Päivän puheenaihe on ollut potilaskirjaukset omakantaan. Pohjois_Karjalassa on törmätty täysin käsittämättömiin merkintöihin joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Esim. Silmäkeskuksen lääkäri voi kirjata diagnoosiksi "Aiakisemmin asennettu tekomykiö". Vaikka potilaalle ei koskaan ole tehty minkäänlaista silmäleikkausta. Ilmeisesti noilla mykiöillä on kysyntää silmäkirurgiassa ja niitä kirjataan vaihdetuiksi potilaille, joille ei ikinä ole tehty mitään silmäleikkausta.
Näillä merkinnöillä ei enää ole mitään luotettavuutta, sinne kirjoittaa kielipuolet lääkärit ihan mitä sattuu.
Omakannan merkinnät Siunsoten hyvinvointialueella
8
167
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Tekoäly se niitä saneluja taitaa purkaa. Osastosihteerit lempattu kortistoon.
Onnea me, täällä onnellisessa hyvinvointivaltiossa! - Anonyymi00002
Pelkän mykiön hinta jossa korjataan myös taittovirhettä voi olla 1500€/kpl, joten kaksi "vaihdettua" mykiötä voi nolla 3000€ potti. Sitten ne viedään yksityiselle klinikalle ja vaihdetaan siellä maksavalle asiakkaalle. Varsinkin vanhukset harvoin lukee omakantaa ja kuka tietää montako keinoniveltä siellä on vaihdettuna jos niitä kirjailaillaan miten sattuu.
- Anonyymi00003
OmaKannan virheelliset kirjoitukset pysyy OmaKannassa, joten niistä virheellisistä kirjoituksista voi hyvinkin olla haittaa tulevaisuudessa.
- Anonyymi00004
Vladimir Vladimirovitš Putin
- Anonyymi00005
Noiko se Eero Reijonen kirjoitetaan nykyään? Eikös se ole nyt suuri päällikkö ja koko sotesotkun johtaja. Ostetaan kymmeninen miljoonien tietojärjestelmiä, joiden oikeellisuutta ei valvo kukaan (ei tosin voi odottaakkaan, että sen tekisi joku 80 vuotias vanhus). Hyvä jos ilman avustaajaa osaa edes kokouspaikoille.
- Anonyymi00006
Minusta oli kirjoitettu että olen älykäs, nokkela , raitis normaalipainoinen nuori mies,
vaikka olen vanha lihava juoppohullu ukko.
Luota nyt sitten moisiin kirjanpitäjiin. - Anonyymi00007
Sitä sun tätä, voivat kirjoittaa, vastuu siirtyy kävijälle. Vaarallista käydä kun diagnoosina on epäily ??? Näitä sitten seuraava lääkäri ei voi kumota ja asiakas joutuu kärsimään loppuelämänsä. Omakannan historia pitäisi tuhota väärien diagnoosien välttämiseksi.
- Anonyymi00008
Tämäpä juuri hyvin harvoin silmäpuolella on sattunut suomalaista lääkäriä ja kaikki toteutetaan ostopalveluna.
Minua itseä vituttaa digisoten osaamaton reseptinuysia.Einole minkäänlaista hajua farmakologiasta eikä potilaan taustoista kun poistaa lääkkeitä listalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 951841
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4881409Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.481210- 881203
- 751170
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t1941154- 93947
Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt11914- 65725
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta176721