Palstalla ihmetellään usein, miksi Jumala ei voi tulla näyttäytymään ja todistamaan näin olemassaolonsa.
Itseasiassa vähempikin riittäisi. Taivaassahan on jo nyt miljoonia pelastuneita sieluja nauttimassa ikuisesta elämästä. Miksi kukaan näistä ei ole vieraillut todistamassa? Tokihan jokainen pelastunut uskova haluaisi kaikkea hyvää taakse jättämälleen maalliselle elämälle ja epäuskoisille ihmisille, jotka vielä täällä ovat.
Pitääkö jumala pelastamiaan sieluja vankeina taivaassa, vai onkohan taivaassa menossa sellaiset orgiat, ettei siellä tällaiselle ajattelulle ole sijaa….?
Mitähän taivaassa on meneillään?
50
210
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ehkä Jumala pelkää synnin tarttuvan näihin taivaan sieluihin jos ne päästetään maahan.
Olisihan se nyt katastrofi jos synti pääsisi tarttumaan taivaaseen kaiken sen desifioinnin jäljeen.
Tämän saman syyn takia kaiketi se Jumalakaan ei uskalla tänne tulla, vaan lukkiutunut omaan valtakuntaansa. Vähän sama kuin korona aikana karenssin kanssa.
Onhan tuo "synti" nyt selvästi joku taudin tapainen ilmiö, jolle tämä Jumala ei voi mitään muuta kuin itse eristäytyä ja käyttää ehkäisynä Jeesusta ja pyhää henkeä.Taivaassa ole ainutkaan synnin tekikjää, eikä edes pääsee, on ilo rausha kiittävät lunastaajaa jeesusta kristusta aina ja ikuiseati., hän on kunisten kuningas.
- Anonyymi00014
Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi. Opetti rakkaudellista mielenlaatua, mutta te ette uskoneet häntä, vaan ristiinnaulitsitte Jumalan Pojan. Mutta onneksi Hän tulikin sitävarten, että kärsii ihmisten tekemien syntien rangaistus kiroukset, Golgatan ristillä. Aikakautemme lopussa, laskeutuu itse Luoja Isämme maahan Uuden Jerusaleminsa kanssa. Pahuus erotetaan hyvästä. Silloin Hän pyyhkii kaikki kyyneleet omiensa silmistä .
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Jeesus tuli taivaasta ihmiseksi. Opetti rakkaudellista mielenlaatua, mutta te ette uskoneet häntä, vaan ristiinnaulitsitte Jumalan Pojan. Mutta onneksi Hän tulikin sitävarten, että kärsii ihmisten tekemien syntien rangaistus kiroukset, Golgatan ristillä. Aikakautemme lopussa, laskeutuu itse Luoja Isämme maahan Uuden Jerusaleminsa kanssa. Pahuus erotetaan hyvästä. Silloin Hän pyyhkii kaikki kyyneleet omiensa silmistä .
Keneltä Jeesus meidät pelastaa kun Jumala loi helvetin?
Miksi on olemassa rangaistuskiroukset, jos ne kuitenkin annetaan anteeksi?
Eikö Jumala osaa antaa anteeksi itsensä luomamalle elämälle ilman poikansa kärsimystä?
Miksi Jeesuksen piti kokea kärsimys, vaikka Jumala on kaikkitietävä?
Miksi Jumala ylipäätään loi synnin ja kärsimyksen?
Miksi Jumala on niin järjetön ja ilman logiikkaa, ihan kuin ihmisen keksimä tarina? - Anonyymi00020
Anonyymi00016 kirjoitti:
Keneltä Jeesus meidät pelastaa kun Jumala loi helvetin?
Miksi on olemassa rangaistuskiroukset, jos ne kuitenkin annetaan anteeksi?
Eikö Jumala osaa antaa anteeksi itsensä luomamalle elämälle ilman poikansa kärsimystä?
Miksi Jeesuksen piti kokea kärsimys, vaikka Jumala on kaikkitietävä?
Miksi Jumala ylipäätään loi synnin ja kärsimyksen?
Miksi Jumala on niin järjetön ja ilman logiikkaa, ihan kuin ihmisen keksimä tarina?Jumalan ääretön viisaus on Pyhä. Synnin rangaistus kirous on kärsittävä. Jumalan antama laki, ei ole kuin tuuliviiri, vaan sen on toteuduttava. jumalan Poika, rakasti meitä ihmisiä, niin paljon, että antautui ainoana kelvollisena sovittamaan Aatamin ja Eevan väärän valinnan, Luziferin puolelle menosta. Golgatan ristillä ihmis Jeesus, sovitti kuoleman rangaistuksen, sinunkin puolesta. Nyt jokainen voi valita hyväksyykö hän Jeesus Kristuksen viimeisen veriuhrin, ottamalla vastaan sen ja Kaikkivaltiuden saaneen Jeesus Kristuksen Herrauden. Sillä nyt Jeesus on ainoa tie pelastukseen helvetistä, joka on varattu kapinalliselle Luziferille ja hänen kannattajilleen. Nyt syntiin langennut, voi pyytää anteeksi vilpittömästi katuen tekoaa ja Jeesus antaa ilomielin anteeksi, sillä näin järkevä ihminen kasvaa hiljalleen Jeesuksen kaltaisuuteen, anteeksi saamansa ilon kautta. Reitti on auki, myös sinulle, jolle Jumalinen viisaus ei ole auennut. Ehkä sinäkin vielä opit havaitsemaan Taivaan Isämme ylivertaisen viisauden logiikan, vaikka nyt olet vielä kadotuksen lapsi.
- Anonyymi00027
kertoja1 kirjoitti:
Taivaassa ole ainutkaan synnin tekikjää, eikä edes pääsee, on ilo rausha kiittävät lunastaajaa jeesusta kristusta aina ja ikuiseati., hän on kunisten kuningas.
Tietenkään ei ole, kun ei ole edes koko paikkaa.
- Anonyymi00037
kertoja1 kirjoitti:
Taivaassa ole ainutkaan synnin tekikjää, eikä edes pääsee, on ilo rausha kiittävät lunastaajaa jeesusta kristusta aina ja ikuiseati., hän on kunisten kuningas.
Hienoa kuinka olet samaa mieltä, kuinka sieluja ei saa päästää maahan saastumaan synnistä desifioinnin jälkeen.
Olisihan se katastrofi jos tämä Jumalaakin mahtavampi synti pääsisi hänen tontilleen.
Ja kuinka sen takia Jumalakin karttaa maapalloa, ettei saastuisi itse.
- Anonyymi00002
Ei ole mitään taivasta eikä helvettiä.
- Anonyymi00003
Ei sitä paljon tarvitse ihmetellä.
Koska Jumala ei ole olemassa, hän ei voi tulla näyttäytymään minnekään.
Taivaaseen tai helvettiin joutuneet eivät voi myöskään tulla näyttäytymään maan päälle, koska he ovat kuolleet. - Anonyymi00004
Veikkaan, että ylläpito kirjoittaa viestejä, joissa vaaditaan jumalan näyttäytymistä saadakseen kommentteja ja mainostajia. Ylläpito on uskonnnot-kategorian alla.
Olen huomannut asiallistenkin viestien poistoista, että varsin ahtaiden uskonseurojen seinien sisällä tässä keskustellaan
Ei ateisti pyydä jumalaa näyttäytymään. Aivan naurettava ajatus. Lestaylläpito ehkä puskee omien luopioidensa kuvitteellisia ahdistuksia.
Ateismi ei ole sama kuin rääkätty vanhalesta tai hellari. Toki heitäkin on ateisteissa, ja syystäkin heitä on. - Anonyymi00005
Jumala lähettää 100 vuoden välein Mujaddid uudistajat. 250 vuoden välein tulee uusi vitsaus. 300 vuoden välein tulee inkarnaatio joka saa aikaan vallankumouksen. 490 vuotta kestää yksi aika eli aioni. Jokaiselle aionille on oma painopiste. Esim. 1470-1960 oli humanismi ja ihmisoikeudet. 1960-2450 on kirkko ja visiot sekä näyt.
Jos katsoo maailmaa ja sen historiaa on kaikki kulkenut ja kulkeva Jumalan ohjauksessa. Historiassa näkee aikojen vaihtumisen. Mutta kieltämättä on myös kisa menossa siinä kumpi käy toteen 1 Jehovan profetiat 2 Krishnan tiedon sanat.
Kolmantena on vielä islamin lyhykäinen eskatologia. Pientä kitkaa esiintyy. Itse olen tehnyt monia aika laskelmia ja havainnut järjestyksen olevan kuitenkin melko loistavasti suunniteltu.
Jos tahtoo lyhyempien aikojen salaisuuksiin perehtyä. Niin 5-10 vuoden välein on ilmestyksiä. Esim. 2020 luvulla Afrikassa. Sitten on vielä Herätyksiä ehkä 50-250 vuoden välein vähintään, mutta useammin todennäköisesti. ---->Palstalla ihmetellään usein, miksi Jumala ei voi tulla näyttäytymään ja todistamaan näin olemassaolonsa.
----------
Ateisti kuolee, jos näkee Jumalan kasvot:
2. Mooseksen kirja:
33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
2. Mooseksen kirja,:
33:17 Herra vastasi Moosekselle: "Mitä sinä nyt pyydät, sen minä myös teen; sillä sinä olet saanut armon minun silmieni edessä, ja minä tunnen sinut nimeltäsi". >> Jakeen lisätiedot
33:18 Silloin hän sanoi: "Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi".
33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan".
33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon".
33:21 Sitten Herra sanoi: "Katso, tässä on paikka minun läheisyydessäni; astu tuohon kalliolle.
33:22 Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
33:23 Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa.- Anonyymi00006
"Ateisti kuolee, jos näkee Jumalan kasvot..."
Oliko Mooses siis ateisti? Tuossa Raamatun kohdassahan Jahve puhuu Moosekselle.
Mitä mieltä tästä olet? Vaikuttaa siltä, että taas on ristiriita jahvistisen ja elohistisen mytologian kesken. Jahven kasvoja ei voi kuolematta katsoa, mutta Elohimia voi katsella ja säilyä hengissä.
[11] Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian. Anonyymi00006 kirjoitti:
"Ateisti kuolee, jos näkee Jumalan kasvot..."
Oliko Mooses siis ateisti? Tuossa Raamatun kohdassahan Jahve puhuu Moosekselle.
Mitä mieltä tästä olet? Vaikuttaa siltä, että taas on ristiriita jahvistisen ja elohistisen mytologian kesken. Jahven kasvoja ei voi kuolematta katsoa, mutta Elohimia voi katsella ja säilyä hengissä.
[11] Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian.Ateisti tutkii Raamattua kuin juristi, asianajaja testamenttia, eli missähän siinä olisi ristiriitoja, aukkoja, moitittavaa.....
Kristitty tutkii Raamattua ja lukee sieltä että mitähän minulle on täällä Uudessa ja Vanhassa testamentissa luvattu.......
On myös suomalainen sanonta:
"Tutkii kuin piru Raamattua ja sinä väheksyy"
Eräs saarnaaja ( en muista nimeä) kertoi, että kun hän aloitti työnsä nuorena evankelistana niin hän huomasi Raamatussa paljon ristiriitoja.
Mutta kun hän oli oli saarnannut ja tutkinut Raamattua kymmeniä vuosia, niin hän ei löytänyt Raamatusta enää yhtään ristiriitaa - sensijaan niitä oli hänessä itsessään.
Eräs henkilö oli päättänyt että hän alkaa tutkia Raamattua kriittisesti. Mutta hän huomasi että Raamattu alkoikin tutkia häntä itseään.
Näin on ateistinkin onneton tilanne.
Jumalan Pyhä Henki valaisee ja avaa Raamatun kirjoituksia.
Ateistin kutistunut ja pimentynyt ( syntiinlangennut )
järki ja järjen päätelmät eivät sitä tee.
Eräs tuttava huoltomies kertoi että hän oli istunut kotona sohvalla ja katsonut kirjahyllyssään olevaa Raamattua.
Hän oli kokenut että hänelle sanottiin:
"Sinä kyllä tunnet työpaikkasi huoltokirjat. Mutta tunnetko oman elämäsi huoltokirjan - Raamatun ?"
Huoltomies tuli myöhemmin uskoon.Aijalon kirjoitti:
Ateisti tutkii Raamattua kuin juristi, asianajaja testamenttia, eli missähän siinä olisi ristiriitoja, aukkoja, moitittavaa.....
Kristitty tutkii Raamattua ja lukee sieltä että mitähän minulle on täällä Uudessa ja Vanhassa testamentissa luvattu.......
Eräs saarnaaja ( en muista nimeä) kertoi, että kun hän aloitti työnsä nuorena evankelistana niin hän huomasi Raamatussa paljon ristiriitoja.
Mutta kun hän oli oli saarnannut ja tutkinut Raamattua kymmeniä vuosia, niin hän ei löytänyt Raamatusta enää yhtään ristiriitaa - sensijaan niitä oli hänessä itsessään.
Eräs henkilö oli päättänyt että hän alkaa tutkia Raamattua kriittisesti. Mutta hän huomasi että Raamattu alkoikin tutkia häntä itseään.
Eräs tuttava huoltomies kertoi että hän oli istunut kotona sohvalla ja katsonut kirjahyllyssään olevaa Raamattua.
"Sinä kyllä tunnet työpaikkasi huoltokirjat. Mutta tunnetko oman elämäsi huoltokirjan - Raamatun ?"
Huoltomies tuli myöhemmin uskoon.>> Kristitty tutkii Raamattua ja lukee sieltä että mitähän minulle on täällä Uudessa ja Vanhassa testamentissa luvattu.......
Miettiikö kristitty koskaan sitä, että ne Raamatun lupaukset ovat järjestään tyhjiä?- Anonyymi00028
Aijalon kirjoitti:
Ateisti tutkii Raamattua kuin juristi, asianajaja testamenttia, eli missähän siinä olisi ristiriitoja, aukkoja, moitittavaa.....
Huoltomies tuli myöhemmin uskoon."Ateisti tutkii Raamattua kuin juristi, asianajaja testamenttia, eli missähän siinä olisi ristiriitoja, aukkoja, moitittavaa....."
VT on juutalaisten kansalliseepos ja laki, joten sitä pitääkin lukea kuin juristi. Harmi vaan, että siinä on laitettu yhteen kaksi myyttiä ja kaksi lakia, joten se aiheuttaa väkisinkin ristiriitoja.
Hyvä esimerkki ristiriitaisista ohjeista on tulvaan valmistautumisohjeet. Elohim käski Nooa ottamaan arkkiin kaikkia eläimiä parin. Jahve sen sijaan käski ottaa uhrikelpoisia eläimiä seitsemän paria, jotta Nooa voisi sitten tulvan jälkeen uhrata niitä nälkäiselle Jahvelle tuoksuvana tuliuhrina. Noh, Nooa ei totellut Jahven käskyä vaan otti kaikkia eläimiä vain parin. Tulvan jälkeen hän poltti tuoksuvana tuliuhrina ainoan kyyhkysparin, lammasparin ja nautaparin. Siksi meillä ei ole enää kyyhkysiä, lampaita ja nautoja.
Jumalan ylistystä enkeli ylistävä ,jeesusta kuoleman voittajaa, jos avaa kirja kääfön sen seitsemän sinettiä ,kuin on ilmsetyskirjaan kirjoitettu , netapahtumat alkavat tapahtua maanpäällä.
,- Anonyymi00008
Ota hyvä ihminen pikimmiten yhteyttä ala-asteen äidinkielenopettajaan!
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ota hyvä ihminen pikimmiten yhteyttä ala-asteen äidinkielenopettajaan!
Mutta ensin lääkäriisi!
- Anonyymi00025
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mutta ensin lääkäriisi!
Mun lääkärille on aika vaikea saada aikoja. Kokeile jotain muuta tohtoria.
- Anonyymi00007
Taivaassa paistetaan nyt porsaankyljyksiä. Sen jälkeen otetaan päikkärit. Sitten ryypätään ja irstaillaan aamuun asti.
- Anonyymi00017
kertoja1 kirjoitti:
Eipä taida olla ainutakaan porsasta, sehän saastainen eläin irsaelissa.
Siat pelastivat raamatussa ihmiset pahoilta hengiltä. En ymmärrä sikakieltoa.
kertoja1 kirjoitti:
Eipä taida olla ainutakaan porsasta, sehän saastainen eläin irsaelissa.
Ei tule sitten kauppoja, ikuisuutta en vietä ilman pekonia.
- Anonyymi00009
Taivaassa on tällä hetkellä tummia pilviä. On ollut jo kauan. Välillä kirkastuu, mutta sitten taas synkistyy. Parempaan suuntaan ollaan kuitenkin menossa. Sitä sanotaan toivoksi.
- Anonyymi00010
Ohutta yläpilveä. Alkohoolia
voi tilata. Asumistuki loppui.
Tuli ikuinen tuki tilalle.
Oma viihtyisä asunto ja
paljon vihreää, kukkia, koira
Sukulaisia käy kylässä
Kaikkia ei tunne, ovat niin
kaukana historiaa, mutta joo
samoja piirteitä ja huumoria.
Hyvin siellä tuntuu menevän. - Anonyymi00012
GhostTube Vox
Ilmainen. Pitää kokeilla
Uudestaan. Hautausmaalla.
Kimmoke syntyi kun
Eräällä haudalla on
Jeesus patsas ( pieni )
Noh. Edesmennyt kertoi
Tehneensä sen itse itselleen.
Vielä kun eli.
Vautsi. Suoraan androidiin
Tässä on jo hohtoa. - Anonyymi00013
Koska moista ei ole koskaan ollutkaan
- Anonyymi00015
ATEISTIT !
Huomatkaa !
Jumala on kiivas Jumala, kuluttava tuli !
Miltä ateisteilta tuntuisi olla tekemisissä kuluttavan tulen kanssa 🔥
*Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala.*
5. Mooseksen kirja 4:25
ATEISTIT !
Lukekaa Jesajan kirja !
Jumalan tuomiot ovat kovia !
Jesaja 5:18 - 24
5:18 Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
5:19 niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme"!
5:20 Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
5:21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
5:22 Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
5:23 jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
5:24 Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.- Anonyymi00018
Eli Jumala vihaa omaa luomistyötään. Tuliko tehtyä liikaa virheitä?
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Eli Jumala vihaa omaa luomistyötään. Tuliko tehtyä liikaa virheitä?
>>>Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.<<<
=======================================
Tässä on kylvön ja niiton laki:
*Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää,
sitä hän myös niittää*
Galatalaiskirje: 6:7 Anonyymi00019 kirjoitti:
>>>Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa.<<<
=======================================
Tässä on kylvön ja niiton laki:
*Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää,
sitä hän myös niittää*
Galatalaiskirje: 6:7Miten se ilmenee, ettei Jumala salli pilkata itseään?
- Anonyymi00030
Ramavit kirjoitti:
Miten se ilmenee, ettei Jumala salli pilkata itseään?
[Miten se ilmenee, ettei Jumala salli pilkata itseään?]
Näin:
"Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän sanaa."
Jesaja 5:24
Jos et ymmärrä tuota järjellä niin Jumalan Pyhä Henki ei avaa sinulle Jumalan Sanaa - Raamattua.
- Anonyymi00021
"miksi Jumala ei voi tulla näyttäytymään ja todistamaan näin olemassaolonsa."
Vain Joulupukki ilmestyy kerran vuodessa näyttäytymään uskollisille uskojilleen. Jumala on vain juutalaisten levittämää sontaa.Tiedokksi Ihminen ei voi nähdä jumalaa koskaan hän kuolisi tuhoutusi sillä silmän räpäyksessä.
vain vanhurskaat voivat katsella jeesuksen kautta isää. Miksi koska vanhurskaat ovat kirkastetuissa ruumiissa kuten jeesuskin on taivaassa rukoilee omiensa puolesta jota ovat maailmassa vielä.- Anonyymi00029
kertoja1 kirjoitti:
Tiedokksi Ihminen ei voi nähdä jumalaa koskaan hän kuolisi tuhoutusi sillä silmän räpäyksessä.
vain vanhurskaat voivat katsella jeesuksen kautta isää. Miksi koska vanhurskaat ovat kirkastetuissa ruumiissa kuten jeesuskin on taivaassa rukoilee omiensa puolesta jota ovat maailmassa vielä."Tiedokksi Ihminen ei voi nähdä jumalaa koskaan hän kuolisi tuhoutusi sillä silmän räpäyksessä."
Höpsistä pöppöö. Lopeta tuollainen vääristely ja lue kunnolla Raamattu. Mooses, Aaron, Nadab, Abihu ynnä 70 Israelin vanhinta aterioivat Jumalan kanssa Siinain vuorella eikä kukaan tuhoutunut.
[11] Näitä Israelin valittuja vastaan hän ei nostanut kättään. He saivat katsella Jumalaa, ja he söivät uhriaterian.
- Anonyymi00022
Koska Jumala on leikannut sut irti täydellisyydestä eli todellisuudesta sun täytyy nyt vaan ite hallusinoida tänne planeetallesi niitä paratiisin neitsyitä aiheuttamaan sinulle kamalat valaistumiset
- Anonyymi00023
1. Tessalonikalaiskirje 4:13-18 FB38
[13] Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. [14] Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan. [15] Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. [16] Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; [17] sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. [18] Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Ylösnousemus ei ole vielä tapahtunut meidän näkökulmasta. Mutta kuolleille aika tuskin kuluu yhtä "hitaasti" kuin meille.
Kadotus on olemassa koska ihmiset eivät kaikki halua "olla aina Herran kanssa". Se on paikka mihin Jumala laittaa ne sielut, jotka jäävät kapinaan häntä vastaan, kun ei niille ole muuta paikkaa. Se on erotus Jumalasta, paikka joka on niin kaukana Jumalasta kuin olla voi.- Anonyymi00024
...
Uskovaiset eivät vaella nähden silmillään sitä mikä meitä odottaa:
2. Korinttilaiskirje 5:6-7 FB38
[6] Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; [7] sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
Jumalan tarkoitus on uskon kautta pelastaa ne, jotka uskovat:
1. Korinttilaiskirje 1:21-24 FB38
[21] Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, [22] koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, [23] me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, [24] mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Jumalan sana kertoo, ettei ihmeiden todistaminen muuta ihmisen sydäntä:
Luukas 16:31 FB38
[31] Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Eli vaikka Jeesus ilmestyisi kaikille maailman ateisteille, aivan selvästi elävänä ja todellisena, se ei tarkoita, että heistä tulisi uskovia siinä mielessä, että haluaisivat olla Jeesuksen valtakunnassa aina. Olemassaolon varmasti myöntäisivät, mutta se ei pelasta ketään.
Heprealaiskirje 11:1, 3 FB38
[1] Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
[3] Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
...
[6] Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta; [7] sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.
[21] Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, [22] koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, [23] me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, [24] mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
[31] Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Eli vaikka Jeesus ilmestyisi kaikille maailman ateisteille, aivan selvästi elävänä ja todellisena, se ei tarkoita, että heistä tulisi uskovia siinä mielessä, että haluaisivat olla Jeesuksen valtakunnassa aina. Olemassaolon varmasti myöntäisivät, mutta se ei pelasta ketään.
[1] Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
[3] Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.
Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä....
Eivät myöskään muslimit halua olla Jeesuksen kanssa aina, eivätkä juutalaisuskonnon edustajat, eivätkä ns. kirkkouskovaiset (joilla ei ole omaa uskoa, vain kirkon perinteet ja uskonnolliset säännöt ja kirkon yhteinen "usko"). No kaikista näistä ryhmistä löytyy niitä, jotka oikealla hetkellä evankeliumin kuultuaan siihen mielistyvät ja se herättää heissä oikean uskon Jeesukseen. Anonyymi00024 kirjoitti:
...
Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä.>> Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä.
Osoitit heti, ettei usko ole luotettava tietolähde. Se saa vain valehtelemaan.
Ateismi on ei-uskoa jumaliin. Se ei määrittele mihin mahdollisestu uskotaan, kuten ei sitäkään mistä maailman uskotaan syntyneen. Tuskin kukaan asiaa hiukankin opiskellut väittää maailman syntyneen näkyvästä. Vallitsevan käsityksen mukaan maailma ei ole syntynyt näkyväisestä ja tälläkin hetkellä näkyvää on pieni pieni osa.
Lainaamasi Heprealaiskirjeen kohta selkosuomeksi:
Usko on sitkeää haihattelua ja perusteetonta änkyröintiä.- Anonyymi00031
Ramavit kirjoitti:
>> Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä.
Ateismi on ei-uskoa jumaliin. Se ei määrittele mihin mahdollisestu uskotaan, kuten ei sitäkään mistä maailman uskotaan syntyneen. Tuskin kukaan asiaa hiukankin opiskellut väittää maailman syntyneen näkyvästä. Vallitsevan käsityksen mukaan maailma ei ole syntynyt näkyväisestä ja tälläkin hetkellä näkyvää on pieni pieni osa.
Usko on sitkeää haihattelua ja perusteetonta änkyröintiä."Ateismi on ei-uskoa jumaliin. "
Ateismi on itsensä kumoava uskonto. Väittäessään ettei ole Jumalaa he tekevät jumalakseen luonnonvoimat ja lait (sen mikä voidaan nähdä ja havaita silmillä erilaisten laitteiden avulla). Tuo ei eroa mitenkään kreikan jumalien patsaiden kumartelemisesta. - Anonyymi00032
Ramavit kirjoitti:
>> Uskon kautta myös ymmärretään, että ateistit ovat väärässä: maailma ei ole syntynyt näkyväisestä.
Usko on sitkeää haihattelua ja perusteetonta änkyröintiä."Osoitit heti, ettei usko ole luotettava tietolähde. Se saa vain valehtelemaan."
Ja kuka sinulle on opettanut että ihminen voi valehdella? Ei ole mitään valehtelua olemassakaan jos ei ole objektiivistä moraalia jonka Jumala on säätänyt. Hassua miten osoitat omalla vakaumuksellasi (sillä että pidät valehtelua vääränä) että uskot Raamatun Jumalan moraaliin ja pidät sitä todellisena:
Ilmestyskirja 22:15 FB38
[15] Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. - Anonyymi00034
Anonyymi00031 kirjoitti:
"Ateismi on ei-uskoa jumaliin. "
Ateismi on itsensä kumoava uskonto. Väittäessään ettei ole Jumalaa he tekevät jumalakseen luonnonvoimat ja lait (sen mikä voidaan nähdä ja havaita silmillä erilaisten laitteiden avulla). Tuo ei eroa mitenkään kreikan jumalien patsaiden kumartelemisesta.Ateismi ei ole uskonto. Ateisti ei tarvitse mitään jumalia.
Meneekö yli ymmärryksen? - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ateismi ei ole uskonto. Ateisti ei tarvitse mitään jumalia.
Meneekö yli ymmärryksen?++++Meneekö yli ymmärryksen?
Ei mene. Myös Raamattu, Jumalan Sana, ilmoittaa että usko ei ole joka miehen.
".....ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen. "
2. .Tessalonikalaiskirje: 3:2 - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ateismi ei ole uskonto. Ateisti ei tarvitse mitään jumalia.
Meneekö yli ymmärryksen?No jos sinun mielestäsi Jumala ei ole luonut maailmaa ja ihmistä, niin jokin muu on. Aika monille ateisteille se luojana palvottu asia on alkuräjähdys ja evoluutio. Kuka sinulle on opettanut että epäjumalalla on oltava persoona? Ateistien uskonnossa luoja on maailmankaikkeus ja sen lait, ja he ovat tämän oman jumalansa edustajia ja puolestapuhujia maailmassa. Vai miksi puolustat ajatusta siitä, ettei ole persoonallista Jumalaa ja että kaikki on syntynyt yksinkertaisesto maailmankaikkeuden lakien kautta onnekkaassa sattumassa?
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
No jos sinun mielestäsi Jumala ei ole luonut maailmaa ja ihmistä, niin jokin muu on. Aika monille ateisteille se luojana palvottu asia on alkuräjähdys ja evoluutio. Kuka sinulle on opettanut että epäjumalalla on oltava persoona? Ateistien uskonnossa luoja on maailmankaikkeus ja sen lait, ja he ovat tämän oman jumalansa edustajia ja puolestapuhujia maailmassa. Vai miksi puolustat ajatusta siitä, ettei ole persoonallista Jumalaa ja että kaikki on syntynyt yksinkertaisesto maailmankaikkeuden lakien kautta onnekkaassa sattumassa?
Kysymykset, joihin ei ole vastausta, on osattava jättää avoimiksi.
Uskovat eivät tähän kykene. He tunkevat mielikuvitusolentoja paikkaamaan aukkoja. Ja tämä ei ole mitään muuta kuin typeryyttä. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kysymykset, joihin ei ole vastausta, on osattava jättää avoimiksi.
Uskovat eivät tähän kykene. He tunkevat mielikuvitusolentoja paikkaamaan aukkoja. Ja tämä ei ole mitään muuta kuin typeryyttä.Niin, eli aukot täyttää sinusta jokin muu kuin Jumala lopulta eli luojasi on maailmankaikkeus lakeineen. Sitä kumarrat kuin zeuksen patsasta. Uskot että kuollut aine heräsi eloon/kuolleista ilman Jumalaa. Siihen et usko, että Jumala olisi sen tehnyt, etkä siihen, että Jumala pystyi herättämään Jeesuksenkin kuolleista. Jos taas et ole ateisti vaan agnostikko, niin sitten jätät kysymyksen Jumalan osaltakin avoimeksi. Ateismi on sitä, että ei uskota mihinkään muuhun luojaan kuin havaittavaan maailmankaikkeuteen (käytännössä se on uskontona itse itsensä kumoava). Agnostikko taas pitää kaikkia jumalia mahdollisina tai ainakin osaa. Ehkä lukeudut ennemmin tähän jälkimmäiseen ryhmään?
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Niin, eli aukot täyttää sinusta jokin muu kuin Jumala lopulta eli luojasi on maailmankaikkeus lakeineen. Sitä kumarrat kuin zeuksen patsasta. Uskot että kuollut aine heräsi eloon/kuolleista ilman Jumalaa. Siihen et usko, että Jumala olisi sen tehnyt, etkä siihen, että Jumala pystyi herättämään Jeesuksenkin kuolleista. Jos taas et ole ateisti vaan agnostikko, niin sitten jätät kysymyksen Jumalan osaltakin avoimeksi. Ateismi on sitä, että ei uskota mihinkään muuhun luojaan kuin havaittavaan maailmankaikkeuteen (käytännössä se on uskontona itse itsensä kumoava). Agnostikko taas pitää kaikkia jumalia mahdollisina tai ainakin osaa. Ehkä lukeudut ennemmin tähän jälkimmäiseen ryhmään?
-Niin, eli aukot täyttää sinusta jokin muu kuin Jumala lopulta eli luojasi on maailmankaikkeus lakeineen. Sitä kumarrat kuin zeuksen patsasta. Uskot että kuollut aine heräsi eloon/kuolleista ilman Jumalaa.-
Tiede ei koskaan tule selittämään kaikkea. En tiedä kuinka maailmankaikkeus sai alkunsa, ja tyydyn siihen, että selitystä ei ole.
-Siihen et usko, että Jumala olisi sen tehnyt, etkä siihen, että Jumala pystyi herättämään Jeesuksenkin kuolleista.-
En todellakaan. Maailmankaikkeutta ei luonut ihmisen tuottama mielikuvitusolento.
-Jos taas et ole ateisti vaan agnostikko, niin sitten jätät kysymyksen Jumalan osaltakin avoimeksi. Ateismi on sitä, että ei uskota mihinkään muuhun luojaan kuin havaittavaan maailmankaikkeuteen (käytännössä se on uskontona itse itsensä kumoava). Agnostikko taas pitää kaikkia jumalia mahdollisina tai ainakin osaa. Ehkä lukeudut ennemmin tähän jälkimmäiseen ryhmään?-
Ateismi ei ole uskonto. Nuorempana olin agnostikko, luulisin että tällä hetkellä olen jossain heikon ja vahvan ateistin välimaastossa.
- Anonyymi00033
soopaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621198- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 51628
- 93610
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56564