Kun alkaa tapahtuun

Anonyymi-ap

Niin luopiotkin ja muut epäuskoiset palaavat kiireesti takaisin jehovan todistajiksi. Viimeistään kun uskontojen tuho alkaa siinä on selvä ennustus joka toteutuu, mutta kerkiävätkö tulla takas jos uskontojen tuoho on nopea taoahtuma? Toisaalta Jehova näkee ajatuksesi ja sydämeesi eli et ole aidosti palannut takas vaan haluat vain peastaa henkesi tai ainaki yrität pelastaa.

23

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      "Toisaalta Jehova näkee ajatuksesi ja sydämeesi eli et ole aidosti palannut takas vaan haluat vain peastaa henkesi tai ainaki yrität pelastaa."

      Mikä voisi olla aidompaa halua palata takaisin? Eiköhän koko homman pointti todistajuudessa ole pelastua paratiisiin.

    • Anonyymi00002

      Mikä ihmeen uskontojen tuho? Ei kai hörhöille mitään mahda.

      • Anonyymi00004

        JT-oppiin kuuluu ajatus, että "väärät" uskonnot eli kaikki muut paitsi todistajuus tuhotaan ennen kuin varsinainen tämän maailman loppu (harmagedon) tulee.

        Tämä ei tosin ole estänyt todistajia odottamasta loppua ihan täpinöissään just kohta, vaikka väärän uskonnon tuhosta ei ole ollut mitään merkkiä.


      • Anonyymi00008

        N jaa.


    • Anonyymi00003

      Eikö koko uskontojen idea ole pelastaa oma nahkansa ja taata paremmat olot itselle jossain vaiheessa tai kuoleman jälkeen esim tekemällä tekoja ja pitämällä totena määrättyjä asioita.

    • Vain Peräilma pelastaa. Vain ja ainoastaan. Sillä sanoihan aaprabam danielille, että muista leijonan luolassa sitten laskea Peräilmaa, sillä Peräilmaa päästelemällä se joonakin valaskalan pötsistä karkuun pääsi.
      Nimittäin joona laski valaan pötsissä niin paljon Peräilmaa, että valaskala ei pystynyt sukeltamaan vaan kellui veden pinnalla. Ja silloin joona koputti valaan leukaluuta, jolloin valaskala luuli jonkun pyrkivän sisälle. Se avasi suuuunattoman suuuuren suuvärkkinsä, ja niin joona pääsi vapaaksi. Lisäksi kaikeksi onneksi joona oli vallan täysvaltainen uimamaisteri, joten uiminenkaan ei ollut ongekelma. Niiku.

    • Anonyymi00005

      "Uskontojen tuho".
      Siihen poppooseen kuuluu myös eräs amerikanlahko, nimeltä JT:t

      • Anonyymi00007

        Tätä minäkin mietin kun selvittelin ajatuksiani "totuudesta".

        Jos tästä uskonnosta löytyy niin paljon mätää, vääriä ennustuksia, muuttuneita oppeja, pedofiilien piilottelua yms, niin millä perusteella jumala suojelisi erityisesti tätä uskontoa. Ei millään perusteella eikä mitään erityisasemaa ole. Jos jumala on ja jos hän päättäisi hävittää kaikki uskonnot, niin tämä menisi kaiken muun roskan mukana.

        Todennäköisesti mitään tällaista ei ole tulossa. Me elämme, teemme valintoja elämämme kulun varrella, opimme, erehdymme, joskus sitten kuolemme. Emme voi tehdä kuin parhaamme. Katsotaan sitten lopussa onko enään mitään jatko-osaa vai oliko tämä tässä. Nyt sitä ei voi tietää ja on turha pelotella että vain meihin liittymällä pelastut.


    • Anonyymi00006

      Eivät uskonnot ole mihinkään katoamassa, ne vain muuttavat muotoaan ja tietenkin ihmiset alkavat ymmärtää, etteivät uskonnot ole oikeasti mitään jumalten ilmoituksia. Mikä taas johtaa uskonnottomien määrän kasvuun.

    • Anonyymi00009

      Anonyymi00007 2026-06-23 09:19:53

      "Jos tästä uskonnosta löytyy niin paljon mätää, vääriä ennustuksia, muuttuneita oppeja, pedofiilien piilottelua yms, niin millä perusteella jumala suojelisi erityisesti tätä uskontoa"

      -Samaa mieltä

      Mutta myös itse uskonto on muutettua Raamatun sisältöä.

      Esim. Jeesus on vartiotornissa enkeli Mikael. Sille on jt:ien itsensäkin mielestä niin huonot perustelut, että eivät aloita tällaisella väitteellä värväystä.

      Raamatussa 144 000 ovat Juutalaisten sukukuntien edustajia. Vartiotornissa luku vastaa taivaaseen pääseviä.

    • Anonyymi00010
      UUSI

      JT:t ovat Raamatuntutkijoista luopunut lahko. Siis luopioita joka ainut.
      JT:sta luopuminen on taasen onnen potku. Ja toivottavaa.

    • Anonyymi00011
      UUSI

      Ei ole mitään selvää ennustusta,että suur ibabylon olisi maailman uskonnot.

      • Anonyymi00012
        UUSI

        Se on ennemmin bisnesmaailma.
        Ja siihen kuuluu myös JT:t omine bisneksineen.


      • Anonyymi00013
        UUSI

        Suuri Babylon tarkoittaa Roomaa. Ilmestyskirjan kuvauksessa esiintyvät seitsemän vuorta tai kukkulaa ovat Rooman keskeinen maamerkki. Muutenkin kuvaus sopii, koska Ilmestyskirja on kirjoitettu aikana, jolloin Rooma edusti kristityille uhkaa ja vainoa.

        Ilmestyskirjaa ei ole kirjoitettu meidän aikaamme silmälläpitäen.


      • Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Suuri Babylon tarkoittaa Roomaa. Ilmestyskirjan kuvauksessa esiintyvät seitsemän vuorta tai kukkulaa ovat Rooman keskeinen maamerkki. Muutenkin kuvaus sopii, koska Ilmestyskirja on kirjoitettu aikana, jolloin Rooma edusti kristityille uhkaa ja vainoa.

        Ilmestyskirjaa ei ole kirjoitettu meidän aikaamme silmälläpitäen.

        Kyllä siellä on kohtia,jotka viittaavat lopun aikaan.
        M.m. "kun koko maailma joutuu koetteelle,"
        "Pedon merkki käteen tai otsaan". Jos sitä ei ota, ei voi ostaa tai myydä."
        Y.m.


      • Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä siellä on kohtia,jotka viittaavat lopun aikaan.
        M.m. "kun koko maailma joutuu koetteelle,"
        "Pedon merkki käteen tai otsaan". Jos sitä ei ota, ei voi ostaa tai myydä."
        Y.m.

        Lopun aikaan se viittaa. Tosin lopun aika oli noille ihmisille jo käsillä, meidän aikaamme se ei viittaa.


      • Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Lopun aikaan se viittaa. Tosin lopun aika oli noille ihmisille jo käsillä, meidän aikaamme se ei viittaa.

        Ensimmäisen vuosisadan kristityille,jotka olivat pääasiassa juutalaisia oli tiedossa loppu vuonna 70. He pakenivat Jerusalemista, jonka temppeliin ei jäänyt mitään.Kaupunki tuhottiin.
        Mutta alkuaineet ei silloin kuumudesta sulanneet, eikä luopumusta ollut vielä tullut.
        Nyt on luopumus menossa ja pian ilmestyy lopullinen antikristus.
        Sen jälkeen uskovien ylöstempaus
        Silloin toteutuu loputkin Ilmestyskirjan ennustukset.


      • Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Ensimmäisen vuosisadan kristityille,jotka olivat pääasiassa juutalaisia oli tiedossa loppu vuonna 70. He pakenivat Jerusalemista, jonka temppeliin ei jäänyt mitään.Kaupunki tuhottiin.
        Mutta alkuaineet ei silloin kuumudesta sulanneet, eikä luopumusta ollut vielä tullut.
        Nyt on luopumus menossa ja pian ilmestyy lopullinen antikristus.
        Sen jälkeen uskovien ylöstempaus
        Silloin toteutuu loputkin Ilmestyskirjan ennustukset.

        Tai sitten juna meni jo ja enää on turha odottaa. Jo kirjan alussa asetetaan aikaikkuna tapahtumille:

        "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. -- Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä."


      • Anonyymi00018
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä siellä on kohtia,jotka viittaavat lopun aikaan.
        M.m. "kun koko maailma joutuu koetteelle,"
        "Pedon merkki käteen tai otsaan". Jos sitä ei ota, ei voi ostaa tai myydä."
        Y.m.

        "Pedon merkki käteen tai otsaan". Jos sitä ei ota, ei voi ostaa tai myydä."

        Jos tuo maksuväline tulee ihon alle niin tokihan jt:thän joutuvat ja ottavat sen myös joten kaikki jt:t siis ottavat pedon merkin. Mitenhän Jehova tähän suhtautuu.


      • Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Tai sitten juna meni jo ja enää on turha odottaa. Jo kirjan alussa asetetaan aikaikkuna tapahtumille:

        "Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. -- Autuas se, joka tämän toisille lukee, autuaat ne, jotka kuulevat nämä ennussanat ja ottavat varteen sen, mitä tähän kirjaan on kirjoitettu, sillä hetki on lähellä."

        "sillä hetki on lähellä"

        Kyllähän tuo on ollut lähellä 1900 vuotta sitten, muuten se olisi ilmaistu toisin.


    • Anonyymi00019
      UUSI

      Anonyymi-ap 2026-06-22 21:09:51

      "Niin luopiotkin ja muut epäuskoiset palaavat kiireesti takaisin jehovan todistajiksi. Viimeistään kun uskontojen tuho alkaa siinä on selvä ennustus joka toteutuu,"

      -Semmoiset eivät palaa, jotka tietävät lahkon kaupitelleen vartiotornillaan maailmanloppua jo vuodeksi 1914, ja 1975, vähemmän markkinoiduista puhumattakaan.
      He tajuavat 5 Moos. 18:20 -jakeesta, että vartiotorniseuraa tarkoittaa tuo puhe väärästä profeetasta.

      Lopun merkkinä on esim.

      ilm. 16:3 Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi,

      Siis, heti kun kuullaan uutisista että meri on muuttunut vereksi, on aika ristiä kätensä ja ruveta rukoilemaan.

    • Anonyymi00020
      UUSI

      Sulle tulee tuho sun housuihin. Böljä.

      • Anonyymi00021
        UUSI

        Tarkoitin aloittajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      914
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      173
      790
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe