kuuluvat rikkaille.

        Köyhillä ei ole rahaa. Siksi niitä ei rikkaat hamua.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Köyhillä ei ole rahaa. Siksi niitä ei rikkaat hamua.

        Kaikki hilutkin kelpaavat, siksi köyhiltä ollaan ottamassa kaikki pois, ja ainahan koyhä voi velalla rikastuttaa rikkaita lisää.


    • Anonyymi00058

      Lisää veroja ♥️. Se on reilu ja oikeudenmukainen tapa hoitaa asioita.

    • Anonyymi00059

      Opiskele kommaria! Lue: Hoivapalvelu = homopalvelu, KELA = SETA, pakolainen = muslimi, vihreät = erikoisjoukot, sähköauto = drooni, ilmastonmuutos = punamaali, luonto = puna-shakaali
      tekoäly = toimintakatkos, vieraslaji = suomalainen, datakeskus = sähkökatkos, vasemmisto = kaiken loppu

      • Anonyymi00070

        Persuilla on tosiaan oma kieli eikä sitä muut ymmärrä, joten hyvä että edes yrittävät opettaa kieltään muille.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Persuilla on tosiaan oma kieli eikä sitä muut ymmärrä, joten hyvä että edes yrittävät opettaa kieltään muille.

        Mistä persun tähän vetäisit?


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Mistä persun tähän vetäisit?

        Ai siis koksutkaanko eivät enään puhu suomea?


    • Anonyymi00089

      "Miksi ihmeessä kustannamme hoivapalvelut rikkaille?"

      Mistäs sitten ottaisit rahat ns. köyhien hoivapalveluihin!? Otetaanko NEKIN rikkailta!? Miksi!?

      • Anonyymi00091

        Raha otetaan sieltä missä sitä on koska sitä ei voi ottaa sieltä missä sitä ei ole, ei se sen vaikeampi yhtälö ole.


    • Anonyymi00092

      Olis juu siinä mielin että kiertävät veroja vaikka sen laki salliikin on se silti edelleen veronkiertoa

      • Anonyymi00094

        Sitä varten orpon hallitus on olemassa, edesauttamassa rikkaiden veronkiertoa ja kyykyttämässä kansaa.


    • Anonyymi00093

      Rikkaat ovat itsekkäitä ja haluaisivat pitää rahansa. Oikeudenmukaisuus kuitenkin edellyttää, että myös he osallistuvat yhteiskunnan ylläpitoon. Nyt ovat vapaamatkustajia mikä ei ole reilua ollenkaan.

    • Anonyymi00096

      Rikkaat pitää puhdistaa varoistaan. On jo heidänkin aika kokea oikeiden ihmisten elämää.

    • Anonyymi00097

      SORJONEN NOSTI ESILLE TÄRKEÄN ASIAN KIITOS SDP HÄNESTÄ KIITOS KIITOS HÄN PITÄÄ PUHEEN HUOMENNA YK

    • Anonyymi00098

      Rikkaathan ne nytkin hoivapalvelut maksavat. Ei köyhä ihminen maksa veroa.

      • Anonyymi00101

        Kaikki maksavat veroa aina kun esim. saavat tukia tai ostavat jotain.


    • Anonyymi00102

      Miksi rikkaat eivät osallistu kunnolla?

    • Anonyymi00103
      UUSI

      Veroaukot paikattava!

      • Anonyymi00104
        UUSI

        Vallassa oleva kokopersuus tökkii vain lisää verokantaan reikiä.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe