Huonossa huudossa oleva Paavali

Anonyymi-ap

Filippiläiskirjeessä Paavali tekee ALKUKIELELLÄ selväksi, että Jeesuksen korottaminen kaikkia muita nimiä ylemmäs saa aikaan sen, että lopulta kaikki tunnustavat riemumielin Isän Jumalan kunniakksi, että Jeesus on Herra.

Kuinka muuten voisi ollakaan, kun kerran Jumala jo sovitti KOKO maailman itsensä kanssa Jeesuksen veren kautta.

1. Timoteuskirjeen toisessa luvussa Paavali ilmoittaa ALKUKIELELLÄ seuraavasti: Jumala tahtoo kaikki pelastukseen ja totuuden tuntoon. Jumalan tahto saa toisin sanoen aikaan sen, että lopulta kaikki uskkovat ja tuntevat totuuden, koskapa kukaan ei kykene vastustamaan Kaikkivaltiaan tahtoa.

Olen huomannut sellaisen ilmiön, että jos ihminen ei HALUA uskoa Jumalan sovittaneen koko maailman Jeesuksessa Kristuksessa, vaikka Paavali ilmoittaa niin tapahtuneen, tällainen ihminen ei myöskään HALUA uskoa Jeesuksen nimen korottamisen johtavan kaikkien ihmisten riemulliseen Kristuksen tunnustamiseen, vaikka Paavali ilmoittaa niin tapahtuvan.

Kun Paavalia ei suostu uskomaan sen osalta, mitä hän kirjoittaa ristillä tapahtuneesta koko maailman sovituksesta, miksipä häntä uskoisi senkään osalta, mitä hän kirjoittaa Jeesuksen nimen korottamisesta - tai Jumalan tahdosta ja sen toteutumisesta?

Epäusko on epäuskoa ja epäuskon kieli on epäuskon kieltä; se ei koskaan suostu alistumaan sovituksen sanan alle.

Ja se löytää kyllä sellaisen tavan lukea Raamattua, jolla se voi (loputtomasti jaaritellen ja lässyttäen) perustella itsensä.

Raamatulla on historian saatossa perusteltu niin ristiretket, Jehovan todistajien oppi, mormonismi kuin rasismikin - kyllä sillä pystyy helposti Paavalin julistaman sovituksen sanankin tuhoamaan.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

>>>Raamatulla on historian saatossa perusteltu niin ristiretket, Jehovan todistajien oppi, mormonismi kuin rasismikin - kyllä sillä pystyy helposti Paavalin julistaman sovituksen sanankin tuhoamaan.<<<

Sinä tässä todistat tehokkaasti ja luotettavasti itsestäsi.
      Niin sinä teet kuten tuossa itse kerrot.

• Anonyymi00002

1Moos.9:20-21 Ja Noa rupesi olemaan peltomiesnä, ja istutti viinamäen. Ja hän joi viinaa; ja juopui ja makasi peittämättä majassansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00003

Ilmoitti olevansa fariseus vielä 50-luvun lopulla. Tekeytyi milloin lain alaiseksi, milloin laittomaksi, kohdeyleisönsä mieltymysten mukaan, sitoakseen mahdollisimman monia. Valikoitui Herran erityisen rangaistuksen näkyväksi kohteeksi.

• Anonyymi00004

Aloittaja (universalisti) tarjoaa ihmisille helppohintaista pelastusta puolitotuuden julistuksen avulla. Hän on tehnyt uskosta tiedon asian. Jos joku tietää, että Jumala on sovittanut itsensä maailman kanssa, hän pelastuu, jos ei tiedä, hän ei pelastu.

Aloittaja sivuuttaa kokonaan evankeliumin uskomisen, parannuksen teon ja uudestisyntyminen Jumalan lapseksi.

Mutta mitä Jeesus sanoi?

Johanneksen evankeliumi:
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Anonyymi00005

Sananl.21:13 Joka tukitsee korvansa köyhän huudolta, hänen pitää myös huutaman, ja ei kuultaman. Biblia (1776)

• Anonyymi00006

1Moos.6:13 Ja Jumala sanoi Noalle: kaiken lihan loppu on minun eteeni tullut: sillä maa on heistä täynnänsä vääkivaltaa, ja katso, minä hukutan heitä ynnä maan kanssa. Biblia (1776)(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1350
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      852
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      750
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      312
      601
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    9. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      585
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe